A kiló nem százat jelent.

Színház az egész világ és színművészetis benne minden magyar politikus és strómanja

2020. szeptember 17.

Én tényleg tökre sajnálok mindenkit. Nem lesz népszerű ez a posztom, de el kell mondjam, hogy engem lassan hidegen hagy már a színművészetis happening. Annyiszor játszották el nekünk a hattyú halálát, hogy immunissá lettem. Van az a klasszikussá vált Blikk-cím, hogy "Nóci majdnem elejtette a telefonját". Valahogy ilyen érzésem van az Orbán-rendszer tizenegyedik évében közéletünk híreivel kapcsolatban. Nócit is sajnálom. 

A képen a következők lehetnek: 1 személy

(A kép csak illusztráció. Remélem valaki érti a viccet.)

Színház az egész világ és színművészetis benne minden magyar közéleti szereplő és strómanja. Többnyire nagyon pocsék színészi teljesítménnyel párosulva. Induló alternatív rockegyüttesnek érzem magam a '90-es évekből. Kellene egy dobos meg egy gitáros meg egy énekes. Ja és egy basszer.

"SZFE kivéreztetése". "Veszélyben az Index". És a többi. Mert O1G. 

Oké. Ezek a témák dominálják a média egyik felét. Van az a klasszikussá vált Blikk-cím, hogy "Nóci majdnem elejtette a telefonját". (Az meg ki?) Kb. hasonló érzésem van mindig. A művésznő, utánanéztem, egy valóságshow-ban lett ismert és a (bulvár) média celebínségében hát ebből csinált hírt. Ki mondta, hogy egy újságírónak könnyű az élete?

— A celebeké, színészeké nem különben. A leendőké főleg. 

"Vége van ennek nagyon, kicsi csillag."

Ó! Követem én a fontos híreket a médiában. Viszont folyton különös "hiányérzetem" van ezekkel a "hírekkel" kapcsolatban. Nóci mobilja kapcsán mindenki érti, miért. A színművészetis vagy az Index-es szappanopera kapcsán viszont az a pártízezer biztos nem érti a problémám, akik szinte vágynak ezekre, akiknek előrecsomagolt válaszai vannak, többek közt az, hogy O1G. A Nócis párhuzam pedig érzésem szerint magyarok milliónak a valósága. Ezért írtam meg ezt a posztot. Nem kell egyetérteni vele. Az Index-ügy kapcsán már korábban megírtam, hogy mik az alapvető hiányosságai a mainstream narratívának. Azóta új darabkák estek ki a mozaikból. Az sem érdekel senkit. Ezért folytatom.

Ettől még átérzem egyéni karrierek kettétörését: Upor László szerintem jobban kiérdemelte volna az SZFE rektorságát, mint Vidnyánszky Attila, de nem én döntök, és valójában semmit sem tudok a Vas utcáról, csak azt, amit Vidnyánszky ellenzői elmondtak. És: ilyen az élet, elnézést. Semmi sem jár senkinek. Van olyan, hogy mást neveznek ki. Veszíteni tudni kell. Nem feladni kell. Kitartani. Nem tüntetgetni kell, hanem fogat összeszorítva küzdeni. És egyéb közhelyek.

Két újabb dolog az Index-sztoriból, amit nem értek

1. Ugyanakkor az egy újabb kevésbé megcsócsált tény, hogy a balliberális médiában Távozó Indexesekként mártírrá avatott 80-90 újságíróból Kárpáti Márton és Munk Veronika által gründolt új lap, a Telex.hu csak a kollegák talán durván felét fogja tudni alkalmazni, már eleve. A többiek sorsa valóban a "mártírhalál", nem részesülnek az adományokból. Valószínű még az az 50 fő is felső becslés, akit a Telex le fog igazolni, majd egyszer és ki tudja mennyiért. Befektető nem nagyon sürgölődik egyelőre. Pedig a lap alapításának PR-ja szerintem tökéletes.

Még ha ez a PR-akció több tucatnyi újságíró megélhetésébe is került. Megint csak én empatizálok egyedül. Mindenki más elfolyik a gyönyörűségtől, hogy milyen szépen megmutatták. Azért gondolom jópáran közülük már máshogy látják a leányzó fekvését. 

— Egy jó előadásba kellenek statiszták. Ők a feláldozhatók. Szerintem ez némi árnyékot vet a történetre.

2. Ezt maga Kárpáti Márton ügyvezető mondta a Média1 podcast-jában. Kárpáti Márton az Index egyik korábbi főszerkesztő-helyettese. Nekem attól is elkerekedett a szemem, hogy úgy állt a mozgalom élére, hogy még jóval Dull Szabolcs főszerkesztő menesztése előtt mondott fel és pedig "családi okokból". Testvére pedig jóval az események előtt bejegyeztette a telex.hu-t regisztráló kft-t. (A profitábilis Index "Nincs másik!" szlogennel folytatott sikeres adománygyűjtő-kampányt a maga számára.)

Azért ezek fontos apróságok, mert állítólag a Dull Szabolcs mellett szolidaritásból elkövetett csoportos szakmai öngyilkosság célja a főszerkesztő székének megvédése, az Index függetlenségének a megőrzése volt. (És nem néhányak induló lapjához szolgáló PR-bomba ledobása.) Az induló új lapnak ennek ellenére nem Dull a főszerkesztője, meg sem jelenik az új lap körül, ezt Indexes szerződése sem engedi, amit nem tudom, hogy fel tudna-e bontani, anyagi áldozat nélkül nyilván nem, állítólag most pihen. 

— Nem mindenki fizeti meg a forradalom árát egyformán.

