A kiló nem százat jelent.

Jámbor András jól helyretesz minket George Clooney ügyben

2020. november 25.

Jámbor András a Facebook-on jól kifigurázza fűzfarajongásunkat a minap kicsit orbánozó hollywood-i színész és Amerika iránt. Mindkettő látott már szebb napokat. 

screenshot_2020-11-25_at_16_14_16.png

Egek ura? Nem az. Csak egy színész egy olyan országból, ami legalább olyan nagy slamasztikában van, mint a mi demokráciánk...

Jámbor András

"A felháborodásra szoktatott, és a cselekvésről leszoktatott ellenzéki szavazó imádsága, 2020.11.24-én:
 
Ó George Clooney, te aki a nagy Hollywoodban vagy,
szenteltessék meg a te neved;
jöjjön el a te országod;
legyen meg a te akaratod,
amint a filmekben, úgy Magyarországon is.
Mindennapi Orbán gyalázásunkat add meg nekünk ma;
és bocsásd meg Magyarországnak vezérét,
miképpen mi nem bocsátunk meg
az ellenünk vétkezőknek;
és ne vígy minket a cselekvésbe,
de szabadíts meg a gonosztól!
(Mert tiéd a film, a hatalom és a népszerűség
mindörökké.) Ámen.

Mindenesetre nagyon örvendetes, hogy a fontos dolgok uralják a magyar sajtót, és közvéleményt, mint a Dunaferr dolgozóinak a helyzete, a lefelé tartó bérverseny elemzése, az álláskeresők helyzete, és minden olyan dolog ami tényleg valóban hat erre az országra, ami a mi életünkről szól."

Ebben kb. minden benne, amit az átlag magyar ellenzékinek tudnia kéne, és amit az átlag magyar ellenzéki politikus sem tud. A dolog annyiban azért érdekes, hogy Jámbor András nem egy átlag magyar ellenzéki, a hőskorban az LMP-kampányokban vállalt szerepet, majd a (Kettős) Mérce alapító főszerkesztője volt, legutóbb a főpolgármesteri hivatalban kapott állást egy éve.

George Clooney pedig a világ legismertebb politológus professzora, a demokratikus intézményrendszerek autoriterré való átalakulását kutatta 59 éven keresztül, PhD-t írt Kelet-Európa háború utáni összefoglaló történelméből — ja nem, nem, csak egy hollywood-i színész. Talán tudja, hogy van egy ilyen ország. De mivel onnan beszél, ezért minden szava arany. Jaj dehogy. Sajnos rajtunk nem segít. De többet mondok: Amerikán sem látszik segíteni semmi. 

A minden korábbit alulmúlóan botrányos és még "most is tartó" amerikai elnökválasztások kapcsán Amerika aztán minden csak nem a jó demokrácia mintaképe, hogy felnézzünk rá. Lásd előző posztunkat.

Az igazság az, hogy nem kellene nekünk George Clooney vagy semelyik bájgúnár, vagy a messiásként várt és éljenzett Joe Biden kézrátétele országunkra (és/vagy nemlétező ásványkincseire) — azé a Joe Bidené, aki legyőzte még azt a rettegett nagy ellenfelét is, akinek a keresztnevére sajnos épp nem emlékezett — sem ahhoz, hogy "leváltsuk Orbán Viktort". Kétségtelenül jól jönne egy olyan médiahátszél, ami George Clooney farzsebéből fúj és az elnökválasztási verseny élére tudott lehelni a demencia szélén vergődő bábjelöltet, de ez sajnos most nem áll rendelkezésünkre és én nem is ilyen csodában reménykedem.

A rendszerellnes médiabohóc helyett újra jön a lobbik uralta hagyományos amerikai vezetés, a katonai-ipari komplexum, amitől már nekem is komplexusom kezd lenni. A magyar liberális média is elolvad és felfedezi ilyenkor a magyar vérrokonságot és könnyekig hatódik, hogy az új külügyminiszter lehet magyar származású lesz. Ez a fázfarajongás orrvérzésig jellemző ránk magyarokra láthatóan, csak amikor a másik oldal médiája csinálja, akkor finnyáskodva vennénk el a határontúli magyarok választói jogát is, ami nem a legjobb stratégia, ha valaki választásra készül és a jogot még nem volt alkalma elvonni előre. Csak úgy mondom: okos légy, hülye van elég. (Ellenzékben több is mint kéne, de mégsem elég.) 

Annyira ostobák vagyunk, hogy olyanoktól várunk bármi jót, akik valójában nem akarnak semmi jót a világnak: a külügyminiszter-jelölt lényegében, amint lehet lerohanta volna mindig is Irakot, Szíriát, Jement, bármit, amit csak ki tudsz találni. Talán néhány bomba Orbán Budapestjére is jutna a megnövelt katonai büdzséből. Joe Biden külpolitikája Ukrajnában sem állt másból csak panamázásból: zsíros állást követelt ki munkanélküli fiának egy energiacégnél... Tényleg micsoda minőségi ugrás ez Tiborczékhoz képest!

Lehet ezért a "csodáért" imádkozni, ha valaki már belecsavarodott Orbán tíz éves regnálásába. Elment nektek a józan eszetek!

Én nyilván nem Clooney-ban, hanem igazából egy olyan alternatívában reménykedem, ami különb a jelenlegi rezsimnél és elődeinél még inkább. Nem azért győz, mert olyan erők segítik, amik jogosultatlan előnyhöz juttatják. Hanem mert bírja a magyarok többségének bizalmát. Nem amerikai csodára van szükségünk.

Máskülönben a "csodának" nem sok értelme lenne és nem kecsegtetne semmi jóval. Az ugyanis nem a cél, hogy Orbánt leváltsuk. Orbánról valami csúnyát mondani, nem kell hatalmas tehetség. A valódi cél: Orbánnál tehetségesebbnek, jobb vezetőnek mutatkozni, elnyerni a többség bizalmát és jobb irányba fordítani az ország szekerét, nagyobb megbecsülést szerezni hazánknak külföldön, és helyreállítani a társadalom és a gazdaság bizalmát idehaza.

Ehelyett mit látunk? Ellenzéki képviselők osztják meg a kormányhoz közelálló média híreit Clooney-ról, hogy lám-lám. Hát ez tényleg hatásos. Ha csepp eszünk lenne, nem reklámoznánk George Clooney és Soros György fiának közös fotóját, mert ez csak ráerősít a Habony-művek jól felépített Soros-ellenes narratívájára. Az ellenzék dolga nem az, hogy hasznos idiótaként kontrát játszon a Fidesz propaganda zenekarának játékához. Vagy vonító kiskutyaként keresse a Holdat a borús téli égbolton.

