A kiló nem százat jelent.

Őszöd, nem öszöd, nem kapsz mást: az elmaradt gyurcsánytalanítás 14 esztendeje

2020. május 27.

Most van az őszödi beszéd évfordulója. 14 év tanulságos baloldali politikatörténete a teknősbékával és hátán a skorpióval, ahogy átkelnek a NER évtizedén. 

gyurcsany_special.PNG

Miniszterelnökből divatmárka, néhány kanyarral. 2006-2020. Ez az ember tud valamit. A szimpla gyurcsányozásnak épp ezért nincs sportértéke. Ne eszerint olvassa senki ezt az írást.

Én azok közé taroztam, akik semmi rendkívülit nem találtak Gyurcsány Ferenc MSZP-frakció előtt elmondott 2006-os beszédében. Pontosan 14 éve. Leszámítva azt, hogy nem követte lemondás. Annyi persze kiderült, hogy egy ilyen alkalmatlanságot beismerő miniszterelnöki beszéd nem jelent semmi különöset Magyarországon vagy a magyar szocialistáknál. "Elkúrtuk" szállóigévé vált, de nincs itt semmi látnivaló. "Következmények nélküli ország". Valami egészen furcsa, infantilis logikákra, normákra, szokásjogokra épül a magyar elit, amit nehéz megérteni józan ésszel, jobb helyeken útilapú jár a vezetőknek hasonlókért.

Most a jelenleg 3(!) kőkemény százalékon álló MSZP Gyurcsánnyal kapcsolatos töketlenségéről fogunk megemlékezni. Nemcsak 14 évvel ezelőttről. A magyar baloldal némileg offshore vizeken és false flag alatt vitorlázó egykor robosztus zászlóshajója, az MSZP, mint struktúra lehet nem tudott megújulni vagy megfiatalodni, kifutott a termék, varázsát vesztette, de Gyurcsány Ferenc végjátékbeli ámokfutását ilyen magatehetetlenül végignézni... az példátlan szerintem. Az MSZP-nek tucatnyi jó oka és lehetősége lett volna megszabadulni Gyurcsánytól.

2006. Az MSZP meg tudta nyerni a választásokat Gyurcsánnyal, de rögtön kiderül, hogy egy szám sem volt igaz a költségvetésből, a pannon puma inkább döglött ló, az EU-t és a választókat is becsapták és durva megszorításokkal lehet csak helyrehozni a helyrehozhatatlant, nemhogy adócsökkentések jönnének, hahaha. Tényleg az évszázad poénja volt. Őszre az MSZP a Fidesz mögé szorul vissza, de még mindig erős párt. Kvázi váltópárt. Gyurcsánnyal az élén, akit nem hajlandók elengedni. Pedig Medgyessyvel megtették, akiről kiderült jóval korrektebb figura volt, a koalíciós partner SZDSZ korrupcióját se szépítette. Ilyen hibát elkövetni... 

2009. Három év kormányzati agónia után Gyurcsány Ferenc szerényen visszavonul, de azért annyira nem. A három év elég volt arra, hogy a kormánypártok népszerűsége lényegében elpárologjon. Érdekes módon a Gyurcsány mögül félig kihátráló SZDSZ szenvedi el a nagyobb, végső csapást: kiesnek az EP-ből, megszűnnek politikai tényező lenni egyik napról a másikra. Az MSZP 17%-os vereséget szenved, ami mostantól minden egyes választáson megkaphatja a történelmi jelzőt. 

2010. A sikerre való tekintettel a Mesterházy vezette MSZP bevitte újra a parlamentbe magával Gyurcsány Ferencet, akinek ezt az egészet köszönhetik. Teljesen logikus.

2011. Aki rögtön azzal kezdte meg az összefogásért folytatott ádáz harcát, hogy kettészakította az MSZP-t és megalaptotta a Demokratikus Koalíció nevű pártot. Ez okozta az MSZP váltópárti pozíciójának végét, a (még?) szélsőjobboldali Jobbik hamarosan a legerősebb ellenzéki párt lett. Ami legalább annyira rossz hír, mint jó. Az MSZP mégsem tett meg semmit, hogy elszigetelje Gyurcsányt és profitáljon abból, hogy a főmumus otthagyta a szocikat.

2014. Bár sokan (a Párbeszéd vezetői közül) az új ellenzékből eleve kizárták az együttműködést, végül mégis úgy érezték, hogy esélytelenek lesznek Gyurcsány nélkül, ezért az Összefogás mégis a Gyurcsány-párttal meg egy sor akkor még létező kispárttal együtt indult a választásokon szövetségben, ekkor a DK-nak nem volt mérhető támogatottsága. Gyurcsánnyal együtt sikerült csúfos vereséget elérni. DK frakció még nincs, de igény volna rá, legalábbis Gyurcsánynak. Megérte.

2017. Az MSZP nem teljesen világos okokból még úgy gondolja, hogy egy utolsót guríthat, ha jó miniszterelnök-jelöltet dob be a köztudatba. Sajátos módját választják az építkezésnek, Botka Lászlót emelik pajzsra először, hogy azon hirtelenjében felborítsák és a mélybe hajítsák. A pletykák szerint Gyurcsány és/vagy Orbán állt a háttérben. Molnár Gyula MSZP-elnök végül Karácsony Gergő arcával polírozza ügyesen a párt imázsát és lendíti át az MSZP-PM szövetséget éppen a 10%-os küszöbön, utoljára. Ismét közös történelmi vereség:

2018. Az MSZP megállapodik a DK-val a koordinált indulásról, átadva egy sor budapesti kerületet. A Gyurcsány-párt épphogy átcsorgott a parlamenti küszöbön. Ennyire volt hasznos szövetséges az akkor még éppen középpártnak tekinthető MSZP számára. Utólag könnyű okosnak lenni, de Gyurcsányt ejtve talán tiszta lappal indulhattak volna a szocik Karácsonnyal vagy máshogy. Igazából mindegy is. Gyurcsány hosszú menetelése 2006-tól 2019-re beérni látszik.

2019. tavasz. A MSZP kispárttá válik az EP választáson, Gyurcsány felesége, Dobrev Klára pedig a legerősebb ellenzéki lista élén végez, nem fényes az eredmény, de a korábban még kiesés közeli DK 16%-a hatalmas diatalnak tűnik. Jó hát közelében sincs a Fidesz 50%-ának, de ez valódi földcsuszamlás az ellenzéken belül.

2019. ősz. Több közös ellenzéki jelöltként megválasztott MSZP-s polgármester átáll a DK-hoz. Az is igaz, hogy több MSZP-s pedig a Fideszhez áll át. Záróbuli hangulata van a dolognak, még mindenki igyekszik magának gyorsan párt találni, mert ki tudja mikor csajozhat be újra. Már megüzenni is késő Gyurcsánynak, hogy ejnye-bejnye.

2020. Az MSZP-t először mérik 3%-ra közvéleménykutatók, amit már nem lehet másként értékelni csak egy egykori nagypárt végének. Ámen. Isten neki fakereszt, ha ez nem lenne fordított blaszfémia egy világnézetileg inkább ateista párt esetében. 

Hát ennyi. A történetet szerintem tanítani fogják politológiából. Az MSZP mindenkori vezérkarának, második vonalának olyan sokszor volt esélye leszámolni Gyurcsánnyal, tehermentesíteni magát, hogy sok szempontból megérdemlik a sorsukat. Eszünkbe juthat a skorpió tanmeséje is a teknőssel...

A skorpió és a teknősbéka

A skorpió egy folyó partján szemlélődött. Hívogatta a túlsó part, ahol boldogság várja, legalábbis azt gondolta. De hogy fog oda átjutni? Teljesen elveszettnek érezte magát, aztán a folyóban meglátott egy teknőst. Mikor a teknős partot ért a skorpió köszöntötte.

-Üdvözöllek, kedves...

-Teknős vagyok. Te ki vagy? -pislogott gyanakodva a teknős.

-Skorpió vagyok, teknős és szeretnék kérni tőled egy szívességet. A teknős felhorkant: -Skorpió?! Ismerem a fajtádat. A skorpió hízelegve válaszolt:

-Ó, bölcs teknős, nem vagyunk ám mindannyian egyformák, minden skorpió más.

-Nem állt szándékomban megbántani téged, csak óvatos vagyok. Mi az a szívesség, mit kérni akarsz? -Szeretném, ha átvinnél a túlsó partra. -A túlsó partra? Miért szeretnél te oda menni? Most jöttem onnan, ugyanolyan, mint ez. -Mert ott találom a boldogságomat. -felelte a skorpió.

-Á, értem, az fontos dolog.-Bólintott a teknős. - Én is már régóta keresem, de még nem találtam. -De skorpió, hogy is vihetnélek? Ha úszás közben megszúrsz, én elsüllyedek és megfulladok.

-Ne legyél bolond, teknős. Hisz akkor mindketten ott pusztulunk. Én nem meghalni szeretnék, hanem boldognak lenni. Ahhoz pedig át kell jutnom a túlsó partra. A teknős gondolkozott. Segítőkész fajta volt, ugyanakkor bizalmatlan is.

-Rendben skorpió, mássz a hátamra, átviszlek.

-Köszönöm neked, teknős! -hálálkodott amaz, s felmászott a hátára. Már a folyó közepén jártak, mikor perzselő fájdalom járta át testét. Iszonyú görcsök közepette, fuldokolva szólt oda a skorpiónak:

-Miért tetted, te bolond?! Mindketten meghalunk! A skorpió, maga is fuldokolva, szomorú hangon válaszolt:

-Sajnálom teknős. Nem tehetek róla, ilyen a természetem...

De a történet végét ebben az esetben még nem ismerjük. A teknősnek annyi. Nagyjából ez sejthető. De vajon a skorpió is oda fog emiatt veszni? Magyarán együtt bukik-e Gyurcsánnyal 2022-ben az ellenzék vagy fényes győzelmet aratnak?