A legnagyobb nevek nyilván találnak állást, ahogy a kiváló Dezső András rögtön leszerződött a HVG-hez, nem telexezik, meg sem várta a gyűjtés elindulását.

Ebben az országban mindenkinek joga van akár felmondani, távozni, meghátrálni.

Kérem, tegye a jövőben csöndben. Mások nyugalmának megzavarása nélkül. Vagy: folytassa a munkát, küzdve küzdjön és bízva bízzon. Idézve az egyetlen magyar drámaklasszikust. (A magyar dráma ugyanis csapnivaló. Még az amatőr kisszínházakban van spiritusz, mint Pintér Bélában. Aztán az is kifullad. Mindig egy idő után.) Tessék tehát csak dolgozni. Pontosan szépen. Mint csillag megy az égen. Ahogy a táblára szokta írni a tantónéni, #teccikérteni?

— Minden más színészkedés. Ugyan nagyon sajnálom, sőt én kérek elnézést. Mindenkitől. Mindenért.

A kultúra benne a színház vagy a média számomra védendő érték, mint a gemenci szarvasok, de valahogy nem gondolom, hogy minden elemét egyformán márványból kéne kiönteni. Mert gyakran konformista, kontraszelektált, korrupt, vagy ahogy Tibi atya írta seggnyalás. (Ki is esett a pixisből rögtön.) És a többi. Sokszor, Pintér Bélával szólva, tündöklően középszerű a mainstream magyar színjátszás is. És van lejjebb. Kevés unalmasabb van hagyományosan, mint a magyar film, ami az előző spinoff-jának tekinthető. A szintén saját felmondása áldozatául esett Sixx lenne a megmondhatója, hogy pontosan, miért. (Éljen soká Andy Vajna!) Juteszembe.

A volán mögött elalvó mártírhalált halt román kamionsofőr és áldozatai emlékére is írnom kéne egy posztot. Ugyanaz a más tészta.

Vagy ahogy Gregor Bernadett mondta, aki rögtön meg is kapta a "tehetségtelen" jelzőt az "objektív kritikusoktól", úgy vélem nem művészete, hanem narratívából kilógó beszólása miatt. Volna, lett volna ok sok minden miatt protestálni: a színésznövendékek, különösen a lányok megalázása vagy konkrét abuzálása ilyen lett volna, de spongyát rá(?), mert az nem Orbánék miatt volt. Érdemes tudni, hogy mi az, ami mellett olyan hangosan ki akarunk állni...

Autonómia. Avagy: én is állami pénzből szeretnék lázadni. Van, aki meg becsületesen vállalja az autentikus amatőr sorsot... Trollolo. És mindig szív.

Tetves sajtószabadság

No persze. Kevés elcsépeltebb dolog van, mint az alkotói szabadság. Avagy a Sixx-féle időjárásjelentés a Tetves esőről, amit a szemfüles kritikusok véres kardként hordoztak körbe, hogy lám-lám az Index új kollegái mennyire nem tudnak késsel-villával enni, nyomába sem érnek Sixxéknek. Ja, hogy ezt még pont Sixx, az Index matuzsáleme írta: nem az számít, de "mennyire emocionálisan reagáltatok rá". És a bocsánatkérés elmarad. És ezen urak, hölgyek gondolják magukról, hogy jaj-de-független civil médiaelemzők...

— Tényleg tanulságos végighallgatni ezt is, ha a halálhörgésen túljutottál.

Mennyire kicsinyes, mennyire érdektelen, mennyire színvonaltalan ez az egész. El sem tudom mondani. Még a Sixx se tudná. Én meg nem írhatom le, hogy tetves eső.

— A téli palota kicsiny sikertelen kis ostromai: "A nép különleges tetteként leírt proletárforradalom valójában úgy zajlott le, hogy a város lakói abból szinte semmit nem is észleltek…" Trockijéknak bejött. Nem jöhet be mindenkinek.

Nyúlok a Blikk után. Nóci talán megint majdnem elejtette a telefonját...

Ez ad reményt. Hátunk közepére nem kívánjuk Vidnyánszkyt, de boldog tudatlanságban szerettem volna etekintetben leélni az életemet.

És higgy nekem, egy korsó sör kikérésekor sem Orbán Viktor jut eszembe, nem a nevével bújok ágyba és a vajazókésen sem a mindenkori miniszterelnök arcéle dereng fel számomra. Nem unalmas ez már számomra, hanem fásult topa fájdalommal járó közöny...

Őszinte részvétem.

Pörgetni azt a gyászmunkát, fiúk, mert unom!

Hogy, mi érdekel, azt már egy előző posztban megírtam, kéretik nem számonkérni: Nem színészkednek, tényleg az életükről van szó. Videóüzenetben tiltakoznak az újbudai polgárok a Hamzsabégi sétány parkjának lerombolása ellen. Van odakint egy való világ, nemcsak a Való Világ, a Nap-Kelte emléke és más valóságshow-k, amik mentén és színvonalán a valóban emocionalizált tüntetések zajlanak. Ugyanazzal a tízezer "törzsszurkolóval", akinek minden mindegy, csak mehessen tüntetni. A gond az, hogy ettől nem fog meghátrálni senki. Sőt.

Ok, tudom az én érzéseimet végképp mindenki leszarja. És jól van ez így, mert így a dolog jogosan lehet majd kölcsönös. Hívjuk ezt nemzeti konszenzusnak. Ebben élünk. Mit látok én, míg a hölgyek-urak az n+1-edik "most tényleg megmozdult valami" zsebforradalmat vívják? Megmozdult valami: a bilibe lógó kezecskénk talán. Jön az n+1-edik csalódás, amit előre megmondunk páran, és minduntalan lehülyéztek miatta.

