A kiló nem százat jelent.

Kutyapártra szavazásra buzdít az LMP-s Vágó Gábor is. Méghogy halott az ökopolitika?!

2022. február 15.

90b447ea-b269-47ef-8e99-8f4c8f0d503f.jpg

Bár az összefogás színeiben politizál, a kutyapártra szavazásra buzdít az ismert LMP-s politikus, Vágó Gábor, amiért akár az ő párttagságát is felfüggeszthetik az LMP elnökségének határozata alapján, akár Hajdu Máriáét vagy Takács Lajosét. Pedig őt a jószándék vezeti. 

SPOILER: Mint amúgy a legtöbb politikai szereplőt általában. Azokat is, akiket éppen nagyon utálsz. Csak mondom.

"Miből számolta ki?! Matematikus Ön?"

Csóka Endre matematikus ugyanarra a végeredményre jutott tanulmányában, mint én a Gemist -e megjelent elemzésemben ősszel. A kormányváltást akarók akkor tudják maximalizálni szavazatuk hasznosságát, ha listán a Kutyapártra, a szoros körzetekben az ellenzéki jelöltre szavaznak.

Ha bejut a Kutyapárt, akkor 2-3 képviselővel kevesebb listás helye lesz a Fidesznek. Ez a tiszta matek. Aki a bonyolultabb számításokra is kiváncsi, nézze meg Csóka előadását. Minden más felesleges hangulatkeltés. Sőt a Kutyapárt támadása az ellenzék részéről önsorsrontás, mert a bűnbakkeresés több szavazót taszít, mint hoz.

273709236_311556344338432_30788137670018408_n.jpg

 

� HOGYAN SEGÍT A KUTYAPÁRT A KORMÁNYVÁLTÁSBAN
A tények és a matek.
Voltunk mi már mindennek kikiáltva. Akik hagyományos sémákban gondolkoznak, azoknak nem könnyű új dolgot befogadni. Az elmúlt évtizedben számos óriásplakát kampánnyal, tüntetéssel, közvetlen akcióval bizonyítottuk, hogy nem csípjük ezt a rendszert.
Ezért is indulunk a választáson, hogy annak a sokszázezer szavazónak is legyen választása, aki nem elégedett sem ezzel a kormánnyal sem ezzel az ellenzékével. Mi hiszünk a cselekvő emberek erejében, és abban, hogy az emberek nem hülyék.
“Mégis miből számolta ezt ki? Matematikus Ön?”
Hogy miért is ér a Kutyapárt listájára leadott szavazat háromszor annyit a kormányváltás szempontjából, azt Csóka Endre, az MTA-tól Elcsatolt Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézet matematikusa tegnap a Kétfarkú Kutya Népfőiskola oktatásunkon bemutatta. Akit érdekelnek a választási rendszer részletei és a háttérszámítás az megtekintheti itt az előadást: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=988179028777308
Ha listán elérjük az öt százalékot, akkor 4-5 képviselőnk biztosan bent lesz a Parlamentben. Ez automatikusan azt hozza magával, hogy listán 2-3 képviselővel kevesebbje lesz a Fidesznek.
A Kutyapártnak fontosabb a listás szavazat a bejutáshoz, mint az ellenzéknek. Csóka választás-matematikai elemzésében a bejutási határon lévő pártra leadott szavazat háromszor annyit ér a mandátumszerzés szempontjából, mint a biztosan bejutó listákra menő voks. Döntetlen közeli helyzetben az egyéni jelöltekre való szavazás során tízszer annyit ér az esélyes jelöltekre leadott szavazat.
A matematikus szerint ha legalább egyharmad annyira szereti valaki a bejutás szélén álló kispártot, mint a biztosan bejutó nagyot, akkor a kispártra érdemes szavaznia. Ugyanez fordítva is igaz az egyéni jelölteknél. Ha egy szoros körzetben legalább tizedannyira szereti egy kispárti szavazó a nagypárti jelöltet, akkor arra érdemes szavaznia.
Csóka szerint sokan vannak úgy, hogy mindegy az, hogy nekik kinek hány mandátuma lesz, csak ne a Fidesz győzzön. Számukra azt ajánlja a matematikus, hogy listán a Kutyapártra egyéniben az összefogás jelöltjeire szavazzanak.
A Válasz Online választásföldrajzi elemzésében hasonló kérdést jár körül szintén matematikai eszközökkel. Kimutatták, hogy a kutyapárti szavazók 2018-ban mintha megérezték volna az egyes választókerületek szorosságának várható mértékét. Annál nagyobb arányban voltak hajlandók egyéniben átszavazni az esélyesnek mondott ellenzéki jelöltre, minél szorosabb volt az adott választókerület eredménye. Itt tudod az elemzést elolvasni: https://www.valaszonline.hu/.../valasztasi-foldrajz-2022.../
Néhány, az egyesült ellenzék színeiben induló képviselő most elkezdett arról posztolni, hogy mivel az egyéni szavazat neki jobban számít, ezért minden szavazónk szavazzon át rá.
Azt elfelejtik hozzátenni, hogy a listás szavazásnál viszont a Kutyapártra adott szavazat ér többet. Akkor lenne korrekt a Kutyapártos szavazóknak való üzengetés, ha elmondanák a saját szavazóiknak is, hogy a listán hatékonyabb a kormányváltás szempontjából a Kutyapártra leadott szavazat.
Mi nagyon örülnénk, ha választási kampány a valóság és a korrektség talaján maradna.
✌️ Több valóságot, kevesebb próbapandát!

Nem volt igaza azoknak a rosszindulatú kommentelőknek, akik halottnak nevezték az LMP-t, korai még nekrológgal bíbelődni, de legalább is tovább nőtt a (tetsz)halott szakálla...

Amiben hogy-hogynem egyre inkább találunk kutyaszőrszálakat is. Valahogy a 2018 óta jobbhíján szintén a kutyapártra voksoló Schiffer András LMP-jének utódpártja (hiszen nevet változtattunk azóta) még ebben a lefagyasztott kutyakajamaradék állapotában is érdekesebb, mint a napi bakiparádét összehozó összefogásos "miniszterelnök-jelölt". És még ez az LMP, sőt Márki-Zay maga is üdítőbb, mint amennyire szörnyű az országot csődbe kormányzó jórészt már nyugdíjaskorú neoliberálisok tülekedése az általam jóindulatúan nem olyan régen még megújultnak titulált ellenzék első sorában. Márki-Zay egyre inkább a választási kudarcért felelős ideális bűnbak szerepére látszik pályázni, amit Gyurcsány Ferenc "megértő" mosolya kísér a háttérből. Ő tud hosszútávban gondolkodni és nem gondolja azt, hogy 1, 2, 3, 4 fideszes ciklusba belehalnánk, és ha nem jönne már össze, neki az se baj, mert a kormányzás piszok nagy meló ám. (Gyurcsányról az a hír járja, hogy szénné kereste magát az elmúlt években is.)

Bizonyos szempontból elégtétel látni, hogy pont az történik, amire számítottam. Másrészt meg sajnálatos és szomorú, hogy igazam lett, mert abban volt spiritusz, hogy legalább versenyre és megfelelésre ösztönözzük végre a hatalomba belekényelmesedett Fideszt, (ha életképes alternatíva nem is jön össze rögtön) mint egy demokráciában szokás, mert ez a mindenkori ellenzék elsődleges szerepe, és nem a hatalomért való görcsös kapkodás, az ugyanis nem jár, ki kell érdemelni, ahhoz fel kell nőni. Pláne nem bukott politikai szereplők visszatérése és a nemzetre káros politikák restaurációja az "ellenzékiség" esszenciája.

Kompromisszumkész voltam. (Mindhiába.)

Továbbra is vallom, hogy a mára erősen leamortizálódott Karácsony is megfelelőbb kihívó lett volna, ő már egy szép mentést bemutatott. Schiffer Andrással együttt nem értettem, hogy mi a fenéért lép vissza esélyesként a harmadik jelölt javára, mindegy. Az elemzőkkel ellentétben én azt mondom, hogy a Fidesz nem véletlenül lőtte (ki) már az előválasztáskor a Városháza-üggyel és a béna városvezetés kíméletlen, de amúgy jogos kritikájával. Azóta kiderült, hogy talán a fegyelmezett Dobrev Klára is jobban teljesítene most a kampányban, igaz a szavazatomat hiába kérné, ez teljesen világos, de a képességeit neki és férjének is elismerem. 

Márki-Zay Péternek néha már csak hiányosságai vannak. De nem csak neki kellett volna fejlődnie, legyünk őszinték. 

Az 12 éve magát folyamatosan üde lelkes amatőrnek gondoló LMP tényleg szerette volna elkerülni a botrányokat az idei kampányban, szinte semmiben sem foglaltak állást, ami fontos politikai kérdés, zokszó nélkül mondtak igent mindenre, amit a DK-Jobbik tandem dominálta összefogás eléjük tett, azért az ígéretért cserébe, hogy vígaszágon meglegyen a frakció negyedjére is. Legutóbb amellett érveltem, hogy kontraproduktív átesni a ló túlsó oldalára, a teljes önfeladás egy politika halálát jelenti, ha egyes politikusok vagy háttéremberek túlélését, értsd megélhetését, biztosíthatja is elméletben, amiben én nem vagyok annyira biztos. Márpedig ez az LMP-pártvezetés legfőbb érve. És lehet pont emiatt az igyekezet miatt veszíti el a párt a maradék hitelét és így alkupozícióját is az összefogásbeli osztogatásban.

A botrányok elkerülésére úgy tűnik egyre kisebb az esély idén is. Bár az LMP politikusai nem gúnyolódtak az általuk elütött áldozatokon nyilvánosan, nem keveredtek vállalhatatlan ügyekbe, bűncselekményekbe, nem küldözgettek fotót magukról nem zsidóztak "tetűcsúszdákkal" és nem is az "1990-es évek Jurrasic Parkjából" estek elénk, ellenben rettentően még mindig megbocsáthatatlanul amatőrök. És talán felmenthetők, nem tudják mit cselekszenek. Teljesen mással hívják fel rossz értelemben magukra a figyelmet, mint társutasaik, amit tovább ront az, ahogy a helyzetet a szintén tapasztalatlan pártvezetés kezeli. A hírhedt Etikai Bizottság pedig újra munkához látott, a "maga bölcsességével", ahogy Ungár Péter korábban fogalmazott. Kiderült, ő is ugyanazt a politikacsinálást sajátította el, a bajokat megelőzni nem, de tetézni tudja a zöldpárt.

Ezeknek már megint elveik vannak, ami úgy tűnik idővel ellentétbe kerül kevésbé magasztos, illetve kicsinyes megélhetési kérdésekkel. Megint ultima ratio van és csak mindent vagy semmit. Ami a kompromisszumképtelenségen át szükségszerűen elvezet az újabb töréspontig, amit nem enyhít, hanem továbbfeszít a mindenkori elnökség, most épp az Ungárféle. Márpedig Ungár Péter megtanulhatta volna, hogy a fegyelmik osztogatása a gyengeség jele és továbbgyengíti a pártot, hisz ő maga is el volt tiltva. Bármennyire is talál jónak látszó indokot. Azt Sztálin is mindig talált a tisztogtásokra.

2019-ben a párt EP-listavezetője volt, a politikába némi szünet és az egész LMP lesülthalazása után visszatérő Vágó Gábor. A jóindulatú amatőrizmus, a 2%-os buktát termő EP-választás utáni poszt traumás reakciók és a rossz lelkiismeret mondatja vele, hogy ugyanmár a drága ellenzéki szavazó szavazzon egy a sajátjától eltérő formációra, úgymint a Kutyapártra. Jó értjük a logikát, hogy az összefogás szerepeljen kicsit rosszabbul listán, a kutyapárt kerüljön be és akkor nem vész el a viccpártra adott szavazat. 

Vágó Gábor az EP-választás baljós előestéjén keresett meg ugyanezzel a baljós érveléssel, hogy mivel is kéne akkor az ő mandátumához annyira hiányzó ellenzéki szavazatokat beédesgetni, úgymond taktikai szavazással. Megírtam. Akár működhetett is volna. Igazából ez a repülő nem tudott felszállni. Sajnálom. És különösen Gábort sajnáltam. (Később ez nem gátolta meg, hogy születésnapom alkalmából személyeskedéssel köszöntsön a Facebook-profilomon, de én igyekszem a pozitív emlékekre gondolni vele kapcsolatban. Gábornak vannak értékei és remélem idővel azok határozzák majd meg a gondolkodását és túljutunk ezen a holtponton.)

Most talán az akkori kétségbeesés és a kutyapárt valószínűsíthető nem bejutása az, ami arra ösztönzi, hogy erre az újratöltött-nyakatekert taktikára buzdítsa újra az ellenzéki választókat. (Előrebocsátom nekem mindegy, nem fogok senki bejutása mellett vagy ellen érvelni. Elemezni szeretnék. A döntés a szavazó kezében van, mint mindig. Ha a Kutyapárt túl közel sodródott az ellenzékhez, akkor nem biztos, hogy mindenki ezt a viccet veszi meg. És úgy tűnik ez van, mert különben nem erről lenne most szó. A kutyapárt már majdnem összefogás a választók szemében és talán ez a "menekülőút" is bezárul.

Ezért is érzem izzadtságszagúnak Vágó Gáborék és a Kovács Gergőék kapaszkodását a parlamenti küszöbbe. Nem elegáns. Engem nem érdekel a kiesés vagy a bejutás, nyugodt szívvel akarok szavazni. Ennyi. 

Szerintem 2010-14-ben Vágó Gábor volt az egyik legígéretesebb fiatal politikus, azóta sok minden történt, mint mondtam.

Azt a politikust, akivel akkor a tévéképernyőn keresztül szimpatizáltam, később személyesen is megismertem és pártbavaló belépésemet is lelkesen üdvözölte. Eltérő élethelyzetből viszont némileg mást gondolunk most az aktuálpolitikáról. Én teljesen megértem azokat, akik a felgyülemlett ellenzék elleni érvek miatt nem kívánnak a közös listára szavazni és akár a kutyapártot támogatják. Azt azonban egy erőltetett érvelésnek látom és szereptévesztésnek, hogy egy párt politikusa egy másik pártra voksolásra buzdítson a közös siker reményében, ami valami kognitív disszonanciát fed el szerintem.

Nem érzi elég hitelesnek, vállalhatónak az ellenzéki összefogás nyújtotta alternatívát. Ez szerintem egy méltányolható álláspont és kimondható. Ahogy még kb. Donáth Anna is kimondta. Sőt Dobrev Klára Brüsszelbe visszatérése is lényegében erről szól, de az is, hogy Karácsony inkább síelni megy.