A múltat már ismerjük. A világtörténelem nagy beszédei közé azért be nem sorolható, de idehaza mégis hatalmasat szóló őszödi beszéd, teljes terjedelmében, íme. Kis ország, kis pénz, kis foci. Nekünk ez jutott:

„Az amit el tudtam nektek mondani itt egy órában, sőt talán több is volt, mint egy óra, az természetesen nem az egész politikánk. Az természetesen nem képes magába foglalni egy sor dolgot, amelyet meg kell tenni és nem képes visszaadni az egyébként szükséges kommunikációnak azt a sokrétűségét, ami kell a sikerhez. Ezzel együtt is a figyelmeztetést és a tanácsokat ez ügyben köszönjük szépen.

Ha őszinte vagyok hozzátok, akkor azt tudom mondani, hogy tele vagyunk kétségekkel. Hogy a magabiztosság mögött ott van az őrlődés és a gyötrődés. Egészen pontosan tudom, hogy mindaz, amit csinálunk, az nem lesz tökéletes. Hogy egy sor ügyben fogalmam sincsen, hogy melyik a nem a hatodik lépés, még a harmadikat sem tudom. Tudom az első kettőt. És egyszerre kell megpróbálni előre vinni ezeket az ügyeket, fenntartani közöttünk az együttműködést, a jóhiszeműséget, biztosítani a koalíciós partner támogatását, fölkészíteni a legbefolyásosabb lapok vezetőit, és vezető publicistáit, hogy mire számíthatnak. Bevonni őket ebbe a folyamatba. Megtanulni nem fölszisszenni minden pillanatban, és menni előre.

Dehogy tudom kiszámolni minden lépésünknek a következményét. Nem tudjuk. Nincsen ennyi kapacitásunk. Az az igazság, hogy csak reggel 7 órától éjjelig dolgozik az egész csapat és hiába, egy pont után nem lehet szélesíteni. Nem tudjuk 12-15 embernél többen körül ülni azt az asztalt, amelynél meg kell állapodni kormányzati emberekkel, minisztériumi emberekkel, meg szakértőkkel. Nem tudjuk. Ennyi tehetségünk van gyerekek.

Amit meg lehetett csinálni az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban meg lehetett csinálni úgy, hogy nehogy a választási kampány utolsó heteiben előkerüljenek olyan papírok, hogy mire készülünk, azt megtettük. Úgy őriztük a titkot, hogy miközben tudtuk és ti is tudtátok, hogyha el fog jönni a választási győzelem, utána nagyon neki kell állni, hogy soha ilyen problémánk nem volt. Úgy őriztük a politikai egységet tavaly nyár óta, és mögötte mondjuk a szakmai politikai egységet, mint soha ebben az elmúlt években. Vagy talán sose. Természetesen mindaz, amit tudunk, az anyagaink kidolgozottsági foka hagy maga után kívánnivalót. Igen. Igazatok van. Pontosan tudjuk mi azt, hogy rengeteg kockázattal nézünk szembe. Mikor azt mondjátok nekem, hogy vigyázzunk oda, mert hát az Alkotmánybíróság vissza küldhet dolgokat, tudjuk mi ezt. Nem baj, hogy mondjátok, de higgyétek el, tudjuk. Egy nagyon szűk csapat dolgozik Petrétei Jóska mögött – mert hogy nem engedhetjük be a minisztérium egészére ebben a fázisban még – öt-hat-hét ember. Reggeltől éjszakáig. A szó legszorosabb értelmében. Hogy nehogy baj legyen. Őrületbe kergetjük egymást bizonyos pontokon, hogy összeszedjük a szükséges mennyiségű pénzt. És én magam, amit korábban egy évig nem tapasztaltak tőlem, az elmúlt egy hónapban talán háromszor kezdtem el üvöltözni és kiabálni, nem bírva mindennek a feszültségét a tárgyalásokon. Nem a kollégákkal, hanem amikor mennek a politikai egyeztetések, hogy húzzatok már a p….ba ezzel. Gyerünk előre.

Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, mint amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni. Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk? Természetesen a dolog az nem szépen, nyugodtan, aprólékosan fölépített. Nem. Nem. Őrült lóhalálában készül, mert egy darabig nem csinálhattuk, nehogy kiderüljön, most meg már olyan rohadtul kell csinálnunk, hogy majdnem belegebedünk. Aztán lassan fölbukunk. Mert nem bírjuk jobban a tempót. Ez a helyzet. Közben meg meg kell állapodni még a szabad demokratákkal, mert még miniszteri problémák – ismeritek.

Nézzétek. A dolog az úgy áll, hogy a legrövidebb távon nincsen választás. Veres Janinak igaza van. Lehet még egy picikét itt teszetoszáskodni, de nem sokat. Gyorsan eljött az igazság pillanata. Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége, meg trükkök százai, amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni, segítette, hogy ezt túléljük. Nincsen tovább. Nincsen. És persze még gondolkodhatunk nagyon sokáig, meg kib….ott sok elemzést el lehet végezni, hogy melyik társadalmi csoportot hogy fogja végezni(?), azt tudom nektek mondani. Nem tudunk még hetekig elemezni gyerekek, nem tudunk. Az első nap meg kell mondani, hogy mit kell csinálni azért, hogy ebből még idén kiigazítás legyen, hogy szeptember elsejétől bizonyos adójogszabályok életbe léphessenek. Elemezgethetek még egy pár hétig, aztán majd jönnek, akiknek az a szakmájuk és azt mondják, hogy ők már elemezték. Magyarország le van írva. Ezért annak az előrebocsátásával, hogy amit csinálunk, az messze nem tökéletes, nem tudok nektek B verziót mondani.

Aki a Magyar Szocialista Párt környékén befolyásos véleményformáló makrogazdasági ügyekben Kornaitól Bokrosig, Békésitől Surányiig, Vértestől a jó ég tudja kicsodáig, azokkal végigbeszéltük, végigszenvedtük, végigüvöltöztük. És azt is meg kell mondjam nektek, hogy nagyon sok nagy ötlettel találkozunk. Hű, a hétszázát neki. És kiderül, hogy még a legnagyobbak is, a legtöbbre tartottak is százmilliárdos nagyságrendű tévedésekben vannak. Vessünk ki ingatlanadót mindenkire. Tudjátok, hogy mennyi jön be ingatlanadóból, ha minden ingatlant megadóztatunk, ami 5 millió forintnál drágább? Alacsony értékhatárt mondtam, nem 100 milliót, ötöt. És egyébként még odaadjuk még az önkormányzatoknak azt az 52 milliárdot, ami a kommunális adóból bejön, mert akkor azt oda kell nekik adni, már most az ő bevételük. Az egésznek az egyenlege kevesebb, mint 20 milliárd forint. Oda jön hozzám Magyarország talán legbefolyásosabb üzletembere, Demján Sándor. Hatalmas nagy hanggal, hogy: Ferikém olvasom a Sárközi-tanulmányban, hogyha minden háttérintézményt bezárunk, akkor 700-800 milliárd forintot fogunk megtakarítani. Mondom: Sanyikám, normális vagy te? Hát legalább te tudhatnál számolni, áldjon meg a jó Isten. Odajön Surányi Gyuri barátunk, hogy ő neki megvan, hogy hogyan kell átalakítani úgy a minimálbér adómentességét, hogy közben fönt lehessen tartani az igazságosságot. És dolgozunk sokáig vele. Majd elküldi a papírját végre, amire kiszámolja és kiderül, hogy minden nagyon jó, csak azt nem tudja, hogy létezik az adójóváírás intézménye ma Magyarországon és azt is át kell alakítani, és az 230 milliárd forint összességében. Ja? Hát, ha a 200 milliárd forint benne van a pakkba, akkor már nincsen megoldása. Általában sok jó ötlet van egész addig, amíg nem kell számolni. Mikor számolni kell, akkor elfogy a tudomány.

Általában sok kritika van, hogy a rendszer nem eléggé kerek, nem eléggé konzisztens, mindenkinek van ötlete, hogy akkor mit vegyünk ki belőle, hogy a maradék konzisztensebb legyen és máris éppen csak harmadannyi pénz van, mint amennyit össze kell szedni. Ja? Úgy én is tudok konzisztens lenni. Ja, úgy én is tudok konzisztens rendszert. Csak az a problémám, hogy nem 50 milliárdot kell összeszedni, hanem, nem mondom meg, hogy mennyit. Hát ez a baj. Ráadásul mindezt valahol úgy kell megtenni, hogy amit akarunk csinálni hosszú távon, azt ne keresztbe verje.

Gyerekek. Nem vagyunk tökéletesek. Egyáltalán nem. Nem is leszünk. Nem tudom nektek azt mondani, hogy minden rendben lesz. Azt tudom nektek mondani, amit mondtam az utolsó egy évben. Hogy ami tisztességgel megcsinálható, ami a tehetségünkből kitelik, mert nem játszunk különleges meccseket, mert az energiáinkat nem arra fordítjuk, hogy egymással szarakodjunk, mert nincsenek külön érdekek, amik egyébként nem bírná ki közöttünk a nyilvánosságot, mert nem valamit akarok veletek elintézni.

Az a csapat, akire rábíztátok ennek az oldalnak a vezetését, az a csapat képes nagyjából erre a teljesítményre. Képes nagyjából programot adni. Lehet, hogy van egy másik csapat, amelyik tud mást. Nem tudunk, nem tudunk ennél többet és ennél jobbat. Nem leszünk rá képesek. Ha belegebedünk, akkor sem. Nagy munka van, tisztességes munka van egymás között. Muszáj megcsinálni. Nem beszélek az Új Magyarországról, a fejlesztésekről, határon túli magyarokról, egyházakhoz fűződő kapcsolatról és még ezer dologról, mert a nagyhoz képest ma nem ez a legfontosabb. Mindegyikben érdemi, jelentős és mély javaslataink lesznek. Egyik-másik meglepetést is fog okozni. De az egészhez képest, amit el kell döntenünk egymás között, nem ez a legfontosabb. Reform, vagy bukás. Nincs más. És amikor azt mondom, hogy bukás, akkor beszélek Magyarországról, beszélek a baloldalról, és nagyon őszintén mondom nektek, beszélek magamról is.