Végül, itt van Amerika:

A fogadóirodák 9% esélyt adnak arra, hogy végül Trump győz. A választásnak még nincs vége, de az amerikai demokrácia vége riasztóan közel került — TLDR

A blog azért indult, hogy az ideológiai szekértáborokon túllépve tiszta vizet öntsön a pohárba. Olvasottságunk idén lépte át az egymilliót. Posztjainkat számos országos és helyi portál megosztotta vagy hivatkozta az Indextől a Mandinerig, a Mércétől a Propellerig, a Hírolvasótól a Kapuig, a Balmixtől a social mediáig. 
Oszd meg írásainkat, lájkolj és kövess minket: facebook.com/kilonem100 
Támogass: patreon.com/kilonem100 Köszönjük!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr9916301556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ménár Atya 2020.11.27. 11:25:01

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Persze az igazmondó fletó és bandája miatti 20 mlrd tartozást meg a jézuska fizette vissza.................
Ma már ne igyál több töményet! :)

Ménár Atya 2020.11.27. 11:32:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Ha nem lennének gyerekeim akkor igazat is adnék neked.
Nekem jobban esik most, hogy tizenpár százalékot fizetek 38 helyett adót, társasági adó már alig van.
Nem beszélve az ingyen tankönyv,ingyen étkezés, stb
A gyerekem nyelvvizsga díját a jogsi elmélet díját visszafizették, mondhatjuk hagynak élni, nem csak elvonnak.
az a plusz 2% meg prostituáltra nem érdekel, mert sokkal többet kapok vissza.
Fletó arra volt büszke, hogy nem adóztatta a minimálbért.
Hát szexuálja szájba a nőnemű szülőjét az ilyen pojáca.
Éljen ő a nem adóztatott minimálbérből.

Etniez 2020.11.27. 11:32:24

@A kiló nem százat jelent.: Én azt a választási formát tartom demokratikusabbnak, amelyik jobban megjeleníti a népakaratot az adott Parlamentben.
Az egyfordulós erre kevésbé alkalmas, mint a kétfordulós.

Etniez 2020.11.27. 11:36:35

@Ménár Atya: Mi nem Fletó mögé állunk, hanem Orbán elé.

Nektek ezt kell megértenetek, ezért vicces amikor elmúltnyolcéveztek.

Mi azzal közösséget nem vállalunk, ahogy Orbánnal sem. Egyik kártékonyabb, mint a másik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.11.27. 13:23:55

@Jehovah’s Witnesses:

"Na agyő kis gárdahadnagyom!"

www.youtube.com/watch?v=e1-FKyOTvto

A zseniális Ruggiero Raimondival. És bár ez csak Figaro áriája (Non più andrai, farfallone amoroso), ha jól látom a függöny előtt, Suzanna szerepét Kathleen Battle énekli - kár, hogy később kirúgatta magát a Metropolitanből. :(

konrada 2020.11.27. 13:44:33

@Etniez:
...nektek meg azt, hogy értelmes ember meg mérlegel.
...és ha azt látja, hogy a másik rosszabb, akkor nem azt fogja választani, hogy büntesse azt, aki egyébként megérdemli.

...mert értelmes ember tudja, azzal magát is bünteti.

...és tényleg szörnyű a dolog: zorbánt a többség tényleg elküldené a f.szba, de amikor azt látja, hogy akik jönnének helyette, azok annak a Gyurcsánynak kéne gazsulálni - ezt elég egyértelműen mutatják a közvéleménykutatások - akinek a képességeit már ismerik.

...persze ez már megint visszamutogatás, tudom.
...de erre javaslom: nyugodtan menj be az oroszlánkifutóba, hiszen az ott lévő cica már régen nem tépett meg senkit, és így az már a visszamutogatás, ha azt mondjuk, az oroszlán ölelgetése veszélyes.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.27. 13:45:38

@Ménár Atya: "Persze az igazmondó fletó és bandája miatti 20 mlrd tartozást meg a jézuska fizette vissza" - Na ezt feljegyzem! Ha nőtt 14 ezer milliárd forinttal az adósság, eltűnt 3000 milliárd manyup és csökkent a devizatartalél 7 milliárd euróval (amit az IMF hitelből töltöttek fel) akkor mi a lófaszt fizettek vissza? Úgy fizették vissza hogy jóval magasabb kamatozású devizakötvényeket bocsájtottak ki, te okoska! Most fizettek vissza 2011-es 6,2 százalékos kamatozású dollárkötvényeket!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.27. 13:49:29

@Ménár Atya: Most komolyan, ti tényleg megzabáltok minden propaganda szöveget? Az nem adósság csökkentés hogy drágább hitellel kiváltok egy másikat.

konrada 2020.11.27. 14:08:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
...azért nem mindegy, hogy adósság esetén a fizetésed hány %-át fizeted ki részletként.
Szóval - akármennyire is fura lesz neked - jobban jár az, akinek volumentjében jobban nő a fizetése - még ha közben a tartozása összege is - ha közben az %-osan kevesebb részét teszi ki a visszafizetendő részlet.

...s amikor nézed a számsoraidat, úgy rájössz majd, miért gázabb az 54%-os tartozásarányról a 80%-ra nővő kölcsön kifizetése, mint ha 80-ról 74%-ra csökkentett.

Bayaz 2020.11.27. 14:09:25

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Abból, hogy a leírásában magát nem sorolja a magyarok közé. Kiegészítve a szövegét a személyes névmásokkal te is látni fogod: "Igen, mert azóta [ti, magyarok] beismertétek, hogy a büdös életben nem tudjátok a Nyugattal szembeni hátrányt nem hogy ledolgozni, hanem akárcsak csökkenteni is. Mert [ti, magyarok] tehetségtelenek és lumpenek vagytok"

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.27. 14:12:14

@Bayaz: Nem sorolja a mély magyarok közé magát.

@konrada: Akkor sem csökkent az adósság, nem fizettek vissza semmit. Süket duma.

konrada 2020.11.27. 14:19:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Persze hogy süket duma.
Hiszen veled együtt minden halló tudja, az az igazi, ha jobban nő az adósság, mint a fizetés...;))

(Egyébként a poént félretéve: jobb lenne az, ha romló forint ellenére a nominális csökkenne, de azt egy olyan országban, ahol azzal lehet győzni és egy országot tönkreb.szni, hogy "több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak", és ahol ez a jelszót ma is ugyanazok mondják el nap mint nap, ott az is eredmény, hogy ez a több pénz nem az államcsődhöz közeli helyzethez vezet, mint akkor, amikor ezt a jelszavát akkor és most is elmondók próbálták is megvalósítani, több mint politikai öngyilkosság.)

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2020.11.27. 14:23:55

@A kiló nem százat jelent.: Az usa választási rendszere jó, már évtizedek, századok óta bizonyít. Attól hogy jön egy celebkurva parókás bohóc, a krumplifejű trumpli, szétbasz mindent, majd utána nyivákol mint egy fürdőskurva, még nem lesz a rendszer rossz.

BiG74 Bodri 2020.11.27. 14:25:19

@Ménár Atya:
Fletóval igazad van, nyugodtan csinálhat szexuális jellegű dolgokat közeli hozzátartozóival. Viszont úgy kell a fidesznek, mnt egy falat kenyér.Másrészt, mert érdekesnek találom ezt a gyenge forint eszmefuttatást.
Egyrészt, akármilyen a forint, csak a fityisz vezette be, hogy ha romlik, akkor mondjon le a kurmány.
Másrészt faék egyszerűségű a gondolat, hogy most az átlagfizetésből mennyi eurót veszel, tekintve,hogy nem mellékeled, a gyenge forint, pontosan milyen hatásokon keresztül, mennyire érinti az átlagembert, mind a saját előző helyzetéhez, mint a kortárs egyéb más államok polgáraihoz képest. Mert a képlet annél azért bonyolultabb, mint, hogy mennyi eurót vehetnék éppen.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2020.11.27. 14:29:13

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A magyar adósság forintban kifejwzve a béka seggén van. Lassan a nagy nemzeti valutát, a klotyópapír forintot, a kuszaszemű kretén és a remegőnyelvű csuti törpe tevékenységének eredményeképpen az utcán fogják sepregeti az őszi szél lágy leple alatt, mint annak idején horthy fasiszta elvtársuk pengettyűjét.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.11.27. 14:31:04

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly: :D De hát ők maguk mondják, hogy nem az. A demokraták szidják legjobban. Fogalmad sincs a témáról, de okoskodsz.
Ezt szeretem.

