A kiló nem százat jelent.

Oltások után: és mi mégis maszkot hordunk!? Leleplezték a Pfizer klinikai tesztjét

2021. november 10.

magyarorszagmukodik.jpg

"És mi mégis maszkot hordunk...!?" Kiálthatna fel a kor Petőfije, de a beteges költővel valószínű végzett volna a második hullám vagy az elsőben a májzsugorodás. 

A média hallgat arról, hogy csaltak a Pfizer klinikai vizsgálatai során, és nem veszi észre, hogy az oltások tkp. csődöt mondtak.
magyarorszag_mukodik.PNG

A járványgörbék pontosan ugyanott tartanak 60% feletti átoltottság után is, mint tavaly.

Valahogy mintha nem tűnt volna fel senkinek, miután végigoltottuk országot-világot, a korlátozások mégis velünk maradtak, a mainstream média továbbra is már-már vallási énekekben zeng hozsannát a kísérleti oltásokat gyártó Big Pharmának, észre sem véve az ellentmondást, újra lezárásokat, maszkviselést, kötelező oltásokat követelve. Mintha az oltás valami szentelt víz, a keresztség felvétele lenne, nem pedig immunizáció. Mintha nem is a beavatkozások hatásossága lenne az elvárás, hanem a vakhit.

Az, hogy higgyünk a COVID-vallás papjainak, a szakértőknek, a víruscelebeknek, salátabiológusoknak, beteget sosem látott laborasszisztenseknek, bárkinek, akire ráhúzunk egy fehér köpenyt, és persze az infektológiai anyaszentegyház ministránsfiújainak: a mainstream média kétkezi médiamunkásainak, akikkel a nap végén maszk nélkül futhatunk össze a pesti romkocsmákban, csak úgy mondom. Nem árulkodni akarok, vizet prédikálnak és mindenféle szeszes italokat isznak, váljék egészségükre!

A szakemberek először azt mondták, hogy csak két hetet kell kibírni. Hát nem jött be. Laposítani kell a gőrbét, nehogy "túlterhelődjön" az ellátórendszer. A káosz szülte ellátási anomáliák ellenére a világ kórházai üresen tátongtak, az ápolók unalmukban idehaza is csoport táncokat tanultak be, ti meg tapsikoltatok ennek, mit sem törődve az elmaradó szükséges beavatkozásokról.

Aztán azt is mondták, hordjunk maszkot. Szintén nagyon nem jött be. Szerencsére az se jött be, amikor azt mondták, ha karácsonykor enyhítünk, akkor apokalipszis lesz. Meg az sem, amikor megnyitottuk a teraszokat majd az iskolákat. Igazából semmilyen jóslat nem jött be. Ahogy nagyságrendekkel lőttek mellé, akkor is, amikor a lezárásmentes Svédországban jósoltak armageddont. Nem jött be. Bill Gates pár éve gründolt járványjósdájának egyetlen előrejelzése sem jött be soha, mégis mindig lehozta az összes lap. És sosem lett kérdőrevonva egy szakértő sem, miután sosem sikerült szakérteniük.

Amikor azt mondták az oltás a megoldás, azt gondoltam, hogy most már egyszer az álló óra is helyes időt fog mutatni és lassan vége a salátabiológusok aranykorának. Tényleg szurkoltam nekik. De így a számokat elnézve sajnos azt kell mondjam: megint nem jött be. Jó, én továbbra sem gondolom, hogy katasztrófa lenne, de ha tavaly ugyanezek a számok katasztrófát jelentettek a köz megítélése szerint, akkor most is azt jelentenek. Aki számára meglepő még mindig a tény, hogy a kórházakban betegek is vannak "az osztályokon", annak azt javaslom sose kapcsoljon el a Nickelodeonról, mert vannak borzalmas dolgok még. És persze maradjon is otthon, de lehetőleg ne is kommenteljen. 

Próbáljuk meg akkor újra!? Zárjunk be mindenkit?

Logikus válasz, ha egy megoldás nem működik akkor próbáljuk meg jobban. Ha egy maszk nem elég, húzzunk kettőt. Ha két oltás nem elég, kérjünk egy harmadikat, és így tovább a végtelenségig. Nem, nem logikus. Albert Einstein szerint: "az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más legyen." Negyedjére tesszük ugyanazt, várva, hogy az eredmény más legyen.

Legutóbb az ellenzék egyik orvosi végzettséggel nem rendelkező egészségpolitikusa és természetesen a média kedvence csodálkozott rá, hogy ez a máskor a média szerint "tomboló" járvány mégis minden évben két hónapra tökéletesen eltűnik. Bár ő nem érti, de az összefüggés eddig sem volt titok, mindenki ismeri a megfázás szót és pontosan tudja, hogy emberemlékezet óta minden télen megugrik a halálozások száma. Nem a hideg miatt feltétlenül.

És nemcsak a fertőző betegségek miatt, kórokozókkal ugyanis folyamatosan kapcsolatban vagyunk, hanem a gyenge immunrendszer miatt, ami a D-vitaminhiány miatt alakul ki télen. Ugyanis a nyári öltözet nem takar annyira és minimális napfény hatására is termelődik elegendő D-vitamin legalábbis a fehér bőrűekben. (A COVID épp ezért sújtja jobban a sötétbőrűeket a féltekén.) Télen viszont sajnos krónikus hiány alakul ki mindenkiben szinte. A D-vitamin hiánya mellett a fűtött lakások száraz levegője is veszélyforrás: a kiszáradó nyálkahártya szabad utat biztosít a kórokozók bejutásának. Szó szerint halálos mindkettő, amitől nem véd semmilyen oltás értelemszerűen, hiszen az okot kell mindig megszűntetni. Nyáron sem az oltás megléte védett meg, hiszen a kétszáz légúti fertőzést okozó kórokozó közül 1-2-re van oltás mindössze. Ehhez a tudáshoz orvosnak sem kéne lenni, de egy jobb házi orvos azért elmondja.

A történelem megmutatta, hogy az emberek és a nemzetek csak akkor viselkednek bölcsen, ha már minden más lehetőséget kimerítettek. Mondta Abba Eban izraeli külpolitikus. Úgy tűnik még nem merítettünk ki minden más lehetőséget.

esmimegismaszkothordunk.png

De hogy. hogy nem működik a Pfizer 95%-ban hatásos csodavakcinája? Nyilván a megbetegedések drasztikus visszaesését kéne lássuk, de még a halálozások száma is hasonlóan alakul általában mindenhol. Kivétel persze van. Ahol tényleg nincs járvány, nem is volt, de nem is oltanak: Afrika. A másik kivétel pl. Svédország, aki megnyerte a COVID-vitát, a természetes védettség sokkal jobban látszik működni. A Pfizer-oltásokban élen járó Izrael az oltások után a legnagyobb hullámmal kellett szembesüljön. Az EU és az USA adatai is egy negyedik hullámot mutatnak. Nem tűnik úgy, hogy az oltások pontot tettek volna tehát a történet végére. A 95% pedig végképp nem látszik.