Értem a permanens kétségbeesést 2018 óta ez az ellenzék osztályrésze annak, aki a kormányváltásra teszi fel az életét, mintha más politikai cél nem is létezhetne. Óhatatlanul kergetik ezzel ugyanis vissza a megint másként, a kutyapártnál is kutyapártosabban gondolkodókat a Fideszhez, azokat, akik a neoliberális veszélyt nagyobbnak érzékelik, mint Varga Mihály és Matolcsy György 12 éven át kiszámítható politikáját, akiknek az egyoldalú atlantizmus és nyugatfüggőség a valódi probléma és nem a valójában kevés befolyással bíró Kínában vagy Oroszországban keresik az ellenséget, mint kákán a csomót általában. 

Ezeket nem látni politikai hiba. És a bukás valódi kulcsa. Amúgy biztos igaz Vágó Gábor matematikai érvelése, csak a politika nem csak matematika. El kell dönteni, melyik csapatban játszunk. Akarunk-e játszani vagy hátralépünk és nem adjuk az arcunkat valamihez. A választókat elbizonytalanító üzenetek biztos nem szolgálják a magasztosnak hitt "kormányváltás" szentgráljának ügyét. Az sem fair és valószínű nem is hatékony persze, amit az ellenzék szemmel láthatóan teljesen máshogy gondolkodó másik vége, az LMP-vel szemben vérprofi DK tesz a kutyapárti dilemma ügyében. A régi reflexnek megfelelően lejáratókampánnyal igyekeznek a riválist (és a kutyapárt rivális) kiiktatni: Gergő és Suzy százmilliókat jövedelmező magánbiznészének nevezi a DK szócsöve a kutyapártot. Ez a Nyugati Fény szokásos stílusa. Így írtak arról az LMP-ről is, amelyikkel végül kikényszerítették az összefogást az "armageddon", a harmadik kétharmados pofon után. A módszer és a stílus vállalhatatlan, a logika viszont racionális. Ez a különbség a Vágó Gábori partvonalra szorított jószándékú amatőrizmus és a DK technokrata könyörtelensége között.

A pénzért való politizálással megvádolt viccpárt természetesen pénzért politizál, mint mindenki.

És egy kritikus cikkem után több megkeresés is érkezett hozzám a viccpártból, amely kisebb-nagyobb visszaélésekről szólt és hát igen: alapvetően a két pártelnök Kovács Gergely és barátnője Suzy kezében összpontosul a hatalom túlontúl, de a DK szócsöve ilyen forrásokat nem szólaltat meg. Szögezzük le: minden szentnek maga felé hajlik a keze, a kutyapárt pedig nem szent szintén, ahogy az LMP vagy a többi párt sem. Elnézést, ha ez hidegzuhany. Többszázmillióról szerintem azért egyelőre szó sincs. Ez a vád szerintem büntetőjogilag rágalom. Szerintem.

Jó ideig egyértelműen Vágó Gábor és az amatőr jószándék mellett tettem volna le a voksomat, de ha reális a veszély, hogy a neoliberálisok jéghideg technokrata könyörtelensége térjen vissza akkor viszkikóstolós beszólásokon, Gyurcsány burkolt lerésszegezésén túl sokan "biztosabb fogódzót" fognak keresni, hogy legalább Varga Mihály folytathassa a munkáját és ne kanyarodjunk vissza 2010 előtti neoliberális zsákutcába. Drága lenne.  Úgyhogy Vágó Gábor választásbeli üzenete zöld utat nyit a még kritikusabban gondolkodók számára, hogy az ellenzékinek vélt szavazók is akár inkább a Fideszre vagy a Mihazánkra adott protestszavazattal fejezzék ki elégedetlenségüket és tiltakozásukat a DK által elfoglalt összefogás ellen. Igazán nagy pofont ugyanis csak így lehet adni a bukott baloldalnak. Ha a matekot nézzük egy ellenzéki szavazó elvesztése kétszeresen fáj majd, ha a Fideszre szavaz.

De az is megérhet sokaknak egy térdcsapkodást, ha Gyurcsányéknak Toroczkai Mihazánkjával kell megosztania a parlamenti padsorokat majd négy éven át, miután negyedszerre is besült a mutatvány. Immár az annyit követelt összefogás csodafegyverének bevetése után is. (Vagy épp azért, teszem hozzá.) Az egész politika néha úgy rémlik a választópolgárok folyamatos hülyének nézése. Semmi más.

A blog 2015 végén azért indult, hogy az ideológiai szekértáborokon túllépve tiszta vizet öntsön a pohárba.
Olvasottságunk 2020-ban lépte át az egymilliót.
Posztjainkat számos országos és helyi portál megosztotta vagy hivatkozta az Indextől a Mandinerig, a Mércétől a Propellerig, a Hírolvasótól a Kapuig, a Balmixtől a social mediáig...
Köszönöm, ha lájkolod és megosztod írásainkat, kövess minket: facebook.com/kilonem100, ha támogatni szeretnél: patreon.com/kilonem100 — köszönjük!

Utóirat.

Kevesebb modoros és semmitmondó kifejezés van 2022-ben, mint az ökopolitika. Szerintem nem kell miatta bocsánatot kérnem, de ha mégis, megteszem: én magam is ezt támogattam: rendszerkritikát,  elitellenességet, kapitalizmuskritikát, távolságtartást az atlantista és a neoliberális politikától, nemzeti szuverenitást, részvételi demokráciát, minden totalitarianizmus és erőszak elítélését. Ami kicsit több, mint az, hogy ültessünk fát, szedjünk szemetet, egyébként meg ne épüljön még egy hotel vagy nyaraló se akár a semmi közepén se, mert "klímaváltozást" okoz...

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr6017506466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Etniez 2022.02.16. 10:40:21

Arról nem fogsz írni, hogy vége a pávatáncnak és végre elkapták Orbán tőkét?

Eddig ment, mostantól vége a lopásnak és a puha diktatúrának. Vagy ha nem, az sokba fog kerülni.

index.hu/kulfold/2022/02/16/europai-unio-birosaga-itelet-jogallamisag-magyarorszag/

Érdekesebb téma lenne.

Etniez 2022.02.16. 10:42:07

Tökét, de a tőkén keresztül.

Végre valami jó hír, hiába nyer a Fidesz, be fog pucsítani vagy csődöt jelent.

Etniez 2022.02.16. 10:47:19

Hiába indítja Fidesz Gattyánt, hozza az ukrán szavazókat és a halott erdélyi románokat, hiába fog nyerni talán...

Game over.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.16. 11:12:34

@Etniez: Te figyelj, értem, hogy kampány van, de szerinted spam-eléssel fogod te megnyerni? :D Most komolyan.

Mindhárom kommented szerintem lukra futott. Egyrészt nem értem, miért kéne egy bírósági döntést vitatnom. Ennyi erővel a hőmérsékletet is vitathatom odakint. Varga Judit megtette és kb. igaza van. A jogállamisági eljárás egy politikai fegyver, nem pedig eszköz arra, amiben talán egyetértünk: a jogállami működés jobbátételére. Ez ugyanis hazai feladat, nem okrojálható rá kívülről másokra.

A korrupcióról pediglen hosszan írtam. Szerintem jó cikk lett, olvasgasd, értelmezd, szerintem sokat tanulhatsz belőle:
kilonem100.blog.hu/2022/02/04/korrupcio_meszaros_lorinc_celebbe_valasatol_volner_pal_lebukasaig

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.16. 11:16:30

Még egy hülyeség. @Etniez: Gattyán György saját színekben indul. Nem a Fidesz indítja. Szokjatok már le arról, hogy szerintetek mindenkit a Fidesz mozgat, aki valakit akar, kivéve a líbling.

Minden 2 elemit végzett ember számára világos, hogy MZP nem százas és alkalmatlan a feladatra. Én tehetném fel a kérdést, hogy nem a Fidesz strómanja MZP és a hatpárt? Lehet a hét gyerek is csak biodíszlet és valójában Rákospalotán él egy férfivel melegházasságban, ahova be van jelentve... Egy biztos, hogy az ellenzék minden bénázása, amit te nem látsz, leginkább abban erősíti meg az embereket, hogy még a legrosszabb Fidesz is jobb, mint ezek az őrültek. Ennyire hülyék maguktól nem lehetnek, gondolnám én, néha kivejezetten úgy érzem statiszták a Fidesz áldemokratikus színjátékában. Ezen gondolkodj még el légy szíves. Köszi.

Etniez 2022.02.16. 11:38:19

@A kiló nem százat jelent.: Gattyánt a Fidesz indítja. Nyugodtan tagadhatod a valóságot, de ne nézz minket hülyének.

Köszi.

Etniez 2022.02.16. 11:42:42

@A kiló nem százat jelent.: Én leszarom a választást, nem Magyarországon élek, nem Forintban kapom a fizetésem és nem veszek akciócs csirkefarhátat.

Én csak Magyarországnak szurkolok, mert ennek a fideszes sáskahadnak el kell takarodnia.
12 év alatt összehoztak egy élhetetlen, hideg polgárháborúban élő országot, eladósították, eljárványkezelték, amit pedig tudtak: ellopták.

Most a lopásnak vége lesz. Nevezheted ezt politikai fegyvernek meg álmodozhatsz belső javulásról: vége. Nyerhet most a Fidesz, de Orbán kénytelen lesz széthúzni a farpofáit, mert addig tart a NER, amíg lesz mit ellopni. Ha nem lesz lóvé, akkor marad a most látható eladósítás, de az sem mehet tovább, mert Törökország sorsára jutunk.

Én kitudom várni, amíg eltakarodik a Fidesz. Ha nem most, akkor később. Sőt, az sem zavarna, ha nem takarodna el, csak változna meg.
Orbánnak megváltozni nem fog, ő Magyarország egyik legtehetségesebb ármánya és tragédiája.

Wildhunt 2022.02.16. 11:49:50

@A kiló nem százat jelent.: azóta is hiába várom a Varga Judit videót.

Etniez 2022.02.16. 11:55:13

@Wildhunt: Varga Juditról annyit, hogy amióta kinevettem az egyik posztját, azóta ki lettem tiltva az oldaláról :D

Érted, egy magyar állampolgár ki lett tiltva a magyar állam egyik közalkalmazottjának az oldaláról. Hát igen, ők soha nem hallgattatnának el senkit :DD

Szánalmas.

Egyébként jó, dobjanak ki csak minden ellenzékit, szép buborékban élnek, ami egyszer majd kipukkan.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.16. 11:56:45

⚖️ Tényleg akkorát veszített Magyarország az EU-s jogállamisági perben?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.16. 11:58:20

@Etniez: most mit sírsz. Judit azt mondta itt úgyis túl sokat trollkodsz. Elégedj meg A kiló nem százat jelenttel. Méghogy Varga Judit oldala... Piha!

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.16. 12:00:07

Khm... @Wildhunt: sokan bekészítették a papírzsepit már előre... szerintem nem lesz ilyesmi, de megmondom őszintén szerintem 5% pluszt jelentene a Fidesznek Varga Judit... nem fejezem be a mondatot.

Randy Marsch 2022.02.16. 13:41:03

@Etniez: ahhoz képest, hogy leszarod elég sokat loopolsz itt :DDD

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.16. 13:55:50

@Randy Marsch: Az hagyján, mondhatni ő így szar le, de küldetésének tartja, hogy feszegetve a moderációt, mindenféle a témához kicsit sem tartozó hírt osszon meg. Amiket persze félreinterpretál. Bárhogy, szerinte Orbánnak most már annyi, a bíróság elítélte, rács mögé kerül hamarosan. És hasonlók.

ulpius66 2022.02.16. 13:56:19

@Randy Marsch:

Ugyan hagyd ezt az Etinezt!

Itthon mindenhonnan kibaszták, mint mindenre is alkalmatlant......aztán kiment Londonországba ott mostan mosogató valamelyik Mekiben, néha a budit is tisztogatja a migrik után.....

Egyetlen öröme az életben, hogy az Orbánt szidja, mert szerinte Orbán a hibás az elbaszott életéért!
(Etinez az impotenciájáért is az Orbánt hibáztatja.....)

ulpius66 2022.02.16. 14:00:59

@Etniez: "Varga Juditról annyit, hogy amióta kinevettem az egyik posztját, azóta ki lettem tiltva az oldaláról"

Figyusz!

Én nem akarok NAGYKÉPŰSKÖDNI, de engem kb. 300 ballibsi posztról tiltottak ki, a AZ IGEN-IGEN LIBERÁLIS BALLIBSI BLOGÍRÓK, A SZÓLÁS ÉS VÉLEMÉNY-NYILVÁNÍTÁSI SZABADSÁG LEGNAGYOBB DICSŐSÉGÉRE.....

ulpius66 2022.02.16. 14:08:20

Az igazi vicc szerintem meg az volna, ha a Kétfarkúakat ugyan a ballibsi savazók bejuttatnák a Parlamentbe......

ulpius66 2022.02.16. 14:14:46

....de ott a képviselőik.....

ulpius66 2022.02.16. 14:17:36

.......mán a Fidesz-KDNP-vel szavaznának együtt.......

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.16. 14:33:42

@ulpius66: @Etniez: azt hiszem ápoló vagy segédápoló legalább. És láthatóan nincs túlterhelve az ellátórendszer. Bár lehet munka közben ezt olvasta a Telexen, amit bölcsességként meg is osztott nálam. :D LOL

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.16. 14:35:55

@ulpius66: köthetünk egy fogadást, hogy az az MSZP lesz.

Elmondom: a Fidesz kétharmadnál kisebb, de elsöprő győzelmet arat, jönnek az alkotmánybíró-választások, kell egy kis segítség. Szerinted ki fog rohanni egy kis leeső apróért? Hát az, akivel az összzefogás leginkább kibaszott. És az az MSZP-P lesz.

Lesz még itt megdobálva sok ember, öröm lesz nézni.

alöksz róz 2022.02.16. 14:43:08

@A kiló nem százat jelent.: én a jóseggű bősz anettét nézném meg

Lesz még Magyar Köztársaság 2022.02.16. 14:56:28

Valóban nem halott az LMP. Még döglődik.

"Továbbra is vallom, hogy a mára erősen leamortizálódott Karácsony is megfelelőbb kihívó lett volna."

Ahogy vesszük. Nem nevezné kommunisták és fasiszták koalájának az összefogást és hiába egy zöldmarxista, talán nem mondana olyan eget verő baromságot egy választási kampányban, hogy a kevesebb fogyasztás a valódi rezsicsökkentés. Ugyanakkor ha arra gondolunk, hogy saját bevallása szerint unta az előválasztási hajcihőt és a min. elnök jelöltek vitáján is máshol járt az esze, akkor joggal felvethető, ez az ember ugyanígy nem unná-e a miniszterelnökösködést, így alkalmas-e a pozícióra? Látva, mit művelt a várossal, és hogy egyébként s milyen tutyimutyi alak (nem mellesleg egy kesztyűbáb), szerintem egyáltalán nem lenne alkalmas az ország vezetésére (se).