Megmondom, mit látok...

Saját szememmel látom, ahogy Orbán Viktor miniszterelnök fél kézzel hajigálja le ezeket a gumicsontokat a Karmelita kolostor teraszáról a körúton belüli közvélemény

ritkuló falkáját etetve. Hogy lehet, hogy ezt más nem így látja? Látom, ahogy lelkesen kapnak a gumicsontok után a legdemokratábbak. Meg a legértelmiségibbek. Újra. A halak is mindig bekapják ugyanazt a csalit. Kásler, CEU, Origó, Index, SZFE, Vidnyánszky... Marginális ügyek a többségnek, identitást adó kérdések egy szűk kisebbségnek.

Azért van abban valami elképesztő, hogy Sixx éppen a cenzúra hiányát reklamálja a sajtószabadságért folytatott harc kellős közepén.

Nem tudom, elmondhatom-e én is a véleményemet? Nem csak az esővel van itt baj. Mert ha úgy gondolod, hogy valaki elmondhatja valaki nem, márpedig vannak, akik így gondolják, akkor az egészet megette a fene. Az egész "kiállásunkat". Ezért hátrébb léptem már egy kissé.

119896109_2983498011935133_8603773276778962530_n.jpg

Free Árpádsáv!

Némi távolságtartással figyelem az eseményeket, de azért képben vagyok: szimbológiailag megható számomra, hogy a Színművészeti elleni liberális tüntetéssorozat az árpádsávot választotta jelképül. Nem a szívemhez nem túl közelálló mihazánkosok, hanem a Párbeszéd általam nagyra becsült képviselői aggatták tele a Parlament ablakait is "árpádsávos" szalagocskákkal. Szerintem ez a nemzeti egység felé vezető rögös út egyik fontos tudatalatti állomása, és hamarosan annyi sok testvérviszály után egymást fogja ölelni e tépett hon minden leánya és -fia.

— Hogy mit ittam? Most nem fontos.

orban_freeszfe.jpg

El kell ismernem, hogy a mostani egyetemi ifjúság sokkal kreatívabb abban a tekintetben, hogy miért nem kívánja látogatni az előadásokat.

Meg ki kivel hajlandó vagy nem hajlandó tárgyalni. Ultimátum és a többi. Ganxta Zoli sajnos megénekelte a tutit:

"Leszarni lehet, de felszarni nem." 

Nem tudom, ez így világos-e? Ez az úgynevezett mozgástér. Ha egy "tárgyaláson" valamit el akarsz érni. Akkor is tárgyalás zajlik, ha nem állsz szóba a másikkal. Aki speciel birtokon belül van. Minden más a realitásokat nem figyelembe vevő lázálom.

A mi rendszerváltás spleenjében felcseperedett generációnk annak idején egyszerűen csak nem ment be órára. A végeredmény persze ugyanaz. Mint tiszteletbeli "svédszakos" számára egyetlen lelombozó van a történésekben, hogy a diákok a hatalom által előírt arcmaszkban lázadnak a hatalom ellen még szabad levegőn is, ami inkább a tanult tehetetlenség konformizmusát juttatja egy pillanatra eszembe. Sokkal inkább, mint a korrupt struktúrák elutasítását. Esszenciálisan hiányolom ezt a fajta eredetiséget, ami minden valódi forradalom (legyen az szexuális vagy technológiai) lételeme és meghatározója. Hol vagyunk mi bármelyiktől, te úristen!

Ezek sótlan, céltalan megmozdulások csak levezetik időlegesen a feszültséget. Hagyják, hogy a gyerek kimozogja magát a játszótéren. Utána nyugodtabban alszik.

Gólyaeskü rendezte Vidnyászky Attila bácsi. Amitől legjobban tartunk, már rég a sajátunk.

Szó sincs arról, hogy az SZFE ellen vagy mellett (megfelelő aláhúzandó) tüntetőknek metaforikusan elegük lett a seggnyalásból. A segget illetően fejeztek ki némi karakteres üzenetet. Ez javukra is írandó és egy platformon is vagyunk. Másik segget kívánnak? Az előzőt vissza? Hát jó. Én ezt, mint az alulról jövő kezdeményezések lelkes támogatója, messzemenőkig tiszteletben tartom. Mint minden belülről jövő mély igaz emberi érzést.

— Nemes gondolatok. Hovatovább:

Nekem gőzöm se volt, hogy ki volt annak idején a rektor az egyetemen

És mind kb. pont leszartuk, hogy ki volt a rektor az egyetemen. Ez egy olyan képesség volt, ami érthetetlen, hogy kiszelektálódott mára. És ez már önmagában cáfolja az evolúciós elmélet igazságát. Jegyzem meg zárójelben. 

Akkor most ne csináljunk semmit? Bármi történik nyeljük le?

No álljunk meg egy szóra. Nem. Én nem mondom, hogy ne álljunk ki senki mellett. Épp ellenkezőleg: ki kell állni az Indexnél maradó, érkező és távozó kollegák mellett is, de csak így korrekt. Azok, akik a maradókat gyalázzák és krokodilkönnyeket hullajtanak az ÖNSZÁNTUKBÓL távozókért és most a színművészetis SZINTÉN ÖNSZÁNTUKBÓL távozókért, nem gondolkodnak elvszerűen.

