A kiló nem százat jelent.

A Trump szavazók 71%, a Biden szavazók 40%-a polgárháborúra számít az USA-ban

2021. január 12.
  • Érdemes újra olvasni: Ez már rosszabb, mint a House of Cards: az USA felbomlásához vezethet a vitatott elnökválasztás — írtuk az év végén. Hát íme! 
  • A feldühödött tüntetők betörtek a törvényhozás épületébe. És akkor mi van?
  • A demokrata establishment és a velük összefonódott Big Tech monopóliumok mindent megtesznek, hogy a megosztottság tovább fokozódjon. Olajat öntenek a tűzre. Ezért biztos nem Trump a hibás.
  • A politikai megosztottság akut méreteket öltött. Egy felmérés szerint a Trump szavazók 71%, Biden szavazók 40%-a polgárháborúra számít az USA-ban. 
  • Hogyan építhető újra egy demokrácia, ha összeomlott?

capitolium.gif

Ne aggódj, nem maradtál le semmiről. A fenti gifen a Designated Survivor sorozatban a teljes politikai osztállyal együtt bombatámadásban megsemmisült Capitolium újraépítése látható. Bár a hírek úgy beszélnek a január 6-ai tüntetésről, mintha legalábbis felrobbantották volna a Capitoliumot — mint ahogy annak idején a Reichstagot felgyújtották — de lényegében minimális kár keletkezett az épület berendezésében. A médiában "ostromnak" hívott betörés/bejutás valójában ártalmatlan, elkeseredett és végtelenül idióta magánakció volt.

Az incidens valójában semmilyen tényleges politikai veszéllyel nem fenyegetett. A kongresszus összevont ülése pár óra múlva folytatódott, még el sem kellett napolni. A hatalom megragadására tökéletesen alkalmatlan volt. 

Míg az USA közel ezer milliárd dollárt költ honvédelemre, egy maroknyi vikingnek öltözött cosplay-fan mégis képes volt "betörni" ebbe a kiemelten védettnek hitt szimbolikus épületbe. Hogyan? Miért?

"Akkor jó ötletnek tűnt..."

Viszont két tüntető valószínű az izgalmak miatt rosszul lett és sajnos meghalt, egy rendőr a tüntetőkkel folytatott dulakodásban koponyasérülést szenvedett, a kórházban úgy döntöttek nem élesztetik újra (egyébként Trump-szavazó volt ő is). Egy nő tisztázatlan körülmények között lezuhant a magasból, esetleg lelökték, míg egy másik fegyvertelen nőt, egy háborús veteránt, Ashli Babbittot teljesen érthetetlen okból, pár méterről, célzott lövéssel végzett ki egy Capitolium-i rendőr — ráadásul a barikád mögül, miközben a nő mellett több másik rendőr is állt, nem jelentett veszélyt. A lövések bárkivel végezhettek volna, de a rendőr jól célzott. Erre a tettre nincs magyarázat. És arra sincs magyarázat, hogy az egyik épületet biztosító rendőr, aki befolyásos republikánus kapcsolatokkal rendelkezett pár napra rá öngyilkos lett.

Nem gyártok összeesküvés-elméleteket. Egyéni tragédiákról van szó. Elég az.

A médiában egyöntetűen Ashli Babbett elleni gyilkos erőszak kellett volna kiverje a biztosítékot, ahogy pár hónapja George Floyd gyalázatos megölése. Mert ez a kettő ugyanaz. Mindkét esetben rendőr volt az elkövető. Most mégsem erről szólnak a hírek. A feldühödött tüntetők meggondolatlan akciójáért — kézenfekvő — Trumpra húznák a vizes lepedőt azon ellenfelei, akik még bukásában is rettegik és gyűlölik az elnököt. Noha az egész incidens teljesen egyértelműen leginkább Trump későbbi politikai ambícióinak ártott. Másra nem jó.

Szinte számítottak erre a demokraták, mert láthatóan ez szolgáltatott ürügyet az eddig valóban példátlan cenzúra bevezetésére, és olyan politikai tisztogatásokat indultak meg a social médiában, és követelnek a politikában demokraták, ami az 1950-es évek Magyarországára repít minket leginkább. Pusztán mert kifogást emeltek a választási szabálytalanságok miatt, demokratikusan megválasztott politikusokat fosztanának meg mandátumuktól egyes demokrata politikusok — ha tehetnék. De az USA talán ma még nem a kommunista Magyarország...

A hasonlatkeresés tökéletesen bornírt dolog, ahogy az áldozathibáztatásnak tekinthető bűnbakkeresés is. Fegyvertelen tüntetők és egy (immár kettö) rendőr értelmetlen halála, az, ami számít. Kegyeletsértő politikai célra felhasználni a halálukat. Donald Trump felelőssége pontosan annyi, mint Joe Bidené vagy bárki másé, ak a politikai megosztottság hullámaira felült. Részben a tüntetők maguk is felelősek a sorsukért, illetve a lövést leadó rendőr minden emberi számítás szerint gyilkosnak tekinthető, de senki más. Nem kell tovább keresgélnünk. Felesleges okoskodó cikkeket írni, hogy lám ide vezet a populizmus, amikor a politikai megosztottság vezet ide és az persze úgy kezdődött, hogy az egyik fél visszaütött...

Hogy a pánik vagy a végletekig fokozott politikai feszültség váltotta ki a tragédiát éppúgy felmerülhet bármely más tüntetés kapcsán: tavaly 19 halálos áldozatot követelt az éppen George Floyd halála miatt kirobbant Black Lives Matter erőszakhullám. A Capitolium ennek a szomorú folytatása. Ez már jóval több, mint kultúrharc. Jóval több, mint "információs hadviselés".

Míg egyik is tüntetés, másik is tüntetés megítélésük mégis erősen eltérő lett. Érdekes módon fordított arányban a következményekkel.

Tény, hogy a Trump melletti tüntetések és választási gyűlések rendre mindig békések voltak, és alig igényeltek rendőri jelenlétet, míg a Black Lives Matter tüntetésekre nagy erőkkel készültek a hatóságok általában. Hát most nem készültek. Jóhiszeműen ez tekinthető talán az eszkaláció legkézenfekvőbb okának. De feltételezhetjük megrendezettnek is az incidenst. Teljesen irreális ugyanis, hogy egy ilyen kiemelten védett középületbe, csak úgy be tudjon hatolni pár tényleg random ember. A tüntetés hetek óta tudott esemény volt, ahogy a kongresszus sem véletlenül ült össze.

Felelősnek tekinthetők tehát még a Capitoliumot védő rendőrség (le is mondott a vezetőjük) és a város közbiztonságáért felelős demokrata polgármester. És persze maguk a tüntetők, ahogy írtam: felnőtt emberek, akik maguk irányítják a sorsukat. Ezúttal hibáztak. Nem hiszek abban, hogy különösebb uszításra szükségük lett volna — az is valószínű, hogy a behatolók egy része bárhol máshol is a balhét kereste volna, egyesek szerint BLM-tüntetéseken is részt vettek korábban. Nem kizárt. Ezek mind lényegtelen dolgok. És egész biztos nem volt erőszakos szándéka azoknak a kis amerikai zászlócskákat lobogtató idős embereknek, akiket szintén magával ragadott a pillanat és a nyitott kapukon keresztül beléptek az épületbe egyébként szövetségi bűntényt elkövetve. Nincs ebben semmi rendkívüli, ha egy ajtó nyitva van, sokan bemennek rajta. Főleg, ha egyébként tökéletesen tanácstalanok, kétségbeesettek és úgy érezték, hogy nem hallgatták meg őket azok, akik az épületen belül vannak.

Ezek a tüntetők ugyanis teljesen maguktól meg vannak győződve arról, hogy a választást elcsalták. Nem ők az elsők a világtörténelemben. És önmagában az, hogy ennek a gyanúja hitelesen dokumentált tanúvallomásokkal igazolt és erősen megalapozott és mégsem történt semmi, szégyen a demokrácia őshazájának tekintett Amerikára nézve. Még nagyobb szégyen, hogy nem tisztázták ezeket a kérdéseket hitelt érdemlően: a perek jó részét lesöpörték az asztalról. Sosem fogjuk tehát megtudni az igazat. Pedig az éppen az új elnök legitimációját segítette volna. Hiszen, ha nincs takargatnivalója, akkor nincs mitől féljen. De már a perek megindítását is merényletnek kiáltották ki, és mást sem harsogtak csak, hogy Trump fogadja el az eredményt "látatlanban". Ez sokkal inkább szította a tüzet, mint az, hogy Trump többször kimondta, amit a tüntetők maguktól is gondoltak. Sok mindent Trump viszont nem tett meg, amit a tüntetők követeltek: pl. nem vetette be a hadsereget és egyéb marhaságok. Tüntetők pedig azt nem tették meg, amit Trump követelt: nem mentek békében haza.

Ezek mellett Trump célja egy ütős tömegdemonstrációval meghiúsult: a COVID miatt lezárt 80-90%-ban demokrata többségű Washingtonban ugyan sokan vettek részt a tüntetésen, de korántsem minden korábbinál nagyobb óriási tömegek. Az erősebb legitimáció jelentett volna. Ettől függetlenül a tüntetőknek joguk volt kifejezni véleményüket. Ha néhány ezren lettek volna, akkor is joguk lett volna. És joguk lett volna hozzá, hogy meghallgassák őket.

Felmerül az a kérdés is, hogy miért ne zavarhatták volna meg pont ezek a tüntetők a kongresszus munkáját? Miért olyan elviselhetetlen ez sokak számára? Amikor rutinszerű bármely demokráciában a hasonló eset. Úgyis állig felfegyverzett fegyveresek védik az ilyen testületeket. Bár nem elégséges, de a válasz kb. az: mert a tüntetéshez maga az elnök adta a nevét. A jóval őrültebb és jóval több halálos áldozatot és egyszerű polgároknak, vállalkozóknak mérhetetlenül több szenvedést és anyagi kárt okozó Black Lives Matter-t ugyan a demokraták szóban és talán mással is támogatták, de annak szörnyűségeit nem köthették mégsem közvetlenül hozzájuk. Ennek ellenére megjegyzendő a CNN kommentátora Chris Cuomo, Andrew Cuomo New York demokrata kormányzójának öccse a BLM kapcsán azt találta még mondani:

"A tüntetéseknek nem kell békésnek lenniük."

Megismétlem a kérdést: akkor ennek a Capitolium előtti tüntetésnek miért kellett volna békésnek lennie? Csak egyszerű amerikaiakat lehet rettegésben tartani, csak az egyszerű emberek üzleteit lehet felgyújtani, a képviselők viszont sérthetetlenebbek? Még oda sem lehet menni, hozzájuk, hogy figyelj már... Egyébként egyetlen politikusnak sem görbült haja szála sem. 

Nos, Cuomo-éknak nincs igaza: minden tüntetésnek, gyűlésnek az alkotmány első kiegészítésének értelmében békésnek kell lennie, a demokrata establishmenttől kapott felmentés lényegében sokkal inkább legitimálta az erőszakot, mint Trump kijelentése, hogy folytatja a jogi küzdelmét igazáért és kéri a tömeg támogatását legutolsó meglehetősen leköszönöre sikerült beszédében: "Néha a legnagyobb bátorság, nem tenni semmit" — mondta Trump elnök. Ráadásul az épületbe való betörést követően az elnök és az adminisztráció több tagja békés elvonulásra szólította fel a tüntetőket, ezt állította be uszításként a média, fiókját felfüggesztették majd törölték a Facebook-on, Twitteren, hogy úgymond ne uszíthasson többet.