--------------------

"...nem értettem, hogy mi a fenéért lép vissza esélyesként a harmadik jelölt javára..."

Horn Gábor és a mindig mindent jobban tudó belpesti liberális gittegylet parancsára.

--------------------

Úgy emlékszem, a Városháza-ügyet az előválasztás után robbantották ki. Karácsony visszalépéséhez / visszaléptetéséhez annak nem volt köze.

Etniez 2022.02.16. 15:01:50

@A kiló nem százat jelent.: Ne hazudozz. Nem Orbánt ítélte el és nem írtam, hogy rácsok mögött lesz.

Azt írom, hogy az lesz: most kicsit még kurucoskodik meg hisztizik, aztán amikor tényleg el lesz zárva a pénzcsap, akkor becsicskul, ahogy szokott.
Mert ő is tudja, hogy addig van hatalmon, amíg van mit ellopni a közösből.

A témáválasztásról meg annyit, hogy te egy falunapról tudósítasz, amikor meg a Balaton sound meg a Sziget fesztivál.
Remélem érted a hasonlatot.

@Randy Marsch: Kurvára nem olvasok sokat, kb heti 20 kommentem van az egész blog.hu-ra, mert azt tönkretették a Rogán-legények. Kihalt az egész, mint a Hold.

@ulpius66: :) Már írtam, te ahhoz is hülye vagy, hogy megsértsd. Olyan távol állsz a valóságtól, hogy amikor olvaslak, csak röhögök.
Nem csak velem kapcsolatban vagy teljesen fogalmatlan, de úgy általában mindenről. Kicsit edukálódni kellene, mert gyémántot csak gyémánt karcol, ezt soha ne feledd! :)

Pirx 2022.02.16. 15:09:30

Vágó Gábor... Na megint felvetette a víz, jönnek a választások. Már csak az a kérdés, hogy hasznos idióta, vagy ....

Ratyimátyás 2022.02.16. 15:13:32

@ulpius66: Ne spammeljél! 5 röfi egymás után. :-))

konrada 2022.02.16. 15:20:32

@Lesz még Magyar Köztársaság: Más értelme mi lett volna? 7%-pont vezetésből nem kellett volna következni, ha csak nem szorították meg valamivel (tán pont a Városház üggyel) a tökét...

inebhedj - szerintem 2022.02.16. 17:06:38

@Etniez:

Én nem hiszem, hogy bármi változna, nem hiszem, hogy legalábbis az EU-s irányból forráshiány állna be, és azt sem, hogy az EU-s érdekeltségű magánbefektetők kihátrálnának. Persze minden lehetséges, de ilyesmire még sosem volt példa, és nehéz is lenne a hangzatos (?) kommunikáción túl gyakorlati lépések mellé támogatókat találni. Viszont a döntés időzítése az ellenzék-ellenes fidesz-szavazókat összébb kovácsolta (ugyan a fidesz-ellenes ellenzék-szavazókat is, de utóbbiak jóval kevesebben vannak), így akár azt is írhatnám (mondjuk igaztalanul), hogy az EU hozzájárult a Fidesz következő győzelméhez (vagy ha úgy tetszik beavatkozott a kormány oldalán a magyar belpolitikába). Az is igaz persze, hogy én az ellenzék ellenzék-mivoltában erősen kételkedem (és még az a jobbik eset, ha de facto kollaborálnak a kormánnyal, mintha nem, ellenben tényleg ennyi telik tőlük).

CSOKKI MÁLNA 2022.02.16. 18:26:20

@Etniez: A ti buborékotok április 3-a estéjén pukkad ki. Ki tudja hányadszor..:)

alöksz róz 2022.02.16. 18:38:25

@A kiló nem százat jelent.: "Tényleg akkorát veszített Magyarország az EU-s jogállamisági perben?" - az attól függ, mennyire tudják az országokat és/vagy vezetőiket a hangadók zsarolni.
az biztos, hogy szurkolni kell a francia elnökválasztáson :-)

alöksz róz 2022.02.16. 18:39:09

@inebhedj - szerintem: ne írj neki ilyen hosszú szöveget

ulpius66 2022.02.16. 18:43:41

Miért nincs még mindig ellenzéki lista???????

Amikor mán ezerszer megígérték, hogy lesz!!!!! .... december végén, de legkésőbb január elején biztosan meglesz..... most meg mán február közepén is túl vagyunk.....
(egyebekben szerintem azért nincs ellenzéki lista, mert attól félnek, "HOGY AZOK A NAGYÁGYÚK" AKIK SEM EGYÉNIBEN SEM LISTÁN NINCSENEK RAJTA, NA AZOK MAJD JÓL ELINDULNAK EGYÉNIBEN AZ ÖSSZEFOSÁS ELLENÉBEN.....)

alöksz róz 2022.02.16. 18:50:52

@konrada: lehet hogy szóltak neki, de ha nem, akkor is ez volt a logikus lépés.
gerit lenyomta volna dobrev klára, nem lett volna miniszterelnökjelölt. klárával garantáltnak érezték a vereséget, geri meg tudja, hogy hosszabb távon akkor és csak akkor van esélye valami komolyabb pozícióra (nyilván középtávon így már "csak" a főpolgármesterség jöhet szóba, de azé nem olyan rossz az a semmihez képest), ha nyer az ellenzék és jól kitömik pénzzel budapestet.
ha vesztenek, gerit elhajtják a választók a picsába, ha a seggem jobb partját indítják ellene akkor is :-) és többé sose lesz szegényből semmi.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.16. 19:21:30

@Ratyimátyás: Nem akarlak flame-elni: kevered a spam fogalmát a flood-dal.

birkamenet 2022.02.16. 19:32:56

@A kiló nem százat jelent.: "Méghogy Varga Judit oldala..."

te, ha a bolsi besúgó lányának a faszbuk oldalán jársz ird már meg annak a maszkulinosra doppingolt csajnak (csak tán nem nem-váltó mütétje volt Jucinak??), hogy nem Brüsszel bünteti a magyar illiernyák diktatúrát, hanem az Európai Bíróság. Ammeg ám Luxemburgban van! Úgyhogy Luxemburg büntet!

Bár szegény pára valszeg még Brüsszelröl se tudja hogy hol van, nem hogy Luxemburgról.

birkamenet 2022.02.16. 19:35:07

@inebhedj - szerintem: "Én nem hiszem, hogy bármi változna, "

A kétmillió vidéki birka továbbra is kapja az állami médiából a mindennapi bérretegését a Sorostól, migráncstól, Brüsszeltöl, oszt azt se veszi észre, hogy már a levegöt is jegyre osztják.
Kis ország, kis IQ-val.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.16. 20:56:18

@birkamenet: Évekig dolgozott Brüsszelben, az EP-ben, és-veled ellentétben-valszeg képes a belga főváros nevének ragozott alakját helyesen leírni..

Piffu 2022.02.16. 21:11:42

"Csóka Endre matematikus ugyanarra a végeredményre jutott tanulmányában, mint én a Gemist -e megjelent elemzésemben ősszel. A kormányváltást akarók akkor tudják maximalizálni szavazatuk hasznosságát, ha listán a Kutyapártra, a szoros körzetekben az ellenzéki jelöltre szavaznak."

Ez az egész - már a téma is - olyan, mint amikor Szegeden, a Reök-palotában művészeti alkotásként (??) fekália került tányérokra. Mint műalkotás. Józan ember, mentesen mindenféle izmustól, arra gondol ilyenkor, hogy mi van?? Tehát van a hülyéneknézésnek egy olyan foka, ami már annyira hülye, hogy az ember megáll, és nézi, mint tarka tehén a műfüvet.
Elolvasom másodszorra is, és még mindig nem értem. De nem baj, végül is nem kell mindent érteni, erre hajaz rendesen az "elmútttkétév."

Nekiállhatna Gipsz Egyszerűállampolgár Jakab mélázgatni azon, hogy vajon most akkor tényleg, mi történhet egy olyan szofver működése közben, amit nem ismerünk, de azt se feltétlenül, hogy kinek a kezében van. Tehát konkrétan van-e értelme elmenni szavazni, vagy tökmindegy, az lesz, amit az akar, akinél a szoftver van. De ha feltesszük azt az álompolgárilag elkötelezettséget, hogy akárhogy is van, elvből elmegyünk szavazni, akkor Gipsz Egyszerűállampolgár Jakab először kicsit körülnéz a házak táján, hogy most akkor mégis konkrétan ki és mit akar. G. Eá. J. miért szavazna egy magát is viccpártnak tartó akármire? Mert az vicces? (nem) vagy fricska? Kinek? Az aktuális hatalom nagyjából pont leszarja. Amúgy meg olyan szempontból úgyis tökmindegy, mert sajnos a szavazós játékhoz sajnos nem kell sem iQ -teszt, sem 8 általános. És ez meg is látszik, hiszen huszonharminc éve szavaz az ország egyik fele a Zorbánra, mer nehogy már a Gyurcsány (és tsai), az ország másik fele meg rohan ikszelni a Gyurcsira, mert nehogymárazorbán. Na, amíg ez így megy, addig itt se egyiknek, se másiknak nem kell semmitől sem félnie. Erre fényes példa, hogy egyik csapat közpénzügyi államtitkára sem találta soha semmi olyat, amit elszámoltatásnak nevezhettek volna. Szépen mindenkinek elévülgettek a dolgocskái, kéz kezet most alapon, oszt jónapot, hogy egy klasszikust idézzek.
Tetszettünk volna rendszert váltani, és nem módszert, tetszettünk volna mindkét oldalról kizárni az összes utódpárti, kisztitkárosdi, egyéb jobb- és ballib zsebprivatizálót, tetszettünk volna lusztrációs törvényt hozni, és olyan fiatalokat szavazni a politikába, akinek már az apukája se volt se kisztitkár, se körömletépő, se vérbíró, de még egy mezítlábas munkásőr se. Kommenista kutyából nem lesz demokrata szalonna, ahogy ezt egyszer egy okos ember megfogalmazta.
Azóta a néphülyítés mindkét oldalon tökélyre lett fejlesztve, és megy a választások előtti beetetés.
Cseppet sem off - nem miniszterelnökejlölti vitát szeretnék látni, hanem végre egy korrekt vitát arról, hogy mi is történt itt az elmúlt két év alatt, mik a valós járványügyi adatok, kik, milyen módon és miért lettek covidosnak nyilvánítva, illetve covid halottnak, a kórházban súlyos betegként kezelt covidosok milyen oltást kaptak, hányat, vizsgálta-e bárki, hogy nem fertőzöttre oltanak-e rá, mi van valójában az oltóanyagokban, széles mintavétel tetszőleges kiválasztással, stb. stb. Elég lenne az is, ha az osztrák Alkotmánybíróság által az osztrák eü. miniszternek feltett kérdéseket a mi egészségügyi vezetőinknek kellene nyilvánosság előtt megválaszolni. Na, ilyen vitának igencsak itt lenne az ideje!
És köszönet azoknak a pártoknak, amelyek erre tartanak és minél több szavazót kívánok nekik a saját, egyre többünk által átlátott érdekünkben.

HaD 2022.02.16. 22:13:47

Miért nincs valójában ellenzék??
1. nem teszik ki a plakátokra hogy a sikersztrorinak kikáltott gazdaságnak milyen alternativája lett volna...egy egységnyi stadion helyett hány hónappal lehetett vna csökkenteni a mütéti várólistákat ...jó ütös szám nem baj ha nincs komoly alaüja
2. a "munka alapu" magyar társadalom szlogent nem kontrázzák meg azzal hogy nem a nép dolgoztatása hanem a jólétje ejus szinten a mérce...egy eur/forint szándékosan gyengített áron mennyivel több munkaidö kell a magyarnak ugyanazon életszinvonalhoz...
3. a vidéknek pedig egyszerüen több....mé több....a zsidesznél is többet ígérö zst ígérni a zöldbárók rovására...monnyuk a nagybirtok kötelezö feldolgozóipari kvótával való megterhelése..a helyi infrastruktura kötelezö fejlesztése..mint a sokat emlegetett szechenyiék;)

birkamenet 2022.02.17. 00:10:03

@CSOKKI MÁLNA:

Bulgár birka, csak kémkedni jár vargajuci Brüsszelbe, a ruszkiknak. Meg begyűjteni a halom kokit, amit orbánnak küld a másik 26 tagállam. Ezért tartja orbàn a jucit. Ő meg tartotta a völnert, hogy azért ingyen ne legyen má NER hasznos hülye. Aztán völner már nincs, orbán gazda meg hamarosan nem lesz. Mi lesz akkor jucival?

sírjatok 2022.02.17. 02:09:28

@Piffu: "hogy vajon most akkor tényleg, mi történhet egy olyan szofver működése közben, amit nem ismerünk"

tényleg, mi? máshogy ad össze, mint te papíron? és nem bukott le?

sírjatok 2022.02.17. 02:12:08

Vargajuditos videóról:

"úgy látszik akkor a fideszre nem csak szavaznék, hanem ki is verném rá"

Ekrü 2022.02.17. 07:32:34

@Etniez:
"hiába nyer a Fidesz, be fog pucsítani vagy csődöt jelent. "- Ezek szerint feladtátok már,hogy megnyeritek a választást... :)))))))) Mondjuk MZP-vel az élen nem is csodálom.Úgy látszik befuccsolt a messiásotok, pedig ,hogy oda voltál érte te is :))))))
Ami pedig ezt a jogállamisági marhaságot illeti ,szerinted ki nem sz@rja le? Ezzel jöttök már évek óta, az emberek már csak legyintenek ha meghallják.Max még egy okkal több,hogy juszt is el kell menni április 3-án és meg kell szavazni a gyermekvédelmi törvényt.
Az általad belinkelt Cseh Katka jelentése meg tanulságos.Ezek szerint a 24.hu volt az egyik olyan újság amelyikre Tegnap Gulyás célzott,hogy képtelen értelmezni egy hírt. Amit Cseh Katka benyújtott az egyelőre egy szimpla jelentés,csupán annyi történt,hogy ezt a jelentést ami sok egyéb másról is szól az EU parlament elfogadta. Itt borítékolom neked ,hogy ebből a jelentésből soha nem lesz törvény/határozat,de még csak javaslattétel sem. Nincs az az ország (még nyugat-európai sem) amelynek a vezetője megszavazza,hogy az EU-s pénzeket kivegyék a kormányok hatásköréből. Márpedig a végső döntést a miniszterelnökök tanácsa fogja kimondani.

a nagy hohohorgász 2022.02.17. 08:46:44

Na de ki a fa... az a vágó Gábor????

