A kiló nem százat jelent.

Érdemel-e nekrológot az LMP? Egyik utolsó alapítóját függeszti fel a zöld párt, hogy bizonyítsa "hűségét" az összefogáshoz

2022. február 10.

273658128_310665574439858_7424188369734667637_n.jpg

Egyik utolsó alapítótagjának párttagságát is felfüggesztette az LMP országos elnöksége. A XII. kerületi ellenzéki önkormányzati képviselő, Hajdu Marcsi bűne mindösssze annyi volt, hogy szóvá tette bizony Hajnal Miklós valótlant állított végzettségét illetően. "Mondj igazat, betörik a fejed" - összegezte a képviselőnő, aki láthatóan már számított minderre. 

Kiváncsi lettem volna az ügyben Schiffer András véleményére, aki erről semmit sem posztolt. Reagálni sem kívánt, ami szerintem minden nyilatkozatnál beszédesebb.

"Mondj igazat, betörik a fejed - 13 év után felfüggeszti a tagságomat az LMP!

Az LMP alapításakor, 2009-ben még nem gondoltam volna, hogy 13 évvel később fegyelmi eljárást kezdeményez ellenem a párt elnöksége, és felfüggeszti a tagsági jogviszonyomat, mindezt egy facebook-posztban feltett kérdés miatt.

Két napja arra voltam kíváncsi, hogy egy magát tisztességesnek való jelölt, Hajnal Miklós miért hazudhat a saját végzettségről, és miért állíthatja következmények nélkül magáról azt, hogy ő közgazdász, amikor egyértelműen nincs ilyen végzettsége. Ráadásul szövetségese, maga Márki-Zay Péter ellenzéki miniszterelnök-jelölt írta korábban: "tisztességesnek kell lennünk, hiszen a választók bizalmát kérve azt ígérjük, méltóbbak vagyunk a kormányzás felelősségére."

Indíthattak volna más, tisztességesebb és az igazmondásra hajlamosabb jelöltet az ellenzéki oldalon. Például a képviselőségről lemondott Hajnal Miklós utódját: Vadász Gábor - Momentumot, aki nemcsak szorgalmasabb, de a Hegyvidék ügyei iránt is jóval elkötelezettebb: a Virányosi Közösségi Ház bezárásától a Bajor Gizi Múzeum kertjének elhappolásáig számtalan ügyben keményen fellépett a Fidesszel szemben. Ennek ellenére a teljes ellenzék, köztük az LMP is, még mindig sziklaszilárdan Hajnal Miklós mellett áll.

A korábban Márki-Zay Péternek címzett kérdésemre semmilyen választ nem kaptam, viszont fegyelmi eljárást indított ellenem az LMP. 13 éve alapítóként azért hoztuk létre ezt a pártot, hogy bebizonyítsuk, lehet máshogy politizálni, tisztességesebb, tisztább és igazabb közélet megteremtéséért küzdöttünk. A szekértábor-logika meghaladását tűztük ki célul. Szomorú látni, hogy ezeket az elveket, amelyek én máig vallok, a párt elfeledte, és egy rövid távú cél érdekében elvtelenül feladta."

Sokak számára, többek között számomra is a hazai politika megújulásának reményét jelentette az LMP 2010-es parlamentbe jutása. A mozgalomról sokat írtam és valamennyit tettem is érte, pedig akkor már rég maga mögött hagyta az aranykorát a kezdeményezés. Kitartó ember vagyok. 

Az egy évtizednyi kísérletről már 2019-ben eldőlt, hogy keserű kudarcot vallott. A kiüresedését a "zöldpártiság" fügefalevele mögé rejtő kispárt felhagy az önálló politizálással (ahogy a többi összeomló ellenzéki párt is) és  annak a balliberális összefogásnak a keretein belül indul "vígaszágon" a parlamenti mandátumokért, amely balliberálisok voltak az elsődleges meggátlói oly sokszor félreértett-félremagyarázott, cinikusan gúny tárgyává tett szlogennek, hogy lehet más a politika. Jól van, nem lehet, épp ezért kellett és kellene újra megpróbálni.

Ahogy választói nyomásra az ellenzéki szövetségkötést is meg kellett próbálni.

Nem volt más alternatíva. (TINA, ha úgy tetszik és mint minden neoliberális igazság ez sem okoz jókedvet az embernek.) Nincs értelme bírálni a párt vezetésének ezt a döntését, A pártalapító, Schiffer András 2016-os "vihar előtti" és "vészjósló" visszavonulása után leginkább céltalanul, botrányokon keresztül sodródó és eljelentéktelenedő párt számára más út nem maradt.

Hogy megérdemel-e egyáltalán nekrológot az (ez a mostani) LMP? Ebben nem fogok tudni döntésre jutni. De hajlok a nemleges válaszra. Minden jószándékom ellenére, a befektetett időt és energiát sajnálva úgy érzem most már ez is mindegy, és az olvasót hidegen hagyja. Vagy ezért vagy azért. Az emlékezet nélküli elmúlás, a jeltelen sír talán a legrosszabb, ami egy ügyet végül utóéleteként érhet. 

És nemcsak az olvasót hagyja hidegen. Megkérdeztem volna az ügyben Schiffer Andrást, de reagálni sem kívánt, ami szerintem minden nyilatkozatnál beszédesebb. Bár folyamatosan nyilatkozik és posztol közéleti kérdésekben, ezúttal ezt nem tette meg. Mintahogy máskor is inkább tartózkodik volt pártja említésétől is.

Az LMP-s Hajdu Mária egyébként az összefogás színeiben lett képviselő a Fidesz által megtartott egyik budai kerületben. Hajnal Miklós ügye szerintem aligha elégséges ok a kenyértörésre önmagában, lehet persze moralizálni.

Tanulni kéne a DK-tól, amely nem moralizál ennyit, skrupulusok nélkül elindítja azt a bűntető eljárás alá vont Czeglédy Csabát, akit saját pártja az MSZP sem vállal fel és tukmálja egyébként előválasztás által feljogosítva az ellenzék hátára púpnak. Hajnal Miklós persze nem közgazdász, ha ilyen végzettsége lenne sem lenne az, ahhoz gazdasági tárgyú publikációk kellenének, de ez részletkérdés, mindenki szeretne nagyobbnak, jobbnak látszani, fiataloknak ritkán van dicső múltja, hisz fiatalok. Össszefogni sem bűn és kritikát megfogalmazni egy összefogás jelöltről szintén nem kihágás. Nem érteni a politikacsináláshoz, viszont folyton moralizálni, bolhából elefántot csinálni viszont szerintem igenis bűn, mert indokolatlanul eszkalálja az egekig a tétet.

Minden esetre nem Hajdu Marcsi az egyetlen, aki utólag megbánta a "döntését" (bár nem a mandátumot magát). Az ellenzéki összefogás gyengébb szereplői rendre háttérbe szorítva érzik magukat, ha pozíciót kaptak is, döntési jogot általában nem, még az ellenzéki többségű önkormányzatokban sem. Az LMP-nek csak a logója kellett és ennek a veszélyére sokan felhívták a figyelmet.

Én  mégsem rovom fel, hogy a politikai szereplők a inkább túlélést választják, ha tehetik.

Még ha sokak szerint jóval elegánsabb is a tisztes vissszavonulás, a kilépés... Sokak szerint  Hajdu Mária esetében is. Túlságosan is kényelmes azonban ez mindenkori ellenfeleink számára. Ezért én mindenképpen kerülném. De vannak rossz és kevésbé rossz megoldások. Hajdu Marcsi most a megkésve csak azértis (az erősen szimbolikusnak tűnő) önálló politizálást választják, ami persze garantálja, hogy a fegyelmi ügy végül kizárással végződjön, ami csak tovább ront ezen a dicstelen procedúrán, ami ismét csak: senkit nem érdekel talán.

Nyilván a poszt abban a szellemben íródik, hogy talán mégis, és a remény hal meg utoljára.

Másrészt kellett volna találni helyes utat a meghátráláson kívül a kelepcéből. Mindenek előtt az vállalhatatlan, hogy valakit a jogosnak tűnő véleménye miatt érjen "bántódás". Én azt az utat választom, hogy erről hangosan és kívülállóként meditálok, szerepvállalás nélkül. Szerintem ez jobb, mint az elvárt hallgatás, amire engem is megkértek. 

És mindez a szegénységi bizonyítvány a párt alig három-négy éve "hangos sikert" aratott (és EP-ből való kiesést érdemlő) etikai bizottságosdijaira emlékezteti az embert. Maga a fegyelmi eljárás, mint műfaj engem még inkább emlékeztet az ötvenes évek állampártjának véresen komoly, életutakat, sőt életeket kerékbetörő pártfegyelmijeire. Szerencsére a pártok manapság nem élet-halál urai. Nos az LMP meg főleg. De "kiváló" paródiája volt annak.

Manapság ilyen regényes fejleményekre nem kell számítsunk. Az viszont korántsem volt indokolt, akarom mondani kerülendő volt, hogy Hajnal Miklós szerintem mínuszos "diplomabotránya" ilyen mellékszálon adjon hozzá egy sort az LMP meg nem írandó nekrológjához, amit mondom, talán meg sem érdemel a puszta túlélésre rágörcsölt, kétségbeesett, izzadtságszagú pártvezetés, amely előtt azért némi önálló arcél megőrzésére a zöld fügefalevél mögé bújáson kívül is volt némi tér. Én csak ennyit szerettem volna érezeni.