És akarok most egyetlenegyszer mondani nektek három percet. Ezt legfeljebb még egyszer fogom elmondani nektek. Fantasztikus dolog politikát csinálni. Fantasztikus. Fantasztikus egy országot vezetni. Az utolsó másfél évet azért tudtam én személy szerint csinálni, mert egy dolog ambicionált és egy dolog fűtött: visszaadni a baloldalnak a hitét, hogy megcsinálhatja, hogy nyerhet. Hogy nem kell lehajtani a fejét ebben a kurva országban. Hogy nem kell beszarni Orbán Viktortól, meg a jobboldaltól és tanulja most már meg magát nem ő hozzájuk mérni, hanem a világhoz. Ez adta a hitet, hogy miért érdemes ezt csinálni. Nagy dolog volt. Imádtam. Életem legjobb része volt. Most az adja, hogy történelmet csinálok. Nem a történelemkönyveknek, arra szarok. Egyáltalán nem érdekel, hogy benne leszünk-e, én személy szerint. Egyáltalán nem érdekel. Csinálunk-e valami nagyot? Azt mondjuk-e, hogy: a rohadt életbe, jöttek páran, akik meg merték tenni és nem szarakodtak azon, hogy hogy a francban lesz majd az útiköltség elszámolásunk, b….a meg. Jöttek párak, akik nem szarakodtak azon, hogy a megyei önkormányzatban lesz-e majd helyük, vagy nem, hanem megértették, hogy másról szól ez a kurva ország. Hogy megértik azt, hogy azért érdemes politikusnak lenni itt a XXI. század elején, hogy csináljunk egy másik világot. Csak azért. Egzisztenciát lehet még találni sokat.

Tudom, hogy nekem ezt könnyű mondani. Tudom. Ne vágjátok mindig a képembe. De csak azért érdemes. Majdnem beledöglöttem, hogy másfél évig úgy kellett tenni, mint hogyha kormányoztunk volna. E helyett hazudtunk reggel, éjjel, meg este. Nem akarom tovább csinálni. Vagy megcsináljuk, és van hozzá egy emberetek, vagy mással megcsinálni. Soha egy darab interjút nem fogok adni akkor, amikor be fogom fejezni, hogyha vitával fogunk elválni egymástól. Soha. Soha nem fogom a magyar baloldalt bántani. Soha. De csak azért érdemes csinálni, hogy hozzányúljunk a nagy dolgokhoz. Elmagyarázni és majd hosszú bizottságokban ücsörögni és majd új munkabizottságot tartani, aztán majd kideríteni, hogy soha egyetlenegy törvényben nem tudunk megállapodni, mert újra csak azok a kompromisszumok születnek meg, ami lényegében a semmittevés kompromisszuma, hogy fönnmaradjon, ami eddig volt. Mert minden más sérti valakinek az érdekét. Ahhoz másik madám kell. Ez az én imádatomat nem fogja megváltoztatni, egyáltalán nem. Én nem fogok naponta fölállni. Volt ilyen minisztere Horn Gyulának is, aki mindig le akart mondani. Volt ilyen miniszterelnök elődöm is, aki állandóan elmondta, hogy ő, hogy én nem ilyen pasi vagyok. Amíg van benne erő és megyünk előre, addig igen, és egyszer meg nagyon csöndben elmegyek. Nem érdemes másért. Mindenki döntse el magában, hogy 4-500 ezer forintért csinálja a dolgot, ami kurva fontos, különösen, ha az embernek már egyébként nincsen más szakmája, csak ez, tudom én. Hogy képes-e az elmúlt 15 év összes történetén fölülemelkedni és megkötni új ……ket, vagy azt gondolja, hogy ez is egy olyan négy év lesz, hogy á, francba, túléltük az eddigit is, most is túl leszünk. Volt már elég miniszterelnökünk, hát ezen a pasin is túl leszünk majd. Mi úgyis maradni szoktunk. Lehet. És azt is mondom, hogy ez egy legitim érvelés, és nem is bánt, egyáltalán nem, egyáltalán nem. Van ebben a frakcióban nem egy miniszterelnöknek alkalmas ember. Én azt mondom, hogy vegyen mindenki nagy levegőt, igyon kurva sok bort…

(A leírt szövegben itt kazettacsere miatt törés van, az eredetit nem tudom rekonstruálni – Gy. F.)

…nem tudtunk megállapodni egymással. Mert ha mind a százkilencven ugyanazokat a mondatokat mondja, mint amit az elmúlt években mondott, akkor ugyanúgy nem fog történni semmi, mert ugyanúgy nem tudunk megállapodni. Bassza meg, ugyan nem értek egyet, de elengedem. Először csinálják. Máskor meg azt, ….. engedje el, hogy hadd csinálhassák. Az nem reform, hogy a többiek változzanak meg. Az nem reform, hogy egyébként kiállunk és mondjuk a népnek a mantrát. Az a reform, hogy hajlandóak vagyunk mi is egy sor ponton átértékelni mindazt, amit eddig gondoltunk és tettünk. Ehhez képest az első hónapoknak a dolga, a kiigazítás dolga, az csak szimpla kényszer, be kell valljam. Ott tévedtek, ha azt hiszitek, hogy van választásotok. Nincsen. Nekem sincs. Ma legfeljebb az a választás, hogy megpróbáljuk-e mi befolyásolni, hogy mi történik, vagy ránk fog omlani a francba. A megoldásunk biztosan nem tökéletes, igazatok van, biztosan nem, csak nem tudunk jobbat. Olyat, amiben meg tudunk állapodni a szakma nagy részével, akivel el tudjuk fogadtatni a piacokkal, el tudjuk fogadtatni a koalíciós partnerrel. Nálunk, akik nálunk ezt egy páran a tetején csinálják a Bélától a Veres Janiig, a Kiss Pétertől az Ildikóig, Szekeres Imrétől a Hillerig, meg mondjuk velem, nagyjából elhisszük, hogy körülbelül jó. Mert ezeknek kell, mindnek el kell hinni. Egyedül, külön-külön tudunk mást is, csak nem külön-külön vagyunk, hanem ott ülünk tizenegynéhányan az asztal körül, és el kell fogadni.

Én azt gondolom, hogy meg lehet csinálni. Azt gondolom, hogy lesznek konfliktusok gyerekek, igen, lesznek. Lesznek tüntetések, lesznek. Lehet tüntetni a Parlament előtt. Előbb-utóbb megunják, hazamennek. Csak, csak akkor lehet végigcsinálni, hogyha a lényegben, a lényegben hisztek és a lényegben van egyetértés. Kikerülni a konfliktusokat önmagunk között, megijedni attól, hogy egyébként sértünk érdekviszonyokat, akkor nem szabad elkezdeni, nem szabad. Semmihez nem ragaszkodom. Úgy nem igaz, hogy én ahhoz ragaszkodom, hogy van egy valami a fejemben, hogy annak kell lenni az egészségügyben, annak kell lenni a …. Dehogy. Én ezeket a beszélgetéseket szervezem, mediálom, nyitom ki a pasikat, hogy mondják el, hogy mi van bennünk. Nem diktálom. Nem igaz. Ha diktálom, akkor, amikor le akarnak lassulni és nem akarnak megállapodni, hogy gyerünk, a hétszázát neki. Ezt tartom a dolgomnak. És ha megállapodtunk, akkor ne engedjem, hogy lelassuljanak. Nem arról szól, hogy nekem van egy Á-tól Z-ig megírt forgatókönyvem Magyarországra és azt mondom, hogy ki fogom belőletek verni. Egy francot! Van Á-tól Z-ig forgatókönyvem, hogy hogyan lehet a szocialistákban ott lévő hihetetlen energiát arra fölhasználni, hogy az országot megváltoztassák, hogy tegyék már bele, hogy legyenek már úrrá végre a kishitűségükön, meg a régi igazságaikon. Arra van. Aztán amikor nem bírom, akkor meg kiabálok egyet. Nincsen személyes sztorim ebben az ügyben, egyáltalán nincsen. Nagy dolgot kaptam ettől, amit az elmúlt másfél évben csinálhattam. Az a személyes sztorim, hogy változtassuk meg ezt a kurva országot, mert ki fogja megváltoztatni. Orbán Viktor fogja megváltoztatni a csapatával? Vagy C változat: nem történik semmi. El lehet még így egy darabig lébecolni. Persze, hogy bonyolult az egészségügynek a dolga. De hát amelyikünk bemegy egy egészségügyi intézménybe, tudja, hogy hazugságok sokaságára épül. Persze, hogy az oktatásban borzasztón nehéz bármihez hozzányúlni. De igen, azt látjuk, hogy nem egyenlően osztja a tudást széjjel. Valamelyikötök mondta, az mégis csak – talán az Arató Gergő – azért mégis csak a legnagyobb igazságtalanság, kérem szépen, hogy a magyar oktatási rendszer egyik oldalról a köztünk lévő társadalmi különbségeket fölerősíti, nem gyengíti, aztán meg szegregál is. Hát ez az igazi nagy probléma, ez a nagy gond. És az a nagy gond, hogy azoknak adjuk az ingyenes állami oktatás, kérem szépen, akik a legjobb családokból jönnek. Hát ehhez képest nem az a botrány, hogy ki kell fizetni 3 százalékonként. Ha van társadalmi botrány, akkor az, hogy a felső tízezer termeli magát újra közpénzen. Mi meg ezt nem merjük kimondani, és be vagyunk szarva, hogy azt mondjuk, hogy egyébként a 7 százalékot akkor tessék fizetni. Ne áltassuk itt egymást. Ez az igazi botrány. Az az igazi botrány, hogy akiről a Laci beszél, az ő cigány embereinek, annak tized olyan jó minőségű egészségügyi szolgáltatás jut, mint nekem. És mióta az anyám, az anyámnak ismerik a nevét Pápán és Gyurcsány Katusnak hívják, azóta neki is jobb jut, a kurva életbe! Nem tudta, hogy mi történt. Megjavult az egészségügyi rendszer, fiam? Mondom: egy lószart, mama. Az az igazság, hogy fölismerik a nevedet. Ez botrány. Hát ehhez képest, társadalmi értelemben a vizitdíj semmi. Az nem botrány, az kényelmetlen politikailag, meg kifizetni. Mert politikailag lehet neki súlyos következménye. De őszintén szólva ez a következmény legfeljebb bennünket érint, ha idióták vagyunk. A társadalmi következménye, az meg mindenkit érint. Mi azért nem merünk hozzányúlni egy sor nyilvánvaló társadalmi hazugsághoz, mert félünk a ránk ható politikai következményektől.