Trumpot illetően nekem is az a véleményem, hogy egy médiabohóc. És? Ettől még sok tekintetben böcsületesebb, mint elődei. Illetve a szétbaszott mindent szakkifejezést nemcsak nem tudom értelmezni, de neked valami nagy marhaság van a fejedben. Ha valamit nem lehet tényeleg kétszáz éve szétbaszni az az amerikai alkotmányosság. Van olyan alkotmánykiegészítés, amit 207 évig érleltek és nemrég cikkelyeztek csak be.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2020.11.27. 14:36:50

@BiG74 Bodri: A gyenge forint miatt minden importáru drágul, az elektronikai cikkektől kezdve az autókig minden. A kaja azért drágul mert a fidesznyik korrupt, kapzsi politikushaverok, akik eus pénzből minden kutyafaszát felvásároltak, gazdálkodnak a magyar földön, akikre még a szomszéd macskáját sem bíznám, nemhogy a mezőgazdaságot. Ezeknek a fideszes kisgazdakreténeknek a támogatásával, ha nem a fagy viszi el a gyümölcsöt, akkor az aszály a búzát. Basznak ezek arra, hogy védekezzenek az ilyenek ellen, nekik csak az eus támogatás kell, azt meg leszarják, hogy fenntarthatóan és olcsón termeljenek.

alöksz róz 2020.11.27. 14:42:24

@Ménár Atya: "Fletó arra volt büszke, hogy nem adóztatta a minimálbért." - van ilyen, hogy valaki egy jó nagy hülyeségre büszke

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2020.11.27. 14:42:59

@A kiló nem százat jelent.: Ez a krumpliketén szétbaszott mindent, ami korábban működött. Ez tény. Mindent neki köszönhetünk, a koronajárványtól a világgazdaság összeomlásáig mindent. Istentelen Dilettáns barom az az ember, csak hazudozni, lopni, meg csalni tud, mint a haverja, az a kárpátok pöcegödrében pöffeszkedő csüngőhasú csuti csimpánz.

GyMasa 2020.11.27. 14:49:03

@birkamenet:
Te egészen biztosan benne vagy abban a két millióban.

alöksz róz 2020.11.27. 14:50:27

@BiG74 Bodri: na mennyire és hogy érinti? meg még mi mást érint?

nem tudsz olyan "képletet", amivel az erős forint hasznát be tudnád bizonyítani.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.11.27. 14:50:29

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly: ismétlem: mit b@szott szét? Az egy dolog, hogy krumplibigyó vagy, de nyilvánvaló, hogy nem Trump "hibája" a kínai vírus. Mindenütt járvány volt a világon. Éppenséggel időben reagált a határok lezárásával. A védekezés pedig helyi feladat az USA-ban. Trump nem mondom, hogy mindent jól csinált, de jó oldalon áll: ellenezte a káros lockdownt, amit a hülyék pánikjukban többfelé kisírtak. Az USA 7-8 tagállama egyébként semmilyen korlátozást nem vezetett be és köszöni szépen jól van. Az olyan államok, mint New York drákói lockdown-nal a világ legsúlyosabb járványát kezelték félre. NY állam élén a demokrata Cuomo áll.

GyMasa 2020.11.27. 14:51:02

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Nem tudok erről semmit.
Nem is igazán érdekel. Csináljanak, amit akarnak, és idegeskedjen az rajta, akinek van energiája rá.
Én élem az életemet, függetlenül attól, hogy ki lesz a magyar miniszterelnök.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2020.11.27. 14:52:15

@A kiló nem százat jelent.: "a szétbaszott mindent szakkifejezést nemcsak nem tudom értelmezni,"
Hát, ha nem tudod, azt ne rajtam kérd számon, hanem inkább tenmagad kövesd a világpolitikai eseményeket. A trumplit meg a csuti köpcös keresztapát se a facabookon meg a twitteren kövesd, hanem az intézkedéseik, szarkavarásaik által.

alöksz róz 2020.11.27. 14:53:05

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly: az elképzelhető legostobább paneleket harsogod.
ez valami paródia akar lenni?

GyMasa 2020.11.27. 14:54:44

@Etniez:
Bocsi, de a múlkorában igenis jobbosnak vallottad magad.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.11.27. 14:55:28

@alöksz róz: háromszori nekifutásra sem képes mondani valamit, amit szétb@szott volna Trump. Mivel ilyenre egymagában felhatalmazása sincs, nem hinném, hogy lenne értelme beszélgetni egy papagájjal. @Török törp hörcsögöt bökő bögöly: jól van, persze, nyugodj le, megkapod Bident kicsiben és kirakhatod a vitrinbe, hogy nézegesd otthon. Ha eleget imádkozol a bombázók is megindulnak, hogy boldog is légy végre egyszer az életbe'.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2020.11.27. 14:57:49

@A kiló nem százat jelent.: Nem írom le ide az elmúlt négy év eseményeit, mert hosszú lenne. Nézz utána! A trumpli egy csomó olyan intézkedést hozott a szarkavarása dilettantizmusa, hozzánemértése által, ami befolyásolta, nemcsak a kínában kitört járványt, hanem nagyon sok más egyebet is. Ismétlem, ne akkor kövesd az eseményeket , amikor már megtörténtek(mert a véleményedből ez derül ki), hanem jóval előtte is, és folyamatosan.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2020.11.27. 15:01:27

@alöksz róz: Gondolom tévesen nem a fidesznyik propagandára válaszoltál!

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.11.27. 15:03:51

A baj az, hogy nem igaz egyik állításod sem, másrészt nem is állítasz valójában semmit.

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly: "nézz utána" pontosan ezt tettem, erről írtam kilométeres cikkeket. Teljesen alatta vagy minden színvonalnak, amivel kapcsolatban érdemes egyáltalán elgondolkodnom.
Ezzel vedd fel a versenyt, nemhugyagyúkám:
kilonem100.blog.hu/tags/trump

ember100 2020.11.27. 15:08:03

@CSOKKI MÁLNA:
Helló !

Látom nagyon felizgat ez a két mondat :)
Ha látnál és nem csak néznél akkor láthatnád a többi írásom azok 3 mondatosak :)

alöksz róz 2020.11.27. 15:14:02

@A kiló nem százat jelent.: nem is kell neki semmit tudni, elég ha felordítja a szövegét.
tipikus (vagy tipizált) összellenzéki kommentező.

GyMasa 2020.11.27. 15:20:39

@A kiló nem százat jelent.:
AZ a baj, hogy ő is az előre megszűrt, szigorúan balos propagada sajtóból tájékozódik. (sajnos ide, Európába még a konzervatív hírportálokhoz is jobbára a demokrata hírek jutnak el)
Abban, ha nézed, akkor valóban egy olyan kép van lefestve, amiben Trump nem csinál semmit (IS) és azt is folyton csak elbaszni tudja.
Egy rasszista, hopmofób, transzfób, meg minden olyan jelző, (IS) ami egy olyan emberré festi le, akihez képest hitler is egy kiscserkész volt.
A választás óta az USA balos hírportálok egy, a valóságra teljesen merőleges, alternatív világban élnek.
Szerintük Biden nyert (még nem hivatalos)
Szerintük Trump összes perét elveszítette.
Szerintük november 4 óta az USA választási rendszere tökéletes, senki nem csalt, nincsen probléma azzal, hogy Biden, minden idők legnépszerűbb elnökjelöltje érdekes módon csak abban a 4 államnak a 4 legnagyobb városában szerzett rekord mennyiségű szavazatot, amelyikeken hogy-hogynem éppen a választási győzelme múlik, és mindenhol máshol rosszabbul szerepelt, mint 4 éve Clintonné...
Azzal sincs probléma, hogy Pennsylvaniaban 1,8 millio levélszavazatot küldött ki az állam, majd a választásokon 2,5 milliót számoltak, teljesen természetes módon 98%+ ban Bidennek...