Lehet ujjongani, hogy ezután csak a demokraták uszíthatnak a Twitteren és a demokrácia akkor kerek, ha csak egyik fél szólalhat meg, de nem veszi ki jól magát, ha utána saját sajtónyilvánosságod hiányát reklamálod, mint a magyar ellenzék teszi. Pedig még az MIT technológiai folyóirata is nehezményezi, hogy a moderáció a Big Tech monopólium kezében összpontosul.

Ezzel szemben Angela Merkel, német kancellár, aki nem tekinthető Trump barátjának és akit  a demokrata Obama lehallgatott, problematikusnak nevezte a letiltást. Alekszander Navalnij emigrációba kényszerült orosz ellenzéki vezető viszont, aki tényleg a saját bőrén tapasztalta meg, hogy milyen egy valódi diktatúra konkrétan kimondta: elfogadhatatlan cenzúrának nevezte a Big Tech monopóliumok döntését Trumppal szemben.

Navalnij azt írta a letiltásra adott nyugati reakciókra, hogy ha kicseréljük Trump nevét Navalnijra a közleményekben, 80%-ban megkapjuk a Kreml válaszát, hogy miért van ő maga letiltva az orosz tévében és miért nem indulhat ő a választásokon. A putyini diktatúra és a liberális véleményformálók tehát azonos nyelven beszélnek.

A demokraták pont ezen dolgoznak: meg akarják akadályozni, hogy Trump újra elindulhasson. Erről szól az utolsó napokban benyújtott újabb impeachment. Nem kongatja meg ez a vészharangot véletlenül?

Navalnij azt is hozzátette, hogy a Twitteren eközben valódi véreskezű diktátorok is vígan posztolgathatnak: mint Putyin, Maduro és társai. A Big Tech monopóliumok eközben egy másik gyilkos diktatúra, Kína minden parancsát teljesítik. Illetve a BLM mellett semmi problémát nem látnak abban, hogy más országok forradalmi mozgalmainak megszervezéséhez biztosítsanak infrastruktúrát, amik rendszerint valódi vérontásokba torkollanak a Trump melletti tüntetésekkel ellentétben, amik eddig mindig békések voltak.

Navalnij naponta kap halálos fenyegetéseket és a Twitter vagy a Facebook ezek ellen nem tesz semmit. Nem különös?

Fun fact: a Twitter lényegében Trumpból élt, a letiltás 5 milliárd dollárral csökkentette a vállalat tőzsdei értékét, a részvények zuhanni kezdtek...

És ezzel még nincs vége a digitális polgárháborúnak

A Twitterről kitiltott elnök után tízezrével kezdték el törölni a nem megfelelőnek ítélt felhasználókat. Szó sincs itt a szabályzat megsértéséről. Ez politikai tisztogatás. A tech monopóliumok még ezzel sem érik be.

Kellemeset a hasznossal a jobboldalinak tartott konkurencia, a Parler teljes ellehetlenítését is megkezdték. Először a Google és az Apple távolította el az alkalmazást az app store-ból, majd az Amazon is közölte, hogy nem hajlandó hosztolni a Parler szervereit. Mintha a BLM erőszakos tüntetéseit nem ugyanúgy a Facebookon és Twitteren hirdették volna meg. Lényegében magát az internetet kéne lekapcsolják, amit még megélhetünk...

A végletekig felhabosított esemény kapcsán a világ liberális közvéleménye szinte vérszemet kapott. Szó szerint elhangzott, hogy a Bidenre adott elektori szavazatok ellen teljesen törvényes módon kifogást emelő 139 republikánus képviselőt és 8 republikánus szenátort "megfosszák mandátumuktól". Ez rémisztően azonos forgatóköny a magyar 1947-es kékcédulás választásokkal, amiről írtunk korábban. A nemzeti összefogást hangoztató Biden, megválasztott-elnök Ted Cruz republikánus szenátort Göbbelshez hasonlította: ilyen a demokrata békejobb. És az a legszörnyűbb: esze ágában sincs tenni a társadalmi békéért. Valójában senkinek.

Elképesztően rossz irány. Az események itt sem álltak meg. Láthatóan ez a csúszós lejtő tipikus esete.

Azzal a hazugsággal indul, hogy Trump "puccsra, felkelésre" uszította volna a tüntetőket — ami láttuk tökéletes képtelenség. Nonszensz. Legalább annyira voltak veszélyesek ezek a botcsinálta forradalmárok, mint Hadházy Ákos és Kunhalmi Ágnes magyar országgyűlési képviselők, amikor hasonlóan komikus módon, mint a Capitolium-i félmeztelen viking sámán társai megpróbáltak felmászni a korláton, ajtóknak rohantak és más egyéb elkeseredett és nehezen vállalható dolgot műveltek, szerencsére ott akkor senkinek nem esett baja.

Az ajtónak sem.

Őket a hazai liberális közvélemény mégis hősnek látja. És természetesen a fideszes közvélemény véleménye pedig lesújtó. Mi, akik nehezen szánnánk rá magunkat, hogy bármelyik belterjes szekértáborhoz csatlakozzunk ebben a kérdésben inkább megértően sóhajtunk: lapozzunk és higgadjunk le. Nem politikushoz méltó a viselkedésük, persze a mentelmi jog mögé könnyű bújni, de valójában mindegy, nem ártottak senkinek. Csak maguknak.

A Capitoliumnál a tüntetők láthatóan viszont buta módon a bőrüket vitték vásárra és erre biztos nem gondoltak aznap reggel, pedig nem akartak ártani senkinek — legalábbis többségük biztos nem. A letartóztatottak 90%-át ráadásul a COVID-19 miatti kijárási korlátozások miatt vitték be aznap, magyarán más bűnük nem volt. Többségük nem tudott mit kezdeni a helyzettel és az is előfordult, hogy békésen szelfiket készítettek azokkal a rendőrökkel, akikkel a törvényhozás épületében találkoztak. És aztán eldördültek a végzetes lövések...

Ez az esemény legsötétebb pontja. Ami egész addig tartott, inkább politikai börleszk.

Kedves magyar honfitársaim,

Érthetetlen számomra, hogy miért kell internalizáljunk egy tőlünk tökéletesen független tengerentúli "politikai" eseményt. Orbán hiába hízelgett a Trump-adminisztrációnak, nem igazán fogadta kegyeibe a magyar kormányfőt Trump sem. Ennyi a kapcsolat. A migráción kívül igazán csak elutasítottságában hasonló a két politikus. És abban, hogy mindketten rendkívül népszerűek is saját táborukban. Ez a megosztottságból következik. Minél inkább utál az ellentábor, annál inkább vagy fontos a sajátjaidnak. Máskülönben Trump életútja sokkal inkább Gyurcsányéra emlékeztet — főleg bukásában. Mert politikai értelemben Trump akaratlan exitje az "ostrommal" bukásnak tekinthető, egészen eddig emelt fővel távozhatott volna. Még ha a számok nem is ezt mutatják.

Furcsamód Donald Trump elfogadottsága 49%-ra nőtt az események óta, de legalábbis megítélését nem befolyásolták az események. Aki eddig utálta (50%), eztán is utálja ugyanúgy.

Egészen nyilvánvaló, hogy ha Donald J. Trump nem is felelős az eseményekért közvetlenül illetve azok súlya jócskán túl van értékelve, elnökként, vezetőként nem állt a helyzet magaslatán, nem tudta megőrizni integritását — már ha volt neki valaha olyan. A vállalkozóból politikai üstökössé váló kissé groteszk, túlmozgásos, ám rendkívül karizmatikus figura mindeképp inkább Gyurcsányra hajaz. Persze mindhárman tökéletesen tudják, mit kell mondjanak, hogy rájuk figyeljenek. A hasonlóságokra építve hasonló karrierutat látok Trump számára is. De mint láttuk Gyurcsány sem végezte börtönben, hiába lengették be neki oly sokan, többek között mostani jobbikos szövetségesei is.

Trump tényleges elítélése precedens nélküli lenne. És én nem látok rá alapos okot. A demokrata hörgőkórus, akik szerint a Capitolium az volt, el van tökéletesen tájolva. Ennyi erővel minden politikus sitten kéne üljön, amiben persze volna ráció... A végletes megosztottság miatt a két tábor tökéletesen eltérő dolgokat lát már valóságnak.

De egy valamit majdnem mindenki érez: ennek a megosztottságnak nem lehet jó vége.

Trump szavazók 71%, Biden szavazók 40%-a polgárháborúra számít az USA-ban

Egy TV-sorozatban jóval könnyebb helyreállítani még egy akkora kárt is, mint a Capitolium monumentális megsemmisült épülete. 

Az amerikai demokratikus jogállam nem emiatt a jelentéktelen betörés miatt roggyant meg, az már előtte sérült volt, és nem írhatjuk csak a tüntető amerikai polgárok vagy Trump négy évének számlájára. Legalábbis nem csak Trumpééra. Hibás viszont a teljes politikai osztály, a média és a big tech monopóliumok — ahogy Tulsi Gabbard szintén leköszönt demokrata képviselő és 2020-as elnökjelölt mondja. 

Fel kell számolni ezt a végletes megosztottságot. Megálljt kell parancsolni a további eszkalációnak. Le kell ülni beszélni, és egymást tiszteletben tartva a közjóért dolgozni, és nem végtelenül cinikus szócsatákba bonyolódni, szítani a hiperpártos őrületet, amiben senkinek nincs már igaza.

Le kell szabályozni a social médiát — nemcsak látványpékségnek számító kongresszusi meghallgatásokat tartani. Elvenni a hatalmat egy maroknyi embertől és visszaadni a népnek, akiké annak lennie kéne. És mindenek előtt, egy átlátható választási rendszert kell kidolgozni, ami megvéd a hasonló feloldhatatlan polgáháborús konfliktusoktól, mint a 2020-as elnökválasztás és utójátéka. Ezeket Tulsi Gabbard már jóval korábban mind javasolta. Az establishment füle botját sem mozgatta... Ezért tartunk itt.

Még a magyar választási eljárás átvételével is tökéletesen rendet lehetett volna tenni az USA-ban. Bármennyire is hihetetlen ez. Az USA választási rendszere egy 19. századi banánköztársaságé — egyre inkább kínai technokráciával súlyosbítva.

Tulsi Gabbard talán az egyetlen a kínálatból, aki a józanész és minden amerikai érdekében szólalt fel, nem a megosztottság fokozásában volt érdekelt, mint mindegyik oldal, Trumpot és a demokrata gépezetet is beleértve.

Trump természetesen semmivel sem uszítóbb, mint Joe Biden vagy most éppen az általam korábban következetességéért és kiállásáért tisztelt Bernie Sanders, aki most AOC-vel együtt erősen átállt a sötét oldalra. Talán pont Sanders kampánycsapata ment legmesszebb:

"Vagy antifa vagy vagy fasiszta, nincs középút.

Nem az a kérdés ma, hogy melyik oldalon állsz.

Ezt a kérdést már megválaszolták.

Tudjuk ki állt a fasizmus oldalára.

Ne hagyjuk őket meglógni!"

Ezt a tényleg náci ihletésű tényleg uszítást twittelték ki a demokratikus szocialista Bernie támogatói. Tehát pusztán a politikai oldal választás alapján, vannak a jók és a rosszak, és a rosszaknak kikáltottak (akik most nem a zsidók, nem a burzsoák, hanem a Trump-szavazók) nem szabad megússzák, el sem menekülhetnek. Ez borzalom. Mégis milyen büntetést szánnak HETVENVALAHÁNYMILLIÓ amerikai polgártársuknak szavazatukért, értékválasztásukért? Mennyiben legitimálja ezt néhány bohóc randalírozása egy középületben?

