A kiló nem százat jelent.

Amikor Orbán bevándorláspárti volt, de már a népességfogyással rémisztgetett

2019. március 30.
A tegnapi újság néha sokkal érdekesebb. 2001-ben minden más volt. Az Origo, a Magyar Hírlap még bőven balliberális volt, de másmilyen ember volt a miniszterelnök is. Akkor Orbán Merkel volt a Merkelediken...
 
screenshot_2019-03-30_at_15_18_36.png

Több millió bevándorlót kellene befogadnia Magyarországnak a következő öt évben, mert így tudja biztosítani a gazdasági növekedés ütemét - jelentette ki tegnap Orbán Viktor kormányfő. A társadalom elöregedésétől egész Európában tartanak.

Magyarország akár 14 millió embernek is megélhetést tud biztosítani - mondta tegnap a magyar kormányfő az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) üzleti ebédjén. Orbán Viktor a gazdasági növekedés fenntartását firtató kérdésre reagált úgy, hogy ehhez szerinte több millió külföldit kell foglalkoztatnia az országnak.

Origo, Magyar Hírlap 2001.06.08.

Gondolom nem árulok el titkot: hálistennek nem telepítettünk be az elmúlt majd két évtizedben négymillió bevándorlót, sem Orbán, sem másik kormány. Nem volt rá szükség, ahogy az akkori és mostani miniszterelnök az Amerikai Kereskedelmi Kamaránál hencegett a magyar gazdasági növekedéssel.

És nincs azóta se négymillió bevándorlolni vágyó külföldi Ez még mindig nem egy olyan népszerű ország 2019-ben sem. 2001-ben sem volt az, és közben sem. A négymillió bevándorló viszont egy eszelős szám. (UPDATE: határontúli magyar bevándorló nem lenne ennyi, fele sem, főleg munkaképes korú. Főleg, hogy a szomszédországok némelyike ma vonzóbb alternatíva, mint hazánk.)

Soros-terv a Soros-tervediken.

Nyugati országokban a bevándorlásellenes pártok által támadott kiskaput is igyekeztük tágabbra nyitni, szintén mindhiába. Ma pedig ez egyáltalán nem élő gyakorlat sajnos, sok család számára okoz mindennapi nehézséget. Van ahol a házastárs ötödjére se kapja meg az értelmetlenül packázó magyar hatóságoktól az állampolgárságot, hiába él itt a férjük, születtek itt a gyerekeik magyar állampolgárként.

A családegyesítésre vonatkozó új jogszabály, amely 2002. január 1-jével lép hatályba, szintén ebbe az irányba hat majd. Ez ugyanis lehetővé teszi, hogy amennyiben itt kapott munkát a családfő, kövesse őt hazánkba családja. 

Origo, Magyar Hírlap 2001.06.08.

20101029orbanvikt8_focuspoint_926x504.jpg

Van még egy jóslata az akkori politikusnak, ami messze nem jött be és ma is erősen aktuális:

A társadalom öregedése az egyik legkomolyabb fejtörést okozza az Európai Unióban. A baj ugyanis csak 10-20 év múlva lesz érezhető az átlagember számára, a megoldáson azonban már most dolgozni kell. Origo, Magyar Hírlap 2001.06.08.

A népességfogyás és a társadalom elöregedése úgy tűnik fake news.

Hiába használják igazolásként mind a vállalatok számára olcsó munkaerőt jelentő s ezért vonzó bevándorlást ösztönző politikához, mind a középosztálybeli családok körében nyilván népszerű családtámogatási politikához.

Mindkettő ugyanarra a képzelt betegségre felírt hatástalan gyógyszer. Mellékhatásuk persze lehet bőven. A tömeges bevándorlás láthatjuk, hogy egészen új konfliktusokat jelent. A családtámogatás egyelőre ártatlan homeopátiás szernek tűnik, mindössze túl sokba kerül nekünk...

Eltelt az a 10-20 év. Ám hiába továbbra is folyamatos az enyhe népességfogyás és ezzel párhuzamosan a növekvő várható élettartam miatti előregedés a társadalomban, annak hatása egyáltalán nem érzékelhető. Ebben az időszakban még a nyugdíjasok száma is csökkent egy egész picit az országban. A népességfogyás avagy nemzethalál, mint rémkép évszázadok óta kedvenc témája a politikának, költészetnek, szokásos magyar kocsmai busongásainknak.

Demográfiafetisizmus

A következő kormányzás demográfiai súlypontú lesz. - 2018. április 10. A kevesebb néha több - tartja a mondás. Egy népességében nagy Magyarország vajon szükségképpen mennyország lenne? Konszenzus van általában mind a politikai bal- és jobboldalon, mind a szociológusok és közgazdászok, sőt a...

A politikusok mindig azt mondják, amit hallani akarunk. 

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter reagált a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetség munkaerő-piaci javaslatára. Ebben többek között azt javasolják, hogy ha máshogy nem megy, külföldről kell behozni vendégmunkásokat az égető munkaerőhiány pótlására. A javaslatukban szereplő 250 ezer főt tájékoztató jelleggel adták meg, mint egy népességarányos létszámot Lengyelország példájából kiindulva, ahol 1 millió ukrán vendégmunkás dolgozik.  24.hu 2016. 07. 06
Mexikói, sőt orosz és szerb vendégmunkások dolgoznak a Balassagyarmathoz közeli Szügyön – írja a Nol.hu. Az egyik cég név nélkül nyilatkozó képviselője szerint azért volt indokolt a vendégmunkások alkalmazása, mert a környéken nem találtak szakképzett munkaerőt. Pesti Srácok 2016. 06. 29.

gyurcsa_ny_orba_n_1988_1.jpg

Mennyi minden történt azóta.

Érdemes a mostani bevándorlásellenes és népességfogyással vagy mással riogató politikusi beszédeket is szintén beárazni és osztani hússzal. Valószínűleg a felük sem igaz.

Ebben biztos nem változnak sosem.

orban-gyerekek.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr7514728121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.03.31. 09:37:14

egymillio uj allampolgara lett az orszagnak..nem tunt fel?
akkora zseninek hiszitek magatokat...csak a tények...azok ne lennének. rovidlato tehetsegtelen ballibák addig jutnak csak el h kell a migrans, meg rohadjon meg a mo.on is szavazo magyar...
de hogy kozben lett egymilla magyar...nem bmeg szomaliai, az lenditi a gdp.t
hello 4/5öd

2019.03.31. 09:59:40

@FILTOL:
Ahelyett, hogy a szokásos egybites propagandát fújnád esetleg el iw olvashatnád a cikket.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.03.31. 10:05:44

@Zabalint: vagyis az egybitesseg, reszemrol ha ravilagitok...megha igazak is a cikkben szereplo dolgok...akkor hol lathato...orban belatta h az a politika nem jarhato.jott a kettosallampolgarsag...egy un politika.
es lett egymillio uj allampolgar.
de nyilvan en vagyok egybites, es nem az aki 15 eves kiragadott idezetekkel emleget fel egy mara meghaladott politikat.
ááásit

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.03.31. 10:07:03

@FILTOL: jol látható...es uj politika...
értelemszerűen

MACISAJT 2019.03.31. 10:12:04

"A tegnapi újság néha sokkal érdekesebb. 2001-ben minden más volt. Az Origo, a Magyar Hírlap még bőven balliberális volt, "

Egy lófaszt volt más. A ballib akkor is most is gyártotta az Orbánhoz kapcsolható álhíreket.
Ez is az volt.
A MH elkezdte a többi meg utána.

Mikor már azt hitte bárki hogy kifújt, jött több mint egy évtized után a 444. meg az alfahir&co és újrahasznosították.:
444.hu/2015/01/14/a-miniszterelnokseg-felhivta-a-figyelmunket-egy-2001-es-mti-s-hibaigazasira/

Most meg, 18 év után az index címoldalán bukkan fel..

Muhaha

Brix 2019.03.31. 10:19:52

"Érdemes a mostani bevándorlásellenes és népességfogyással vagy mással riogató politikusi beszédeket is szintén beárazni és osztani hússzal.."
Ez valóban igaz. A bevándorlás már 60-70 éve folyik Nyugat-Európába , ez egy visszafordíthatatlan , természetes és meghatározott irányú folyamat, így nem is deklarál senki olyat , hogy végleg megállítjuk a migrációt , mert ez abszolút távol áll a való világ realitásitól. Szép csendben - a propaganda ellenére - azért lassan nálunk is fokozódik a migráció. Ha jól emlékszem , olyan 60 ezren kaptak csak munkavállalási célból letelepedést Magyarországon, 2018-ban, ami mindenképp egy növekvő szám, mondjuk ahhoz képest ami volt 10 éve...
Retorikai szinten megy a félelemkeltés, mert ez még minidig kifizetődőnek tűnik, hiszen az emberek alapvetően félnek a globális nagyfolyamatoktól, de a felszín alatt , azért csak folynak a migrációs változások...A való világ realitásinak kimondása helyett , Orbánék illúziókat kínálnak , hiszen a jelenlegi demográfia trendeket esetleg lassítani lehet, megállítani nem. Már apáink idejében is 1 vagy 2 gyerek volt divatban , a többségnek teljes illúzió a 3-4 gyerek vállalása , ebben az emancipálódó világban , ahol még társat sem talál sok ember...
A családpolitika persze arra jó, hogy újabb tízmilliókat osszanak szét a felső középosztály , azaz saját szavazóik között...
Nézzük csak mi történik most...Egy eleve felfutó piacra , mint az ingatlanpiac , rápakoltak nem kevés plusz likviditást, ami azt eredményezte , hogy a nagyvárosi nagypolgárság lassan nyugati szintű vagyon felett diszponál...A politikai célt elérték...
A szegényeknek és a butáknak- vagyongyarapítás helyett - meg maradt a migráns-propaganda, narratíva: " Orbán megvédi az országot, hogy ne jussunk a hanyatló nyugat sorsára "
Jól kitalálták mindenesetre, hiszen migráció lesz 10, 20 , meg 30 év múlva is, így ez örök téma ( csak ki ne engedjék a szellemet a palackból...)
A felső középréteg támogatása pedig mindig is alapvető célja volt a kormánynak, lsd: egykulcsos adó alaptörvénybe foglalása, ami példátlan a világon, de a végtörlesztés a CSOK és most az új kedvezmények is erről szólnak...

MACISAJT 2019.03.31. 10:44:09

Jut eszembe, mikor Orbán 2010-ben kormányra került, 10 év alatt, vagyis 2020-ig 1 millió új munkahelyet ígért és kvázi teljes foglalkoztatást, vagyis csak az nem dolgozik aki nem is akar.
Na erre elszabadult a szokásos ballib "közgazdász" és médiakórus, az indexnek még számlálója is volt, hogy időarányosan mekkora lemaradásban van és nem fog teljesülni, bíbíbíííí..

Aztán egy idő után mantrát váltottak, hogy meglesz az de hát a közmunkások miatt...
Aztán csökkentek a közmunkások, csak azok maradtak ott akik max a lapátot tudják megfogni, most meg azon óbégatnak az ettársak hogy elfogyott a munkaerő...:-P

MACISAJT 2019.03.31. 10:47:16

@math0:

Tudod brendel, az a legszánalmasabb mikor az agyonvert ballibák és természetes szövetségeseik, az operettnácik már ott tartanak hogy 18 éves, bebukott médiahazugságokat kell felmelegítsenek, hátha valaki még elhiszi...