De hölgyeim és uraim! Ez egy pár száz embernek, meg a családjának, meg az ismerősének a problémája a miénk. De nem azért kell politikusnak lenni, mert ebből olyan kurva jól meg lehet élni. Mert már elfelejtettük, hogy milyen autófényezőnek lenni. Hanem azért, mert meg akarjuk ezeket oldani. Egyébként pedig épp az az elmúlt négy évnek a tapasztalata, épp az Horn Gyula kormányzásának tapasztalata, hogy nem abba szoktak belebukni emberek, hogyha valamit csinálnak, meg ha nem csinálnak. A francba is, mibe is akkor? El kell indulni. Tudni kell, hogy mit akarunk csinálni. Irtózatos lesz az első pár év, persze. Teljesen érdektelen, hogy 20 százaléka a lakosságnak fog ránk szavazni. Tavaly nyáron az utolsó nyolc évben először a 100 emberből a Szonda szerint csak 18 mondta, hogy ránk fog szavazni. Tavaly nyáron, gyerekek! Egy évvel később nyertünk. Mi lenne, ha nem az egymás közötti faszkodás miatt veszítenénk el a népszerűségünket, hanem mert csinálunk nagy társadalmi ügyeket. És nem probléma, hogy elveszítjük akkor egy időre a társadalom, a támogatásunkat. Aztán majd visszaszerezzük. Mert majd megértik. És el lehet majd menni vidékre nyugodtan, hogy megcsináltuk, a hétszázát. Nem lett mindenkinek jobb? Igazuk van. De neki, meg neki, meg neki, meg kollégiumok épültek ebben a nyüves országban végre újra. Erről szól a politika. Nem arról, hogy melyikünkből lesz kerületi polgármester, mégis hány darab helyettese lesz. Fontos az is, tudom én, nem vagyok naiv. De nincs benn az ország első száz legfontosabb ügyébe. És mi döntjük el, hogy melyikkel foglalkozunk, mi. És az ország azt gondolom, hogy megérdemelné, meg mi magunk is, hogy ilyen dolgokat csináljunk.

Szóval azt tudom nektek mondani, hogy álljunk meg, csináljuk meg. Sok igazságotok van a figyelmeztetésben, a féltésben, a részletek ügyében. Csak azt tudom mondani, hogy nem fogok játszani semmilyen játszmát sem így, sem így. Tesszük a dolgunkat. Amíg nagy tempóval lehet menni előre, addig megyünk. Ha nem lehet menni, és elmagyarázzátok, hogy igen, de… Ahhoz énszerintem én nem köllök. Ahhoz más kell. És írok majd kibaszott jó könyveket a modern magyar baloldalról.

Gyerekek!

Mit? Kell még valamit mondanom, Ildikó?

Jaj, dehogy. Ez is bőven sok volt szerintem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr715719128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

illaim 2020.05.28. 18:44:40

@A kiló nem százat jelent.: Álságos a hozzáállásod! Te melyik oldalon állsz? A fideSS goebels televíziós csatornái hozakodtak elő a 14 éves Őszödi beszéddel! Te meg rácuppantál heveny Gyurcsány fóbiával! Ne Gyurcsányt vádold ha szövegértési gondjaid vannak! Ha nem ismered a
maszop döntésmechanizmusát. Persze fröcsögni mindenkinek lehet, és ehhez Neked is jogod van! Engem hány napra tiltatsz ki? Have nice day!

birkamenet 2020.05.28. 18:53:08

Ja, és ha nincs öszödi hanganyag kiszivárogtatás, akkor 2010-ben vakszeg már orbán se lett volna. 2006-ban mint sorozat lúzer már nagyon kiállt a szekere a vezetésből, Az ájult imádói már rég nem ájultak be tőle. Csak a gyurcsány vallomás hozta vissza őt a sírból. Ma már minden értelmes ember megkérdezi: De minek?

Fikalnyik Eugén 2020.05.28. 19:00:57

@Andy73: "a kisgazdák csak a kormánytöbbséghez kellettek."
Első fordulóban egyéni 176-ból 113 MSZP 43 Fidesz, lista 32 % MSZP és 28 % Fidesz.
Elpicsázták, mint a szart, és ebben a Horn-Orbán vita sem segített. Egy dolgot hozott Orbánnak, hogy egyértelművé tette, hogy ő az ellenzék vezetője és nem Torgyán. Ha Orbán tartotta volna magát az első fordulós "kisgazdákkal soha" elvéhez (náhááááát, már akkor is hazudtak a sajátjaiknak is?), akkor mára már eltűntek volna, és még mindig létezne Kisgazda Párt. Lett volna még egy esélye a Fidesznek a kisgazdák nélkül, ha bevonják a MIÉPet osztrák mintára, és félidőben mondvacsinált indokkal új választással többséget szerez egyedül. Ehhez viszont egy Kurz kaliberű figura kell.
Egyébként nem véletlenül egyfordulós jelenleg a választás, nehogy már ugyanazzal a módszerrel nyerjen valaki.

midnightcoder2 2020.05.28. 19:11:08

@Fikalnyik Eugén: "akkor mára már eltűntek volna, és még mindig létezne Kisgazda Párt"
Ez marhaság. Leginkább azért, mert a kisgizdák ugyanúgy egyszemélyes párt voltak mint mondjuk a MIÉP, vagy a FIDESZ, vagy épp a DK. A főnök nélkül nem léteznek, márpedig Torgyán 2017 óta nincs velünk, és már előtte is erősen leszállóágban volt. Ráadásul a balfékek által zsarolható.

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 19:14:48

Amig van olyan ember aki szerint a 2005os vitát Gyurcsány nyerte meg pl. Az őszödi beszéd tudatában addig Orbánnak van létjogosultsága.bmeg saját maga beismerte hogy hazudott erre ti meg győztesnek tartjátok...ha ezt komolyan gondoljatok akkor Nektek mást jelent a győzelem.

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 19:20:19

@Fikalnyik Eugén: Ki is mondta a következőt:miniszter elnök úr ügye Nem akar hazugsággal nyerni?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.28. 19:23:23

@a nagy hohohorgász: Na, neked is annyi eszed van mint egy marék lepkének. Egy vitának mi köze ahhoz hogy valaki később beismerte hogy rosszul kormányoztak? Akkor, ott, lemosta a vezéredet. Ja! És az évszámokkal hadilábon állsz.

illaim 2020.05.28. 19:23:44

@birkamenet: Ennek a feltételezésnek nincs semmi értéke! Mert akkor jöhet ha a nénikédnek kerekei volnának akkor a nénikéd lenne a trolibusz! De az mégiscsak figyelemreméltó, hogy mi késztette a fideSS goebbels médiáját, hogy most előhozakodjon az őszödi beszéddel? Nézd! Nekem kötetnyi olyan Orbán nyilatkozat van elmentve, mely homlok egyenesen ellentmond egymásnak! Biztos vagyok benne, hogy Te is ismered ezeket Ezek vajon miért nem éri el az ingerküszöbödet?

midnightcoder2 2020.05.28. 19:26:13

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Konkrétan azt ismerte be, hogy a szavazóikat átverték mint a szart a palánkon. Ez nem ugyanaz, mint ha azt mondta volna, hogy rosszul kormányoztak.

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 19:26:52

Kedves poszter szépen belenyultal a dksok lelkébe... De legalább már te is látod hogy az okot és nem csak az okozatot.igen kéne újítani nagyon de 10ev elteltével is ott tartunk hogy ... Ez van.ilyen szargerincuek vagyunk. Orbánt ekezik hogy szövetséget kötött a torgyannal... De az nem baj hogy ellenzéki Pártot csak feri földesúr alatt lehet indítani...

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 19:38:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: mi a jó évszám te agytröszt? mikor volt szted a qurcsány orbán vita? És ahogy utánam irták, nem bmeg nem csak azt ismerte be hogy rosszul kormányoztak hanem azt is hogy HAZUDTAK REGGEL DÉLBEN MEG ESTE!!!!!! bmeg a poszter még be is másolta. Amíg ezt is képes vagy lehazudni addig mi a faszt akar de most komolyan?

illaim 2020.05.28. 19:39:50

@a nagy hohohorgász: Van orvos a házban ahol vagy? Gyorsan mutasd meg magad, nehogy késő legyen! LOL

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 19:42:58

@midnightcoder2: nem, nem a szavazóikat verték át. A szavazóik nagy része most is meg van. A többieket verték át de nagyon. A kibaszott demokratikus eu közreműködésével. És ezért még fel sem jelentettük az EU-t!!!!