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.11.27. 15:45:45

@Ménár Atya: meg a hülyeséged. Ha nem lenne segíj, akkor is itt termelne a mocsok kapitalista, csak mégolcsóbban.
Tehát? Miért is jó az, hogy pénzt ad arra,amit egyébként is megkapna? Japán, Korea, Kína ad segíjt? Nem. Mégis tárt karokkal várja őket a mindenkori kormány.

BiG74 Bodri 2020.11.27. 15:56:35

@alöksz róz:
Egy szóval nem beszéltem a gyenge kontra erős forintról, már azért sem, mert erről nagyon jó tanulmányokat lehet olvasni, már ha valaki igényli.
Fideszes biztos nem, mert az csak a központi iránymutatást igényli, hogy a vitya kimondja, most éppen mi a jó.
Ellenzékből harsogni a jó, hogy gyenge forintnál mondjon le a kurmány. Kormányon viszont ár nem számít, a forint árfolyam ilyen egyszerű függése, ugye?
Pontosan honnan is gyenge, vagy erős egy fizetőeszköz?
Maradjunk annyiban, csak a fideszes dillettáns hazudozásra utaltam, amivel az igen kiművelt embereket lehet még kiműveltebbé tenni...

alöksz róz 2020.11.27. 18:07:10

@BiG74 Bodri: a gyenge forintról viszont ezt írtad: "nem mellékeled, a gyenge forint, pontosan milyen hatásokon keresztül, mennyire érinti az átlagembert, mind a saját előző helyzetéhez, mint a kortárs egyéb más államok polgáraihoz képest. Mert a képlet annél azért bonyolultabb, mint, hogy mennyi eurót vehetnék éppen." - akkor gondolom ki is tudod fejteni a hatásokat meg a képletet

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.11.27. 19:51:29

Látom droidokat csak idefújta a szél!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.11.27. 19:52:42

@GyMasa: látom itthon vagy!
Nagyon átkapcsoltál propaganda üzemmódba!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.11.27. 20:02:55

Akkor ezen a blogon nem lehet elküldeni a fidesz.eciket a te.ves .iherongy ki.aszott re.kes k.rva anyjukba?!

alöksz róz 2020.11.27. 20:10:48

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: nekem fel se tűnt. gondolom a brendel matyi floodolása miatt van.

de nem rossz az, ha az ilyen hozzád hasonló agyatlan anyázókat is kimoderálja :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.11.27. 20:20:28

@alöksz róz: brendel Matyi nem beszélne ilyen mívesen ahogy én!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.11.27. 20:45:50

@alöksz róz: max. Az elvtelen sz.rházi ge.inctelen f.rgeknek szoktam anyázni!

GyMasa 2020.11.28. 02:57:47

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Nem vagyok otthon.
Melyik része a propaganda?

GyMasa 2020.11.28. 02:59:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Mi van, valami csalódás ért ma?
Akarsz róla beszélni?

chrisred 2020.11.28. 05:27:50

@Ekrü: Nem, inkább te véded foggal-körömmel a másik bandát.

chrisred 2020.11.28. 05:37:22

@A kiló nem százat jelent.: Ha attól nem demokratikus a választás, hogy a vesztes csalá
st kiabál, az Magyarországon már néphagyomány. A magyar választási rendszer már a kezdet kezdetén arra az elvárásra épült, hogy a nagyobb szercvezetek előnyben legyenek a kisebbekhez képest. Ezáltal a győztes nagyobb arányú részvételt szerez, mint ami a kapott szavazatok arányában járna neki, a többiek meg nem szereznek annyi jogot, mint amennyi a kapott szavazatok arányában jármna nekik. Ez sem nem demokratikus, sem nem igazságos.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.28. 08:51:21

@konrada: Persze cáfolni nem tudtál semmit. Az adósság forintban és euróban is rengeteget nőtt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.28. 08:52:10

matyi nélkül tisztább, szárazabb érzés. :-)) Köszi blogger!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.28. 08:53:41

@Ménár Atya: Ez jó volt! :-))
"Bocs hogy beleszólok, és nem is idevágó, de azért politikailag nem korrekt kinyírni szegény Fitymatyit, azért mert más a véleménye mint a tiéd.
Ezek alapján hogy korlátozod a véleménye megosztását, te fideszes vagy! :D:D
Mondjuk Matyi is korlátozza a miénket, tehát ő a legnagyobb fideszes!

Brendel Fitymatyi !
Lebuktál ostoba sötét migri köcsög, te vagy közöttünk a legnagyobb fideszhívő! :D:D
Remélem kínlódsz most köcsög!"

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.28. 08:56:09

Tényleg nem értem azokat a bloggereket akik nem takarítják matyit. Tök sok hozzászólás van hogy ki lett hajítva ez az állat. Egy csomó blogger meg becsicskult, vagy előmoderál, vagy megszüntette a kommentelést. Ezeket már el sem olvasom, pl a média naplót.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.11.28. 09:23:36

@GyMasa: értelmezték azt a kommentet amit írtál?!
Mintha a hírtévé egyik műsorára kapcsoltam volna!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.11.28. 10:01:34

Látom bloggazda tegnap óta kikupálódtál!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.11.28. 10:09:57

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: az a durva hogy múltkor megmutattad magyit .
A felvétel alapján normálisan is tud viselkedni.
Annak idején olvastam balogartúrt .
Aztán láttam róla is videót ahol tök normális az írásaihoz képest.

mgdé 2020.11.28. 10:54:49

@Ménár Atya:

"a lényeg hogy orbán gonosz"

Kedves Ménár atya, ha lehet, legyen kissé megértőbb, hisz tényleg az. :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.11.28. 11:32:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: a három Artúr is félig meddig de sokkal normálisabbak voltak mint az írásaiban!

BiG74 Bodri 2020.11.28. 13:06:48

@brendelfütyi:
Több helyről is írtják matyi hányásait! Nagyon helyesen!

BiG74 Bodri 2020.11.28. 13:12:56

@alöksz róz:
Gondolom, ki tudom, csak teljesen unalmas, mert
: korrektül le van írva ezer helyen, nem komment hosszúságban, ami megjegyzem dilettantizmus is lenne, attól is aki megpróbálja, attól is aki elvárja.
Amire felhívtam a figyelmet, két dolog volt. A fityeszes alja kommunikáció, és a hülyeséget súroló egyszerűsítés.