Muhaha

conchita wurst 2019.03.31. 10:49:51

Nem unjatok meg lipsi provokatorok a bevandorlos hazudozast?

Nem vot meg eleg 2/3?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 10:51:03

@FILTOL: egészen szórakoztató performasz volt, köszönöm, hogy elolvastad a cikket!

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 10:52:07

@MACISAJT: ez így van, de annyira nem tartozik a témához. Ellenben korábban más cikkben már említettem én is. Csak a jegyzőkönyv kedvéért. Persze értem ez is egy milliós kérdés.

conchita wurst 2019.03.31. 10:54:24

@math0:

Magyarorszagrol kevesebbben vandoroltak el mint Ausztriabol, vagy barmelyik szomszedunkbol

www.indy100.com/article/map-europe-number-people-living-abroad-emigration-jakub-marian-7556876

bru hu hu

kvadrillio 2019.03.31. 11:00:06

éééérdekessss....... MIÉRT A ZSIDÓNEGYEDEKBEN VAN A LEGTÖBB DROGOZÁS ? MERT OTT A LEGTÖBB A DÍLER ?????

Már enni se lehet a bulinegyedben a drogdílerektől

Elvitték a szimplásokat rendőrök, amiért arra próbálták felhívni a figyelmet, hogy tele van a belváros áldrogárusokkal. Pedig szerintük egyáltalán nem lenne nehéz orvosolni a környék problémáit. i-ii-xii., v-vi-vii..........DE XIII.IS..........KI VET VÉGET ENNEK A KURVANAGY RENESZÁNSZOZÁSNAK ?????!!!!!

nemecsekerno_007 2019.03.31. 11:00:35

Kissé túltoljátok ezt a tavalyi újabb vereség miatti szenvedést. Témák százait rágtátok cafatokra de a patást még megközelíteni se tudtátok. Szerencsére az emberek többsége hasznos dolgokat csinál, különben nem lenne 5%-os növekedés.
Egyébként akár 18-20 millió embert is el tudna tartani az ország csak ehhez a balf@sz ellenzéknek teljesen ki kéne szorulni a közéletből. Leghasznosabb az lenne ha elmennének közmunkára. Illetve ez lenne a legkevésbbé káros...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 11:04:18

@MACISAJT: az a baj a helyreigazítással, hogy sosem élt 4 millió magyar a határokon túl a Kárpát-medencében. Pont. Jó ha 3 millió él. Munkaképes korú ebből olyan másfél millió lehet. De nem várható el és nem is lenne szerencsés, mint a másfélmilliót áttelepíteni. Szlovákiából biztos nem költözne el senki. De Erdély számos városa is kifejezetten fejlődik. Párszázezres az ilyen bevándorlás és a kormány jelenlegi kommunikációjában is a keresztény bevándorlókra szeretne építeni. Nem a magyarokra. Ukrajnából, Mexikóból, Oroszorságból, Szerbiából érkeznek a vendégmunkások, ahogy a cikkben is megtalálod. A cikk valódi apropója nem is ez. Hanem az, hogy 10-20 évet ad a népességfogyás érzékelhető negatív hatásaira Orbán. Azért akart akkor bevándorlást. Ma gyerekeket. Persze akkor is akart gyerekeket, ami rendben is van. Csak hogy a probléma eltúlzott. Eltelt 20 év és semmi probléma nem érzékelhető. Ahogy te is írod: nőtt a foglalkoztatás, csökkenő népesség mellett is. Ami örömhír. (Egyébként én 2010-ben is azt írtam, hogy az 1 millió új munkahely nem irreális a magyar számok mellett, hanem muszáj teljesüljön, ha nem teljesül az gazdasági csődöt jelent hosszútávon. Teljesült. Részben a foglalkoztatás politika miatt. Volt ugye egy világ szintű fellendülés.)

kvadrillio 2019.03.31. 11:06:13

@kvadrillio: ...VAGY MERT ŐK A LEGNAGYOBB AIRBNB-ZŐK ???!! FÖLVÁSÁROLTAK OLCSÓN EGY CSOMÓ BEDŐLTHITELES LAKÁST, OCCT KIAGGYÁK A DROGOSOKNAK ???!!! BASSZÁKMEGMÁR !!! SICC HAZA IZRFÁHELBE RENESZÁNSZOZNI MIELŐTT AZ EGÉSZ ORSZÁG DROGOSSÁ NEM VÁLIK MIATTUK !!!!!!!

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 11:06:45

@math0: Te tudod, milyen egymillió bevándorlóról bezsél @FILTOL: ? Mert én nem tudok annyiról. Egyesek szerint kivándorló van annyi. Annyi szerintem nincs. Elképesztő, amikor egyesek kapkodni kezdenek, amikor összeomlik a biztosnak vélt világképük.

conchita wurst 2019.03.31. 11:07:13

@A kiló nem százat jelent.: tehat a lenyeg a ballib media nem ma kezdte a hazudozast regel delben meg este

a magyarok szamarol se a kripto-komcsik velemenye lesz a mervado ha nem haragszol meg

briu hu hu

Fergio 2019.03.31. 11:07:40

@MACISAJT: Csak szólok fidesz birka, hogy a közmunkás nem munkahely. Így nem lett egymillió munkahely. Már csak azért sem, mert ebből a fantasztikusan működő gazdasági csodából több százezren mentek külföldre dolgozni családostól. Most már emelkednek a bérek - de persze nem a kormány jóvoltából, ahogy sokan gondolják, mivel a cégekre nehezedő terhek kurvára nem csökkentek - , de ez a nagyfokú bérnövekedés nem tartható fenn sokáig, mert a cégek egy idő után nem tudják kigazdálkodni. Ráadásul szakember hiány van, nem munkaerőhiány szimplán. Az ostoba magyar meg visszaél a helyzettel, és baszik bejárni dolgozni, mert úgyse rúgják ki... ez a magyar valóság birka haver. Idióták vagytok, és még erősködtök is, a büdös semmire Filctoll haveroddal. Balfékek. :DDDD

Fergio 2019.03.31. 11:09:59

@conchita wurst: hanem a putyin-komcsi balfaszoké?? ne mondd... Szíjjacska most nyilatkozta, hogy az a csúnya imperialista, Sorosista, liberális külföldi sajtó álhíreket gyárt a hazafias kormányokról... majd ledőltem a székről úgy röhögtem... :DDDDD Ki is az, aki a saját országában a saját bírósága által veszti el az álhírgyártó pereket kisköcsögök??? Hm?

Brix 2019.03.31. 11:10:25

@MACISAJT: Azok a gazdasági folyamatok, amelyekről írsz, egész Közép-Európában megtörténtek a 2009-es gazdasági válság után, ez nem kormány-specifikus eredmény. (( Bár abban lehet vitatkozni, hogy jó és mennyire volt jó a növekedési hitelprogram,mint kormányzati intézkedés ,a a devizatartalék csökkentésével..)

A gazdasági "csoda" titka, legyen szó Lengyelországról, Szlovákiáról , Romániáról, Magyarországról mindenhol ugyanaz: több száz milliárd netto EU forrás, szinte zéró euro kamatok, az alacsony bérek és a jó földrajzi fekvés következtében idetelepülő hatalmas tőke, és a viszonylagos világ-konjuktúra, az elmúlt években
Talán két országot lehetne kiemelni a régióból - szerintem- az egyik Lengyelország a másik Észtország , akik "dimenziót váltottak " , mi nem... Az utóbbi években viszont jobb számokat produkáltunk , amelyek azért kissé csalókák, a gyenge forint miatt.. Gyengébb árfolyam , magasabb infláció, magasabb forintban mért GDP, bérek stb...
A jövőt majd meglátjuk , hogy a német növekedés, konjunktúra , euro kamatok milyen irányt vesznek, de már látni a jövőbeli problémákat...
Szerintem, elrontottuk a pénzpolitikát, és ha jön a válság , már nem lehet majd lazítani tovább innen, sőt, kamatemelés lesz. Most kellene a cseh- vagy a lengyel szinten lenni vagy afelett az alapkamatnak ( pár tizeddel több..) , hogy később még legyen monetáris mozgástér...

MACISAJT 2019.03.31. 11:15:21

@math0: "az is fake news, te Fidióta, hazug görény disznó?!"

Önök brendel mátyás egyik jellemző "megszólítását" láthatják...:)

Amúgy meg az iszlámot én is tisztelem. A maga helyén.
De ez nem jelenti azt hogy szeretném hogy afrikaiak százmilliói Európa felé kelnének.Maradjanak csak ahol vannak, ott is van hely meg munka bőven.

conchita wurst 2019.03.31. 11:22:37

@Fergio: de, 1 millio munkahely lett, fele annyi minimalberes, tripla minimalber lett, dupla atlagber

es kevesebben mentek kulfoldre dolgozni mint pl. Ausztriabol

bru hu hu

www.indy100.com/article/map-europe-number-people-living-abroad-emigration-jakub-marian-7556876

libbancsok meg a zeletuker kuzdenek a valasztason

bru hu hu

conchita wurst 2019.03.31. 11:23:31

@math0: jol jartak az alban torokokkel

MACISAJT 2019.03.31. 11:25:00

@Brix:

Ugyan kérem.
A 2004-es csatlakozásunk után is ugyanúgy ömlött az EU-s pénz, mégis ott áltunk pár év ballib pannon puma után az államcsődnél és az IMF hitelnél...
Amit Orbénék örököltek, azzal 2013-2014.ig sokan egy vak lovat nem adtak volna hogy megússzák, nem hiába kereste magát a Templeton gennysre amiért hitt Orbánéknak..

A titok máshol van. A ballibák kormányzása alatt mindent eladnak, hiteleket vesznek fel és tönkrevágják a gazdaságot.
Orbánék alatt meg visszaizetik a hiteleket, fejlesztenek és visszavásárolnak.

Olyan ez mint az MNB közötti különbség. Meg lehet nézni a simorok, surányiak, királyjúliák, bodnárzoltánok stb. és médiájuk üvöltését, mikor konzervatív közgazdászok kerültek többségbe a Monetáris Tanácsban és elkezdték csökkenteni az alapkamatot.
Vagy mikor Orbánék kirúgták az IMF-et.

A "nemzethalál" csak kötöszó volt a ballibák számára...:P
Ők csak a bokros csomagokhoz értenek.

conchita wurst 2019.03.31. 11:26:13

@math0: ja, Magyarorszagrol is barmilyen iranyba kikoltozol, magyarul beszelnek

de hogy jon ez ide?

bru hu hu

Fergio 2019.03.31. 11:26:15

@conchita wurst:

"Magyarorszagrol kevesebbben vandoroltak el mint Ausztriabol, vagy barmelyik szomszedunkbol"

Igen, kár hogy a behivatkozott linked egyrészt 2015-ös, másrészt írták a kommentek alatt, hogy elég furcsán néz ki, hogy az USA-ból jöttek Németországba, és Ausztrálok pedig Angliába... Úgyis mondhatjuk, hogy mindez hülyeség. Inkább fordítva. De a lényeg, hogy találjatok valami fake news szart, amit behivatkoztok, mégha nincs tisztázva a forrás... ügyes, csak szar. :DDD

Aztán Conchita, tudsz-e énekelni? Vagy csak oboázol?? :DDD

conchita wurst 2019.03.31. 11:28:37

@math0: "Magyarország továbbra is fogy. ezt nem lehetett megoldani a külföldi magyarokkal. idiótaság volt. bizony ázsiai, afrikai bevándorlók kellenek. akármilyen a bőrük színe és a vallásuk,."