— Értem: Te felmondasz, hős vagy bár valójában "családi okokból", de aki a "helyedre" megy dolgozni az egy "alávaló rohadt szemét és hogy gondolja". Aha. Meg "szarul is ír", "haja is milyen". Éljen a sajtószabadság, de csak a tiétek... A másé dögöljön meg, "hogyha lehet máma még". Jelzem: hogy mi szar egy érdekes kérdés, a színvonal nem túl magas e honban, a gond azzal van, hogy unom, amit írtok, amit mondtok. Nagyon. És hát unja az ország is.

jelenlegi_trend-02-1.png

Mit gondolsz ez miért van? A közvélemény immunissá vált a téli palota kis ostromocskáira.

Kettős mércét alkalmaztok mindegyik oldalon

És én egyáltalán nem szeretnék ebben közösséget vállalni senkivel.

Ilyenformán az "én szolidaritásom" az egyedüli, ami valódi. Mindenki más csak a szardobálásban vesz részt. És ebből jogom van kiiratkozni, és azt mondani, hogy nem szeretném ezt látni újra és újra. Főleg mínuszos vagy álproblémák kapcsán, amivel kitölti mindenki az idejét ebben az országban, és amivé sok elsőre fontos téma is válik, mint a túlóraszabályozás vagy az SZFE átalakítása.

Míg a valódi ügyek a kilométeres elcseszések, egy leromló egészségügy (unásig ismert), a tavaszi "digitális" oktatás katasztrófája (a szülők tudják) vagy a Hamzsabégi sétány szétbarmolása jószerivel senkit sem érdekelnek, szépen elfelejtjük, úgy teszünk, mintha éppúgy természetes részei lennének az életünknek, mint a szemét az utcán, az autópályán a seggedbe beálló villogóval előzgető SUV-os, aki azt hiszi övé a pálya. (Megannyi wannabe NER-lovag.) Ami ebben az országban működik, az is hülyén működik, a kábeltévétől a BKV-ig. Nem nekiállunk megjavítani, hanem mint az egyszeri szaki, nekiállunk panaszodni a másik szakira.

— Nem érdekelnek az egyéni szociális problémák. A saját kis munkád érdekelne. Azzal, hogy állsz, operettország?

Baromira nem vagy szép Magyarország!

Egyre inkább nem. Áporodott a levegő. 

Nálunk a lektűr megy. Az operett meg a bokréta isten kalapján. Vidéki hakni vagyunk. Beképzelt fővárosi színészekkel. Vállaljunk bármilyen szerepet az életben. Az n+1-edik hattyú halála. Most Vidnyánszky rendezésében. Producer: Orbán Viktor. Mi meg mind statiszták vagyunk. Vagy legjobb esetben az idehaza mindig is lenézett néző a maga igénytelenségével.

Tessék már végre felnőni, elvégezni azt, ami kinek-kinek a dolga. És ha az kész és maradt még energia, akkor nekiesni a nagyobb kihívásoknak. De amíg a saját kis szobádban sem tudtál rendet tenni, addig ne akarj máshol. Nem fog menni, csak minden egyre fárasztóbb és küzdelmesebb lesz, és semmi sem halad előre. Másra mutogatni a legkönnyebb mindig. Mindig más miatt szar? Tényleg a Vidnyánszky a legnagyobb problémánk? Mert nekem kurvára nem. Igazság szerint leszarom már. Ideje volna végre tükörbe nézni. Per pillanat az egész ország vállalhatatlan. 

— Legalább a tényeket no meg alapszinten egymást tisztelni kéne. Erre kísérletet sem tesznek a főfelháborodók sosem.

Az ország közéletét pont olyan kínos figyelemmel kísérni, mint szüleink Facebook-ozási szokásait. A szekunder szégyen miatt a tenyerem nyomot hagy a homlokom koponyacsontján.

Operettország, hej!

Egyszer mindenkit kivezetnek a presszóból.

Folytonos dejavu-m van. Mintha ezt már láttam volna.

Egyszer az úgynevezett jobboldal, máskor az úgynevezett baloldal. Mintha lenne érdemi különbség. Persze az utóbbi balhéira most épp jóval kevesebben kiváncsiak. De a kocka fordulhat. Fordul is. A fiatalok pl. elfordulnak ettől az egésztől és nem csak a jobb élet reményében, de a mentálhigiénéjük megérzése érdekében húznak el, ha tehetik, ha épp nincs lezárva minden. A nyelvi korlátok egy ideig elfeledtetik, amit nem tudtunk, hogy a hülyeség egyetemes, és hamar eljutunk a transzfób Harry Potterig, és ehhez túl sem kell hajtani Hegyeshalmon már.

Egyek vagyunk a hülyeségben. Orrvérzésig magyarok. Vidnyánszky valójában egylényegű a tüntetőkkel, senki sem akarja jobbá teni a dolgokat, csak kicsit szerepelni szeretne. Elsírni élete bánatát. Legyen az trianon fantomfájdalma vagy valami magasztosabb liberális életérzés, amit biztos nem kapni a Tesco-ban és Kínából sem lehet megrendelni. (Ott minden van, de demokrácia speciel nincs.)

Egyre fárasztóbb minden tüntetésen ott lenni és eljátszani, hogy "majd most megmutatjuk nekik"

Mert látom, hogy nem. Tudom, hogy nem. Sugárzik az alkalmatlanságunk. Az egyetlen reménysugár, hogy ennek a sehova se tartó balliberális bolhacirkusznak leáldozóban van. Mehet nyugdíjba, mint Korda Gyuri bácsi és néha felléphet egy falunapon vagy az ATV szilveszteri műsorában, végül a Budapest TV-n végzi Anettka után. Most épp velünk együtt.

Nem csinálunk igazából semmit, jól meg főleg nem csináljuk, úgyhogy már ki sem megyek. Sokakkal együtt. Nyilván ez a poszt nem fog tetszeni megintcsak sokaknak. Nem akarok senkit sem áltatni, ezért nem áltatok senkit. Semmiből nem lesz semmi. Nem azért írom, mert jó, vagy hogy tetszen. Nincs ebben semmi jó. Frusztráló.