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 19:43:59

@illaim: annak kell orvos aki igazat mond? bocs ezt nem tudtam. Cáfolj meg.... hajrá

Fikalnyik Eugén 2020.05.28. 19:45:30

@midnightcoder2:
" Leginkább azért, mert a kisgizdák ugyanúgy egyszemélyes párt voltak mint mondjuk a MIÉP, vagy a FIDESZ, vagy épp a DK. "

Ennek nincs jelentősége, a beágyazottság számít, az aktivistahálózat, a helyi hátország. Ilyen logika lapján az MSZP azonnal eltűnt volna legkésőbb Kovács László után. A Fidesznek 98-ban semmilyen kistelepülési hálózata nem volt, lenyúlta a kisgazdákét, most is abból él. Ha lett volna a 2000-es években Kisgazda Párt, nyilvánvalóan feszippantja a Fidesz vidéki támogatóit. 2006-ban Orbán már szélsőbalos volt (bmeg az a sportzakó meg vállalati mikimausz frizura :))))
24.p3k.hu/app/uploads/2014/03/orban-2006-e1503503528914.jpg
rosszabbul élünk, 14-dik havi nyugdíj, aztán szociális népszavazás broáf
Mára ő lenne a baloldali alternatíva :))))

ulpius66 2020.05.28. 19:49:29

Kedves kommentelő társaim!

Tisztázzuk akkor, hogy a gyurcsányi kinek nagyobb teher/kihívás/ballaszt a ballibsiknek, avagy a Fidesznek?
(megfjordítva a kérdést: ki örül jobban, hogy a gyurcsányi még a színen van, a Fidesz avagy a ballibsik.....)

ulpius66 2020.05.28. 19:52:45

Istenem, Istenem, de rég volt...... 1989 tavasza több, mint 31 éve......

„a KISZ pozíciója szemmel láthatóan romlik, amik felmerültek, csak válaszkísérletek. (…) Minden válaszkísérletünk azt a reakciót vonja maga után, hogy jé, ezek a kommunisták újra praktikáznak valamit, újra taktikai gúnyt űznek belőlünk, most engednek, mert engedniük kell, de holnap, hogyha megerősödnek, vissza fognak vágni. ”
– Gyurcsány Ferenc KISZ KB értekezlet, 1989. február 6.

1989. április 22-én a KISZ XII. többnapos kongresszusán a Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség átnevezte magát Magyar Demokratikus Ifjúsági Szövetséggé. Ketten indultak az elnöki posztért, Nagy Imre és Gyurcsány Ferenc. Nagy Imre legyőzte Gyurcsányt és elnök lett. Gyurcsányt a szervezet alelnökévé – második emberévé – választották."

ulpius66 2020.05.28. 19:56:59

gyurcsányi 1961 június 4-én a NEMZETI GYÁSZNAPON SZÜLETETT!!!!
(TRIANON 41. ÉVFJORDULÓJÁN.......)

NINCSENEK VÉLETLENEK!!!!!!!!!!!!!!!!

kvadrillio 2020.05.28. 19:58:56

NNA....EZEKET KÉNE KILŐNI, NEM A VADDISZNÓKAT !!!
Senki se menekül: jövő hét keddtől teljes létszámban vadásznak a bliccelőkre a BKK-ellenőrök

ÉS KIKRE VADÁSZNAK ??? ARRA A TÖBB MINT 400 EZER MUNKANÉLKÜLIVÉ VÁLT EMBERRE, AKIKNEK MÉG VILLAMOSVÉRLETRE SINCS PÉNZÜK, HOGY MUNKÁT KERESSENEK, MERT ORBÁN BASZIK ADNI NEKIK ??? HOLOTT ÖMLIK AZ ORSZÁGBA AZ UNIÓS MANI ???! BAZDMEGORBÁN MEG A TÖBBI SEGGNYALÓD !!!

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.05.28. 20:00:32

@antiindex: Mátyás, neked mennyi nicked van talonban? Mert az rendben van, hogy egy új nicket csinálni egy perc, de amivel most kommentelsz, azt 2018-ban csináltad, és 22-szer szóltál vele hozzá. Ilyenből mennyi van neked? 1000? 2000? Minden kitiltás után csináltál egyet? Kitartó gyerek vagy, ez tagadhatatlan. Ennyire becsípődött nálad ez a poszt, hogy nem bírsz elszakadni tőle? Bánccsa a blogger meg a fidióta kommandó a Ferit? Ütni kell?

ulpius66 2020.05.28. 20:04:38

"Apja, id. Gyurcsány Ferenc lecsúszott középosztálybeli családból származott, és öt éves korában elveszítette szüleit, miután apja adósságokba keveredett, és öngyilkos lett.
Felnőttként rendezetlen életmódot folytatott. Később feltárt dokumentumok tanúsága szerint többször is elítélték kisebb bűncselekmények elkövetéséért, alkoholizmusa és rendszertelen munkaviszonya nehéz életkörülményeket eredményezett a család számára."

MAGYARUL: GYURCSÁNYI APJA EGY ALKOHOLISTA LUMPENPROLI, BÖRTÖNTÖLTELÉK VOLT!!!!!

AHOGY MONDANI SZOKJÁK: NEM ESIK MESSZE AZ ALMA A FÁJÁTÓL!

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 20:07:06

@kvadrillio: lehet menni gyalog is, meg lehet dolgozni is! És ugyan mondd már meg hogy egy munkanélkülinek hova kell menni minden nap a város másik végére? Pesten minden sarkon van bolt, gyógyszertár, iskola .....

kvadrillio 2020.05.28. 20:07:14

ÉS EZ IGAZ A NYÖGDÍJASOKRA IS %

HORRIBILIS ÁREMELKEDÉSEK VOLTAK ÉV LEJE ÓTA IS, A 2,8 %-OS NYÖGDÍJEMELÉST EZERSZERESEN MEGHALADVAHHH ! AZ ÁRAK A PÁÁÁÁNDÉÉÉMIJJA ALATT IS ÚSZTAK FÖLFELE.......AZ EÜ-SZOLGÁLTATÓ MAGÁNKUPECEK IS EMELTÉK AZ ÁRAIKAT, KIZÁRVA EGYRE JOBBAN A NYÖGDÍJASOKAT A MINIMÁLBÉR SZINTJÉRE TÜRŐ ÁRAIKKAL ! EZ A KLETTOKRATA VIKTORKA MEG CSAK ÉPÍTI, ÉPÍTI A KLEPTOKRÁCIÁJÁT, AMÍG EL NEM TESZI ŐT LÁBALÓL VALAKI !!!

A fideszesek harmada úgy érzi, jobb volt az élet Kádár János idején, mint most, Orbán Viktor alatt
2020. május 28. 15:32 - szerző: 168 Óra

Átfogó tanulmányban elemzi az elmúlt harminc évet a Policy Solutions és a Friedrich-Ebert-Stiftung. A Rendszerváltás 30 – A rendszerváltás társadalmi megítélése 30 év után címet viselő tanulmány célja, hogy megismerhessük, mit gondol a magyar társadalom a rendszerváltásról. Az elemzés alapjait a Závecz Research személyes megkérdezésen alapuló, reprezentatív közvélemény-kutatása adja – írja a hvg.hu.

A kutatásból sok más érdekesség mellett kiderül, hogy a megkérdezettek abszolút többsége szerint a magyarok többsége jobban élt a Kádár-rendszerben, mint napjainkban:

54 százalék értett egyet ezzel az állítással.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
2019. július 14.
Rafinált elme volt – Félrevezető Orbán Viktor rendszerét Kádár Jánoséhoz hasonlítani

Az összes ellenzéki táborban többen vannak azok, akik szerint jobb volt a többség életszínvonala a Kádár-korszak alatt. Az MSZP-szavazóknál ez az arány 70 százalék, a DK-soknál 71, de még a Jobbik-szimpatizánsok körében is 54.

Nem kevésbé érdekes megállapítás az is, hogy bár a Fidesz táborának pontosan a fele értékelte negatívan az állítást, a kormánypártiak több mint egyharmada még így is inkább nosztalgiával tekint vissza erre az időszakra, és úgy látja, hogy

a magyarok többsége jobban élt Kádár alatt, mint akár most, Orbán Viktor kormányzása idején

– írták a kutatók.

kvadrillio 2020.05.28. 20:10:42

ORBÁN A TOLVAJKIRÁLY, A TOLVAJOK FEJEDELME ! AMÍG MÉG VAN FEJE ! :o)

ulpius66 2020.05.28. 20:11:11

@kvadrillio:

Quad!

Figyusz!

Ez a blog a gyurcsányiról szól, és nem a Fideszről......

... esetleg lehetne valamit a gyurcsányiról is?...... nem csak a szokásos ballibsi szöveget lökni, hogy itten minden is szar....

ulpius66 2020.05.28. 20:12:32

Quad!

Te véletlenül nem a Matyika reinkarnációja vagy?
(agyilag kb. egyszinten vagytok.....)

illaim 2020.05.28. 20:23:43

@a nagy hohohorgász: Igazat? Te? Sajnos a te állapotod súlyosabb mint gondoltam! LOL

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 20:25:47

@kvadrillio: az lehet, de az a kibaszottul együtt érző nyugat kérte a hiteltörlesztést. Az emberek azt is érezték hogy jobban élnek a devizahitel felvételekor, de érdekes módon amikor vissza kellett fizetni akkor tátották a mamlasz szájukat.....Aki normálisan dolgozik annak jogos a reklamáció, aki csak a zabszemet hegyezi az szopjon lovat. Te menj ki északkoreába, ott várják az ilyen embereket.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.28. 20:26:39

@zord íjász: matyika sehol sincs. Annak idején belekottynak több mint 500 nickje volt az MNO-n. A rekordja email kreálással, nick regisztrálással és röfivel 46 másodperc volt. Ráadásul felvidéki proxin keresztül kerülővel jött be, ha IP címmel le akarták tiltani a fél felvidéki magyarságot kellett volna kitiltaniuk.