Elment az eszük. Ez már nem kettős mérce, ez már tudathasadás.

screenshot_2021-01-12_at_12_26_37.png

Az alkotmányt, egy műkodő politikai rendszert helyreállítani viszont jóval több erőfeszítés fog kelleni. A most győzelmi tort ülő demokraták azonban csak szóban szeretnének megbékélést. Láthattuk, mit terveznek valójában.

Nem Trump a hibás az emberek véleményéért, hanem az a valóság, amit az establishment előállított. Ha az embereknek igazuk van, és a választást elcsalták, akkor miért gondolták, hogy ezt megúszhatják szárazon? Egyébként megússzák szárazon. A tökéletesen idióta betörés egyedül Trumpnak és a tüntetők által képviselt célok elérésének ártottak. Sőt ürügyül szolgál olyan válaszlépésekhez, amikről rémálmainkban sem álmodtunk volna soha.

A Capitolium így válik Reichstaggá. A demokraták pedig nácikká.

Egy hivatalban lévő elnök letiltása nagyon rossz ómen, mégha világszerte most örömujjonganak. Életünk felett egy maroknyi CEO vette át az irányítást, aki eddig sem jeleskedett ezen a téren, platformjaik rengeteg kárt okoznak és valóban közösségi kontrollra szorulnának. 

Máris sokan másolnák az ötletet és azon morfondíroznak kiket hallgattassanak még el. Legyenek azok "oltásellenesek" vagy "vírustagadók" — de ha senki sem mondhat kritikát, akkor honnan tudjuk meg akár egy gyógyászati eljárásról, hogy veszélyes? Nem veszélyesebb betiltani a vitát? Ha valami jó, úgysem fogja senki sem ellenezni. 

A szomorú tény, hogy vannak, akik különbnek, jobbnak, okosabbnak gondolják magukat mindenki másnál, és el merik dönteni, hogy mi maradhat nekünk abból a szólásszabadságból, amit 245 éve vívtak ki maguknak ennek az egykor nagyszerű országnak az alapítói. Hihetlen, hogy mekkorát fordult a világ.

  • Nem sámánok és bohócok veszélyeztetik az amerikai demokráciát.
  • A Capitoilumban történtekért semmiképpen sem Trump elnök az egyedüli felelős, hiszen nem ő lehetetlenítette el a vitatott elnökválasztás megnyugtató rendezését. A rendszer tette lehetetlenné.
  • Az eseményt erősen felfújja a média és láthatóan erre épül rá egy politikai tisztogatási hullám.
  • Nem Trump cenzúrázta ki a médiából és a social médiából a Biden család választás szempontjából kulcsfontosságú, kompromittáló ukrajnai és kínai korrupciós ügyeit a kampányban, és nem a Trump cenzúrázta felül a választással kapcsolatos posztokat ugyanott azóta folyamatosan. Ezek valamiért nem témák. Pedig ez nyílt veszély a demokráciára. 
  • És nem Trump tiltotta le politikai ellenfeleit és kapcsoltatta le még a nem liberálisok által cenzúrázott social média szervereit is. A demokrata gépezettel személyileg is összefonódó big tech monopóliumok igen. Biden stábjában pedig korábbi cégezetőket találunk ugyanezen cégekből. 
  • Meglepő, hogy a konzervatív republikánus szavazók 45%-a, több, mint 30 millió amerikai támogatja az "ostromot"?
  • A BLM mérlege: 19 halott és ezernyi betört kirakat, tönkretett vállalkozás USA szerte. Ezzel szemben áll: egyetlen tökéletesen idióta betörés a Capitolium épületébe, ami mindössze néhány órára akadályozta meg a törvényhozás munkáját.
  • Szegény politikusok, biztos nagyon megijedtek. Nancy Pelosi, demokrata házelnök még a laptopját is elhagyta ijedtében és úgy gondolta jó ötlet megkörnyékezni a Pentagont, hogy ne engedelmeskedjenek Trump elnöknek ezután. Ha valami, ez mindenképpen puccskísérlet. A hadsereg persze elhajtotta.
  • Hát "thoughts and prayer" a traumatizált multimilliárdos demokrata politikusok számára....
  • Mi valódi demokraták az események áldozatait gyászoljuk és egy álmot a szabadságról.

ashli.pngAshli Babbitt, háborús veteránt 35 évesen ölték meg saját hazájában.

A blog 2015 végén azért indult, hogy az ideológiai szekértáborokon túllépve tiszta vizet öntsön a pohárba.
Olvasottságunk 2020-ban lépte át az egymilliót.
Posztjainkat számos országos és helyi portál megosztotta vagy hivatkozta az Indextől a Mandinerig, a Mércétől a Propellerig, a Hírolvasótól a Kapuig, a Balmixtől a social mediáig...
Köszönöm, ha lájkolod és megosztod írásainkat, kövess minket: facebook.com/kilonem100, ha támogatni szeretnél: patreon.com/kilonem100 — köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr1616384312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

recipe ferrum 2021.01.12. 14:45:08

Kezdetnek csak annyit:
CHAPEAU!
Ha lenne még pár tucat ilyen blog,akkor másképp nézne ki az ország.

Bayaz 2021.01.12. 14:49:13

Kiváló cikk.

Az eseményeket leginkább az Erdogan elleni puccskísérlethez és annak következményeihez tudnám hasonlítani, attól eltekintve, hogy ez a "puccskísérlet" teljesen nevetséges volt, de arra kiváló indok, hogy azokat, akik leginkább szemben állnak az establishmenttel, elnémítsák.

Jó esély van rá, hogy január 6.-át úgy fogják számontartani, mint a "régi", szabadságon alapuló Amerika utolsó napját.

Donald Trump = Ceausescu 2021.01.12. 15:04:30

Óh, a nem százas képmutató álhírgyár, menetrendszerű trumpista őrjöngése.
De vártam már.

Ja persze, csak szekértáborokon felülemelkedve, ahogy mindig...

Szólásszabadság? :) Komolyan te beszélsz szólásszabadságról (meg schiffer barátod), aki folyamatosan töröl/tilt mindenkit, akinek a véleménye nem egyezik a tiéddel?

Meg mások véleményének tisztelete? Beidézzem, hogy hányszor neveztél elmebetegnek, kommentelőket, pusztán a tiédtől eltérő véleménük miatt?

Tiszteletet tudod csak az kaphat, aki ad is, öcsipöcs!

Egy kibszott hazug képmutató vagy barátom, pont mint az imádott trumpod és orbánod.

Nektek a szólásszabadság csak a ti szólásotok szabadságát jeleneti, mindenki más eltaposása mellett! Marha nagy pofával mentek neki mindenkinek, de amikor ezt visszakapjátok, akkor egyből előjön belőletek a crybaby és menekültök a safe spacetekbe.

Persze mindenki másnak tűrnie kellene az őrjöngéseteket, de jajj, nehogy nektek el kelljen olvasni egyetlen ellenvéleményt, mert egyből összeomlik az az érzékeny kis lelketek.

Az imádott trumpod is, jól feltüzelte az agymosott híveit az üvegkalitkából, aztán iszkolt is vissza az odujába, hogy a tv-n nézze, ahogy szerencsétlenek érte küzdenek. Nem ismerős valahonnan? Ja igen, 2006, Astoria, hova is ment Viktor a hasonló a beszéde után?

Kiváncsi vagyok, ezt a kommentet is hány perc alatt törlöd, te gyáva kis senki...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.12. 15:25:37

@Donald Trump = Ceausescu:

Vajon ki őrjöng itt mindig?

Törölhetném, és akkor mi van? Beírod ide a fröcsögéseidet, és akkor mi van? :)
Túlértékeled ez a blogot, barátom.

a gyáva kis senki

Ui. csak el kéne olvasnod a posztjaimat, ha olyanokat írsz, hogy "imádott Trumpod", sokan imádják, ez tény, ezt mérték is, most ő a legcsodáltabb személy az USA-ban, de én speciel sosem "imádtam". Nem a hetvenes pasikra bukom.

alöksz róz 2021.01.12. 16:03:33

nagyon kíváncsi vagyok, mi lehetett nancy laptopján, amitől így beszartak...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.12. 17:29:18

@tczicpe: sokat melóztál a kommenttel, de sajnos nem nevezheted a blog szerzőjét hazugnak. Ezért törlöm azt. Minden állításunk igazolt. Bizonyos tények viszont nem megismerhetőek: ilyen a beismert választási csalások nagyságrendje. Vagy befolyásolták vagy nem a választást. Mivel a rendszer úgy döntött: sosem fogjuk megtudni. Én ezen az állásponton vagyok. Nem állítok többet. Az a fura, hogy te holtbiztos vagy abban, amit olvasol.

Nekifuthatsz még egyszer.

hazug Edvárdot ág is húzza 2021.01.12. 18:32:28

@A kiló nem százat jelent.:

Megint hazudsz. Azért törölted, mert gyáva vagy.

Ennél nem kell jobb bizonyíték mint amit most csináltál.

Te beszélsz szólásszabadságról? Meddig is bírtad ki, hogy a tiédtől ellentétes vélemény is legyen itt? 10 pecig? Aztán törölted is, mert neked ez a szólásszabadság amiről a cikkedben óbégatsz.

Nem mersz szembenézni az igazsággal, nem tudod megvédeni a hazugságaidat és ezt te is pontosan tudod, gerinced, becsületed nincs, egyetlen fegyvered a törlés gomb.

Törölheted ezt, törölheted az összes kommentet a világon, a hazugságaidból akkor se lesz igazság!

"A szomorú tény, hogy vannak, akik különbnek, jobbnak, okosabbnak gondolják magukat mindenki másnál, és el merik dönteni, hogy mi maradhat nekünk abból a szólásszabadságból"

Hát a te blogodon semmi nem maradt a szólásszabadságból, soha nem is létezett. És amilyen ostoba vagy, erre te magad szolgáltatsz bizonyítékot. :)

Na törölj beszari!

tczicpe szólásszabadság 2021.01.12. 19:06:15

@A kiló nem százat jelent.: Hmmm... Nem nevezhetlek hazugnak? Ez fura, mert nekem úgy tűnik, hogy pontosan annak neveztelek! Azt hiszed, hogy a cenzúrával megakadályoztál bármiben? Ne nevettesd ki magad. Az általad, a szólásszabadság jegyében kicenzúrázott, részletes és tárgyilagos kommentemben tételesen leírtam, hogy hol és mi mindenben nem mondasz igazat, nyilvánvaló, hogy ezért kellett a lehető leggyorsabban törölnöd. Azzal, hogy így cenzúráztál, pont az állításaimat igazoltad és ezt igazán köszönöm szépen neked! Ritkán találkozom olyanokkal, akik ennyire könnyen bedobják a törölközőt.

Jól látszik, hogy az őröjngő kommenteket itthagyod, azoktól nem félsz, csak attól, ha valaki tételesen rántja le a leplet minden hazugságodról.

Szomorú, hogy a LMP mára oda süllyedt, hogy ilyen emberek vezethetik mint te.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.12. 20:11:11

@hazug Edvárdot ág is húzza: Mátyás: nem ág vagy, ami húz, hanem a kommentelők követelik, hogy töröljelek ki, mert elviselhetetlen a stílusod. Az én blogom volt az, ahol a legtovább garázdálkodhattál. Ennek semmi köze a szólásszabadsághoz.

Ez moderáció. Indíthatsz saját blogot. Egyébként egynémely kommented jogi kategória. Akkor is törölnöm kéne, ha egyetértenék veled, ahogy néha egyet is értek, de olyan körítéssel adod elő, ami tkp. rágalmazás és becsületsértés. Emellett olyan szeméyiségi jogokat sért, amiket csak akarsz.