Persze mindennek megvan a maga közönsége.

Orbán Viktor is hatalmas sikert aratott statisztaként a Szegény Dzsoni és Árnikában 

1983 eklektikus gyerekfilmjében, most pedig Csaba királyfi alakításával. Ebből is látszik, ez egy színésznemzet. Nem is értem, hogy miért akarunk még ennél is jobb színészképzést és színjátszást, hát ez már a csúcs. Tehetség terem itt magától minden bokorban.

— És hasonló cinikus gondolatok. Köszönet érte, ha valaki idáig kitartott volna. 

Most épp Pintér Bélát is unom, túl sok volt, akkor volt a legjobb, mielőtt populárissá vált, mint a Kispál. Biztos sznob vagyok. Többek közt. Meg minden, ami kiemelkedett ebből a magyar posványból. Adyt most nem idézek, az a tantónénkre marad, akik ezt az egészet lelkesen végigasszisztálják.  "Egy leszedált ország, tapsolgat a szarnak..."

Én úgy döntöttem nem leszek semelyik brancs statisztája vagy strómanja, pláne fizetés nélküli strómanja. :) 

— Elég fiatalokat megszólító lett, Árpi? Kérem kapcsolja ki.

Megállt a nyelve a számba,
A szíve össze-vissza vert.
A hátam mögé néztem,
Vajon ki fogott ránk fegyvert?
De mögöttem csak a lombok
Ijesztgették egymást,
Egy buktából a kukánál hangyák
Hordták ki a lekvárt.
Ne félj, hogyha félnél,
Nagyon kinevetnek,
Ha nem félsz elmondom
Szerintem kik lehettek: krisnások,
Mert nem vettél vastag könyvet tőlük,
Ukránok mer' megvettél
Egy nagy diszkót előlük.
Egy hajléktalanokat felgyújtó
Kis baráti társaság.
Egy kukkoló, aki mások szerelmét
Nézve rá-rá ránt.
Együtt leszünk
Mint a gemenci szarvasok árvízkor,
Még sosem volt nagyobb esély,
We are the world, give peace a chance, i like Gemenc!
Külföldi munkavállalók,
Akik ma még a parkban alszanak.
Egy öreg bácsi aki szerint,
Itt folyt régen egy patak.
Igazi magyarok demokraták (a szerk.) jöttek
A bezárt Kossuth térről,
és pár sérült aki parádéra még
Előjön a mélyből.
Gimnazisták járnak ide,
Inni, "okosozni",
és párok vadonat bőrülésen
Nyikorogva forogni.
Óvodások zöldet látni,
Egy sárkány, akit hoztak szállni,
Sok román bácsi, a Horváth Charlie,
Bárki itt lehet, de tényleg bárki,

Mert együtt leszünk
Mint a gemenci szarvasok árvízkor,
Még sosem volt nagyobb esély,
We are the world, give peace a chance, i like Gemenc!

Utószó: Annyira bírnám, ha ez a Vidnyánszky lemondana végre és eltűnne a spam-ek egy része a hírfolyamomból. Éljen a magyar kultúra! Éljen a haza! (Igen ez a poszt arról szól, hogy zenei videókat kezdtem el hírolvasás helyett nézegetni.) Ja: a korlátolt kommenteket előfordul, hogy törölni fogom, ahogy a házmesterlelkű demokraták is törölnének mindent, ami nekik nem tetszik. Amúgy persze szólásszabadság van. Legalábbis itt. Nekem. Neked meg ott. Vili?

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr5516202130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cicmen 2020.09.17. 12:20:56

Szép poszt öcsém! :D

cicmen 2020.09.17. 12:21:54

Korda Gyuri bácsit ne báncsad, mer velem gyűlik meg a bajod!

cicmen 2020.09.17. 12:32:20

A ripacsképzős balhét természetesen nem a diákok gerjesztik, hanem az a belterjes középszerű brancs, akik katedrát szereztek ott és művészieskednek, meg tudományoskodnak!
Lássuk meg az alap problémát, a libsik a saját territóriumuknak tekintik ezt a műfajt (is) ahol azt akarnak csinálni amit akarnak és elvárják a bőséges támogatást mellé!
Ilyenkor a drága(látos) Landesman rabbi jut eszembe, amikoor a zsidó kultúra kivonásáról beszélt (fenyegetett :DDDD) hogy most amikor visszanyal a fagyi és a magyar pénzt vonják ki a zsidó-libsi (majdnem ugyanaz általában) kultúrából, az már kelti is az ajvékot!

BiG74 Bodri 2020.09.17. 16:28:11

Szép gondolat, hogy mindenki tegye meg amit neki kell, meg a saját szobájában rakjon rendet! És harcoljon.
Arra van ötleted, hogy mi van akkor amikor valaki arra érez inspirációt, hogy más pozícióból is megtetesse veled amit szerinte neked kell. Esetleg arra, ha nap mint nap valaki beleszarik a szobád közepére, és felborogat mindent?
Arra van ötleted, hogyan kell szépen veszíteni és lelépni, egy élet munkáját, energiáját hátrahagyva, úgy, hogy tudod soha nem számított az a munka, az az energia. Hogyan mutasd, hogy de van értelme a munkának, energiának, annak is amit nem pont a hatalom megszerzésére, demonstrálására fordítunk.