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 20:27:14

@illaim: figyelj csak, akkor azt mond el nekem hogy miben volt jobb Gyurcsány alatt? Lehet hogy én emlékszem rosszul.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.28. 20:31:31

@a nagy hohohorgász: Hihetetlen mennyire hülye vagy. :-)) Szánalmas.
www.youtube.com/watch?v=gXApVwONmiQ
"Gyurcsány vs Orbán választási vita 2006"

illaim 2020.05.28. 20:34:24

@a nagy hohohorgász: ad1. Én soha nem voltam Gyurcsány alatt, ezért erre a kérdésedre nem tudok választ adni!
ad2/ Erről mi a véleményed fideSStálib?
pestibulvar.hu/2020/05/27/mocskos-dokumentumot-astak-elo-orban-multjabol-ezt-a-gyalazatot-sosem-mossa-le/?fbclid=IwAR1v4Gi3GUOH2Uum2fojYny4GtaNIqWsfLB-D_8fkUTHk_bDr9_et4f2454

gázóra ellenőr 2020.05.28. 20:40:01

@a nagy hohohorgász: Te nagyon képben lehetsz, ha szerinted Gyurcsány és Orbán 2005-ben vitáztak. Egyáltalán tudod melyik években voltak parlamenti választások?

birkamenet 2020.05.28. 20:55:36

@illaim: "Nekem kötetnyi olyan Orbán nyilatkozat van elmentve, mely homlok egyenesen ellentmond egymásnak! Biztos vagyok benne, hogy Te is ismered ezeket Ezek vajon miért nem éri el az ingerküszöbödet?"

Az enyémet Dávid Ibolya is elérte, meg Schiffer meg Széll is meg mindenki. Neked nem hozzám kell fordulnod, hanem a kétharmadnyi fidióta néplélekhez, azokat kell megértened. Bár olyan sok megérteni való nincs bennük, három szóban benne van az összes igényük, világképük, múltjuk, jövőjük,: migráns, Soros, Brüsszel.

Ez ma a 21, század Orbanisztánban.

birkamenet 2020.05.28. 20:55:49

@illaim: "Nekem kötetnyi olyan Orbán nyilatkozat van elmentve, mely homlok egyenesen ellentmond egymásnak! Biztos vagyok benne, hogy Te is ismered ezeket Ezek vajon miért nem éri el az ingerküszöbödet?"

Az enyémet Dávid Ibolya is elérte, meg Schiffer meg Széll is meg mindenki. Neked nem hozzám kell fordulnod, hanem a kétharmadnyi fidióta néplélekhez, azokat kell megértened. Bár olyan sok megérteni való nincs bennük, három szóban benne van az összes igényük, világképük, múltjuk, jövőjük,: migráns, Soros, Brüsszel.

Ez ma a 21, század Orbanisztánban.

birkamenet 2020.05.28. 20:59:17

@a nagy hohohorgász:

Arra a számháborús vitára gondolsz, amiben orbán meg se tudott szólalni, annyira képben volt az ország dolgaival???

Ebben a vitában volt az is amikor orbán zsámolyon állt végig, hogy magasabbnak tünjön?

Ad Dio 2020.05.28. 20:59:55

@Mankel:

Ned erőlködj. Nem fogja megérteni. Matykó elmebeteg.

Ad Dio 2020.05.28. 21:00:00

@Mankel:

Ne erőlködj. Nem fogja megérteni. Matykó elmebeteg.

Ad Dio 2020.05.28. 21:00:12

@Mankel:

Ne erőlködj. Nem fogja megérteni. Matykó elmebeteg.

illaim 2020.05.28. 21:09:06

@birkamenet: A fideSStálibokkal nekem nincs mit megvitatni! Nem lehet szellemi párbajt vívni fegyvertelen emberekkel! LOL

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 21:30:16

@birkamenet: Te fasszopo nem tudok rád mit mondani már. Bmeg a szent Ferenc is beismerte hogy hazudott de te váltig állítod hogy nem hazudott.... Emberek észnél vagytok????????? Nagyobb gecik vagytok mint a Feri!!!!

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 21:31:53

@illaim: Válaszolj már arra hogy ferinel mivel volt jobb????

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 21:34:44

Poszterkem most látható hogy miért szavazunk orrbefogva a fideszre... Száradjon le a karom ha ezekre a gennyladakra szavazok.

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 21:48:51

@illaim: Mi van?miért nem válaszolsz?????

Világít a torony 2020.05.28. 21:49:28

@ulpius66: " AHOGY MONDANI SZOKJÁK: NEM ESIK MESSZE AZ ALMA A FÁJÁTÓL!" Orbánpapa párttitkár is volt. Az alma, az alma ugye? Vagy a Fidesz esetén az alma másmilyen?

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 21:56:09

@Világít a torony: Amig véded a qurcsanyt addig még a blogon sincs értelme kritizálnod a Fideszt. Ami valóban nem jo . De neked kuss a neved szaralak.

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 21:59:45

@birkamenet: Azt hittem egy miniszter elnöki vitában nem az számít ki a magasabb... Én kérek elnézést.... Bmeg meg te fasz.akkor legyen az ország legnagyobb embere a miniszterelnök... Normalis vagy????

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 22:02:30

@a nagy hohohorgász: Poszter szólj rám Ha hülye vagyok de komolyan egy miniszter elnöki vitában az számít ki a magasabb???? Akkor miről beszélsz? Akkor vezessen minket az égig érő paszuly....

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 22:06:47

@a nagy hohohorgász: Ha a geciseget vesszük abban is jobb a patás mert róla nem derült ki ilyen beszéd.még hogy nem pesti vagyok.

illaim 2020.05.28. 22:11:58

@a nagy hohohorgász: Persze hogy válaszolok neked, tudod mint okos apa a hülye gyerekének! LOL
Először is 14 évvel fiatalabb voltam! Láthattam a Towel-t és a British Museumot! Olcsóbb volt a benzin és a gázolaj! Az Euróért csak 265 Forintot kellett fizetnem! Nem loptak el tőlem évi 25.000 Ft nyugdíjat! A miniszterelnök nem tagadott ki a nemzetből a Március 15.-i beszédében, mert azt a Köztársaság Elnöke mondta el! De neki sem jutott eszébe senkit kitagadni a nemzetből! Te akkor hol éltél? Egy lapos kő alatt, vagy a megérdemelt büntetésedet töltötted, hogy nem emlékszel? Persze az sem kizárt, hogy szelektív az aranyhal memóriád! LOL

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 22:27:18

@illaim: Én akkor Ott éltem ahol 15%kal emelkedett Mindennek az ára évente és a 270ezres bruttó fizum csucsadozott. Közben a nyugdíjas nagyanyám tőlem kért kölcsönt. Anyádnak hazudjál.

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 22:29:17

@a nagy hohohorgász: Ja és a qurcsany csak a motimbol amit lopott abból 1 milliárdot vett ki tisztán.

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 23:03:05

@illaim: ja, azt hogy akkor 14 évvel fiatatabb voltál a gyurcsánynak kösönheted megint egy ütős érv amit nem lehet kikezdeni... Figyelj öreg, ha nem áll fel a faszod arról nem az orbán tehet....

Andy73 2020.05.28. 23:20:32

Már szakácskönyvet is írt, csak a borról írt szakdolgozata hiányzik. Pedig biztos az is nagy siker lenne, ha kiadnák. Őszöd vagy iszod, mindig lesznek rajongói, itt a kommentelők között is akadnak szép számmal.
2022 pedig még messze van, most a vírus jelenti az igazi veszélyt, még az sem távozott teljesen.

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 23:22:28

@illaim: Ahhoz mit szólsz hogy az első Orbán kormány alatt még olcsóbb volt a benzin és a gázolaj???? Sőt rákosi alatt meg még annál is olcsóbb!!!nem vagy túl okos...

a nagy hohohorgász 2020.05.28. 23:24:25

@illaim: Ha Te is hazaárulónak tartod magad akkor miért ne tagadna ki te Szarházi???

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.05.29. 09:02:21

@a nagy hohohorgász: legyen Edvárd. Hagyjuk már ezt a poszterkém megszólítást, ha lehet.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.05.29. 09:02:37

@a nagy hohohorgász: legyen Edvárd. Hagyjuk már ezt a poszterkém megszólítást, ha lehet.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.05.29. 09:09:42

@illaim: írtam én bármit is? Csak a tényeket sorolták fel. A nép fog szavazni. Csók

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.05.29. 09:11:44

@kvadrillio: halkan kérdem, hogy a BKV és a Főváros Orbán kezében van-e? Amúgy nyugtatót javaslok.

ulpius66 2020.05.29. 09:16:59

gyurcsányi egyébként meg nem "hülyegyerek" hanem egy minden hájjal megkent gazfickó!!

Az a ballibsik baja, hogy NEM TUDNAK MIT KEZDENI VELE A TÁRGYALÁSOK ALATT!

GYURCSÁNYI REGGELIRE MEGESZI A CSEH BOTMIXER KATALINT VAGY A JOBBIKOS JAKABOT.....AMÍG A BALLIBSIK NEM FOGNAK ÖSSZE A GYURCSÁNYI ELLENÉBEN, ÉS NEM TESZIK KI A BALLIBSI ÖSSZEFOGÁSBÓL, ADDIG AZ EGÉSZ BALLIBSI KÓRUS AZ Ő KOTTÁJÁBÓL JÁTSZIK......

ulpius66 2020.05.29. 09:20:42

Tudom ezzel a hozzászólásommal csak megismételtem a blog címében is megfogalmazottakat, de az a magyar politika fő kérdése immáron 14 éve......

Amíg persze 7-8 ballibsi párt van, könnyű a zavarosban a gyurcsányinak halászni......

ulpius66 2020.05.29. 09:27:25

gyurcsányinak az a potenciális előnye megvan a többi ballibsi politikussal szemben, hogy ő anyagilag nem függ a politikai helyzettől.... (magyarul: nem megélhetési politikus) ... a vagyona 20-30 milliárd forintra tehető.