Wildhunt 2022.02.17. 09:03:50

@sírjatok: kicsit visszatérve a komolysághoz: ezekkel a nőkkel a Fidesz megint lenullázott egy kommunikációs panelt. Valamint megmutatta hogy kit tudnak ők kiállítani, míg a ballenzéknek egy Bangónéra (vagy most már rá sem) telik.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.17. 09:09:45

@birkamenet: Az megvan okoska, hogy azelőtt, hogy ismert politikus lett, Brüsszelben dolgozott az EP-ben..

a nagy hohohorgász 2022.02.17. 09:15:52

poszter, teljesen normálisan kérdeznék tőled valamit. Ha akarsz válaszolsz ha akarsz nem, bár érdekelne.... ott a pártirodába egyszer is elhangzott valaki szájából az hogy próbáljunk meg az embereken segíteni? és ne az legyen a cél hogy valahogy odakerüljünk a zsírosbödönhöz?
Mitől tartottad sikeresnek/ígéretesnek a v. gábort? Milyen tettei alapján? nagyon érdekelne. Tudod azt nem érti meg a mai politika hogy nagyon sokan vannak akik nem azt keresik a politikusban hogy qurcsány de jól bealázta orbánt 2006ban a vitában és Orbán 2010 óta milyen faszán visszaszopatja öket!!! hanem valaki arra kíváncsi hogy x y mi a faszt tett azért hogy ellása a feladatát amire felesküdött-azaz képviseli a magyarok érdekét!!!!!
várom válaszod

_Alex__ 2022.02.17. 09:22:23

Azért az EU van elég nagy és gazdaságilag erős ahhoz, hogy tönkrevághat minket ha azt látja szükségesnek, hogy a bábkormányát ültesse be. Azért 10 év alatt már buktak el pár bizniszt, úgy látszik egyre hiányzik az a pénz.

ulpius66 2022.02.17. 09:22:33

@a nagy hohohorgász:

Ezek annyira, de annyira hülyének nézik a ballibsi választókat, hogy mán az nekem is fáj.......

EZEK OTT FENN JÓL MEGMONDJÁK A HITHŰ, GYURCSÁNYIT IMÁDÓ DK-SNAK, HOGY EGYÉNIBEN SZAVAZZON A KERÜLETÉBEN INDULÓ JOBBIKOSRA, LISTÁN MEG SZAVAZZON A KUTYUSOKRA!!!!!!

AZ A VADBAROM DK-S SZAVAZÓ MEG MINDEZT BE IS VESZI.........

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.17. 09:31:43

@Etniez: finomabban. Kb. úgy újságoltad. Te meg kevered a hazugságot a költői túlzással. Nehéz veletek. :D

a nagy hohohorgász 2022.02.17. 09:34:59

@ulpius66: tudod én úgy gondolom hogy nem ők nézik hülyének a ballibsi választókat hanem a ballibsi választók a hülyék és ők a hülyéknek írnak szöveget. De ez megfigyelhető a fidesznél is, mert bizony ott is vannak gazdagon...
Sokan elemezték azt hogy Orbán kinek mondhatta hogy ne azt figyeljék amit mondok hanem azt amit csinálok... Szerintem ez a gondolkozni képes embereknek szólt.

ulpius66 2022.02.17. 09:37:43

Egyebekben meg, ha mán annyira "DEMOKRATIKUS" EZ AZ ELŐVÁLASZTÓSDI, akkor hogyan lett jelölt ez a Szabó Ribi Monoron, ahol visszalépett a győztes jelölt?

Nem kellett volna újra előválasztósdit játszani??????
(avagy mért nem a 2. helyezett indult a körzetben, ha mán nincs újabb fjorduló???)

ulpius66 2022.02.17. 09:41:01

@a nagy hohohorgász:

Ja!

Ha a ballibsi "vezérkar" arra kérné a gondolkodásra képtelen szavazóit, hogy szavazzanak Hitlerre, akkor biztos rá szavaznának!!!!!!

Csak azért mert Hitler biz'isten megígérte, hogy többet nem lesz Holokauszt, meg egyébként is csak egy rossz döntés volt az egész, és mostantől mán tényleg liberális lesz....

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.17. 09:43:36

@a nagy hohohorgász: Te meg egy nagyon nagyon egzotikus kisebbséget alkotunk ebben az országban.

Természetesen elhangzanak szerintem ilyenek, de a politika, szerintem különösen ellenzéki oldalon csak arról szól, hogy XY megkapaszkodjon, kapjon itt egy állást, ott egy helyet.

Egyet mondok: elvállaltam egy felügyelő bizottsági helyet egy szomszéd kerületben, amihez semmi kedvem nem volt, csak azért, mert a kerületben lakó azóta kicsinyke pártállásban landolt delikvens nem akarta elvállalni, pedig effektíve az egyetlen ember volt ott. Szóval nem volt konkurencia.

Gondolom most államtitkári álmokat dédelget. S mindezt úgy, hogy pár éve még a Fideszbe akart belépni, ezerrel gyűjtötte a migránsok ellen az aláírásokat. Az emberekért. Most meg a fákért sikoltozik. Az lesz ellenzéki potentát, aki nem fért be valamiét a Fideszbe. Pl. mert nyilvánvalóan futóbolond.

A címbeli Kutyapárt lenne az őszinte: ők tényleg bemondták, hogy csak maguknak akarnak jót és leszarják mi van. Tkp. kimondták, csak ugye az vicc és nem vesszük komolyan, pedig ez az igazság és tényleg így gondolják. Ők cukin élősködnek a rendszeren.

Épp most meséli egyik ismerősöm a XV. kerületben a kutyapárti jelölt előtte megjárta már a DK-t, aztán volt momentumos egy ideig, most kutyapárti cukimókus. Hát ez annyira csodálatos, hogy nekem feláll a szőr a hátamon.

Meghogy a Márki-Zay egy olyan muksónál lakik (van bejelentve), aki lémnyegében mindenkinek az embere és épp a kutyapárt írt róla, hogy hát oké, hogy az MLP-s összefogásos arc ellenzéki, de az üzleti kapcsolatai tele vannak fideszesekkel. Semmi baj. Persze, hogy mindenki az embereket képviseli. Meg persze, hogy jót akar. Mindenki cuncimókus itt. Lásd legfelső bekezdést.

a nagy hohohorgász 2022.02.17. 09:44:11

@A kiló nem százat jelent.: még egyet szeretnék mondani. Szerintem a politikai elemzésnek nem csak arról kellene szólnia hogy ki hogyan nyerhet és hogy mennyit veszít vagy nyer egy párt a botrányokból és hogy a politikai elemzők is azon dolgoznak hogy az ellenfelet sárba döngöljék. Hanem legfőképpen arról hogy az egyes politikai irányzatok milyen jövőt eredményezhetnek majd, mi lesz a hatása a fidesz további politikájának az országra nézve, milyen alternatívát tud erre nyújtani az ellenzék, azoknak milyen hatása várható. Kielemezni azt hogy a mai helyzetben az egykulcsos szja a kedvezőbb vagy a többkulcsos, figyelembe véve a magyar háztartások helyzetét, célt kitűzni..... sorolhatnám a végtelenségig.
És ezekről az elemzésekről lehetne vitatkozni a szakpolitikusoknak, szigorúan adatokkal, tényekkel alátámasztva!!!! nem az hogy MZP és DK majd megvitatja ki adja elő jobban a hattyú halálát, és az eredményt mindenki csak szubjektíven ítélheti meg, mert még a kérdéseiknek sincs valóságalapja!!!!
Érted mit akarok mondani?

a nagy hohohorgász 2022.02.17. 09:52:08

@A kiló nem százat jelent.: ezt mondom én is, én gazdasági vonalon beleláttam sok cégbe, mindegyik politikai vonalon mozgott . Megvolt a leosztás a parlamenti patkó színe alapján, ha érted mire gondolok..... nagyon érdekes volt a váltás 2010-2012 között. Tudjátok hogy a legtöbb fideszes cégnél a volt mszp-szadeszos munkaerők dolgoznak?
És ezért igaz amit ulpiusnak írtam.

a nagy hohohorgász 2022.02.17. 10:02:44

És azért nem akar az unió változást mert Orbánék még mindig többet juttatnak oda is vissza, és miért nem akar igazán az ellenzék sem? Mert az ellenzék fejesei is többet keresnek a fidesz alatt mint amikor ők lophattak.... egyszerűen jobb a fidesz. De sajnos náluk az emberek támogatása az eszköz csak az ő nyugodt lopasukhoz. Nem hiszem hogy újra lesz olyan kormány Magyarországon ahol az emberek támogatása cél lesz és nem eszköz.... egyszerűen innen nincs visszaút, és ez van külföldön is....

a nagy hohohorgász 2022.02.17. 10:07:31

Talán az első Orbán kormány volt ami még hasonlitott arra amire leeskudtek. Aztán ron werber bebizonyitotta hogy nem lehet más a politika!!!! Orbán 8 év alatt megtanulta a leckét. Az egyik legjobb pavatancos a világon!!!!

totii 2022.02.17. 10:09:43

Azt mondja Vágó Gábor, hogy legyen az MKKP az új (2002-2006-os) SZDSZ?

ulpius66 2022.02.17. 10:27:21

@totii:

Totti!

Nem ezt mondja!

(Fa)Vágó azt mondja: "még a Kétfarkú Kutyusok Pártja is értelmesebb, mint a ballibsi Összefosás!"

a nagy hohohorgász 2022.02.17. 10:27:38

@totii: nem tudom mit erőlködik amikor a legokosabbak is megmondtak hogy ebben a választási rendszerben nem lehet a fideszt legyozni:)))))

CSOKKI MÁLNA 2022.02.17. 10:31:57

@_Alex__: Nem eszik olyan forrón a kását.. A libernyákok már kb. egy évtizede erről álmodoznak.

ulpius66 2022.02.17. 10:33:00

Évértékelőt tart csütörtökön Márki-Zay Péter

"Az eseményen felszólal Márki-Zay Péter mellett Dobrev Klára DK-s EP-képviselő, Jakab Péter Jobbik-elnök-frakcióvezető, Donáth Anna EP-képviselő, Momentum-elnök, Kunhalmi Ágnes MSZP-társelnök, Kanász-Nagy Máté LMP-társelnök és Karácsony Gergely főpolgármester."

Nagyon kíváncsi vagyok mi újat hallunk e becses társaságtól????

6.Lenin 2022.02.17. 10:51:50

Gyerekek vagytok, akik még hisznek a mesékben?

14 ezer milliárd Ft,- a tét.

Nagyon nem mind1, hogy ki fogja elkölteni. Cseh K. már elintézte, hogy az önkorik is közvetlen pályázhatnak. Ő kiken keresztű szerzett 5 milliárdot? Vizsgálják már a eu-ben?

Miért is van akkora harc a listás helyekért? Miért jönnek elő már bukott Senkiházy-ak?

A PÉNZÉRT. 14 ezer milliárd nem kevés lóvé, érdemes érte lemenni a pöcegödörbe is.

Tényleg elhiszitek, hogy az ellenzéki oldalt érdekli az ország, és a benne lakók? Ennyire naivak lennétek, vagy inkább ekkora g.....emberek?

a nagy hohohorgász 2022.02.17. 10:53:47

arra tudja valaki a választ hogy az összefosás legerősebb pártjának elnöke miért tartott külön évértékelőt az összefosástól :)? nem várok rá választ :)))))

CSOKKI MÁLNA 2022.02.17. 11:19:17

@a nagy hohohorgász: Sztem MZP annyira lenullázta őket, hogy a böszme úgy gondolta, hogy úgyse ronthat már a helyzeten. Azért sikerül a prímszámos hülyeségéhez hasonló szintű baromságot mondania most is..:)

a nagy hohohorgász 2022.02.17. 11:30:38

@CSOKKI MÁLNA: maradjunk annyiban hogy mzp kimaxolta a fidesz csaladtamogatasi programját:)

ulpius66 2022.02.17. 11:38:31

@a nagy hohohorgász:

A mai ballibsi "évértekelő" arról fog szólni, hogy ki tud nagyobbat hazudni/ígérni illetve ki tudja a legalpáribb hangon szidni a Fideszt/Orbánt......
(utólag telefonon lehet szavazni, ki nyert......)

a nagy hohohorgász 2022.02.17. 12:02:18

@ulpius66: az a geci meg kér egy kávét:)))))

GyMasa 2022.02.17. 12:15:56

@Etniez:
Én úgy tudom, hogy:
- Magyarország van jogviszonyban az EU-val és nem Budapest
- Budapest nem is lenne jogosult semmiféle felzárkóztatási pénzre, hiszen ott az országban messze a legmagasabb az életszinvonal.
- Az EU, szemben az ellenzéki kommunikációval NEM AD pénzt pl. kórházak üzemeltetésére, csakis a felzárkóztatást szolgáló beruházásokra.

GyMasa 2022.02.17. 12:19:52

@Lesz még Magyar Köztársaság:
Karigeri csak egy könyvjelzö lett volna a 2 és feledik gyurcsány-kormány megalakulásáig..
Szeirnem öt fletonak mégcsak megpuccsolnia sem kellett volna, mert magától mondana le.

GyMasa 2022.02.17. 12:20:32

@Lesz még Magyar Köztársaság:
"Úgy emlékszem, a Városháza-ügyet az előválasztás után robbantották ki."
AMi nem jelenti azt, hogy ELÖTTE nem zsarolták meg vele gerit.

GyMasa 2022.02.17. 12:24:17

@CSOKKI MÁLNA:
Ne aggódj!
Kb. 2 héten belül újrafújják!
Már régen készenáll a komplett magyarázat, hogy ki (bárki más, csak nem mi), mikor (végig az aknamunka ment), miért (diktatúraaaaaa) volt a felelös a buktáért...

ulpius66 2022.02.17. 13:19:27

@GyMasa: "Karigeri csak egy könyvjelzö lett volna a 2 és feledik gyurcsány-kormány megalakulásáig..
Szeirnem öt fletonak mégcsak megpuccsolnia sem kellett volna, mert magától mondana le."

Juj, de izgi......

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.17. 14:06:09

@6.Lenin: mondjuk a Főváros nem jogosult pályázni, aki pályázhat az jórészt tehát fideszes önkormányzat lesz. Nem nagyon látnám a különbséget, ha CSAK önkormányzatok intéznék a dolgot akkor sem. A magyar uniós pályázatok egyébként a legátláthatóbbak, bárki bármit is hisz. Vagy: a többi ország még inkább átláthatatlanul csinálja. Ezek a tények. Ettől még Mészáros nyer, igen, nyer sok más is. Igen.

GyMasa 2022.02.17. 14:15:06

@A kiló nem százat jelent.:
"Ettől még Mészáros nyer, igen, nyer sok más is. Igen."
Az a baj, hogy önmagában az a tény, hogy lölö nyer, nem jelenti, hogy el lenne lopva a pénz.
Mivel, ezeken a pályázatokon alapvetöen igen magas - legális - árrés is elfogadott, így nincs is szükségük feltétlenül arra, hogy még lopjanak is belöle vagy hogy túlárazzák a projektet...
Ha pedig lölö is annyiért vállaja, mint a Strabag, akkor igazából senkit nem is ért kár, hiszen ha az árrés magas, akkor a Strabag is ugyanúgy meglopja az országot meg az EU-t, mint lölö...
Szóval, ha az ár oké, akkor csak annyi "kár" éri az ellenzéki érdekeltségeket, hogy nem az ö zsebüket gazdagítja a meló...