Ezért törlöm a posztjaidat. Akárhány nicket regisztrálhatsz.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.12. 20:13:17

@tczicpe szólásszabadság: semmiféle tételesség nincs abban, hogy valakit hazugnak nevezel. Minek látogatsz blogokat, ahol szerinted hazugság hangzik el? Miért nem olvasod el legalább, ami szerinted nem igaz? Egyébként is: egy véleményen mi lehet hazug? Nem értem.

Még mindig nem látom értelmét, hogy óránként új nicket regisztrálj egy jelentéktelen kis blog miatt.

Get a life!

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.12. 20:14:55

@alöksz róz: gondolom használ valami titkosítást. Normál esetben senki sem fér hozzá. Leszámítva azt az esetet a posztittel a monitorra ragasztva a jelszóval.

Piffu 2021.01.12. 20:51:55

@Donald Trump = Ceausescu:

Talán azért csesznek ki innen, mert bunkó vagy, igazi ősproli. Általában nem az a baj senkivel, hogy hülyeséget ír, mert hülyének lenni alapvető emberi jog. A baj azzal van, AHOGY írja a hülyéje.
De csak találgatok, mert ilyen gyökér stílusú hozzászólásokat nem szoktam végigolvasni.

Piffu 2021.01.12. 21:16:27

@A kiló nem százat jelent.:

Töröld ezt a gyökeret. Lehet bárkinek ellenvéleménye. Lehet dühös miatta, hogy ő ütközik ellenvéleménybe, de ezt a prosztó, büdösbunkó stílust senki nem köteles elviselni, pláne valaki a saját blogján. De ezek a pszichopaták eddig a gondolatig NEM TUDNAK eljutni. Sajnálgathatjuk őket, meg minden, de ez itt nem pszichiátria, és nem sarki romkocsma. Az efféle iQ fighterek nem képesek felfogni, hogy nem azért törlöd, mert hülyeséget beszél, hanem azért, mert képtelen disztingválni. És - már meg ne sértselek - de minek állsz le vitázni vele(velük)? Van az a szint, ami alá nem megy le az ember - egy bizonyos szint felett. Na, erről ennyit.

A cikk jó. De nem olvastam végig. Nem azért, mert túl hosszú. Azért, mert felugrott a vérnyomásom. Akut hányhatékom van minden kibaltázott kettős mércétől. És ez az egész történet megint nem szól semmi másról, mint a kettős mércéről, meg a ballib/demokrata oldal aljasságáról. Nem minta Trumprajongó lennék, első pillanattól fogva azt mondtam, pojáca, az elnöki vő, a chabad haszid-szektás, cionista Jared Kuschner csicskája. Egyetlen pozitívuma, hogy nem a democsokraták nyertek, és ennyi. De amit ott művel ez a blm-techcég-zöldidióta- lmbtq massza, hát az undormány. És így lesz egyre támogatottabb személy. Pont nem támogattam volna a Trampli pojácát semmiben, de minél undorítóbb az ellenoldal, az ember annál inkább elkezd odafigyelni a másik oldalra és picit odaállni - na nem a személy miatt, hanem a másik oldal iránti megvetés miatt. Hogy lesz-e polgárháború? Nehéz kérdés, az ember nyilván azt kívánja, ne haljon meg senki szarházi politikusok miatt, mert általában ugye nem ők szoktak megsebesülni, meghalni, de hogy jó lesz-e, ha NEM lesz polgárháború - hát nem tudhatjuk. Mivel mi is csak csicskák vagyunk, se valódi rálátásunk, se valódi érdekünk nem fűződik egyik oldalhoz. Mondjuk, ha lenne Nagy Indián Párt, akkor nekik szorítanék biztos...

Piffu 2021.01.12. 21:20:59

Nagyonbocs az offért, de nincs friss covid-poszt - pedig ez a fickó megérne egy külön posztot:

Dr. Lyons Weiler a Pittsburgh-i Egyetem tudományos főmunkatársa, ahol a Bioinformatikai Elemzési Alap tudományos igazgatója. PhD fokozatát a Nevada Reno Egyetemen szerezte az ökológia evolúció és a természetvédelem biológiájában. Számos publikációja jelent meg fejlett új módszerekkel a genomi proteomikus és integromikus adatok elemzéséhez. Tanított genetikát, populációs genetikát, biológiát, evolúciós biológiát, bioinformatikát és klinikai kutatási elveket. Alapító szerkesztőként a rákinformatika vezetője volt. A genomikai proteomika bioinformatika és a klinikai döntés-elemzés területén recenzált folyóiratok áttekintőjeként szolgál. Regionális és országos találkozókat szervezett a bioinformatikában.Megkapta a Sloan / US DOE posztdoktori díját a számítási molekuláris biológiában Dr. Masatoshi Nei és Web Miller vezetésével a Pennsylvaniai Állami Egyetemen.

14 perc, de milyen 14 !!

orvosokatisztanlatasert.hu/dr-james-lyons-weiler-a-koronavirusrol/

mgdé 2021.01.12. 22:13:54

"ennek a gyanúja hitelesen dokumentált tanúvallomásokkal igazolt és erősen megalapozott"

Ezt kifejtenéd? Különös tekintettel az "erősen megalapozott"-ra. Csak nem hetek-hónapok óta otthon sem levő - valahol Európában idősgondozó - erdélyi nénik nevében a buzgó rokonok (akik tudják hová kell szavazni ...) által leadott és feladott levélszavazatok érkeztek tömegével Bidenre?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.12. 22:30:32

@mgdé: az anekdotád átértelmezhető az USA-ra is. Erről a korábbi írásokban volt szó. Ez nem erről szól. Részletesen kifejtettem, hogy nem igazán lehet objektív képet kapni. A megalapozott gyanú viszont még nem bizonyíték. Az viszont tény, hogy nem mendemondákról van szó. Írásos, eskü alatt tett tanúvallomásokról.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.12. 22:34:43

@Piffu: megnéztem, köszi. Hát, ugye, amivel más foglalkozott azzal nekem nem annyira érdemes. A 21% nem sok amúgy? A Moderna nem teljesít jól, de a szám kb. 40x-ese a valósnak. A 40-ed is elég csúnya szám, szerintem. Nem minden mondata világos a tudósnak.

Van még mit írni a COVID-ról, bár szerintem jobb lenne új témákat keresnem. Ezek kezdenek — legalábbis engem — mentálisan kifárasztani. Olyan, mint beleragadni egy légypapírba.
Köszönöm a kommentjeidet. Minden visszajelzést elolvasok, mert fontos. A negatívokat is. Bár némelyik úgy negatív, hogy nem nagyon tudom integrálni. Az nem ad hozzá a poszthoz, ha valaki ötpercenként közli, hogy utál. Ez nem egy társkereső oldal. Én pedig már foglalt is vagyok.

mgdé 2021.01.12. 23:34:23

@A kiló nem százat jelent.:

Valószínűleg nem teljességgel véletlenül írtam be eme kis - a te szóhasználatoddal élve - "anekdotát". :) Ámbátor abban sem hiszek, hogy - Bayaz kolléga férfiasan naiv szellemét megidézve - Erdogan ellen valódi puccs lett volna. Ha a törökök tv-s szappanoperákat tudnak rendezni, álpuccsot is tudnak rendezni, hogy ezt őszintén hiszem, arra megesküszöm bármikor.

(Hogy a szerinted "anekdota" tömeges előfordulású volt-e, arról fogalmam sincs.
Hogy volt ilyen, azt viszont teljesen biztosan tudom.)

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.12. 23:45:57

@mgdé: Más nevében nem beszélhetek, de az Erdogan elleni puccskísérletnek volt valóságmagja. Ellenben Erogan egy percig sem volt veszélyben. A maga hasznára fordította. Az a párhuzam, hogy ugynúgy leszámolásra és tisztogtásokra. Persze Erdogan sokkal profibb, mint Biden: magát az internetet kapcsolta le, nem egy Twitter-fiókot, LOL, és valódi börtönbe küldött tízezreket, nemcsak a gyerekzárat állította be a TV-n.

A török politika nagyon összetett amúgy. 10 évente van egy puccs. Szóval... érted. Ott az erőszak a politikai kultúra része, hogy úgy mondjam. A nyugatosodást pedig egy népirtó katonai diktatúra valósította meg. Melyik ujjamba harapjak.

alöksz róz 2021.01.13. 07:22:19

@mgdé: "Ha a törökök tv-s szappanoperákat tudnak rendezni, álpuccsot is tudnak rendezni" - ezt oszt komoly indoklás :DD

Wrestler68 2021.01.13. 11:29:53

Arról lehet vitatkozni, hogy ki hazudik és ki nem, lehet érvelni pro és kontra, te viszont érvelés és vita helyett nemes egyszerűséggel jellemzően elhallgattatod azokat, akikkel nem értesz egyet. Aki ezen a blogon csak egy kicsit is határozottbban foglal állást, azt pillanatokon belül letiltod.

Vagyis hajszálpontosan azt teszed, ami ellen a cikkedben kikelsz!

Na most vagy az van, hogy a Facebooknak és Twitternek is joga van eldönteni, hogy kiket látnak szívesen és milyen megnyilvánulásoknak adnak teret a saját felületükön, vagy pedig saját magadat köpöd szembe, amikor te a szólásszabadság sárbatiprásának nevezed ezt, miközben te is pontosan ezt teszed a te saját felületeden.

Erre mondják azt, hogy képmutatás.

Politológus Mihály 2021.01.13. 11:36:40

"Érthetetlen számomra, hogy miért kell internalizáljunk egy tőlünk tökéletesen független tengerentúli "politikai" eseményt." - írod, pár sorral arrébb meg:

"Legalább annyira voltak veszélyesek ezek a botcsinálta forradalmárok, mint Hadházy Ákos és Kunhalmi Ágnes magyar országgyűlési képviselők, amikor hasonlóan komikus módon, mint a Capitolium-i félmeztelen viking sámán társai megpróbáltak felmászni a korláton, ajtóknak rohantak és más egyéb elkeseredett és nehezen vállalható dolgot műveltek, szerencsére ott akkor senkinek nem esett baja."

A Trump-rajongó Capitolium ostromlók illegálisan hatoltak be egy kiemelten fontos, védett közintézménybe. Eközben megöltek egy rendőrt, törtek-zúztak, loptak, köztörvényes bűnözőként viselkedtek.

Hadházyék képviselőként jogosultak voltak bejutni az MTVA-ba, és semmilyen kárt nem okoztak. Ez egy baromi erőltetett párhuzam. Akkor már sokkal kézenfekvőbb lenne a 2006-os TV székház ostrom, ahol rendőrök sérültek meg és milliós kárt okoztak az autókat felgyújtó, a büfét kifosztó ostromlók.

Továbbra is értetlenül állok az előtt, hogy ilyen nézetekkel hogyan lehet valaki az LMP egyik budapesti vezetője. Te most az ellenzéki koalíció részeként tolod a fideszes/mihazánkos narratívát és támadod az ellenzéket. Ez mennyire elfogadott az LMP-ben? Hogy fogsz így részt venni a választási kampányban?

mgdé 2021.01.13. 12:00:18

@alöksz róz:

Ezt azokkal beszéld meg, akik úgy gondolják, hogy ha Trump épp félrészegen csalásról ír a twitteren, akkor ettől az már 100.000 %-ig bi-zo-nyos, hogy soha-soha nem látott méretű csalás történt. Azaz, magaddal és amerikai szellemi rokonaiddal, kedves kis hívőRózsika. :P

Amúgy meg, olvashattad volna tovább is a mondatot, s akkor némi kis eséllyel megérted benne a csavart. De ha nem, hát nem. :P

Glokta 2021.01.13. 12:04:56

@Wrestler68: "Na most vagy az van, hogy a Facebooknak és Twitternek is joga van eldönteni, hogy kiket látnak szívesen és milyen megnyilvánulásoknak adnak teret a saját felületükön, vagy pedig saját magadat köpöd szembe, amikor te a szólásszabadság sárbatiprásának nevezed ezt, miközben te is pontosan ezt teszed a te saját felületeden."
Mondjuk azért nem ugyanaz az USA elnökét letiltani az egyik legfontosabb kommunikációs platformról (az összes social mediából), mint egy átlagembert letiltani egy jelentéktelen blogban való kommenteléstől.
Az előbbit inkább nevezném aggasztónak, mint az utóbbit.