GyMasa 2020.11.28. 13:37:46

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Nem értem, mi bajod van a tényekkel?
Biden még nem hivatalosan a nyertese az USA választásnak.
Tehát, ha azt olvsod BÁRHOL, hogy azt írják, az egy hazugság.
Aztán a Russia-gate is 3 évig palettán volt, ami szerint Trump az oroszokkal csalta el a 2016-os választást.
Erről kiderült, hogy egy ordas nagy kamu volt.
És, végül: bizonyított tény, hogy Trump média szereplése az elmúlt 4 évben 92%-ban negatív volt, azaz 100 cikkből 92-ben kizárólag ekézték.
Csodálkozol, hogy fake-news-ozik?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.11.28. 15:00:48

@GyMasa:

Igaz, hivatalosan még nem az, de Trumpnak már az elenyészőnél is kisebb esélye van, ezt sajnos be kell látni. Én is jobban örültem volna Trump győzelmének.

Az azért eléggé gyomorforgató, hogy a demokraták még évekkel Trump győzelme után is az állítólagos orosz befolyásolással, Trump és az oroszok összejátszásával vádaskodtak, csalást emlegetve, mindenféle alap nélkül. Most pedig azon vannak kiakadva, hogy Trump sokkal több legalábbis gyanús körülmény alapján szintén csalásról beszél.

"tény, hogy Trump média szereplése az elmúlt 4 évben 92%-ban negatív volt, azaz 100 cikkből 92-ben kizárólag ekézték."

Obama és Clinton alatt ez az arány mekkora volt? A sajtó általában bírálni szokta a kormányt vagy ahol van, az elnököt, de nem mindegy, milyen arányban.

alöksz róz 2020.11.28. 16:05:57

@BiG74 Bodri: nem kértem mélyelemzést, csak kíváncsi voltam nagy vonalakban te magad mit gondolsz. persze sokszor megesik, hogy az ember nem tudja mit miért gondol, de azért igen határozott véleménnyel rendelkezik ;-)))

alöksz róz 2020.11.28. 16:07:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A sajtó általában bírálni szokta a kormányt vagy ahol van, az elnököt" - :DDD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.11.28. 17:56:31

@GyMasa:

Köszönöm a linket. Ez egy elég nagy lélegzetű tanulmány, ma éjjel alaposan nekifutok.

chrisred 2020.11.29. 05:27:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Trump és az orosz beavatkozás közötti közvetlen kapcsolatot valóban nem sikerült bizonítani, ahogyan most bármilyen csalást a választásokon.

chrisred 2020.11.29. 05:59:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Amúgy szerintem sokkal gyomorforgatóbb, ha egy elnök vádolja a saját polgárait csalással, mintha egy állam kivizsgálja az állam vezetőjének esetleges érintettségét abban, hogy egy másik állam beavatkozott a belügyeibe.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.11.29. 13:26:01

@chrisred:

Szokásod szerint megint félrebeszélsz. Trump nem a saját polgárait en bloc vádolja csalással, hanem azokat, akik csaltak. Pl. a szavazatszámlálásnál vagy akik halottak nevében szavaztak.

Ezzel az erővel azon is háboroghatsz, hogy az állam saját polgárait vádolja csalással, lopással, rablással, gyilkossággal stb., sőt még börtönbe is zárja őket. :DD

Régebben is troll voltál, de néha az értelmes érvelés nyomokban felfedezhető volt a szövegedben. Mostanra már csak a trollkodás maradt.

"egy állam kivizsgálja..."

Aha, szóval a kivizsgálást kezdeményező demokraták szerint a vált beavatkozáshoz amerika állampolgárnak nem is volt köze. Hm...

chrisred 2020.11.29. 14:08:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ezzel az erővel azon is háboroghatsz, hogy az állam saját polgárait vádolja csalással, lopással, rablással, gyilkossággal stb., sőt még börtönbe is zárja őket."

És az állam felelősséggel is tartozik azért, ha mindezt alaptalanul teszi.

"Aha, szóval a kivizsgálást kezdeményező demokraták szerint a vált beavatkozáshoz amerika állampolgárnak nem is volt köze."

Ha jól értelmezem, akkor itt a fékek és ellensúlyok rendszerével van problémád, tehát hogy az amerikai állampolgárokat képviselő kongresszusi képviselők nem átallják ellenőrizni az elnöki hatalom jogszerűségét.

seol 2020.11.29. 15:55:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"állítólagos orosz befolyásolással, Trump és az oroszok összejátszásával vádaskodtak, csalást emlegetve, mindenféle alap nélkül"

Mivel elég részletesen lehet arról tájékozódni, hogyan avatkoztak be orosz hackerek és egyéb csoportok a választásba, elég egyéni fogalmaid vannak a "mindenféle alap nélkül"-ről (azt hiszem, ez elég pc megfogalmazása a "hazugság"-nak). Amit nem sikerült igazolni, és amivel összemosni próbálod (közhelyes trükk, biztos van, ahol bejön), az, hogy Trump aktívan összejátszott volna oroszokkal ebben a kérdésben (valószínű, hogy közvetlenül tényleg nem tette; de az, mennyire próbálta ő és a stábja akadályozni és félrevinni a nyomozást, nem pont arra utal, hogy semmit nem tudtak a dologról).

"Trump sokkal több legalábbis gyanús körülmény alapján szintén csalásról beszél"

Ühüm, mennyire kár, hogy hősünk akkor kezdett választási csalásról, khm, beszélni, amikor rájött, hogy nem áll jól*, és csak ezután kezdtek el hülyeségei "igazolásához" röhejesnél röhejesebb ürügyeket keresni... Ez persze nem zárja ki a csalást önmagában, de vicces és árulkodó elhazudni az időrendet is.

* amíg vezetett itt-ott, addig furamód nem kellett aggódni -- és a republikánusok "jellemét" (ha valakik képesek még a demokrata szennyet is alulmúlni, az már kemény) ismerve lehet, nem ártana pár általa nyert környéken is megvizsgálni a csalásokat

seol 2020.11.29. 16:03:57

@Ménár Atya:

Az ilyen "nekem a felszínen jobb, valamivel több pénzem van, ha seggnyalok; tehát teszek rá, hogy minden rohad és millióknak rosszabb" szövegeket bizonyos szovjet káderek is kedvelték igencsak.

Glokta 2020.11.29. 16:13:17

@seol: Még ha arra volt is (jó adag) bizonyítékuk, hogy az oroszok beavatkoztak a választásba, arra nem volt semmi bizonyítékuk, hogy ebben Trump is benne lett volna, a Trump-ellenes sajtó mégis éveken keresztül ezt próbálta sejtetni, eladni úgy, mintha Trump összejátszása az oroszokkal egy valószínű opció lenne.

Trump nem akkor kezdett el választási csalásról beszélni, amikor rájött, hogy nem állt jól - egész évben a levélszavazatokkal elkövetendő csalásról beszélt.
Persze Trump csalások kapcsán már régen elvesztette a hitelességét, mivel MINDEN kisebb (akár csak részleges) választási veresége kapcsán csalást kiáltott bizonyítékok nélkül: 2016-ban nem volt hajlandó elfogadni, hogy elvesztette az iowai előválasztást és azt se, hogy kevesebb szavazatot kapott, mint Clinton, és 2018-ban a félidei választások kapcsán is csalásról beszélt. Szóval az várható volt, hogy nem lesz hajlandó elfogadni azt, ha veszít, egyszerűen (személyiségéből kifolyólag?) képtelen erre.
Ami már kicsit meglepőbb számomra, hogy e mögé kábé a teljes republikánus tábor és a legtöbb republikánus politikus is beállt, amivel valami elképesztő mértékben lejáratták magukat a szememben.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.11.29. 17:17:50

@seol:

Ha már idézel tőlem valamit, akkor legalább úgy válaszolj, hogy előbb sikerül meg is értened azt, amire válaszolsz. Nem a beavatkozás tényét vontam kétségbe, hanem azt, hogy ebben Trumpnak volt bármiféle szerepe. Az nem bizonyíték, hogy utólag próbálta nehezíteni a mindenféle szervezetek felhasználását az ellene folytatott lejárató kampányban. Ezek ui. kimondottan az ő lejáratását célozták, hiszen a cél nem a tények tisztázása, hanem Trump bemocskolása volt.