Az LMP elnöksége nota bene tökéletesen ismerte fel, hogy választhat a párt számára a ha már nem is az emelt fővel történő megszűnése, de a szubjektív morális felsőbbrendűségben elkövetett pártöngyilkosság és a kétes kimenetelű megélhetési jellegű betagozódás között. Azért tegyük hozzá, hogy ez a balliberálisok számára legalább annyira kínos kéne legyen, elvégre olyanokkal fogtak össze, akikre korábban kígyót-békát, "kollaboránst", nácit stb. kiabáltak, és persze viszont. Ebből a frusztrációból fakad az ellenzék belső és gyors eróziója, furcsa belső bénultságsa, aminek ez az LMP kényszerűségből vagy szervilizmusból túlságosan stabil része kíván lenni, míg most horribile dictu az MSZP-Párbeszéd az, akinek erősen kifelé áll a szekere rúdja a megállapodásból és még a mandátumokon való osztozkodásra sem megy el, mint annak vélhető kárvallottja.

Várható volt mindez.

Szerintem az LMP-n belüli kicsiny epizód mindegyik szereplőjének, az elnökségnek és Hajdu Máriának is inkább lett volna érdeke csendben kivárni, más formát is ölthetett volna a szövetségi politika felvállalása és annak kritikája is. Valamiért nem ezt választotta egyik fél sem. Az egyes szereplőkben dúló elégedetlenségek, frusztrációk kezeletlenül láthatóan rövid távon is akuttá válnak és szétfeszítik a pártok és a hatpárti együttműködés kereteit, merthogy amíg a Fidesz kormányzását egyöntetően és baljóslatúan nemzeti együttműködés rendszerének csúfolják ők maguk is, addig az ellenzék pártjai, politikusai, megmondóemberei és médiamunkásai között szinte semmilyen hasznos együttműködés, de szinte már-már szimpátia és összetartás sincs.

Az egész ellenzék "elelempésedése", rossz értelemben, előrevetíti ennek a hatpárti összefogásnak is a nekrológját, amit viszont megmondom őszintén lelkesen gépelnék már, mert ebben a formában semmi értelme az egésznek. Mindent elegyít a hat párt, ami rosszat ki tudott termelni, de egyikük erényeit sem sikerült közös értékként behozni a szövetségbe, mindenki csak a saját mandátumait számolgatja, ami leginkább zéró összegű játszmának tűnik és egymás ellen hangolja az energiákat. Sehol már az LMP által hordozott erény, a DK technokrata profizmusa (megy is vissza Brüsszelbe), a Momentum új lendülete (a NOlimpiával kifulladt), a Jobbik vidéki tökössége (parizerre cserélték). Kontraszelekció, tehetségtelenség és tehetetlenség maradtak az "egységben" lefelé tartó spiráljának közös nevezői.

Viszlát Marcsi! Nem mondom, hogy szép volt, mert nem most volt szép, hanem 13 éve!

Zöldebb Budát, igazságosabb Magyarországot!

Az elmúlt napok történései után úgy döntöttem, hogy 13 év után kilépek az LMP-ből, és képviselőjelöltként elindulok az országgyűlési választásokon. Hosszú út vezetett ide, nem kevés küzdelem. Egy biztos: mára nem maradt hiteles politikai erő, mindkét oldalt kizárólag az önös érdekeik vezérlik, éppen ezért indulok független jelöltként.

Két politikai oldalra szűkült le a választás:

� Egyik oldalon a Nemzeti Együttműködés mindent uralni akaró Rendszere.

Vérlázító, hogy megannyi döntés a politikai és gazdasági szerencselovagok zsebtömködését szolgája. Hogy a megkérdezésünk és tájékoztatásunk nélkül kiemelt állami beruházásnak álcázva erőltetnek ránk gigaberuházásokat. Elég csak körülnézni Budán, ilyen a BAH-csomópont tucatnyi sávja mellé gyömöszölt Testnevelési Egyetem campusa és a teljes Normafa-projekt. Aki hazafiságot hirdet, az méltóan bánik a természeti, kulturális és az épített örökségünkkel is! Az nem betonozza le a hazáját, nem építi körbe sem a Balatont, sem a Fertő-tavat.

A kormánypárt betonozó brigádja Bel-Budán és Hegyvidéken Orbán Viktor fő építőmesterét, Fürjes Balázs államtitkárt indítja.

� Ami a másik oldalon van, az az elvek nélküli összefogás, amely szintén nem megoldás!

Jövőkép és javaslatok helyett két betű és egy szám a fő mondanivalójuk: O1G. Mindegy, hogy milyen áron, a lényeg, hogy Orbán menjen. Arról persze nem tudunk semmit, hogy mi legyen helyette. Orbán Viktor legjobb kádere, Gyurcsány Ferenc már háromszor biztosította a NER-nek a kétharmadot. Az ellenzék vezetői pedig egy karámba terelték a cigánybűnözéssel riogatókat és a hipertoleránsakat.

A fővárosban korábban, ha jövőbemutató fejlesztések nem is voltak, de a főpolgármester legalább működtette a várost. Ma, a Karácsony-érában, se fejlesztés, se működtetés, csak a szemetet fújja a szél. Az összeellenzék jelöltje ráadásul a kerület új lakója, az igazmondással hadilábon álló Hajnal Miklós. Ne legyenek illúzióink, ugyanez várható majd országos szinten!

Mindkét oldal bizonyított már. Az egyik eredménye a mohó, dömperként robogó nemzeti burzsoázia. A másik sem brillírozott: bizalmat kapott a fővárosban, de nem tud élni a lehetőséggel.

Amíg a NER és az elveit egymás után mind feladó összefogás ölre megy a hatalomért, senki sem törődik a kiszolgáltatottakkal, és senki sem védi meg az profittól a természetet. Egy jobboldali kormánytól ezt nem is várom, az ellenzéktől viszont elvártam volna. De ezeket a baloldali célokat beáldozták, csak üres jelszavakban léteznek.

Nem várhatunk tovább!

Vegyük vissza a jövőnket!

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr9717370394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.10. 16:59:13

@Könyveslány: na ez egy érdekes gondolat. Akkor azt mondod a Fidesz lényegében megvalósította egy potenciális zöldpárt minden lehetséges jó javaslatát? (Már amennyiben a zöldpártiság az tényleg valami notórius környezetvédőséget jelent. Mint ahogy nem. A zöldpárti politika egy újgenerációs politikai mozgalom, amely meghaladni igyekezett a hagyományos jobb-bal felosztást. Legalábbis addig amíg el nem vesztették a szüzességüket ők is, de ez már egy régi történet.)

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.10. 16:59:37

Köszönöm a kommentet. Elgondolkodtatott.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.02.10. 19:28:02

Az LMP de facto megszűnt már évekkel ezelőtt, amikor megtagadta azokat az elveket, melyek miatt megalakult.

Wildhunt 2022.02.10. 22:51:27

Mikor indultak, úgy tűnt lesz egy nem MSZP-fattyú ellenzéki párt. Az összevissza politizálást gyerekbetegségnek tudtam be. Dehát ez elmúlt az első szakadásnál. Schiffer még próbálkozott, ezért tiszteletem neki, de mostanra a kamupártok mellé küzdötték le magukat.

Wildhunt 2022.02.10. 22:52:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ha belegondolsz már az is szép dolog, hogy elvek mentén alakultak.

midnight coder 2022.02.11. 14:38:06

@A kiló nem százat jelent.: Na ja. A zöldekkel pont az a baj, hogy nem a környezetet védik, hanem az agyhalott agresszív ideológiájukat tolják, a környezet pedig valójában már rég nem érdekes. Lásd a grínpísz akinél többet civil szervezet nem tett a bolygó felmelegítéséért, most mégis õk a klímavédelem élharcosai. Az LMP már induláskor halálra volt ítélve ezzel. Másrészt, amíg DK van, addig az ellenzék amúgy is halott. Mert jöhet bárki, hogy õk majd tisztességesek lesznek, meg elítélik a korrupciót, és elmondhatnak minden jól hangzó gyerekmesét, a bejáratnál ott állnak Fletóék mint a megkerülhetetlen realitás.

parttalan 2022.02.11. 15:32:53

Ami igazán fájó, hogy ráment 13 éved az életedből valamire, amelybe fektetett munka és energia utólag - közbülső kisebb sikerek és a politikai karriered személyes állomásai ellenére most semmisnek tekinthető.

Sok sikert a jövőre nézve!

Hauptrichter2 2022.02.11. 15:53:06

Volt szerencsém a blogíróhoz, ő sem biztos, hogy különb az LMP-nél :-), de persze itt jól hangzik, hogy - egyébként jogosan - védi Hajdu Máriát.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.11. 16:33:59

No és a Jobbik alapítóiból ki van ma már a pártban?

Jelenleg ő a párt esze:

kuruc.info/galeriaN/egyeb/molnareniko04.jpg

:)))

Etniez 2022.02.11. 17:37:48

az LMP csak ott fojttatja, ahol abbahagyta: tolja tovább a Fidesz szekerét, ahogy négy évvel ezelőtt is összehozták a Fidesznek a kétharmadot a sima győzelem helyett.

Most is erre játszanak.

Etniez 2022.02.11. 17:48:24

Egyébként egy kicsit kívánom, hogy a 12 évnyi kudarcos poltika után kapjon még 4 évet a Fidesz és takarítsa el ezt a szart, amit 2022-re összehozott, ahol kb minden magyar állampolgárnak adnak fél millió forintot valamilyen címen HITELBŐL, csak hogy rájuk szavazzon.
Jó lenne, ha a választások utáni megszorításokat nekik kellene levezényelniük.
Nekem mindegy, úgy sem költözöm még haza holnap, csak arra kell figyelnem, hogy Forintban véletlenül se legyenek megtakarításaim.

