A kiló nem százat jelent.

Kamupártok, mikropártok, a média és a demokrácia

2019. április 25.

Rablópártok címmel tényfeltáró riportsorozatot indított a YouTube-on Gulyás Márton ismert videoblogger és aktivista. Azonban a média által túl bőkezűen osztogatott és előítéletes kamupárt címke legalább annyira ártalmas a demokráciára, mint a támogatások lenyúlására szerveződő kis politikai bűnszövetkezetek. A nyilvánvaló csalókat le kell leplezni a demokrácia tisztasága érdekében. De a kamupárt jelző túl gyakori használata szintén csak rombolja a közbizalmat, erősíti a pártokkal, tehát magával a politikával és a demokráciával szembeni előítéleteket.

Bár az EP-választáson jóval egyszerűbb résztvenni, ezért induló pártok számára kifejezetten vonzó terep, mégis jóval kisebb az érdeklődés most új pártok részéről. Pedig 2009-ben pont az EP-választáson tört be a közéletbe az akkor frissen alakult LMP és 2003-ban alakult, de addig jórészt sikertelen Jobbik — és rendezték át drasztikusan a politikai erőviszonyokat. Ami azóta jelentősen nem változott, noha számos próbálkozó volt. A hírek szerint kamupárt még több, ami még a viccpártnál rosszabb sajtónyelvi kategória...

Hogy most mégsem látjuk a tavalyi 23 szereplőt ringbe szállni annak a politikai vállalkozó kedv hanyatlásán kívül az is oka lehet, hogy ezen a választáson a listát állító pártok nem kapnak állami támogatást. Míg az országgyűlési választások valódi pénzesőnek számít 2014 óta. Előtte ugyanis csak a már bejutott parlamenti pártokat finanszírozta az állam. A minden indulónak járó támogatás tehát valóban egy fél lépés egy demokratikusabb választási rendszer irányába — más lépések meg visszalépés, de ezt most nem elemezzük. Ezzel a lehetőséggel élni igazából csak a Kétfarkú Kutyapárt és a Momentum tudott. Be ugyan egyik sem került legutóbb, de jogosulttá váltak az állami támogatásokra. Ha nem is sokra. Főleg nem annyira, mint a korlátlan kormánypénzekből is kampányoló kormánypártoknak jut.

Márpedig, ha ezt nehezen is fogadják el a magyar emberek, de a demokrácia pénzbe kerül.

A diktatúra viszont sokszor emberéletekbe — azon túl, hogy még több pénzbe. Úgyhogy ez egy jó üzlet valójában. 

A rendszer elméletileg "kijátszhatatlan", mert az 1%-ot sem elérő pártoknak nem elszámolniuk kell a kampányköltségekkel, hanem egyszerűen vissza kell fizetniük. A 23-ból 16 országos listát állító párt kellett ezt megtegye. De mint tudjuk a gyakorlat és az elmélet nem mindig stimmelnek teljesen... De ezt mindenki sejtheti.

Gulyás Márton riportjában Seres Mária és ismeretlenül ismerős férje, Stekler Ottó az 1990-es években jórészt sikertelen politikai karrierjét mutatja be most, ami végül összeér a választási csalást elkövető Polgár Tamás Tomcat szélsőjobboldali botrányhőssel, Szepesi/Szepessy Zsolt (Összefogás) monoki polgármesterrel — és a műfaj egykori (elszabadult) nagyágyújával Torgyán Józseffel. Aki többször is szétlőtte maga körül a vidéken népszerű kisgazdapártot. Ami az agrárium és a vidék érdekképviseletén és állapotán szerintem jól tettenérhető azóta is, ekkor azonban már rég nem rúgott labdába.

A politikai sikertelenség Gulyás Márton szerint milliárdos "üzleti eredménnyel" párosult, ami jócskán tekinthető kompenzációnak e machinátorok mind a politikában, mind a bűnözésben sajnos ugyanúgy nélkülözhetetlen szervező készségeiért. Hogy mindezt hogyan realizálták, valószínű a következő részben próbálja bizonyítani majd a vlogger. Érdemes lesz a YouTube-ra kattintani.