Ez egy jo 5letnek tunik, szerintem kampanyoljatok ezzel

Szerintem a fidesz ad ingyen plakathelyet hozza

Bru hu hu

conchita wurst 2019.03.31. 11:29:54

@Fergio: Aha, lefelejtetted a statisztikadat, ami cafolja ezt

www.indy100.com/article/map-europe-number-people-living-abroad-emigration-jakub-marian-7556876

Anyad gondolom kivancsi a rizsadra, en nem!

Fergio 2019.03.31. 11:39:50

@conchita wurst:

De nem.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qlf035b.html

Pl. 2011 óta nőtt 3.7-ről 4.4 millióra a foglalkoztatottak száma. Akkor hol is van az 1 millió munkahely??? Balfaszka, legalább tényeket közölnél, kisköcsög, de a kamu adataid lószart sem érnek.

A kamu szaraiddal hiába jössz, írtam az előbb. Kotorásszál hitelesebb forrás után kisnyuszi.

nemecsekerno_007 2019.03.31. 11:42:04

@math0: "a növekedés az EU segílykék miatt van."

2002-2010 között mi miatt volt a növekedés??! Jó lenne már lejönni erről az EU-s segély cuccról... Nem segély, felzárkóztatási alap és elég sok engedményt adtunk cserébe...
Valamint ennek a pénznek nagy része visszafolyt a német és francia cégekhez, legalább is korábban. Most már lehet, hogy nem. Talán ez lehet a bajuk? Ezért lettünk hirtelen kurv@ korruptak :)

nemecsekerno_007 2019.03.31. 11:45:09

@math0: Erősen szabályozott bevándorlással, mondjuk kb. úgy mint Ausztráliában. Szakmalista szerint. Párhuzamosan a most bejelentett családvédelmi intézkedésekkel. Persze nem 1-2 év alatt mint ahogy a fékezhetetlen agyvelejű Orbán-fóbiások képzelik...

conchita wurst 2019.03.31. 11:46:54

@Fergio: Igen, az ilyen sikerek miatt pusztultok ki.

bru hu hu

MEDVE1978 2019.03.31. 11:49:13

Egy nagyon összetett kérdés a népesedés és bevándorlás. Ott van az alapkérdés, amit igazából tapasztalatok alapján kellene megítélni, politikai tényezők nélkül a tisztánlátáshoz. Ez egy jelenségen alapul, ami a múlt század második fele óta zajlik a világban. A lényege, hogy a fejlett országokban a folyamatos növekedés mellett megugrik az életszínvonal, illetve a technikai fejlődés hatására visszaesik a gyerekszám. Ezek a társadalmak immár tudatosan kezelik a "szaporodás" kérdését, védekezéssel, fogamzásgátlással. A hatás az, hogy a társadalmak természetes szaporodása visszaesik, makroszinten gyakorlatilag a jólétért feláldozzák a szaporodást. Azért írom, hogy makroszinten, mert ettől simán elfér még az, hogy a társadalom 50%-nak kettő vagy több gyereke legyen, míg mondjuk 50%-nak csak egy vagy egy se. Tehát ott a szabadság a több gyerekes mintára - ugyanakkor az relatív jólét csökkenést hoz. Ez a választás korábban nem volt meg az egyes társadalmakban. Ha a fogamzásgátlás előtti időkre gondolunk, teljesen más volt a dinamika. Józsi a kisvárosi cipész elvette a jó családból származó Mártát, aztán 18 és 45 év között dugta, amíg tudta. Nyilván Márta folyamatosan terhes volt vagy szoptatott, a gyerekhalandóság ellenére is lett 6-7 túlélő gyereke. Így a társadalomban élők döntő többsége nemigen nyaralt, ment külföldre, vett minden olyan drága használati tárgyat, amelyek ma a mindennapokhoz tartoznak. A fejlett országokban ma ez egy jólét kontra gyerek vagy gyerek = lemondás problematikát okoz. Ha gyereked lesz, akkor nem mehetsz bulizni a haverokkal, külföldre nyaralni és ott folyamatosan fürdeni a tengerbe, nem élvezheted a "gondtalanabb" egyetemi, főiskolai éveket stb. A gyerek anyagilag is "megterhelő", hiszen a kapitalizmus külön rá is specializálódik és a "normális" felnevelését költségessé teszi. Emiatt és a női egyenjogúság miatt a fejlett társadalmakban csökkent a gyerekek száma, olyannyira, hogy a hetvenes nyolcvanas évekre természetes fogyást eredményezett. A női egyenjogúság hozzájárulása természetesen az, hogy korábban a nő szerepe a szülés, gyereknevelés, munka, háztartás volt, míg mostanra ez nagyon megváltozott és az első kettő sokkal hátrébb került.

A szegényebb rétegek esetében, illetve a fejlődő országokban azonban fennmaradt a régi dinamika. Ennek az oka sokrétű: kulturális, műveltségi (sok underclass gyerek nem tudja hogyan kell védekezni, viszont a szex meg jó), illetve gazdasági. A nigériai falusi nőnek mindegy, hogy egy gyereket szül, hármat vagy tizet. Egyszerűen azért, mert a jobb anyagi létre esélye sincs, a nyomorból sem tud kitörni. Viszont mivel nincsen társadalombiztosítás, ezért bízhat abban, hogy a tíz gyerekből később egy túl mulya lesz ahhoz, hogy megházasodjon és öregkorában otthon marad majd ápolni, a másik kilenc meg segíti. Mivel a modern technológia viszont emellett a fejlődő országokban is jelentős mértékben kiiktatta a nagy szabályozókat (éhség, betegség), a fenti életmód a fejlődő országok népességrobbanásához vezetett.

A fenti helyzetben az alapkérdés a fejlett országok számára, hogy mit tegyenek. A kieső népességet pótolni kell, mert a robotok még nem elég jók ahhoz, hogy a kieső népesség miatt elvégzetlen feladatokat ellássák. Erre két lehetőség van: az első a bevándorlás, a második a természetes szaporodás visszaállítása.
Ma az EU-ban talán Franciaország és Nagy-Britannia természetes szaporodása van 2 körül. Itt az ok a migráció. A franciák és az angolok is birodalmi nemzeti fogalmat próbáltak kiterjeszteni. Ez azt jelenti, hogy az angolok hajlamosabbak egy négert a volt gyarmatokról elfogadni állampolgárnak, ahogy a franciák is: a nemzetfogalmuk olyan, hogy ez az ember asszimilálódott, a régi területeinkről való, ezért befogadjuk. Ma ezek a bevándorlók szaporodnak jelentősen náluk, ezért magas a mutató.

A kérdés tehát hosszú távon is az, hogy az állam megpróbálja-e rávenni a polgárait, hogy szaporodjanak vagy importál munkaerőt. Folyt.köv.

nemecsekerno_007 2019.03.31. 11:52:41

@math0: Mindig elfelejtem, hogy veled kell vitatkozni. Így most befejezem, mert megint a szómágia irányába mentél...

Majd ha sikerült leváltani a patást, akkor beszéljünk...

Fergio 2019.03.31. 11:54:57

@conchita wurst:
Ezt sikerült böfögni buzi-e vagy? :DDD
Húzzá haza Rogánkádjoz, mert elég szarul teljesítesz...

Belzebubo 2019.03.31. 11:56:02

@conchita wurst: nem tudom honnan szedted a statisztikádat, de a hivatalos osztrák stat. szerint az utóbbi 10 évben több mint 500 ezerrel nôtt a lakosság. Nem linkelem be, mert aligha értenéd, a nicked ellenére sem. (Valószinüleg ez az összes, amit tudsz Ausztriáról) A dolgozók száma még több, a sok bejáró okán, nem csak Mo-ról, hanem Csehbôl, Szlovákból, Szlovénból, sôt Olaszból is. Orbanisztánnak meg marad a félanalfabéta alkoholista ukrán. Más úgyse megy oda... he he he, hogy a stilusodnál maradjak, pedig inkább sirni kéne...

ogli dzsí 2019.03.31. 12:01:36

@math0: de ha tovabb alltak, akkor vajh mitol pozitiv a netto migracio Magyarorszagon?

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_net_migration_rate

ja hazudsz, azert

conchita wurst 2019.03.31. 12:03:28

@Belzebubo: "nem tudom honnan szedted a statisztikádat"

pedig oda van irva, olvasni tudsz?

"az utóbbi 10 évben több mint 500 ezerrel nôtt a lakosság"

aminek semmi koze a statisztikamhoz, ami a migraciorol szol

Brix 2019.03.31. 12:04:26

@MACISAJT:
"Ugyan kérem.
A 2004-es csatlakozásunk után is ugyanúgy ömlött az EU-s pénz..."
Ugyan már, 2004-ben még csak 900 millió euró netto forrás érkezett Magyarországra, majd később éves szinten kb 1-2 majd később 3 milliárd euró. Kb . 2008-2009 tájén értünk el a 4-5 milliárd eurós támogatáshoz, ami tart a mai napig. 2010 előttig, kb. 11-12 milliárd euro netto forrás érkezett, azóta meg kb 36-38 milliárd euró. Ez azért más mozgástér, dimenzionálisan...((Többek között ezért nem ment csődbe az az ország , mert Orbánéknak volt olyan euro-forrásra , amivel forintosítani lehetett a devizahieteleket ))

"A titok máshol van. A ballibák kormányzása alatt mindent eladnak, hiteleket vesznek fel és tönkrevágják a gazdaságot "
Ez sem pontosan így törént. Legyünk tényszerűek. A balliberális kormányzás alatt is voltak erős gazdasági fejlődést mutató évek, azonban a 2002-es 40 %-os közalkalmazotti béremelés miatt, fenntarthatatlan adósságpályára került az ország, ami később a nemzetközi kamatok emelkedésével, finanszírozhatatlanná vált- ez volt a problémák fő oka
A magyar kamatok pedig azért tudtak a jelenlegi szintre jutni, mert az általános nemzetközi i kamatkörnyezet és az infláció alacsony volt.
Árral szemben nem lehet menni. Emlékezünk vissza a válság előtt 4-5%- os FED fund rate-ek voltak, ehhez igazodott a többi, így a magyar kamat is...
Az , hogy a kamatokat hogyan finomhangolják, már egyéni döntés kérdése, de alapjában a nemzetközi folyamatok függvénye..
Nálunk a gyenge pénz politikája folyik évek óta , mert egy kicsivel kevesebb kamatot kínálunk mint közvetlen riválisaink a csehek vagy a lengyelek... Ezért van az, hogy az EU egyik, ha nem a leggyengébb pénze a forint...A gyenge forint implicit célja a magasabb infláció- nagyobb állami bevétel, szám szerinti nagyobb növekedés ( euro -elszámolású cégeknek olcsóbb a forint..) az ország implicit "olcsítása" a bérek és a termékek terén...