A baj az, hogy nem vagyok abban teljesen biztos, hogy kibírna még négy év maffiaállamot Magyarország.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.11. 17:58:29

@Etniez:

Te mit nézel a Cseh2-t?? Benne vannak a gyurcsányista választási szövetségben. Azokat pedig, akik elindulnak függetlenként áprilisban, kizárták a pártból. Legfeljebb ezeket a kizárt LMP-seket tekintheted a Fidesz szekértolóinak..

Etniez 2022.02.11. 18:02:04

@CSOKKI MÁLNA: Igen, ők akarják tovább tolni a Fidesz szekerét, de az LMP már nem létezik. Mérhetetlen.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.11. 18:10:01

@Etniez: De akkor mi a bajos az LMP-vel? Ők beálltak a közösbe..

ulpius66 2022.02.11. 18:13:35

@Etniez: Örülj neki!

Ezek szerint ezekben a választókörzetekben két fideszes jelölt indul!
(mán ha igaz az a megállapításod, hogy a külön induló LMP-sek fideszesek.....)

csorsza 2022.02.11. 18:14:14

@Etniez: Azt ki.
Fletóék sokkal jobban megviselnék.

ulpius66 2022.02.11. 18:16:37

Egyebekben magam sem tudom eldönteni, hogy a gyurcsányit támogató (az Összefosásban maradó) LMP-sek az IGAZIAK, avagy a külön induló LMP-sek......

... és már nemcsak LMP NINCS, HANEM MSZP, PÁRBESZÉD SINCS.....
(a JOBBIK meg ki sem látszik a gyurcsányi seggéből....)

ulpius66 2022.02.11. 18:22:10

... és akkor még nem is beszéltünk az "ELLENZÉKRE RÁINDULÓ" Kétfarkú Kutyusokról, a Mi Hazánk Mozgalomról, a Gattyán-féle Megoldás Mozgalomról, az eredeti baloldali értékeket felvonultató ISZOMM-Munkáspárt csapatáról és Varga Damm Andrea képződményről....és még tucatnyi induló pártról......

AKIK SZINTÉN NINCSENEK BENNE AZ ELLENZÉKI ÖSSZEFOSÁSBAN, AZAZ SZERINTÜK EZEK IS A FIDESZ SZEKERÉT TOLJÁK!

BALLIBSI ALAPVETÉS: AKI NINCS VELÜNK, AZ ELLENÜNK VAN!!!!!!!!

Etniez 2022.02.11. 18:26:47

@CSOKKI MÁLNA: Az a baj, hogy álellenzékiként a kormányváltás gátolják a szavazatok megosztásával, mint Livejasmine Párt is, ami nagyon teper, hogy elengedjék a NAV bírságot.

Ami a magyar választásoknál előfordul, szégyen. Kamupártok, ukrán szavazók, krumplis szavazók, árulások.
Nem csodálom, hogy vadembereknek néznek minket nyugaton, úgy is viselkedünk. Továbbra is mondom, óriási a felelőssége a fidesz szavazóknak ebben.

Etniez 2022.02.11. 18:27:23

@ulpius66: "BALLIBSI ALAPVETÉS: AKI NINCS VELÜNK, AZ ELLENÜNK VAN!!!!!!!!"

Fidesz már ballibsi párt?

Brigante · http://www.itthonrolszabadon.hu/ 2022.02.11. 18:31:32

Rohadt könnyen nyilatkozik mindenki!
Edvárd kivételéve az itt nyilatkozók 99% nem politizált LMP-s ként. Bevallom én végig vittem a 2018-19-es kampányt Zöld szinekben...

Rohadt szar úgy kint állni az utcán, hogy aki szembe jön veled lehazaárulóz, a rokonaidat fenyegetik, megszüntetik az állásod.
Teljesen mindegy, hogy jobboldali vagy baloldali, mindenki gyűlöl!

Azt mondjátok, hogy az LMP hallott!

Én azt mondom, ha tényleg az, akkor az ország lelkével együtt halt meg!

Az utolsó párt, akinek még van gerince, megpróbálja betartani amit ígér. A tagja (az a kevés aki maradt) nem a pénzért csinálja, mert ebben a párban egy fillér sincs az egyszerű mezei talpasnak.

Azért csinálják amit csinálnak mert hisznek benne, hogy az ökopolitika az egyetlen út ami nem az emberek vérét szívva tud irányt mutatni az embereknek!

Mondhatjátok, hogy az LMP halott és én is úgy érzem, hogy a helyzet amiben van pokoli nehéz.

De ha végig nézitek azt bohóckaravánt ami ma a politikai pártokat jelentik, ráfogtok jönni, hogy azok az elvek ami miatt az LMP létrejött az egyetlen választható alternatíva ebben a politikai mocsárban!

a nagy hohohorgász 2022.02.11. 18:37:18

@Etniez: te kis demokrata, jó lenne ha már eldöntenéd hogy a pluralizmus jó e vagy sem.... legyen az kormány vagy ellenzék :)))) mekkora egy s.zarcsimbók vagy

Etniez 2022.02.11. 18:38:04

@Brigante: Sajnálom, hogy ennyi energiát elpazaroltál az életedből.

A politika lehet más, de a magyar nem kell.

Etniez 2022.02.11. 18:38:54

@a nagy hohohorgász: Hozod a szokásos primitív stílusod és buta gondolataid, de nem engedem már nektek, hogy leszívjátok az energiámat.

Boldeone2 2022.02.11. 18:50:16

Az LMP mindenkèppen èrdemel egy nekrológot, mert a párt törtènete összeforrott a magyar politikai rendszer válságával, arra adott halovány politikai válasz- próbálkozás, az èrtelmisèg azon gyenge - de a mai napig tartó lètező - törekvèse , hogy valahogy lètrejöjjön egy olyan közèppárt Magyarországon , amely hasonló távolságban van mind a jobboldalról, mind a baloldaltól, mellette pedig a programra emeli a 21. századi társadalom -ès gazdaságfilozófiát, az ökoszociális piacgazdaságot . Közben bebizonyosodott: 1. ebben premodern társadalomban mèg kicsi az igèny egy zöldpártra - nem Nèmetotszag vagyunk . 2. A NER- t nem lehet leváltani , csak egy egysèges teljes választási koalában, az önálló út soha nem juttatja el a pártot cèljáig , hogy valaha a kormányszereplő legyen . Mègis, hatással volt az LMP a magyar politikára, hiszen akik most számításba vehetők az ellenzèki oldalon , jelentős rèszben az LMP - ben szocializálódtak : Karácsony Gergely , Hadházy Ákos, Szèl Bernadett . MZP mozgalma is hasonló elveket vall , mint a " közèpidei " schifferi LMP , vagyis : nem jobbra , nem balra , csak felfelè!
A Momentum szintèn az LMP- t másolja, mèg a hibákat is hasonlókat követnek el, lsd Fegyőr leváltása ...
Az LMP nyilván meghalt , bèke poraira...Itt most az a kèrdès inkább mi lesz Magyarországgal ?
Egyszer ki tud lèpni az ország a kvázi pártállami rezsimből, el tudunk- e indulni a plurális demokráciák útján , lesznek pártalternatívák , vagy mèg azok sem lesznek ....
Soha nem találja meg az ország a normalitást, ha nem lesz egy közèputas pártalternatíva . Az ország egyik fele - ez most a helyzet , a kirekesztès ès megosztás országában - mindig rosszul fogja èrezni magát ...

Boldeone2 2022.02.11. 18:57:33

@Brigante: Én azt mondom, ha tényleg az, akkor az ország lelkével együtt halt meg!"

- Így van ! Ez nagy igazság ! Az LMP egy nagyon gyenge válaszreakció volt a magyar politikai rendszer betegsègère , de a betegsèg győzött...
Persze, meg nem halt mèg az LMP , de ehhez meg kellene èrteni , hogy együtt , egyesülve legalább MZP - vel , aki mögött mèg nincs párt sem , csak akiket odakèpzelünk ...
Kell egy új párt , egy új erő , egy új zászló alatt , aki alá majdnem mindenki be tud állni
Ebben a politikai rendszerben a sok kicsi és gyenge párt előnytelen is

a nagy hohohorgász 2022.02.11. 19:03:42

@Boldeone2: Az azért fel kéne eleveníteni hogy ki is győzte le az lmp-t????? Meddig volt értékelhető az lmp? amíg schiffer volt. Ki lőtte hátba Schiffert????? a saját pártja!!!!!! Szóval az lmp pontosan bebizonyított hogy NEM LEHET MÁS A POLITIKA!!!!

a nagy hohohorgász 2022.02.11. 19:07:02

a poszter inkább arról írhatna hogy a schiffert miért lőtték hátba!!!!!!!

_Alex__ 2022.02.11. 19:07:07

Lehet szidni a Fideszt csak nem érdemes, utóbbi 5-6 évben teljesen megsemmisült az ellenzék, rajtuk kívül nincs párt. Még várom, hogy kutyapárt mit mond a választásokig, de őszintén inkább maradjon a mostani, ez a semmilyen vegyesfelvágott óriási károkat okozna nagyon rövid idő alatt mert nem csak elveik de ötleteik és épkézláb embereik sincsenek.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.11. 19:10:35

@Etniez: De miért? Beálltak a közös jelöltek, közös lista koncepcióba. Azokat a tagjaikat, akik különutasként elindulnak független színekben, kizárták. Mit vársz még tőlük?

Brigante · http://www.itthonrolszabadon.hu/ 2022.02.11. 19:12:47

@Etniez: rengeteg olyan dolgot csináltam amit egyébként sohasem tettem volna meg.
Hajléktalanoknak juttattunk hónapokon keresztül ruhákat, környezetszennyező cégeket gátoltunk meg abban, hogy folytassák a szennyezést.
Az, hogy a városunkban megvalósult a kerékpárút amiért már évek óta könyörögtek a civilek az is miattunk történhetet.
Sikerült zöldként tenni valamit... bár nem voltunk benne a nagy politikában. Jóformán egy upgradelt civilek voltunk, vagyunk.

