A kiló nem százat jelent.

Nagy-Britannia: minden 3 COVID-19-halálra jut 2 haláleset, amit a lezárások okoztak

2020. szeptember 01.

A koronavírus lerontotta a halálozási statisztikákat Nagy-Britanniában. Ugyanakkor a várható halálozásokon felül jóval több haláleset következett be, mint amennyi a COVID-19 számlájára volt írható. A halálozási többlet 41%-át a korlátozások okozták -- írja egy frissen megjelent brit kormányzati elemzés.

skynews-uk-deaths-chart_5009402.jpg

A brit statisztikai hivatal egy júniusi grafikonja a járványidőszak halálozásainak alakulásáról az előző 5 év átlagához viszonyítva. 

Nyilván nem a színházak vagy kocsmák látogatásának elmaradása váltotta ki azt a 16 ezres halálozási többletet a lezárások (lockdown) két hónapjában, de mégcsak nem is csupán az, hogy nehezebbé vált az egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés. Nagy-Britannia, ahogy Magyarország és számos más ország a sürgős esetekre korlátozta az egészségügyi ellátást, hogy elkerülje azt, ami nem következett egyébként sehol be: a kórházak túlterhelődését és az ellátó rendszer összeomlását. A legtöbb kórház és rendelő üresen állt, tele unatkozó ápolókkal és orvosokkal. Egyébként idehaza is és világszerte néhány elszórt kivételtől eltekintve, mint Bergamo vagy Bronx, ahol intézményi problémák okoztak gondot elsősorban.

A brit kormány épp ezért előre leszögezte, hogy egy teljeskörű lezárást csak legvégső esetben kockáztatna meg újra. Március és április hónapban 38.500-ra teszik a járványhoz köthető halálozási többletet. Azonban ennek 41%-át az elmaradt egészségügyi ellátásokkal hozzák összefüggésbe, nem magával a vírusfertőzéssel. Ebből a 16 ezerből 6 ezerre becsülik azoknak a számát, akik félelemből vagy a megnehezített protokollok miatt nem fordultak baleseti vagy sürgősségi ellátáshoz. Mintegy 10 ezerre teszik azon elhunytak számát, akik idős otthonokban haltak meg, mert nem szerettek volna kórházba kerülni vagy, mert vissza küldték őket a kórházakból az idős otthonokba. 

Ugyanakkor pozitív hatást is tulajdonítanak a lezárásoknak: bár mindössze 2.500-ra teszik azok számát, akiket az mentett meg, hogy a lezárások miatt egészségesebb életmódra váltottak. Viszont úgy becsülik, hogy az egészségügyi szolgáltatások még érvényben lévő korlátozásai további 26 ezer újabb korai elhalálozáshoz vezethetnek majd jövő év márciusáig. A korlátozások hosszútávú hatása még rémisztőbb: 81.500-as növekedést várnak a halálozási többletben az elkövetkezendő 50 évre vonatkozóan. Figyelembe véve immár a tovább növekvő várólistákat és a korlátozások negatív gazdasági gazdasági hatásait, magyarán a tömeges elszegényedést is.

Érdekes, hogy a tanulmány egy hónapja készült el a brit kormány tanácsadó szerve, a Scientific Advisory Group for Emergencies (SAGE)  által, de csak múlt pénteken hozták azt nyilvánosságra. A fent ismertetett tanulmány ellenére az intézet nyitó oldalán továbbra is a kormányintézkedések tudományos igazolásáról szóló írás kap helyet.

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr1716183856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metal · http://electric.blog.hu 2020.09.01. 16:34:10

Hát igen, ezt jól lehet majd mutogatni. De azt senki nem veszi majd figyelembe, hogy abban az esetben ha nem korlátoznak, akkor nem 38e a halottak száma, hanem minimum 300e, és akkor máris máshogy néznek ki ezek a számok.

tompus 2020.09.01. 16:52:42

@metal: Ja, persze. Sőt, kihalna az emberiség.

efi 2020.09.01. 16:53:20

@metal:
Ebben én nem lennék a helyedben olyan biztos. Majd most fogod meglátni, most ugyanis nem korlátozzák és mégsem lesz 300 E halott.

wadcutter 2020.09.01. 17:03:53

Valahogy nálunk nemhogy nőtt volna a Covid-19 hatására az összes halálesetek száma, hanem drasztikusan csökkent. Lehet, valamit másként csinálhattak a britek? Szabadabb élet, szabadabb halál?

