A kiló nem százat jelent.

Egy magyar háziorvos korrektebb tájékoztatást ad a koronavírusról, mint bárki

2020. október 10.

"Ez év januárjában és februárjában erősen megnőtt az influenzaszerű tüneteket mutató betegek száma. Jóval több érintett volt, mint jelenleg, DE AKKOR NEM TESZTELTÜNK!"

Amire a szenzációhajhász média és a hisztériakeltésben érdekelt politikusok nem képesek, képes egy vidéki magyar háziorvos: elmondja, amit tudnunk kell a járványról.

fb_img_1602305802568.jpg

Dr. Horváth Andrea háziorvos saját Facebook profilján osztotta meg tapasztalatait és tanácsait betegeivel a COVID-19-járvánnyal kapcsolatban. Több háziorvostól is hasonlókat hallhattunk január-február időszakából, amiről persze mit sem tudtunk. Ha volt járvány, akkor lényegében észrevétlenül átment rajtunk még mielőtt felocsúdhattunk volna. A média által gerjesztett pánik valóságalapja erősen megkérdőjelezhető, ha a számokat nézzük. 

TÁJÉKOZTATÓ A KORONAVÍRUS HELYZETRŐL 2020.09.28-ÁN

2020.09.25-én az egyházasgergi óvodát az egyik dadus Covid pozitivitása miatt bezárták. Az alkalmazottaknál és a gyereknél, akik megkapták a határozatot leadtam a tesztelési igényt. 

A tesztelésük folyamatban van. A többségük panasz és tünetmentes. Ok otthon karanténban vannak. A hozzátartozóik a higiénés szabályok szigorú betartása mellett kijárhatnak 2 óvodásnak vannak enyhe náthás tünetek.

Amennyiben bármelyik kontakt óvodásnál vagy dolgozónál pozitivitás igazolódik, abban az esetben az egész család karanténba kerül, és akkor kell őket tesztelni. Az egyik általános iskolás lánynál az alábbi tünetek miatt kértem tesztelést: Hidegrázás, hányinger, fejfájás és rossz közérzet. A tünetei 3-4 nap után megszüntek, Covid pozitiv lett a tesztje, a család karanténba került, tesztelésük folyamatban. 

 

  • Az egyik családban az egyik szülő 2 napos láz, nátha, köhögés után Covid pozitivitást mutatott. A panaszok és tünetek 2 nap után megszüntek, viszont a 3. héten lett csak az eredménye negativ.
  • A másik szülő, akinek semmilyen panasza és tünete nem volt, szintén több, mint 3 hétig Covid pozitiv volt. Szerencsére a család többi tagja, egy háztartásban lévők, negativ tesztet mutattak.

 

Az ősz, a lehűlés kezdetével gyakoribbak a felső légúti, megfázásos tünetek. Ez jelenleg a praxisomban semmivel sem több, mint tavaly ősszel.

Ez év januárjában és februárjában viszont erősen megnőtt az influenzaszerű tüneteket mutató betegek száma. Jóval több érintett volt, mint jelenleg, DE AKKOR NEM TESZTELTÜNK.

FŐBB PANASZOK: IGEN NAGYFOKÚ LEVERTSÉG, HIDEGRÁZÁS, LÁZ, ERŐS FEJFÁJÁS, SZÉDÜLÉS, ÉTVÁGYTALANSÁG, ALUSZÉKONYSÁG, NAGY ALVÁSIGÉNY akár 10-14 napon keresztül!! 

FELSŐ LÉGÚTI TÜNETEK, NÁTHA, KÖHÖGÉS, NEHÉZLÉGZÉS NEM IGAZÁN JELLEMZŐ! 

Jelenleg a felnőtt lakosság körében jellemzőek inkább ezek a tünetek, a gyerekek jóval enyhébb tüneteket mutatnak, vagy teljesen tünetmentesek!

Haláleset, kórházi ellátást igénylő fertőzés a praxisomban nem volt.

Többet tesztelünk, igy több lesz a Covid pozitiv páciens, DE NEM MINDEN POZITIV BETEG.

 

A LEGFONTOSABB AZ IMMUNRENDSZER ERŐSÍTÉSE!

 

  • TÁPLÁLÉKA LEGYEN VÁLTOZATOS, VITAMINDÚS ÉS ÉTKEZZEN RENDSZERESENI FOGYASSZON NAPI 2 LITER VIZETI! D-vitamin napi 5000-10000 NE! C-vitamin 2x 500 mg! 
  • ALUDJON LEGALÁBB 7-8 ÓRÁT, IDEJÉBEN TÉRJEN NYUGOVORA!
  • MOZOGJON RENDSZERESEN, SÉTÁLJON, TÚRÁZZON!
  • FONTOS A RELAXÁLÁS, A POZITÍV HOZZÁÁLLÁS!
  • NE PÁNIKOLJON A FÉLELEM AZ IMMUNRENDSZERT GYENGÍTI!

Dr. Horváth Andrea

Igazából egyetlen A4-esen mindent leírt az egyszerű emberek nyelvén, amit tudni érdemes és kell. A halálozási ráta nagyon alacsony, a COVID-19 jóval kevésbé veszélyes tehát, mint azt a körülötte kialakult pánik sugallná. 

Hogy lehet az, hogy egy vidéki háziorvos korrektebb tájékoztatást tud adni, életszerűbb és hasznosabb tanácsokkal látja el pácienseit, mint az arra hivatott állami hatóságok és a társadalom tájékoztatását hivatásszerűen űző újságírók? 

Igazából ez a félelmetes. Nem a járvány maga.

Hivatalos IFR (infection fatality rate, fertőzési halálozási ráta) adatok

Ország Felmérés ideje Helyszine IFR (%) Forrás
Világ Október 5 WHO becslés 0.136 WHO
Japán Szeptember 23 Tokyo 0.01 Hibino
USA Szeptember 2 Indiana 0.265 AIM
Brazília Szeptember 1
Szeptember 21
Maranhao
Manaus
0.17
0.28
da Silva
Buss
Izland Szeptember 1 70 alatti népesség 0.30
0.10
NEJM
Svájc Július 14
Augusztus 7
Geneva-i hotspot
Zurich környéke
0.32¹
0.30¹
Perez
Aguzzi
India Július 31 Delhi
Mumbai
0.07²
0.12²
India
Afrika Júlis 29
Augusztus 5
Kenya
Malawi
0.01
0.01
Uyoga
Grace
Világ Július 14 50 tanulmány
70 alattiakról
0.24³
0.04³
Ioannidis
Ausztria Június 25 Ischgl-i hotspot 0.26 von Laer
Szlovénia Május 6 Teljes népesség 0.16 GSI
Németország Május 4 Heinsberg-i hotspot 0.364 Streeck
Irán Május 1 Guilan tartomány 0.12 Shakiba
USA Április 30
Április 24
Április 21
Santa Clara megye
Miami-Dade megye
Los Angeles megye
0.17
0.18
0.20
Bendavid
Miami
Sood
Dánia Április 28 Blood donors (<70y) 0.08 Erikstrup

1) 
0.64% és  0.60% az idősotthonokkal együtt 2) 0.14% és 0.23% IFR 40% feltételezett becsült halálozással (lásd); 3) medián értékek; 4) kiigazítva 0.28% (p9); 5) teljes népességben az idős otthonok nélkül; 6) egymillió halál és 760 millió fertőzés (WHO becslése a Föld népességére vonatkoztatva).

A tipikus influenza halálozási rátája ‹0.1% körüli a becslések alapján. A COVID-19 azonos nagyságrendben mozog tehát. Mivel a megbetegedések zárt intézményekben, tipikusan kórházi fertőzéssel terjednek, ezért a járóbetegellátás súlyos esetekkel nagyon ritkán szembesül.

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr5316234064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ad Dio 2020.10.15. 14:13:01

@tesz-vesz:

"Ne gyanítsd mert sokkal rosszabb a halálozás az influenzánál, és a szövödményei is sokkal rosszabbak! az influnak nincs is szövödménye amúgy.
a halálolzást már most 3x-4x-5x rosszabb mint az influ, pedig az szezonális, nincs egész évben, ez meg egész éves."