Wildhunt 2020.09.18. 08:51:12

Már a vogonokra akartam írni, de ide is jó lesz:
"A tömeg szíve megmozdult! Valaki sínylődik a távoli óceánon! A szomszéd lakásban megőszül egy zongorahangoló, és senki sem törődik vele. Viszont az eltűnt kutatót a csendes-óceáni szigeten mindenki szívből sajnálja, mindenkit dühbe hoz a felelős tényezők hanyagsága, és a polgárok zöme úgy érzi, hogy rokona lett az elveszett kitűnő tudósnak. A polgárok szeretik, ha kitűnő egyénekkel rokonságba kerülnek. Természetesen nevetséges volna azt mondani, hogy küldjön a távoli ismeretlen szigetre néhány dollárt ennek a tudósnak.

És ez a fő. Értik?

A szomszéd zongorahangolónak küldhetnek tíz dollárt, tehát megtalálja a módját, hogy diszkreditálja az ilyen tolakodó nyomort! Az asszony ruhái, a gyermekek dohányzása, a zongorahangoló könnyelműsége (öt év előtt egy négyágú ezüst karos gyertyatartót vett a nagyanyjának) okai a bajnak. Legyünk őszinték: a zongorahangolót nem meri sajnálni, mert néhány dollárral segíthet rajta. Az emberi részvét éppen fordítottja egy kirándulásnak. Mennél távolabb fekszik térben a szánalom célja, annál gyorsabban és kényelmesebben eljut hozzá megértő embertársainak szíve!"

cicmen 2020.09.18. 09:54:08

@Wildhunt: A sors fintora, hogy az élet nagy igazságai ilyen ponyvaregényekben vannak elrejtve, meg "Brian élete" típusú filmekben és csak keveseknek esik le, hogy gyakorlatilag ezek kőkemény filozófiai művek!

Koroknay 2020.09.18. 10:24:14

Ugyan már, hát miért vagy ilyen negatív, hogy "Nem lesz népszerű ez a posztom"?

Már miért ne lenne a népszerű?

Még mindig azt hiszed, hogy van aki komolyan beveszi, hogy nem vagy nyakig a Fideszben? Hogy nem megrendelésre firkálod le hétről hétre a Fidesz aktuális narratíváit? Ne már... :)

Miután több posztban is kétsegbeesetten bizonygattad, hogy nem a NER vitte az Indexet (LOL) és egyébként is minden ok az új Indexben, amit az is bizonyít, hogy téged is kiraktak a címlapra (baszki...)?

Ugyan már öcsém! Engedd el!

Nevezzük ezt simán csak coming outnak. Látod már itt is vannak az új kis NER-es cimbijeid helyeselni!

Talán még egy Indexes állás is kinéz ha ilyen szépen mész előre!

Az milyen lenne, nem? Végre igazi "újságírónak" érezhetnéd magad mint az LMP-s cimbik, akik most hirtelen ott teremtek (jó, miután az igazi újságírók elmentek, de ne legyünk maximalisták). Büszkén lobogtathanád az Indexes névjegykártyát mintha az még mindig rangot jelentene és nem kibaszott szégyent!

De te rá se ránts öcsém! Tudod, a NER-ben az a jó, hogy mindig lesznek barátaid, mindig lesznek akik elhitetik veled, hogy tehetséges és jó vagy, aki akkora király, hogy a világ összes lovát is megülhetné egy seggel (mint Vidnyánszky, ugye?!). És persze mindig lesz kenyér is az asztalon bőséggel. A pártüdülő "Lady Mrd" fedélzetén pl. tök jó asztalok vannak, egyszer talán te is ott ülhetsz! Nem lenne fasza? Na ugye...

Akkor nem kell hát itt negatívkodni, hogy "nem leszek népszerű, brühühűűű"...

Jó hát mellettetek nem fognak tízezres tüntetéssel kiállni, amikor véget ér a buli, meg nem hogy 30.000, de 3 ember se lenne aki a saját pénzét tenné abba, hogy csináljatok saját újságot, mint az Index "hisztikéző" újságírói. Ja, meg hát a fél világ se fog odállni melléd, arccal, névvel, sehogy - ahogy most az SZFE mellett teszik, de hát ki nem szarja le nem?!

Hidd el, a Fideszben mindig népszerű leszel! Legalábbis amíg szükség van rád és amíg mindig azt írod, amit kell, ahogy kell! Az meg eddig is ment!

Szóval nyugi! Csak mindig meglegyenek az erőteljes nyelcsapások a megfelelő irányba és minden ok lesz! Abban meg profi vagy, ha másban nem is, szóval aggodalomra semmi ok, ide csak ennyi kell. Easy!

"Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship."

cicmen 2020.09.18. 10:33:20

@Koroknay: Még mindig azt hiszed, hogy van aki komolyan beveszi, hogy nem vagy nyakig a Fideszben? Hogy nem megrendelésre firkálod le hétről hétre a Fidesz aktuális narratíváit? Ne már... :)...............................

Egyetlen állításával sem próbálsz vitatkozni, csak a szokásos bárgyú libsi fordulattal elkezded lefideszesezni, mert nem a hülye nótátokat fújja és nem tapsikol minden debil hisztiteknek?
Jól elvagytok ti libsik, mindenki hülye, csak ti vagytok a helikopter és évek óta nem fogjátok fel, hogy ezért buktok! De nem baj, ez nekünk jó!

cicmen 2020.09.18. 10:36:28

@Koroknay: Koroknay
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2020.09.18. óta tag..............

Most néztem meg! :D Szokásos gyáva libsi jellem!

Koroknay 2020.09.18. 10:59:24

@cicmen:

Pont annyira szállok vitába az állításaival, amennyire Vidnyánszky és a mögötte állók tették az SZFE tanáraival, diákjaival! Akik párbeszéd helyett lejáratóhadrjáratot indítottak az évtizedek óta az SZFE-n tanító, hazai és nemzetközi szinten is elismert szakemberekkel szemben.