Fülig José 2020.09.01. 17:26:08

@wadcutter: esetleg náluk nem a csúti vajda írja a statisztikàt?

wadcutter 2020.09.01. 17:31:31

A számok azok számok, nem lehet letagadni, ha valaki meghal. Legfeljebb csak kozmetikázni lehet, hová sorolják a halottakat, de az összesen nem lehet változtatni.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.01. 17:40:28

@tompus: hát ez ugye tudjuk hogy nem igaz Svédországban Nem így volt. És még egy sor másik országban sem. És kevésbé ütötte meg őket a vírus.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.01. 17:42:56

@wadcutter: nálunk szabadabb volt az élet ez elég egyértelmű mivel nem voltak olyan korlátozások mint máshol. Szerencsére csak látszatintézkedéseket hoztak. Azért az elmaradt kezelések következményeit én még meg várnám. Sokak egészségi állapota egész biztosan romlott és hamarább fog meghalni emiatt. Nálunk eleve 40000-rel többen halnak meg mint a legtöbb hasonló nyugati országban. Szóval eleve rosszabb minden. Nem kell hozzá koronavírus vagy járvány.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.01. 18:13:15

@metal: Sehol a világon nem volt olyan szintű halálozás. Miért lett volna? A lezárások nem tudják megakadályozni, hogy a vírusok terjedjenek. Ilyen egyszerű ez. Mindent tudunk már erről. Vitatkozni is kár. A tények magukért beszélnek és a brit kormány maga is ezt a tanulságot szűrte le.

Exploiter 2020.09.01. 19:11:29

@metal:

Csak éppen nem lesz.
Tényleg olyan kurva nehéz így az év vége felé legalább egy kicsit utána nézni annak a dolognak, ami meghatározza az egész életet mindeki számára?

Van a briteknél egy kalkulátor
covid19-phenomics.org/PrototypeOurRiskCoV.html

Érdemes nézegetni.
Főleg korosztályra bontva.

szánmonoxid 2020.09.01. 19:31:39

@A kiló nem százat jelent.:
"A lezárások nem tudják megakadályozni, hogy a vírusok terjedjenek."
Valóban. De lassítani baromira tudják. Ha mondjuk márciustól nem törlik a koncerteket, színházi előadásokat, meccseket és egyéb sokezres bulikat, valószínűleg kb. 2 nagyságrenddel több fertőzött lett volna Magyarországon. Hogy aztán mennyi halálozás ebből, az más kérdés. De ha a te családodban van az egyik, amit meg lehetett volna előzni, valószínűleg az már szerinted is jóval több, mint kellene.

Exploiter 2020.09.01. 20:07:04

@szánmonoxid:

Az hogy a te családoddal mi lesz az érzelmi kérdés.
Ezt kéne felfogni.
Egy tény azért tény mert érzelmektől mentesen igaz.
Ha én holnap ebbe a szarba belehalok mert peches vagyok az nem jelenti azt hogy ez attól még egy szignifikáns kockázatú betegség volt számomra.
Mint ahogy agyvérzést is kaphatok holnap, meg szívinfarktust, meg autó is elüthet.
Nagyjából hasonló eséllyel.
Ezen nem változtat semmilyen sírás.

Exploiter 2020.09.01. 20:15:06

@szánmonoxid: lásd még: a családod tagjainak az életben maradási esélye nagyságrendekkel nagyobb ha otthon tartod őket lakat alatt örökké.
Jó eséllyel mindegyikük úgy fog meghalni, hogy az elkerülhető lett volna. Elnézést a morbiditásért, de ez az igazság.
Nekem minden rokonom úgy halt meg, hogy élhetett volna még.
Nem is kellett volna feladnia a teljes életet, csak mondjuk nem dohányozni, csak mondjuk mozogni többet, csak mondjuk odafigyelni magára.
Elkerülhető lett volna mind. Egy darabig.