Maradjunk annyiban, hogy ezt még senki nem látja. Az már biztos, hogy amit tavasszal mondtam, hogy 30-50x magasabb a halálozási arány, az költői túlzás. És az is látszik, hogy a halálozási arány örvendetesen esik lefelé. Az influenza velünk van évek óta. Ez egy új kórság. Elsőre az influenza is minden bizonnyal hatékonyabban aprított, csak akkor ez még nem okozott pánikot. Én azt feltételezem, hogy hosszú távon a halálozása hasonló vagy alacsonyabb lesz mint az influenzáé és hasonlóan ahhoz, szezonális lesz. Remélhetőleg nem esik majd egy időre az influenzával... De térjünk vissza erre a kérdésre 3-5 év múlva. Addig mindez csak feltételezés.

Influenzának ne volnának szövődményei? Nos ez biztosan hamis állítás. 15 évesen kórházba kerültem egy ilyen miatt. Tüdőgyuszi. Három hetet töltöttem a fertőzőn. Nem volt vicces. Annyi antibiót kaptam intravénásan, hogy elég kellene lennie egész életemre.

www.webbeteg.hu/cikkek/fertozo_betegseg/471/influenza-ki-kell-pihenni
www.hazipatika.com/napi_egeszseg/natha_influenza/cikkek/az_influenza_szovodmenyei/20170103110125

Etniez 2020.10.15. 14:16:15

@Zionnépe: Mi konkrétan a ColeKal-D3 400-at kapjuk, ezt kell szednünk.
Gondolom ki van számolva.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2020.10.15. 14:20:00

@Ad Dio: ennyire szalonképtelen vagy?!

"A Covid19 halálozását én is kb 3-5x magasabbra tettem, mint az influenzáét."

"Az már biztos, hogy amit tavasszal mondtam, hogy 30-50x magasabb a halálozási arány, az költői túlzás."

nem mindegy! döntsd már el!

Etniez 2020.10.15. 14:23:51

@Örömhernyó: Jó nézni, hogy egyesek még mindig előszedik az ezerszer, tudományosan, hónapokkal ezelőtt cáfolt összes hülyeséget és leírják,

Neked nincs interneted? Vagy write only-ban nyomod hónapok óta?

exilis 2020.10.15. 14:25:51

@Ad Dio: Mondod ezt azon a napon, amikor annyian haltak meg nálunk covid miatt, mint még soha (29-en). És jósolok neked egyet: figyeld meg a jövő hetet, lesz olyan nap amikor 40 felett lesz a halottak száma.

orient 2020.10.15. 14:29:57

@exilis: a halálozás fel fog menni napi 40-50re hamarosan. Az marad egy ideig utána szépen lassan el kezd lemenni. Influenza szezon halálozása 4000-6000 telente magyarul Covid hasonló. Ami különbség hogy erre nincs vakcina magyarul öregek és krónikus betegeknek nincs védelem csak ha mi maszkot hordunk meg nem járkálunk idős rokonainkhoz szükségtelenül most. Kórház más tészta, ha oda bekerülnek akkor kemény.

exilis 2020.10.15. 14:31:26

@ZX: Igen, megemelkedik a tél végén a halálozások száma, de ennek csak minimális köze van az influenzához. Egy rakás összetevője van, de a legfőbb ok, hogy az immunrendszer tél végére legyengül, ezért a krónikus betegek sokkal gyakrabban halnak meg ebben az időszakban. Emlékezz vissza mikor van a legtöbb temetés, nekem kb. az összes felmenőm ebben az időszakban ment el.

exilis 2020.10.15. 14:33:30

@orient: Ezt a 4-5000-es hülyeséget felejtsétek már el. Influenza halálozási aránya egy ezrelék körül van. Egy átlagos szezonban van 3-400 000 beteg, az 3-400 fő influenzaszövődményben elhunytat jelent.

orient 2020.10.15. 14:41:55

@exilis: influenzaszezonfüggő. Nem minen influenzavírus ugyan olyan bármennyire is próbálod egy kalap alá venni. Egy keményebb szezonban felmegy az 6000-ig, enyhébb influenza vírus 3000-4000. Mortalitása nem 0.1 hanem inkább 0.1-0.5%

"Az adatok azt mutatják, hogy a szezonális influenza halálozási aránya 0,1-0,5% körül mozog világszerte. "
Csak egy példa-www.synlab.hu/lakossagi/magazin/koronavirus-vagy-influenza
Nézz utána angolul ugyan ezt fogod találni.

Covid mortalitása tavasszal 1-3% körül volt ezért volt a brutális olasz és Newyork-i helyzet. Ez azóta lement 1% alá.

Etniez 2020.10.15. 14:49:44

@orient: "Mellesleg kórházak ősszel nincsenek telítve sem Angliában"

Na, ez azért komoly csúsztatás.

Én londoni kórházban dolgozom, itt tavasszal volt két holtesttároló hűtőkonténer a parkolóban, annyi embert ment el, hogy nem bírta a proszektúra. 10 nap alatt felhúztak egy ideiglenes szárnyat a parkolóba, azóta átalakították véglegessé.

Létrehoztak egy konkrétan covidra tervezett covid ward-ot a kórház mellett. Lényegében egy járvány osztályt építettek fel, gépekkel, személyzettel jól ellátva, így készültek fel a második hullámra. Jelenleg 35 ágy foglalt nálunk ott. Pont tegnap voltam ott, szerencsére nem ott dolgozom.

Ez az oka, hogy most nincs káosz, nem a járvány lett gyengébb, felkészültünk.

Etniez 2020.10.15. 14:51:30

@northwind: Ez nagyon szomorú. Emlékszem tavasszal a családom több FFP3 maszkkal rendelkezett, mint otthon egy sürgősségi osztály...

Etniez 2020.10.15. 14:55:28

@tesz-vesz: Lenkei meg

1, szcientológus
2, vitaminokat árul

Tehát két okból sem hiszünk el neki semmit. A szcientológia mindent szaunával és vitaminokkal akar gyógyítani... Szerintem a covidra is azzal mennek a Xenu-hívők.

orient 2020.10.15. 14:55:57

@Etniez: Én nem dolgozom kórházban csak adatelemző vagyok 20 éve. Rendesen követem a statisztikákat és a jelenlegi angliai, franciaországi helyzet korántsem annyira súlyos mint tavasszal. Mindenki a "felkészültségre" fogja, meg fiatalabbaknál terjed...stb.stb.. Meglátjuk de USA-ban sem ugyan az a helyzet mint NYC-ban volt márciusban pedig Floridában, Californiában, Texasban azért már régóta tombol a járvány. Alapvetően a kórházraszorulók % csökkent tavaszhoz képest ez tény lehet ezen vitatkozni, és foghatod a felkészültségre de semmi köze hozzá. Felkészültség a túlélst fogja javítani és nem a kórházakban ápoltak számát csökkenteni. Nem elbagatelizálni akarom a dolgot. Covid kemény és komolyan kell venni de a vírus enyhült valamennyit tavasz óta.

orient 2020.10.15. 14:59:06

@Etniez: Ja és köszi a kórházi melót bárhol is vagy. Ez embertpróbáló naponta és sok áldozatot kíván. Értékelem a munkádat.

exilis 2020.10.15. 15:01:48

@orient: Továbbra is mondom, az influenza halálozási aránya 1 ezrelék, évente néhány száz fő megy el ez miatt, nem 4-5000. Vicc amit írsz, gondolj már bele. A tél végi megnövekedett mortalitásnak csak kis részben oka az influenza.

Etniez 2020.10.15. 15:06:19

@orient: www.bbc.co.uk/news/uk-54551596

Jövő héttől nem tudok kosárlabda edzésre járni... Szom kivan már. De étteremben lehetünk egy térben idegenekkel, edzeni azt nem lehet, ne hogy erősítsük a szervezetünket.
Jobban a számok, de folyamatos a szigor.

Itt lent vannak halál számok, tényleg lassabban pörög fel, mint tavasszal, gondolom az emberek jobban figyelnek, nem hiszem hogy a vírus változott volna:

www.bbc.co.uk/news/uk-51768274

egy igazi barom vagy mária 2020.10.15. 15:06:38

@Ad Dio: "Az influenza velünk van évek óta. Ez egy új kórság. Elsőre az influenza is minden bizonnyal hatékonyabban aprított, csak akkor ez még nem okozott pánikot."