Ő mán 1989-1990-ben összelopta magát a KISZ vagyon privatizálásakor..... ekkor ő is mint KISZ-Fürer a Nagy Imre KISZ vezérrel együtt mintegy 3-4 milliárdot összeprivatizáltak maguknak......(mondjuk az kimondottan a gyurcsányi javára írható, hogy ezt a lopott pénzt nem szórta el, hanem befektette az új anyós hathatós közreműködésével.....) mikor pedig elkezdték vizsgálgatni, hogy hova tűnt a KISZ vagyon, addigra elévült a lopás, így mán nem tudták börtönbe küldeni a gyurcsányit..... (PEDIG IGÉNY AZ VÓNA RÁ!!!!!)

a nagy hohohorgász 2020.05.29. 09:33:26

@ulpius66: most őszintén valljuk be, ha katka petya meg gerike Ferit sem tudja legyőzni, hogyan győzné le vityát? szétbotmixelnék? vagy kari geri elvenné a fekete kisbuszt? a jákobot inkább hagyjuk....

ulpius66 2020.05.29. 09:48:51

@a nagy hohohorgász:

Mondjuk gyurcsányi hihetetlen eleganciával verte szét az MSZP-t!
(a Fidesz mán csak egy kávét kért a látványossághoz....)

AZ MSZP MEG MINDEHHEZ, MINT EGY BÉNA KACSA, MÉG MEGÉRTŐEN MOSOLYGOTT IS!

HORN GYULA, HA ÉLNE FOROGNA SÍRJÁBAN!

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.05.29. 09:50:52

@ulpius66: Szerintem tök jogos a fejtegetésed, és erről van is értelme beszélni. Akik csak annyit értenek az egészből, hogy jaj bántják a Gyurcsányt, azok nem értették meg az egészet. Ez az írás nem is Gyurcsányról szól. Ahogy írtam: a gyurcsányozásnak ma már semmi sportértéke nincs. Ez a cikk az MSZP-ről szól, amit Gyurcsány tönkretett. Az egyedüli pártot, ami az elmőlt 20 évben egyensúlyt hozott a pártrendszerbe. A kiesésével jött létre egy olyan olyan szerintem hosszútávon sok jóval nem kecsegtető politikai rendszer, amiben az egyeduralkodó pártot semmi sem ellensúlyozza, egyre több hülyeséget csinálhat meg és nincs megállás. Jó vége nem lesz. Gyurcsány ebben kulcsfigura. És nem vontam kétségbe a politikusi képességeit. Nagyágyú. Kapcsolatai vannak, pénze is van. Mindene megvan. Esze is. Még úgy is, hogy a felét elitta. Ezt rögtön a kép alatt elismertem. Meg már korábban is. Nem erről van szó. De ahogy a válaszadók zöme is értékelte, Gyurcsánnyal valószínű bukás vár ránk. Tehát javasolható, hogy egy kicsit lépjen hátra és ne akarjon első ember lenni. Második se. Nem olyan nagy kérés az ország érdekében. Amúgy meg: szükség van rá is.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.05.29. 09:52:15

@a nagy hohohorgász: Karácsony legyőzte a Fideszt Budapesten csak úgy mondom. És Gyurcsányt is legyőzte. Sőt az MSZP-t is legyőzte. Ezekről mind választás döntött. Kissé szelektív a memóriád.

a nagy hohohorgász 2020.05.29. 10:01:23

@A kiló nem százat jelent.: figyelj szerintem te más meccset néztél!!! Kari geri nem gyurcsányt győzte le pesten hanem Gyurcsány jóváhagyásával Tarlós Pistát ( aki szintén nem Orbán Viktor ) Szóval nem szelektív a memóriám ha nem te másról beszélsz!

ulpius66 2020.05.29. 10:07:52

@A kiló nem százat jelent.:

Én, mint fideszes könnyen ugatok bele a ballibsik belügyeibe....
(most azt a mázt felejtsük el, "hogy az ország érdeke" .... egyebekben meg, szerintem az az ország érdeke, hogy Orbán még jó sokáig vezesse...)

Visszatérve a gyurcsányira, neki elég nagy az egója, és CSAK AZT A HELYZETET FOGADJA EL, HOGY Ő A BALLIBSIK VEZÉRE (VAGY A VEZÉRNEK Ő MONDJA MEG, HOGY MIT TEGYEN, MINT PL. LENGYELORSZÁGBAN SEM A MINISZTERELNÖK FÚJJA A PASSZÁTSZELET, HANEM A KCSINSZKI...)

Tudom, jósolni kibaszott nehéz dolog (különösen a jövőt illetően) de szerintem a gyurcsányi NEM FOG VISSZAVONULNI ADDIG, MÍG LE NEM GYŐZI A PATÁST, ÉS VAGY Ő, VAGY A NEJE, VAGY AZ EMBERE NEM LESZ A MINISZTERELNÖK!
(úgyhogy, akik a gyurcsányi "visszavonulásában/visszalépésében" reménykednek pofára fognak esni.... mán most felkészülhetnek rá, hogy 2022-ben, de még 2026-ban is mint az elmúlt 14 évben mindig, a jövőben is számolni kell majd vele...a ballibsik pedig, mint az elmúlt 14 év is bizonyítja saját "erőből" nem tudják háttérbe szorítani a gyurcsányit........)

Andy73 2020.05.29. 10:11:10

"Magyarán együtt bukik-e Gyurcsánnyal 2022-ben az ellenzék vagy fényes győzelmet aratnak?"

Mivel mára a DK a legerősebb ellenzéki párt, már nem szorul arra, hogy a teknősbéka hátára kéredzkedjen. Már önállóan is bejut a parlamentbe, most már csak a többi ellenzéki pártnak rezeg a léc. Az pedig, hogy hogy hívják a legnagyobb baloldali pártot, abszolút részletkérdés. Az országnak és a választóknak tök mindegy, hogy MSZP vagy DK. Az egyik 19, a másik egy híján 20. Egyébként hívhatnák akár NDK-nak is, az még viccesebb lenne.

ulpius66 2020.05.29. 10:16:49

Nem ide tartozik, de emlékezzünk meg EGY NAGY NAPRÓL!

2010. MÁJUS 30.

IMMÁRON 10 ÉVE ORBÁN VIKTOR MAGYARORSZÁG MINISZTERELNÖKE!

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.05.29. 10:27:10

@ulpius66: Rossz a memóriád.
Karácsony 80%-kal megnyerte az első előválasztást az MSZP-vel szemben. Érted. Nem az Horváth nyert, hanem Karácosny.
A második előválasztást megnyerte a DK és a Momentum jelöltjei ellen abszolút többséggel. Gyurcsány közölte, hogy Karácsonynak annyi. Bedobta Kálmán Olgát. A Momentum meg egy Puzsér-hasonmást indított, akit elfelejtett felépíteni.
Karácsony ezek után megnyerte a választást is fölényesen Tarlóssal szemben. Legyőzte a Fideszt. Tehát legyőzte az MSZP-t, a Fidesz-t, a DK-t és a Momentumot is. Meg persze Puzsért és azt a focista gyereket is, akinek már nem emlékszik senki a nevére.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.05.29. 10:30:07

@Andy73: Megint valaki nem tud számolni. A DK néha első, néha második, de a maga max. 10-16%-ával szart se ér az ellenzéken belül. Tekintsük 50%-nak az ellenzéket. Abból 16% hát nem sok.
Az egy magarázat a magyar politika furcsaságaira, hogy a matek sem megy a magyaroknak. Mást nem tudok elképzelni. Orbán ellenben tud számolni és van naptára is.

a nagy hohohorgász 2020.05.29. 10:38:16

@A kiló nem százat jelent.: most már látom kinek az embere vagy. Persze Karácsony legyőzött mindenkit .... HAHAHA

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.05.29. 10:53:14

@mindennki és különösen @illaim: kérésednek megfelelően végleg kitoltottalak. Velem lehet beszélni. Aki nem akceptálja a tényt, hogy az embereknek lehet véleménye és egyébként sem járul hozzá sokkal a diskurzushoz érdemben, arra szerintem olyan nagy szükség nincs itt. Ugyanezt teszem azokkal is, akik csak rasszista megnyilvánulásokat vagy mások állandó szidalmazására képesek. Elmondom újra. Nem várom el, hogy csak akadémiai székfoglalókat és egymást simogató kommenteket tegyetek közzé. Az sem elvárt, hogy a posztok nagyszerűsége legyen az egyetlen téma. Ez amúgy sem egy nagyszerű poszt. Semmi energiába nem került és leírtam az elején, hogy ne azon a szemüvegen tessék nézni, ahogy a gyurcsányozást szokták a gyurcsányisták. Létezik gondolat Gyurcsány fenekén kívül is, ahol általában a fanok és az ellenfanok is leledzene imhó. Feri már bizonyított pro és kontra is. Nem a munkásságát értékeljük, pláne nem a beszédét. Ahhoz nincs mit hozzátennem, már mindent elmondtak róla. Teljes terjedelmében tettem közzé, amíg a saját kommentem kb. két bekezdésnyi. Mert egy nagyon szerény gyerek vagyok.

Mit akartam üzenni? Ja igen: lehet személyeskedni, lehet csúnyán, keményen, belemenősen vitatkozni, anyázni, szidni engem egymást stb. Ez mind belefér. Mert a politikai viták világszerte ilyenek. Jobb, mint a polgárháború. Higgyétek el.
Ingerel amúgy persze, aki olyasmiben okoskodik, ami csak az ő fejében létezik, én nem írtam, más nem kérdezte, ő meg nem tudja a koponyáján kívüli valóságban hogyan van. Alkalomszerűen előfordul, hogy a mérhetetlen marhasághoz való következetes ragaszkodás is moderációra ingerel, főleg, ha az illető nem képes közben megőrizni a jómodort. Lehet marhaságokat írni, de akkor legalább szerényen. Ahogy én teszem. :)

Jó hétvégét!

Ui. ja és @math0: -val se szórakozzatok. A direkt személyére létrehozott nickek sem tetszenek. Matyi itt a neten nyilván elszabadult hajóágyú, de tutibiztos az életben egy tündérbogár és minden perc örök élmény a közelében, mint veletek is, akik azért szintén elvetitek a sulykot időnként, ahogy én is.