Kamupártozás és kamupártok

A médiában lesajnálóan csak kamupártokként emlegetett induló politikai formációk azonban valószínű nem mind csak az állami támogatások lenyúlására jönnek létre, hanem vannak vagy egykor voltak politikai céljaik. Stekler Ottó pl. a választásokon nem túl sikeres Magyarországi Zöld Pártból csinált valóságos mini nácipártot — aztán meg felesége, Seres Mária neve alatt a "Civil Mozgalmat", amely 600 ezer aláírást gyűjtött a képviselői költségtérítések megrendszabályozására, aztán a választásokon már nem rúgott labdába, pedig a fele is elég lett volna a bejutáshoz.

Hogy egyik veszélyesebb demagógia-e mint a másik az most véleményes. A kezdeményezések egy demokráciában nem mindig az ízlésünk szerintiek. Illetve nem kell azok legyenek. Egyformán mindegyiknek zöld utat kell biztosítani, a többiről pedig a népnek kell kimondania az ítéletet: nem a kormánynak, nem a választási hatóságoknak, nem a médiának és nem egy bloggernek. Az utóbbi kezdeményezés azért némileg jogos volt. És sok mindent elmond a magyar politikáról ennek a példátlanul sikeres polgári kezdeményezésnek a sorsa: az akkori parlamenti pártok egyhangúlag nevezték át a költségtérítést lényegében számlák ellenőrzése nélkül a képviselőknek járó juttatássá. Jó nagy pofon a demokráciának. Akkor is ha nem vagyok híve a demagógiának. Azt vallom, hogy a politikus legyen jól megfizetve, hogy ne gombnyomogató olcsójánosokkal töltsük fel a parlamenti patkót, hanem értelmes emberekkel. Szerintem ez a kritérium ma nem mindig teljesül, bár az akkor alacsonynak számító képviselői fizetéseket azóta úgymond jócskán rendezték.

Ebből a történetből is látszik, hogy a kamupártok e állatorvosi istállója éppúgy felmutatott politikai tevékenységet (többet mint kéne: a házaspár több pártot is vitt egyszerre, ami megintcsak beszédes) — csak éppen hosszútávon sikertelenek voltak, ami talán köszönhető az emberek ítélőképességének is. A magyar demokrácia különösen nem a legjobban működő politikai rendszer, de a legnagyobb futóbolondokat és a politikára alkalmatlan szociopata csalókat azért kiszelektálja. Akik "bent" vannak, ha nem is szeretjük őket mind, egész biztos klasszisokkal jobbak, mint az a jópár aspiráns, aki időnként feltűnik. De ez nem jelenti azt, hogy minden "trónkövetelőt" már az elején le kéne sajnálni vagy meg kéne bélyegezni.

think_outside_the_box.jpg

Persze ez már legyen a politikai vállalkozók baja. Nekik kell ugyanis megoldaniuk. Ez egy politikusi feladat.

Az ördög ügyvédjének van még egy kézenfekvő érve — látszólag — a kamupártok mellett, de egyértelműen a kamupártozás ellen: a sikeresebb pártok politikusai sem feltétlenül mind makulátlanok a vizsgált téren, időnként ugye korruptak, hasonló módon szervezkednek. Hogy egy párt megélhetési politikát csinál-e az erősen véleményes lehet. Az, hogy egy politikusnak is meg kell élnie viszont ténykérdés. A konfliktus adott. Ahogy a rendszerbeli szereplők korrumpálódásra való hajlama is előre kódolt. Nagyon rosszat tesz viszont a demokráciának, ha minden frissen próbálkozó politikai erőt már élből a kamupárt jelzővel illet a média és utána a közvélemény. Nagyon nemdemokratikus. Márpedig demokráciából hiány mutatkozik idehaza. Az induló pártok, mikropártok több esélyt érdemelnének. 

A közbizalom nem véletlenül van mélyponton a pártok és a demokrácia intézménye irányában úgy általában. A média által túl bőkezűen osztogatott és előítéletes kamupárt címke legalább annyira ártalmas a demokráciára, mint a támogatások lenyúlására szerveződő kis politikai bűnszövetkezetek. A nyilvánvaló csalókat le kell leplezni a demokrácia tisztasága érdekében. De a kamupárt jelző túl gyakori használata szintén csak rombolja a közbizalmat, erősíti a pártokkal, tehát magával a politikával és a demokráciával szembeni előítéleteket.

Kitölthető legfrissebb kamupártmentes felmérésünk az EP-választásra, mondd el Te kit utálsz és kit nem! Amit a HVG.hu elfelejtett megírni az LMP-ről

Ha szereted a közvéleménykutatásokat, akkor ezt ne olvasd el

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr1014785558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 08:56:58

Teljesen igazad van.