6.Lenin 2022.02.17. 14:34:20

@A kiló nem százat jelent.:

Ha nyerne az ellenzék, akkor is CSAK a Fideszes önkorik nyerhetnének? Tényleg?
De most már jogosult lenne a főváros is. Mit gondolsz mire menne el a pénz?
Egy rakat dolog TERVEZÉSÉRE, nem a kivitelezésre. Lásd 4-es metró. Kormányzati negyed a Nyugati pu-n a sínek fölött 18 milliárdért. Lett belőle valami?

Tényleg azt hiszed, hogy ha nem lenne ennyi lóvé, csinálnának is valamit?

Miért nem indult Kari Geri Bivalybasznád polgármesteri helyért? Mennyi lehet az évi költségvetése, és mennyi Bp-é?
Miért csak olyan városokért megy a harc, ahol rengeteg a bevétel? Nagy multik székhelyeiért?

Ne meséket gyártsunk már a politikában, ahol minden a pénzről szól elsődlegesen.

Vagy úgy gondolod, hogy nem is akar az ellenzék nyerni? Esetleg csak az apróbb falvakban?
Vicces lenne. Miről is szólt 94 , és 2002 után az első 2 év?

Végigmenve az országon szinte 100 %-ban meg lehetne mondani, hogy mikor ki volt hatalmos, országosan, helyileg abból, hogy mik is épültek, vagy mióta rohadnak kihasználatlanul.

grundigg 2022.02.17. 14:46:42

@GyMasa: "Ha pedig lölö is annyiért vállaja, mint a Strabag, akkor igazából senkit nem is ért kár, hiszen ha az árrés magas, akkor a Strabag is ugyanúgy meglopja az országot meg az EU-t, mint lölö..."

:))))))))))

www.pfla.hu/?q=static/supporters

Nézd meg ezen a listán, melyik cég a negyedik! Aztán gondolkozz el azon, miért fontos egy osztrák tulajdonban lévő építőipari vállalkozásnak, hogy egy Fejér megyei falu focicsapatát szponzorálja, úgy, hogy a falu sportlétesítményeiben már a budikat is bearanyozták.

És vajon miért gondolta fontosnak ugyanez az osztrák tulajdonban lévő építőipari vállalkozás, hogy hosszú évekig a Pártfőtitkár Elvtárs másik kedvenc focicsapatának "gyémánt fokozatú" szponzora legyen?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.17. 14:58:22

@6.Lenin: nem, a főváros nem tud pályázni a kohéziós alapokra, mert túl magas a GDP-je.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.17. 14:59:19

@grundigg: ez bizony így meg világszerte. Erről írtam egy hosszú posztot már.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.17. 15:03:50

@totii: MKKP új SZDSZ... igen ez jogos, ez is benne van az ajánlásában.

6.Lenin 2022.02.17. 15:23:34

@A kiló nem százat jelent.:

És ezt olyan nagy gond lenne nekik orvosolni? Majd küldenének olyan adatokat, hogy Bp a szegénység gócpontja. 10 előtt is mindent elfogadott az EU.
A mostani bírósági döntés jogilag rendben? Ki törődik ilyesmivel, ha az ő hatalmukról van szó?
Mit is jelentett az SZDSZ-nek valaha is a liberalizmus? Ők voltak hatalmon, tehát az volt, és kész. Ezek ennyit érnek. 2006 ősze a demokrácia diadala. Hollandiában éles lőszert használnak, na és?
Minden csak nézőpont kérdése, ja és minden re van magyarázat is. MZP se azért fasiszta, mert védi őket, csak úgy véletlen kicsúsznak ezek, de aki komolyan veszi az bunkó, ő mondta.

grundigg 2022.02.17. 15:30:38

@A kiló nem százat jelent.:

Én meg egy kommentet arról, hogy egész más jellegű a mostani korrupció, mint a 2010 előtti vagy a nyugat-európai.

GyMasa 2022.02.17. 15:48:26

@grundigg:
"És vajon miért gondolta... "
Nyilván ez volt a deal...
Viszont anno a Strabag árképzése soha nem volt lopásnak nyilvánítva.
Akkor viszont a lölö árképzése sem lopás..
Szóval, éppen ezért teljességgel kizártnak tartom, hogy valaha bármelyik politikus fog olyan törvényt mégcsak elöterjeszteni, amit utána majd ellene is ugyanúgy fel lehet használni...
Az egész, "külföldi cégeket korrumpálni" dologgal az a baj, hogy sokkal drágább, mint lölö-t.
Ezek a korrupt cégek EUR milliókat várnak, mert Nuygat Európában EUR milliókkal számít valaki gazdagnak.
Ez azt jelenti, hogy
a., Sokkal kevesebbet fognak visszaosztani, hiszen elöször az otthoniakat fogják kifizetni
b., A több visszaosztásához jóval vastagabb ceruza kell az árképzéshez, de akkor is a pénz nagyobbik része elhagyja az országot...

GyMasa 2022.02.17. 15:54:12

@grundigg:
Igen, orbánék a a haszonból lopnak, míg a szocik közvetlenül a hiteleket lopták el.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.17. 16:06:13

@grundigg: @GyMasa: megint más véleményen van. A lényeg az, hogy Orbánék idején minden átláthatóbb és szabályosabb, mint korábban, több a többszereplős pályázat mint korábban és másutt. Ezek mind tények. A magyar korrupció nem azonosítható egy az egyben azzal, hogy valaki nyer egy pályázaton, akkor az mind ellopott pénz. Az egy megbízás, amit haszon fejében teljesít. Te arról beszélsz, hogy de ez más. Igen: elméletileg nincs nokiás doboz. Nejlonzacskó van, de azt az embert is nyomozás alá vonta az ügyészség, másik hárommal együtt korábban. Lehet ezen finghámozni, csak semmi értelme, mert nincs több értelmezhető adat.

GyMasa 2022.02.17. 16:10:46

@A kiló nem százat jelent.:
Szerintem zacskó sincs!
Ha leveszed az irtózatos felárat egy pályázatról, amibe egy Strabag kerül, akkor böven megéri nekik teljesen fehéren csinálni az egészet, hiszen az EU-s pénzeken az elismert árrés igazán nagylelkü.
Plusz az országban marad a nagy része a pénznek is.
(tudom-tudom magánrepülö ,meg Yacht, de azok szerintem aprópénzek ahhoz képest, amibe a szocik alatt került. Ráadásul olyat csak ritkán vesznek az oligarchák, és általában csak 1-1 darabot...)

grundigg 2022.02.17. 16:23:03

@GyMasa: Orbánék nem lopnak. Ők egyszerűen a nevükre íratják az országot.

grundigg 2022.02.17. 16:34:53

@A kiló nem százat jelent.: "A lényeg az, hogy Orbánék idején minden átláthatóbb és szabályosabb, mint korábban"

Hogyne. Pl. teljesen átláthatóan és szabályosan kiosztanak ingyen több ezermilliárdos vagyont a haveroknak.

A korábbiak legalább arra ügyeltek, hogy a szabályok tisztességesnek látszódjanak, és titokban szegjék meg azokat. Most viszont átláthatóság van, és büszkén, a trambulinról hugyoznak a medencébe. És persze szabályosan, hisz az uszoda 2/3-dal módosított házirendje mindezt megengedi.

Pl.:

"2021-ben a rendszerváltáskori privatizációhoz mérhető nemzeti vagyont adott ki az állam kezéből az Orbán-kormány. A több ezermilliárdos összértékűre becsülhető vagyontárgyakat ingyen kapták meg nagyrészt Fidesz-közeli figurák által vezetett vagyonkezelő alapítványok, amelyek ettől kezdve rendelkezhetnek a magyar egyetemek mintegy 70 százalékával, a legfontosabb országos kulturális intézményekkel, prémium ingatlanokkal, kastélyokkal, valamint milliárdos vállalati részvényekkel. A kétharmados törvénymódosítással a kormányközeli hálózat befolyását a korábbi állami vagyon felett egy jövő évi ellenzéki győzelem esetén is biztosították."

"A korábbi privatizációtól a mostani alapítványi kiszervezés két szempontból különbözik. Az egyik, hogy most a több ezer milliárdnyi állami intézményt és vagyontárgyat ezúttal nem pénzért vásárolták meg az új tulajdonosok, hanem ingyen kapták meg, sőt, több esetben még pénzt is kaptak mellé. A másik különbség: most látszatra sem piaci alapon osztják szét az állami vagyont, hanem nyíltan politikai alapon."

atlatszo.hu/kozpenz/2021/12/27/rejtett-privatizacio-az-elmult-evben-tobb-ezermilliardos-vagyon-kerult-az-allamtol-a-kormanypart-altal-uralt-alapitvanyokhoz/

atlatszo.hu/kozpenz/2022/02/09/milliardos-koltsegvetesi-tamogatast-is-kaptak-a-kekvak-az-ingatlanok-melle/

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.17. 16:37:08

Komolyan hülyének nézitek az embert. Pontosabban hülyék. Az egész ellenzék, a médiája is.

Lattmann Tamás:
(sóhaj)
És ez így jelent meg mindenhol. Hogy na most aztán mostantól majd nagyon jó lesz. "Így". Meg "mostantól" (ahogy máshol fogalmaztak) közvetlenül lehet menni a pénzekért a jelentés miatt. Mekkora diadal.
Ehhez képest a valóság az, hogy ebből akkor lesz valami, bármi, ha e jelentés alapján az Európai Bizottság jogszabály-javaslatot terjeszt elő, amit aztán a Parlament/Tanács kettőse a megfelelő uniós jogalkotási eljárás eredményeképpen elfogad. Optimális esetben mondjuk kb. két éven belül.
Az Európai Parlament ilyen határozatai NEM jogszabályok. Tudom, ezt annyira nehéz megérteni, hogy még Róna Péternek sem sikerült, úgyhogy azt magyarázta nemrég, hogy az EP összes határozata uniós jog, ami alapján ki lehetne kerülni az Alaptörvényt, és lám, mire jutott vele, szóval értem én, hogy nem kell hozzáértés, de direkt azért nem kéne átverni a választókat. Az ellenzékieket sem. Az ellenzéknek sem.
És nem azért, mert az én szép- vagy igazságérzékemet sérti, hanem mert az ilyen hablattyal épp most sikerül kitermelni a most éppen ellenzéki majdani EU-szkeptikus tömegeket, akik most elhiszik ezeket a dolgokat, majd mélységesen csalódnak, hogy jéé, mégsem történik semmi.
Megéri?

www.facebook.com/LattmannTamas/posts/399661785298815

imagepeace · http://imagepeace.blogspot.com/ 2022.02.17. 16:55:18

@Kilo.. Egy dolgot kihagysz a Kutyapárttal kapcsolatos véleményedből. Azokat amiket a megválasztott (és pozícióba emelt) képviselőik végeznek az önkormányzatokban. Egy kicsit többet mutat mint az általad felvállaltnak mondott élősködés. Ha már az Orbáni ne azt nézzék mit mondok idézetet behoztad.

alöksz róz 2022.02.17. 16:59:03

@Etniez: "ÉS még egy nagyon jó hír: telex.hu/kulfold/2022/02/15/europai-unio-parlament-cseh-katalin-momentum-onkormanyzta-forras" - ez kamu :-)

"Ehhez képest a valóság az, hogy ebből akkor lesz valami, bármi, ha e jelentés alapján az Európai Bizottság jogszabály-javaslatot terjeszt elő, amit aztán a Parlament/Tanács kettőse a megfelelő uniós jogalkotási eljárás eredményeképpen elfogad. Optimális esetben mondjuk kb. két éven belül.
Az Európai Parlament ilyen határozatai NEM jogszabályok. Tudom, ezt annyira nehéz megérteni, hogy még Róna Péternek sem sikerült, úgyhogy azt magyarázta nemrég, hogy az EP összes határozata uniós jog, ami alapján ki lehetne kerülni az Alaptörvényt, és lám, mire jutott vele, szóval értem én, hogy nem kell hozzáértés, de direkt azért nem kéne átverni a választókat. Az ellenzékieket sem. Az ellenzéknek sem." - ezt lattman tamás írta, nem a pesti srácok.

"Elfogadta az Európai Parlament Cseh Katalin jelentését, az önkormányzatok közvetlenül is pályázhatnak uniós forrásokra" - ha a fentiek ellenére a telex ezt így leírja, akkor szemrebbenés nélkül hazudik.
ahogy megszokhattuk.

te meg benyalod ezt a faszságot is.
ahogy megszokhattuk :-)

alöksz róz 2022.02.17. 17:03:56

@alöksz róz: rónát nagyon ekézik amúgy. nem bírják elviselni, hogy volt pofája évekig mondani nekik h csináljanak valamit a devizahitelekkel, mert nagy gáz lesz, és még ahhoz is volt pofája hogy igaza legyen :-)
meg gondolom az se tetszik nekik, hogy van pofája az euró bevezetése ellen kampányolni.

alöksz róz 2022.02.17. 17:05:26

@A kiló nem százat jelent.: ja látom megelőztél.
így jár aki nem frissíti az oldalt :-)

alöksz róz 2022.02.17. 17:09:05

@grundigg: "2021-ben a rendszerváltáskori privatizációhoz mérhető nemzeti vagyont adott ki az állam kezéből az Orbán-kormány." - ez így ebben a formában csúsztatás, mert nem mindegy, hogy érték vagy arány.
ez a jelenleginek egy nagyon kis hányada, az akkorinak meg a nagy része volt. ráadásul alulértékelve volt annyi. nagyon nem mindegy.

6.Lenin 2022.02.17. 17:15:44

@alöksz róz:

Eddig még soha nem készült leltár a nemzeti vagyonról. ezek a dumák kamuk. Igaz jól hangzanak, és sokakat lehet vele meghülyíteni még ma is.
Valamit mindig hozzátesznek, a másik oldalon kivesznek, kifelejtenek. ez a játék így működött, működik, működni is fog.

A polgár milyen változást észlel a saját életében ez szokott inkább számítani, sokaknál még az sem.