Ettől függetlenül persze az elég szomorú, hogy a blogger, aki egyben az egyik politikai párt egyik vezetője valakit csak azért letilt, mert az hazugnak nevezi őt egy kommentben és megindokolja, miért tartja annak.

Glokta 2021.01.13. 12:11:18

" médiában "ostromnak" hívott betörés/bejutás valójában ártalmatlan, elkeseredett és végtelenül idióta magánakció volt.

Az incidens valójában semmilyen tényleges politikai veszéllyel nem fenyegetett. A kongresszus összevont ülése pár óra múlva folytatódott, még el sem kellett napolni. A hatalom megragadására tökéletesen alkalmatlan volt. "

Semmilyen tényleges veszéllyel nem fenyegetett? Nagyjából 1-2 percen és egy bátor rendőrön múlott, hogy nem özönlötték el a támadók a Szenátust és támadták meg a szenátorokat:
twitter.com/igorbobic/status/1348117742235348992
Szóval nagyon, nagyon közel volt a helyzet a katasztrófához, ne próbáld ezt relativizálni.

Glokta 2021.01.13. 12:20:41

"Felmerül az a kérdés is, hogy miért ne zavarhatták volna meg pont ezek a tüntetők a kongresszus munkáját? Miért olyan elviselhetetlen ez sokak számára? Amikor rutinszerű bármely demokráciában a hasonló eset. "
Te NORMÁLIS vagy? NEM rutinszerű semmilyen nyugati demokráciában, hogy a parlamentet (itt a Kongresszust) alkotmányos feladata elvégzése közben megtámadják a leváltott elnök hívei.

"Furcsamód Donald Trump elfogadottsága 49%-ra nőtt az események óta, de legalábbis megítélését nem befolyásolták az események. Aki eddig utálta (50%), eztán is utálja ugyanúgy."
A Rasmussen pollja szerint. A Rasmussenben a hagyományos közvéleménykutatóknál is kevésbé bíznék meg, a 2018-as félidei választásnál konkrétan 10 százalékkal lőttek mellé országos szinten, ami sokkal nagyobb, mint bármelyik hagyományos közvélemény-kutató hibája az elmúlt választások bármelyikén: edition.cnn.com/2018/12/08/politics/poll-of-the-week-trumps-favorite-pollster/index.html
A Quinnipac pollja szerint Trump népszerűsége 44%-ról 33%-ra csökkent egy hónap alatt, ami az események fényében sokkal hihetőbb (és a többi eredménye is hihető, pl. hogy a republikánusok 73%-a még mindig elhiszi, hogy elcsalták a választást):
poll.qu.edu/national/release-detail?ReleaseID=3686

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.13. 16:37:20

@Wrestler68: "hajszálpontosan azt teszed, ami ellen a cikkedben kikelsz!" Van, aki még mindig nem tudja megkülönböztetni a moderációt a cenzúrától.
Én tudom, hogy csekély értelmi képességekkel megáldott és a jómodort nem ismerő emberek is kaphatnak szót. Az időm viszont véges. Nem tudok leállni mindenkivel vitatkozni és nem is vagyok köteles.

Az, hogy lehet kommentelni, egy esetlegesség. Régen ilyen nem volt. Egyes egyedül rajtam múlik. Azért van ez a lehetőség, hogy hozzátehess, de nem azért, hogy diszkreditálni próbáld a bloggert. Márpedig ez minden igyekezeted tárgya. Beállíthatod ezt véleményként, csak ez nem az. Nem a tárgyhoz szólsz hozzá. És ez mindenkinek világos.

Nagyon ritkán moderálok és kifejezetten azért kezdtem el moderálni, mert volt, aki félrevitte a beszélgetés vagy minősíthetetlen módon nyilvánult meg esetleg olyan vádakkal jött, amiket nem vagyok kénytelen tűrni.

Ismétlem: akár eleve nem kéne legyen kommentelés. Én döntöm el, hogy a saját blogomon ki, mit írhat. Ez az én blogom. A közéletben nem én döntöm el ki mit írhat. És nem jó, ha bárki eldöntheti. Lehet indítani saját blogot, ha nemt tetszenek a szabályok. Itt viszont ez a szabály. Az internet 99.999% szívesen lát. Ott azt írsz, amit akarsz és nem szégyelsz. Kiváncsi vagyok, ki kiváncsi a fröcsögéseidre...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.13. 16:41:21

@Glokta: marhaságokat írsz most sorra. A narratívádnak semmilyen valóságalapja nincs. Nélkülözi mind a tényeket, mind észérveket.

Azzal nem lehet érvelni, hogy mi történhetett volna. Nézd akár egy UFO is zuhanhatott volna a Kongresszusra és az egész buli lefújva. Teljesen értelmetlenek most a kommentjeid, már ne haragudj, annyira más valóságban élsz, hogy legszívesebben arra ítélnélek, hogy olvasd el újra az írást. :D De lehetetlent nem kérek: egyszer is nagy kihívás és köszönöm szépen így is a figyelmet és hogy időt szántál rá.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.13. 16:44:01

@mgdé: Trumpról tudjuk, hogy nem iszik alkoholt. A választási csalásokról sokezren írnak, beszélnek, oknyomoznak, posztolnak percenként.

Röhögni fogsz, de még a demokraták is! Ahol ők vesztettek. Azt hiszem ebben nincs semmi meglepő. A bizonyítékok a különbség mindig.

Egyébkét abban biztos vagyok pont ezért lett volna fontos Tulsi Gabbard törvényjavaslata. Ahogy a cikkben írtam. Akkor nem lehetne ilyen vita. Biden nyert volna, az emberek elfogadnák, nem hal meg senki. Mehetne bohócvonat továbbb. Ehelyett ÉVEKIG megy majd ez a műsor.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.13. 16:49:53

Még alamit elfelejtettem!

@Glokta: semmilyen pártnak nem vagyok vezetője. Két lépést visszaléptem a politikától. Már ha léptem is felé valaha egyáltalán. Azt az embert tartom pártpolitikusnak, aki valaha betöltött legalább egy képviselői tisztséget. Én sosem voltam képviselő vagy miniszter.

Hírkommentátornak lenni és politikai véleményt formálni viszont azonos dolog. Egyálalán nem más a politikusi állásfoglalásoktól. Csak az utóbbi helyezkedik. A kommentátor meg nem.

Teljesen objektíve igyekszem feltérképezni a jelenségeket, amik megfognak. Ezért is törekedtem ebben a posztban is arra, hogy a sajnálatos eseményeket helyiértékén kezeljük végre, Trump is megkapja a maga kritikáját és szándékos volt pont egy demokrata ellenpélda vagy jó példa felhozása Tulsi Gabbarddal, akivel sok mindenben egyetértek. Sok mindenben meg nem persze, ahogy sok más politikussal. Az őrületet szeretném az egész politizálásból kivonni és meghagyni a ténylegesen értelmes kérdéseket és azt bemutatni.

Ha nem elégítenek ki a posztjaim, sajnálom.

mgdé 2021.01.13. 19:23:20

@A kiló nem százat jelent.:

Tehát, Thürmer Gyula nem számít politikusnak. :)

recipe ferrum 2021.01.13. 23:03:17

Azon filózom,mi történne,ha 2022ben a vesztes oldal elfoglalná a Parlamentet.
Szerintem nagyjából semmi.
Kevés az esély,hogy a hely szelleme megilletné a tüntetőket és törvénykezni kezdenek.:)
Bármi vandalizmusnak meg katasztrofális hatása lenne az adott oldalra.

Persze,ez nem jelenti azt,hogy nem kell őrizni.De egész biztosan nem ér emberéleteket,hogy megakadályozzák a behatolást.

GyMasa 2021.01.13. 23:03:20

@Bayaz:
Az a baj, hogy az Erdogan elleni "puccskísérlet" inkább tűnik a saját munkájának a hatalma megerősítése érdekében, míg Trumpot a jelen szerint az establishment akarja helyrerakni, és üzenetet is küldeni, hogy teljesm megsemmisítés vár azokra, akik a "nagyfiúk" dlgába akarják beleütni akis, proletár orrukat...

GyMasa 2021.01.13. 23:05:53

@A kiló nem százat jelent.:
Igen, Tulsi többet érdemel!
Eric Weinstein szerint ő lehetne az egyik "Érdemes" elnöke az USA-nak!

GyMasa 2021.01.13. 23:10:01

@Piffu:
+1
Ember!
Nem lehetne jobban megfogalmazni a véleményemet!
Köszönöm!

GyMasa 2021.01.13. 23:14:43

@A kiló nem százat jelent.:
Igen, ahogy már korábban is megírtam:
A Clintonné által kamuból bedobott "orosz szál", ami alapvetően bűzlött a kamu szagtól, a teljes USA igazságszolgáltatását lekötötte vagy 3,5 éveig, mire kimondták, hogy semmi alapja nincs a vádaknak.
Ellenben a választási csalások esetén majd mindegyik bírónak 3,5 PERCre volt szüksége, hoyg kimondja: nem hajlandó mégcsak kivizsgálni sem a vádakat, mert azok _esetleg_ túl messzire nyúlhatnak.
Ha valami, akkor ez az igazi kettős mérce.

GyMasa 2021.01.13. 23:19:49

@A kiló nem százat jelent.:
Mondjuk, ennek csak az az oka, hogy Törökországban és az USA-ban máshol van az a tűréshatár, illetve a jogrendszer lehetőségei, amik ezt lehetővé teszik.
Az USA-ban egészen jól felül lehet bírálni egy elnöki rendeletet egy bírósági ítélettel.
(Lásd az arab országok elleni általános beutazási tiltásokat)

GyMasa 2021.01.13. 23:30:23

@Wrestler68:
"viszont érvelés és vita helyett nemes egyszerűséggel jellemzően elhallgattatod azokat, akikkel nem értesz egyet."
Egészen pontosan ezt csinálta a demokrata/balos sajtó és a szociáli média is az USA-ban.

" Aki ezen a blogon csak egy kicsit is határozottbban foglal állást, azt pillanatokon belül letiltod."
Szerintem csak Gender ratyi, 2000, megismételt hozzászólását törli, amiknek egészen pontosan NULLA hozzáadott értéke van egy érdemi diskurzushoz.

"Na most vagy az van, hogy a Facebooknak és Twitternek is joga van eldönteni,..."
NEM!
Ezek FELÜLETEK akik lehetőségetbiztosítanak MINDENKINEK a véleményük közzétételéhez, és, mint ilyenek, védettek a 230-as paragrafus alapján,
VAGY
Szerkesztett híroldalak
akik megszűrik, hogy milyen tartalmakat tesznek közzé, viszont akkot NEM vonatkozik rájuk a 230-as paragrafus.
Rossz hírem van:
Az, ha valakit kitiltasz az oldaladról, mert az illető akármilyen politikai nézetet vall, az bizony szerkesztői beavatkozás.

" hogy kiket látnak szívesen és milyen megnyilvánulásoknak adnak teret a saját felületükön, vagy pedig saját magadat köpöd szembe, amikor te a szólásszabadság sárbatiprásának nevezed ezt, miközben te is pontosan ezt teszed a te saját felületeden."
Ezzel csak az a baj, hogy a bloggazda nem tilt ki senkit a véleménye miatt ÖRÖKRE, mint a twitter/Facebook/Google, hanem, csak az adot poszt tartalmaalapján dönt.