A kamupártok teljes ellehetetlenítése minden igaz, új, kis pártnak is véget vetne.

Kivlov 2019.04.26. 09:14:15

"A rendszer elméletileg "kijátszhatatlan","

Persze. :D
Annyit kéne csak csinálni, hogy minden párt megnevez X db embert, aki saját vagyonával is felelős a párt esetlegesen visszafizetendő lóvéiért. Ha meg nem fizetne, akkor leüli.

Ballib vagyok mert rettegek 2019.04.26. 09:18:20

Magyarországon a Fidesz az egyetlen párt amelyik valódi párt, a többi párt pedig kamupárt. Ezért is van igaza Orbán Viktornak hogy a teljes médiát, a magyar GDP-t és minden állami támogatást a Fidesznek kell adni mert csak ők képesek megvédeni a demokráciát a jogállamot és azon kisemberek jólétét akik még nem vándoroltak ki.

Ennek ellenére a ballib média fölénye a kamupártjaikall még mindig túlsúlyos és naponta mossa az emberek agyát. Ezt azonban a tudatos magyar választók kétharmada felismerte és nem hajlandó bedőlni a ballib hazugságnak, nekik ott van Orbán Viktor.

homar4prez 2019.04.26. 09:28:52

@Ballib vagyok mert rettegek: Don't know if trolling or just retard.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.04.26. 09:38:28

@Kivlov: elméletileg még ez is adott: a pártok elnöksége saját vagyonával felel, az Együttnél ez ugye gondot is okozott — kb. olyan ez, mint a sebességhatár, elméletileg mindenki betartja... várjuk a sorozat következő epizódját

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.04.26. 09:40:29

@Ballib vagyok mert rettegek: ez tévedés! Az emberek 80-90%-a ismerte fel, mert csak 10-20% szavazott a balliberális kamupártokra, az MSZP-re és a DK-ra ;)

KUHULIN 2019.04.26. 10:22:02

Senki ne csináljon új pártot (az biztos kamu), ez itt a lényeg. Nem osztjuk tovább a tortát!

Kivlov 2019.04.26. 10:32:50

@MAXVAL bircaman közíró:
Nem. Fizesse vissza a feleslegesen eltapsolt közpénzt.

Minden ballib bérretteg 2019.04.26. 10:36:24

@Ballib vagyok mert rettegek:

A ballib nikhamsiítók melóznak..
ÉS mint mindig ma is csak ballib barmokat vernek át.. :D

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 10:45:34

@Ballib vagyok mert rettegek: vedd be a gyógyszered, a Fidesz a legnagyobb rablópárt, miatta menekültek el emberek, nem véd meg senkit, semmitől, lerabolja és tönkreteszi az országot, a jogállam és a demokrácia áll a legtávolabb ezektől a diktatórikus faszoktól!

bal-liberális médiatúlsúlyról beszélni akkor, amikor az MTVA ellenzéki politikust sosem szerepeltet, és törvénytelenül, erőszakkal dobják ki őket, hát az a pofátlnaság netovábbja, te Fidióta, geci patkányÍ!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 10:48:45

@Ballib vagyok mert rettegek: bal-liberális médiatúlsúlyról beszélni akkor, amikor Orbán közpénzből plakátolja tele hazugságaival az országot, hát az a pofátlnaság netovábbja, te Fidióta, geci patkány!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 10:59:03

@math0:

Jelenleg egyensúly van, az ellenzéki médiatúlsúlyt sikerült visszaszorítani 50 %-ra.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 11:19:25

@MAXVAL bircaman közíró: a faszt, hülye vagy. hazudsz. elmebeteg vagy, Fidióta vagy.

egyensúlyról beszélni akkor, amikor Orbán közpénzből plakátolja tele hazugságaival az országot, hát az a pofátlanság netovábbja, te Fidióta, geci patkány!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 11:20:10

@MAXVAL bircaman közíró: egyensúlyról beszélni akkor, amikor az MTVA ellenzéki politikust sosem szerepeltet, és törvénytelenül, erőszakkal dobják ki őket, hát az a pofátlnaság netovábbja, te Fidióta, geci patkány!

arty1977 2019.04.26. 11:20:57

@MAXVAL bircaman közíró: a kurva anyád van egyensúlyban, te mocskosféreg.