Nyilván az ad magyarázatot  erre, hogy a 95%-os hatásosság vaskos átverés volt.

Marketingfogás, ha szépíteni akarjuk. Van az jó esetben 50% is, ahogy Izrael állítja. Ami igen jó arány amúgy, csak hát... Persze sajnos azokon nem segít, akiknek eleve gyenge az immunrendszere. Amikor ezt én leírtam, akkor megkaptam, hogy nem értek hozzá. Azóta még a salátabiológus is ezt mondja. Maradjunk annyiban, hogy vannak összefüggések, amik rém egyszerűek és, ha a szakértők a nagy szakértősködés közben el is felejtik, nem baj, ha emlékeztetjük őket rájuk.

Honnan tudjuk a valós világbeli adatokon kívül, hogy a Pfizer klinikai tesztjeinek eredménye meg lett hamisítva? (Már akinek a való életből való adatok nem elégségesek.) Hát tudhatnánk, ha megírná a média, de sajnos nem járatják a British Medical Journal-t:

Covid-19: Researcher blows the whistle on data integrity issues in Pfizer’s vaccine trial

Hamisak voltak az adatok, hanyagul kezelték az adatokat, betegeket, nem követték időben megfelelően után a kísérleti alanyokat, és persze megfélemlítették azokat, akik ezt szóvá tették... Nagyjából a teljes repertoár.

Persze a Pfizerről eddig is lehetett volna tudni, hogy csalnak. Azóta volt ugyan nagyobb bírság is kiszabva, de az amerikai igazságügyminisztérium honlapján is szerepel, hogy egészségügyi csalás miatt 2.3 milliárd dolláros büntetést szabtak ki a cégre, mert több gyógyszerükkel kapcsolatban is megtévesztő adatokat hoztak nyilvánosságra. És még emellett a gigantikus büntetés mellett is megéri a Pfizernek, amit csinál. Megéri médiára is költeniük. Nézd meg: a lapok elhallgatják a csalást és naponta számolnak be a világszintű sikerről. Erről meg nem:

Justice Department Announces Largest Health Care Fraud Settlement in Its History | OPA | Department of Justice

És mi mégis maszkot hordunk...

Tehát hazudnak, átvernek és azon kívül, hogy elveszik a pénzünket, ellehetetlenítik az életünket, tönkreteszik a gyerekeink jövőjét, még azt is elvárják, hogy ettől boldogok legyünk, tapsoljunk nekik, kitüntessük őket, vakon kövessük bármit mondanak éppen. Miközben a legvalószínűbb, hogy még a vírust is ugyanaz a Big Pharma szabadította ránk egyik laborjából. Ez tényleg igazi XXI. századi krimi, thriller, kémregény, disztópia. Mi meg mind kabaréba illő balekok vagyunk.

Soha semmi nem igaz, amit írnak. Sem a járvány súlyossága. Sem a propaganda által éppen kínált megoldás.

A blog 2015 végén azért indult, hogy az ideológiai szekértáborokon túllépve tiszta vizet öntsön a pohárba.
Olvasottságunk 2020-ban lépte át az egymilliót.
Posztjainkat számos országos és helyi portál megosztotta vagy hivatkozta az Indextől a Mandinerig, a Mércétől a Propellerig, a Hírolvasótól a Kapuig, a Balmixtől a social mediáig...
Köszönöm, ha lájkolod és megosztod írásainkat, kövess minket: facebook.com/kilonem100, ha támogatni szeretnél: patreon.com/kilonem100 — köszönjük!

DISCLAIMER: Az oltás nem működik, Magyarország működik. Szól a módosított kormányzati szlogen. 

Ez kivételesen nem a kormányzati járványkezelés kritikája most. Volna mit. De a poszt nem arról szól véletlenül sem, hogy kisírjon még több korlátozást. Nem őrültünk meg. Minden szempontból az a legelőnyösebb, ha a nem sérülékeny népesség minél hamarabb szerez természetes védettséget. Néha még a magyar szakértők is kikotyognak ilyesmiket. Ideje volna hozzászokni a gondolathoz.

Ez látszik a svéd adatokon. Svédország emellett a puszta számok mellett abban is az élen járt, hogy az idős, sérülékeny népességet oltotta be elsősorban és nagyobb arányban. Nálunk leginkább sajnos ez a korcsoport, pont, aki leginkább rászorul vonakodik beoltatni magát. Én nem szállok velük vitába. Azokkal sem, akik azt hiszik az oltások tényleg megoldást hoztak, mert hát mindenki látha, hogy semmi sem változott. Tehát miről beszélünk a vakhiten túl? Miben más ez a vakhit, mint a csipektől való rettegés?

Az oltások nem igazán működnek sajnos. Ez ténykérdés. Messze nem olyan hatásossággal, mint az a reklámban vagy az annak megfelelő híradásokban szerepel. Ez nem jó. De a tényekért ne engem tessék szidni. 

Az viszont kifejezetten jó, hogy az ország működik. Még ha a tömegközlekedésen már újra kötelező is a maszkviselés. Kibírjuk. Noha még a maszkpárti főpolgármester is azt mondta nem a BKV a fertőzések gócpontja. Őszintén én nem tudom, de valóban a hosszú időn át egy helyen tartózkodás sokkal inkább a munkahelyre igaz. Ellenben a BKV-n kötelező a maszk, noha lehet inkább kesztyűre lenne szükség. Vagy arra is. Nem boncolgatom, mert mint mondtam: a kórokozóktól nem lehet elzárkózni, sőt veszélyes elzárkózni.

Az immunrendszerünk akkor működik jól, ha folyamatosan triggerelve van. Ha nincs, elsorvad és könnyen betegedünk le jobban. Ezzel magyarázták legalábbis évekkel korábban, hogy miért a BKV-zők pont az egészségesebbek. Persze szerintem azért is ők, mert ők a fiatalabb, aktív korosztály. De tényleg ne menjünk bele. Ahogy nyilván az oltást felvevők között is több a képzett, egészségére amúgy is többet fordító ember. (Egyébként oltatlannak minősül az is, aki az immunitás "hivatalos" megszerzése előtt vagy után betegszik le, noha oltott. Szóval bonyolult még ez is, mint minden statisztika.)