MEDVE1978 2019.03.31. 12:04:30

Folyt.

Az olcsóbb és könnyebb út nyilvánvalóan a munkaerőimport, nem véletlen, hogy a tőkelobby az összes nyugati EU országban ezt nyomja. UGyanis az így bejövő munkaerő egy részét nem kell kiképezni, olcsóbb, mint a helyi munkaerő (hiszen próbál beilleszkedni és letelepedni, a rosszabb és rosszabbul fizetett munkákat is elvállalja).

Van egy olyan kérdés, hogy ez etikus-e, hiszen mondjuk egy afrikai országból az fog elvándorolni, akinek van pénze, illetve döntően az, akinek van valami szaktudása, végzettsége is. Tehát a német gazdaságnak jót tesz, ha a Ghánai nővér Muslima, aki ápolónő Németországba jön egy kórházba, viszont Ghana veszít egy képzett ápolónőt. Nyilvánvalóan nem etikus, de mondjuk az USA már elég régóta ezt csinálja. Emellett kérdés a potyautasok száma és az integrációs költség. Ahogy látni is lehet, rengeteg olyan migráns jön Európába, aki képzetlen. Itt igazából, ha közgazdasági szempontból egy állam racionálisan akarna dönteni, akkor azt kellene mérlegelnie, hogy melyik az olcsóbb:
Munkaerő importálása Afrikából vagy Ázsiából + képzése + lakhatóság megteremtése vagy pedig a hazai populáció születésének ösztönzése olyan szintre, ami pótolja a kieső munkaerőt.
Persze ez a döntés általában nem születik meg és a politikai korrektség miatt nem is beszélnek róla nyíltan. A második része ugyanis egy nagyon bonyolult számítás. Ki tudja, hogy egy gyerektámogatás, amit most kezdünk el,20 év múlva mit eredményez?

Ennek megfelelően egyet is lehet érteni a cikkel meg nem is.
Abból a szempontból egyet lehet érteni, hogy a születési szám visszaesése még nem hat nagyon drasztikusan a magyar gazdaságra és társadalomra.
Viszont már hat, méghozzá nagyon. Tavaly egy EMMI jelentés szerint 27000 ember halt meg azért, mert az egészségügyi rendszer nem kezelte időben. Amellett, hogy ez egy részben az egészségügyi rendszer hibája, mégis egy összefüggő mindenre ható rendszerről van szó. Ha ma Magyarországon több gyerek lenne (1980 óta kettőn marad a természetes szaporodás), akkor szükségszerűen az egészségügyi rendszer is stabilabb lenne, több orvos, több nővér lenne, még az EU-s elvándorlás mellett is. A társadalom elöregszik és az öregeket valakinek ápolnia kell. Amíg ezt nem tudják gépek megtenni, addig a népességfogyás ezt is negatívan fogja befolyásolni.
Ez csak egy gazdasági ág, ott van még számos egyéb is. (Például kiskereskedelem, oktatás, építőipar stb.), ami kihasználatlanul, rosszul működik az alacsony lélekszám miatt.

Fergio 2019.03.31. 12:04:47

@ogli dzsí:
Sajnos te hazudsz, 2012-es adatokat minek linkelsz be? Jó hülyének lenni?

n3spr3ss0 2019.03.31. 12:04:49

@FILTOL: Ezzel csak még több geci lett az országban.

kocsisj 2019.03.31. 12:06:53

@math0: Általában egyetértek az általad írottakkal. Most azonban ellen kell mondjak. Jelenleg az országon belül is olyan lövészárok van, ami sok esetben áthidalhatalan. Ha mindezt megfűszerezzük más vallású (félreértés ne essék, ateista vagyok), más bőrszínű és kultúrájú emberekkel, az egész ország csak árkokból fog állni. Sokkal egyszerűbb lenne tudomásul venni, hogy a jólét?, globalizáció stb. csökkenő születési statisztákat fial. Valószínűleg nem kell 50 év és azon fognak agyalni, hogy milyen munkát adjanak a 6 millió magyarnak, amit még nem robotok végeznek. Mostanság meg legfeljebb elhullik a férgese (vállalkozásokra gondolok), aki nem olyat és nem olyan áron állít elő, hogy gazdaságosan működjön (legyen az magyar vagy multi). Legfeljebb a sok kisvállalkozónak csúfolt úriember kiszáll az AMG Mercijéből és beáll felszolgálni (amiről a kisvállakozás egyébként szólna). Nem fog megszakadni értük a szívem.

conchita wurst 2019.03.31. 12:07:42

@Fergio: itt van friss

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html

hu hu hu

A kivandorlashiszti pedig jo kis lipsi atombomba lehetett vona

hu hu hu

n3spr3ss0 2019.03.31. 12:09:23

@Brix: Ennek a sajtnak beszélhetsz, egyik fülén be, a másikon ki.Most nagyon büszkék a felminősítésre, csak azt nem teszik hozzá, hogy ezzel az 1999-es szintet kaptuk vissza. Vagy a fidesz kormány a két évvel ezelőtti eredményével a Gyurcsány kormány 2007-es szintjét érte el.

MACISAJT 2019.03.31. 12:11:46

@nemecsekerno_007: " Jó lenne már lejönni erről az EU-s segély cuccról... Nem segély, felzárkóztatási alap és elég sok engedményt adtunk cserébe...
Valamint ennek a pénznek nagy része visszafolyt a német és francia cégekhez, legalább is korábban. Most már lehet, hogy nem."

Dehogynem. Mint ahogy azt Oettinger német EU biztos nemrég volt oly szíves eldicsekedni...

Amúgy a munka problémához. Van még tartalék az országban. Most hivatalosan dolgoznak 4,5 mlllióan. A kb. azonos méretű és lakosságú Csehországban meg 5 millióan. Szerintem utól lehet ebben őket érni.

A másik dolog meg szerintem a kényszer szülte munka erő átszervezése lesz, Magyarországon ugyanis úgy alakult a szocializmus következtében hogy majdnem minden harmadik munkahely felesleges. Itt mindenhol recepciósok, osztály- és főosztályvezetők stb. vannak bürokraták státusban kőbe vésve, miközben akár a szomszédos Ausztriában úgy futkosnak a feladatok között mint a mezei nyulak.

conchita wurst 2019.03.31. 12:13:32

53 GERMANY 1.50 2017 EST.
54 HUNGARY 1.30 2017 EST.
55 SAINT KITTS AND NEVIS 1.20 2017 EST.
56 FRANCE 1.10 2017 EST.

Magyarorszagra nagyobb a bevandorlas mint Franciaorszagba.

hu hu hu

Meglepo hogy a lipsi sajto errol is hazudik?

MEDVE1978 2019.03.31. 12:13:45

@math0: Nyugat-Európa talált egy megoldást és azt is utálja a népessége, mert fél, hogy elveszíti az identitását + a migránsok integrációja is távol áll a zökkenőmentestől, tehát attól lehet tartani, hogy a társadalmak szétesnek, destabilizálódnak. Az biztosan tetszeni fog, hogy a migráció egyik egyértelmű hatása a szélsőjobboldali pártok felemelkedése, akár nálunk, akár Európában máshol.

Politikai szempontból nem egy szimpatikus pozíció az, ha valaki kimondja, hogy: "Mivel jelenleg nem tudjuk besaccolni, hogy mennyibe kerülne a jelenleg itt élők természetes szaporodásának biztosítása, magyarul hogy ti, kedves választópolgárok gyerekeket csináljatok és azok felnevelését mi támogassuk, ezért inkább importálunk helyettük dolgozni négert / arabot / törököt és a pénzt a gyerekeitek helyett az ő képzésükre és integrációjukra költjük." Holott egy migrációt támogató kormány esetében gyakorlatilag ez a helyzet.

Itt érdekes az is, hogy egy országban mennyi gyerek nem születik meg anyagi okok miatt (a szülők nem tudják vállalni, mert óriási terhet jelent). Ma Magyarországon a vágyott gyerekek száma 2 és 3 között van, emlékeim szerint inkább a 3 felé. Ebből másfél születik meg átlagosan. Ilyen körülmények mellett véleményem szerint politikailag vállalhatatlan az első opció mellett érvelni. Értsd: a németek nem elsősorban azért nem szülnek gyerekeket, mert szegények, hanem azért, mert életmódba nem illik bele. A magyarok döntő része azért nem szül elég gyereket, mert szarul él és nem bírja eltartani.

conchita wurst 2019.03.31. 12:14:50

@math0: "ha a kormány nem az idegengyűlöletet nyomná, hanem a normalitást, akkor nem lenne ilyen gond"

neked gond, de mi ezert szavazunk a kormanyra..:)

conchita wurst 2019.03.31. 12:16:48

@MEDVE1978: "A magyarok döntő része azért nem szül elég gyereket, mert szarul él és nem bírja eltartani."

Ez mondjuk marhasag, a magyarok az elmult 100 evben soha nem eltek ilyen jol, szoval pont ugyanaz a helyzet ezzel mint barhol nyugaton.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 12:19:34

Egyes kommenteket nem értek. Most is van egy kettősség, amire a cikkben is rámutatok. Varga 2016-os nyilatkozatai kapcsán. NEM LESZÜNK BEVÁNDORLÓ ORSZÁG vs. KERESZTÉNY BEVÁNDORLÓKAT akarunk. Nem akarunk. Az ország az elsőre mondott nemet. Én nem akarok ukrán tömegeket sem beengedni, csak mert a kormány úgy érzi, hogy kellenek ide, meg néhány cégnek kell az olcsó munkás. Ne kelljen.

MEDVE1978 2019.03.31. 12:23:59

@conchita wurst: Pár éve láttam egy statisztikát erről, gyakorlatilag arról szólt, hogy a ténylegesen megszületett gyerekek számát állította szembe a 19-20 éves megkérdezetteknek feltett hány gyereket szeretnél majd kérdéssel. Európai szinten nálunk volt a legnagyobb a különbség (kívánt - megszületett).

ogli dzsí 2019.03.31. 12:24:59

@math0: Ez nem migracios statisztika, mint amit fentebb hazudoztal.

hu hu hu

ne keverd a szezont a faszoddal

53 GERMANY 1.50 2017 EST.
54 HUNGARY 1.30 2017 EST.
55 SAINT KITTS AND NEVIS 1.20 2017 EST.
56 FRANCE 1.10 2017 EST.

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html

Magyarorszagra nagyobb a bevandorlas mint Franciaorszagba.

hu hu hu

ogli dzsí 2019.03.31. 12:26:37

@A kiló nem százat jelent.: "Én nem akarok ukrán tömegeket sem beengedni, csak mert a kormány úgy érzi, hogy kellenek ide, meg néhány cégnek kell az olcsó munkás. Ne kelljen."

Ja, ha jonnenek, akkor nem hisztizhetnel a mindent tonkretevo munkaerohianyrol.

bru hu hu

MACISAJT 2019.03.31. 12:27:04

@MACISAJT:

index.hu/kulfold/eurologus/2017/02/28/nemetorszag_nagyot_szakit_az_eu-bol/

Bevallotta a német EU-biztos, miért éri meg a kelet-európai országokat támogatni

2017.02.28. 17:33
.
A németeknek megéri támogatni a kelet-európai országokat, mert a pénz nagy része az ő gazdaságukba csorog vissza, vallotta be egy interjúban a német EU-biztos.