Ballib vagyok mert rettegek 2019.04.26. 11:21:36

@math0:

Senki nem hisz már nektek ballibeknek. Az egymillió magyar az elmúlt nyolc év miatt menekült el az országból nem pedig Orbán miatt. A szomszédom tavaly lépett le, ő is mondta hogy akkora az elmúlt nyolc év elkúrása hogy a hónap végére már csak kölcsönből tud kijönni. Pedig agysebész, de neki is ki kell vándorolnia. Azt is mondta hogy szerencsére most Orbán Viktor a kormányfő aki végre rendbe rakja az országot és jólét lesz a magyarokra és amint ez megvan azonnal vissza is fog jönni. Addig meg kibírja külföldön azt a 30 évet.

Minden ballib bérretteg 2019.04.26. 11:26:24

@Ballib vagyok mert rettegek:

Szerintem erre se fog neki leesni a tantusz, hogy te csak egy szarházi nickhamisító vagy.

A ballibek alapból segghülyék, így csak őket szívatod ezzel ... :DDD

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 11:28:53

@Ballib vagyok mert rettegek:

"Az egymillió magyar az elmúlt nyolc év miatt menekült el az országból nem pedig Orbán miatt."

Az elmúlt nyolc évben Orbán volt a diktátor, miatta menekült el az elmúlt nyolc évben az egymillió magyar.

" A szomszédom tavaly lépett le"

Ha tavaly, akkor Orbán miatt. Őrült idiótaság azt állítani, hogy tavaly valaki a 10 évvel ezelőtti kormány miatt lépett volna le.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 11:29:35

@MAXVAL bircaman közíró: a kormány "információs kampánya" a Fidesz hazug politikája., pártpolitika közpénzből. csalás, lopás, diktatúra.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 11:29:38

@math0:

Miért kellene szerepeltetni bárkit is bárhol? Ez a szerkesztőség szuverén joga eldönteni, kit hív meg.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 11:30:30

@MAXVAL bircaman közíró: egyensúly a jó édes kurva anyád, te Fidióta, hazug, geci elmebeteg, Down-kóros, autista állat!

mertek.atlatszo.hu/allami-hirdetesek-magyarorszagon-2006-2017/

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 11:31:20

@arty1977:

Ha nem csak a párbrosúráknak hinnél, hanem a saját szemednek is, az segítene.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 11:32:02

@MAXVAL bircaman közíró: mert KÖZtv. a KÖZtv-nek nem az a feladata, hogy saját ízlésük szerint a fél országot leszarják. ahogy a közműveknek sem joga azt mondani, hogy a lakosság felét nem szolgálják ki, mert ezt kapták utasításba a gecitől. illetve ha ez történik, az DIKTATÚRA.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 11:32:40

@math0:

Nem jött össze a húsvéti seggtánc az ateista-homokos bárodban?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 11:33:38

@math0:

A köztévé mindig kormánytévé volt Mo-on, kivéve Antall idejét, aki átadta bután az ellenzéknek az MTV-t.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 11:38:13

@MAXVAL bircaman közíró: na, amikor a Fidióta, elmebeteg fasznak nincs igaza, labukik, akkor jön ki belőle az állta, nulla érv, csak anyázás.

Ennyit tudtok, ti Fidióták. Elmebeteg pszichopaták vagytok, ti vagytok a magyar társadalom legalja, a selejt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 11:39:25

@MAXVAL bircaman közíró:

1) ne visszafele mutogass, te náci, elmebeteg selejt! ez óvodás tempó!

2) amikor visszafele mutogatsz, akkor ne hazudjál, a Fidesz ellenzékben szerepelhetett a köztévében.

Ennyit tudtok, ti Fidióták. Elmebeteg pszichopaták vagytok, ti vagytok a magyar társadalom legalja, a selejt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 11:43:07

@MAXVAL bircaman közíró: továbbá ezen az ábrán meg az látszik, hogy a kormány reklámköltésében bár 2010 előtt volt balliberális túlsúly, de Fidesz-közeli médiában is hirdettek, és nagyrészt semleges médiában. 2010 óta a Fidesz kormány nulla reklámpénzt költ balliberális médiában, és egyre kevesebbet semleges médiában is, csak a saját zsebeit tömködi.

EZ NEM EGYENSÚLY, és ez NEM VICE VERSA.