Ezért nagyjából az a kérdés, hogy milyen az oltatlanok aránya a betegek vagy elhunytak között már irreleváns, mert egy 95%-os hatásosságtól azért azt vártuk, hogy látványosan csökkenti a súlyos megbetegedések arányát és a halálozást. De fentebb láttuk, hogy nincs így sajnis. Sem nálunk sem a világban és erről nem a kormány tehet kivételesen. Hiszen nem a kormány a vakcinagyártó és az elérhető összes vakcina szinte hozzáférhető az országban, ami kivételesen tényleg egy nagon jó pont.

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr3916751108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evilwolf 2021.11.10. 10:22:22

6 millió oltás után több mint 8000 új fertőzött.
3., 4. oltás is kell.
Mi lesz ebből, minden reggel oltatni kell magunkat?

Etniez 2021.11.10. 11:16:41

És azt mivel magyarázod, hogy a 80% feletti átoltottságú UK-ban több a fertőzőtt, mint az első hullámban, de tized annyi a halott?

Mégis működik az oltás?

Megint hülyeséggel kezded, az oltás arra jó, hogy ne halj bele, illetve ne kerülj kórházba, ha elkapod a covidot.
És ez működik is, sajnos nem tart sokáig a védelem, ahogy az influenza esetében sem.

Afrikát felhozni, mint példát omg.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.11.10. 11:44:23

@Etniez: te nyilván magyarázni akarsz valamit. Én ebben nem akarlak megzavarni. :) Ha gondolod indíts blogot. Egyelőre láthatod, hogy az EU összesített adatok is hasonlóan alakulnak, mint a magyar.

UK, november. 2020: 4 covid halott per millió 2021: 3 COVID halott per millió. Hát van mit ünnepelni. Eggyel kevesebb! Az AZ ezek szerint mégis veri a hihetetlenül hatásos Pfizert?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.11.10. 11:47:11

Magyarán, lehet megpróbálni lehazudni a csillagot az égről, csak hát a tény tény marad: sajnos az oltások, ahogy előre megmondtuk, nem fognak áttörést hozni. A nagyon kis számok még kisebbre szorítása már lehetetlen. Aki védett, alapból védett, mert jobb az egészsége. Aki nem, annak meg nincs oltás, ami segít.

Etniez 2021.11.10. 12:11:49

@A kiló nem százat jelent.: Uk adatok szerint az oltás tökéletesen működik.
Itt, ahol magas az átoltottság, alig kerülnek kórházba és alig halnak meg az emberek.

Ennyit szerettem volna mondani. A gondolkodást rád hagyom.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.11.10. 13:06:36

@Etniez: tökéletesen

ezt szeretem benned, a megingathatatlan hitet :)

hát nagyon nem, lásd fentebb

de körbe értünk, csaó

blöff 2021.11.11. 10:58:18

@Etniez: igen, a helyzet nem teljesen fekete-fehér, a briteknél valóban látszik vmi hatás, de másik 40 országban meg de facto semmi, vagy annyira halványan, ami belemagyarázás.

Fogalmazzunk így: "a vakcinák nem voltak képesek megállítani a járványt, illetve hatékonyságuk messze elmarad a hozzájuk fűzött reménytől, továbbá attól, amit a médiában előzetesen mondtak róluk"
Ez az állítás teljes mértékben megállja a helyét, ezzel nem nagyon lehet vitatkozni, mert a tények ezt igazolják.
Nálunk semmi nem látszik abból, hogy tavalyhoz képest 6 millió ember be lett oltva.
Az, hogy mi miatt, azon lehet vitatkozni (új mutáns, elmúlt 6 hónap, stb), de az elég nyilvánvaló, hogy a mostani vírusverzióhoz képest az idén beadott vakcinát szart érnek.
És másutt is nagyon hasonló a helyzet, az országok többségében.

Egyáltalán nem örülök neki, be is vagyok oltva és reménykedtem benne, hogy ez megoldás lesz majd, de a tények pofáncsaptak minket, sajnos, ez az igazság.
És az az igazság, hogy a vezető elit világszerte elhiteti velünk a mainstream médián keresztül, hogy ura a helyzetnek, miközben egyre nyilvánvalóbb, hogy egyáltalán nem tudják kezelni a járványt, jóformán semmilyen intézkedés nem váltja be a hozzá fűzött reményeket.
De ha nem lenne igazam, akkor mondd meg kérlek, mi az, amivel kapcsolatban bármilyen intézkedésben bízni lehet, vagy vmi optimizmusra ad okot?
A bemutatott görbe önmagáért beszél, nem is tudom hogyan lehetne ezt kimagyarázni.
Az már egy másik hitvita kérdése, hogy nem tudják kezelni a járványt, vagy konteósan megközelítve eleve más is a cél, maradjunk az előbbinél, hogy nem tudják.
Középkori szinten vagyunk járványkérdésben.

Wildhunt 2021.11.12. 08:25:18

Ha! Nemcsak én vettem észre! Poszter for president, politikus létére ért a valódi statisztikához.

Etniez 2021.11.13. 19:59:44

@blöff: Egyetlen megoldás lehetséges: a világon egyszerre kötelezően oltatni.

Országhatárokat nem tudod lezárni teljesen, mert összeomlik minden, karanténba nem rakhatsz megyéket ugyanezen okok miatt.
Ha az oltás nem állítja meg a covidot, akkor maximum az ember tud hozzá alkalmazkodni.
Az oltás működik, de sajnos nem ad tartós védelmet, mert nagyon gyorsan mutálódik a vírus.

Csak az emberi immunrendszerben bízhatunk és a veszélyeztetett csoportokat folyamatosan oltani kell.

alöksz róz 2021.11.13. 21:27:15

"Az immunrendszerünk akkor működik jól, ha folyamatosan triggerelve van. Ha nincs, elsorvad és könnyen betegedünk le jobban" - és jobban fogynak a gyógyszerek.

alöksz róz 2021.11.13. 21:36:33

@Etniez: "Csak az emberi immunrendszerben bízhatunk" - nem is olyan régen még teljesen mást mondtál...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.11.14. 14:16:05

@Wildhunt: Egyrészt köszönöm. Másrészt tiltakozom. Nem vagyok politikus. Lehet, hogy a határán voltam, hogy fél lábbal ott legyek, de nem vagyok és a mostani érában tartanám is a két lépés távolságot az arénától avagy a cirkusz porondjától.