Emmett Brown 2020.09.01. 20:19:47

@Exploiter: A vegyél fel egy maszkot, és ne mássz bele mások arcába az kb azzal egyenértékű, hogy bekötöd magadat a kocsiban.

Exploiter 2020.09.01. 20:27:50

@Emmett Brown: statisztikailag?
Kb ja.
De ezzel mondjuk eddig nem foglalkoztam járványidőszakban.
Mondanám hogy jól van bakker akkor innentől megteszem, de mi hasznom lenne abból hogy elnyújtom ezt az össznépi szenvedést.
Az az igazság, hogy ha te erre fogékony vagy, akkor jövő ilyenkorra már nem élsz.
Ez a realitás. A többi meg pótcselekvés, az eredményen szinte egyáltalán nem változtat, h mekkora maszkot húzol a fejedre.
Előbb utóbb úgyis belefutsz.

DarthVader 2020.09.01. 20:50:50

@Exploiter:

"Az az igazság, hogy ha te erre fogékony vagy, akkor jövő ilyenkorra már nem élsz.
Ez a realitás. A többi meg pótcselekvés, az eredményen szinte egyáltalán nem változtat, h mekkora maszkot húzol a fejedre."

Sajnos, ez igy van, amig léteznek olyan ökrök, akik nem fogják fel, hogy mire jó a maszkviselés. Ha már ők leszarják, akkor legalább ne fröcsköljenek azoknak a pofájába, akik nem szarják le. És pont ők azok, akik miatt a vírus az idők végeztéig itt fog keringeni. A leszarók miatt.

Exploiter 2020.09.01. 21:11:48

@DarthVader:

A vírus azért fog az idők végezetéig itt keringeni, mert az esetek elsöprő többségében teszt kell hozzá hogy egyáltalán kiderüljön, valaki megkapta.
Gyakorlatilag láthatatlan, könnyen fertőz látszólag és isten tudja hány millió ember kapta már el a bolygó összes pontján.
Lásd a vízilabda csapat esetét, 29 igazolt fertőzött, 0 darab súlyos eset, a legtöbb észre se vette, cserébe a szerológiai teszt kimutatott utólag két fertőzöttet.
Mennyi a valós szám, aki átesett rajta? Százmillió? Egymilliárd?
Your guess is good as mine.
Szerinted ezen változtat bármit, hogy hány emberen van maszk?
Őszintén. Komolyan.
Ha holnaptól a bolygó mind a nyolcmilliárd lakosa maszkot húzna, akkor ez eltűnne valaha?
Bakker nincs a történelemben egy olyan hasonló vírus sem, amit sikerült eltüntetni végleg.
Soha.
Egyet sem.

Exploiter 2020.09.01. 21:18:34

@DarthVader: azt már nem is mondom, van igazolt fertőzött macska, kutya, minden egyéb állat.
Az nem bizonyított hogy ők vissza tudnak fertőzni, de mivel állati eredetű, miért ne?
Maszkot a kutyákra, macskákra, hörcsögökre, tengerimalacra, minden emlősre.
Amúgy biztonsági okokból el is lehetne altatni minden háziállatot, közösségileg olcsóbb mint egy határzár. Minden kis százalék számít, nem?
Ja azt inkább ne, annyira mégse fontos a szomszéd Mari néni, igaz...?
De komolyan, mi fontosabb, ha meg lehet menteni akár egy ember életét ezzel, akkor az fontosabb, vagy pármillió cuki kiskutya?
Moralizálhatunk.

odamondó 2020.09.02. 02:27:17

@Exploiter: rettegőket nem fogod tudni meggyőzni. szerintük az életnek vége és innentől mindenki otthon csücsül.

wadcutter 2020.09.02. 06:55:10

@odamondó: lehet, jobb otthon csücsülni, mint a Kozma utcában /A Kozma utcának két oldala van/

metal · http://electric.blog.hu 2020.09.02. 07:45:07

@A kiló nem százat jelent.: Mivel az egész vírust a gyíkemberek terjesztik az 5G hálózattal, ezért persze, hogy nem akadályozza meg! Aki ennyire sötét, minek hirdeti?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.02. 08:24:21