Ilyen diktatúra még nem volt Magyarországon a rendszerváltás óta.

mertek.atlatszo.hu/allami-hirdetesek-magyarorszagon-2006-2017/

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 11:45:54

@math0:

A Fidesz mögött nem áll Soros és Brüsszel, akik milliárdokkal pénzelik a ballib médiákat. Valahogyan finanszírozni kell a ballibellenes médiákat is.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 11:52:51

@MAXVAL bircaman közíró: "Ha Magyarországra jössz, nem veheted el a magyarok munkáját!"

Szólt a 2015-ös kormány-"info". Mi a faszom ebben az információ, te faszfej?! Hogy a jó édes kurva anyádban lenne információ egy mondat, amelyik felszólító módú uszítás,m te elmebeteg, Fidióta, náci állat?!

Az információ tényekről szóló kijelentő mondat kel, hogy legyen.

Ez a plakát 2015-ös, már a menekültválság előtt kint voltak a plakátok, senki nem vette el a magyarok munkáját. Aztán jött egy csomó menekült, továbbállt, senkinek a munkáját nem vették el.

Azóta olyan kurva munkaerőhiány van Magyarországon, hogy még az se lenne baj, ha jönne 100 ezer menekült, és betöltene 100 ezer munkahelyet, mert ennél jüval több betöltetlen állás van.

De nem jön.

És ismétlem, Orbán itt nem tényeket közölt, hanem uszított, és az uszítása sem jött be, hanem akkorát bukott, mint az ólajtó, a geci paraszt!

Ki a faszom munkáját vették el bevándorlók, már azokon kívül, akiket Orbánék maguk telepítettek be, vagy az ő engedélyükkel hozatnak Magyarországra a gyárak?!

Ennyit tudtok, ti Fidióták. Elmebeteg pszichopaták vagytok, ti vagytok a magyar társadalom legalja, a selejt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 11:56:20

@MAXVAL bircaman közíró:

1) Brüsszel semmiféle médiát nem finanszíroz.

2) Az, hogy mit képzeltek arról, hogy Soros mit finanszíroz, az nem indok arra, hogy a kormány közpénzből akarja azt "ellensúlyozni". Vegyetek magatoknak saját médiáét, de a saját pénzből, ne a közpénzből, és ne is lopott pénzből, mint Simicska és Mészáros.

A jó édes idióta, elmebeteg barom állat pofádat, te baromállat! Nem elég, hogy Simicska, Mészáros, Tiborcz szétlopja az országot, és vehet magának médiát lopott pénzből?! Nektek még további közpénzeket kell ellopni, hogy legyen egy kibaszott, szánalmas médiátok, ami a hazugságaitokat nyomatja?!

Secnir 2019.04.26. 11:58:00

@MAXVAL bircaman közíró:
"Ha egyszer elköltötte, hogy fizesse vissza?"
szia, milyen az időjárás szófiában? remélem esik a hó!
szóval ott tartottunk, hogy nem retardált vagy, hanem egy fogalmatlan paraszt, mert nem ismered a magyar törvényeket. a pártok (mindegyik) a választásokra kap közpénzt, amivel el KELL számolnia. na 2014-ben és 2018-ban meg is jelent 100 ilyen no-name kis párt. azért kamupártok, mert csak arra voltak jók, hogy elvigyék a szavazatokat más pártok elől, a hasonló névvel, hasonló logóval.
és igen, ha nem kapják meg az 1%-os támogatottságot, akkor a támogatásra kapott maradékot vissza kell fizetniük, illetve igazolniuk kell, hogy a választásra ment el a többi.
nos, az együtt kivételével egy párt sem fizette be vagy igazolta le azt, hogy mire ment el a lóvé.
továbbmegyek: olyannyira kamupártok, hogy ugyan mindegyiknek összejött a 20.000 aláírás, meg tudtak országos listát állítani (olyan emberekből, akik a párt nevét sem tudták kimondani, meg nem tudták, ki a párt vezetője), és kaptak 1000-2000 szavazatot országosan.
és most már formálódnak megint a tagság/program/elnök nélküli álpártok. a fidesz meg az ÁSZ az ügyészséggel karöltve asszisztál hozzá.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 11:58:39

@MAXVAL bircaman közíró: az nem demokrácia, bazdmeg, hogy Orbánnak nem tetszik, hogy Gyuri a saját pénzéből támogat valami médiát, és akkor Orbán azt találja ki, hogy akkor ő majd lop az adózók pénzéből, hogy telenyomja az országot azokkal a hazugságaival, amelyet piacon megélő média nem csinálhatna meg, mert a faszom se olvasna ilyen szennylapokat.

ez diktatúra, te faszfej, sztálini, hitleri diktatúra.