Most meg sír egyesek szája, hogy Trump csalást kiált, amikor pl. halottak szavazatairól van szó?

Ezzel nem Trumpot védem, nincs neki erre szüksége, na meg @Glokta: blogtársunkkal egyetértve én sem tartom Trumpot e szempontból hitelesnek, de azért eléggé vicces, hogy amit szabad volt a demokratáknak, azt most nem szabad Trumpnak.

Ettől függetlenül az a véleményem, hogy Trumpnak ideje lenne elfogadni a tényeket. Nem kellene megvárnia, amíg a republikánusok nagyobb része is elszakad tőle.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.11.29. 18:47:24

Csak halkan kérdezem, mert mindjárt n á c i n a k titulálnak: A magyar és lengyel jogállamiságért, sajtószabadságért, demokráciáért olyannyira aggódó EU-tagok és -képviselők mikor emelnek szót azon francia törvénytervezetek ellen, melyek

a) állami engedélyhez - eufemisztikusan akkreditációhoz - kötik a vallási iskolák működését (a nem engedélyezetteket bezáratják),

b) súlyosan korlátozzák a sajtószabadságot ("A harmadik, a biztonsági törvénytervezet pedig megtiltaná az erőszakszervezetekről készült felvételek megosztását a közösségi oldalakon, kivéve, ha minden ismertetőjegyüket kitakarják. Ez effektíve akadályt görget például a tüntetések élő közvetítése, a riportkészítés és a hatósági túlkapások feltárása elé. ")

c) és az iskolákból gyakorlatilag állami átnevelőtáborokat csinálnának ("Az iskolakötelezettség keretében az állami vagy hatóságilag akkreditált tanintézményekben a köztársaság értékrendjének tiszteletére és elsajátítására nevelnék a francia állampolgárokat").

"Darmanin többször hangot adott annak: a vallást ki kéne iktatni a közéletből, a vallási előírásoknak megfelelő viselkedés, így a halal ételek fogyasztása vagy vásárlása csak szélesíti a szakadékot a világi és a vallásos (főként a muszlim) társadalom között, végső soron pedig az elkülönülést erősíti."

Hm. Ha a magyar belügyminiszter mondana ilyet pl. a kóser ételek fogyasztásáról vagy vásárlásáról, vajon mekkora (mű)felháborodással reagálnának a fentebb említett aggódó EU-tagállamok ill. képviselőik? A magyar zsidóság - mellesleg abszolút jogos - felháborodásáról már nem is beszélve.

(Ja, bocs, hogy is írhattam olyat, hogy abszolút jogos lenne a magyar zsidók felháborodása, mikor köztudottan n á c i vagyok?)

Idézetek: index.hu/kulfold/2020/11/29/macron_szolasszabadsag_precedens_koztarsasag/

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.11.30. 10:19:21

@seol: "Mivel elég részletesen lehet arról tájékozódni, hogyan avatkoztak be orosz hackerek és egyéb csoportok a választásba"

Aha, lejárt szavatosságú hoaxok közt is lehet tájékozódni meg hát lehet olvasni a frissebb híreket:
index.hu/kulfold/2020/10/07/hillary_clinton_allt_a_trumpot_lejarato_kampany_mogott/

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.11.30. 14:18:29

@A kiló nem százat jelent.:

Ez csak valami ordas hazugság lehet. Demokraták ilyet nem tesznek. ;)

GyMasa 2020.11.30. 19:19:44

@chrisred:
Itt Trump él a saját alkotmányos jogaival, hogy ellenőrizze a DEMOKRATÁKat.

GyMasa 2020.11.30. 19:24:17

@seol:
Bocs, de Trump legalább hónapok óta azt nyilatkozta, hogy pl. a levélszavazatok a csalás melegágyai.
Itt, egy Google keresés, ami Trump, a levélszavazásos választási csalással kapcsolatos eredményeket tartalmazza 2020 október 31-ig.
www.google.com/search?q=trump+about+mailing+vote+fraud&source=lnt&tbs=cdr%3A1%2Ccd_min%3A%2Ccd_max%3A10%2F31%2F2020&tbm=
És, az is érdekes, hogy mindenki "tudta" előre, hogy alaptalanok a vádjai...

GyMasa 2020.11.30. 19:26:13

@Glokta:
"Szóval az várható volt, hogy nem lesz hajlandó elfogadni azt, ha veszít, egyszerűen (személyiségéből kifolyólag?) képtelen erre. "
Nem, az alkotmáyn feljogosítja mindarra, amit éppen most csinál.
Sőt, igazából semmi szükség rá, hogy elismerje a vereségét.
Ha nem teszi, akkor is 2021 Jaunár 20-án délben új elnöke lesz az USA-nak.

BiG74 Bodri 2020.11.30. 23:10:02

@GyMasa:
Speciel az jó lenne, ha a csalásokat tudná bizonyítani. Az látványos és tanulságos lenne a világ többi részének is.

Szerintem be is fogja tudni, hiszen mögötte egy méretes erő, rengeteg ember és lehetőség áll. Így hamar lehet bizonyosságot szerezni. És ha csalás volt akkor ki is derül! Trump nem egy kis háromszázalékos pártocska jelöltje, nem egy kormányzat által blokkolt politikus. Menni fog az ...

Glokta 2020.12.01. 00:14:50

@GyMasa: "Bocs, de Trump legalább hónapok óta azt nyilatkozta, hogy pl. a levélszavazatok a csalás melegágyai."

Az, hogy Trump mit mond, az teljesen lényegtelen, ezen a téren már régen elvesztette a hitelét.
1) Egy korábbi kommentben is leírtam, hogy Trump MINDEN alkalommal, amikor akár csak részleges, kisebb vereséget szenvedett (2016-os iowai előválasztás, elnökválasztáson kevesebb szavazat, mint Clinton, 2018-as félidei választás), csalásra fogta, bár ezekből nem csinált óriási ügyet, mivel nem jártak a bukásával. Ezek után teljesen kiszámítható volt, hogy ha egy komoly, valódi vereséget szenved, abból hatalmas hisztit fog csapni.

2) Trump már a 2016-os szavazás előtt - amikor nagyon kevés levélszavazat volt - sem volt hajlandó kijelenteni, hogy el fogja fogadni a választás eredményét. Akkor is voltak komoly "Stop the Steal" csoportok, amelyek Trump akkor valószínűnek tűnő veresége után hatalmas csalást kiáltottak volna, szóval nem az idei le: abcnews.go.com/Politics/controversial-pro-trump-group-warns-members-avoid-election/story?id=43372037

3) Trump teljesen felelőtlen módon egy sorban cáfolható csalásvádakat terjeszt anélkül, hogy minimálisan is utánanézne az igazságtartalmuknak. Pl. itt van ez
twitter.com/realDonaldTrump/status/1332552283553476608
Ezt az általad is bevett csalási sztorit (kevesebb levélszavazatot küldtek ki, mint amennyi beérkezett) megosztotta anélkül, hogy akár csak lecsekkolta volna az adatok forrását - ami az USA elnökétől azért elvárható lenne - és (nulla bizonyítékkal) azt állítja, hogy ő nyerte a választást. És nem ez az egyetlen ilyen, azonnal cáfolható hazugság, amit megosztott és terjesztett, hanem egy a sok közül!