Egy mondatban összefoglalta az európai gazdaságot mozgató törvényeket Günther Oettinger, a német európai uniós biztos. Az EU-s büdzsé felügyeletével megbízott politikust arról kérdezte a Global Handelsblatt, hogy nem kellene-e megbüntetni Lengyelországot és Magyarországot, amiért nem fogadnak be menekülteket. Milliárd eurókat lehetne megspórolni az uniós költségvetésben, ha nem utalnának nekünk több fejlesztési támogatást, vetette föl a lap. "

fideSSbolsi az igazsag csak neked faj 2019.03.31. 12:27:37

Három betű, és mindenre magyarázatot ad:

O1G

orbán egy tetves koszos hazug tolvaj cigány aki rájött arra, hogy azt kell éppen hazudni amit a negatív IQ-s agyhalott hallani szeretne, és még a szemét kilophatja az ilyen birkának cserébe, akkor is őt fogja éltetni.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 12:28:29

@ogli dzsí: nem hisztizem semmi miatt. Szerintem a munkaerőhiány jó dolog, mert a magyar munkabérek ettől emelkednek, nő a foglalkoztatás és azok is dolgozni kezdenek, akik korábban csak segélyen éltek. Tehát a munkaerő hiány jó. Munkára és fejlesztésre ösztönöz. A vendégmunkások tömegei letörik a béreket és más feszültségeket jelentenek.

conchita wurst 2019.03.31. 12:28:38

@MEDVE1978: Ez nem jelent sokat. Mind2 szulom 3 gyerekes csaladban nott fel a mainal sokkal szegenyebb keretek kozott.

4 nagyszulomnel igy alakultak a dolgok: 12 teso, 9 teso, egyke, egyke

Fergio 2019.03.31. 12:33:59

@conchita wurst:

Megnéztem alaposan a szarodat, amire a migrációval kapcsolatban hivatkozol.

Tudsz angolul baromarc?

"Jakub Marian has published a map according to the number of people born in a country who live abroad, as a percentage of the current population."

A külföldi országban SZÜLETETT migránsok száma a populációhoz mérve.

Ezért hívnak benneteket hazug, köcsög birkáknak. Mert megpróbáltok hazugsággal operálni. Csak rábasztok. Folyamatosan.

kocsisj 2019.03.31. 12:38:57

@MEDVE1978: Számomra a fejlett vagy fejlettebb (mint mi) országok részéről az egyik legundorítóbb dolog az agyelszívás. Mindezt olyan országok kárára, akiknek ez komoly problémát okoz és olyan országok javára, akiknek már így is túl sok van mindenből. Jelenleg a M.o.-ról Nyugatra menő orvosok, mérnökök nem azért kellenek kint (vagy főként nem azért), mintha ott nem lenne orvos- vagy mérnökképzés, hanem, mert a német, holland - sorolható - orvos, mérnök már csak jó fizetésért egy műszakos, szombat, vasárnap, ünnepnap szabad munkát akar végezni, a maradékot csinálják a bevándorlók.
Igazából egy egy tollvonással kivédhető volna. Fizesse meg a befogadó ország a képzési költségeket. Ne a dolgozóval akarják megfizettetni, amire voltak elképzelések, hanem az alkalmazó ország. Egyből megszűnne a mosogató tanárok meg a felszolgáló közgazdászok kiözönlése. Hisz nem érné meg nekik! Miért a munkavállalóval akarnák megfizettetni, ami az adott államnak hozza a legnagyobb hasznot. Ehhez még nem is kellene a befogadó országok egyetértése (gondolom nem nagyon tetszene nekik, így ingyen sokkal kényelmesebb), elég lenne a kibocsátó országok egyetértése. Kell az ember? Fizess! Ennyiért nem kell? Úgyis jó.

Belzebubo 2019.03.31. 12:44:33

@conchita wurst: kolbászkám az emigrációs és immigrációs statisztikákat csak együtt érdemes nézni. A lényeg, az általad sugalmazottal szemben, hogy Ausztria lakossága folyamatosan nô, orbanisztáné meg csökken. Vezéred nagyobb dicsôségére. Persze, 40 év óta folyamatosan csökken, csak épp senki más nem harsogta, hogy itt van már a kánaán...

conchita wurst 2019.03.31. 12:49:55

@math0: tovabbra is a migraciorol hazudoztal fent, amit tobb megbizhato statisztikaval cafoltam, es te erre a nepesseg szamarol kezdtel hazudozni

ne keverd a szezont a faszoddal

53 GERMANY 1.50 2017 EST.
54 HUNGARY 1.30 2017 EST.
55 SAINT KITTS AND NEVIS 1.20 2017 EST.
56 FRANCE 1.10 2017 EST.

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html

Magyarorszagra nagyobb a bevandorlas mint Franciaorszagba.

hu hu hu

conchita wurst 2019.03.31. 12:50:59

@Belzebubo: Ja, itt az egyutttes statisztika, netto bevandorlas van Magyarorszagra

53 GERMANY 1.50 2017 EST.
54 HUNGARY 1.30 2017 EST.
55 SAINT KITTS AND NEVIS 1.20 2017 EST.
56 FRANCE 1.10 2017 EST.

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html

Magyarorszagra nagyobb a bevandorlas mint Franciaorszagba.

hu hu hu

kocsisj 2019.03.31. 13:02:25

@math0: Azzal kezdtem, hogy a Te hozzászólásaiddal nagyrészt egyetértek (a stílusoddal nem mindig). Tökéletesen igazad van abban, hogy ez az egész lövészárkosdi az Orbán műve. De nem hiszem, hogy erre rá kellene erősíteni. Biztos vagyok benne, hogy a magyar emberek legalább 80 %-a nem akar se fekete, se arab szomszédot magának. Liberálisnak tartom magam, de én sem. Valószínűleg a németeknél is kb. hasonló arány jönne ki, ha így kérdenének rá. Az, hogy a multinak az x milliárd állami támogatás után van-e dolgozója vagy nincs, ki nem sz.rja le. Fizesse ki az otthoni bérek (ahol már valószínűleg így is töröknek, arabnak, feketének fizetne, mert német, holland stb. már gyárban 3 műszakban nem dolgozik) 2/3-át és lesz elég dolgozója. Ha meg nem, el lehet húzni.
Nagyobbik fiam IT vezető és gondolkoztak, hogy egy dél-kelet ázsiai országban nyitnak irodát, mivel itthon nincs elég szakember meg a bérek... Kiment egy hétre tárgyalni, majd kiderült, hogy a betelepült japán IT-s cégek a magyar bérek 120-150 %-át fizetik. Akkor miről is beszélünk?

conchita wurst 2019.03.31. 13:11:52

@math0: NEm errol hazudoztal, minek bizonygatod?

conchita wurst 2019.03.31. 13:12:20

@math0: nem hoz, ez termeszetes migracio

Brix 2019.03.31. 13:20:48

@MEDVE1978: A fő "törvény " szerintem az, hogy vannak olyan globalizációs megatrendek, amelyeket nem lehet visszafordítani:
1. A gazdag országokban csökken az őslakosok számaránya, a születési rátákat, az életmódbeli változások miatt nem lehet érdemben megnövelni semmivel. Ehhez semmiféle ideológia vagy pénz nem elég
2. A Föld relatív túlnépesedett régióiból az emberek a gazdagabb országok felé vándorolnak, aminek a kibocsátó régiókban feszültség-csökkentő, a befogadó országokban éppen ellenkező hatása van
Valójában, nem nagyon tudunk a migrációs folyamattal mit kezdeni globális szinten, akkorák azok a mozgatóerők amelyek fenntartják a háttérben.
A kell a "munkaerő" egy kényszernarratíva, a nyugati elittől, hiszen jól tudjuk nem kell, csak nem képesek bevallani , hogy egy kontrollálhatlan folyamatról van szó...A kultúridegen háttérből érkező tömegek kockázatot jelentenek Európára, ezt mindnyájan tudjuk... A "Schwarzwald Klinik" idilli Nyugat-Európája, már a múlté... A globalizáció elpusztította. Ez alapvetően az itt élőknek rossz, azt nem lehet véka alá rejteni, ezért terjed a globalizmus is, mert az emberek úgy érzik, az elit csődöt mondott..
Nyílván , az orbáni jövőkép is túlzás, mivel az izolált, fehér, keresztény, homogén európai nemzetállam egy soha nem volt és mára megvalósíthatatlan álom
Arra kell felkészülni, hogy a jövőben nagyobb lesz a migráció és növekszik a más kultúrából érkezők aránya a keleti tagországokban is. Ezt kellene kommunikálni az embereknek is és nem feleslegesen hergelni őket.
Migráció volt , van és lesz. Egy egységes föderális Európa közösen hatékonyabb globális válaszokat adhat, mint a tagországok egyenként. Valahol egyensúlyt kell találni, hiszen kell a legális lehetőség a fejletlen országoknak , hogy korlátos számban , de küldhessenek migránsokat Európába. Másrészt , szigorítani is szükséges: át kell alakítani az emberjogot , és a biztonságpolitikát is, hogy ne lehessen korlátlan méretű népvándorlásoknak elsodorni Európát.
"Végső " megoldás soha nem lesz igazán- mert részben érdekellentét van- minden szinten, de valami mégis kell, a józan ész és a kölcsönös érdekek elfogadása alapján...
A hisztériakeltés rövidtávú politikai hasznot, népszerűséget hoz a populistáknak, de ez a probléma sokkal komplexebb annál, mintsem hogy profán ötletekkel kezelni lehessen..

.

conchita wurst 2019.03.31. 13:20:50

@math0: Ausztria hogyne vaszta volna el, tele van Becs kebabossal.

"2015-ben százezer bevándorló haladt át az országon, ha abból 13 ezer maradt nálunk, az nagyon kevés. "

remeljuk abbol egy se maradt

kocsisj 2019.03.31. 13:21:20

Kösz. Úgy látom Te is nagy lövészárok mélyítő vagy nem kell csak az Orbánra mutogatni.

conchita wurst 2019.03.31. 13:21:50

@math0: te nagyon hulye az EU orszagokbol erkezo migracio is benne van a statisztikaban, akiket nem kell beengedni sehonnan

MEDVE1978 2019.03.31. 13:23:08

@math0: 2 és 3 gyerek között, emlékeim szerint a három gyerek felé.

conchita wurst 2019.03.31. 13:28:07

@Fergio: ""Jakub Marian has published a map according to the number of people born in a country who live abroad, as a percentage of the current population."

A külföldi országban SZÜLETETT migránsok száma a populációhoz mérve. "

Sikerult nem ertened angolul, gratulalok...:)

conchita wurst 2019.03.31. 13:28:16

@Fergio: ""Jakub Marian has published a map according to the number of people born in a country who live abroad, as a percentage of the current population."

A külföldi országban SZÜLETETT migránsok száma a populációhoz mérve. "

Sikerult nem ertened angolul, gratulalok...:)

conchita wurst 2019.03.31. 13:28:22

@Fergio: ""Jakub Marian has published a map according to the number of people born in a country who live abroad, as a percentage of the current population."