A világon a legszebb öröm, a káröröm. Ezt ne hagy ki. Sokaknak megéri még saját magával is kicseszni, ha a gyűlölt személynek betarthat. Ez ami mozgatja az emberek többségét.

alöksz róz 2022.02.17. 17:22:10

@6.Lenin: "Sokaknak megéri még saját magával is kicseszni, ha a gyűlölt személynek betarthat. Ez ami mozgatja az emberek többségét." - a prolik többségét

6.Lenin 2022.02.17. 17:26:36

@alöksz róz:

Tévedsz. Minden rétegben vannak ilyenek. Nem nézted MZP értékelőjét?
Nem a prolik beszéltek, igaz a proliknak.
A politikában , hatalom gyakorlásában mindig van egy mese rész, és vannak az érdekek. Nem szokták fedni egymást. Szerintem. Ezt mutatja -sajnos- a gyakorlat is.

grundigg 2022.02.17. 17:37:41

@alöksz róz: Több ezer milliárdról van szó. Ekkora értékű közvagyont privatizáltak ingyen, ajándékként bebetonozott haverok által vezetett alapítványoknak. Ezt a vagyont elvették a köztől, tőled és tőlem meg a jövendő kormányoktól, és oda adták saját maguknak.

Hogy mi volt a rendszerváltáskor, a sztori szempontjából mellékes.

alöksz róz 2022.02.17. 18:28:58

@6.Lenin: "Nem a prolik beszéltek, igaz a proliknak." - hát ez az :-)

alöksz róz 2022.02.17. 18:30:39

@grundigg: "Hogy mi volt a rendszerváltáskor, a sztori szempontjából mellékes." - már miért lenne mellékes, hát arra hivatkozik a cikk :D
ami így ebben a formában egy jó nagy csúsztatás...

alöksz róz 2022.02.17. 18:37:23

@grundigg: "meg a jövendő kormányoktól, és oda adták saját maguknak" - nagyon helyes, így már nem tudja a ballib banda rátenni a kezét és beleszólása se lesz.
faszom se akar olyan őrületet, amit a progresszív elmebetegek csinálnak pl az usában.

6.Lenin 2022.02.17. 18:43:07

@alöksz róz:

És mit szeretnének a nem prolik? Minek is örülnének igazán? Mert nekik is jobb lesz? Meddig is, és utána? Megint szívni fognak vagy 10-12 évig? Nagy öröm.

alöksz róz 2022.02.17. 19:21:06

@6.Lenin: "És mit szeretnének a nem prolik?" - jól megszedni magukat.
"Meddig is, és utána? Megint szívni fognak vagy 10-12 évig?" - addig hátha jól megszedik magukat és majdcsak kibekkelik valahogy.

6.Lenin 2022.02.17. 19:28:38

@alöksz róz:

Igen, eddig mindig ez történt, de mi ebben az öröm?

ulpius66 2022.02.17. 19:30:55

MZP a hétvégén igen vicces kedvében volt:

„Van egy aranyos vicc – ezzel a mondattal kezdte rasszista poénját az ellenzék közös miniszterelnök-jelöltje, Márki-Zay Péter.

Amikor megkérdezik Stevie Wondert vagy Ray Charlest egy interjúban, milyen dolog vaknak lenni, azt válaszolja, hát még mindig jobb, mintha néger lennék."

ulpius66 2022.02.17. 20:13:50

@ulpius66:

Az USÁ-ban egy ilyen viccért tíz év börtön jár!
(.. és a poénkodó politikus másnap mán nem politikus....)

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.17. 20:52:31

@GyMasa: hát kérdezd az ügyészséget és a gazdit, Völner Pált.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.17. 20:56:35

@grundigg: Ácsi. Azt megint nem nevezheted korrupciónak, hogy az állam alapítványokká alakít korábban más jogi formában működő egyetemeket. Ez tényleg blődség. Nem akarom a Fideszt védeni, az Átlátszó meg a kedvenc lapom, de álljon meg a menet. Te összemosol mindent. Persze, hogy nem ezer milliárdokról van szó. Ezek senkinek a magánvagyonát nem gazdagítják. Eszem megáll, hogy ilyennel próbálsz érvelni. Egyszerűen nincs akkora nagyságrendű szabad forrás. Vagyonról van szó. Nem fogja senki eladni a Corvinust az Ecserin. Nem az a cél, baszki.

Wildhunt 2022.02.17. 22:15:03

@GyMasa: olvastad az Arany Embert? Tímár beszállítói szerződései? Mindenkinél jobb minőségben teljesített, de az áttételes szerződések miatt mégis hülyére kereste magát.

alöksz róz 2022.02.17. 23:02:15

a transtelex sztori megvan valakinek? :D

grundigg 2022.02.17. 23:42:02

@A kiló nem százat jelent.: Ez egy elég gyengus szalmabábozás lett, ahol épp csak a lényegre nem sikerült reagálnod.

Van az ún. nemzeti vagyon. Ők nevezték el annak, hogy a nemzet tagjaként megdobbanjon a szíved, ha hallod. Na aztán most ezt a nemzeti vagyont alapítványoknak adják, így az immár nem nemzeti vagyon. Az alapítvány élére meg gyakorlatilag leválthatatlanul beültetik a saját kádereiket. Innentől ők kezelik azt a vagyont, ami korábban nemzeti vagyon volt. Még akkor is, ha kormányváltás lesz. Ha nem érted, hogy ezzel mi a probléma, van egy alapítványom, írasd nyugodtan a nevére a lakásodat. Ígérem, hogy lakásként fogom a jövőben is hasznosítani, és még az Ecserin sem adom el.

Amúgy nem pusztán az egyetemekről van szó. Ott van pl. a fideszes káderkeltető MCC, ami ajándékba kapott az államtól (tőled és tőlem) több mint 400 milliárd forintot. Igazán bagatell. Képzeld el ezt Gyurcsánnyal és valami balos káderképzővel! Tetszene, mi?

Persze nem fogják eladni az Ecserin a MOL-részvényeket, csak a saját céljaikra hasznosítják. Lesznek zsíros állások fideszes haveroknak, zsíros megrendelések fideszes vállalkozóknak, a párt minden lehetséges módon való támogatása és persze a jövő fideszes kádereinek képzése. Mindez az (egykori) nemzeti vagyonból. Tényleg nincs itt semmi probléma, hisz szó sincs nokiás dobozokról.

Amúgy a dolog pontosan illik abba a hűbéri rendszerbe, amiről már írtam. Nem az a lényeg, hogy papíron melyik alapítvány vagy "vállalkozó" az adott vagyonelem tulajdonosa, "Simicska Lajos", "Andy Vajna", "Szijj László" vagy éppen "MCC alapítvány". A lényeg, hogy a vagyont a párthoz hű emberek hasznosítsák a párt céljai érdekében. De ez persze nem korrupció, csak "más jogi forma".

grundigg 2022.02.17. 23:55:11

@grundigg:

Amúgy nagyon finoman fogalmaztam, amikor azt írtam, hogy "innentől ők kezelik azt a vagyont, ami korábban nemzeti vagyon volt", hisz a törvény szerint ők rendelkeznek vele. Nem kezelik, hanem rendelkeznek vele.

De mindez tök rendben van. Az igazi botrány, hogy Budapesten valaki elgondolkozott a Városháza eladásán. Ahelyett, hogy Karácsony oda ajándékozta volna a Szociális Igazságosságért Tehetséggondozó Alapítványnak, aminek az élére beülteti Bajnai Gordont. Azt nem hívhatta volna senki korrupciónak.

konrada 2022.02.18. 07:25:35

@grundigg:"nem fogják eladni az Ecserin a MOL-részvényeket, csak a saját céljaikra hasznosítják. Lesznek zsíros állások fideszes haveroknak, zsíros megrendelések fideszes vállalkozóknak"

Na ez az! Pedig eladhatták volna az OMV-nek is - ahogy már valakik próbálkoztak, így nem lenne zsíros állás haveroknak - legalábbis nem magyarnak, mert bécsi központú - se zsíros megrendelések magyarországi vállalkozóknak, hiszen erre van saját kiépült otthoni hálózatuk.

...s ez a fontos! Le kell sz.rni, hogy ezek a haverok, vállalkozók magyarországi lakosként itt adóznak, költenek (ahogy vállalkozók alkalmazottja, beszállítói is), ha egyszer legalább nem fideszesek!

...s hát a bécsi cukrászdára, meg a bőröndben a népszavára hazahozott pénzt is valahogy ki kell termelni...

konrada 2022.02.18. 07:31:43

@grundigg: Most eltekintve attól, hogy én se tekintem ördögtől valónak a Városháza eladását - de persze iszonyú nagy faroknak az ebben össze-vissza hazudozó főpógit;) - ott vagy eltévedve, hogy összekevered a vagyongazdálkodást-üzemeltetést a tulajdonjoggal.
...szóval lehetne SZITA kezelésében a Városháza, eladásáról továbbra is a főpógi, meg köre dönthetne.
Remélem ez azért nem túl bonyolult.

GyMasa 2022.02.18. 09:52:20

@A kiló nem százat jelent.:
Ezt most nem teljesen értettem...
Völner nem EU-s pénzeknek szüntette meg a közpénz jellegét, hanem a behajtott pénzekét.
vagy nem figyeltem?

GyMasa 2022.02.18. 09:54:40

@grundigg:
"Azt nem hívhatta volna senki korrupciónak."
Nem, azt valószínüleg "hütlen kezelés"-nek hívták volna, és valós börtön jár érte...

6.Lenin 2022.02.18. 10:12:38

@konrada:

A ballib oldal gazdálkodásának ezek a lényeges részei. Van rá bőven példa.

Eladni a közvagyont, felújítatni az állammal, újra eladni, újat TERVEZNI, majd valamikor valaki be is fejezi. Ezeket lehet megfelelő jogszabályokkal, törvényekkel teljesen törvényesnek látszóan végigvinni. Ez ügyvédek, bírók kérdése csupán.
Aztán sok millióért semmi jelentőséggel nem bíró tanácsadói, elemző cégek sok milliós, milliárdos költségvetéssel. Ezt csinálják nyugaton is. A korrupciót átnevezik lobbi tevékenységnek és máris tiszta a dolog.

Felzárkózási pénzek, amit az ő cégeik végeznek, tervezik (esetleg a helyi csicskásoknak így juttatnak pénzt mert rájuk bízzák a tervezést) ezek már régen ki vannak dolgozva, és kívülről tök törvényesnek látszik.

Tépné magát az ellenzék, ha nem 14 ezer milliárdról lenne szó? Szerintem egy mp-ig sem.
Tőlük minden hamis adatot ismét elfogadnának, mint 2010 előtt.

Itt meg megy a vita néhány milliós, esetleg 100 milliós tételről, miközben ezer milliárdok mozognak ide-oda. Sokan meg kajálják a meséket. Érdekes, hogy még ma is mennyi bárgyú mesével meg lehet etetni milliókat.

grundigg 2022.02.18. 10:19:59

@konrada:

Mielőtt előadod ezt a leereszkedő stílust ("Remélem ez azért nem túl bonyolult."), érdemes lenne alapszinten megismerkedni a sztorival. Nem üzemeltetésről van szó, hanem tulajdonról. Tulajdont kaptak.

Itt egy könnyed felsorolás, mi mindent:

k.blog.hu/2021/07/17/kekva

grundigg 2022.02.18. 10:21:04

@GyMasa: Dehát ezt csinálja a kormány. Legalább tudjuk, mi róla a véleményed.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.18. 10:24:06

@GyMasa: Nem állítottam. Az uniós vagy állami pályázatokon nyerni nem bűncslekmény. Ebben mi már egyetértettünk.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.18. 10:25:42

@grundigg: megint csak az a kérdés: ÉS?
Miért fontos neked a tulajdonforma? Létrejöttek ezek az államtól elkülönülten működő, autonóm közalapítványok és végzik azt, amit korábban más állami alapítású intézmények végeztek.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.18. 10:26:36

@grundigg: szerintem a szalmabáb érvelés fogalmát nem érted.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.18. 10:28:52

@imagepeace: a poszt nem erről szól és ismerem ezeket a tevékenységeket. Azért nem emelném piedesztálra Gergőt, mert megszüntetett egy felesleges bizottságot, amit más formában rögtön létre is hoztak. Értem, hogy harcol a kifizetőhelyek ellen, ez jó. De én sok más dologról is hallottam.

6.Lenin 2022.02.18. 10:31:34

@grundigg:

Azért, ha nem te is inkább nem vagy vak, mint néger.

azért a két oldal közt van egy lényeges különbség.

A ballib oldal szinte csak lerombolja azt, amit a másik épített, vagy jó esetben hagyja szétrohadni.

A másik legalább épít, ami itt is marad (hatna) amíg a másik oldal el nem adja vagy tönkre nem tesz.
Nyilván akadnak mindkét oldalon Törvényesnek látszó pénzeltüntetések is. Ha lenne szándék ezek megfelelő törvényi szabályozással letüntethető , de akkor ki lenne az a hülye, aki a politikával is foglalkozna (szinte ingyen), néhány őrültön kívül?

Te másoknál tisztán látod azokat, amit te sunyin bármikor elkövetsz.

fáskerti elvtárs 2022.02.18. 10:52:16

@A kiló nem százat jelent.:

Nézd, amikor leírom, hogy mekkora vagyont adtak át, te meg erre azzal tromfolsz, hogy "Vagyonról van szó", majd azzal jössz, hogy "Nem fogja senki eladni a Corvinust az Ecserin.", miközben semmi ilyesmit nem állítottam, akkor felmerül bennem, hogy mégis kivel vitatkozol, mert hogy nem velem, az egészen biztos.

imagepeace · http://imagepeace.blogspot.com/ 2022.02.18. 11:01:32

@A kiló nem százat jelent.:
Pär éve már volt pár üzenetváltásunk a kutyapártal kapcsolatban. De bocs értem h nem erről szól a poszt..

grundigg 2022.02.18. 11:02:27

@A kiló nem százat jelent.:

Nem a "tulajdonforma" fontos (amúgy tulajdonformák piacgazdaságban nincsenek), hanem a tulajdonos személye a fontos, meg az a személy, aki dönthet a tulajdonnal való rendelkezésről, használatról és hasznosításról. Eddig ez a magyar állam volt, és annak a nép által választott képviselője, illetve az utóbbi által megbízott hivatalnok. Most meg egy magánjogi jogalany a tulajdonos, és az oda beültetett pártemberek döntenek róla még egy esetleges kormányváltás idején is.

De mondtam már, ha neked nem fontos a "tulajdonforma", írasd rám a lakásodat.

"és végzik azt, amit korábban más állami alapítású intézmények végeztek. "

Ezt megvilágítanád konkrétan, mondjuk az MCC esetében? Mit fog végezni az MCC a neki juttatott 400 milliárddal, és eddig ezt ki és milyen formában végezte?

És komolyan kíváncsi lennék a véleményedre, ha mondjuk egy Gyurcsány Ferenc vezette kormány az állami közművagyont egy haveri cégnek ajándékozná, hogy "végezze azt, amit korábban más állami alapítású intézmények végeztek". Ott se zavarna a "tulajdonforma"?

Etniez 2022.02.18. 11:04:04

@ulpius66: "(Etinez az impotenciájáért is az Orbánt hibáztatja.....)"

Feleséged nem szokott panaszkodni.

grundigg 2022.02.18. 11:05:15

@6.Lenin: "Te másoknál tisztán látod azokat, amit te sunyin bármikor elkövetsz."