"Erre mondják azt, hogy képmutatás. "
Nem, képmutatás az, hogy egy többszörös gyerekgyilkosnak is van lehetősége új életet kezdeni a való életben, miután letöltötte a büntetését, de a Twitter letilt téged ÖRÖKRE, mindenféle, érdemi jogorvoslat nélkül a felületérő egy olyan dolog miatt amiről a moderátorai úgy gondolják, hogy lehet.
Ez az, amikor a római jogrendet felváltja a lincselés...

GyMasa 2021.01.13. 23:39:31

@Politológus Mihály:
"A Trump-rajongó Capitolium ostromlók illegálisan hatoltak be egy kiemelten fontos, védett közintézménybe."
Akkor is, ha a rendőrök engedték be őket?
Mert, ugye az mára köztudott lett, hogy nem indenhol törték rá az ajtót a rendőrökre...

" Eközben megöltek egy rendőrt, törtek-zúztak, loptak, köztörvényes bűnözőként viselkedtek."
Ja, egy igen kis részük.
A nagy részük még arra is ügyelt, hogy a bársonykötelek által kijelölt úton haladjon...
Igazi elvetemült gazemberek...

"Hadházyék képviselőként jogosultak voltak bejutni az MTVA-ba,..."
Vizsgálatokat végezni, amibe nem tartozik bele az ott folyó munka semmiféle megzavarása, sem pedig mindenféle "követelések" beolvasása.

" ...és semmilyen kárt nem okoztak."
Igen, szerencse, hogy az ajtók olyan erősek voltak...

" Ez egy baromi erőltetett párhuzam. "
Igen, az!
főleg, hogy teljességgel irreleváns.

"Akkor már sokkal kézenfekvőbb lenne a 2006-os TV székház ostrom, ahol rendőrök sérültek meg és milliós kárt okoztak az autókat felgyújtó, a büfét kifosztó ostromlók."
Érdekes, hogy a 2020 május óta zajló, BLM tüntetések és csatományaik, amik eddig is milliárd USD károkat okoztak, és vagy 20, teljesen ártatlan ember halálát, azok nem ütik meg az ingerküszöbödet...

" Te most az ellenzéki koalíció részeként tolod a fideszes/mihazánkos narratívát és támadod az ellenzéket."
Nem!
A bloggazda most elmondja a saját véleményét, amivel lehet egyet érteni, vagy nem egyet érteni.
Mindkettőhöz jogod van.

GyMasa 2021.01.13. 23:49:45

@mgdé:
Látom, neked nem sikerült megérteni, miről szól ez az egész...
Amit Trump csinált az a mai napig teljességgel jogos és alkotmányos volt.

Szerintem Trump jó elnök volt, de csapnivaló politikus.
És ez ütött rá vissza a végén.
Ő az az elnök, aki regnáló elnökként a legtöbb szavazatot kapta.
Ő az, aki nem indított új háborút az elnöki ideje alatt.
Ő az, aki 5, izraellel kapcsolatos békeszerződést hozott tető alá, ami másoknak 1948 óta nem sikerült...
Itt vannak, a Fact checked eredményei:
www.nytimes.com/2020/09/11/opinion/fact-check-trump.html
Ő volt az az elnök, aki NEM vetette be a nemzeti gárdát semelyik BLM lázadásnál, pedig lehetősége lett volna rá.
Ő az az elnök, aki NEM hirdette ki az "insurrection act"-ot, pedig lehetősége lett volna rá.

Amiben nem volt Trump jó, az a politika volt.
Azt hitte, hogy az üzleti életből hozott tulajdonságai majd a politikai életben is működni fognak.
Na, ebben hibázott nagyot!

P.S.
Arra nagyon kíváncsi lennék, hogy mi lenne a véleményed gyurcsányról, ha mondjuk 2021 decemberében kijelenti, hogy "létrehozták Magyarország legkiterjedtebb választási csalási rendszerét, majd utána nem csinálna semmit, és 2022-ben nyerne a választásokon?

GyMasa 2021.01.13. 23:57:30

@Glokta:
"Mondjuk azért nem ugyanaz az USA elnökét letiltani az egyik legfontosabb kommunikációs platformról (az összes social mediából), mint egy átlagembert letiltani egy jelentéktelen blogban való kommenteléstől."
A kettő között kizárólag az arcátlansági faktor a különbség.
A 230-as paragrafus pont azt mondja ki, hogy a netes felüleltek FELÜLETEK, akik nem felelősek a közzétett megnyilatkozásokért.
És, azért nem perelhetőek, mert csak a közzétételt intézik.
(ha mégis megjelenik valami törvénytelen, akkor azt leginkább csak jogerő bírósági határozat alapján kell eltávolíaniuk.)
Ha elkezdenek BÁRMILYEN elvek alapján szelektálni azok között, hogy kik tehetnek nyilatkozatot a felületükön, akkoz már NEM csak felületek, hanem tartalomszerkesztők, és teljes felelősséggel tartoznak azért, ami megjelenik a felületükön.
És, mint ilyenek, teljes felelősséggel tartoznak a cenzúrájukért.
Mert, ugye abban egyet értünk, hogy ez cenzúra.

"Az előbbit inkább nevezném aggasztónak, mint az utóbbit."
Mind a kettő aggasztó.

"Ettől függetlenül persze az elég szomorú, hogy a blogger, aki egyben az egyik politikai párt egyik vezetője"
ezt most nem értem...
A blogger tényleg vezető?
Nekem nem ez jött le.
De, ah így is van, miért nem mondhatja el a véleményét???
csak azért, mert az nem egyezik a tiéddel?
Azt tudod, hogy arra van már egy jó kifejezés:
CENZÚRA

GyMasa 2021.01.13. 23:58:38

@Glokta:
Bazzeg, most KOMOLYan ott tartunk, hogy a Twitter BÁRMILYEN hírnek is a komoly forrása?????????

mgdé 2021.01.14. 00:57:05

@GyMasa:

"Ő az az elnök, aki regnáló elnökként a legtöbb szavazatot kapta."

Valóban, akár 1820-ban, akár 1920-ban, vagy válassz tetszésed szerinti dátumot, nehéz lett volna ugyanennyi választásra jogosultat, valamint tényleges szavazót találni, lévén közben az USA népessége folyamatosan elég rendesen nőtt. :D

S Biden, összesített darabszámra, még így is jóval többet kapott. Akkor is, ha szerinted vagy szerintem "nem érdemelte meg".

Az Isist megállító kurdokat meg eladta. Tuti jó ember ...

Az az 5, csak azért, mert 5 darab, többet is ér, mint Carter Camp Davidje?
Vagy miért a darabszám a fontos?
Stb.

mgdé 2021.01.14. 01:06:01

@GyMasa:

Gyurcsányról? :D Ugyanazt, mint most.
S ha Orbánnal tennéd fel ugyanezt a kérdést, arra is ugyanez lenne a válasz:
Ugyanazt, mint most.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.14. 07:21:32

@mgdé: a kurd mítosz hülyeség: Trump számolta fel az ISISt azzal, hogy nem dotálta többé. A kurdokat felhasználta. De ne hidd, hogy szentek.
"A kurd kérdésre adott rossz és még rosszabb válaszok — TLDR - A kiló nem százat jelent." kilonem100.blog.hu/2019/10/24/kurd_kerdes

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.14. 07:24:56

@GyMasa: Nem Schiffer vagyok, és ő se pártelnök már jó ideje, de 90%-ban egxetértünk.
Annyi, hogy én nem léptem ki. Nem látom értelmét: az ember elvállal valamit, csinálja végig.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.14. 07:44:01

@mgdé: Valóban nő az USA. népessége, de nem 100 évente van választás, hanem 4. A népesség 5millióval nőtt. Trump talán kb. 10 millióval növelte a szavazatszámát? Ez nagyon ritka. Illetve dosrm volt ilyen.

bertrand 2021.01.14. 08:18:08

én alapvetően nem vagyok Trump ellen, gazdasági lépéseinek jórészével egyet tudok érteni, egyéb döntései közül is sokkal. nem gondolom se különösebben jó, se különösebben rossz elnöknek, kb átlagos. pár hülye megnyilvánulása nélkül, csak a tettei alapján megítélve, simán beleolvadt volna a felejthető elnökök hosszú sorába.

a választással és a teljesen komolyan vehetetlen, abszolút nevetséges csalási vádakkal, viszont teljesen hülyét csinált magából és azzal, hogy ezt az ökörséget az utolsó percben se hagyta abba, lenullázta teljes eddigi teljesítményét. ettől még 24-ben simán indulhatott volna, még akár esélye is lett volna, a kapitóliumos hergeléssel és az azt követő balhéval, viszont mindörökre kiírta magát a politikából. mit gondolt vajon, mi fog történni, ha egy csapat összesküvéshívő rednecket hergel hónapokon keresztül? csoda, hogy "csak" ennyien haltak meg.

a csalási vádak nevetégességébe nem hiszem, hogy részletesen bele kellene menni, sehol semmi bizonyíték, valami 60 bíróságon próbálkoztak elérni bármit, 0 éredménnyel, rakás államot újraszámoltak, volt amit többször is, 0 eredménnyel, ráadásul amikor Trumpot még a választások előtt megkérdezték, hogy elfogadja-e majd az eredményt, már akkor azt válaszolta, hogy csak akkor ha ő nyer. wtf? innentől nincs kérdés, elve tudta, hogy veszteni fog, elve erre készült, erről szólt ez az egész csalásos színjáték, semmilyen komolyan vehető ember nem ad már hitelt a szavának. újraválasztás helyett most már annak is örülhet, ha nem csukják börtönbe. szép teljesítmény...

Glokta 2021.01.14. 10:00:12

@GyMasa: "A kettő között kizárólag az arcátlansági faktor a különbség."
Épp azt mondom, hogy sokkal aggasztóbb az, amikor a Twitter kitiltja Trumpot (miközben egyébként csomó más embert nem tilt ki, aki szó szerint erőszakra buzdít), mint az, hogy egy random blogger kitilt egy kommentelőt.

"ezt most nem értem...
A blogger tényleg vezető?
Nekem nem ez jött le.
De, ah így is van, miért nem mondhatja el a véleményét???
csak azért, mert az nem egyezik a tiéddel?
Azt tudod, hogy arra van már egy jó kifejezés:
CENZÚRA"

Elvileg a blogger az LMP egyik budapesti vezetője.
Ha feltűnt volna, NEM azt mondtam, hogy nem mondhatja el a véleményét, hanem hogy nem tartom helyesnek egy politikai párt egyik vezetőjétől, hogy valakinek a kommentjét törli azért, mert az érvekkel megindokolva leírja, miért tartja hazugnak őt.

Politológus Mihály 2021.01.14. 10:09:11

@GyMasa: "Akkor is, ha a rendőrök engedték be őket?
Mert, ugye az mára köztudott lett, hogy nem indenhol törték rá az ajtót a rendőrökre..."