And37 2021.11.14. 23:39:23

Rossz statisztika a poszthoz: ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=~USA

Jó (releváns) statisztika a poszthoz: covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#rates-by-vaccine-status

Augusztusban hatszoros szorzó az elkapásra, tizenegyszeres a belehalásra USA-ban ha nem kaptál vakcinát, mindenki azt lát bele, amit akar. Meg abba is, hogy nálunk miért nem nagyon publikálják őket.

Normális, vakcinákra lebontott, azok beadási idejét is figyelembe vevő, használható statisztikát szerintem senki nem gyárt, úgyhogy nehéz vitatkozni. Egy januárban második oltást kapó simán egy kalap alá kerül egy most októberben oltottal, pedig azért nagyon nem lenne mindegy számomra, hogy az októberi patkol-e el november végén vagy a januári a koronavírus miatt. Azt sose állították, hogy ez a cucc örök élet+ingyen sör.
Két áprilisi vakcina után június elején a skálán a maxot mutatta az ellenanyagszintem, most a minimum fölött volt kicsivel a Szputnyik, úgyhogy ha a T vagy fene tudja milyen sejtjeim nem emlékeznek (amit nem tudok), fél év alatt ki is fújt, kell a harmadik, ha a vakcinában hiszek.

@blöff
"A bemutatott görbe önmagáért beszél, nem is tudom hogyan lehetne ezt kimagyarázni."

Az első grafikonra: a tavalyi évben 2-3-as szorzóval terjedt, a februári alfa hullám 4-5-ös, a mostani meg, ha bármennyire is hinni lehet az okosoknak, 5-8-as lenne, ha nem lenne a vakcina meg az összes többi ügyetlenkedés (maszk, fertőtlenítés, látogatási tilalom stb.). Próbáld ki, hogy mire jutsz a 2x2x2x2-vel és az 5x5x5x5-tel negyedik fertőzési kör betegszámára. Nálunk az ovis csoportban 28+2 egészségesből maradt 13+1 egy hét alatt. bár még nem tudnii, hogy koronavírus vagy valami más szokásos.

Ezekre az infókra könnyen ráhúzható tetszőleges összeesküvés-elmélet és dobható az összes érv a kukába, ha valaki nem akar hinni bennük, mert az alapadatokat és alapösszefüggéseket kérdőjelezik meg. Én nem kutatom és nem védem őket, azt viszont tapasztalatból tudom, hogy az immunrendszer hiába találkozik a koronavírussal, következőre is ugyanúgy benézheti, mint ahogy náthás se csak egyszer leszel életedben.

And37 2021.11.15. 00:17:31

A CDC oldalán nem túl stabilan működik a grafikon (Vaccination effectiveness/Rates of cases & deaths), úgyhogy itt egy szerintem érthető változat, ha beengedi a blogmotor: imgur.com/a/VICQIMn

Abban egyetértek a poszttal, hogy a vakcinák nem hoztak nagy változást az egy évvel ezelőtti elcseszett élethez képest.

Wildhunt 2021.11.15. 06:34:47

@And37: végre egy normális adat! Köszönöm. A személyes véleményem ettől még az, hogy én inkább bevállalok 0.5%-kal magasabb halálozási (1.6 helyett kB 2) esélyt, mint hogy 2 havonta oltassam magam valami teszteletlen szerrel. De végre van 1 normális adat, hogy az oltás nem felesleges.

blöff 2021.11.15. 07:42:17

@And37: hiába a gyorsabb terjedés, ha egy populációban már 70-80 % be van oltva (Ny-Európa) és az oltás hatékony a megbetegedéssel szemben (ahogy az elején szólt a mondás), akkor sem valószínű a maradék szórt 20-30 %-ból ugyanolyan statisztika, mint a teljes populáció 0 %-os oltottsága alapján (egész egyszerűeen nem egy homogén otlatlan tömb áll szemben a homogén oltott tömbbel szemben, hanem többségében oltottak vesznek körül oltatlanokat, vagyis ha az oltott védett (ahogyan legalábbis szólt a mondás!), akkor kisebb eséllyel fertőződik már meg az oltatlan is, továbbá kisebb eséllyel hordozzák tovább más oltatlanok felé). Voltak erről is matematikai modellek, tetszőleges R beállítási lehetőséggel, és nem az az eredmény jött ki, amit most látunk. Ergo nem olyan hatékonyak ezek a vakcinák, mint amit reméltek tőlük.

De, nem olvastad figyelmesed az állításomat.
1. a vakcinák nem voltak képesek megállítani a járványt, illetve hatékonyságuk messze elmarad a hozzájuk fűzött reménytől, továbbá attól, amit a médiában előzetesen mondtak róluk
2. Az, hogy mi miatt, azon lehet vitatkozni (új mutáns, elmúlt 6 hónap, stb), de az elég nyilvánvaló, hogy a mostani vírusverzióhoz képest az idén beadott vakcinát szart érnek.

Az állításom lényege az volt, hogy azzal hitegették az embereket, hogy az oltással a járvány leküzdhető, miközben jól láthatóan nem, de ez lehet azért, mert
- az oltás nem hatékony az új mutánssal szemben
- az új mutáns jobban terjed
viszont a hitelességet ez mégis nagyban rontja szerte a világon és sokkal kevesebben lesznek rávehetők még egyszer agy tömeges oltási kampányra. És ez baj.

Ahhoz képest, hogy mik voltak az állítások, most már lehet mást mondani, hogy mi az oltás célja, DE NEM EZT MONDTÁK. Igen, azt mondták, hogy aki beoltott, nem fertőződik meg, és jól látjuk, hogy ez nem igaz.
És igen, kórházba is lehet kerülni vele, sőt meghalni is. Tehát nem az új mutáns nagyobb fertőzőképessége itt az egyedüli tényező.

And37 2021.11.15. 08:36:50

@blöff: az első felével teljesen egyetértek annyiban, hogy nyájimmunitás nem nagyon alakult ki a nagy átoltottság ellenére sem, de a hangzatos állítások az elején még egy nem nagyon mutálódó vírusra vonatkoztak, és ahogy a helyzet változott és kitűnt a kisebb hatékonyság, úgy adtak alább az ígéretekből is.