4) A levélszavazás (kisebb mértékben) mindig is része volt az amerikai választásoknak, néhány államban sokan szavaztak levélben, de idén ez a járvány miatt (illetve azért, mert a pártok, különösen a demokraták rájöttek, hogy a levélszavazással jóval nagyobb réteget el tudnak érni, akiknek a személyes szavazás nehézkes) jóval nagyobb méreteket öltött.

Trump nem "általában ellenzi" a levélszavazatokat - azért próbálja ezek hitelességét elvitatni illetve a levélszavazás ellen buzdítani, mert jellemzően a demokraták szavaznak levélben, és az ő résztvételüket próbálja ezzel csökkenteni.
Erre a legerősebb bizonyíték, hogy Floridában - ahol sok idős republikánus szavazó van, akik levélben szoktak szavazni - éppenséggel levélben szavazásra buzdított!
www.forbes.com/sites/andrewsolender/2020/09/24/trump-tells-floridians-to-request-mail-in-ballots-after-call-to-get-rid-of-the-ballots/?sh=7cc7e1e611e6

Persze van egy dolog, ami még nyilvánvalóbbá teszi azt, hogy Trump NEM hisz komolyan abban, hogy a levélszavazatok a csalás melegágyait jelentik: ez pedig az, hogy Ő MAGA, illetve a CSALÁDTAGJAI is számos alkalommal szavaztak levélben!
www.snopes.com/fact-check/trump-ever-voted-by-mail/

Glokta 2020.12.01. 00:21:09

@GyMasa: "Nem, az alkotmáyn feljogosítja mindarra, amit éppen most csinál.
Sőt, igazából semmi szükség rá, hogy elismerje a vereségét."
Igen, van joga hozzá, és? Attól még nagyon rossz hatással van az amerikai demokráciára, az abba vetett maradék hitet is teljesen tönkreteszi.

Ugyanis Trump NEM csak annyit tesz, hogy azt mondja, hogy "szabálytalanságok miatt perelünk, még megváltozhat az eredmény, ezért nem gratulálok", ami még kezdetben igaz lehetett volna (most már nem nagyon), és amivel ti is takaróztok.

Emellett nevetséges összeesküvés-elméleteket is terjeszt és azt állítja, hogy minden bizonnyal Ő NYERT, a demokraták pedig csaltak - és ez a (bizonyítatlan) állítás az, ami igazán káros.

Glokta 2020.12.01. 00:40:15

@GyMasa: "csak abban a 4 államnak a 4 legnagyobb városában szerzett rekord mennyiségű szavazatot, amelyikeken hogy-hogynem éppen a választási győzelme múlik, és mindenhol máshol rosszabbul szerepelt, mint 4 éve Clintonné..."
Ez az állítás (what a surprise!) is egy szemenszedett hazugság.

36 nagyvárosból 31-ben Biden jobban teljesített, mint Clinton, ÉS az egyik város, ahol rosszabbul teljesített, éppenséggel Philadelphia volt (Pennsylvania, az egyik csatatérállam fővárosa)!
www.nationalreview.com/corner/no-joe-biden-did-not-only-improve-in-four-major-swing-state-cities/

Abban éppenséggel igazad van, hogy Európában - lévén hogy a CNN (ami balos elfogultságú) az egyetlen tévécsatorna amit mindenhol vetítenek - erősen torzított képet kapunk az USA-ról.
Viszont a mostani helyzetben épp a trumpista, szélsőjobbos portálok azok, amelyek - a te megfogalmazásoddal élve - egy, a valóságra teljesen merőleges, alternatív világban élnek, és te az ő híreiket veszed át, láthatóan bármiféle szűrés vagy tényellenőrzés nélkül.

Javasolhatnám neked, hogy amikor közismerten megbízhatatlan és elfogult hírportálokat olvasol, legalább próbáld lecsekkolni, hogy igazat állítanak-e?

GyMasa 2020.12.01. 07:55:24

@Glokta:
"nagyon rossz hatással van az amerikai demokráciára,"
Az USA nem demokrácia, hanem alkotmányos köztársaság.
Ezért nem közvetlenül választják meg az elnököt a popular vote-tal.

chrisred 2020.12.01. 08:06:29

@GyMasa: Mármint a választási eredményeket. Joga van hozzá, nem állította senki az ellenkezőjét.

chrisred 2020.12.01. 08:07:43

@GyMasa: A demokrácia nem államforma, hanem politikai berendezkedés. Vagyis az USA domratikus berendezkedésű ország, államformája szövetségi köztársaság.

vackor1 2020.12.02. 14:17:53

Ezt a rengeteg mindent IS tudó, jól értesült profot ( a teljesség igénye nélkül )

" MAXVAL birсaman közíró • bircahang.org2020.11.26. 18:59:29

Az ENSZ-békenagykövet poszt az kb. olyan, mint a Kádár-korban a munkás-paraszt hatalomért kitüntetés, automatikusan járt azoknak, akik 56-ban Kádárt segítették aktívan. Most meg ha celeb vagy és hangosan együtt üvöltesz főnökeiddel, megkapod a nagykövetiséget.

Clooney eleve nem egy szabad ember. Próbálna csak meg ellentmondani!

A halivúdi filmiparban jelenleg kb. az a helyzet, mint Kádár alatt egy átlag munkahelyen volt: ha nem tetszik neked a párt politikája, meg van engedve, hogy kussolj, ebben az esetben nem kérik rajtad számon, miért nem tapsolsz. De ha karriert szeretnél, akkor együtt kell üvöltened a vezérekkel.
Szóval Halivúdban ma olyan a szólásszabadság és a demokrácia, mint Kádár alatt: kb. nulla körüli.

ulpius66

(teljesen nyilvánvaló, hogy a szájába adták, hogy mit kell mondani, hiszen egész életében színészkedett, és nincs egy önálló gondolata sem, csak amit mondani kell......)
AZ IS TELJESEN NYILVÁNVALÓ, HOGY EZTET A BIDEN-SEGGNYALÓ KLÚNI AZÉRT MONDTA ORBÁNRA, MERT ORBÁN NYÍLTAN KIÁLLT TRUMP MELLETT!!!!!!!!!!!

CSOKKI MÁLNA2020.11.26. 12:40:42
@Sir Gombóc: Ja persze. Sztem a térképen sem találná meg Magyarországot.( Budapest or Bukarest..hmmm.:) "

, akik pontosan tudják, hogy mi is a helyzet Clooney és felesége tekintetében IS.... Mint az összes többi megnyilatkozásuk : így van mert mi mindent IS tudunk és kész... Bámulatos, zseniális, le vagyok nyűgözve , még akkor is, ha csak azt az egyetlen , icike-picike, aprócska dolgot nem veszik észre...

GyMasa 2020.12.02. 23:21:29

@BiG74 Bodri:
"Speciel az jó lenne, ha a csalásokat tudná bizonyítani."
Igen, ez egy fontos dolog!
Ez a független igazsásszolgáltatás dolga.

" Az látványos és tanulságos lenne a világ többi részének is."
Pontosan így van!