Secnir 2019.04.26. 12:05:00

@MAXVAL bircaman közíró:
"A Fidesz mögött nem áll Soros és Brüsszel, akik milliárdokkal pénzelik a ballib médiákat. "
tökéletesen fake állítás - hcsak nem tudod megerősíteni, hogy mely napilapokat (népszabadság stb), melyik tévéket (tv3 stb) pénzeli soros és/vagy brüsszel. link tökéletes lesz, ami az adott oldalak éves beszámolóira mutat, és benne van.
ha nem találsz ilyet, akkor meg menj ki az erkélyre, és estig vissza se gyere...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 12:21:10

@MAXVAL bircaman közíró:

Ha már Brüsszelt vesszük, Brüsszel még mindig Mészárost támogatja, sajnos, annak ellenére, hogy a csuti gázszerelő csal, lop, hazudik.

Ha ezt akarod kompenzálni, akkor Mészárost börtönbe kell dugni, a vállalatait, vagyonát elkobozni, a médiabirodalmát elvenni, és odaadni az ellenzéknek. Mert eddig sajnos Brüsszel a Fideszmédiát támogatta, sajnos. No nem teljesen szándékai szerint, mert Mészárosék loptak, de akkor is ez a tény.

A másik, az, hogy a kormány a szabad piacon, kapitalista élő, vagy bizonyos befektetők által támogatott médiába beavatkozik, és elkezdi a saját ízlése szerint döntögetni a médiát, azt hívjuk diktatúrának és kommunizmusnak.

Orbán egy büdös, kommunista diktátor fasz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 12:24:49

@math0:

"Ha Magyarországra jössz, nem veheted el a magyarok munkáját!"

Üzenet Brüsszelnek, mi más?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 12:25:51

@math0:

A pluralitás közérdek, ezért kell közpénzből finanszírozni a nyugattól független médiákat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 12:27:05

@Secnir:

Meg lehet csinálni, hogy egy kamupárt se maradjon, de ezzel együtt az összes valódi kispárt is véget ér. Ezt akarod?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 12:27:42

@MAXVAL bircaman közíró: az Orbán jó édes anyja üzengessen Brüsszelnek a mi pénzünkből! mióta kormány-infó az, hogy a büdös geci üzenget Brüsszelnek?! írjon levelet, és adja fel a saját pénzén a tolvaj faszkalap, és te is!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 12:30:00

@MAXVAL bircaman közíró: a természetes pluralitás a közérdek, az sehol nem közérdek, hogy a kormány belenyúljon a természetes média-viszonyokba. ez a pluralitás ellentéte, te Fidióta, elmebeteg fasz!

semmiféle olyan közérdek nincs, hogy "a nyugatot ellensúlyozni kell".

ilyen baromságokat a Kádárizmusban mondtak utoljára .

Ennyit tudtok, ti Fidióták. Elmebeteg pszichopaták vagytok, ti vagytok a magyar társadalom legalja, a selejt.

Secnir 2019.04.26. 12:42:32

@MAXVAL bircaman közíró:
" egy kamupárt se maradjon, de ezzel együtt az összes valódi kispárt is véget ér."

ne haragudj, de egy mittomén Tea Pártot ne hasonlíts össze egy LMP-vel. ezek a kamupártok NEM VÉGEZNEK semmiféle tevékenységet.

Kivlov 2019.04.26. 12:57:56

@MAXVAL bircaman közíró:
Ahogy akarja. Vagy ülje le.
Ha nincs annyi agya, hogy felmérje, van-e esélye egyáltalán az 1%-ot is elérni, akkor viselje a következményeit.
Akik mondjuk 0,8%-ot elérnek, azoknak méltányosságból nem kellene visszacsengetni. De azok, akik kapnak mondjuk 600 szavazatot és felvesznek milliókat, kit érdekel, hogy fizeti vissza. Ha nem tudj,a kkor ülje le.

Világít a torony 2019.04.26. 12:59:00

@Ballib vagyok mert rettegek: Elég gusztustalan hazudós bérfirkász vagy, de kell az ilyen is. Jól mutatja az agyhalottak mentális állapotát.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 13:02:34

@MAXVAL bircaman közíró: ugyan már, ez is Fideszes faszság!