Szakadjatok már le erről az influenzáról. Influenzás ember miatt nem kell lezárni mozit, színházat, koncertet, országot, mert az influenzás ember leginkább szarul van, és otthon döglik. Eszébe sem jut bulikába menni, vagy külföldre.

orient 2020.10.15. 15:11:21

@exilis: pontosan ahogy most is a COVID. Közvetlen rokonom rákkal feküdt kórházban végső stádiumban. Orvos szerint max 1-2 hete lehetett hátra, konstant morfium már senkit sem ismert meg magánkívül volt és 30kg. Elhunyt COVID teszt pozitív. Covidban halt meg? Statisztika szerint igen valójában sok köze nem volt kovidnak hozzá ismerjük el. Influenza 2millió embert fertőz meg egy szezon alatt legalább, de lehet mégtöbbet mert sokan tünetmentesen kihordják azt is. Tavaly influenzás voltam 1 hétig, feleségemnek kutya baja nem volt. Szerinted Ő elkapta az tőlem egy lakásban?

MINDENT ÖSSZEVÉVE 2015 ELSŐ HÁROM HÓNAPJÁBAN TEHÁT 5690 EMBERREL TÖBB HALT MEG MAGYARORSZÁGON, MINT 2014 AZONOS IDŐSZAKÁBAN. EZ ÁTLAGOSAN 17,2 SZÁZALÉKOS HALÁLOZÁSI TÖBBLETET JELENT.
forrás: index.hu/belfold/2020/03/05/influenza_halalozasi_arany_ksh_halaloki_statisztika_koronavirus_jarvany_kronikus_beteg_idos/

Én linkkelek folyamatosan cikkeket te csak állítasz. Szerintem zárjuk le mert ez nem vezet sehova.

egy igazi barom vagy mária 2020.10.15. 15:14:39

@Etniez: " Ez nagyon szomorú. Emlékszem tavasszal a családom több FFP3 maszkkal rendelkezett, mint otthon egy sürgősségi osztály..."
Mégis ott pusztultak meg a népek, sofőr! Annyira jó, hogy mindennel ennyire tisztában vagy, okj képzett ápoló..

2020.10.15. 15:19:11

Ezt a blogot átvette valaki, vagy eladta az eredeti blogger? Mert emlékeim szerint ez egy olvasható politikai blog volt, most meg light gyíkemberes konteók, finom szci-propaganda, meg olcsó bulvár mennek rajta. Ez már az újindexes kör, vagy mi?

exilis 2020.10.15. 15:19:53

@orient: Figyelj, vedd már észre hogy csúsztatsz! Akkor nesze itt egy statisztika:

Évente átlagosan 130 000 ember hal meg Magyarországon. Komolyan azt állítod hogy ebből 5000 influenzában? A magyar emberek 4%-a influenzában hal meg? Viccnek is rossz, és szomorú, hogy ez az ostoba csúsztatás így terjed. Még egyszer mondom az év eleji kiugró halálozás sima szezonalitás, csak minimális szerepe van benne az influenzának.

orient 2020.10.15. 15:23:21

@exilis: Nem 9millio a lakosság és abból hal meg 4000 influenzában. Ha 2 millió influenzás van évente akkor 0.1-0.2% voilá meg is van az influenza mortalitás nemzetközileg elismert értéke. Szerinted 3000. Nem tudom de statisztikailag nincs különbség 3000-4000 között.

orient 2020.10.15. 15:25:18

@Etniez: Sajnálom az edzés, éttermet mozit több értelme van zárni mint kosárlabdatermet valóban.

"Itt lent vannak halál számok, tényleg lassabban pörög fel, mint tavasszal, gondolom az emberek jobban figyelnek, nem hiszem hogy a vírus változott volna"

Elhiszem, de hogy emberek jobban figyelnének azt nem hiszem. tavasszal minenki otthon ült, és parázott ha valaki egyett tüsszentett a boltban. Volt mitől mert ami Londonban, NYC-ban és olaszországban ment az durva volt. Ma mindenki lázadozik, nem akar maszkot hordani, bulizik, összejár mindenki mindenkivel. Szívbeteg barátomnak mondom komolyan kéne venni, szerinted érdekli? Állandóan társaságban van buliznak, moziba jár, tavasszal otthon ült Ő is.

BBC feltételez mint mindenki más (én is teszem hozzá), de nekem adatok azt mutatják ezeknek a számoknak már menniük kéne felfele keményen mint tavasszal. Pár orvos a fronvonalról Párizsban és Milánóban már felvetette, hogy a vírus valamelyest változott tavasz óta, nincs annyi fulladásos beteg. Nyilván tudományos bizonyíték még lesz pár hónap erre de statisztika ezt mutatja. Reménykedek nem ismétlődik meg a tavaszi dráma, de nem jelenti azt hogy a helyzet nem komoly.

John Lochte 2020.10.15. 15:26:06

egyrészt ... ez egy virus .. a halálozás pusztán támogató kezeléssel is csökkenthető.. ettől pedig már azért előrébb tartunk ... az ebolánál ilyen támogató kezelés volt hogy adunk vizet .... nincs ellenszer tehát egy olyan virus amivel az immunredszernek kell megbírkóznia ... tehát minden immunerősítő cucc jól jön pl alvás zero stressz ... ahol tólterhelődtek a korházak ott sok orvos halt meg a kialvatlanság plussz stressz lelakja a szervezetüket ... minden ott van az adatokban csak gondolkodni kéne megtanulni (nyilván nem lehet veled születik) ... az flusoknak meg annyit hogy az ebola is influenza szerű tünetekkel indul meg kb rakat virus ...

gigabursch 2020.10.15. 15:28:07

Olyan orvosnak nem hiszek, aki még a nevét sem tudja helyesen leírni. (Az elképesztő hányaduknak nem is megy)

Orvosok, jogászok, állatorvosok és gyógyszerészek doktori címe, a bazári doktori címeknek megfelelően dr.
Ha majd lesz valamelyiknek tudoményos fokozata (PhD), akkor majd írhatja Dr.-ként.

A kérdést hosszú-hosszú évtizedek óta az épp aktuális felsőoktatás tv. szabályozza.
Szóval nem csak olvasni nem tudnak, de még a jogszabályismeret sem az erősségük.

ZX 2020.10.15. 15:29:11

@exilis: Az influenza szövődményeiben elhunytak esetén a szövődményt tüntetik fel haláloknak nem az infliuenzát. Covid esetében ha ha beléd engednek egy géppisztolysorozatot, utána letesztelnek és hordozó vagy akkor covidos halottként tüntetnek fel, csak szólok.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.15. 15:33:37

@Etniez: szerintem okos ember vagy. Nem Lenkei találta fel a vitaminokat ő csak a piac egyik egyébként erős szereplője. Jó minőségűek a termékei. Az egyéb ügyei hidegen hagynak. Lefogadom hogy amikor senki sem lát téged, turkálod az orrodat te is.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.15. 15:36:07

@olap: Nem gond. Köszönöm, hogy szántál időt az olvasásra és szívesen látlak bármikor újra a blogomon!

exilis 2020.10.15. 15:37:03

@ZX: Figyuzz kiegyezünk annyiban, hogy a tűdőgyuszi ha influenza szövődmény akkor azt írják rá, hogy fertőző betegség? Mert akkor mit kezdesz azzal a számmal, hogy Magyarországon az összes haláleset 0.5%-át okozzák fertőző betegségek. Ez bizony csak 750 fő évente, és nem mind infuenza. Az influenza mortalitása egy ezrelék, évente néhány száz ember hal meg miatta, ezen mit kell vitatni? Minden szám ezt mutatja, ti meg jöttök a nyilvánvalóan ostobaság 5000-el, csak mert az támasztja alá a mondanivalótokat. Na mentem innen, további szép napot a burokban élőknek.

white999 2020.10.15. 15:50:24

@shitgun: Ezt a blogot átvette valaki, vagy eladta az eredeti blogger? Mert emlékeim szerint ez egy olvasható politikai blog volt, most meg light gyíkemberes konteók, finom szci-propaganda, meg olcsó bulvár mennek rajta. Ez már az újindexes kör, vagy mi?