"az oltott védett (ahogyan legalábbis szólt a mondás!)"
Elég régen szólt úgy a mondás, amikor én az első oltást kaptam, már biztosan nem így volt. Szerintem a mondás most úgy szólna, hogy "az oltást követő megfelelő immunválasz és nagyjából egészséges immunrendszer mellett az oltott 4-6 hónapig védett a koronavírus súlyos lefolyása ellen, és a továbbadás esélyét is csökkenti". A delta esetén két oltás után mért 75-88%-os tünetmentesség legalábbis ennél többet nem nagyon feltételez. (pl. www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2108891, biztos van egy rakás más szám is, ezt adta gugli elsőnek.) Errefelé egy doki teljesen jó ellenanyagszintekkel is lett olyan beteg, hogy majdnem a saját kórházába került, szóval továbbra sem ismerünk minden okot, mikor dől ki valaki és mikor nem.

"de az elég nyilvánvaló, hogy a mostani vírusverzióhoz képest az idén beadott vakcinát szart érnek."

Nekem a "10x több esélye van a szüleimnek túlélni, ha elkapják" az elég messze van a sz.rtól.

"Az állításom lényege az volt, hogy azzal hitegették az embereket, hogy az oltással a járvány leküzdhető, miközben jól láthatóan nem"

Ezzel teljes mértékben egyetértek.

"Igen, azt mondták, hogy aki beoltott, nem fertőződik meg, és jól látjuk, hogy ez nem igaz."

Megfertőződhetsz olyan koronavírussal, amilyenre ez az állítás elhangzott? Nem, mert már rég kiszorították a 40-60%-kal fertőzőbbek. Úgyhogy simán igaz, ha nagyon akarod. :) Mondjuk engem nem vigasztal.

And37 2021.11.15. 08:42:58

"Nekem a "10x több esélye van a szüleimnek túlélni, ha elkapják" az elég messze van a sz.rtól."

Helyesbítés, a imgur.com/a/VICQIMn grafikonon az 50-64-es korcsoportban a 18.5 -> 0.9 az inkább hússzoros túlélési esély.

And37 2021.11.15. 08:44:32

...abban az esetben, ha nagyon súlyos lefolyású változata alakulna ki náluk, amire persze elég kicsi az esély még így is.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.11.15. 08:51:12

@And37: ne akarjad már itt megmondani mi releváns és mi nem :)
kicsit szerényebben
köszönöm

Wildhunt 2021.11.15. 08:59:09

@And37: Tehát kb 60 alatt az oltás annyit ér, mint halottnak a csók. Legfeljebb 4-6 hónapo után meg 60 felett is. De van kb 3-4 hónapod, míg a halálozási esély átlagban 25-40%-kal csökken (0,2-0,3%-ról kb 1,6-ra). A 11.3X-os csökkenést nem látom a grafikonon. Akkor látom, ha a legveszélyeztetettebb korosztályt hasonlítom a legvédettebbhez, vagy ha súlyozott átlagot vonok, ami viszont hülyeség, mert ahogy @blöff: mondta, nem különálló homogén csoportokról beszélünk. Miközben a betegség halálozási aránya már 0,3% alatt van, amit az influenza a maga kb 0,5%-ával igencsak beelőz - úgy, hogy az influenzánál csak az elsődleges halálokként veszik számításba, míg a COVID-nál már a pozitív teszt is a COVID-ot tünteti fel haláloknak. Nem kéne ezt erőltetni...

And37 2021.11.15. 09:40:22

@A kiló nem százat jelent.: "kicsit szerényebben" - jogos, elnézést. Úgy értettem, számomra releváns, de nem úgy írtam.

Mint cikkíró, mi a véleményed arról, hogy ha egy cikk arról szól, mennyire nem ér semmit az oltás, majd szerepel benne egy grafikon, aminek a felfutó íve 85%-át oltatlan személyek adják, az jól megválasztott grafikon? (Most csak az USA, csak a nyáron indult járványhullámukról kérdezem.)

And37 2021.11.15. 09:44:12

A kérdés rossz volt, visszavonom. A hozzászólásodban szerepelt az USA - a cikkben szereplő grafikon nem támadható, mert ahhoz semmilyen értékelhető adatot nem adnak közre.

And37 2021.11.15. 10:06:06

@Wildhunt: nem teljesen értem, mit írsz. A védőoltásokkal nem állították meg a koronavírust, ehhez túl lassan, túl alacsony hatékonyságú oltásokat, és túl kevés embert elérve oltottak, vagy eleve nem jó megközelítés oltással védekezni ez ellen a vírus ellen, csak még nem találtunk jobbat. Vagy a nagy gyógyszercégek még nem látják elérkezettnek az időt, hogy ezt közöljék velünk, ahogy tetszik.
Influenza védőoltással se állították meg az influenzát, nem is volt célja.

" A 11.3X-os csökkenést nem látom a grafikonon. Akkor látom, ha a legveszélyeztetettebb korosztályt hasonlítom a legvédettebbhez"

Oltatlan 50-64: 18.6 halott / 100e fő (nem fertőzött)
Oltott 50-64: 0.87 halott / 100e

Engem ez a rész érdekelt, a többit úgy értelmezed, ahogy szeretnéd, nem érzem úgy, hogy szeretnéd ha sokat írnék. :) De ez az adat egy másik ország, egy viszonylag lazább időszaka a járványnak, és szerintem még a delta előtti állapotok, szóval azt se mondanám, hogy a hazai Sinopharm/Sputnik/Astra hármas most őszi/téli teljesítményére bármennyire kivetíthető, ahhoz hazai adatokat kellene látnunk.

And37 2021.11.15. 10:15:48

"egy viszonylag lazább időszaka a járványnak" - Európában, amcsiknál ez volt a csúcsidőszak kezdete, minden valószínűség szerint a delta miatt, abbahagyom a kommentelést, meló mellett túl sok hibás információt írok, bocs.

blöff 2021.11.15. 10:28:43

@And37: a lényeg a tényállás. 2 éve nyűglődünk ezzel, mindenféle abszurd és ésszerűnek tűnő intézkedést kipróbáltunk már és jól láthatóan globálisan képtelenek vagyunk kezelni.
Az oltás annyiban talán tényleg segít, hogy valamelyest csökkenti a súlyos lefolyást. Ennyit tudtunk elérni, nem kellene tovább hülyíteni és csesztetni az embereket további, vagy korábbi, már megbukott abszurd szabályokkal.
El kellene már engedni, mert több kárt okozunk, mint ha hagynánk az egészet. Nekem ez a konklúzióm, persze a hiszterizált és megfélemlített emberek "intézkedést" követelnek a tehetetlen kormányoktól, akik megadják...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.11.15. 11:10:58