Andy73 2020.05.29. 11:13:09

@A kiló nem százat jelent.: Részemről 5-ösre érettségiztem matekból, de azt már elsőben is tudtam, hogy a 16 több a 3-nál. Az 50 valóban nem lesz több akkor se, ha betiltanád a DK-t (ha esetleg ezt szeretnéd, bár az elég furcsa elképzelés egy demokráciában), legfeljebb a többi kis baloldali párt kapna több szavazatot, és több esélyük lenne, hogy beüljenek a parlamentbe. Azt nem írtam, hogy bármi esélyük lenne a győzelemre, akár így, akár úgy. Ezért is írtam, hogy egyik 19, a másik egy híján 20.
Az elképzelés egyébként nyilván az volt a baloldali elvtársaknál, hogy mivel az MSZP önmagában eléggé szalonképtelen, legyen inkább MSZP-DK a korábbi MSZP-SZDSZ helyett. De nem a név számít, ez csak játék a betűkkel. Ezért írtam, hogy lehetne NDK is, az még vicesebb lenne. (Persze nem Német Demokratikus Koalíció, hanem mondjuk Népi Demokratikus Koalíció). Nem lenne kevésbé vicces, mint Szanyi kapitány új formácójának az elnevezése, ami most nem is ugrik be hirtelen, de te majd kisegíthetsz.
Azt még mindig nem árultad el, hogy te is ott voltál-e Öszödön, pont 14 éve, merthogy a "magyarok", akikről írsz, általában nem voltak ott. Őket csak szeptemberben vonták be a "játékba" az elvtársak, és ők nem is tolerálták annyira ezt a dolgot, mint te.

ulpius66 2020.05.29. 13:56:01

@Brendel Mátyás:

Húúúú... B+!

Most törölhetem a Brendel Mátyást is!

Nehéz tőled megszabadulni! ..... pedig hidd el, kurvára nem érdekelsz! Fogd mán fel!!!!!!!!!

a nagy hohohorgász 2020.05.29. 18:18:51

@A kiló nem százat jelent.: Szóval kari Geri kit győzött le?max a külső savot a körúton...

Világít a torony 2020.05.30. 00:11:39

@Világít a torony: Te nagyon buta! Csak párhuzamot voltam a két kétes múltú közé, ám nincs annyi eszed, hogy megértsd. Ostoba jószág, ezt még pluszban kapod. A részegséget ki lehet aludni, az emeszempés múltat nem, azt tagadni muszáj. Vetted, gyopa?

Világít a torony 2020.05.30. 00:16:07

@a nagy hohohorgász: Te nagyon buta! Csak párhuzamot vontam a két kétes múltú közé, ám nincs annyi eszed, hogy megértsd. Ostoba jószág, ezt még pluszban kapod. A részegséget ki lehet aludni, az emeszempés múltat nem, azt tagadni muszáj. Vetted, gyopa?

japapapapa 2020.05.30. 15:50:30

Az elmaradt gyurcsánytalanítás a fizeSS maffia legnagyobb kudarca, és vica verse, az elmaradt orbántalanítás pedig a baloldal leganagyobb kudarca. Két nemzetnyomorító nemzetellenes bűnöző hazug tolvaj, akik a pofánkba röhögnek, mert KEZDETTŐL ÖSSZEJÁTSZANAK!!! Ez a titkuk, egymás büdös seggét védik, fedezik, ezért nem bukik szinte senki semelyik maffiából. Ezért törtek mindig, a kulisszák mögött pacsizva teljhatalomra mindketten, csak az oszd meg és uralkodj közhelyes de bevált elvén. Én még remélek, még mindig hinni akarom, hogy van e sátáni képletben egy gondolat, egy terv, ami rólunk is szól, a nyomorult magyar népről, hogy valamit akarnak azért értünk kis tenni, végtére is nem volt soha államcsőd pl, sem éhínség. Nagyjából megúsztunk mindent, mégha rabszolgaként nyomorogva is a többség, de itt vagyunk; teljesen cserben nem hagyott sem a jobb, sem a bal maffia minket.. legalábbis a többségünket. A világ legtöbb országa, sokkal rosszabb helyzetben van, mint mi bármikor is. Persze tudom, a jó kényúr zsarnok vigyáz a tulajdonára: a rabszolgáira. Ezzel persze nem őket dicsérem, csak hinni akarom, hogy Dart Vader szitu van, a főgonosz(ok)ban van még egy kis jó. De persze egyéni véleményként a tévedés esélye benne van.

Andy73 2020.05.30. 16:36:37

@japapapapa: tanultál történelmet a suliban? Nyilván, csak már elfelejtetted. Hagyjuk már ezt a rabszolga dumát, nem az ókorban vagyunk, sem a régi amerikai ültetvényeken. Ma legfeljebb adosrabszolgasagrol beszélhetünk, mert sokan nyakra-fore vettek fel hiteleket, amiket nem tudtak törleszteni, no meg ott voltak azok az un. devizahitelek is. De ez sem az emberek többsége, és őket se kényszerítették semmire, mint az igazi rabszolgakat. A fizetésképtelen adósokat régen még az angolok is börtönbe zárták, a magyar kormány meg egy csomó segélyprogrammal támogatta őket, az adófizetők pénzéből.

japapapapa 2020.05.30. 17:04:30

@Andy73: Örülök, hogy az első mondatod máris troll patkány személyeskedés, így nem is kellett tovább olvasnom... köszi

Andy73 2020.05.30. 17:25:59

@japapapapa: akkor valaszolnod se kellett volna. Nyugodtan érezd csak magad rabszolgának, jogod van hozzá, ha ezt akarod. De azért nem árt tudni a szavak jelentését, amiket használsz.
A boszme alatt egyébként tényleg eléggé elnyomorodott az ország, de most már nem sok vizet zavar, csak riogatásra való.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.06.02. 08:27:08

@japapapapa: hehe, érdekes Darth Vader emlegetése, ugyanebben a kontextusban már használtam én is az Uralkodót és Darth Vader-t: kilonem100.blog.hu/2019/05/30/star_wars_a_bito-szalon_visszavag

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.06.02. 08:45:13

@a nagy hohohorgász: Nézd, Te tényleg kicsit fárasztó vagy most. Utálhatod Karácsonyt, sőt tarthatsz az ő emberének, bár akkor olvasásra ajánlom a blog megannyi hozzá is kötődő posztját. jórésze kritikus. Még egy kritikus ember is be kell lássa, hogy Karácsony megverte Horváth Csabát, Kálmán Olgát, Kerpel-Froniust és Tarlóst, na meg Puzsért. Innentől kezdve lehet kapálózni meg homokba dugni a fejed, egyet nem lehet: a tényekről velem vitatkozni. Engem úgyse győzöl meg, hogy az ég nem kék, hanem piros, a többieket meg nem érdekli.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.06.02. 08:48:24

@Andy73: A DK betiltása fel sem merült. Egyedül te beszéltél erről. Én konkrétan arról írtam eddig, hogy Gyurcsány azzal tudja legjobban segíteni az ellenzéket, ha személyesen nem vállal szerepet. Ahogy az EP-választási DK-s siker annak köszönhető, hogy háttérbe húzódott. Egyébként viráhozzék ezer virág. Sőt, Feri kapcsolatai, tudása nélkülözhetetlenek. Jó lenne, ha olyanban vitatkoznál, amit leírtam és nem olyasmiben, amit nem.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.06.02. 08:57:52

@Andy73: Hogy szocialista képviselő voltam-e 2006-ban, az rettentő könnyen lenyomozható.
Szanyi: ISZOM, Igen Szolidaritás Mozgalom. Nem nagyon tudom hova tenni ezt a side projectet, inkább nyitott volna romkocsmát, mint mások.

Btw: ha szoci képviselő lette volna nem örültem volna, hogy azt mondja nekem a Feri, hogy "trükkök százai, amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni". Mert egyrészt nem csalunk, 2. a nevemben ne csaljanak, 3. amihez a nevemet adtam, ne váljon csalássá, mert akkor visszavonom a támogatást, 4. nem lennék megélhetési politikus, amivel Gyurcsány itt a közönségét, a képviselőket zsarolja az a legszégyenletesebb, ezek a fizetésüket féltő kisemberek, akik máshoz nem értenek, csak ülni a képviselői székben és gombot nyomni. 5. azt végképp ne közöljék velem, hogy mindehhez semmi közöm és nem kell tudnom róla, mert azért választottak meg, hogy tudjak róla, képviselőként én ellenőrzöm a kormányt. Szóval ha ott lettem volna, akkor pipa lennék. De nem én voltam hülyének nézve közvetlenül, tehát kb. nem érdekel. Egy kontraszelektált társaságot láthattunk, amelyik nem véletlenül omlott össze.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.06.02. 09:02:08

@ulpius66: Mátyás kollegát ezen a néven letiltottam egyelőre. De lehet feloldom. Az a legkorrektebb, ha egy nicken ír mindenki. A letiltás utána visszaírogatás más néven olyasmi, ami minden modrátornál kiveri a biztosítékot. Így is liberális vagyok és elég anyázást engedek. De tényleg maradjunk meg valamiféle korlátok között. Matyi ezen túl van sokszorosan. De őt se tessék piszkálni, ha lehet. Van elég baja.

GyMasa 2020.06.04. 16:50:21

@A kiló nem százat jelent.:
Szerintem engedd vissza az eredetit (mathzéró).
Azt szűrtem legelőször, szóval az maradhat :-)

Antlfinger Edvárd · kilonem100.blog.hu 2020.06.05. 15:55:01

@GyMasa: Egyelőre math0 le van tiltva örökre, de a saját nevén azt hiszem még szabadon írogathat és a többi nickje is csak napokra volt tiltva. Annyi lehetősége van még az életben. De ennyi szigorúság már legyen, ha valaki folytatólagosan ámok fut.

kolomparlole1114 2020.06.14. 09:00:44

@Brendel Mátyás: Matyika geci, látod te kis senkiházi, te senkit nem érdekelsz itt se, ahogy más blogokban se. Még Niedermüller se engedi meg hogy leszopd, ez már jelent valamit...
süti beállítások módosítása