Pont ezen gondolkodtam én is.

De nagyot tud lökni az úr az ajtón 2020.10.15. 15:51:31

@Etniez: Béres cseppet szedek + maszk és kézfertőtlenítő mindenhol, ha már elkerülhetetlenül ki kell mennem a kecóból

odamondó 2020.10.15. 15:57:43

@szoszo9inda: csak a kérdést nem válaszoltad meg. Mit korlátoz a 9-6 amikor az emberek legnagyobb része ebben az időszakban amúgy is otthon van? Semmit? Egy komédia. Napközben meg tömegekkel találkozol, de este bezzeg 9 és 6 között!!

Wildhunt 2020.10.15. 16:52:57

@Etniez: FOgd a másikra, amit te csinálsz...

Ad Dio 2020.10.15. 16:54:15

@egy igazi barom vagy mária:

Gondolod Te. Sajnos nem így van. Az influenza PONTOSAN ugyan úgy viselkedik, mint a covid19. 70-80%-ban SEMMIFÉLE tüneteket nem okoz, úgy hordod ki, hogy észre sem veszed. Csak 20-25%-ban okoz tüneteket. Ergo a tünetmentes influenzás PONT úgy bulikál meg jönmegyfertőz, mint a covidos. Csak kutyát nem érdekli, mert nincs körülötte hiszti.

magyarnemzet.hu/archivum/tudomany-es-technika/sokan-influenzasak-de-eszre-sem-veszik-4061561/

Ad Dio 2020.10.15. 16:56:06

@exilis:

Visszatérünk erre egy hónap múlva. Ha tévedtem, kész leszek elnézést kérni. Ha nem, nem várom el hogy hátba veregess, mert épp elég öröm lesz számomra, hogy jól következtettem ;-).

Ad Dio 2020.10.15. 16:59:50

@tesz-vesz:

"Az már biztos, hogy amit tavasszal mondtam, hogy 30-50x magasabb a halálozási arány, az költői túlzás."

Elírás. Helyesbb:

ennyire szalonképtelen vagy?!

Az már biztos, hogy amit tavasszal mondtaK, hogy 30-50x magasabb a halálozási arány, az költői túlzás.

Katt a nevemre és ellenőrizheted hogy mit mondtam tavasszal. Kaptam is érte. Sebaj. Szerencsére igazam volt. Szomorú, hogy a racionalitást akkor a pánik simán elnyomta :-/.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.15. 17:03:50

@white999: @shitgun: valóban írtam a gyíkemberekről is legutóbb: kilonem100.blog.hu/2020/10/07/idiokracia_qanon_cenzura :) De hát mit tehetek róla, hogy ilyen témák vannak? A politika ilyen manapság. Ezért is szólaltatok meg egy húsvér háziorvost. Érdekesebb számomra, mint az a dezinformáció, amit az elit lefelé tol a torkunkon. Jobbról, balról egyformán.

Ez a poszt valóban vendégposzt. A tartalma 90%-ban másé. De ez nem titok. De nem vette át a blogot a néni. Meg senki.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.15. 17:07:41

@Ad Dio: bizony és az RSV-sről nem is ejtettünk szót. Vagy a megannyi baciról. Van vagy 200 kollegája a SARS-COV-2-nek, akik szeretnének annyira híresek lenni, de nem lehetnek sajnos.

A COVID szerintem az erős kínai felütés miatt kapott ilyen hírverést. Ettől független nem bagatelizálnám el. Valóban nagyot ment. Nem akkorát, mint gondolták. Tizedannyit sem, de nagyot. A H1N1, ami hasonló hírveréssel indult csak Facebook még nem volt, óriási csalódás volt. Kevesebben haltak meg tőle, mint a szokásos influenzától. Na most azért nem tagadhatja senki, hogy van baj bőven. Volna mit megelőzni. Volna ok a D-vitamin propagálására. De lépések ezügyben alig vannak mégis... Engem ez bosszant. És ebben jobb ez az orvos.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.15. 17:10:12

@Serény Vélemény: a svédek biztos nem hazudnak. Ellenben pont hogy mindenki beleszámít ott is a statisztikákba. Erről olvashatsz svédül egy csomót.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.10.15. 17:40:20

@Serény Vélemény: basszameg, ezmiez.

De hiszen ott van a kettőspont. Rejtély, hogy mi a gebasz, ellenőriztem, és tényleg nem működik. Egyenesen átmásolom az url-t, nem is lehetne hibás.
De köszönöm, hogy szóltál, ez valami új hiba a rendszerben, majd utánajárok.

teéjesenmindegy 2020.10.15. 17:46:01

@odamondó:
"Mit korlátoz a 9-6 amikor az emberek legnagyobb része ebben az időszakban amúgy is otthon van? Semmit? Egy komédia. Napközben meg tömegekkel találkozol, de este bezzeg 9 és 6 között!!"
Azt , hogy mindenki legyen otthon. Mit nem értesz, te agyas?
Vannak dolgok, amiket muszáj megtenni. Pont. Iskola. Munka.
Vannak amiket meg ezek után csinálnak az emberek. Buli. Kocsma. Mozi. Színház. Ezeket nem muszáj. Szépen van időd hazamenni, aztán aludni. Nem részegen ölelkezni mindenkivel aki ott van a kocsmában.

teéjesenmindegy 2020.10.15. 17:57:53

@A kiló nem százat jelent.:
"Valóban nagyot ment. Nem akkorát, mint gondolták. Tizedannyit sem, de nagyot."
Hetekre lezárták a fél világot. Ennek ellenére egymilló halott. Eddig.
Félelmetes, hogy mennyire korlátolt ember vagy.

Nylul 2020.10.15. 18:07:56

@zord íjász: Szedd ki a -t a link elől, elég annyi, hogy zordidok.blog.hu. A többit a blogmotor rendezi.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.15. 18:08:40

@teéjesenmindegy: Korlátolt vagyok. Hiszek a számokban. A számok pedig nem kirívóan magasak.

50 ezer halottat jósoltak Svédországba. Lett belőle kb. 5 ezer. Hagyjuk ezt és ne sértegess, ha megkérhetem, mert repülsz innen.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.15. 18:09:54

Többek figyelmét elkerülte, hogy a lezárásokat már mindenki elveti, mert hatástalan és kontraproduktív. Az USA-tól a WHO-ig mindenki rossz ötletnek tartja már.

kilonem100.blog.hu/2020/09/01/nagy-britannia_minden_3_covid-19-halalra_jut_2_halaleset_amit_a_lezarasok_okoztak

Nylul 2020.10.15. 18:11:53

@zord íjász: mondom a h t t p s : / /-t, csak egybeírva linket csinál belőle. :)

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.10.15. 18:30:48

@Nylul: Aztakibaszottkurvamocskoséletbe. És ez mióta van? Jó, hogy én, a blogger kérdezem ezt tőled, szerencsére ez nem nyilvános felület, nem látja senki. Észre sem vettem, mert eddig (sokáig) hibátlan volt. Köszi, tényleg. Mondjuk az feltűnt, hogy minden blogger, aki beilleszti a blogjának a linkjét a nickje mellé, nélküli, csak az enyém régi, de nem gondoltam, hogy ez gond, és egy ideje nem is ellenőriztem. Köszi még egyszer neked is @Serény Vélemény:

Nylul 2020.10.15. 19:22:23

@zord íjász: Gőzöm sincs, én csak megnéztem a forráskódot, és láttam, hogy duplán van a http. Google analytics-et nem láttam az oldaladon, de ha van bármilyen olyan mérőeszköz, ahol statisztikát látsz a főoldalad direct hitjéről, abból tudni fogod.

teéjesenmindegy 2020.10.15. 20:00:42

@A kiló nem százat jelent.: Teljesen logikus vagy. Ha azt jósolom, hogy nyitott ablaknál berepül 100 szúnyog, erre te bezárod az ablakot, és büszke vagy, hogy csak 10 jutott be.

"minden_3_covid-19-halalra_jut_2_halaleset_amit_a_lezarasok_okoztak"
Remek érvelés, hogy a saját okosságodra hivatkozol. Az olyan marhaságot, hogy "nem mert elmenni valaki az életmentő műtétjére, mert félt, hogy elkapja a vírust" az sem hiszi el, aki leírta.