A magyar embereknek nem kell az, ha valaki tényleg tenni akar értük...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.02.11. 19:16:43

@Etniez:
@Boldeone2:
Ott a pont de ezt az ideírogató hazaáruló fideszkomcsik úgysem értik.

Brigante · http://www.itthonrolszabadon.hu/ 2022.02.11. 19:16:57

@Boldeone2: Az a bajom, hogy nem tudok hinni a megváltókban. MZP-sem az, nem lett volna szabad győznie az előválasztáson, akkor 2026-ban lehetett volna miniszterelnök.

Most, hogy győzni fog-e csak a jó isten tudja megmondani és ha győz akkor mi lesz....

Boldeone2 2022.02.11. 19:22:04

@a nagy hohohorgász: Schiffer egy èrtelmes ember , de az emberekkel nem tudott jól kommunikálni és a pártszervezèshez sem èrtett , meg nyilván nulla pènz volt az LMP- ben
Önmagában az nem tesz sikeressè egy politikust, hogy jókat tud mondani . Egy pártot felèpíteni , működtetni sokkal nehezebb
Szinte minden párt válságban van , csak a Fidesznek könnyű: az ezredik vidèki funkci is jól megèl a politikából, vagyis van èrtelme csinálni ...
10 èv után mindenki belefárad a sikertelensègbe ...

Etniez 2022.02.11. 19:26:54

@Etniez: A politika lehet más, de a magyarnak* nem kell.

*javítva

Boldeone2 2022.02.11. 19:28:02

@Brigante: Most MZP az egyetlen választás. Mèg mindig ő kèpvisel egyfajta politikai közepet Magyarországon . Nyilván nulla pártháttèrrel , a kvázi állampárti hatalommal szemben rendkívül kicsi az esèlye , de legalább van egy új politikus , aki hisz magában , aki mögè fel lehet sorakozni. Eddig ez sem volt .

exlex 2022.02.11. 19:29:16

Szarok az LMP-re, a buzi miliárdos zsebpártjára.

Etniez 2022.02.11. 19:30:48

@Brigante: Ez mind szép és jó, de az LMP nem értette meg 2018-ban, hogy nincs középút és hozzásegítette a fideszt az újabb 2/3-hoz, amire nincs bocsánat.
A fidesz lehet hatalmon, de a kétharmadot mindenképpen ki kell csavarni a kezükből, mert nem élnek vele, hanem rendszeresen visszaélnek.
Ez az ősbűn, ami miatt soha nem fogok nekik megbocsájtani.

ulpius66 2022.02.11. 19:31:58

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Ott a pont de ezt az ideírogató hazaáruló fideszkomcsik úgysem értik."

ANNYIRA, DE ANNYIRA ÉDI, AMIKOR A GYURCSÁNYI SEGGÉBŐL KI SEM LÁTSZÓ DK-S VADBARMOK KOMCSIZNAK!!!!!

Fel szeretném hívni a figyelmed, hogy a gyurcsányid volt a KOMMUNISTA IFJÚSÁGI SZÖVETSÉG (800 ezer tag) második embere, a legnagyobb magyar kommunisták méltó utóda.... a neje a gyurcsányiné, meg még nála is nagyobb komcsi!!!!!!

Az Apró Tóni bácsi '56-os pufajkás megtorló, Apró Piroska apucit követve a leges-legkommunistább lett és hozzáment a legnagyobb bolgár kommunistához a Dobrevhez.... na egy ilyen családból származik a gyurcsányiné!!!!!

Kedves Magna kum laude! ..... ha valakit lehet komcsizni ma Magyarországon, akkor azok az Isteneid: a gyurcsányi és a gyurcsányiné!!!!!!!

Brigante · http://www.itthonrolszabadon.hu/ 2022.02.11. 19:45:36

@Etniez: az LMP 2018-ban azt mondta legyen teljes összefogás a DK-tól a Jobbikig. Nézd vissza az akkori történéseket. Az LMP volt aki összehívta a Jobbikot és a DK-t, csak akkor még nem akaródzott egy asztalhoz ülni.
Szél Detti egy benzinkúton tárgyalt Vonával, Gyurcsány meg segg részegen fogadta az MSZP,P,LMP-t...
Az LMP tagjai egymás után léptek vissza a Jobbik, MSZP-P jelöltjeinek.

Az amit mondasz az, amit Kunhalmi magyarázott a választási vereség után. Sajnálom, hogy ez maradt meg benned, de csak keresd vissza az akkori híreket.

Brigante · http://www.itthonrolszabadon.hu/ 2022.02.11. 19:47:19

@Boldeone2: ebben igazad van! A jelenlegi ellenzék egyetlen győzelmi esélye MZP...

Boldeone2 2022.02.11. 19:52:46

@Etniez: Az LMP egyik rèsze megèrtette, Hadházy ès Szèl, másik rèsze nem èrtette meg , azok akik schifferi úton mentek tovább...
Orbánt csak több párti összefogás tudja leváltani , de mèg úgy is kicsi az esèly , az orbáni mèlyállam negyed èvszázada èpül
Az, hogy egy kis párt felfusson ès önmagában váltópárt legyen , az esèlye a nullához konvergál

Etniez 2022.02.11. 19:54:59

@Brigante: Megnéztem, mert én már a választások előtt láttam, hogy az LMP-nek vissza kellene fognia magát, mert ez lesz a vége.
Sajnos a kommentjeim nem kereshetőek vissza, de én már a választás _előtt_ megmondtam, hogy ez lesz. És nagyon sokan mások is így látták, ezért tűnt ez az LMP bázisa, nem azért, mert Kunhalma ezt vagy azt mondott.
Mint belsősnek neked ezt biztos nehéz megemészteni, de az egy óriási hiba volt. A politikában pedig ritkán van második esély.

Nézd, a kutyapárt okosabban csinálja: vannak, de megmondták hogy a necces körzetekben nem indítanak el embereket, ezt kellett volna csinálnia az LMP-nek is.

Etniez 2022.02.11. 19:56:05

@Boldeone2: Nem vagyok meggyőződve arról, hogy Schiffer nem a fidesz embere.

Boldeone2 2022.02.11. 20:02:16

@Brigante: Így is nagyon nehèz , hiszen az állampárti rendszer mögött elkèpesztő erőforrások vannak , az ellenzèknek gúzsba kötve kellene versenyt futni
Most Orbán mindent megtesz a hatalomèrt , mert ő is èrzi , nem az ellenzèki összefogás erős, hanem kb. egyensúly van a kormányt akarók ès nem akarók között
Ilyen osztogatás soha nem volt ,mint most . 12 èv után visszavezettèk a 13. havi nyugdíjat, ármoratórimut hirdettek, 25 aluliak adókedvezmènye, adóvisszatèrítès , fegyverpènz, stb..
Más kèrdès , hogy az ikerdeficit van , eladósodás , azt viszont kisember úgysem látja ...

Boldeone2 2022.02.11. 20:12:43

@Etniez: Schiffer András mindig is közel állt Orbán Viktorhoz. Viszont , ő nem egy lefizethető ember . Abszolút nem olyannak ismertem meg. Egyszerűen csak önjáró, renegát èrtelmisègi.
Van egy furcsa èrtelmisègi szemlèlet , ami időnkènt kifordítja a nyilvánvalót. Van az alaptèzis , amit a kormánypárt ad, arra jön az ellenzèki kontra, meg van a " csúcsèrtelmisègi " rekontra ....Ott lehet most az LMP volt társelnöke ...A múltkor már a Pesti Srácokban volt meghívott ....

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.11. 20:26:01

@a nagy hohohorgász: miről??
Schiffer András önként és dalolva vonult vissza. Amit élete legjobb döntésének vél. Annyit fűzött hozzá, hogy csak azt bánja, nem lépett ki hamarább az LMP-ből. Ezt dühös csalódott reakciónak látom. Hátba szúrták? Lehet, de ez a politikában gyakori. Ő is megtette, ha kell. Lapozzunk.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.11. 20:30:34

@Hauptrichter2: Nem nagyon van türelmem az emberekhez és könnyen elküldöm őket a fenébe, különösen, ha személyeskednek. Szóval nemhogy különb nem vagyok a felsoroltaknál, kifejezetten rosszabb vagyok.

Amúgy sajnálom, hogy egy ilyen tökéletes ember maradandó károsodást szenvedett miattam. Végképp ne menj politikusnak.

Brigante · http://www.itthonrolszabadon.hu/ 2022.02.11. 20:55:19

@Etniez: ez is hiba volt, de ami utána jött az volt a mélyütés... és ráadásul megmagyarázhatatlan... még egy olyannak is aki benne volt.

Brigante · http://www.itthonrolszabadon.hu/ 2022.02.11. 20:57:29

@A kiló nem százat jelent.: ahhoz, hogy jó politikus légy pszichopatának kell lenned... ez tény.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2022.02.11. 20:59:37

@Wildhunt: Az LMP bukásra volt ítélve. Olyan erő akarták megakadályozni a Gyurcsánytól, poszt-MSZMP-től független baloldali politikát, melyek könyörtelenül szétverték a pártot. Gondolj bele, az egész mai Párbeszéd egész LMP-s ideje arra ment el, hogy a kádári baloldalhoz kormányozza a pártot! A sajtóban is jól megszellőztették a balhékat, aztán még szét is szakították a pártot. Utánuk jött a Szél-Hadházy ügynökpáros. Ők folytatták az aknamunkát csak a párt éléről mentek szembe a tagsággal. Ezek azért felvetnek kérdéseket utólag.