@szánmonoxid: én azt hiszem a magyar számok a bizonyíték rá, hogy a tessék-lássék intézkedések biztos nem befolyásolták a terjedést jelentősen. Elismerem lehet lassító szerepe, de lehet az egyik fő ok, hogy késő tavasszal érkezett meg a járvány vagyis nem érkezett meg, nem tudott járvánnyá válni és az emberek természetes immunitása legyőzte. Plusz a BCG. Japán számai az érdekesek, aholl semmilyen korlátozás nem volt mégse halt meg senki. Ez a "te családodban is" érvelés büdös. Ha valami egzotikus betegségben halt volna meg valakid, akkor az fájna, de ez nem lehet érzelmi kérdés, ez egy társadalmi kérdés. Százezrek veszítették el az állásukat. Nem lehetsz ennyire érzéketlen és nem hivatkozhatsz a nagymamádra. Nevetséges. Miért maradt akkor egyszerűen a nagymama otthon? Nem lett volna egyszerűbb őt izolálni, mint az összes boltot? Agyrém.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.02. 08:25:13

5g :D angyalbögyörőm... @metal: nem tudom, hogy ha ennyire sötét vagy, akkor miért hirdeted?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.02. 08:30:50

@odamondó: nem lenne elég, hogy ő üljön otthon? Teljesen kielégítő lenne és akkor kisebb pánik mellett az a három ember még ma is élhetne, aki a korlátozásokba halt bele.

Nekem úgy tűnik itt az olvtársak, @DarthVader: nem értik, hogy egyik halál nem rosszabb, mint a másik. A koronavírus-halál nem valami kiváltság vagy különlegesség, hogy csak azt kéne elkerülni. Minden más okból, elmaradó ellátás miatt bekövetkező halálozások is kell, hogy számítsanak. Az emberi butaság csúcsa, amit egyesek még most is képviselnek.

Minden másban meg szabad tehát dögölni, jaj, csak koronavírusba ne! Csak az számít? Agyrém.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.02. 08:41:47

@Exploiter: van pár kórkozó, amit leradíroztunk kb. de a légúti fertőzések zöme évről-évre új kiadással jelentkezik, nagyon változékony és 200 különböző kórokozó okozza, amire mind sosem lesz oltás egyszerre. Ki bírna ki annyi szurit? Maszkkal persze egyik sem "kiírtható". A maszk ellenőrzött környezetben nyújt némi védelmet a beteg-orvos kapcsolatban, de életszerűtlen az egész napos viselését elvárni. Márciusban még arról szakértettek a szakértők, hogy beleheljük, megtapadnak rajta a kórokzók és jobban fertőződünk minden nyavalyával. Továbbra is ténykérdés, hogy sok baci van. Nem csak egy. Én a maszkmánia ellenére vagy épp azért a nyáron 2-3 kisebb torokkaparást szedtek össze. Tehát nem hiszem, hogy sokat használna. Akár a kézmosás: amikor kéne sosincs ott a maszk, nincs lehetőség kezet mosni, sajnos. Ezek a tanácsok, eszközök korlátosak hasznosak. Ettől függetlenül nem vagyok a maszk ellen. Sőt: februárban volt rajtam többször. Influenzaszezonban igen is hasznos lehet. Nyáron azonban teljesen felesleges volt. Pláne szabad téren.

odamondó 2020.09.02. 12:22:10

@wadcutter: szerintem aki retteg az csukja magára az ajtót. A többiek viszont élhessék az életüket. Ne a munkahelyüket veszítsék el vagy ezen agyaljanak hónapok óta.

@A kiló nem százat jelent.: persze csak covidban nem szabad meghalni. Amúgy nyugodtan dögölj meg. A mai ember haláltagadása valószínűleg a világtörténelem csúcsán van.

szánmonoxid 2020.09.02. 12:59:04

@A kiló nem százat jelent.:
Japánban is voltak korlátozások, másrészt ha a japán embernek azt mondják, hogy maszkot kell viselni, az maszkot fog viselni.
Náluk a védőoltások sem kötelezőek, ennek ellenére a világ összes országa közül a legnagyobb arányban oltatják be magukat. Azokat az országokat is beleértve, ahol kötelező.