Senki nem veti el az elzárásokat, az a vírus elleni védekezés egyetlen formája. HA NEM TALÁLKOZOL OLYANNAL AKI VÍRUSOS. Az egy más dolog, hogy nem zárnak le, mert abba is belerokkan a világ, tartósan nem lehet otthon ülni.

white999 2020.10.15. 20:15:45

@A kiló nem százat jelent.: Mondjuk arra is válaszolhattál volna, hogy mi értelme van hisztériát kelteni, minden országot lezárni gazdaságot bedönteni stb., ha nincs itt semmi látnivaló, mert ez egy sima átlagos influenza szerű valami. Kinek az érdeke?
Ha a lezárásokat mindenki elveti akkor Kína miért csinálta, és miért lett neki sikeres megoldás?
Ha nincs semmi látnivaló akkor miért kezdenek minden országban megtelni a kórházak? Ezek csak fizetett statiszták akik ráadásul az orvosokkal is összejátszanak, hogy pánikkeltés miatt befekszenek a kórházba?

white999 2020.10.15. 20:28:20

@vitéz Beverneky: Jó ötlet. Volta vírustagadóknak is egy a facebook-on egy felület csak azt lelőtték. Pedig ott egymás közt oszthatták volna a hülyeséget. Csak amíg a vírustagadás és oltásellenesség veszélyes, addig a lapos föld teória veszélytelen. Azt hagyni kellett volna. Illetve egész pontosan önveszélyes ha valaki rakétát épít és ezzel próbálja igazolni az elképzelését. Mondjuk egy lapos föld hívő miért is tudna rakétát építeni, amikor az már komolyabb gondolkodást és összetettebb ismereteket kíván.

Ad Dio 2020.10.15. 21:03:19

@A kiló nem százat jelent.:

Az első menet valóban elég kemény volt. Bár az sem olyan kemény amilyennek beállították, de akkor tényleg megvolt a 0.5% körüli halálozás, ami 6-8x annyi, mint a szezonális influenza. Ráadásul lehetett volna sokkal rosszabb is, ha a kórházak bedugulnak. De első találkozása vírussal csak egyszer van. És ma már látszik a halálozásokból, hogy ahol megvan a 10-15%.os átfertőzöttség, ott már nincs kiugró terjedés és a halálozás is minimum egy nagyságrenddel alacsonyabb. Pl. a svédeknél már szinte teljesen eltűntek a halálos áldozatok. Július óta napi 1-3 halottjuk van. És ez - ha vírus nem mutálódik - csak javulni fog idővel. A 2018-19-es téli influenza szezon ott 505 halálos áldozatot szedett. Két hónap alatt... Az napi 10 feletti halálos áldozat.

Ad Dio 2020.10.15. 21:06:35

@white999:

Senkinek sem érdeke. Azt gondolom, ezt nem "tervelte ki" senki... bár vannak, lesznek olyanok akik profitálnak belőle... pl. a Kínaiak. Annyi történt csak, hogy a józan ész és a tudomány helyett a pánik vette át a vezetést. Segítségével beleürítettük a teljes tárat a saját lábunkba. Évekig tart majd a kikecmergés.

teéjesenmindegy 2020.10.15. 22:15:58

@white999: A laposföld elmélet kitalálója a legokosabb ember a világon.

teéjesenmindegy 2020.10.15. 22:26:26

@Ad Dio: Influenzásoknál szoktak kórházak megtelni? Jelen pillanatban 1555en vannak kórházban, 170en meg lélegeztetőn. Ilyen van az influenzaszezonban?
Aztán. " És ma már látszik a halálozásokból, hogy ahol megvan a 10-15%.os átfertőzöttség, ott már nincs kiugró terjedés és a halálozás is minimum egy nagyságrenddel alacsonyabb."
Ez úgy hülyeség ahogy van. Ember! Vannak gyógyszerek, amik hatnak. Vannak terápiák, mint a vérplazma. Ja, túlreagáltak mindent, hogy vannak lélegeztetőgépek. Nem azért csökken a halálozás, mert elérte a 15%ot az átfertőzöttség (sehol a világon nem érte el), hanem azért, mert mindent megtesznek, hogy életben tartsák az embereket.

És le lehetne szakadni állandóan erről a nyomorult halálozásról. AZ egy dolog. AZ meg egy másik dolog, hogy egy erősebb vírus után fél évig szarul vagy, ha nem is lesz maradandó sérülésed.

szoszo9inda 2020.10.16. 08:00:51

@Koroknay 0000025: Amúgy nem csak innen látszik, hogy az Indexet kezdik eltolni kormánypárti üzemmód felé... Én évekig lelkes olvasója voltam az Indexnek, de mostanában egy-egy cikken, de nagyon finoman érezhető ez. A kormány ellenes kritikák egyre finomodnak, és a bevándorlók-Soros-Gyurcsány-elnyomó EU kommunikációs panelből egy-egy finomabb szösszenet már befigyel. Gondolom betartják a fokozatosság elvét... :)
Nem lesz olyan éles váltás mint annó az Origó esetében volt...

szoszo9inda 2020.10.16. 08:23:40

@odamondó:
"Mit korlátoz a 9-6 amikor az emberek legnagyobb része ebben az időszakban amúgy is otthon van?"

Igazad van, nem sokat... Akkor meg miért is olyan nagy probléma ez a korlátozás? Ezek szerint simán be lehet tartani...

Serény Vélemény 2020.10.16. 09:04:39

@szoszo9inda: Szerintem az index régóta egy ócska propagandalap. Az is túl buta, aki elhitte a 'függetlenobjektív' stemplit, amit magukra nyomtak.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.16. 09:09:42

@szoszo9inda: Az a baj, hogy képtelenek vagytok nem egybitesként gondolkodni. IGen, az Index stílusa megváltozott és nem mindenben előnyére, egy sokkal kevésbé rutinos és kisebb gárda szerkeszti, de sokféle, nagyon sokféle ember írja. Elfogultsággal nem igazán vádolhatóak. De hogy mennyire lesz ez a műhely egyben tartató nem tudom. Pont az ilyen egybites gondolkodásúak miatt, akik jobbról-balról utálkoznak és szítják a feszültséget.

Ha megbukik ez a kísérlet, akkor az a ti hibátok lesz.

Serény Vélemény 2020.10.16. 09:10:18

Koroknay...xx-nek üzenem, hogy nem ő a Brendel Matyi, azt nem értem, hogy a drága jó bloggazda Koroknay ... xx kollégát miért cenzúrázta, de Matyi biztosan nem képes olyan hosszan, és annyi érvvel bejegyzést írni, mint Koroknay.... Tehát Matyi egy másik entitás, aki tényleg szét...ja az összes olyan blogot, ahol engedik tombolni.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.16. 09:12:39

@Serény Vélemény: ezeknek már minden kormánypárti, ami nem szélsőségesen balliberális. A dolgot azért nem értem, mert aki erre vágyik annak nem kellett a régóta óvatoskodó Index. Alibiújságírást csináltak már régóta. Komoly anyagaik rég nem voltak. Az egész hősködés, ne hallgasssunk kamu, mert nagyon is halk volt a lap. Emellett viszont izgalmasabb volt, mint most sokszor. Igaz 3x annyi ember írta. Ettől függetlenül nem leszünk megfosztva. Dezső András ott lesz a HVG-n, a Telex is beindul talán, Akinek a bulvár kell megtalálja.

Én olvasni fogok mindenkit.

Serény Vélemény 2020.10.16. 09:22:37

@A kiló nem százat jelent.: "Komoly anyagaik rég nem voltak"
Miért lettek volna? A propaganda lényege, hogy 1) O1G, 2) Az eu az isteni jó.
Ha most kiderülne, hogy az EU összességében durvábban korrupt és maffia mint egész Mo, akkor összeomlana sok emberkének a virtuális valóságba vetett hite.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.16. 09:25:38

@teéjesenmindegy: Én posztoltam ki, de nem magamra hivatkozom, hanem a brit kormány tanulmányára.