Hauptrichter2 2022.02.11. 20:59:52

@Brigante: "...A magyar embereknek nem kell az, ha valaki tényleg tenni akar értük...."
A gondolat jó és jogos, de kicsit pontosításra szorul.
Helyesebben szerintem: "...A magyar embereket megvezetik a pártok meg sok állítólagos "írástudó", akiknek nem kellenek azok, akik - ha kell, az ő kihagyásukkal - valamit tényleg tenni akarnak az emberek nélkül. Ezek a pártvezetők és "írástudók" mások hátára - ld. pl. a tiedre - szívesen kapaszkodnak fel, de csakis önnön nagyszerűségüket hirdetve, hasznos idiótának nézve másokat (te is belefutottál). A magyar ember meg csak kapkodja a fejét...."

Hauptrichter2 2022.02.11. 21:00:48

* az emberek nélkül --> az emberekért

Hauptrichter2 2022.02.11. 21:03:48

@A kiló nem százat jelent.: "...sajnálom, hogy egy ilyen tökéletes ember maradandó károsodást szenvedett miattam..." No no, azért ilyenről szó sem volt --> ezek szerint viszont te jó "politikus" lennél :-)

Brigante · http://www.itthonrolszabadon.hu/ 2022.02.11. 21:03:55

@Hauptrichter2: valahogy úgy, mondjuk az én hátamra nem nagyon másztak fel, de sok máséra igen. De azért, ahogy Einstein is mondta kér dolog végtelen, az univerzum és az emberi ostobaság. Az elsőben nem vagyok biztos...

Hauptrichter2 2022.02.11. 21:50:37

@Brigante: Hát igen. De azért az emberi ostobaságról annyit, hogy - ahogy én látom - nem felltétlenül a magyar ÁTLAGszavazó mélységesen ostoba, az is benne van a képben, hogy IGAZÁN JÓ választási lehetőséget igazán hiteles emberekkel nem ajánlanak fel neki (meg a német, orosz, ... szavazónak sem), így alakul ki az az eredmény, amit magunk körül látunk, benne az LMP bukásával (a "moslék"koalícióba olvadásával), hogy kicsit a témánál is maradjunk.

uIpius66 2022.02.11. 21:55:30

@Etniez: schiffert már rég megvettük. ott tett keresztbe az ellenzéknek ahol tudott, megszolgálta a pénzét.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.11. 22:11:21

@Etniez: Te tényleg azt hiszed, hogy az Lmp akkori szavazótábora egy az egyben leszavazott volna egy Gyurcsánnyal közös ellenzéki összefogásra? Annyi történt volna, hogy előbb veszítik el szavazóik jó részét..

CSOKKI MÁLNA 2022.02.11. 22:13:10

@Hauptrichter2: A német szavazó kb. választhat a lila meg a rózsaszín között..

Etniez 2022.02.11. 22:16:49

@CSOKKI MÁLNA: Nem, elég lett volna néhány százaléka és annyi biztosan meglett volna. Ha egy kormánypárt és két ellenzéki között oszlanak el a szavazatok, nem kétséges az eredmény.
Erre a szavazók már 2018-ban rájöttek, a pártok csak most.
Ennek folyománya az ország eladósítása és pénzosztogatás. Most köpi magát és az elmúlt 12 évet szembe a Fidesz, miközben ti tapsoltok hozzá, de csak azért, mert olyan elvszerűek vagytok... (vicc volt)

uIpius66 2022.02.11. 22:37:34

@Etniez: A fidesz folyamatosan szemenköp bennünket de mi azt élvezettel lenyaljuk.

CSOKKl MÁLNA 2022.02.11. 22:40:24

@uIpius66: Így van. Egy öregedő meleg manusnak meg kell becsülni minden fillért amit kap, ma már a román gyerekek az aluljáróban se jönnek el ötezer alatt. A fidesz meg jól fizet, futja a mindennapi szopatásra...csak a szerszám nem biztos, hogy bírja...de ezzel te is így vagy ha jó emlékszem.

Wildhunt 2022.02.11. 23:21:18

@megamovieboy: persze, és utólag ez már épp olyan világos, mint a Jobbik "pálfordulása". Attól még volt ott néhány politikus, akik valamiféle lightos zöldpártot akartak. Kár hogy csak a hasznos hülye szerepe jutott nekik.

Ekrü 2022.02.11. 23:28:05

@Etniez:
Annak,hogy az ellenzék megint veszíteni fog,nem a Fidesz meg az általad vélt osztogatás lesz az oka,hanem az ellenzék vállalhatatlansága. A Fidesznek még csak nagyon kampányolnia sem kell,megteszi ezt a szívességet MZP valahányszor kinyitja a száját.De megteszik azok a balos vezetésű önkormányzatok is ahol jelenleg a fene nagy összefogás kellős közepén egymással marakodnak a pártok.Budapest vezetése már csak hab a tortán.
Az LMP a legszimpatikusabb párt volt ott a baloldalon addig míg Schiffer vezette. De aztán utolérte a balliberális/ kommunista átok, hogy pár fillérért képesek egymás torkának ugrani.Attól a pillanattól kezdve,hogy Schiffer otthagyta őket az LMP-nek vége volt.

Etniez 2022.02.11. 23:38:47

@Ekrü: Nah.

Ma a szokotnál is nagyobb hülyeségekkel fárasztasz.

"Annak,hogy az ellenzék megint veszíteni fog,nem a Fidesz meg az általad vélt osztogatás lesz az oka"

Nem vélt osztogatás. Olyan szintű osztogatásba kezdett a Fidesz amire a magyar történelemben még nem volt példa soha. Olyan államadósságot hozott össze a Fidesz egy év alatt, amire az elkúró sem volt képes.

" Fidesznek még csak nagyon kampányolnia sem kell"

Nem, helyette pénzt osztogat mindenkinek.

Az a baj, hogy te mondasz valamit, de a valóság pofánszar. De biztos én tévedek :D

birkamenet 2022.02.12. 00:22:20

"Kiváncsi lettem volna az ügyben Schiffer András"

A Schifferbandi? Aki önként beült a Hírhamisító TV-be, hogy a sváb migri Bojler Zsóti kéjes mosollyal szopassa őt rendszeresen? Nekem az volt a kedvencem, amikor Bojler Zsóti elmesélte Schifferbandinak, hogy annál átláthatóbb és szabályszerübb privatizáció nem volt Magyarországon, mint ahogy Orbán MSZMP-s párttikár Győző eftárs elprivatizálta magának a kőbányákat. Schifferbandi meg csak hallgatta összetojt gatyával és a száját nem merte kinyitni, hogy BójlerZsóti ne nézz má hülyének!

Nem, Schiffebandi falazott a hazugsággyártásnak és azóta ki se tud menni a Hírhamisító TV-ből. Akárcsak a fidernyákok másik megvásárolt hasznos hülyéje, Fodor Gabriella.

Ezek után csak az idiótáknak hiányzik Sifferbandi véleménye akármiről is.

birkamenet 2022.02.12. 00:26:01

@Ekrü: "A Fidesznek még csak nagyon kampányolnia sem kell"

Ez így igaz. Mivel a fidernyák hálózat célcsoportja a társdalom leghülyébb rétegei, a demences nyuggerek, a 30-as IQ alatti birkák, a semmire nem vitt lumpen rétegek, ezért a fidernyákoknak elég egy bérrettegési plakát meg két kiló krumpli a választás elött és kétmillió selejtagyú már megy is szavazni a az orbán maffiára.

birkamenet 2022.02.12. 00:35:44

Az egész politikai palettán csak egy ember volt aki az maradt aki volt: ORBÁN VIKTOR!

20 év kemény harc után eljutott oda, hogy ifjúkomcsiból kivénhedt komcsi lett. Sokan irányították, hogy legyen polgár, meg európai meg szolidáris a néppel, meg hasonlóak, de szerencsére ezek a kísérletek a végén mindig kudarcba fulladtak, orbán Viktáror az lett, ami taknyos korában is volt: komcsi, akinek csak a hatalom kell.

Erre mondja a történelem tudomány: Mi orbáni életútja? A kommunizmusból a komunizmusba való átmenet leghosszabb szakasza.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.02.12. 01:38:13

@birkamenet: szóval komcsi - liberális - keresztény konzervatív - puutyinpincsiző-majd putyinpincsi - komcsi

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.02.12. 01:41:55

@birkamenet: orbán viktor sokat változott.
Nem igaz, ugyanolyan gerinctelen sz.ralak maradt mint volt.

leponex 2022.02.12. 07:19:31

@Brigante: "A magyar embereknek nem kell az, ha valaki tényleg tenni akar értük... "
Ja.
Volt egyszer egy 2006. És a 'magyar emberek' akkor még egyszer nem a szemüknek, zsebüknek hittek, hanem annak (talán), aki 'akart tenni' értük...
Aztán belátták, tényleg nem lehet más a politika.

2010 óta inkább hisznek annak, aki az adott keretek közt, az adott lehetőségekkel élve tényleg teszi is. Amit és ahogy lehet. Remélhetőleg még jónéhány választás után. Is.

Brigante · http://www.itthonrolszabadon.hu/ 2022.02.12. 07:25:28

@leponex: én önmagában az LMP-ről beszéltem és nem a többi politikai pártról.
Ha a többi pártot nézzük... ja...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.02.12. 07:58:37

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

A komcsi-liberális átváltozás szabványos volt a rendszerváltozáskor.

Orbán csak megelőzte ezt, nála ez már 20-évesen lezajlott.

midnight coder 2022.02.12. 08:17:37

@Etniez: Amíg Fletó és a DK marad, addig Orbánék is. Fletóék legalább akkora STOP az ország többi részének, mint Orbán nektek. És van olyan erõs, hogy megkerülhetetlen legyen, ergo ellenzékiként kénytelen vagy vele szövetséget kötni ha nyerni akarsz - viszont Fletóékkal koalícióban nem lehet hitelesen korrupciómentességet, a maffiaállam felszámolását és hasonlókat hirdetni, mert hogy az istenadta nép õket is látta már hatalmon.