@And37: Ok, semmi gond. Érdekes lehet az USA-ról is beszélni. Nem hiszem, hogy a számokat látva jobban járnánk. Én ezt nézem:

ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=SWE~USA

a kórházakban hány oltott van vitába én nem megyek bele... azt várom, hogy az oltásnak van valami egyéni haszna, de társadalmi szinten nem látom ezt működni durván a cikkecskében megírt okokból, de lehetne még boncolgatni laikus érvekkel, nem akartam nagyon bőlére ereszteni, mert nincs értelme

az USA legutóbbi hulláma már le is csengett jórészt, azért nem szeretem az USA adatait nézni, mert éghajlatilag nem egységes ország, minimum 3-4 ország, ezért szerencsésebb inkább az európai országokkal való összevetés vagy az afrikai adatokkal való kontraszt: egyértelmű a dolog szerintem

a COVID továbbra is éppolyan betegség, mint az influenza: döntően szezonális és így a D-vitaminhiány és más éghajlati tényezők triggerelik a felfutását

nem látom ezt az összefüggést megdőlni a brazil vagy más adatok alapján sem

Etniez 2021.11.15. 17:59:59

@alöksz róz: Nincs jogom megváltoztatni a véleményem?

Szerintem oltás és lezárások nélküli élet kell.
A lezárások nem működnek, mert országok zárnak-nyitnak, sokszor érthetetlen logika alapján, ezért a lezárások nem megoldják a problémát, hanem elnyújtják, fél év múlva jön vissza a fertőzés egy éppen nyitó országból.
Ez így nem fog működni.

Oltással ugyanez a gond, egyszerre kellene oltani a világon és mindenkit, kötelezően. Ez sem valósul meg soha.
Ezek után egyetlen reményünk az immunrendszer, hogy tud valamennyire alkalmazkodni a covidhoz. Ezt ugyan semmi nem garantálja, de két évnyi tanulás után erre felé hajlok.

Én nem vagyok Fideszes, aki még MZP-nél is Gyurcsányozik, mert képtelen gondolkodni.

Szóval most azt gondolom, hogy 50 fölött oltsunk és növeljük az egészségügyek kapacitását.
Nem tudom Magyarországon mi van, de itt az UK-ban a teherviselés határán túl vagyunk.
Sokkal szarabb szolgáltatást nyújtunk, mint két évvel ezelőtt és nem a dolgozók hibájából: a kormány nem ad elég pénzt. Sejtésem szerint nem csak mi vagyunk így ezzel.

And37 2021.11.15. 21:49:18

@A kiló nem százat jelent.: "Érdekes lehet az USA-ról is beszélni. Nem hiszem, hogy a számokat látva jobban járnánk. Én ezt nézem: <USA - svéd>"

Kezdjük onnan az eszmecserét, hogy mit akarunk kideríteni. Van-e hatása az oltásnak?
Ha számokat nézünk, szerintem adott közösségen belül az oltottak és oltatlanok az, amit nézni kell, mert más közösségekkel összehasonlítva sok a nehézség, CDC adatai alapján USA:

imgur.com/a/t1g7H6q

Tehát van hatása az oltásnak? Az ábra alapján szerintem nyilvánvalóan van. Megállítja? Nem. Miért? Többféle magyarázat lehetséges, írtam párat korábban.

Ami grafikont linkeltél, ott egy egészségtudatos svédet hasonlítasz össze egy tömegszálláson élő négerrel, vagy egy fitneszguru amerikait egy szír menekülttel? Nem tudjuk, mert a statisztikában össze van mosva, ezért nem látom értelmét.
A svédek önként betartottak egy rakás szabályt és egyébként se olaszos mentalitásukról híresek, az amerikaiak némelyike meg fegyverrel menne azokra, akik kötelezik a maszkhasználatra, stb.

"a COVID továbbra is éppolyan betegség, mint az influenza: döntően szezonális és így a D-vitaminhiány és más éghajlati tényezők triggerelik a felfutását"

USA-ban azon az oldalon amit linkeltél, szeptember elején volt a csúcsa a járványnak, ez melyik szezonnak minősül? Szerintem ez pont hogy cáfolja az állításod.

Ez az ábra:

ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Reproduction+rate&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=SWE~USA

azt mutatja, hogy július-augusztusban gyorsabban terjedt mindkét országban, mint szeptember-októberben. Nem látom így sem a szezonalitást, illetve csak az ellenkezőjét.

A következő ábrákon is van mindenféle görbe, sok olyan, ami alátámaszthatná, meg olyan is, ami cáfolja a szezonalitást, számomra érdektelen, hogy szezonális-e.

www.euronews.com/2021/11/12/covid-19-coronavirus-breakdown-of-deaths-and-infections-worldwide

And37 2021.11.15. 21:59:31

@blöff: "2 éve nyűglődünk ezzel, mindenféle abszurd és ésszerűnek tűnő intézkedést kipróbáltunk már és jól láthatóan globálisan képtelenek vagyunk kezelni."

Szerintem egész jól kezeltük. Nem voltak túlzó hullahegyek csak imitt-amott, és akkor is csak ha a média láttatni akarta, a maszkokat globálisan kaptuk, a vakcinákat szintén, nem dőltek be gazdaságok (csak kicsit), a lakosság több grafikont látott két év alatt, mint előtte harminc alatt, aki akart, hitt benne, aki nem akart, nem hitt az egészben. Okosabbak egyelőre nem lettünk, gyógymódot nem találtunk.

"El kellene már engedni, mert több kárt okozunk, mint ha hagynánk az egészet."

Ezzel egyet tudok érteni, erősen változott a hozzáállásom az elmúlt évben.

blöff 2021.11.16. 08:03:46

@And37: sztem ez nem az emberiségen múlt. Nem voltak hullahegyek, köszönhetően a hard-wired immunrendszernek, illetve annak, hogy ez a betegség nem egy pestis, de nem annak a bohóckodásnak, amit műveltünk.

And37 2021.11.18. 10:25:35

@blöff: egyértelműen nem az emberiségen múlt, de a bohóckodás tekinthető társadalmi próbagyakorlatnak is. Ahol már korábban találkoztak durva vírussal (Tajvan, Dél-Korea stb), látványosan másképp álltak hozzá, mint mi. Itt még mindig a gyerekek szintjén kezel minket az állam, és fura módon senki nem pereli a visszatartott adatok miatt (pedig erősen befolyásolhatja a felelős viselkedést, ha pl. tudod hogy a környékeden százával betegszenek meg, vagy még senki), meg hogy meddig lehet elmenni a kötelező maszkhasználat és egyéb korlátozások miatt, azt is csak most kezdjük érezni. Ettől függetlenül nem csoda, hogy bohóckodásnak nevezed, raktározott "minőségi" lélegeztetőgépekkel, üresen tartott kórházakkal, orr alatt hordott maszkokkal, meg logikátlan szabályozással (kilonem100.blog.hu/2021/05/22/covid_hulye_jogszabalyok).