Én? Én mit követek el sunyin bármikor?

Etniez 2022.02.18. 11:06:57

@grundigg: Nem fontos a tulajdonforma :)

hvg.hu/itthon/20220218_matolcsy_adam_budai_villa

Matolcsy kicsi fiának is összedobtatok egy 1,3 milliárd Forintos villát.
CSAKAFIDESZ :D

Etniez 2022.02.18. 11:08:50

@6.Lenin: Kicsim, olvasgass már egy kicsit: hvg.hu/itthon/20220218_matolcsy_adam_budai_villa

Vagy keresd már meg, mi történt a Mátrai Erőművel, ott pont azt csinálta a Fidesz, amit te a baloldalnak tulajdonítasz.
Ostoba vagy. A korrupció az nem oldalfüggő. A jobboldal is ugyanúgy lop, de csak azért, mert ti hagyjátok.

imagepeace · http://imagepeace.blogspot.com/ 2022.02.18. 11:11:52

@GyMasa: azért nem biztos h az országban marad a nagy része.. Lásd Tiborc már az x-ik szállodáját veszi Spanyolországban.

a nagy hohohorgász 2022.02.18. 11:18:47

@Etniez: képzeld a Vodafone reklámban visszahívnak titeket kitantorgo magyarokat... már bivalybasznad alson is van net nezheted a független telexet és dolgozhatsz külföldre hipergyorsasaggal:))))

a nagy hohohorgász 2022.02.18. 11:20:31

@imagepeace: beindult a gazdasági gyarmatosítás:))) az elqurok még erre sem voltak képesek:)))

a nagy hohohorgász 2022.02.18. 11:22:46

@Etniez: jut eszembe ha a korrupció nem oldal függő és a mostani korrupt rendszerben jobban élünk akkor elmondanad mi a kurva anyadert kellene a szarabb korrupciót megszavaznunk??????

6.Lenin 2022.02.18. 11:23:42

@Etniez:

Látom nem értetted amit írtam. Ti kiragadtok egyes elemeket az összefüggései nélkül. Mátrai erőmű az egy más szempontokból vizsgálandó cég, más elbírálás.

Ti meg a ballib oldal lopásait nézitek, vagyis azok nem lopások. ezek olyan dedós dolgok, már az óvodában is okosabbak ennél.
most készültük visszajuttatni a legnagyobb gazembert a hatalomba. Meg se szabadna nyikkanni a ballib oldalon.

6.Lenin 2022.02.18. 11:29:49

@grundigg:

Most szeretnétek visszajuttatni a hatalomba mo legnagyobb gazemberét , és baráti körét.

ezt a mesét én már nem veszem be, hogy mindig a másik a hazug, tolvaj, gazember.

mindkét oldal volt már ellenzékben és hatalmon is . Mit csináltak akkor? Mi várható jelenleg?
Kinek az érdekében? Milyen körülmények közt? Milyen támogatottsággal?

Ezek az érdekes kérdések.

6.Lenin 2022.02.18. 11:34:24

@imagepeace:

Mindig, mindenhol ez folyik, mióta az emberek a hatalomért harcolnak.

A lényegesebb kérdés, hogy kinek az érdekében? Gazemberek meg mindig voltak, vannak, lesznek. Még a kurvára művelt nyugaton is. Hiszen ott találták ki a gyarmatosítást, a nácizmust, kommunizmust, meg minden más hazug ideológiát is arra, hogy téged (is) átbasszanak velük.

a nagy hohohorgász 2022.02.18. 11:37:12

@Etniez: kb olyan buta vagy mint az 5 éves keresztlanyom aki szerint apa egy geci mert nem engedi hogy megegye a lány a saját szarat. Míg az anyját szupernek tartja mert engedi azzal a feltétellel hogy hagyja anyát telefonozni.....

a nagy hohohorgász 2022.02.18. 11:40:48

@Etniez: apa egy diktátor anya meg balliberális szemléletben hagyja kialakulni a kislány egyediségét:))))) én meg buta vidéki maradi paraszt vagyok mert úgy gondolom hogy apának van igaza.,mert nem értem meg hogy a nyugati gyerekek is szart esznek és milyen gazdagok:)))))

a nagy hohohorgász 2022.02.18. 12:09:42

na most a vona kap 1 plusz pontot, kb ilyen egy normálisnak mondható politikai elemzés:

index.hu/velemeny/2022/02/18/ot-kepmutato-hazugsag-a-bevandorlasrol/

és a lényeg: " Talán itt lenne az ideje a mindkét oldalt leuraló fekete-fehér kommunikáció helyett őszintén és tabuk nélkül beszélni a migrációról. Is."

az már megint a szubjektív véleményem hogy talán a konzervatív oldal egy hajszállal nyitottabb a kommunikációra és együttműködésre ( szerintem ezt támasztják alá a kommentek is )

a nagy hohohorgász 2022.02.18. 12:12:28

@a nagy hohohorgász: azt azért hozzáteszem hogy szerintem a konzervatív oldal nagy része nem azért együttműködőbb mert együtt akar működni (én ez vagyok szerintem, mert fejlődni mindig kell), hanem azért mert látja hogy nincs más választása.

a nagy hohohorgász 2022.02.18. 12:19:52

a balliberális oldal támogatói meg azt nem fogják fel , hogy minden új rendszer úgy kezdődött hogy ez lesz a tökéletes..... hát nem!. Viszont azt sose felejtsétek hogy a "család" legyen az bármilyen az az összes rendszerben kiállta a próbát! Azt megkérdőjelezni persze újra lehet,de létjogosultságát elvitatni nem hiszem!!!! Egy normális!!!!!!!! anya-(apa)-gyerek kapcsolatnál nem hiszem hogy lehet bármikor is erősebb kapcsolatot felépíteni!!!!!!! egyerűen képtelennek tartom a mai tudásunkkal, és aki a mai tudásunkkal ezt megkérdőjelezi azt nagy valószínűség szerint nem szerették otthon vagy maga az ATYAÚRISTEN.

GyMasa 2022.02.18. 12:33:09

@grundigg:
"Dehát ezt csinálja a kormány. "
Kötve hiszem, hogy a kormány az ELTE tulajdonjogát egy alapítványba vitte volna át.
Az lehet, hogy az ÜZEMELTETÉS az egy alapítvány hatáskörébe került, de akkor nekik nincs semmiféle jogalapjuk eladni az ELTE épületét.
Ezzel szemben te azt mondtad, hogy odaadják az épületet egy alapítvámynak, amelyik aztán eladhatja..
UGye érzed, hogy nem teljesen egy alma-alma típusú összehasonlítást eröltetsz.
Tehát a következtetésed sem lehet helyes.

"Legalább tudjuk, mi róla a véleményed."
Ó, te eddig is "tudtad", hogy mi az én véleményem, csak a gombhoz próbáltál meg kabátot varrni.
Most nem sikerült, de fuss még neki.

GyMasa 2022.02.18. 12:33:45

@A kiló nem százat jelent.:
Szerintem elég sok mindent nem ért...

GyMasa 2022.02.18. 12:38:03

@imagepeace:
"azért nem biztos h az országban marad a nagy része.. Lásd Tiborc már az x-ik szállodáját veszi Spanyolországban."
Igen, de egy szálloda az befektetés ami remélhetöleg hasznot fog hozni neki. Egy Yacht, meg egy 50 milliós rolex az meg rongyrázás, meg a strabag részvényesek plusz osztaléka is NULLA értéket hoz vissza az országba.
Nem akarom elhinni, hogy ennyire nem tudtok különbséget tenni dolgok között.

a nagy hohohorgász 2022.02.18. 12:46:11

azt kellene már megérteni baloldalon hogy a fidesz nem eladással lop elsősorban hanem sápol, igen mint a maffia. És emellett az is a lényeg hogy még a maffia által üzemeltetett dolog is jobban működik mint a káosz!!!!
A következő ciklusban oktatási eus támogatások is lesznek, ennek az elosztási felügyelőségéért megy a harc! a balliberális oldal 10%ékért odaadná a ceunak és egyéb hasznos intézményeknek, amiből az átlag magyar nem profitál semmit és fejlődés sincsen. A fidesz meg beülteti az embereit az iskolákba odaadja a pénzt nekik 30%-át ellopva , a többit fejlesztik és az átlag magyar lát fejlődést és még 10 % neki is jut alvállalkozóként illetve ingyenes oktatásként.
Többet nyúl le a fidesz? igen. Többet kap a fidesz szisztémával az átlag magyar ? igen. Van fejlődés? igen. Megérti a ballibsi szavazó hogy miért szavazunk a fideszre?????? NEMMMMMMMMM

grundigg 2022.02.18. 12:50:47

@GyMasa:

Az ELTE kimaradt a szórásból. Ezt tudnád, ha minimálisan tájékozott lennél az ügyben.

Az pedig, hogy te "kötve hiszed" a valóságot, nem a valóság problémája. Mindenesetre nem túl jó taktika, mert minél görcsösebben tagadod a valóságot, és hangsúlyozod a különbséget tulajdon és üzemeltetés között, annál nehezebben fogod tudni megvédi a tulajdonba adást. Pedig a következő lépésed ez lesz.

a nagy hohohorgász 2022.02.18. 12:55:32

Leforditva a fidesz 30%ot ellop 70%ot közepes szinten felhasznal a nép érdekében, ráadásul úgy hogy külföldre is juttat. Az osszefosas meg 10%ot ellop 90% ot meg kidob az ablakon ( visszaadja a nyugatnak) minden fejlődés nélkül és rafogja az Orbánra, a habzoszaju proli meg kajalja 1000rel:))))

alöksz róz 2022.02.18. 12:59:54

@Etniez: "Kicsim, olvasgass már egy kicsit" - úgy olvassátok a balibb propagandát, mint a jehovisták a bibliát, minden szó szerint elfogadva
gondolni meg nem tudsz, csak szajkózni a faszságot :-)

alöksz róz 2022.02.18. 13:00:42

@a nagy hohohorgász: "kb olyan buta vagy mint az 5 éves keresztlanyom aki szerint apa egy geci mert nem engedi hogy megegye a lány a saját szarat." - :DDD

konrada 2022.02.18. 13:10:25

@GyMasa: De.
Sajnos igaza van ebben.
Én is másképpen tudtam, de utána néztem, és abban az van, hogy az épületek is az alapítvány tulajdonába kerülnek - azaz értékesíthetőek - "persze" csak úgy, hogy az abból befolyó bevételt az alapítvány céljára fordítják.

Én se gondoltam volna, de persze ebben is van ráció (bár ezzel nem értek egyet), hogy ha az alapítvány tulajdonos, úgy szabadon gazdálkodhat az ingatlanvagyonnal is, szükség szerint eladhat, és hozzátehet a porfólióhoz.
(Persze - utánaolvasható - én a Városháza eladását se tartom ördögtől valónak, csak a balfék pógimester ebéli hazudozása megerősített abban, hogy rá még egy birkaól irányítását se bíznám.)
Ettől még az épületvagyon átadását alapítványba nem tartom helyesnek.

grundigg 2022.02.18. 13:11:41

@alöksz róz: Horgászunk egy ilyen polgári, keresztény-konzervatív közegből jön.

GyMasa 2022.02.18. 13:16:04

@grundigg:
"Az ELTE kimaradt a szórásból. Ezt tudnád, ha minimálisan tájékozott lennél az ügyben."
Soha nem mondtam, hoyg "tájékozott" lennék az ügyben.
Az ELTE egy példa volt. Mondhattam volna tetszöleges egyetemet.
A lényege nem ez volt a mondandómnak, hanem a többi.
Azaz, te a városháza tulajdonjogát adtad volna egy párt alapú alapítványnak, én pedig arról beszéltem, hogy egy állami tulajdonban lévö tetszöleges egyetem/ kórház ÜZEMELTETését adják egy szintén állami tualjdnoú alapítvány kezébe.
A te esetedben az alapítvány jogosult lenne leadni is akár az épületet, hiszen megkapta a tulajdonjogot, az én esetemben nem lenne jogosult az alapítvány eladni az épületet, hiszen az üzemeltetés a feladata, nem rendelkezik a tulajdonjog felett.

"Az pedig, hogy te "kötve hiszed" a valóságot, nem a valóság problémája."
Nem világos, hogy most meilyen valóságról beszélsz...

" Mindenesetre nem túl jó taktika, mert minél görcsösebben tagadod a valóságot, és hangsúlyozod a különbséget tulajdon és üzemeltetés között, annál nehezebben fogod tudni megvédi a tulajdonba adást. Pedig a következő lépésed ez lesz."
Azzal kezdted, hogy az ELTE kimaradt a szórásból.
Akkor most nem értem, hogy miröl beszélsz?
De TE akarod megvédeni a tulajdonba adást!!!
Én az üzemeltetésröl beszéltem..

konrada 2022.02.18. 13:16:42

@konrada: Ja és még annyit: az épületek nem elvihetőek, így ha el is lopják, a nemzeti vagyont gyarapítják továbbra is - és itt költenek rá, magyarok üzemeltetik, míg ha a piacot, vagy a szolgáltató céget, akkor annak kiszolgáló hátterét - központ, beszállítók, termelés, szakértő, tervezés - már ki lehet vinni az országból, szóval ez sokkal több kárt okoz, mint amikor egy épület x helyett y tulajdonába kerül.

GyMasa 2022.02.18. 13:20:15

@konrada:
"Sajnos igaza van ebben."
OKé, akkor ezt rosszul tudtam.

"Én is másképpen tudtam, de utána néztem, és abban az van, hogy az épületek is az alapítvány tulajdonába kerülnek - azaz értékesíthetőek - "persze" csak úgy, hogy az abból befolyó bevételt az alapítvány céljára fordítják."
Persze, nem lettek eladva, így ez akkor nem is hír, ugye...

"Én se gondoltam volna, de persze ebben is van ráció (bár ezzel nem értek egyet), hogy ha az alapítvány tulajdonos, úgy szabadon gazdálkodhat az ingatlanvagyonnal is, szükség szerint eladhat, és hozzátehet a porfólióhoz."
Az alapítvány az állami alapítvány, nem?

"(Persze - utánaolvasható - én a Városháza eladását se tartom ördögtől valónak, csak a balfék pógimester ebéli hazudozása megerősített abban, hogy rá még egy birkaól irányítását se bíznám.)"
Én is ezt írtam az elejétöl fogva.
Ha az egészet a fidesz módszerrel csinálják végig, azaz teljesen nyíltan, szemrebbenés nélkül, akkor megúszták volna az eg´sezt, még csak ügy sem lett volna belöle...

"Ettől még az épületvagyon átadását alapítványba nem tartom helyesnek."
Ebben egyet értünk!

a nagy hohohorgász 2022.02.18. 13:20:16

@konrada: tessék mondani a fidesz akarta eladni a parlamentet, tarlós a városházát vagy talán karigeci és csapata?????