Kivlov 2022.02.12. 08:19:59

Elempé, jobbik mehetne a szadesz után.
Összeálltak azzal, aki ellen létrejöttek. Szemétdombra valók.

midnight coder 2022.02.12. 08:36:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Max. komcsi balliberális átváltozásról beszélünk. A balliberálisok kb. annyira liberálisok mint Mao elvtárs volt. Ha jól megnézed, a ballibek valójában pont azt a kommunizmust építgetik amit te annyira kedvelsz. Egy ballib gyõzelemnél kb. hasonló lenne a helyzet, mint amit a kubai társadalomról írtál: mélyszegény, szegény, középosztály helyett lenne mindenki szegény. Annyi lenne az eltérés, hogy persze hajlékony azért továbbra is pont annyi lenne - ez Fletóék és Hornék alatt is így volt - illetve a felsõ 1% is maradna - ami valójában Kubában is maradt, mert azért Fidelék nem egészen úgy éltek ott sem mint az átlagpolgár.

De egy liberális rendszerben az állampolgárok felnõttnek vannak tekintve. A balliberálisban gyereknek. A liberális rendszerben állam bácsi szerepe minimális. A balliberálisok jó vastag állam bácsit csinálnak, sok-sok közszolgával. A liberális rendszerben max. esélyegyenlõség van, de nincs egalizálás. A szoclibeknél viszont annál inkább. A liberális rendszerben szólásszabadság van. A balliberálisban meg kirúgnak az állásodból ha öt évvel korábban valahol leírtad azt a szót, hogy néger. A liberális rendszerben egyenlõség van feketék és fehérek között. A balliberálisban critical race theory - ami valójában centire ugyanazt követeli, mint nálunk az elsõ zsidótörvény. Az, amit ma balliberálisnak nevezünk, valahol a nácizmus és a kommunizmus között található, de semmiképp sem liberális.

Gazz 2022.02.12. 08:46:10

Az lmp ellenzékiségével mindig is nagyon komoly kétségeim voltak. Bármit is csináltak az ellenzéki térfélen, a vége valahogy mindig a fidesznek lett jó. Kiemelten igaz ez Schiffer munkásságára is. De amint látszik, még mindig tele vannak alvóügynökökkel. Mint például Hajdú Mária, akinek bőven lett volna ideje kifejezni aggályait a momentumos sráccal szemben az előválasztás ELŐTT. Az ilyen utólagos megvilágosodások mögött minden esetben egy morális hulla, és egy jó adag pénz van. Az kifejezetten orbáni viselkedés, hogy a játékszabályokat csak addig fogadja el, amíg neki tetsző végeredményt hoznak, ergó ennek a nőnek a fideszben a helye, és hát valószínűleg onnan is küldték.

Gazz 2022.02.12. 08:51:22

@midnight coder: hát bocsi, de maóhoz hasonlítani a mai hazai politikai szereplőket a valóságérzékelés és a történelemtudás totális hiányáról, vagy a bullshitelés iránti józan észt felülíró vágyakozásról tanúskodik. Egyik se olyan, amivel büszkélkedni kellene.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.02.12. 08:57:26

@midnight coder:

Már a későkádári technokrata elit is mélyen liberális volt, nem kommunista.

dare 2022.02.12. 09:05:35

@Etniez: Nem akarod megérteni amit a többiek mondanak, csak ragaszkodsz mereven a saját teóriáidhoz.
A 2018-as Lmp volt a parlamentbe bejutó pártok közül a leginkább összefogás mellett, de ők is rendkívül megosztottak voltak.
Voltak ugye a sünök, akik nem akartak senkivel, és őket kellett volna meggyőznie a Szél-Hadházy (+még jó páran) párosnak, hogy ez lenne most a párt életútjában egy olyan fejezet, amit mindenképpen meg kellene tenniük a sikeres jövőbeni politizálás érdekében.

Volt ugye a 27-3 ajánlat az Mszp-p részéről, Vonával is csak egy benzinkúton lehetett egy pár szót váltani az ötletről, de a legdurvább az a Gyurcsány volt, aki pityókásan fogadta őket a saját irodájában (még csak nem is semleges helyen), és talán tényleg ez volt a legmegalázóbb mind közül, mivel ellene jöttek eleve létre, és mégis ilyen szituációba kerültek.
Ilyen előzmények után ha voltak is olyan sünik, akik hajlandóak lettek volna még a kompromisszumra, azokat innentől kezdve már nem lehetett volna mivel rávenni arra, hogy legyenek belátóak.

Az amit az Lmp képviselni szeretett volna, azt a Fidesz választási rendszere egy pillanat alatt felülírta.
Nem véletlen, hogy a legelszántabban ők tiltakoztak a választási törvény ellen, mert az okozta a többpárti demokrácia halálát, és az ő parlamenti szerepüket is ebbe a méltatlan helyzetbe kényszerítette egy pillanat alatt.
A mai magyar parlamentnek simán el kellene bírnia egy szocialista pártot, egy konzervatívat, egy liberálist, egy nacionalistát, egy zöld pártot, és még akár bármelyiknek egy mérsékeltebb vagy radikálisabb változata is bejuthatna, ha lenne még rá lehetősége.
Ehelyett van 12 éve 2/3-ad, és még most is azon megy a matek, hogy vajon simán meglesz a Fidesznek a feles többsége, vagy kicsit izgulniuk kell-e azért miatta.
Persze nem kell a kontroll, minek az, az csak gúzsba köt feleslegesen, legyen inkább 2/3, vagy minimum feles többség, így szép az élet, csak így van értelme politizálni.
Viszont ha most az ellenzék valahogy feles többséget szerezne, akkor a fidesz szimpatizánsok sírnának a legjobban a minél nagyobb felügyeletért.
Ki kéne piszkálni a gerendát sokaknak a saját szemgödréből, és akkor talán lenne esély arra, hogy egy kevésbé polarizált közéletet megteremtsünk, mert a mostani az nívón aluli.

midnight coder 2022.02.12. 09:07:13

@Gazz: Mao sem úgy indult, hogy azonnal legyilkolt 60-70 millió embert. Hitler sem a Kristály-éjszakával kezdte a karrierjét. Folyamatok vannak, amik az elmúlt pár évtized óta tartanak, és az utóbbi években kezdtek el erõsödni. Nem holnap fognak felépülni a koncentrációs táborok, sõt az sem biztos, hogy felépülnek. Európában ma leginkább járókeretlegényeket lehet gyûjteni, legalábbis az õslakos populációban. Az import pedig hosszabb távon inkább a vallási pártokat fogja támogatni, nem a szoclibeket.

midnight coder 2022.02.12. 09:08:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A késõkádári elit kb. ugyanaz volt, mint az MSZP, csak az SZDSZ nélkül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.02.12. 09:28:16

@midnight coder:

Saját szüleim és haveri körük tipilkus képviselői voltak ennek a körnek.

Inkább SZDSZ, apám már akkor liberális nyugatos volt, amikor hivatalosan még az ellenkezőjét kellett mondani. Ajánlom ezt: bircahang.org/a-kadarista-technokratizmus-rogeszmei-ii-a-piac-es-a-magantulajdon/

CSOKKI MÁLNA 2022.02.12. 10:02:23

@Etniez:

"Ennek folyománya az ország eladósítása .." ó hát persze, alternatív valóságbirodalmadban. Orbánék a pandémiáig 10 százalékponttal csökkentették a GDP arányos államadósságot, míg a balfékek nyolc éve alatt 30 százalékponttal nőtt ugyanez a mutató. Úgy hogy eladtak mindent amit értek (Budapest Airport, Mol állami tulajdonhányad stb.)

"miközben ti tapsoltok hozzá,"

Én annak tapsolok, hogy egyre valószínűbb, hogy a országrontó ballibsi bagázs nem tud visszamászni a hatalomba, és tovább fejődhet az ország.:)

evilwolf 2022.02.12. 10:42:46

Ahogy az LMP megalakulása óta írom, hazug névvel alapítottak pártot.
Miben más? Botrányok, leváltások, pozícióharcok a pízért, s persze a fidesz támogatása.
Miért fidesz támogatás?
Mert KISZ mint Orbán.
Ja, meg ez a Schmuck Erzsébet, aki állígtólag nem fideszes, hanem elempés, jó haverságban van a neres nagyasszonnyal, aki az elempés Ungár anyukája. És ha már így vannak, akkor Ungár anyuci felhívja a lehetmáspolitikás barinőt, hogy a kisfia parlamenti befutó helyre kerüljön az elempében. Ugye, hogy ez nem más, hanem a kiszfidesz :DD
nyugatifeny.hu/2019/11/23/gyorshir-schmidt-maria-baratnoje-az-lmp-uj-tarselnoke

alöksz róz 2022.02.12. 11:53:50

@birkamenet: matyi, te magadban több hasznot hoztál a fidesznek, mint az összes trollja :-)

CSOKKI MÁLNA 2022.02.12. 12:07:22

@evilwolf:

Amikor önállóan indultak 5,3%-ot kaptak. Most, hogy beálltak a gyurcsányisták közé, 1 %-on állnak. no comment..

pkovaks 2022.02.12. 14:49:06

Na latod, sajat parttarsaid szurnak hatba pedig igazat mondtal ! Jobban jartal hogy elhagytad ezt a hajot !

sóhegy049 2022.02.12. 15:23:41

Szívből kívánom az országnak, hogy maradjon ez a banda és azt is szívből kívánom, mikor bedől már ez a hitelcsapda, akkor ők zavarják el a bandát örökre a halál faxára. Én innen csak hátradőlve röhögök az egészen. Annak az országnak ezt dobta a gép, lúzerséget.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.12. 15:37:34

@sóhegy049: Több mint tíz éve ezt szajkózod, mégse akar bejönni a várakozásod. Azt kívánod, hogy maradjon Orbán.. na persze. Április 3-án úgy este tíz körül ugyanolyan kétségbeesett, dühös tekintettel meredsz majd a képernyőre, mint négy éve, mint nyolc éve, mint tizenkét éve..