"De nem baj, ez nekünk jó! "

Erre a mondatodra reagálnék külön is, mert olyan kis édi. :) Szóval "nekünk"? Mármint neked is? Te is része vagy a NER-nek? :)) Te is a hatalom birtokosának érzed magad? :)) Te az, utolsó kis kommentelőcske? Akinek annyi a szerepe, hogy vért izzadva körmöl éjjel-nappal, hogy az urait védje, akik közben kokós kurvákkal szopatják magukat a yachtjukon? :) Neked is van yachtod? Téged is reptetnek néha a NER magángépein? Vagy legalább elvisznek néha egy körre helikopterezni? Vagy már attól közéjük tartozónak érzed magad, hogy a f..ukat sz..od? Édi. :) Bocs, hogy lelombozlak, de te nem vagy és soha nem is leszel része a NER-nek, te csak egy kis porszem vagy, akin a Fidesz urai szénné röhögik az agyukat két csík kóla közt.

Wildhunt 2020.09.18. 11:04:06

@cicmen: Én a bloggert politikailag nemzeti-zöld-liberálisnak látom, igaz a nemzetimből inkább a nem-internacionalista, a zöldből az uborka, a liberálisból meg nemballib, vagyis valahol értem, hogy miért van az, hogy szinte minden cikke csípi valaki szemét. Néha az enyémet is, de ez része a műsornak. Attól még nem lesz rosszabb.

Wildhunt 2020.09.18. 11:06:52

@Koroknay: Én értem, hogy az elb..szott kis életed miatt kizárólag az úr és jobbágy vonalon vagy képes gondolkodni. Azt is értem, hogy te jobbágy vagy, nem tudsz kimászni belőle (kevesebb kannás azért segítene), vagyis mindenki hibás csak te nem. A társadalom nagyobbik része viszont nem így működik.

cicmen 2020.09.18. 11:17:27

@Wildhunt: Én a bloggert politikailag nemzeti-zöld-liberálisnak látom, igaz a nemzetimből inkább a nem-internacionalista, a zöldből az uborka, a liberálisból meg nemballib, .............

Na kb. le is írtad és szerintem ezen ő sem sértődik meg! :D
Valahogy én is pont így vagyok ezekkel, nemzeti vagyok, de nem trianonozok (pedig fáj) fontos a környezet, de hányok a debil kis Gretatól és fontosak számomra az egyéni jogok, de buzik ne fogadjanak örökbe gyermeket! A blogger egy jó arc és ki a tököm akar vele mindenben egyetérteni, hiszen akkor nem lenne értelme kommentelni!
Ez a Koroknay meg a lumpenlibsi archetípusa, gyárt egy nicket és azon fikázza azt, aki nem nyomja az ortodox libsi mantrát, ami aznapra ki van adva!

Wildhunt 2020.09.18. 11:30:13

@cicmen: Hazaszeretetről Csontbrigád?

cicmen 2020.09.18. 11:32:31

@Koroknay:

Pont annyira szállok vitába az állításaival, amennyire Vidnyánszky és a mögötte állók tették az SZFE tanáraival, diákjaival! Akik párbeszéd helyett lejáratóhadrjáratot indítottak az évtizedek óta az SZFE-n tanító, hazai és nemzetközi szinten is elismert szakemberekkel szemben................

Ahham! Akkor most vonatkoztass el és magyarázd meg, hogy egy állami fenntartású intézményben miért nem miért nem avatkozhat bele a fenntartó bármibe, hiszen hiába állami, de akkor is piacgazdaság van, a fenntartó fizeti a bandát,ő rendeli8 a nótát!
Párbeszéd hiánya alatt mit értesz, hiszen amint megalakult a kuratórium és előkerült Vidnyányky, kerek perec kijelentették a libsik, hogy nem!
A nemzetközi szakembereken is röhögök, azok kik? A színésznőpinázó rendező, meg az őt pártoló színházigazgató? A régi jó libsi trükk, amitől mindenkinek hanyatt kellene esnie ugye? Ne nemzetközileg legyen elismert, a kis belterjes ezüstmedvés köreikben, hanem itthon csináljon olyan színházat, amibe érdemes beülni és nem libsi aktuálpolitikát csempésznek a színdarabba, nem elvontan és öncélúan művészkednek, pláne nem dagadt meztelen tehenek vernek faszt a színpadon, hanem szórakoztatnak, végzik a dolgukat!

cicmen 2020.09.18. 11:34:59

@Wildhunt: Hazaszeretetről Csontbrigád?...........................

Ezt hogy érted? Amit Rejtőről írtam, az még nem feltételezi, hogy minden sorát irányadónak tartom!

Wildhunt 2020.09.18. 11:51:12

@cicmen: Nem is azért, csak mert írtad hogy filozófiai értelme van. Ezzel akartam egyetérteni. Ott ugye arra ment ki az egész, hogy megvédik a szenvedésüket, mert az az övék. Nem akartam témázni róla.

cicmen 2020.09.18. 12:07:02

@Wildhunt: Így már vágom! Azért kérdeztem rá, mert a Csontbrigádot nem olvastam el, mert nem tetszett! Más Rejtőt meg többször is! A Csontbrigád meg elveszett az évek során! Egyszerűen nem voltam képbe, hogy mire célzol!