A külföldi országban SZÜLETETT migránsok száma a populációhoz mérve. "

Sikerult nem ertened angolul, gratulalok...:)

Belzebubo 2019.03.31. 13:30:06

@conchita wurst: nem tudom mikoriak az adataid, de a link alapján azon a CIA oldalon ez áll: Last update: 2010...

MEDVE1978 2019.03.31. 13:32:05

@kocsisj: Viszonylag bonyolult lenne ezt országos szinten megfogni, mivel két haszonélvező van: a munkaadó nyugaton, aki mondjuk a kivándorolt magyart alkalmazza. Ő azért haszonélvező, mert vagy kevesebbet fizet neki, mint egy helyinek vagy olyan munkakörülmények között dolgoztatja, ahol a helyiek nem dolgoznak / hiányszakmában dolgoztatja. Az egyik haszonélvező tehát a foglalkoztató. A másik maga a kivándorló vagy migráns, mivel ő jobb körülmények / jobb fizetés mellett dolgozhat.

Nem lesz népszerű, de én egy olyan konstrukciót tartottam volna ésszerűnek, ami a következőt csinálja. Maradnak az állami finanszírozású helyek a felsőoktatásban (sőt én sokkal több pénzt tennék bele, ha kormányoznék), formailag viszont minden fizetőssé válik. Költségtérítéses lesz minden, szépen kiszámítva egy összeg, hogy mennyibe kerülne ez a képzés. Ugyanakkor az állam meghitelezi automatikusan rengeteg diák tanulását, egyből az intézménynek fizetve meg a tandíjat. Ezzel egyidejűleg minden végzős diák aláír egy olyan szerződést, hogy 3-5-10 évig Magyarországon dolgozik. Viszonylagos részletkérdés, hogy ez az idő mennyi legyen. Ha ennyit Magyarországon dolgozik, akkor az állam elengedi a tartozását, ha nem akkor vissza kell fizesse részletekben. Ezzel a szakemberek egy jó része bizonyos ideig Magyarországon maradna vagy ha nyugatra megy, akkor hozzájárulna ahhoz, hogy a magasabb fizetéséből visszafizet, törleszt az őt kiképző közösségnek.

anyadmajma 2019.03.31. 13:32:26

@conchita wurst: mi van te hazaáruló bolsevik geci terorrista birka, már megint szopni jöttél? balfasz.

conchita wurst 2019.03.31. 13:33:16

@Belzebubo: pedig oda van irva a 2017

bru hu hu

kunzoo 2019.03.31. 13:34:15

@math0:
Sosem az egyénekkel van baj. Pl azokon a településeken ahol a cigányság szétszórtan él, ott nincsenek beilleszkedési bajok. Ahol viszont tömbben laknak, kialakul a cigánysor, ott már a saját szokásjogaik, törvényeik szerint élnek. Saját magukat szegregálják. Na ettől fél mindenki.

kocsisj 2019.03.31. 13:36:35

@math0: Tudod egy évet dolgoztam kint kisvállalkozóként az NRW-ben, ami a legmultikultibb egész N.o.ban, cka 100 voltam kint hosszabb-rövidebb ideig, úgyhogy biztos fogalmam sincs róla. Csak Neked! Barátaim jelenleg Berlinben laknak, ahová az ország minden részéről özönlenek a más fajú és kultúrájú emberek, mivel abszolút multikulti. A ház, ahol laknak egyébként olyan kerületben van, ahol sok a bevándorló. A házban sok fajta náció van, nekik nem nagyon sikerült egyikkel se barátságot kötni. Ezzel szemben van sok német és magyar barátjuk, tehát nem antiszocik. Egyszerűen nincs kapcsolódási pont a többiekkel. Mit tud kezdeni egy kétdiplomás 3 nyelven tökéletesen beszélő emberke egy feleségét még csadorban járató, a családdal csak üvöltözni tudó (barátom először azt hitte veszekednek, de kiderült, hogy náluk ez a normális tárgyalási mód) emberszabásúval. Köszönnek egymásnak, ennyi.

kunzoo 2019.03.31. 13:41:03

@MEDVE1978:
Jó ötlet, tanulmányi szerződés diákhitel helyett.

Fergio 2019.03.31. 13:42:56

@conchita wurst:
Nem a száma, hanem az aránya.

"es kevesebben mentek kulfoldre dolgozni mint pl. Ausztriabol"

te beszélsz angol nyelvtudásról, balfasz? Kérdeztem már, buzi-e vagy?

MEDVE1978 2019.03.31. 13:47:49

@Brix:
1, Ez így elég meredek, én nem merném kijelenteni ex katedra. A probléma történelmi szinten viszonylag új és még meg sem próbálták kezelni érdemben. Ettől persze még sok minden arra mutat, hogy így van.
2. A baj ezzel az, hogy ez "halottnak a csók". Évente Afrika népessége 30 millió emberrel nő, ebből Európa befogad maximum két milliót. A folyamat tehát fenntarthatatlan és nincs igazi feszültségcsökkentő hatása. Akkor lenne ilyen hatás, ha mondjuk 10-15 millió afrikait fogadna be az EU évente.

Az én véleményem szerint a szögesdrót az egyetlen megoldás. Mégpedig azért, mert még a szögesdrót ellenére is be fog vándorolni kb. 0,5-1 millió ember évente. Most is le vannak zárva a nagy migrációs útvonalak, mégis érkeznek emberek.

A nyugati országokat politikailag destabilizálja a migráció. Az európai populizmus 2015 utáni ébredése egyértelműen a menekülthullám számlájára írható. Meg kellene lépni egy jelenleg radikálisnak tűnő lépéssorozatot ahhoz, hogy később ne a még radikálisabbakra kerüljön sor. (határvédelem megerősítése, határok amennyire megy lezárása). Egy Salvini vagy egy Le Pen ugyanis nem fog habozni, amikor arról lesz szó, hogy hány néger fullad bele a Földközi tengerbe. Nem fogják kimenteni őket. Afrikában és a Közel-Keleten pedig ismét masszívan irtani fogják egymást az egyes országok katonái. Nekünk ki kellene maradnunk ebből, amennyire lehet.

Ez a globalizációs folyamat egyébként örök (Föld relatív túlnépesedett régióiból az emberek a gazdagabb országok felé vándorolnak), csak korábban a vándorlás fegyverrel történt.

Szerintem Orbán kampánya nagyon érdekes abból a szempontból, hogy egy fontos témát érint és végső soron (összeurópai szempontból) egy jó irányba befolyásolná, ugyanakkor mikroszinten egy önző, buta, egyoldalú és hamis narratívát jelenít meg.

kocsisj 2019.03.31. 13:50:15

@MEDVE1978: Nem hiszem, hogy a küldő országoknak kellene azon agyalnia, hogy a befogadó országok hogyan osztanák meg a költségeket. Azt sem hiszem, hogy nálunk a minél több fizetős képzés megoldás lenne, mert megint csak a tehetséges, szegényebb réteg járna rosszul. Megint csak megkérdezem, miért a munkavállalóval akarod megfizettetni a képzés költségét. Ő is bizony mértékig jobban jár, de a fő haszon élvező a munkáltató és a képzésért nem fizető állam. Ugye, ebben az USA a leggusztustalanabb, de Nyugat-Európa se baba piskóta. Tavaly ősszel többször műtöttek az Uzsokiban, a vasárnapi ügyeleteket gyakran egy afrikai?, arab? orvos adta. Örülök, hogy itt van, de lehet, hogy szülőországában nagyobb szükség lenne rá. Egy biztos, valamit ki kell, hogy találjanak. Biztos nem megoldás, hogy Európa befogad még x millió embert akárhonnan!

MEDVE1978 2019.03.31. 13:51:10

@kunzoo: A baj az, hogy ez a vonat 2004-ben ment el, amikor rövidtávú politikai érdekből a FIDESZ démonizálta a tandíj fogalmát. (holott jelenleg gyakorlatilag szinte ugyanez történik csak az államilag finanszírozott helyek vannak drasztikusan csökkentve, a többi meg tandíjas és eufemisztikusan költségtérítésesnek hívják.)
Ma azonban politikailag egy ilyen rendszer vállalhatatlan lenne, ahogy azt a kétezertizes évek eleji tiltakozási hullám is mutatta.

Holott itt az egyén és a közösség korrekt kapcsolatáról van szó.

conchita wurst 2019.03.31. 13:55:57

@math0: nem, a migracios merleg az ez

53 GERMANY 1.50 2017 EST.
54 HUNGARY 1.30 2017 EST.
55 SAINT KITTS AND NEVIS 1.20 2017 EST.
56 FRANCE 1.10 2017 EST.

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html

conchita wurst 2019.03.31. 13:58:30

@Fergio: tehat hazudoztatok a kivandorlasrol 3 evig, kiderult a kornyeken nincs egy olyan allam se ahonnan ilyen alacsony aranyu az elvandorlas

maradj annal, hogy oktatasegeszsegugykoRupcio

kocsisj 2019.03.31. 14:01:35

@math0: Már megint a stílusod! Sehol nem írtam, hogy egy Arschloch lennél, megkérlek Te se tegyél jelzőket. Az, hogy valaki mást tapasztalt, vagy másként gondolkozik, mint Te, az nem azt jelenti, hogy olyan jelzőket és titulusokat akasztok rá, amilyeneket Te. Egyszerűen csak arról a dologról más a véleménye. Ha azt hiszed, hogy csak Tied a bölcsek köve, semmivel sem vagy jobb, mint a "nagyszerű" kormányfőnk. Ő is ezt hiszi.
Ha minden színű és fajú emberekkel megértő tudsz lenni, jobb lenne, ha itthon kezdenéd. Próbáld megérteni az itt "bégető birkákat" és talán közelebb kerülsz a probléma megoldásához. Én a magam részéről befejeztem. Szia.

conchita wurst 2019.03.31. 14:03:39

@math0: ja, a netto migracios ratat ez mutatja

53 GERMANY 1.50 2017 EST.
54 HUNGARY 1.30 2017 EST.
55 SAINT KITTS AND NEVIS 1.20 2017 EST.
56 FRANCE 1.10 2017 EST.

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html

Brix 2019.03.31. 14:04:24

@MEDVE1978: Lássuk be, Európát nem lehet több ezer km- es szögesdróttal bekeríteni, ès százezres sereggel vèdeni. Ennek sok szempontból nincs realitasa. Az európai humanizmus az alapèrtèket sem erre èpülnek..Másrèszt , az EU egy rèszènek felelőssège, bűntudata van ( gyarmati rendszer .) ezèrt sem lesz ilyen...Bár, implicit módon a perifèriat megbízzák a vèdelemmel ( ez mèg belefèr..) Sok migránssal beszèltem már èletemben, ès mindnyájan azt mondták , hogy nekik ( is) joguk van a jobb èlethez, azaz: Európába jönni ès ezt bármi áron meg fogják tenni a jövőben is, erre kell kèszülni. De, egyetèrtek: valamit kezdeni kell a tömeges migráció problèmájával Európának, mert túlzottan felgyorsult ès kontrollt vesztett folyamattá vált, ami veszèlyezteti a stabilitást.

kunzoo 2019.03.31. 14:08:29

@math0:
Lehet nácinak hangzik amit mondok, de: A népesség összetétele sem mindegy ám. Mifelénk éveken át a cigányság szült sok gyereket, a többiek keveset vagy egyet sem. Ez a trend változik. Kezd kicsit divatba jönni a nyagycsalád, sok három, sőt néggyermekes család van. Jó eséllyel adófizető, nem a nyomort újratermelő gyerekeket nevelnek. Ez nyilván nem PC ha valaki a gyereksereg összetételére utal, de ez meghatározza a jövőt. Sokan vannak akinek nincs egy se, de nő azoknak a száma akik vállalnak hármat négyet. Ez korábban ritka volt mint a fehér holló.

conchita wurst 2019.03.31. 14:09:23

@math0: Magasabb mint a franciaknal (eleg alacsony, nem eleg pontos de neked meg semmilyen statisztikad nincs ugyibar)

bru hu hu

conchita wurst 2019.03.31. 14:09:49

@math0: ennek semmi koze a migraciohoz ismetcsak

conchita wurst 2019.03.31. 14:11:08

@kunzoo: Magyarazhatod, neki addig savanyu lesz a pofaja amig nem Soros Gyorgy a kormanyfo.