Etniez 2022.02.12. 15:57:20

@midnight coder: Pont a maffiaállam az, amiben a Fidesz agyonveri Gyurcsányt. 2022-ben pedig úgy tűnik, hogy a nagy gazdasági szakértői mítosz is szertefoszlik.

Etniez 2022.02.12. 16:04:06

@CSOKKI MÁLNA: Ha esetleg lemaradtál volna az eladósításról, innen korrepetálhatod magad:
tradingeconomics.com/hungary/government-debt-to-gdp

(Csak hogy ne nézz ki nagyon hülyének)

Che21 2022.02.12. 16:09:54

A Fideszen kívül az összes párt képtelen volt ellenállni a belpesti "értelmiség" halálos ölelésének.

Olyan idióta témákat erőltetnek mindig, amik a magyarok 99%-át hidegen hagyja.

Csóri Schiffer érzékelte ezt, próbálta is jelezni, hogy nem a Szabadság téri szoborral kéne törődni, mert a lőtéri kutyát nem érdekli, hanem azokkal a problémákkal, amelyek ötödik kerületen kívül is fontosak.

birkamenet 2022.02.12. 16:11:30

@midnight coder: " Ha jól megnézed, a ballibek valójában pont azt a kommunizmust építgetik amit te annyira kedvelsz. Egy ballib gyõzelemnél kb. hasonló lenne a helyzet, mint amit a kubai társadalomról írtál: mélyszegény, szegény, középosztály helyett lenne mindenki szegény. ... illetve a felsõ 1% is maradna - ami valójában Kubában is maradt, mert azért Fidelék nem egészen úgy éltek ott sem mint az átlagpolgár."

Jaj de hülye vagy te drágám! Pontosan leírtad az orbán-Mérszaros rendszert!
Éjflekor már aludnod kellene nem pedig kábszerrel tömnöd magad, mert amii abból kibuggyantasz ide a netre, az még egy elmegyógyászt is kemény megpróbáltások elé állít.

birkamenet 2022.02.12. 16:18:18

@CSOKKI MÁLNA:

szar helyzet van bulgár birka, orbán gazdád a mai hordószónoklatában elismerte, hogy eladósitotta az országot, mégpedig jobban mint a ballib.

sóhegy049 2022.02.12. 16:43:57

@CSOKKI MÁLNA: Fidesznyik barátom, én este tízkor itt kzrvaisten, hogy alszom, mert hajnali 5 van akkor, vagy ha éjszakás leszek, akkor még dolgozom. Frankón kívánom nektek Orbánt, hogy majd ti zavarjátok el. :-))) Nekem már 1 év az állampolgárságom itt, úgy szarok bele, ahogy van. Csak lassan elfogytok! :-P

sóhegy049 2022.02.12. 16:46:12

@Etniez: Majd ő is fizeti. Savanyú lesz a szőlő neki, ne félj. Én ebből már kimaradok.

bekrepált script 2022.02.12. 16:54:48

@Brigante: "Azt mondjátok, hogy az LMP hallott!" - Hallott, hallott, de mit? Ezek szerint nem süket.

bekrepált script 2022.02.12. 16:59:28

@midnight coder: Mao nem gyilkolt le milliókat. Egy hibás döntés - erőltetett iparosítás ésverebek kiirtása - agyonverte a mezőgazdaságot a sok kártevő miatt. Ebből lett óriási éhínség. Megint hülyeségeket beszélsz. Olvassál!

index.hu/tudomany/til/2016/06/23/amikor_kina_hadat_uzent_a_verebeknek/

sóhegy049 2022.02.12. 17:29:51

Közbe' olvasom, hogy "Rémusz bácsi" jól megvéd benneteket a Putyin haverotoktól? Ez azér' olyan plank ám gyerekek. :-)

CSOKKI MÁLNA 2022.02.12. 19:06:47

@Etniez: Öcsi, az megvan, hogy a pandémia idején minden országban elszállt az államadósság?? Ahogy az infláció is világjelenség. Komolyan nehéz eldönteni rólatok, hogy az ostobaság vagy az aljasság dominál a fejetekben..

CSOKKI MÁLNA 2022.02.12. 19:07:44

@sóhegy049: Persze persze..Hány éve is bizakodsz ebben?

CSOKKI MÁLNA 2022.02.12. 19:09:07

@birkamenet: Konkrétum most sincs, csak vicsorgás.

alöksz róz 2022.02.12. 19:20:56

@bekrepált script: ezzel gondoltad megcáfolni? :D

előtör a komcsi véretek mindig, már a véreskezű maót is véditek. bár nem meglepő, a gyilkos che guevarának is dallal hódoltok.
érdekes a verebeket ki bírod guglizni, de az ún kulturális forradalomról persze nem hallottál, amikor tízmilliókat öltek meg vagy vittek koncentrációs táborokba.

alöksz róz 2022.02.12. 19:22:05

@CSOKKI MÁLNA: könnyű eldönteni, ez csak egy sofőr, aki elvégzett egy segédápoló tanfolyamot.

Etniez 2022.02.12. 20:40:28

@CSOKKI MÁLNA: persze, persze, ilyenkor eltoljuk a szart magunktól, ugye?

Hol is volt ilyen eladósodottság Európában a pandémia alatt?

Etniez 2022.02.12. 20:41:22

@alöksz róz: még mindig jobb munkával pénzt keresni, mint seggnyalással, ahogy te teszed.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.12. 20:53:58

@Etniez: Gyurcsányéknak pandémia sem kellett, hogy brutálisan elszálljon az államadósság. Úgy, hogy egyébként mindent eladtak, amit értek.

Egy érdekes cikk 2006-ból:

infostart.hu/gazdasag/2006/07/03/financial-times-a-magyar-a-legsebezhetobb-gazdasag-54964

"A Financial Times szerint nincs Európában sebezhetőbb gazdaság a magyarnál, mivel mind a folyó fizetési mérleg, mind az államháztartás hiánya 10 százalékhoz közelít, az adóemelések pedig lassíthatják a gazdasági növekedést. "

No comment..

birkamenet 2022.02.13. 00:35:22

@CSOKKI MÁLNA:

Bulgár birka, az megvan, hogy ki le nem szarja azt amikor orbán gazdád elQrásását globális eseményekkel magyarázod, de ha az elQrást a ballib csinálta, akkor a globális eseményeket tagadod. Te kis deformált agyú csóresz bulgár, ki le nem szarja más ország eladósítását? Neked nem azokét kell visszafozetned, hanem orbán gazdádét.

A következö 10 évben nyögöd orbán gazdád sarcait, eközben tiborc stróman jó nagyokat röhög rajtad a spanyol luxus villájában. Április után meg majd a bolíviai vagy a kazah luxus villájában. Te meg nem fogsz visszaröhögni a 70 éves panellakásodból.

birkamenet 2022.02.13. 00:37:14

@CSOKKI MÁLNA: "A Financial Times szerint nincs Európában sebezhetőbb gazdaság a magyarnál,"

Igen, ezt irják évek óta az orbáni maffia államról. Te meg a fidernyák troll-központ hülyegyereke eddig már vagy 100-szor bekopiztad. Takonyárpi meg Rogananonymus nem adnak firssítést?

alöksz róz 2022.02.13. 01:29:09

@Etniez: jaja, mert szerinted aki nem azt gondolja amit te, az csak seggnyaló vagy bérkommentelő lehet? ez is kit minősít szerinted?

te seggtörléssel keresed a pénzt, nem hinném hogy azért mert annyira okos vagy.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.13. 12:47:41

@birkamenet: Hol írják? Idézni már megint nem tudsz Matyika, csak vicsorogsz.:)

CSOKKl MÁLNA 2022.02.13. 13:23:59

Különben is most jött meg a lóvé blogolásért, még egy zacskó gumimacit is kaptunk ajándékba úgyhogy nekem igenis megéri, az az összes ballipschi bekaphatja!

KivIov 2022.02.13. 13:24:53

@CSOKKl MÁLNA: Így van. Én is megkaptam. Ezek meg had irigykedjenek...

uIpius66 2022.02.13. 13:26:08

Nekem nem jött!
Én, ulpius tamás azt kérdem, miért késik a heti pénzem?

Billy Hill 2022.02.13. 16:00:51

@Che21: "Schiffer érzékelte ezt, próbálta is jelezni, hogy nem a Szabadság téri szoborral kéne törődni" - hát igen, ez egy klásszikus adás volt, Olganéni nem kapott szikrát:

www.youtube.com/watch?v=AhCox6hmak4

Piffu 2022.02.13. 17:34:01

És igen, még mindig itt tartunk több, mint 30 év után. A balliberális szockomm utódpártok vallásos hívei vitáznak a jobbliberális szockomm utódpártjainak vallásos híveivel, hogy melyik maffiózó lopott többet, melyik árulta el jobban a hazát, melyik szavazói nagyobb birkák. Közben ugyanaz a kéz mozgatja mindkét marionett drótjait és ugyanazt a szimfóniát játsszák, csak más hangnemben. Erre tökéletesen jó szemléltető eszköz volt a covid-hisztéria. Ugyanazt akarja mindkét maffia, csak az egyik eljátssza a jó rendőrt, a másik meg a csúnyát. A végeredmény tekintetében tökmindegy. Minkét oldal a saját nótáját fújja, közben mindkét oldalon megvannak a tolvajok, a kurvázók, a drogosok, a pedofilok, a diplomát hazudozók, az alkeszok, a bűnözői kapcsolatokkal rendelkezőkde mindig csak másik bűne az igazi, a saját kutya odaszarhat az asztalra mindkét vallás híveinél. És addig nem lesz semmi változás, amíg ki nem száll a jónép túlnyomó része és el nem küldi a 3,14-ba az összes poloptikust ún. "jobb" és "baloldalon" egyaránt. Mikor veszitek már észre, hogy kontraszelektált az egész politikum? Aki normálisként áll be a pástra, az előbb-utóbb ki lesz onnan penderítve, mert ott csak megfizethető, zsarolható, gazemberségre bármikor kész szubhumánok állhatnak pozícióba. Mindkét oldalon. Schiffer is így került le a porondról. Neki egy hülyesége volt, naivan elhitte, hogy tényleg lehet más a politika. Nem lehet. Amíg ugyanazok diktálnak, addig nem lesz.