Ha az analfabetizmus egy politikai mozgalom lenne, már kormányozna...

teéjesenmindegy 2020.10.16. 09:44:36

@A kiló nem százat jelent.: Igen, láttam, sőt olvastam is a brit tanulmányt, ami szerint a covidtól való félelem miatt nem hívták a szívrohamosok a mentőt. Kapitális faszságnak tartom, de egyszer leírta valaki, aztán te túlragoztad, és azóta magadra hivatkozol.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.16. 09:52:01

@A kiló nem százat jelent.:

Pusztán annyi történt, hogy a mostani indexen újra olvashatók nem kizárólag balliberális véleménycikkek is, vagyis kiegyensúlyozottab lett. Tény, hogy sajnos eltűntek az indexre korábban annyuira jellemző alapos és mély elemzések, de remélemm rövid időn belül - ha más szerzőktől is - újra lesznek ilyenek is.

Azt azért nagyon remélem, hogy a mostani indexből nem lesz Origo 2, mert az nagyon nem kellene.

Ráadásul megjelent a telex a régi indexes gárdával, így az olvasók csak nyernek az egésszel.

white999 2020.10.16. 09:59:24

@Ad Dio: A pánikról annyit, hogy a sógornőm kórházba dolgozik. Most tesztelték őket, mert egy rakat dolgozó beteg volt. Őt akkor amikor még nem voltak tünetei csak kontakt. Azóta otthon elájult és nem vett levegőt. A mentő jött ki hozzá. Negatív de ha ma csinálnák lehet pozitív lenne, mert eltelt 3 nap és szarul van. Fiatal egészséges szervezet nem szokott elájulni influenzától. Kolléganőjén már jobban kijött. Majd megpusztul össze se lehet hasonlítani az influenzával. A kórház tele fertőzöttel ápolttal és szakemberrel. Oda vagy másikba ahova téged is vinnének ha baj van és ez nem járványkórház. Ne pánikoljatok pedig akár lehetne is rá ok. Közben franciáknál egy nap alatt 30.000 ember és kijárási tilalom. Osztrákoknál 12 nap az összeomlásig ezért egy komplett várost lezártak. Nálunk ha lenne teszt akkor nem csak a halottak döntenének csúcsot de azért nyugodjatok, meg hogy kormány a helyén csapataink harcban állnak de nincs itt semmi látnivaló. Én okt végére és nov közepére tettem az összeomlását az eü-nek ha nem csinálnak semmit. Eddig mivel semmit nem csináltak a trendvonal töretlen a becsült számokkal.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.16. 10:15:43

Tegnap 33 halott.
Az igaz lehet, hogy a tesztelési kapacitás maximumának elérése után az új fertőzöttek száma már nem ad értékelhető információt, de a napi halálozások durván növekvő száma önmagáért beszél.

Ad Dio 2020.10.16. 11:09:59

@white999:

Én pedig október második felére a peaket, november közepére a lecsengést. Nem gondolom, hogy lesz armagedon. Ha tavasszal jobban elengedjük, akkor még ennyi sem lenne. Akkor picit túlfogtuk.

"Azóta otthon elájult és nem vett levegőt. A mentő jött ki hozzá. Negatív de ha ma csinálnák lehet pozitív lenne, mert eltelt 3 nap és szarul van. Fiatal egészséges szervezet nem szokott elájulni influenzától."

Ha nem vett volna levegőt, nem mentő megy ki hozzá, hanem pompakocsi. Az emberek általában rosszul viselik az oxigénhiányt. Ez a sztori picit kehes. Már meséltem valakinek itt, Neked is elmondom: 15 évesen, makk egészségesen kerültem korházba influenza szövődménnyel. 3 hét infúzió. Már sajnálom hogy nem covid volt, mert akkor lehet belekerültem volna vele a hírekbe és egy ország drukkol nekem. Így meg csak a családom meg én izgultunk... ahogy a többi sok emberért is akik életveszélyes állapotba kerülnek az influenzától. Évente kb. 3-5000 ember hal be idehaza az influenzába és szövődményeibe.

"de azért nyugodjatok, meg hogy kormány a helyén csapataink harcban állnak de nincs itt semmi látnivaló."

Az olyan szép, amikor mindkét tábornak szarember vagy :-)... azt hiszem ilyenkor érzem magam a legjobban. Ja, és hogy világos legyen: szerintem a kormány szarul csinálja. Messze-messze túlkorlátozott az első körben. Most az irányvonal kb. jó, de a kockázati csoportot sokkal jobban kellene védeni.

white999 2020.10.16. 11:35:12

@Ad Dio: Kehes vagy nem kehes ha vérnyomása leesik és csak elszédül a férje nem hívott volna mentőt. November közepére okosabbak leszünk de ha full lezárás akkor azt nem fogadom el annak hogy na ugye lecsengett. Az adatok eddig engem igazolnak. Kb 3 hete ezt mondom látva az eü helyzetét. ja és szerintem azt már nevezhetjük összeomlásnak amikor intenzives nővér helyett online gyorstalpalón végzett portás fogja a gépeket állítani és a túlélési esélyei a páciensnek 40% ról leesik 5% alá. Az ebolát is túléli 5%, az ember és az evolúció már csak így van összerakva, hogy a populáció egy része az mindig túl él mindent.

white999 2020.10.16. 11:38:26

@szoszo9inda: Nem origo azt 3 napig bírtam olvasni annak a veszélye nélkül, hogy komolyabb rombolást végezzen a mentális egészségemben de azért itt is van egy két cikk aminek ha neki szaladok csak kapkodom a fejem. Finoman próbálják hangolni az olvasót. Sokkal ravaszabban mint ahogy eddig csinálták és lehet célt is ér.

white999 2020.10.16. 11:41:31

@Ad Dio: Dél-Kórea nem eresztett tárat a lábába. Lehetne normálisan is csinálni. Nálunk nem az van hanem magyaros gógyi. Pont olyan mint az összes eddigi.Sok pénzzel is nulla hatásfok ha építeni kellene valamit.

Ad Dio 2020.10.16. 11:50:45

@white999:

"November közepére okosabbak leszünk de ha full lezárás akkor azt nem fogadom el annak hogy na ugye lecsengett. Az adatok eddig engem igazolnak."

A járvánnyal kapcsolatosan bármilyen intézkedés hatása 6-10 nap után jelentkezik.

De ha már az adatoknál tartunk... biztos vagy benne, hogy azok Téged igazolnak?

www.nnk.gov.hu/attachments/article/858/COVID%20SZENNYV%C3%8DZ%2041.%20h%C3%A9t.pdf

A vírus örökítő anyaga a szennyvízből kimutatva más mindig az egyik legjobb előrejelzésnek számít. Márpedig az ország szinte egész területén stagnál vagy csökken a koncentráció. Ezt ugyancsak 6-10 nappal követi a járvány tendenciája. A halálozás sajnos csak 4-6 HÉTTEL. Ennek a logikája: míg a 6-10 nap a vírus lappangás ideje, a 4-6 hét a súlyos lefolyás időtartama.

A valóságban (laikus szvsz) az fog történni, hogy ahogy elérjük=elértük a peaket (12-15%-os átfertőzöttség), lassul a járvány. Ez persze a testeredményekből azonnal nem fog látszani, ahogy a felfutás is csak egy darabig látszott, mert a testkapacitást kimerítettük. A lecsengés valamikor november közepén fog a napi számokban is látszani. A halálozások és a kórházi kezelések száma még egy darabig felfutóban lesznek, mert azok sajnos csak 4-6 hetes csúszással követik a járvány terjedését.

Serény Vélemény 2020.10.16. 12:03:16

@Ad Dio: "Ez persze a testeredményekből azonnal nem fog látszani, ahogy a felfutás is csak egy darabig látszott, mert a testkapacitást kimerítettük."