Köztudott :D A te alternatív valóságodban lehet, én a szememnek hiszek:

www.youtube.com/watch?v=3TeyPZANRyM

Glokta 2021.01.14. 10:15:33

@GyMasa: "A 230-as paragrafus pont azt mondja ki, hogy a netes felüleltek FELÜLETEK, akik nem felelősek a közzétett megnyilatkozásokért.
És, azért nem perelhetőek, mert csak a közzétételt intézik.
(ha mégis megjelenik valami törvénytelen, akkor azt leginkább csak jogerő bírósági határozat alapján kell eltávolíaniuk.)
Ha elkezdenek BÁRMILYEN elvek alapján szelektálni azok között, hogy kik tehetnek nyilatkozatot a felületükön, akkoz már NEM csak felületek, hanem tartalomszerkesztők, és teljes felelősséggel tartoznak azért, ami megjelenik a felületükön.
És, mint ilyenek, teljes felelősséggel tartoznak a cenzúrájukért.
Mert, ugye abban egyet értünk, hogy ez cenzúra."
Amiről te beszélsz az az, hogy a social media platformként és nem tartalomszerkesztőként (publisher) hivatkozik magára, mégis az utóbbiként viselkedik - hiszen egyes felhasználókat bannol és egyes tartalmakat töröl -, ezért nem kéne hogy vonatkozik rájuk a 230-as paragrafus (felelősnek kell lenniük azért, ami megjelenik a felületükön).

Nos, ez egy közkeletű tévedés (vagy dezinformáció).*
A valóság azonban az, hogy a 230-as paragrafusban nincs szó platform és publisher szétválasztásáról, és NEM írja elő, hogy az online szolgáltatásoknak neutrálisnak kell lenniük és nem szelektálhatnak azok között, hogy kik tehetnek nyilatkozatot a felületükön. Épp ezzel ellenkezőleg, a védelmet akkor is megkapják, ha teljesen elfogult módon moderálnak.
Olvasd el ezt a cikket: www.eff.org/deeplinks/2020/12/publisher-or-platform-it-doesnt-matter

*Gondold végig, miért baromság ez. Ha ez így lenne, akkor pl. a Twitternek nem is lehetne szabályzata, amely pl. tiltja az erőszak dicsőítését (pedig ez ugye nem ütközik amerikai törvénybe) és az ezt elkövető felhasználókat nem tilthatná ki (mert az is szelektálás lenne): help.twitter.com/en/rules-and-policies/glorification-of-violence

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.14. 10:27:12

@Glokta: ismétlem: nem vagyok semmilyen vezetője az LMP-nek. És azok az érvek nem voltak érvek. Az illető időnként szétspammeli a posztokat. Néha azzal szórakozik, hogy többtucatszor másolja be ugyanazt a gyalázkodó kommentet. Ezeket szankcionálni lehet és kell. Más is ezt teszi. Ráadásul mivel akadályozza a párbeszédet, jogos a kitiltása innen. Nézd meg: te pl. nem vagy kitiltva, pedig sok vitathatót írsz le. De úgy érzem, hogy a vitának van értelme. Mátyás kollega kommentjei viszont csupán sértőek. És nem gondolom, hogy tűrnöm kell a saját oldalamon, hogy mocskoljanak. Nincs közszereplő, aki megtűrné. Írtam erről korábban. Pl. Hoppál Mihály kapcsán.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.14. 10:29:32

@Glokta: De kitalálhatsz olyan normákat, amiket akarsz. De azokat csak saját oldaladon tudod érvényesíteni, máshol nem. Ha jól értettem nem is ez a célod. Hidd el nekem, ha lenne saját blogod, hasonlóan cselekednél. Bármi is legyen addig a véleményed.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.14. 10:34:33

@Politológus Mihály: szerintem kevésbé kéne cinikusan fogalmazni. Szerintem sem köztudott, de ahogy egy kommentelő írta: jó ideig az sem jutott el hozzá, hogy egy nőt lelőttek. Lehet relativizálni, de az az állításom, hogy annak az országnak a parlamentjébe, amely 1000 milliárd dollárt költ hadseregre nem tudom, hogy tud betörni pár eszköztelen tüntető. Köztuk nagymamák és futóbolondok. Erre volt magyarázat, hogy voltak, akiket a rendőrök engedtek be.

Két magyarázat van: 1. a rendőrök is rohadt trumpisták, ami zömében igaz. Mármint nem a rohadt. 2. direkt beépített ügynökök, akik azt akarták, hogy az incidens kirobbanjon, lesre futtatták a trumpistákat.

Válassz.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.14. 10:36:06

@Glokta: a 230-as bekezdésről írtak helytállóak egyébként. De világos, hogy a szabályozás nem jó. Ezért hivatkozom Gabbardra, akinek jó megoldása LETT VOLNA.

Mindkét fő problémára lett volna: 1. átlátható választás. 2. Szabályozott social média. Ez a két probléma van. Nem Trump. Meg nem az "erőszak szítása" a probléma.

mgdé 2021.01.14. 10:37:39

@A kiló nem százat jelent.:

Senki nem mondta, hogy szentek.
(Mondjuk a törökökkel összehasonlítva, akik azon a vidéken kb. 700, ha a szeldzsukokat is beszámoljuk, úgy 900 éve 99.9%-ban képviselik az agressziót, adják folyamatosan az agresszort (lásd örmények, pontuszi és kis-ázsiai (Szmirna környéki, stb.) görögök, arabok, de írhatnánk akár a Balkán népeit is, görögök - khioszi mészárlás, Messzolonghi, hogy csak a legismertebbeket említsem -, bolgárok, szerbek, románok kárára, népirtásokról, a civil lakosság rendszeres szándékos és tudatos irtásáról beszélek), a vitás területeken a kurdok az őslakók, az a föld sokkal inkább az övék, a törököknél jóval korábban ott voltak, ott éltek. S nem csak törzs vagy töredék népecske, többen vannak mint mi.
Nem angyalok, mitől lennének azok, DE Oszmántól kezdődően a török állam egész eddigi történetét ismerve, a törökökhöz képest lehet hogy mégiscsak úgy-ahogy kisangyalok.
Vesd össze Szaladint bármelyik török szultánnal.)

A mához visszatérve:
Trump megítélése szempontjából - az erkölcsi érzéken túl - egy aprócska költői kérdés:
A kurdok cserbenhagyása után azon a vidéken ki fog megbízni az USA-ban, ki lesz valaha is (2-3 nemzedék) őszinte, megbízható szövetségesük? Elbaszta a reputációt, ő, nem más, s ez, bárki is az új elnök, nem jön már vissza.

(Amúgy a hivatalos magyar politika miért is a törököket támogatja a kurdok ellenében?
Az azerieket a keresztény örmények ellenében? Nem érzik a Karabah - Erdély hasonlatosságot? Stb. Ne má', hogy mert csak, s mert netán(?) nem csak Viktor Kipcsak és Erdogan, de még az azeri elnök is lapogatható hátú rokonlélek közepes exfocista ...
Vagy ez a reálpolitika, s van az a pénz?)

mgdé 2021.01.14. 10:41:54

@mgdé:
(Ha "van az a pénz", akkor az kinek a zsebébe jutott?
Láttál te vagy én vagy GyMasa vagy akárki innen egyetlen rá jutó fillért is, vagy - jé - izibe magánosult, "elvesztette közpénz jellegét"? Akkor meg mitől is az ország érdeke az ilyen érték nélküli külpolitizálás?)

mgdé 2021.01.14. 11:04:46

@A kiló nem százat jelent.:

Khm. Nem tudok arról, hogy 4 éve elindult volna a regnáló elnök, lévén nem tehette.
(Ha Hillary helyett Obama indul valószínűleg nyer is, Hillary-t nem kedvelik.)

No és Biden mennyivel kapott többet, mint Hillary? Vagy az nem számít? :D

Amúgy, az utóbbi időben - a II. vh után - regnáló elnök, ha elindult a második ciklusáért, elég ritkán bukott el. Trump viszont igen.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.14. 13:13:14

@mgdé: Carter, Bush voltak egyciklusos elnökök. De ez nem érdekes szerintem. Bident egy ciklusra tervezik. Az újraválasztás esélye magas. Még Trump esetében is nagy volt, pedig minden ellene dolgozott, ebben ugye egyetértünk: COVID, média, social média? Vagy vannak még kétségeid?

Hogy ne mindig a borús oldalát nézzük. Folytatás:
kilonem100.blog.hu/2021/01/14/trump_egy_huszarvagassal_sajat_elonyere_fordithatna_az_impeachmentet

tczicpe, akinek a mondandójától rettegsz 2021.01.14. 13:14:49

@A kiló nem százat jelent.: Nem tudom kivel keversz össze, de én egy kultúrált, semmilyen sértegetést, személyeskedést nem tartalmazó, hosszú és részletes kommetet írtam arról, hogy miért nem igazak a cikked állításai.

Te pedig ahelyett, hogy megvéted volna az állításaidat érvekkel, azonnal kicenzúráztál. Mindezt egy olyan cikk alatt, ahol a mások véleményének tiszteletéről és a szólásszabadság fontosságáról írsz. Ez egyértelmű gyávaság.

Azt írod, hogy az érveim nem voltak érvek. Mégis annyira megrémültél tőlük, hogy azonnal törölnöd kellett, miközben valóban semmilyen érvet nem tartalmazó, valóban személyeskedő kommenteket nem törölsz.

Na vajon miért?

A poszt ajánlójában a Facebookon ezt írtad:

"Ha kitéped egy ember nyelvét, nem azt bizonyítod, hogy HAZUG, hanem csak azt üzened a világnak, hogy RETTEGSZ attól, amit mond."

Nos te kitépted a nyelvemet, sőt úgy rágalmazol, hogy válaszra se adsz lehetőséget. Ezek szerint te magad is beismered, hogy nem hazudok, hanem csupán rettegsz attól amit mondok, rettegsz attól, hogy nekem van igazam.

Én csak annyit tudok mondani erre: jól teszed!

mgdé 2021.01.14. 14:35:40

@A kiló nem százat jelent.:

Meg még Ford is, annyi különbséggel, hogy ő nem megválasztott elnökként, hanem (nem megválasztott :D) alelnökből lett elnökként indult.

A Covid előtti általános világgazdasági fellendülés meg "mellette" dolgozott. :)

Az fb és tsai óta a "nagymédia" jelentősége, bár nyilvánvalóan továbbra is komoly, messze nem akkora mint korábban, amikor gyakorlatilag még kizárólagos volt. Trump és stábja és hívei állítólag jól használták ki ezt a platformot ... 4 évvel korábban ezt is némileg váratlan - Hillary tudott egyértelmű népszerűtlensége, valamint a rozsdaövezet egyre növekvő elégedetlensége miatt azért nem teljesen váratlan - győzelme egyik okaként említették ...