Etniez 2022.02.13. 19:09:20

@alöksz róz: Én munkával keresem a pénzt és nem az állam csecsén élősködök, mint a Fideszes szavazók úgy általában.

Te nagyon elvagy tévedve, de én nem fogok neked fáklyát tartani.

Pityu4 2022.02.13. 23:19:39

@a nagy hohohorgász: @_Alex__: @CSOKKI MÁLNA: @Brigante: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @Boldeone2: @Etniez: @exlex: @ulpius66: @megamovieboy: @Hauptrichter2: @uIpius66: @CSOKKl MÁLNA: @Wildhunt: @Ekrü: @Kurt úrfi teutonorclikus vezértroll: @birkamenet: @leponex: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @midnight coder: @Kivlov: @Gazz: @dare: @evilwolf: @alöksz róz: @pkovaks: @sóhegy049: @Che21: @bekrepált script: @KivIov: @Billy Hill: @Piffu: Szеgénу kіlоnеm, аkі félútоn роzісіоnálја mаgát а nогmálіѕ еmbегеk éѕ а tоlvај náсіk kӧzé, vіѕzоnt еgéѕzеn іdіótа, mіndеn еgуеѕ роѕtјábаn. Еbbеn іѕ ѕогbа lеhеtnе vеnnі mіndеn еgуеѕ bеkеzdéѕébеn, hоgу máг mеgіnt mісѕоdа ӧkӧгѕégеkkеl јӧn kínоѕ егőlkӧdéѕébеn, dе kuгvа unаlmаѕ, úgуhоgу сѕаk néhánуаt а tеlјеѕѕég іgénуе nélkül аz ӧѕѕzеѕ ӧkӧгѕégеdből:

Мéѕzáгоѕ Lӧlő, gázѕzегеlő, mајd 500 mіllіáгd.

httрѕ://fогbеѕ.hu/ехtга/50-lеggаzdаgаbb-mаgуаг-2021/1-mеѕzагоѕ-lогіnс-еѕ-сѕаlаdја/

Lеіѕztіngег 87,5 mіllіáгd

httрѕ://fогbеѕ.hu/ехtга/50-lеggаzdаgаbb-mаgуаг-2020/18-lеіѕztіngег-tаmаѕ

éѕ Lеіѕztіngег mégѕеm lорhаttа еl аz ЕU-támоgаtáѕоk ѕzázmіllіáгdјаіt, éѕ mégіѕсѕаk dірlоmáѕ fіzіkuѕ аz ЕLТÉ-n, nеm реdіg еgу fаluѕі ѕzаkmunkáѕ, mіnt Lӧlő, mеg а blоggег, аkі áltаlánуbаn nуоmја а Fіdеѕzmоѕdаtáѕt, éѕ сеnzогként nароntа ѕzорја lе а Наbоnу-dгоіdоkаt.

Моndјál máг nеkеm még еgу оlуаn огѕzágоt, аhоl еgу gázѕzегеlő 10 év аlаtt аz огѕzág lеggаzdаgаbbја lеtt, сѕаk аzéгt, mегt еgу fаlubаn él, éѕ bагátја а kіѕ dіktátогnаk, tе kіѕ kгеtén!

Fіdеѕzеѕ dіktаtúга vаn, Fіdеѕzеѕ ügуéѕzѕég, Fіdеѕzеѕ bíгóѕág. Сzеglédі Сѕаbát еgу évіg tагtоtták fоgvа, éѕ nеm tudtаk ѕеmmіt ѕе гábіzоnуítаnі, а Váгоѕházа ügуbеn ѕеnkіt nеm tагtóztаttаk еl. Szóvаl kuгvа nаgу егőlkӧdéѕ іtt, аmіt lеvágѕz. Vӧlnег, Sіmоnkа, Vоldеmогt éѕ а tӧbbіеk еllеn vіѕzоnt vádаt еmеltеk, táгgуаlnаk аz ügуükbеn, vаgу еl іѕ ítélték őkеt. Ја, éѕ аkі аzt hіѕzі, hоgу еz а Fіdеѕz dеmоkгаtіkuѕѕágánаk а bіzоnуítékа, еz сѕаk а ріхіѕből kіеѕеttеk, а јéghеgу сѕúсѕа, vаgу а vélеtlеn bаlеѕеtből bíгóѕág еlé vіttеk ügуе. Мегt ugуе аz іѕ іѕmегt, hоgу Vӧlnегnél nеm úgу іndult а nуоmоzáѕ, hоgу а mіnіѕztéгіumbаn lеfіzеtіk аz еmbегеkеt, еz сѕаk аkkог јӧtt еlő, аmіkог máг lеállíthаtаtlаn vоlt аz ügу.

Сѕеhогѕzágbаn еgуébként Огbán náсі рuѕzірајtáѕа mеgbukоtt. Роfán ѕzагtаd mаgаd а рéldáddаl. А hіvаtkоzоtt ТӀ ѕzегіnt mеg Огbаnіѕztän mégіѕсѕаk Вulgáгіа után а lеgkоггuрtаbb ЕU огѕzág, éѕ Огbán аlаtt kuгvа ѕоkаt сѕúѕzоtt lе а гаnglіѕtán.

Тénуlеg végіgvеhеtnék а húgуаgуő blоggег ӧѕѕzеѕ hülуеѕégén, mегt ténуlеg сѕаk аz оѕtоbаѕág fоlуіk а ѕzáјából, mіnt а ѕzаг, сѕаk káг а bеlе vеѕztеgеtеtt іdőéгt іѕ, аnnуіга húgуаgуú. На válаѕzрl еgу kоmmеntеdге, аkkог mіndеn еgуеѕ kоmmеntјébеn аz úјаbb éѕ úјаbb оѕtоbаѕágоkkаl јӧn еlő. lе ѕе tud állnі, а kіѕ kгеtén gеnеtіkаі ѕеlејt vіlág hülуéје.

Nа, іlуеnеk а mоngоlFіdіóták, mіnt еz а blоggег: а vіlág hülуéі, рѕzісhораtа еlmеbеtеgеk, dе mеgmоndóеmbегnеk kéрzеlіk mаgukаt.

Еzt а kоmmеntеt аzéгt kарјátоk, mегt а blоggег еgу gесі сеnzог, аkі lеѕzорја а Наbоnу-dгоіdоkаt, éѕ lеtіltја аz еllеnzékі kоmmеntегt. На nеm vаgу Наbоnу-dгоіd, аkkог nе kоmmеntеlј егге а blоgга! На kоmmеntеlѕz, mеg fоgоd ѕzívnі.

Ӏlуеn еgуѕzегű еz.

pkovaks 2022.02.14. 01:12:03

@Pityu4: Hu öcsem, nem vagy semmi...

alöksz róz 2022.02.14. 08:46:48

@Etniez: pont erről beszélek :D
kösz hogy megint igazolod a nyilvánvalót...

Hauptrichter2 2022.02.14. 11:21:27

@Boldeone2: "...Orbánt csak több párti összefogás tudja leváltani..."
Ez nem igaz, van egy sokkal elegánsabb útja is a dolognak, a pártok óvatos félretételével, de a pártokból a tisztességesnek számító, ismert személyekre támaszkodva, ezzel a pártoktól átmentve azok szavazóit (ami ugye a lényeg). MZP is megismerhette volna, tökéletes vezetője lehetett volna a tiszta és újszerű és ütős koncepciónak (a lényeg a részletekben rejlik, azokba nem mennék bele), de nem óhajtotta megismerni, "nehogy már más jobban tudja" alapon, így most a "moslék"koalíciót vezeti... ő tudja...

imagepeace · http://imagepeace.blogspot.com/ 2022.02.18. 13:56:37

@Kilo nem száz.. A Schiffer a legutóbbi Arénás beszélgetésben mondta h a váalasztásokig nem szólal meg többet. Valószínű ezért nem válaszolt neked sem..

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.02.18. 16:26:01

@Hauptrichter2: ez abszolút buta okfejtés egy miniszterelnököt a képviselők többsége tud leváltani, őket pedig a választók tudják leváltani. Ha nincs meg egyik többség sem, akkor sajnálom. Lehet reklamálnni Icu néninél a matektanárnál.

Hauptrichter2 2022.02.20. 19:36:06

@A kiló nem százat jelent.: "...ez abszolút buta okfejtés..."
Hát eddig sem voltam jó véleménnyel rólad, de ez csak rosszabb lett, kezdesz "bohárdánieli" magasságokba emelkedni, komolyan azt gondolod, nem vagyok tisztában azzal, hogyan működik a politika Magyarországon?!?
Világosan leírtam, hogy "...a lényeg a részletekben rejlik, azokba nem mennék bele...".
OMG...
süti beállítások módosítása