A teszteredményekből szvsz nem ezért nem látszik, hanem mert ahhoz, hogy lehessen becsülni belőle az átfertőzöttséget, a teljes népességből kellene rendszeresen egy jól összeválogatott statisztikai mintát _is_ tesztelni. Ekkor derülne ki, hogy hány százaléka a népességnek esik át a fertőzésen jelentős tünetek nélkül.

white999 2020.10.16. 12:14:40

@Ad Dio: Nehéz lesz, hogy a számok ne téged igazoljanak. A tesztek alapján legalább 3 szor ennyi fertőzöttnek kellene kijönni. Plusz a lappangók. Kórházba a vízilabdás úgy ment hogy a mentősök algopirint ajánlottak neki és bement maga a Lászlóba. Ha ezt nem teszi már nem élne, utolsó percben érkezett és a szerencsének köszönheti, hogy él. Tehát a kórházba kerültek és a kórházi ellátást igénylők sem feltétlen fedik le egymást. A halottak száma kb fedheti a valóságot ha jó adatokat adnak le. Mondjuk azért vannak kétségeim, hogy az tökéletesen precíz lenne. Ha az eü azért nem omlik össze, mert a rászoruló betegeke nem jutnak oda az még azért nálam összeomlásnak fog számítani hiszen nem tölti be a funkcióját.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.16. 13:14:51

@white999: hosszútávú tünetek influenzánál is vannak. Akár még maradó allergia is kialakulhat. Csak mondom. Sőt impotenci is lehet más fertőzések szövődménye és egy sor finom vírus, baci van, ami csúnya dolgokat okoz.

A legtöbb hosszútávú tünet a fáradtság. Nem egy exkluzív dolog. Az emberek többsége alapból fáradt. Ne kreáljunk már mítoszt ebből.

Wildhunt 2020.10.16. 13:39:44

Több mint 300 komment Matyi nélkül...

Ad Dio 2020.10.16. 13:45:38

@Serény Vélemény:

Erre is van matematikai modell. Ugyanis a pozitív teszek részaránya az összes teszten belül utal arra, hogy mekkora az előfordulási valószínűség (komparatívan más országokkal). Elég áttételes a dolog, de ebből lehet következtetni valamire. Akik kiszámolták, azoknak az jött ki, hogy ma Magyarországon minden felfedezett betegre minimum 25-40 nem regisztrált jut. Ez az arány folyamatosan változott. Az elmúlt időben jobbára romlott.

Magyarország egyébként kifejezetten rosszul teljesít az utóbbi időben e téren. A világátlag ma valahol 6-9% közt mozoghat.

A matek nem egyszerű, de nagyjából az jön ki, hogy jelenleg kb. 800.000-1.200.000 aktív eset van és felgyógyult másik 250.000-400.000.

Ad Dio 2020.10.16. 13:52:02

@white999:

Maradandó károsodások az influenzánál is vannak (pl. tüdő hegesedése, ízületi problémák stb). Ráadásul jelenleg a covid19 aktív esetek közt nagyon-nagyon leesett a kritikus kórházi kezelést igénylők aránya. Épp így esik szerencsére a maradandó károsodást szenvedőké is.

Már egyszer utaltam rá, megismétlem: ez a vírus egy új valami. De első találkozás csak egyszer van. Az eső találkozó már ma ltszik hogy sokkal-sokkal durvább volt mint a második. Szvsz prognosztizálható, hogy ez tendencia.

white999 2020.10.16. 15:30:40

@A kiló nem százat jelent.: @Ad Dio: Kijelölt kórházak telítettsége 50-70% volt pár napja. A franciáknál 90% ezért zárnak, amennyire tudnak. Nálunk ha lenne tesztelés valószínűleg egy szemmel nem lenne jobb az eredmény mint a franciáknál és itt is csak idő kérdése a 90%.
Azért szeretném tudni, hogy melyik influenza vagy nátha járvány okozott olyat, hogy szeptemberi melegben (még múlt héten is 25 fok volt) tele lettek a kórházak. biztos erre is megvan a kész válaszotok hogy pl 1512 ben. Ja és úgy, hogy elvileg mindenki maszkban van és fertőtlenít és távolságot tart. Ezen intézkedések hatására tavasszal elmaradt az influenza déli féltekén de Magyarországon se volt a covid az tudomásom szerint nem maradt el.
Az olyan evidenciákat pedig, hogy a vírust megszokja az emberiség , azt hagyjuk mert az evolúció az erről szól. Természetes, hogy egyre kevésbé lesz fertőző ahogy a patkányok is kiröhögik a patkánymérget egy idő után. Semmilyen első vagy második hullámról nincs szó. Egy hullám van ami végigmegy az emberiségen ahogy a spanyolnátha. Ez lesz 2-3 év. Addig lehetne úgy védekezni, hogy ne legyen spanyol nátha szerű effektus de lehet azt is mondani, hogy ez egyszerű nátha.

teéjesenmindegy 2020.10.16. 18:00:00

@Ad Dio: "ez a vírus egy új valami. De első találkozás csak egyszer van. Az eső találkozó már ma ltszik hogy sokkal-sokkal durvább volt mint a második. Szvsz prognosztizálható, hogy ez tendencia."
Szvsz pedig levonod a következtetést, hogy a kutya megsüketül, ha levágod a lábát, hiszen nem jön oda ha hívod...
Mi az, hogy az első találkozó? Nekem még az első sem volt meg. Meg másik 9,9 millió embernek az országban.
Mégis miről beszélsz? Van vérplazma. Van gyógyszeres kezelés, van léggép, vagy terápia. Az orvosok meg vért izzadnak, hogy megmentsenek embereket. Erre levonod a tendenciát, hogy gyengébb a vírus...
Lószart. A vírus ugyanazt hozza, amit eddig. Azért terjed jobban mint tavasszal, mert gondatlanok az emberek. Főleg a fiatalabbak. Ha beszabadul megint az idősotthonokba, akkor aratni fog megint.

Ad Dio 2020.10.16. 18:25:06

@white999: @teéjesenmindegy:

Szerencsére egyikünk sincs felelős döntéshozói pozícióban, így szabadon alkothatunk véleményt.

Az állami szabályozás betartása ismét csak nem képezheti egyéni mérlegelés alapját.

A többi meg idővel ki fog derülni ;-).

alöksz róz 2020.10.16. 20:16:35

bréking! fideszes vírustagadó nácifasiszta a who!

index.hu/gazdasag/2020/10/16/who_szegenyseg_koronavirus/

Nem támogatjuk, hogy a rengeteg korlátozás, lezárás legyen a vírus elleni védekezés elsődleges eszköze, és erre felhívjuk a világ vezetőinek a figyelmét is

Wildhunt 2020.10.16. 23:00:30

@alöksz róz: szóval akik eddig a szakértőkre hivatkozva anyáztak, most akár bocsánatot is kérhetnének (az angliai ápolóval az élen, ha kérhetem)

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.17. 02:30:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az ország fele-kétharmada kis-közepes településen él, harmada kis falvakban. Amik nem szigetek egyébként, az emberek napi szinten közlekednek a városokba, Budapestre és vissza. Ez az általános.

De ahogy írtam valóban a "járvány" csak nagyvárosokat érintett. Épp ezért volt alig valami Szlovákiában. Nyilván jóval kevesebb az interakció idegen között. De nem azt jelenti, hogy egyáltalán nincs vagy nem lehetne megbetegedés. Ha kialakul egy gócpont, akkor kistelepülésen is megnő az esetszám és betegednek le emberek. Ellenben mivel kórházak pláne nagyobbak csak nagyvárosban vannak, a megbetegedések ott jelentleznek. Mivel más módon alig terjed a betegség. A vírus biztos terjed, de a betegség lóugrásokban halad láthatóan. Többnyire semmi nyoma. És ez a többnyire 80-90%-ot jelent. Attól függ a semmit hogyan definiálod.

Nyilván egy járványkórház osztályos nővére mást lát, de pont az a nem reprezentatív. Emellett a sírás-rívást, hogy mennyi a meló ismerjük. Nem sok. Lehet még sok viszont, ha nem szedünk D-vitamint...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.17. 02:34:49

@white999: a franciák tavasszal is német segítséget kértek, az ellátó rendszerük nyilán szarabb. A 90%-ot azért megkérdőjelezném. Volt ilyen hír, de mit is jelent:

"By around October 24, there will be a minimum of 800 to 1,000 Covid patients in intensive care, representing 70 to 90 percent of our current capacity," — mondják.