De ez mindegy. Nem volt ördög, de megváltó sem, csak egy - az általad már említett politikai tapasztalatlansága mellett :) - nárcizmusa és pojácasága miatt is felesleges hibákat elkövető valaki. (Az amerikai inkább-bezárkózás nem az ő ötlete, annak bőven volt/van hagyománya és hívei.) De pl. a kurdok becsapása és az országon belüli uszítás - nem fogadom el a választás eredményét, nem, nem soha, csak ha én nyerek - az egyes megítélők személyes szempontrendszere alapján meg még akár bűn is. Ez utóbbi az eddig békét biztosító keretek tudatos rombolása. Simán elhiszem, hogy lehetnének ennél jobb kereteik. De újakat, jobbakat ő nem adott. S, no de akkor mit mondasz a mi kis saját, egy adott személyre tákolt kereteinkre? :D

Piffu 2021.01.15. 11:54:00

@tczicpe, akinek a mondandójától rettegsz:

Rettegne bárki a te mondanivalódtól? Atyagatya, ki vagy te Magda Marinkó, akinek az a mondandója, hogy "melyiket lőjem le először"?
Mivel nem vagyok itt őshonos, nem állok neki találgatni, hogy melyik nick lehetsz, de azt láttam, hogy akit a gazda törölt itt, az egy gyépés futóbolond, aki azt hiszi, hogy a trágárság az komoly érvnek számít (bárhol is). Hülyeséget beszélni, hülyének lenni alapvető emberi jog. Trágárkodva másokat gyalázni, az nem az. Legalábbis jobb helyeken nem. Le lehet írni kulturáltan, hogy "nem értek veled egyet", "nincs igazad", "szerintem ebben-abban tévedsz, vagy csúsztatsz", "úgy gondolom, ez hülyeség". Azonban a bloggazdának azt mondani (rendszerjelleggel) hogy hülye vagy, hazudsz, stb. az egy magánblog tekintetében kontraproduktív, meg szimplán bunkóság is és bizony jól teszi a gazda, ha kisöpri a szemetet.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.15. 12:55:48

@tczicpe, akinek a mondandójától rettegsz: :D :D :D

Ha az idiótáknak lenne pártjuk, a világuralom se lenne elérhetetlen.

mgdé 2021.01.15. 13:05:48

@Piffu:

"Trágárkodva másokat gyalázni"

"Legalábbis jobb helyeken nem." :D

Amit M. már kissé bekattanva tesz, azt pl. Bayer milliókért műveli, s teljesen nyilvánosan.
Ráadásul nem csak fb. oldalon és/vagy magánblogon és tsaikon, hanem közpénzből finanszírozott hivatalos csatornákon, legyen az tv vagy írott, vagy bármi egyéb.
Nem megengedhető ez M.-nek, eléggé egyértelműen ezt jelzik vissza (oldalfüggetlenül!) a kommentelők az érintett blogokon, egyesek - pl. Kurt - még aktívan tesznek is ellene, de azért arról sem illik megfeledkezni, hogy juthatott idáig.

S hogy tárgyszerűek maradjunk
- nem téged érint, a blog szerzője egyik megállapítására utalok vissza, valahol a korábbi válaszai közül -:
Nem. Az Isis tényezőként való megszűnése nem/nem csak (nekem mindegy) a korábbi amerikai támogatási pénzek elmaradása következménye. :)
Irakból - nem hinném, hogy az Isist bármennyire is érdekelték az országhatárok, tehát a teljes területről ki kellett söpörni -, az irániak közvetlen beavatkozása tüntette el őket, némi helyi állami és ottani_kurd segedelemmel, ha az Usa-n múlik, lehet akár, hogy még jó darabig ott dekkolnak ..., mint ahogy Dél-Szíria, valamint Libanon határvidéke Isis mentesítése meg jórészt a Hezbollah műve volt, míg Észak- és Kelet-Szíriáé meg a - már említett - kurdoké. S persze helyenként még Aszad haderejéé is, bár ők nagyon vigyáztak arra, hogy ne fő front legyenek, inkább csak átvettek/visszavettek a máshol elszenvedett Isis vereségek nyomán "légüressé vált" területeket. Szóval nálam továbbra is jár a pluszpont a kurdoknak.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.01.15. 14:03:10

@mgdé: ezt tegyük azért tisztába: az USA nagy terve az volt, hogy megdönti az Asszad rezsimet. Van erre ok. De mindegy. A kivitelezésben elkezdett dotálni olyan szervezeteket, akik Asszad ellen akartak fellépni. Nem volt gond persze, hogy fegyverrel döntenék meg az oroszbarát diktatúrát és polgáháború lesz. Kaptak bőven tehát fegyvert és eszközöket. Amik szépen átvándoroltak oda, amit úgy hívnak ISIS. De legalább 4-5-6 csoport állt harcban egymással is. A kurdok csak az egyik.

Az ISIS felszámolása úgy történt meg, hogy Asszad kvázi kegyelmet kapott. Velük, az oroszokkal, Iránnal, a Törökökkel és az iraki reguáliris erőkkel na és a kurdokkal együtt már fel lehetett számítani az utánpótlás nélküli ISIS-t. Azóta nem is hallasz róluk. Addig meg felszámolhatatlanok voltak. Kinek az érdeme? A kurdoké? Ugyan. A káros amerikai politika megváltozásáé. Kevés jót tett Trump, de ennek az utánpótlásnak a felszámolása jó volt. És be sem kellett vonulniuk. Ismétlés a tudás anyja, a jó kurdokról, nem a teljes igazság, de olyasmi, ami azért árnyalja a mítoszt: kilonem100.blog.hu/2019/10/24/kurd_kerdes — ja és igen: az USA nem állt ki a kurdok mellett, amikor azok éppen egy új államot akartak volna gründolni. Érthető okokból. Az újabb polgárháborút jelentett volna pl. Jobb a status quo általában mindenkinek. Én nem mondom, hogy a kurdok nem érdemelnének államot, az a helyzet, hogy viszont azon területen SEM csak kurodk élnek. Illetve nincs olyan nép, hogy kurd. Az is vagy 10-12 törzs, különböző nyelvű, vallású, kultúrájú. És rendszerint elmaradottak végtelenül. Igazi gyúanyag és hátország egy tartós terrorista szerveződéshez. Lásd KMP.

mgdé 2021.01.15. 15:05:33

@A kiló nem százat jelent.:

Nem kértem számon az Usa-tól (avagy Trumptól) a kurd állam megteremtése támogatását/nem_támogatását.

Azt viszont igen, hogy bár kérték, még a sajátjai is (rep.-ek), nem volt hajlandó a szír-török határ a szír oldal kurdok uralta területein folyamatosan járőröztetni sem. Ahogy az orosz gép lelövése után Erdogan hátrébb lépett, s Aszad állásait nemigen támadta, úgy elszórt "véletlen" eseteket leszámítva amerikai katonákra sem lőttek volna, hivatalosan semmiképp, s nem indulnak el, nem mennek át rajtuk a török tankok.
Ennyi, nem több.

Azt kib. nehéz lenne bebizonyítani, hogy azokon a vidékeken alapvetően nem a törökök a mindenkori agresszorok. :)

//Vannak török ismerőseim, három helyen/csapatban is fociztam együtt törökökkel, csóró fiatal sráctól kezdve kőgazdag itteni főmuftiig isztambulitól, ankaraitól, anatóliai vidéki gyerekig. Voltak közülük akiknél nemegyszer vendégségben is voltam. Külön-külön a legtöbbjük kedves, barátságos, segítőkész, jószívű ember. Együtt azonban, főleg ha isznak is egy kicsit, előjön belőlük a "nagytörök" felsőbbrendűség. Teljes mértékben hiszik, hogy azokon a tájakon nekik kell lenniük az uralkodó népnek, s hogy ők mindenki máshoz képest felsőbbrendűek, ők a "harcosok". Kivétel az oroszok, azoktól tartanak, azokat hümmögve emlegetik. Évszázadokon keresztül EZT nevelték beléjük, MA IS ezt nevelik beléjük, így szocializálódtak/szocializálódnak. (Az már csak a tréfa a dologban, hogy Törökország lakosságának genetikailag viszonylag kis része a hódító 20-30.000 oguz lovas utóda, a nagy többség az iszlám hitet felvett, eltörökösödött korábbi lakók leszármazottja.)

Ismerek pontuszi menekült származású görögöt is. Jól. Bár ez mellékes, Németországban él, német a felesége. Ismertem a mamáját és nagymamáját is, akik még Pontuszban születettek. (A család több mint 1.500 éve szerepelt a szülővárosa könyveiben, s nyilvánvalóan előtte is léteztek. (Hol is voltunk mi 1500 éve?)) Hallottam egy-két történetét.
A bármikori török belpolitika aljasságait mi itt Európában elképzelni sem tudjuk! A kurdok egyszerűen nem tudnak hasonló kategória lenni, lévén nem volt rá módjuk, de egyébként sem. Pl. valóban igaz (Birca jobb híján ezzel érvelt :D), hogy az örmény népirtásban ők is részt vettek mint közreműködők (kísérők), haszonélvezők (jórészt a kurdok földjén hajtották át a szerencsétlen örmények meneteit), de nem ők találták ki, nem ők indították el, ráadásul teljesen tudatosan(!), nem ők szabadítottak börtönből kiengedett és általuk felfegyverzett csőcseléket védtelen falvakra, nem ők csináltak ideológiát a dologból. (Viszont a "magukhoz vett" csinosabb örmény nők révén került beléjük örmény vér.) Őket - ebben is - csak felhasználták a törökök, még ha az akkor még hagyományos örmény-kurd ellentét miatt ezen nem jutott eszükbe elgondolkozni, s vitték ők is a "gazdátlanná lett" örmény vagyont. (Mint tudjuk, Magyarországon is volt hasonló ...)
Stb.

Az ismerősömről - itt járt egyetemre - annyit, hogy Németországban élő görög létére értőbben és szebben mond Weöres vagy Pilinszky verseket, ismeri a festőinket, mint a magyarok 99,8 %-a. Nem, nem színész vagy irodalmár, főleg japánokkal (bor) és olaszokkal (gabonafélék) kereskedő Rajna -vidéki üzletember. Csupán érti, szereti és becsüli a kultúrát. Neki - megalapozta - elhiszem amit elmesél. Erdogannak vagy a bármikori hivatalos török propahantának? Uggyan már ... //

alöksz róz 2021.01.15. 16:54:41

@mgdé: ismerek néhány törököt, ismerősöm mesélte, szappanoperákat is tudnak rendezni...

egész komoly érvrendszert sikerült kidolgoznod, scatman :D

mgdé 2021.01.15. 17:34:10

@alöksz róz:

Nem veled beszélgetek, házmesternéni drága, lévén a veled való beszélgetésnek nem lenne semmi, de semmi értelme. :D

Nyilván onnan tudom hogy vélekedik mindezekről egy török, hogy - veled ellentétben - én beszélgetek velük. Ilyenekről is. S mivel jobban focizok náluk, adnak a szavamra. :) Férfiaknál így megy ez, kedves Rózsika, bár erről te mit sem tudhatsz, neked ez nem adatott meg. :P

Piffu 2021.01.16. 16:24:05

@mgdé:

Mondjuk a szárazlábú/szőröstalpú Bayert pont leszarom az az igazság. Amikor a párthűség felrúg bármilyen etikai/emberi normát, az nálam vesztes történet/ember.
Ami Tramplit illeti, valamilyen szinten (csak oldalazva) szembement azzal a hmmm "narratívával", amit én semmilyen szinten nem tartok elfogadhatónak. Ez az egy ok, ami miatt egyébként inkább Trump, mint más, de számomra nem "béketerv", amit a ciszjordániai telepekkel gondolt (dehogy gondolt, gondoltattak vele) , vagy az ahogy a farok csóválta a kutyát Jeruzsálem ügyében is, az számomra minden, csak nem "béketerv". Hát, ja egyébként meg nem lett újabb Majdan erre, meg arra, ezt el kell ismerni, (bár ez nem feltétlen rajta múlott), de valójában Jared Kuschner megrázta a seggét, és arra felé himbilimbizett Trump,amerre a lóbálás vitte. Ami a kurdokat illeti: Nos, én úgy gondolom, ha választanom kellene, hogy kit rúghatok seggbe vasalt bakancs közvetítésével, én a törökökre szavaznék, de hozzáteszem, nagyon nehéz a Közel-Kelet dolgaiban tisztán látni. Ami az ISIS-t illeti, leginkább izraeli irányítást sejtenék mögötte, Abu Bakr al-Bagdadi moszad-ügynök "halálai" is ezt a vonalat erősíti számomra. Persze tévedhetek, de én így érzem.
Mindettől teljesen függetlenül a jenki választási rendszer - vagy inkább annak hiánya, vagy megdöbbentő működése, az több, mint gáz. Én úgy gondolom, át lettek ba...verve a választók, és úgy gondolom, bőven volt lehetőség csalásra, és éltek is vele, és ezt pontosan így gondoltam 18-ban itthon is. Fenntartva, hogy előfordulhat, hogy nincs igazam, de igazam van :)
süti beállítások módosítása