Egyébként haltak meg japánban is koronavírusban, nem is kevesen.
Ha mindennek annyi alapja, amit írsz, mint ennek, akkor leginkább fikciókat hordasz össze.

wadcutter 2020.09.02. 14:08:58

@odamondó: Nem a saját életével játszik, aki járványhelyzetben nem tartja be az előírásokat, hanem másokéval. Na ehhez senkinek sincs joga. Csináljanak egy kommunát és ott azt tehetnek, amit akarnak, de zárják le őket hermetikusan, és majd lássák is el magukat, ha bármi bajuk lesz.

alöksz róz 2020.09.02. 14:22:42

@wadcutter: "Csináljanak egy kommunát és ott azt tehetnek, amit akarnak, de zárják le őket hermetikusan" - ezt mondjuk megtehetnék a rettegők is :-)

odamondó 2020.09.02. 14:37:08

@wadcutter: a mindennapi életben nagyon sok módon játszanak az életeddel: a főnök amikor baromságokra kényszerít és belehalhatsz. A szomszéd aki idegesen ül a kocsiba és elüt a zebrán. Tehát aki a maszkot nem viselőktől fél az valószínűleg fél nagyon sok mástól is tehát ők zárják inkább le magukat.

wadcutter 2020.09.02. 15:33:17

@alöksz róz: Az hogy most a hermetikus lezárás melyik oldalán vagy az már csak részletkérdés. Ha például a világ fele lenne lezárva hermetikusan, nem tudnád eldönteni, melyik van a másiktól lezárva. Egy majom is gondolhatja a ketrecben magában, milyen hülyék lehetnek akik őt bámulják kívülről, még jó hogy körbe vannak azok zárva.

alöksz róz 2020.09.02. 16:23:46

@wadcutter: hát meg kell szavaztatni
akarja-e, hogy körbezárjanak bárkit, aki másképp gondolja, mint ön

Exploiter 2020.09.02. 19:33:52

@wadcutter:

Tök egyszerű eldönteni.
Amelyik oldalon nem halnak éhen az emberek, az a normális oldal.

wadcutter 2020.09.03. 06:28:48

@Exploiter: vidéken ember még nem halt éhen

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.03. 10:19:50

@szánmonoxid: Ez rettentő bosszantó. Emberek halnak meg a világon. Évtizedek óta okoznak betegséget ismereteink szerint a koronavírusok és még 200 másik. Ökörség azt elvárni, hogy pont most senki se haljon meg a koronavírussal vagy -ban. Nevetségesek az érveid. Ezek nem érvek. Arról volt szó, hogy a lockdown-ra nem volt szükség. Inkább volt káros, mint hasznos. Ahol nem volt, ott sem volt durvább a járvány. Ennyi az állítás. Nem az enyém, ember! A brit kormány vonta le ezt a következtetést! Legalább olvasd el, amit kommentelsz! Nagyon kevés a saját hozzáadott kommentár ebben a cikkben. Minden állítás egyszerű tényközlés. Te valami olyasmi ellen kapálózol, ami most felborította a kis berendezett világodat. De az nem az én bajom, hogy eddig sötétségben éltél és téveszmékben hittél.

szánmonoxid 2020.09.03. 15:41:58

@A kiló nem százat jelent.:
Nem, a rettentő bosszantó az, hogy a hozzád hasonló agyatlan idióták nem fogják fel, amit mások írnak. Ezt funkcionális analfabetizmusnak nevezik. Te az egyik díszpéldánya vagy a képviselőinek, ráadásul kurvára demagóg is.
Nyilván ezért van az, hogy nem arra válaszolsz, amit írtam.

"De az nem az én bajom, hogy eddig sötétségben éltél és téveszmékben hittél."
Nem, a te bajod az, hogy még mindig abban élsz és azokban hiszel.
Azt azért már elhiszed, hogy a Föld nem lapos, vagy még vannak kételyeid?
Mert az írásaid kb. a laposföldhívők szintjén vannak.
(A pocsék helyesírást meg a magyar szavak ismeretének hiányát most hagyjuk is.)
süti beállítások módosítása