Baszki. Ne csesszenek fel, hogy egy 60 milliós országban ez komoly szám. Nem az. 10 ezer sem lenne megdöbbentően sok, ha járvány van. az 1000, pláne a 800 nevetséges.

white999 2020.10.17. 09:12:18

@A kiló nem százat jelent.: Szerintem még mindig nem érted. Önmagában az, hogy kinek mennyi lélegeztető gépe van semmit nem jelent. Németeknél valami hatszor annyi kezelő jut egy gépre mint nálunk. Gondolom franciáknál is ez lehet a helyzet. Ha nem így van azonnal adjunk el nekik gépet a veszteség minimalizálás elkerülése érdekében.
Persze lehet mondani hogy annyi embert teszünk gépre amennyit csak akarunk de ez nem igaz a szűk keresztmetszet minden országban a személyzet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Még egy szösszenet ami már sokszor sok helyen elhangzott, én magam biztos 50 szer leírtam. Ma már a megmentésnek nem a lélegeztető gépre helyezés a csúcsa, az a létező legutolsó fázis. Egyáltalán nem véletlen, hogy akit ráraknak jó eséllyel le sem jön róla. Ezt a magyar számok is bizonyítják az utóbbi két hétben. A megoldás az, hogy minél hamarabb még abban a fázisban kerül be valaki a kórházba, amikor még elég az vérhígító antibiotikum a szteroid és a lelégzést segítő kis oxigén cső az orrba. Ezzel jó eséllyel megmenthető a betegek nagy többsége. Erre kellet az utóbbi fél év amíg rájöttek és nem a lélegeztető gép mert azzal nem segítettek a betegeke jó részén. A véralvadást, vérrögképződést a trombózist a tüdőembóliát kell megakadályozni. Erre pedig kórházi ágyakra és személyzetre van szükség. Ez a szűk keresztmetszet. Itt nem lát az orvos és akkor kerülsz be amikor már nagyon szarul vagy. Nyugaton az eü a prevencióra van kihegyezve, nálunk prevenció sose volt. Ezért halnak meg nálunk mindenbe betegségben többen, a ráktól a szívbetegségekig.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2020.10.17. 11:28:06

@tesz-vesz: pontosítok, most megnéztem, az én D-vitaminomra az van írva hogy 4000 NE. gondolom ez egy tablettára vonatkozik
Erre mondta a gyógyszerész , hogy kétnaponta egyet, míg a doboz napi egyet ír.

hát még mindig eltér ezen poszton szereplő orvos 5000-10 000 NE-s javaslatáról.... jócskán.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2020.10.17. 11:47:46

@orient: " Természetgyógyásznak sok haszna nincs belőle ha internetről rendelgetsz vitaminokat."

nem? hát szinte mindegyik azt akarja hogy tőle rendelj vitaminokat és szirsz*rokat.
a linkedet nem tudom értelmezni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2020.10.17. 11:52:17

@A kiló nem százat jelent.: avatarokat rakjál már légyszíves a kommentek mellé, hogy jelenítse meg, mert k szar igy olvasgatni háromszáz kommentet, úgy hogy mindegyik egyforma.

Exploiter 2020.10.17. 15:21:53

@Ad Dio:

“ Én pedig október második felére a peaket, november közepére a lecsengést. Nem gondolom, hogy lesz armagedon. Ha tavasszal jobban elengedjük, akkor még ennyi sem lenne. Akkor picit túlfogtuk.”

Pontosan.
Illetve a lecsengés lassabb lesz, a tapasztalatok alapján elhúzódik még sokáig, jövő év elejére.
Ettől még nyugodtan lehet majd karácsonyozni a nagyival.

Ad Dio 2020.10.18. 10:24:59

@teéjesenmindegy:

"Mi az, hogy az első találkozó? Nekem még az első sem volt meg. Meg másik 9,9 millió embernek az országban.
Mégis miről beszélsz? Van vérplazma. Van gyógyszeres kezelés, van léggép, vagy terápia. Az orvosok meg vért izzadnak, hogy megmentsenek embereket. Erre levonod a tendenciát, hogy gyengébb a vírus..."

Az "uj" kezeléseket a már kórházba került embereken hajtják végre. Azonban azt látjuk, hogy SOKKAL kevesebben kerülnek szerencsére arányaiban kórházba, mint az első hullámban.

Április végén pl. 2500 igazolt fertőzött volt, akik közül 900an voltak kórházban (36%), 54en gépen. Ma 31000 aktív eset van, amiből 1700an vannak kórházban (5%).

A kutya lábát levágták, de nem megsüketült, hanem lesántult ;)

Ez a vírus rekord könnyen jut át egyi emberrről a másira. Ez volt benne a legijesztőbb ezdettől fogva. Viszont ma már két dolgot látunk egyre jobban: egyrészt hogy ugyan átjutni átjut, de egyre nehezebben betegít meg és ha meg is betegít, nem okoz olyan sulyos lefolyást. Az emberiségnek van egy része, amelyik nagyon érzékeny rá, ők tömegével átestek rajta az első hullámban. Van egy másik része amelyik özepesen érzékeny rá, ők betegek most. És ezzel a járványnak vége is lesz. Szvsz elérjük a 15...20%os átfertőzöttséget és a többieket már egyre kevésbé fogja tudni megbetegíteni a vírus. Itt marad velünk, de szezonális lesz és jobbára enyhe lefolyásu, mint az influenza.

Ad Dio 2020.10.18. 12:13:14

@Exploiter:

"Illetve a lecsengés lassabb lesz, a tapasztalatok alapján elhúzódik még sokáig, jövő év elejére."

Lecsengés alatt én azt értem, amikor már a napi fertőzöttek egyértelműen söenő számot fogna mutatni. Sajnos a halálozási adatok ezt csak 2...3 héttel később követik. Valójában "vége" nem nagyon lesz sosem. Csak többet nem okoz má tömegjárványt.

Persze ez csak a laikus matekja. A hivatalos verzió szerint még világvégét várunk. És hát ugye ők a tudos szakértők, én meg csak egy fotelokos.

Az élet meg majd megmondja kinek van igaza.

Piffu 2023.03.16. 09:39:38

Sziasztok!

Kár, hogy ennyire leült ez a jó kis blog!

Pedig jó lenne felújítani az elmúlt két-három évet és azt, hogy kinek lett igaza, kik vitatkoztak itt habzó szájjal a saját hülyeségeiket tolva. Kiknek kellene szégyellni magát a mélyostobasága, vagy esetleg - az itt különböző nickeken megnyilvánuló - "szakember" Boldogkői kollaboráns kavarását.

Dr. Karl Lautersbach jelenlegi német egészségügyi miniszter a vakcinák által okozott károsodásokról, a jóvátételekről, a Big Pharma felelősség alóli felmentéséről, melyet a káros, de legalább védelmet nem nyújtó vakcináikkal szerzett milliárdok zsebretétele után sem vállalnak. Elégedetten hátradőlve konstatálhatják, hogy hatalmas nyereségre tettek szert, megöltek vagy károsítottak horror mennyiségű embert, köztük gyerekeket is, de a felelősség az államé, azaz a miénk, akiket szarráoltottak, vagy ellehetetlenítettek oltatlanként. Hol a felelősségre vonás, hol vannak most a mi víruscelebeink, Karikó, Szlávik. Merkely, Rusvai, Nyunyó és hol vannak a víruscelebek, akik hatalmas plakátokon tolták a vakcinát? Hol vannak a felelős politikusok?

karikor.substack.com/p/nemetorszag-egeszsegugyi-minisztere

karikor.substack.com/p/nemetorszag-egeszsegugyi-minisztere

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2023.05.09. 15:04:28

@Piffu: Hú ez jó régi poszt. Köszönöm a kommentet. Egyelőre a blog szünetel valóban. Ahogy korábban írtam családi okokból, idő hiányában. De köszönöm. A témák adottak, de pl. pont az említett kérdésben én nagyon újat nem tudnék mondani. Lehet Te is többet tudsz nálam.
COVID ügyben a magam számára valójában már kitettem a pontot itt:
kilonem100.blog.hu/2021/04/26/covid1984
Azóta a maszkok hasznát is cáfolták, amivel szintén érintőlegesen sem foglalkoztam, a WHO is lefújta a bizniszt és még sor esemény volt, ahogy egy éve az ukrán háború a téma és, hogy orrvérzésig oroszok ellen kéne uszítani.

Megvárom az excess mortality kifutását, és lehet arról még írok, mert összegzésre és visszatekintésre volna igény. Talán.
süti beállítások módosítása