"Szerintem be is fogja tudni, hiszen mögötte egy méretes erő, rengeteg ember és lehetőség áll."
Igen, ha ezek az erők is azt akarják, mint ő...

GyMasa 2020.12.02. 23:56:08

@Glokta:
"Az, hogy Trump mit mond, az teljesen lényegtelen, ezen a téren már régen elvesztette a hitelét."
Szerinted... Ott van majdnem 80 millió amerikai, aki szerint meg nem.
(ami kb 50%-a a szavazásra jogosutl amerikaiaknak...)

1) Egy korábbi kommentben is leírtam,...
Ez egy kicsit sem jelenti, hogy igazad van...

2) Trump már a 2016-os szavazás előtt - amikor nagyon kevés levélszavazat volt - sem volt hajlandó kijelenteni, hogy el fogja fogadni a választás eredményét

Amivel nics semmi baj, mert nem kötelező elfogani azokat az eredményeket!
Clinton is azt mondta, hogy Bidennek nem szabad elfogadnia az eredményt:
www.nbcnews.com/politics/2020-election/hillary-clinton-says-biden-should-not-concede-2020-election-under-n1238156
Akkor most ha Trump nem fogadja el az eredényeket, akko azzal mi a baj?
Csak nem a kettős mérce?

"Trump teljesen felelőtlen módon..."

Ezt NEM az én tisztem megítélni, hanem a hatályos USA jogrendenek.
Tudod, "fékek és ellensúlyok rendszere"

"Ezt az általad is bevett csalási sztorit (kevesebb levélszavazatot küldtek ki, mint amennyi beérkezett) megosztotta anélkül, hogy akár csak lecsekkolta volna az adatok forrását"

Miért is mondod azt, hogy nem csekkolta le? Guilani azt mondta, hogy ez volt a helyzet tegnapi, amikor eltünt az adat a nyilvános honlapról.
Pont ugyanazon a honlapon az év elejei Előválasztás adatai elérhetőek ma is.
Van kedved megmagyarázni, miért pont az az adat tünt el a honlapról, ami
problémás volt???
És ha nem lenne titkolni valója a demokrata vezetésnek, akkor mégis miért tüntette el az adatokat?

" - ami az USA elnökétől azért elvárható lenne - és (nulla bizonyítékkal)"
A "nulla bizonyítékkal" az kurvára nem igaz!
Többezer eskü alatt vallott tanúja van a "problémák"-ra.
Ezek olyan emberek, akik a saját jövőjüket teszik kockára a tanúvallomásaikkal a jövőjüket!

"azt állítja, hogy ő nyerte a választást."
Ezt majd az idő edönti... Ma jó esély van rá, hogy Biden győz.

" És nem ez az egyetlen ilyen, azonnal cáfolható hazugság, amit megosztott és terjesztett, hanem egy a sok közül!"
Nem ezeket csak te szopod be, mint "azonnal cáfolható hazugság"
Túl sok olyan "véletlen" van, ami éppen Bidennek kedvez.

Esetleg van kedved megosztani EGYENKÉNT azoknak a "hazugságoknak" a listáját, amik azonnal cáfolhaóak?

"4) A levélszavazás (kisebb mértékben) mindig is része volt az amerikai választásoknak, "
Ez így igaz.

"néhány államban sokan szavaztak levélben, de idén ez a járvány miatt (illetve azért, mert a pártok, különösen a demokraták rájöttek, hogy a levélszavazással jóval nagyobb réteget el tudnak érni, akiknek a személyes szavazás nehézkes) jóval nagyobb méreteket öltött."
Igaz, hogy erre az adott állam alkotmánya nem igazán adott lehetőséget...

"Trump nem "általában ellenzi" a levélszavazatokat "
Ez így van!
Ő csak az illegális levélszavazatokat ellenzi.

"Erre a legerősebb bizonyíték, hogy Floridában - ahol sok idős republikánus szavazó van, akik levélben szoktak szavazni - éppenséggel levélben szavazásra buzdított!
www.forbes.com/sites/andrewsolender/2020/09/24/trump-tells-floridians-to-request-mail-in-ballots-after-call-to-get-rid-of-the-ballots/?sh=7cc7e1e611e6
"
Igen a LEGÁLIS levélszavazatra...

"Persze van egy dolog, ami még nyilvánvalóbbá teszi azt, hogy Trump NEM hisz komolyan abban, hogy a levélszavazatok a csalás melegágyait jelentik: ez pedig az, hogy Ő MAGA, illetve a CSALÁDTAGJAI is számos alkalommal szavaztak levélben!
http://www.snopes.com/fact-check/trump-ever-voted-by-mail/"
Ő nem a levélszavazatok ellen vn, hanem a csaló levélszavazatok ellen.
Ha ezt nem érted, akkor az nem az ő problémája...

GyMasa 2020.12.03. 00:19:20

@Glokta:
"Igen, van joga hozzá, és? Attól még nagyon rossz hatással van az amerikai demokráciára, az abba vetett maradék hitet is teljesen tönkreteszi."

Ha joga van hozzá, és a saját (támogatói által összedobott) pénzét költi a jogi procedúrákra, akkor mégis miért gondolod, hogy nem megfelelő, amit csinál???
Csak, mert a CNN azt mondja?

"Ugyanis Trump NEM csak annyit tesz, hogy azt mondja, hogy "szabálytalanságok miatt perelünk, még megváltozhat az eredmény, ezért nem gratulálok", ami még kezdetben igaz lehetett volna (most már nem nagyon), és amivel ti is takaróztok."
De, csak annyit mond.
Clintonné is azt mondta, hogy Bidennek semmi körülmények között nem szabad behódolnia:
www.nbcnews.com/politics/2020-election/hillary-clinton-says-biden-should-not-concede-2020-election-under-n1238156
Mi is ez a kettős mérce?
És, mi az, hogy a "kezdetekben megfelelő volt?"
Ja, és az, hogy Trump nem ismeri el a vereségét, az teljeségggel lényegtelen az USA választási rendszer szempontjából.
2021 Január 20-án délben meglesz az eredménye az USA elnökválasztásának.
Aki akkor az USA alkotmányának megfelelve lesz az USA elnöke, az lesz az elnök.
Ha Trump megpróbál ennek ellenállni, akkor ki lesz baxva a fehér házból.
De, ha Biden nem lesz alkotmányosan az USA elnöke, akkor Trump marad az.
EZEK a szabályok.

"Emellett nevetséges összeesküvés-elméleteket is terjeszt és azt állítja, hogy minden bizonnyal Ő NYERT, a demokraták pedig csaltak - és ez a (bizonyítatlan) állítás az, ami igazán káros. "
NEM.
A legfontosabb az, hogy MINDEN vádat a lehető legnagyobb erőfeszítéssel kivizsgáljanak!
MINDENKINEK joga van ahhoz, hogy akár a legdurvább vádakat is megfogalmazza a legnyíltabban!
Ez a római jogrend lényege!
Ha nem volt csalás, akkor annak a legbiztosabb jele, ha Trump ellenkezik, és egy pártatlan vizsgálat kimondja, hogy "tényleg" nem történt csalás!
( amire eddig többségben példa is volt!)
Ha csak a balos sajtó azt szajkózza, hogy 2016-ban a választások el lettek csalva Trump miatt, az édeskevés "bizonyíték",
Főleg, hogy pont ugyanez a sajtó jelenti ki, hogy idén pont nem volt semmi baj a választásokkal, és az teljességgel meghekkelhetetlen..
süti beállítások módosítása