Fergio 2019.03.31. 14:22:27

@conchita wurst:
Tehát akkor a 6.7 % osztrák annyira szarul él a saját országában, hogy elment külföldre dolgozni? És hova mentek? Az ábra alapján Németországba. Biztos Németországban többet fizetnek... :DDDDDD

Ez a térkép és a mögötte lévő Excel tábla azt jelenti, (nem csak hogy hányan születtek, bár elég szarul van megfogalmazva) hogy hányan élnek külföldön az adott országból. Az nincs benne, hogy miért mentek ki...

De úgy látom csak arra makogsz, amit lehet terelni... amit küldtem a fantasztikus 1 millió munkahelyről szóló KSH statisztikáról nem nagyon huhogtál, ugye birka?

Ennyit tudsz, takarodj haza.

Visceroid 2019.03.31. 14:24:46

Pakoljuk tele az országot arabbal meg négerrel, akkor lesz nekünk jó. Nézzük meg a németeket, ők is megtették és milyen jól megy nekik! Igaz, hogy lassan 120 év a nyugdíjkorhatár, és addig sincs idő gyereket csinálni, de oda se neki, az "integráció" időbe telik!

Macropus Rufus 2019.03.31. 14:28:45

@conchita wurst:
egy kérdés: amikor belinkelsz valamit meg is nézed, hogy mit vagy csak kaptál a pártközpontban valamit és agyatlanul passzolod tovább?
A linkeden nincs semmi. A linked tovább van irányítva ide:
www.cia.gov/redirects/ciaredirect.html
Halott linkkel akarod bizonygatni az igazadat?

kunzoo 2019.03.31. 14:30:28

@math0:
Szerintem sokat segítene a dolgon a béremelés. Nem az a baj hogy nincs magyar orvos hanem az hogy külföldön dolgozik. Emiatt hibás az érvelésed, hisz az arab, meg a néger orvos is nyugatra menne több dohányért dolgozni.

A munkaerőhiány inkább rinyálás. Mindenki megszokta hogy a melóra tízen ugranak, számla nélkül, vasárnap okosba'. Ennek vége. Az hogy most normális bérért, bejelenvte tudnak melóst alkalmazni az nem munkaerőhiány hanem a dolgok normális menete.

Az vicces hogy egyik nap jön a cikk nem lesz munka az automatizálás miatt, másnap a munkaerőhiány a mumus. Azt ne várja senki hogy technológiai fejlesztés lesz akkor ha tele leszünk olcsó bérrabszolgával.

conchita wurst 2019.03.31. 14:34:27

@Fergio: tulbonyolitod

azt probaltatok hazudozni eveken at hogy kivandorlas van, es ez veszelyes

ehelyett bevandorlas van

bru hu hu

Visceroid 2019.03.31. 14:35:04

@math0: Igen, a németeknek jó. Amíg van német. Mint írtam növekszik a nyugdíjkorhatár, öregszik el Németország echte német lakossága, utánpótlás nélkül. A bevándorló nem utánpótlás. A bevándorló helyettesítés. Ha egy kritikus szint alá esik a fehér, német gyökerű lakosság Németországban, az egész kártyavárként fog összeomlani.

Fergio 2019.03.31. 14:41:06

@conchita wurst:

Igen, a nagy bevándorlás miatt van minden szektorban súlyos munkaerőhiány.
Aham. Mesélj még...
És kik vándorolnak be, ha Orbán lezárta a határokat áruld már birka?

kunzoo 2019.03.31. 14:44:14

@math0:
Ezzel a dumával nem árultad el hogy kerülne ide az arab meg a néger szerelő. Mivel mi nem voltunk gyarmattartó ország, nincs nyelvi kapocs. A franciákhoz a volt gyarmatokról mennek, angolokhoz szintén. A németeknél már komoly akadály a nyelvtudás ez már hátráltatja a munkavállalást. Most ezt képzeljük el a magyar nyelvvel. Ugyan már. Esetleg árva gyerekeket itteni családoknál elhelyezni, itt tanulna, nőne fel. Akkor jól megtanulja a nyelvet. De ez nem öt év hanem tizenöt húsz év.

kunzoo 2019.03.31. 14:48:58

@math0: ha nem itt tanult akkor hogy? Ha nem köthetsz vele tanulmányi szerződést akkor beperelhetnek minket hiszen akadályozod a munkaerő szabad áramlását. Ennyi erővel a magyar orvosokat is itthon lehetett volna tartani erővel? Nem. Tutira elmeszelik a nemzetközi bíróságon a dolgot.

MEDVE1978 2019.03.31. 14:55:49

@math0:
Légyszi csatolj be egy linket arról, hogy melyik nyugat-európai országban támogatják a bevándorlást. Még akkor sem támogatják, ha a kérdés nem úgy van feltéve, ahogy én tettem fel - bevándorlás kontra saját szaporodás - hanem rengeteg ködösítéssel.

Bár hízelgő vagy sértő, hogy úgy gondolod, hogy Orbánnal együtt elbasztam, csak a magam nevében beszélhetek - se nem voltam kormánytag, se nem szavaztam sohasem Orbánra.

Arra, hogy működik-e vagy nem, már írtam, hogy kissé durva kijelenteni, hogy a trend nem megfordíítható vagy akár azt, hogy a megoldás a betelepítés.

Void Bunkoid 2019.03.31. 15:06:17

Nem értem, hogy miért kell akkora mumusnak beállítani a népességfogyást.

1920-ban - amikor is a dicstelen békeszerződést aláírtuk Versailles-ben - kb 7,8 millió lakosa volt az országnak.

Most kb 9,8 millió van. Ez a kétmilliós többlet amúgy NAGYRÉSZT a még mindig bőven élő Ratkó-gyerekekből és az ő gyerekeikből, az úgynevezett "gyesgyerekekből" (1975-1980 korosztály) áll össze. Egész egyszerűen a két korszak között, meg utána(tehát már a gyesgyerekek sem) nem csinálnak az emberek annyi gyereket, mint akkor, ez két különösen kiugró demográfiai esemény volt, csak nézzetek meg egy korfát, máig a legnépesebb korcsoport a 65 körülieké, illetve a kora negyveneseké.

Nem fog "kihalni a magyarság", mindössze ezen korcsoportok eltűnésével majd visszaáll arra a kb 8 millió körülire, ami ilyen 1-2 gyerekes családokkal reális. Kész. Oszt nem lesz annál se kevesebb, se több. Nem kell itt vészharangot kongatni, nem tűnünk el, csak egyszerűen nem szaporodunk olyan eszetlenül, mint hatvanöt vagy negyven éve.

conchita wurst 2019.03.31. 15:10:01

@Fergio: 1. a munkaerohiany jo

2. bevandorlas van

53 GERMANY 1.50 2017 EST.
54 HUNGARY 1.30 2017 EST.
55 SAINT KITTS AND NEVIS 1.20 2017 EST.
56 FRANCE 1.10 2017 EST.

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html

3. "És kik vándorolnak be, ha Orbán lezárta a határokat áruld már birka?" Minek? Hagyok vmit neked is. Amugy az EU hatarokat mikor zaratta le Zorban?

MEDVE1978 2019.03.31. 15:11:09

@math0:
Szélsőjobboldali pártok ügyében. A szélsőjobboldali pártok térnyerését egyértelműen a globalizációval együttjáró folyamatok okozzák. Ezek közül csak az egyik a migráció. A másik az állami érdekérvényesítés megszűnése és az államok, valamint egyéb társulások (Pl: EU) térvesztése a globális egyensúlyban a tőke képviselőivel szemben. Bár ez így nagyon marxistán hangzik, de gyakorlatilag így van. Az új technológiai trendeket a tőkét képviselő szervezetek és maguk a nagyvállalatok is arra használták, hogy korlátlanná tegyék a tőke hatalmát a világ felett és az egyéb hatalmi centrumokat, így az államokat és területi integrációkat gyengítsék. A tőke ma villámgyorsan kivonható a nem jó megtérülést ígérő helyekről, a korábbinál jóval kisebb áldozattal és veszteséggel. Az üzemek áttelepíthetők a kedvezőbb megtérülést ígérő országokba. Erre jött rá a globalizációs technológiai fejlődés, amely átalakított a gazdasági szerkezetet és a fejlett országokban a szolgáltató szférába, illetve magas képzettséget igénylő ágazatokba irányította át a munkarőt. Előbbivel az a baj, hogy jóval bizonytalanabb és a konjuktúrára érzékenyebb megélhetést biztosít, mint a korábbi foglalkozási formák, utóbbival pedig az, hogy a magas képzettség megszerzése rendkívüli ráfordításokat igényel, ami keveseknek van meg. Az ipart meg a nemzetközi munkamegosztás jeleként szépen kitelepítették Dél-Kelet Ázsiába.

Az ipari munkás így azzal szembesült, hogy megszűnt a munkahelye, amivel az apja még az egész családot eltartotta egy egész életen át és ugyanonnan ment nyugdíjba, ahol elkezdte. Ő pedig mehet biztosítási ügynöknek vagy bolti eladónak, árufeltöltőnek részmunkaidőben, esetleg drága pénzét továbbképezheti magát progamozónak (ami pénze meg nincsen meg).

Ez a folyamat tömeges volt, akár Észak-Angliáról, akár Franciaország egyes részeiről, akár az USA-ban a Rust beltről beszélünk (déli és középső államok, ahol az ipar visszaesése milliók egzisztenciáját tette tönkre). A tőke által kisemmizett állam már nem tudta átképezni ezeket az embereket, mivel egyrészt túl drága volt, másrészt egyre kevesebb dologra volt pénze.

És erre a folyamatra jött rá az, hogy Amerikában immár sok munkát végeztek a mexikóiak, Angliában a kelet-európaiak, kontinentális Európában pedig a négerek és arabok.
A munkás azt látta, hogy neki kuss a neve,a helyzete romlik, a négert meg befogadják.

Erre egy integráns választ ad a szélsőjobb. Amíg a kiváltó folyamatok nem szűnnek meg, addig a radikalizáció folytatódni fog.