GyMasa 2022.02.18. 13:21:51

@grundigg:
Igazad van, nem voltam elég tájékozott.
Bocsánatot is kérek miatta!
Ennek ellenére az utóbbi években nem lett eladva egyetlen egyetem feje fölül sem az épület.
A többi viszont továbbra is fennáll!

GyMasa 2022.02.18. 13:24:06

@a nagy hohohorgász:
Igen, tetszik ez az összemosás...
Hiszen, ha Bp. kiszervezi egy magánalapítványba a föváros ingatlanát, hogy eladja, az, szerintük ugyanaz, mintha a kormány egy állami ingatlant egy állami alapítvány alá szervez ki, amit nem adott el eddig...

alöksz róz 2022.02.18. 13:32:09

@grundigg: attól még lehet igaza, a hasonlat meg nagyon jó volt

Etniez 2022.02.18. 13:39:17

@alöksz róz: erkölcsi hullák ne papoljanak.

Etniez 2022.02.18. 13:40:11

@a nagy hohohorgász: mert ez a rendszer diktatórikus, még megállítható.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.18. 13:43:39

@Etniez: Diktatúúúúúra! :D Á. Épp most van választási kampány, amiben bármit leírhatunk a kormányról. Amiben az ellenfél bármit ki is mond, plakátra teszt stb. De diktatúra van.

a nagy hohohorgász 2022.02.18. 13:43:53

@Etniez: ja hogy szalasit valtsuk le hitlerre... értem... briliáns elme vagy

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.18. 13:47:48

@a nagy hohohorgász: ez tök szép, de Vona Gábor kapott egy esélyt, hogy erről beszéljen és a Jobbik migráció ellenes tüntetésén még lőni is akartak az idegenekre. Szóval. OK. Értékelem az önkritikát, csak hát. A kormány következetesen az ILLEGÁLIS MIGRÁCIÓ ellen akart fellépni hatékony eszközökkel, ehhez kért társadalmi támogatást, erre épített politikai kampányt.

konrada 2022.02.18. 13:51:08

@a nagy hohohorgász:
A félreértések elkerülése végett:
A Parlament annak épült ami, városkép jelentősége van, és így szimbolikus mind az ország, de talán a világ számára is.

A Városháza meg... most őszintén: ha magad elé nézel, fel tudsz valamit idézni az épület formájából? Ha végig mész a szűk utcán, találsz azon valami megragadót? Szerintem a másik oldalon még a lebontott pavilonok is jellegzetesebbek voltak, és legalább eltakarták azt.
De hát ez érthető is, mert tulajdonképpen szükségfunkció-váltás volt, hogy városháza lett egy öreg kaszárnyából valamikor történelmi távolságban - Az Erzsébet-híd építésekor.

De maga az épület külsőségében továbbra is inkább kaszárnya, belterei meg nem igazán felelnek meg egy modern közigazgatási centrumnak.
Szóval nem tartottam én ördögtől valónak, hogy esetleg a foghíjtelken mellette felhúzzanak egy modern célépületet, a régit meg annak, akinek van pénze rá átépítse egy olyanra, ami nem válik a város csúfságára. (Persze megtartva a falakat, mert végül is mégiscsak egy 1700'-as években épült műemlék.)

...viszont továbbra is tartom azt is: Karácsony olyan, mint egy kisgyerek: semmiért nem vállal felelőséget, viszont zsigerből hazudozik, szóval kiírta magát...

alöksz róz 2022.02.18. 14:03:53

@Etniez: azt se tudod, mi az az erkölcs

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.18. 14:10:45

@grundigg: Az MCC küldetése, tevékenysége ismert.

A Mathias Corvinus Collegium (MCC) magyar tehetséggondozó intézmény, melynek célja a klasszikus iskolai kereteken túlmutató tudományos képzést nyújtani a legkülönfélébb korosztályhoz tartozó magyarországi és külföldi hallgatóknak. 1996-ban kezdte meg működését néhány kurzussal. A szükséges feltételeket a Tihanyi Alapítvány biztosította, melyet Tombor András családja hozott létre. Az intézmény hallgatói és szolgáltatási köre azóta fokozatosan bővült, átlépve az országhatárokat. A több százmilliárd forintnyi közpénzzel támogatott alapítványt kritikusai kormányközeli káderképzőként jellemzik.

2020-ban az alapítók helyét a Mathias Corvinus Collegium Alapítvány vette át, ami a pénzügyi alapok megerősödésével és új célok meghatározásával járt. Az alapítvány kuratóriumi elnöke Orbán Balázs, a Miniszterelnökség államtitkára, főigazgatója Szalai Zoltán, a Mandiner.hu lapigazgatója.

hu.wikipedia.org/wiki/Mathias_Corvinus_Collegium

grundigg 2022.02.18. 14:51:38

@A kiló nem százat jelent.: Nagyon tartalmas idézet a wikipédiáról, de ugye te állítottad azt, hogy "Létrejöttek ezek az államtól elkülönülten működő, autonóm közalapítványok és végzik azt, amit korábban más állami alapítású intézmények végeztek. "

A kérdésem tehát az volt, hogy konkrétan mit fog végezni az MCC a MOL- és Richter-részvényekből és más juttatásokból álló több mint 400 milliárdos vagyonnal, és eddig ezt ki végezte? Hogyan hasznosultak eddig a MOL- és Richter-részvények és hogyan fognak ezután? Mert, ha jól értem, valami olyasmi az állításod, hogy nem változik itt semmi, csak változtattak a jogi formákon.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.18. 15:31:44

@grundigg: Te figyelj, Orbán Balázs kérdezd meg, ha jobban érdekel. Ha komolyan gondolod össze tudlak kötni valakivel, aki ott valaki. De szerintem nem gondolod komolyan.

Egy a lényeg: ahogy kapnak állami támogatást cégek, magánszemélyek rendszeresen, úgy szerintem ezek az ügyek is támogathatóak legális módon. Lopást kiabálni egyszerűen nevetséges. Nem tudjátok mit beszéltek.

Van egy közfeladat. Teljesen mindegy milyen tulajdonformában, milyen cégformában, milyen eszközökkel és ki old meg, ha megoldja jól. Az MCC egy oktatási intézmény. A színvonalasságát senki sem kifogásolta. A politikai irányultságát kifogásolják, de azért meg lehet tenni egy szívességet.

6.Lenin 2022.02.18. 15:36:02

Szégyen!!!!!

"2511 helyett 2050 milliárd érkezhet majd gazdaságélénkítésre, ami 18 százalékos csökkenés."

Vastag betűkkel kiemelve. Az indoklás kisbetűkkel a következő:

"Az előre jelzettnél jóval magasabb gazdasági növekedés miatt Magyarország kevesebb vissza nem térítendő támogatásra lesz jogosult az Európai Unió helyreállítási alapjából, mint azt korábban tervezték –

És még fokozza is a Népszava

írta a Népszava, és a lap azt is megállapítja, hogy Magyarország várhatóan a harmadik lesz a legtöbb forrást elveszítő tagországok listáján Belgium és Hollandia után."

Micsoda szégyen. A geci Orbán meg hülyíti a bunkó vidékieket.

Etniez 2022.02.18. 17:00:38

@a nagy hohohorgász: miért baj eladni egy épületet és venni egy másikat, amúgy?

Etniez 2022.02.18. 17:01:46

@A kiló nem százat jelent.: diktatúrának is vannak fokozatai, soha nem a Gulag-al kezdődik, hanem a manipulált szavazásokkal. Ezt csinálja most a fidesz.

Etniez 2022.02.18. 17:02:47

@alöksz róz: nálad biztosan jobban tudom, ezt mind a ketten tudjuk.

Etniez 2022.02.18. 17:04:09

@A kiló nem százat jelent.: ritkán látható mellébeszéles...

Kaptál egy konkrét kérdést, amit nem tudsz megválaszolni, terelsz. Ciki.

Etniez 2022.02.18. 17:06:12

@Etniez: ha nem tudod a kérdésre a választ, akkor miért állítod, hogy nem rosszabb?
Mi is adjunk neked egy telefonszámot válasz helyett? :)

Etniez 2022.02.18. 17:11:53

Sokadjára írják a fidesztálibok, hogy micsoda skandallum, hogy Karácsonyék el akarták adni a Városházát. A kérdés: miért lenne bűn az?

Bónusz: ha Karácsonyék meggondolták magukat még a lufi pukkanása előtt, akkor most végül mi is a baj?

Látom ezt a szánalmas erőlködést, de nem értem, mire akartok kilyukadni?

MNB odaadta a középénzt az egyik alapítványának, majd Matolcsy fiának vettek egy villát 1.3 milliárd Forintért. Nekem ez konkrétabb és gyanúsabb, nektek nem? :)

Tudom, a baloldal lop meg a Gyurcsány..

grundigg 2022.02.18. 17:15:45

@A kiló nem százat jelent.:

Te tettél egy állítást, miszerint "Létrejöttek ezek az államtól elkülönülten működő, autonóm közalapítványok és végzik azt, amit korábban más állami alapítású intézmények végeztek."

Arra próbáltam rákérdezni, hogy az állításod egy sima blöff, vagy van mögötte valami konkrét tudás, érv, ilyesmi. Mert hát konkrétan az MCC esetében elég nehéz még csak elképzelni is, hogy mi értelme az állításodnak.

Erre előbb beidézel egy szöveget a wikipédiáról, majd Orbán Balázshoz irányítasz. Hátha ő majd elmondja a te érveidet.

"ahogy kapnak állami támogatást cégek, magánszemélyek rendszeresen, úgy szerintem ezek az ügyek is támogathatóak legális módon. Lopást kiabálni egyszerűen nevetséges. Nem tudjátok mit beszéltek."

Ha megengeded, magamat idézném az egyik fenti kommentből: "Orbánék nem lopnak. Ők egyszerűen a nevükre íratják az országot."

De még csak azt sem vontam kétségbe, hogy a haverok kitömése legális. Hogyne lenne legális, az is legális lenne, ha holnap egy törvénnyel a nevükre íratnák a lakásodat. Az viszont elég árulkodó, hogy görcsösen szalmabábozol, és a dolog tartalma helyett azon lovagolsz, hogy nem jogszerűtlen (miközben nem is állítottam, hogy az lenne).

"Egy a lényeg: ahogy kapnak állami támogatást cégek, magánszemélyek rendszeresen"

Ja, kapnak. De viszonylag ritkán százmilliárdokat, és viszonylag ritkán olyan cégek, ahol a vezérigazgató, az miniszterhelyettes a kormányban. A dolog érdemét kerülő, redukált érvelésed teljesen üres, azzal bármit meglehet indokolni. Ha a teljes nemzeti vagyont a Mészáros és Mészáros Kft.-nek adnák (vagy éppen Altusnak), arra is elő lehetne adni, hogy "kapnak állami támogatást cégek, magánszemélyek rendszeresen".

Ha téged ez megnyugtat, akkor hagyjuk is.

alöksz róz 2022.02.18. 17:35:38

@Etniez: azt már írásban bizonyítottad pont ezen a blogon, hogy nem tudod.

alöksz róz 2022.02.18. 17:37:05

aszongya a sofőrből lett segédápoló a rengeteg eszével, tusé. ez aztán a komoly elismerés, húzd ki magad, grundigg :DDD

Etniez 2022.02.18. 20:25:07

@alöksz róz: jaj cicafiú, fáj az igazság, hogy nem bírsz lekopni rólam?

Én szarok rád, te már leírtad magad nálam, kérlek ne foglalkozzunk egymással, nem vagyunk egy színvonal.

alöksz róz 2022.02.18. 22:47:10

@Etniez: még sose láttam senkit, aki ennyire túlértékelte volna magát

és pláne ennyire alaptalanul

Wildhunt 2022.02.20. 09:30:00

@jani_32: vigyázz Matyi, mert a kialvatlanság + epehányás gutaütést okoz. Hatékonyabb ha felkötöd magad.

6.Lenin 2022.02.20. 09:35:35

@Wildhunt:

Őt már nem károsítja semmi, és senki. 1etlen jótevője a végzete lesz, ami 1x elviszi magával. Jobban mondva leviszi magával, ahol minden füstöl, kénköves, és fortyog.

Wildhunt 2022.02.20. 09:54:07

@6.Lenin: szerintem oda se fogadnák be. Max felakasztják félúton a hold felé hogy egy pók sugdosson a fülébe (ala Twardowski)

6.Lenin 2022.02.20. 10:03:13

@Wildhunt:

Van esélye erre is. Meg is érdemelné. Bár ő így boldog és joga is van hozzá, hiszen haladóékhoz tartozik. Nekik pedig mindig igazuk van, egy adott pillanatban, és ez a pillanat a lényeg, talán. Nekik biztosan.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.20. 13:11:19

@Etniez: leszel szíves moderálni magad. Az én energiáimat leköti Brendel Mátyás..

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.20. 13:18:24

@grundigg: Ennyi ostobaságot összehordani. Tényleg nem értem.
És megismétled: "Ők egyszerűen a nevükre íratják az országot."
Még a legnehezebb felfogású ember is érti, hogy ha közpénzt vagy vagyontárgyat adok egy civil szervezetnek, egy közalapítványnak, egy egyesületnek egy egyetemnek, egy egyháznak, akkor azzal nem "lopok". Baszki.

A költségvetés egész kiadási oldala olyan kormányzati transzferekből, amiknek valaki, valami a kedvezményezettje.

Ennyi erővel lopás az iskolák fenntartása, lopás felújítani a vidéki kórházat, lopás a családi pótlék, lopás a kisvállalkozásoknak juttatott támogatás, lopás amikor egy közszolga megkapja a fizetését, lopás az egyházaknak nyújtott támogatás, lopás az adóvisszatérítés, lopás a célzott támogatás, a pályázható támogatás, minden, amire a törvények felhatalmazást adnak.

grundigg 2022.02.20. 23:41:56

@A kiló nem százat jelent.:

Ez alatt a poszt alatt kétszer írtam le a lop ige valamely toldalékkal ellátott alakját. Azt írtam mindkétszer: "Orbánék nem lopnak" (ők mást csinálnak)

Ehhez képest többedszer kapom meg tőled, hogy nevetséges, ostoba, nehéz felfogású, nem tudom, még mi vagyok, mert ez nem lopás.

Én ezzel nem tudok mit kezdeni.

Az meg külön vicc, hogy a másik poszt alatt azért törlöd a kommentem, mert én "fölényeskedek". Ezentúl majd tőled kölcsönzöm a jelzőket, hogy csiszoljam a stílusom.

Abból pedig, hogy minden költségvetésnek vannak kiadásai, semmi nem következik egyes tételek tartalmára nézve, ez nem érv. Leírtam, hogy mi a probléma ezekkel az alapítványokkal, ezzel érdemben nem vagy hajlandó foglalkozni, úgyhogy én ezt befejeztem.
süti beállítások módosítása