1) Olyan szabályozást kell hozni, ahol biztosított az, hogy ha valaki közpénzt kap, akkor az azonosítható, hogy kicsoda, és számon kérhető, hogy mit tett vele.

2) A számonkérést meg is kell csinálni, az idióta, Fideszes államgépezetnek. A faszomnak nem tudják megcsinálni?!

3) Ha valaki kapott közpénzt, nem tud elszámolni vele, elköltötte, akkor a pénz nyilván nem kérhető vissza, de akkor ez egy geci tolvaj. Mi jár az ilyennek? Ha nem tud fizetni, akkor börtön!

4) A tisztességes és a kamupártok között pont az a különbség, hogy a tisztességes ellenzéki pártokat az ÁSZ akkor is megbüntette, ha vitatható, hogy bűnösök voltak-e.

5) A Fideszt nem büntette, pedig ők csaltak.

6) A kamupártoknak pedig nem járt utána.

Azaz a Fideszes ÁSZ maga az, amelyik az ellenzéki pártokat üldözi, a kamupártokat meg futni hagyja, beleértve a Fideszt is. Ez nem a törvény miatt van így, nem azért, mert nem lehet megcsinálni, hanem azért, mert diktatúra van, és a diktatúra azt akarja, hogy a tisztességes pártokat elnyomják, a kamupártok viszont jól jönnek neki, mert a Fideszre nem veszélyesek, de zavart keltenek. Ezért a diktatúra azokat üldözi.

Pontosan fordítva csinálja, mint amit kéne csinálni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 13:06:45

@Kivlov: nem, ez nem a helyes megközelítés. az egy tisztességes, de loser párt, amelyik felvesz támogatást, tisztességes dolgokra költi, és nem tud elérni 1%-ot. az ilyet meg kell engedni.

börtönbe azoknak kell menni, akik el se tudnak számolni azzal, hogy mire költötték a pénzt.

tehát ismétlem, az a párt, amelyik felvett 1 milliót, számlája van róla, hogy ezt reklámra költötte, mert ennél és ennél a tévénél futott reklámja, vagy itt és ott voltak hirdetései, és erről számlája van, tisztességes reklámcégtől, akkor ezt nem kell börtönbe küldeni.

börtönbe azt kell küldeni, aki baszott elszámolni, vagy nincs számlája.

Világít a torony 2019.04.26. 13:07:06

@MAXVAL bircaman közíró: "Jelenleg egyensúly van, az ellenzéki médiatúlsúlyt sikerült visszaszorítani 50 %-ra."
...firkázza a hazudós bértollnok birka, és nem sült le a képéről a büdösödő bőr.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 13:17:45

@MAXVAL bircaman közíró: ""Ha Magyarországra jössz, nem veheted el a magyarok munkáját!"

Üzenet Brüsszelnek, mi más? "

Szóval idefigyelj, te elmebeteg Fidióta selejt!

1) Ez egy 2015-ös plakát volt, mi a faszomat üzentek itt Brüsszelnek? Nem Brüsszel a megszólított, semmi közük a dologhoz.

2) Az üzenet egy ordas hazugság volt, amivel Orbán azóta kurvára lebukott. Mint mondtam, sok menekült jött Magyarországra, tovább is álltak, a kurva anyád munkáját se vették el, óriási munkaerőhiány van Magyarországon, nemhogy 100 ezer munka van, amit elvettek volna, hanem 100 ezer munkahely van, amit nyugodtan elvehetne valaki, mert nincs betöltve.

3) Ha ez az üzenet nem is volna ordas hazugság, és tényleg Brüsszelnek szólna, tehát ha tényleg egy igaz üzenet volna Brüsszelnek, akkor is, mi a jó édes kurva anyátoknak üzentek ti óriásplakátokon Hajdúbazdmeg kőlsőn Brüsszelnek?! Meg vagy te veszve, te elmebeteg faszbarom?

4) És végül, ha a kormány tényleg igaz dolgot üzenne Brüsszelnek, és tényleg ott tenné, ahol ez az őzenet hiteles, tehát mondjuk Brüsszelben, még akkor si az van, hogy a jó édes kurva anyádnak sem ez a feladata, nemhogy a kormánynak.

Orbángeci húzzon a jó büdös faszba, és ne üzengessen Brüsszelnek a mi pénzünkből, nem ez a dolga a kormánynak!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 13:34:59

@Secnir:

Oké, akkor vázold fel nekem fel, hogy lehet egy MOST induló nem kamupártot megkülönböztetni egy kamupárttól?