A cikkhez kapcsolódóan a Pfizer egész jól szerepelt a két-három nappal ezelőtt indexen is bemutatott mongol tesztben az ellenanyag szempontjából (férfiak hátrányban...), összegyűjtöttem a kapcsolódó Kemenesi- meg részben kapcsolódó Kásler-nyilatkozatokkal egy helyre, ha valakit érdekel: andris42.notion.site/Direct-Comparison-of-Antibody-Responses-to-Four-SARS-CoV-2-Vaccines-in-Mongolia-89b18ec41c89496ba7c64f41074cecc1

Mivel nem értek hozzá, remélem túl nagy sületlenséget nem hoztam össze.

@A kiló nem százat jelent.: Sajnos a Sinopharmod és a Szputnyikom szerepeltek rosszabbul ebben a mérésben, de Kásler ránk szólt, hogy ne érveljünk ellenanyagszintekkel, úgyhogy nem teszem. :)

Egyik kórházi ismerős tippje amúgy az, hogy a kövérebb embereknél nem mindig sikerült izomba beadni a védőoltást, és zsírban sokkal kevésbé hatott.

A gyerek meg az oviban RSV-s lett, alig maradt egészséges a csoportjukban... Szóval továbbra se csak a koronavírus van a világon.

alöksz róz 2021.11.18. 18:22:32

@And37: "A gyerek meg az oviban RSV-s lett, alig maradt egészséges a csoportjukban... Szóval továbbra se csak a koronavírus van a világon." - a teljes népesség szintjén csökken a fertőző betegségekkel szembeni védekezőképesség, ezt már biztos hogy sikerült elérni

kamugyar 2021.11.22. 10:27:05

Ami engem mostanában nagyon zavar az az, hogy már senki nem kalkulál azzal a csoporttal, aki tünetmentesen vagy nagyon enyhe tünetekkel esik át a betegségen, de soha nem lesz tesztelve. E nélkül mégis, hogyan lehet valódi képet alkotni? Legyen szó oltáshatékonyságról, vagy arról például, hogy egyes országokban a tesztpozitívok száma nagyobb mint, mint oltás nélkül tavaly, de a halálozás alacsonyabb. Ezt speciel nagyon durván torzítja az, ha nem rakjuk bele a képletbe a feltételezhetően védetteket, csak soha nem tesztelteket. És ezen az antitest fetisizmus sem segít a legtöbb esetben, hisz az szépen lecsökken, ha volt egyáltalán, de ennek ellenére van védettség!
A licitálás az elején 10-20X több nem detektált fertőzöttről szólt, majd ahogy az érdekek megkívánták mindenféle tudományos bizonyíték nélkül egyre kisebb számokat mondtak be. Amit ha mondjuk 5-re már akkor is más a leányzó fekvése minden országban. Kis hazánkban pl. 5 millió feltételezett átesettről beszélhetünk. És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy a delta állításuk szerint jóval hatékonyabban fertőz úgy, hogy a kórházba kerülés és halálozás alacsonyabb is lett, kvázi sokkal több emberhez jutott el észrevétlenül, pozitív tesztelés nélkül.

Glokta 2021.11.24. 12:21:39

@Etniez: "Megint hülyeséggel kezded, az oltás arra jó, hogy ne halj bele, illetve ne kerülj kórházba, ha elkapod a covidot."
Erre valamilyen mértékben tényleg jó, a UK-beli adatok ebben a tekintetben biztatóak, bár gyorsan romlanaka.

Csakhogy ha CSAK a súlyos megbetegedés ellen véd, akkor ez NEM vakcinaként, hanem sokkal inkább ellenszerként működik.

A vakcinának - legalábbis a covid előtt - a központi feladata az IMMUNIZÁCIÓ volt, mert ezzel lehet TARTÓSAN megállítani a betegség terjedését és védeni azokat, akik valamilyen okból nem oltatták be magukat.
Azokkal a 'vakcinákkal', amiket nekünk beadtak, azokkal nem.

Glokta 2021.11.24. 12:26:58

@A kiló nem százat jelent.: Mondjuk abban az egyben igaza van, hogy a brit adatok szerint a súlyos megbetegedés ellen tényleg véd az AstraZeneca kb. 60-80%-ban: assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1034383/Vaccine-surveillance-report-week-46.pdf
viszont a megbetegedés ellen egyáltalán nem, az oltottak közt konkrétan arányaiban több a fertőzött.

Mondjuk ez is azt jelenti, hogy az oltások egyáltalán nem azt hozták, amit ígértek, a fertőzés ellen egyáltalán nem védenek, a megbetegedés ellen közepes mértékben. Pedig a járványnak csak egy olyan oltás vethetne véget, ami véd a megbetegedés ellen is vagy pedig az, ha mindenki átfertőződik és hosszabb távú természetes immunitást szerez.

Glokta 2021.11.24. 12:35:41

@blöff: "a lényeg a tényállás. 2 éve nyűglődünk ezzel, mindenféle abszurd és ésszerűnek tűnő intézkedést kipróbáltunk már és jól láthatóan globálisan képtelenek vagyunk kezelni.
Az oltás annyiban talán tényleg segít, hogy valamelyest csökkenti a súlyos lefolyást. Ennyit tudtunk elérni, nem kellene tovább hülyíteni és csesztetni az embereket további, vagy korábbi, már megbukott abszurd szabályokkal.
El kellene már engedni, mert több kárt okozunk, mint ha hagynánk az egészet. Nekem ez a konklúzióm, persze a hiszterizált és megfélemlített emberek "intézkedést" követelnek a tehetetlen kormányoktól, akik megadják..."
Igen, az a helyzet, hogy innentől kezdve nehéz lesz továbbmenni.
Világszerte azt ígérték a kormányok, hogy az oltás végleg megoldja a problémát, ehhez képest azt látjuk, hogy néhány országban (pl. UK) enyhíti, néhány országban (pl. Mo) egyáltalán nem, és a fertőzés ellen egyáltalán nem véd.
Ebből a bizalomhiányból nehéz lesz kikeveredni. Talán nem kellett volna hitegetni az embereket, és akkor most nagyobb bizalmuk lenne a vezetőkben.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.11.24. 15:12:33