MEDVE1978 2019.03.31. 15:20:47

@math0: Megmosolyogtató, hogy tudatlanságodat sértegetéssel leplezed. Össze-vissza vagdalkozol és behivatkozol egy hülye cikket az idegengyűlöletről és a bevándolás elutasításáról, amikor éppen az volt a kérdés, hogy kifejezetten melyik népesség támogatná a tömeges betelepítést. A behivatkozott cikk mögötti tanulmány attitűdöket vizsgált, irányított kérdésekkel. Ez kb. olyan mint amikor a FIDESZ megkérdezi, hogy akarja-e Ön, hogy százezrek illegálisan bevándoroljanak az országba? Csak a másik oldalról.

Ha a hozzád hasonlók Orbán alternatívái, akkor ennek az országnak már harangoztak és kivánom, hogy Orbán még 40 évig hatalmon legyen.

Többet nem reagálok rád. Ignore on.

conchita wurst 2019.03.31. 15:22:33

@math0: A szeljobb megerosodese normalis viszonyok kozott korlatos, de nyugaton az mar nem sokaig tart.

Ha a zsidok nem lopjak el a nemetek penzet a nagy haboru utan, es a nemetek nem eheznek, akkor nemigen erosodott volna meg a szeljobb Nemetorszagban se.

Fergio 2019.03.31. 15:27:59

@conchita wurst:

Bocsi, de a CIA honlapja számomra nem releváns. Simán lehet fake news. Nem jobb, mint ha orosz fake news FSZB oldalt linkeltél volna be... ostoba vagy, nem vitás. :DDDD

A munkaerőhiány jó? Nem jó, kurvára nem, ráadásul azért van, mert sokan mennek külföldre... tudod, amiről hazudoztunk. Meg a kurva anyád is. :DDDD
Tudod birka, hogy az ukrán és román 5 IQ-val rendelkező segédmunkások milyen jól dolgoznak? Kérdezd meg építőipari haverod, milyen fasza csávók...

Ha bevándorlás van, az azért gáz, éppen Orbán birka apád mondogatta, hogy "mi nem leszünk bevándorló ország". Akkor most ki is hazudik?

Az EU határokat nem zártuk le? Akkor csak az a szerencsétlen 150 km-es kerítés véd minket a csúnya migránsoktól.... ejjej. Ez hiba, szóljál már Orbánnak, hogy szarul csinál valamit, ha ennyi a bevándorló. Még visszajönnek ide az osztrákok - akik eddig Németországba migrálódtak - , mert itt magasabbak lesznek a bérek... és akkor utolérjük Ausztriát kb. 2100-ra. Ja, nem. Mert közben sajnos Ausztria is fejlődik.... szar ügy. :DDDD

Ezt a sok fake okoskodást wazze. Mit össze nem erőlködtök, a sok szar magyarázásával.
Aztán magatokat basszátok orrba.

Mi a helyzet buzikám az 1 millió új munkahellyel, még nem sikerült böfögnöd rá semmit... :DDD

conchita wurst 2019.03.31. 15:33:28

Az megvan hogy a lipsik szerint a mesterseges intelligencia/robotok elveszik a munkat es mindenki alapjovedelmet kap vs. a lipsik szerint ha nem jon tobb illegalis bevandorlo akkor megdoglunk a munkaerohiany miatt

vagy lehet hogy csak en nem ertem a szofisztikalt gondolataikat?

hu hu hu

conchita wurst 2019.03.31. 15:35:35

@Fergio: "Bocsi, de a CIA honlapja számomra nem releváns. Simán lehet fake news."

esku elolvasom a hozzaszolasaidat, ha majd linkelsz olyan statisztikat ami szerint nem bevandollas van

google "net migration hungary" you can thank me later

conchita wurst 2019.03.31. 15:42:47

@math0: Nem, ez csak annyit jelent hogy a hazai balliba sajto toposza a kivandorlas-hiszteriarol fake news

Akar csak a nk-i balliba media hazugsaga arrol, hogy az oroszok elcsaltak az amerikai valasztast

Ennyit tudtok, meg a neveteket.

conchita wurst 2019.03.31. 15:44:49

@math0: 1. a robotok a balliba hiresztelesekkel ellentetben nem veszik at az emberek munkajat, ahogy a 100 evvel ezelotti robotok se vettek el

2. a bantunegerek se veszik el az emberek munkajat, mert a segelyert jonnek

conchita wurst 2019.03.31. 15:50:41

A balliba embereket a legolcsobb demagog szarral is meg lehet etetni, hisz sosem dolgoztak. A balliba politikusok meg mar osztjakk nekik az alapjovedelmet, ja nem.

Imadjak az olyan cimeket, hogy a robotok meg a fekak elveszik a munkajukat, megdoglenek az ilyesmiert.

conchita wurst 2019.03.31. 15:55:30

@math0: ja, a fekak ugy dolgoznak Nemetorszagban, mint a ciganyok nalunk hogy az adofizetok fizetnek nekik, hogy addig se raboljanak

Amugy nalunk aranyosan sokkal tobb cigany dolgozik, szoval a nemetek le vannak maradva.

A robotok meg a gepek kozott semmi kulonbseg nincs, barmennyire imadja a balliba sajto, hogy a robotok elveszik a munkat. Csak dogozni ne kejjen.

engedélyes pinaellenőr 2019.03.31. 16:38:33

Demszky vagy Majtényi maoista múltjáról miért nem értekezel?

engedélyes pinaellenőr 2019.03.31. 16:43:11

Ukránokat, beloruszokat, moldávokat kell behozni DOLGOZNI. Nem segélyen élősködni. Esetleg ázsiai nőket. Muzulmánok, arabok, négerek kizárva.Esetleg csak hogyha valamilyen magasan kvalifikált szakmájuk van, korlátozottan jöhetnek.

conchita wurst 2019.03.31. 16:43:24

@math0: "a gép és a robot között az a különbség, hogy a gépnek mindig van kezelője. "

meg egy szoftvernek is van karbantartoja

engedélyes pinaellenőr 2019.03.31. 16:44:38

@math0: "mint oktatás és egészségügy. "

Hát igen, téged mindkét szektor alaposan elhanyagolt, ahogy elnézem..:))))))))))))))

Robur 2019.03.31. 16:46:55

Ez komoly? Ekkora baromságot leírni félelmetes! Nincs népességfogyás. B+ lassan már semmire sem találni embert! Nyugger ország lettünk! A következő 20 évben kiesik az aktívak harmada, fele!!! Ez szerintetek nem probléma?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 16:48:53

@conchita wurst: és megvan, hogy Orbán szerint megdöglünk, ha nem jön be 4 millió migráns?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 16:49:53

@conchita wurst: az alapjövedelem ötlete szerintem inkább újbalos, szélbalos felvetés, még eléggé kipróbálatlan — a balliberálisok és a liberálisok inkább ellenezték

conchita wurst 2019.03.31. 16:52:24

@A kiló nem százat jelent.: nem elleneztek, a faszsagokat nem szoktak

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 16:53:23

@Visceroid: szerintem se jó, négy millió embert rászabadítani öt éven belül egy 10 milliós országra egyenesen őrültség — és ezt a mostani miniszterelnök gondolta jónak, nem én vagy más — tudtommal fel se merült másban ilyen soha idehaza, nem vagyunk Németország

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 17:16:36

@conchita wurst: a másik cikkben van egy hivatlkozás a magyarok számára, neked szerintem egy kicsit elmentek otthonról, ha ezt a blogot nevezetd kriptokomcsinak vagy libsi hazudozónak — a cikkbeli állítások igazak, akkor is, ha utána a kormányzat kiegészítette a híradást, ismétlem: NINCS 4 MILLIÓ MAGYAR — ez a kárpátaljai lap szépen összeszámolta, szerinted kriptomagyarellenes hazugság? xn--krptalja-8yac.net/magyarok-a-karpat-medenceben/

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 17:18:00

@conchita wurst: beszélj rendesen, mert kiváglak innen — lehet te hazudni szoktál, én viszont nem

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 17:20:37

@conchita wurst: figyelj velem te tényekről ne vitatkozz, az FNA kifejezetten a balliberálisokka-liberálisokkal szemben létrejött újbalos csoport által felvetett ötlet — tök mindegy, hogy te mit gondolsz a világról — nem két elmebeteg csoport küzd egymással, vannak mások is, akár hülyeség az FNA, akár nem, amúgy nem sok jelentősége van valajóban, hiszen segély így is úgy is jár...

conchita wurst 2019.03.31. 17:20:49

@A kiló nem százat jelent.: a cikkbeli allitasok hazugsagok amiket mar 18 eve lelepleztek - anno a bolsi origo hazudozta ezeket

conchita wurst 2019.03.31. 17:21:17

@math0: nyugi nem veszik el a munkadat

conchita wurst 2019.03.31. 17:22:35

@A kiló nem százat jelent.: FNA kifejezetten a balliberálisokka-liberálisokkal szemben létrejött újbalos csoport által felvetett ötlet

Erdekes, a 444 es az Index imadta ezeket a faszsagokat, ok meg true bolsi lipsik, vagy nem?

conchita wurst 2019.03.31. 17:24:12

@math0: "ha azt hiszed, hogy Magyarország aszerint válogat bevándorlókat, hogy te miféle nőkre izgulsz, akkor meg vagy buggyanva. "

szerencsere ebbe a fajtadnak semmi beleszolasa nincs, es nem is lesz

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 17:32:44

@engedélyes pinaellenőr: Demszky egy őrült, Majtényiról volt cikk, de más probléma kapcsán. Keress rá.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.03.31. 17:33:45

@engedélyes pinaellenőr: azt gondolom, hogy 20 éves topmodell minden rasszból jöhet, nem?

conchita wurst 2019.03.31. 17:34:35

@math0: szerintem vmi munkanelkuli nyomorek vagy

Tarlós elvtárs kutyaszaros és kátyus városa (törölt) 2019.03.31. 17:43:24

A fideszesek mindig hazudtak és loptak.

Csizér Márton 2019.03.31. 17:43:47

El is vesztette a 2002-es választást... Most már nem mond ilyet.
Egyébként kb. évente egyszer bedobják ezt a régi nyilatkozatot, mint nagy felfedezést.

conchita wurst 2019.03.31. 17:44:20

"Pukkadoznak a zsidók: holo-Disneyland-látogatást szervez David Irving revizionista történész

A neves brit író és holokausztrevizionista, David Irving csoportos idegenvezetést vállal az „ellentmondásos haláltáborokban”, Majdanekben, Sobiborban, Treblinkában és Belzecben, ahol a törvények által védett zsidó szájhagyomány szerint több milliárd zsidót gyilkoltak meg a gonosz nácik. A holokamuval kapcsolatos egészséges szkepticizmusa miatt a zsidók körében gyűlöltté vált brit történész, David Irving, akit véleménye miatt be is börtönöztek Ausztriában, második világháborús "haláltáborokban vezetett túráin keresztül mutatná be a „náci történelmet” - csuklik a Jediot Áháronot nyomán a zsidó gárda, vagyis a TEV honlapja.
Forrás: https://kuruc.info/r/56/196589/"

Anyam

conchita wurst 2019.03.31. 17:44:58

@Csizér Márton: foleg hogy a 4 millio hataron tuli magyarrol beszelt akkor Orban

Tarlós elvtárs kutyaszaros és kátyus városa (törölt) 2019.03.31. 18:12:43

Orbán soha nem volt liberális, mindig is egy geci volt (biztos forrásból tudom). A felfogadott bérkommentelői meg szaros szájúak.
süti beállítások módosítása