Az LMP esete tiszta, mert már vannak képviselői.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 13:39:38

@math0:

"ha valaki közpénzt kap, akkor az azonosítható, hogy kicsoda, és számon kérhető, hogy mit tett vele"

Azt mondod, nem lehet kamu számlákat találni?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 13:40:47

@math0:

"tisztességes és a kamupártok között pont az a különbség, hogy a tisztességes ellenzéki pártokat az ÁSZ akkor is megbüntette"

Szóval ezentúl csak az kaphasson finanszírozást, akit az ÁSZ már megbüntetett.

De mi legyen a most alakuló új pártoknál?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 13:42:57

@math0:

"mi a faszomat üzentek itt Brüsszelnek?"

Üzenet: nem kérjük a Soros-tervet.

Lám, meg is értették. Mertkell és emberei azóta visszakoztak.

yourmomtits 2019.04.26. 15:25:41

@math0: vettem neked egy fapados jegyet Athénba, mehet tagával migránsokkal kúrni (vagy kúratni magad). hogyan juttathatom el hozzád?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 17:47:11

@MAXVAL bircaman közíró: a Fidesz kormányzat pont ezt nem teszi. a népnek nem érdeke az, hogy Orbán hazugságokkal plakátolja tele az országot, és így üzenjen Brüsszelnek.

ilyen köcsög baromság senkinek nem érdeke, csak a köcsög Orbánnak, meg Rogánék plakátcégének.

ez nettó lopás, te faszfej köcsög!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 17:47:59

@yourmomtits: úgy, hogy seggbe kúrod a büdös kurva anyádat, te náci barom!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 17:49:55

@MAXVAL bircaman közíró:

1) de kurvára nem ez volt a plakáton
2) Brüsszel kurvára nem Hajdúbazdmeg plakátjait szokta olvasni.

ilyen idióta köcsögséget is csak egy Fideszes írhat le, mint te.

Brösszelben az EP-ben lehet szavazni, oszt ha lemossák Orbángecit, akkor szépen kussol, és elfogadja a többségi döntést. kétharmad, bazdmeg!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 17:51:01

@MAXVAL bircaman közíró:

semmi ilyet nem mondtam. te megfordítottad a logikai következtetést, úgy már illogikus baromság. de hát mint tudjuk, te egy autista elmebeteg vagy, naponta sokszor írsz ilyen baromságokat.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 17:52:31

@MAXVAL bircaman közíró: biztos lehet, de az már az adócsalás szintű kategória. az egy másik szintű dolog. ezt is lehet ellenőrizni, ennek is megvan a módja.

de az idióta Orbáűn idáig nem tud eljutni, mert sötét, mint a főd. meg mint te.

Secnir 2019.04.26. 18:58:24

@MAXVAL bircaman közíró:
no problem
sorold fel a tea párt képviselőit és a programját. a programjára különösen kíváncsi vagyok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.26. 19:48:44

@math0:

Lassú folyamatok ezek, az idő nekünk dolgozik. Gazdáid bukásra állnak.

Secnir 2019.04.26. 20:19:52

@MAXVAL bircaman közíró:
akkor meg miről beszélsz, kis oroszbérenc? hogyan tanulmányozhattad volna, ha évek óta nem élsz magyarországon?
na ugye.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 21:15:52

@MAXVAL bircaman közíró: 1) de kurvára nem ez volt a plakáton
2) Brüsszel kurvára nem Hajdúbazdmeg plakátjait szokta olvasni.

ilyen idióta köcsögséget is csak egy Fideszes írhat le, mint te.

Brüsszelben az EP-ben lehet szavazni, oszt ha lemossák Orbángecit, akkor szépen kussol, és elfogadja a többségi döntést. kétharmad, bazdmeg!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.26. 22:57:24

@MAXVAL bircaman közíró: 1) de kurvára nem ez volt a plakáton
2) Brüsszel kurvára nem Hajdúbazdmeg plakátjait szokta olvasni.

ilyen idióta köcsögséget is csak egy Fideszes írhat le, mint te.

Brüsszelben az EP-ben lehet szavazni, oszt ha lemossák Orbángecit, akkor szépen kussol, és elfogadja a többségi döntést. kétharmad, bazdmeg!

yourmomtits 2019.04.27. 22:18:54

@math0: szerintem úgy nem kapod meg.
süti beállítások módosítása