@Glokta: A cikk elsősorban a Pfizerről (és a Modernáról) szól, az Astra Zeneca vakcináját nem vizsgáltam és nem is nagyon van olyan ország, ahol az a domináns. Ok: Britannia, Svédország. De nem megemlítve a AZ-t a svédeket kiemeltem. A sajtóban agyon dícsért RNS vakcinákkal van a baj azt hiszem, de az adatsorokban megtalálja mindenki a maga igazát. A 90% körüli átoltottságú országok zöme jól áll halálozásokat tekintve.
Az AZ-t is eléggé ekézte a média. A kínait főleg. A Sinopharm-országok is jól állnak. Pfizer, Pfizer, nem lennék a helyedben... Folytatás:

kilonem100.blog.hu/2021/11/22/fauci_gates_is_veletlenul_beismerte_hogy_a_vakcinak_nem_mukodnek_annyira_mint_azt_a_reklamban_mondta

And37 2021.11.25. 11:37:30

@A kiló nem százat jelent.: az a baj, hogy hiányos és ellentmondó információkból próbálunk átfogó tanulságokat levonni. Szinte bármit írsz, tudok rá ellenpéldát mutatni, és viszont, bármit írok, tudnál rá ellenpéldát találni. (Külön-külön egy-egy apró részletet lehet esetleg végigvinni pro és kontra, különben csak dobálózunk az adatokkal meg a véleményekkel, de erre a blog kommentszekciója nem megfelelő formátum.)

Pfizerrel nem tudom mi a bajod statisztikailag, az egyetlen minta-Pfizerország amit ismerek, Izrael, és jól átvészelték a deltájukat annak ellenére, hogy eléggé sűrűn lakott közösségekben élnek. A harmadik hullámuk a fertőzőbb variáns ellenére kisebb volt, mint a második, egyik helyen azt írták, a hullám 76%-a oltatlanokból állt, a maradék 12% meg "booster" oltás hiányában alakult ki, még ha ez modern kori huncutságnak tűnik is számodra (nem az, a kullancsencephalitis elleni oltás is három menetes, rendszeres ismétlő oltásokkal később). Nem mellesleg "Megduplázta bevételét a Pfizer.... Negyedéves nyeresége pedig 59 százalékkal 5,563 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 3,489 milliárd dollárról." Szóval "rettenetesen rosszul" jött ki a buliból, de én lehet hogy szívesen lennék a helyében. :)

Ettől még az mRNS-vakcinák közép- és hosszútávú hatásairól továbbra se tudunk semmit, szóval nem vagyok nagy Pfizer-párti. Ami tuti, hogy a Pfizeres szívizomgyulladások töredék médiafigyelmet kaptak, mint az Astrás halálesetek, szóval a médiát jól kezelik. (De az is biztos, hogy az oltás okozta szívizomgyulladás esélyét sokkal kisebbnek mondják, mint a vírus miattit, a fertőzés esélye meg a delta változattal teljesen oltatlan közösségben nagyon nagy lenne.)

Sinopharm - tudsz mutatni olyan statisztikát ami jó? Fogalmam sincs hogyan keressem. Amit én láttam és friss magyar, az ez: telex.hu/koronavirus/2021/11/25/szombathely-intenziv-osztaly-jarvanyugyi-adatok
"a Szombathelyen intenzíven fekvő betegek háromnegyede oltatlan, az oltott betegek mindannyian régen kapták meg az oltásukat, és többségben vannak köztük a kínai Sinopharm-vakcinával oltottak."
Mondjuk ez csak 17-18 lélegeztetett + ha még ennél jóval több intenzív osztályos is, de semmiképp nem százezres statisztika.

And37 2021.11.25. 11:53:37

...na jó, Írország is lehet Pfizerisztán szerintem, covid-19.geohive.ie/pages/vaccinations
Amikor McGregor benyögte, hogy a vakcinák befuccsoltak (index.hu/kulfold/2021/11/23/koronavirus-a-vilagban-jarvany-pandemia-egeszsegugy-vakcina-oltas-covid-19-percrol-percre-hirosszefoglalo/conor-mcgregor-szerint-nem-mukodnek-a-vakcinak/), nézegettem onnan is adatokat. Találtam olyat, amiben vizsgált 600 COVID-halott esetén kb. 50% volt az oltottak aránya, és az oltott, de aztán COVID-ban elhunyt 300 fő átlagéletkora 80 év... Nyolcvan év!

Ettől még nagyon sok oltottakban kimutatott fertőzés van náluk is, szóval előbb-utóbb jöhet az aktuális vakcinákat kikerülő vírusváltozat sajnos, de sose hirdették immunizáló oltásnak ezt a társadalmi kísérletet.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.11.25. 12:01:14

@And37: "Szinte bármit írsz, tudok rá ellenpéldát mutatni, és viszont, bármit írok, tudnál rá ellenpéldát találni." Tökéletesen helytálló. De ha az oltások megbízhatósága a kérdés, akkor néhány cáfoló adat elég. Nem kell mindenütt megbukjon a tömeges oltás. Elég, ha pl. idehaza nem hoz eredményt. Bőven elég... Érted.

De hogy kicsit segítsek az ellenérvelésben: a 90% feletti átoltottságú országok számai tendenciózusan jobbak. Felteszem azért, mert ők átoltották az időseket is, vagy jobb arányban. Az oltást nem kérők sajnos éppen az a korosztály, amelyik kitettebb a járványnak. Ilyenformán azokat oltjuk, akiket annyira nem kéne, és azokat nem, akiket kéne. De ez nem a mi hibánk. Pusztán a számokért megyünk most és nyomorítjuk meg az embereket újabb és újabb korlátozásokkal.

Össze lehet rakni a végső konklúziót még hiányos adatokból is. Összegezve a részemről: az oltásokhoz képest a nyári D-vitamintöbblet már jóval erősebb védőhatást biztosított és Svédország sokkal jobban áll lockdown nélkül is, mint a hasonló oltottságú országok. Ez a két bottom line van, amit meggondolásra ajánlok. Az oltásprogramot ki kéne egészítse egy D-vitaminprogram is. Az oltásokat pedig minden orvoslátogatásnál fel kéne ajánlani az időseknek, ha még nem kapták meg. Persze az is lehet, hogy azok betegednek le, akik nem szeretnek orvoshoz járni.

Wildhunt 2022.02.06. 01:04:31

@pista1872: segítsek újraírni a scriptet, vagy jó lesz a githubos link is, matyika?
süti beállítások módosítása