Koroknay 0 bejegyzést írt 2020.09.18. 12:16:28

@cicmen:

Tessék, direkt a kedvedért csináltam egy újat. :)

Vajon miért nem lepődök meg azon, hogy lekáderezéssel indítasz ÁVÓ-skám? :)

Koroknay 0 bejegyzést írt 2020.09.18. 12:27:35

@Wildhunt: "elb..szott kis életed miatt kizárólag az úr és jobbágy vonalon vagy képes gondolkodni"

Épp ellenkezőleg. Pont azért látom, hogy ti jobbágyok vagytok, mert veletek ellentétben én nem szorulok rá arra, hogy bármelyik politikai oldalnak benyaljak és ideológiai alapon kelljen arról döntenem, hogy egy kérdésben kinek van igaza. Nekem nem kellett CSOK ahhoz, hogy házat tudjak venni magamnak, épp ezért nem nyalom hálából azok seggét, akik egy gázszerelőből csinálták meg az ország leggazdagabb emberét pár év alatt.

Pontosan tudjátok, hogy kiket, milyen embereket védtek, ráadásul ingyen és bérmentve. Ezt pedig azért teszitek, mert jobbágyok vagytok, ahogy a gazdátok mondta, "genetikailag alattvalók".

Koroknay 0 bejegyzést írt 2020.09.18. 12:38:04

@cicmen: Még jó, hogy nemzeti vagy, mi más lennél?!

Igaz a mondás: "magyarnak a hátán is lehet szántani, csak piros-fehér-zöld legyen az eke"

Ha leöntjük nemzethy mázzal, akkor már nem baj, hogy hogyan lett Mészáros Lőrinc nevén több százmillárdos vagyon pár év alatt, akkor már nem baj, hogy az OLAF szerint mi vagyunk az EU legkorruptabb országa, akkor már nem baj, hogy mit csinál a külügyminiszter egy közpénzekből kitömött oligarcha yachtján, akkor már semmi nem számít, hisz NEMZETHY!!! a kormány. Ennyikeh. :)

Te meg közben libsizel, sőt lumpenlibsizel (amúgy a szó amit keresel: LIBERNYÁK, ideje megtanulnod!), miközben kurvára fogalmad nincs a politikai nézeteimről, mindössze annyit tudtál meg rólam, hogy nem értek egyet a gazdáddal.

Egyébként ha már libsik, engedd meg, hogy idézzek neked egy "nagy" embertől"

"A populizmus élő klasszikusai szájában a „liberális” szó káromkodás, szitok. A liberálisok ugyanis szabadságot követelnek a népnek, hogy vállalkozhasson és választhasson. A populisták ellenben fel akarják emelni a népet. Ezért vonzódtak a populisták mindig az állam gyámkodó hatalmához."

Tudod ki mondta ezt nyuszifül? Az a főlibsi gazdád, amikor még a Liberális Internacionálé alelnöke volt. Nyugi, azóta "megvilágosodott", hogy sokkal többet lehet lopni nemzeti mázba tekerve. :)

Koroknay 0 bejegyzést írt 2020.09.18. 12:53:03

@cicmen: "Ahham! Akkor most vonatkoztass el és magyarázd meg, hogy egy állami fenntartású intézményben miért nem miért nem avatkozhat bele a fenntartó bármibe, hiszen hiába állami, de akkor is piacgazdaság van, a fenntartó fizeti a bandát,ő rendeli8 a nótát!"

Mi van? :) Hogy jön ide a piacgazdaság?

Engedd már meg, hogy megkérdezzem, te melyik egyetemre jártál? Nyugi, csak vicceltem, mind tudjuk, hogy semelyikre... :)

Hogy a kérdésedre válaszoljak:

"A Színház- és Filmművészeti Egyetem közössége az Universitas évezredes eszméjéhez, az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatához (1948), a Magna Charta Universitatumhoz (1988) és a 155 éves SZFE hagyományaihoz híven, ünnepélyesen kihirdeti azokat az alapelveket, amelyek jelenleg és a jövőben az egyetem küldetését fenntartani hivatottak.

Az egyetemi autonómia évszázadok óta megkérdőjelezhetetlenül fontos és nélkülözhetetlen egyetemes érték, amely az európai kultúrában gyökerezik; és mint ilyen, a magyar jogállamiság és demokratikus értékrendszer szerves részét képezi. Az „európai egyetem” alighanem a nyugati világ egyik leghosszabb folyamatos történettel rendelkező társadalmi alapintézménye.

A felsőoktatás hagyományos, lassan évezredes autonómiája elengedhetetlen feltétele a tevékeny, produktív oktató- és kutatómunkának. A felsőoktatási autonómiával összefüggésben az európai egyetemek autonómiáját rögzítő kiáltvány, a Magna Charta Universitatum az egyetemek politikai és gazdasági hatalomtól való elkülönülését hangsúlyozza, és az egyetemek erkölcsi, szellemi függetlenségét emeli ki: ezt a fajta függetlenséget jóval lényegesebbnek tartja a gazdasági autonómiánál.

Ezt a jogot bontja ki a hazai felsőoktatás eddigi szabályozása során is alapul vett Magna Charta Universitatum négy alapelve. Ezek rögzítik, hogy az egyetem autonóm intézmény, és ahhoz, hogy teljesíthesse feladatát, a kultúra értékeinek létrehozását és átadását, minden politikai, gazdasági és ideológiai hatalommal szemben függetlennek kell lennie. Mindezeken felül az egyetem működése során nélkülözhetetlen a kutatás, az oktatás, a képzés szabadsága, amelynek tiszteletben tartását az államhatalomnak és az egyetemeknek saját illetékességi körükön belül biztosítaniuk kell.

Ezen elvekkel összhangban áll hatályos Alaptörvényünk, amely a Szabadság és felelősség címet viselő részében deklarálja, miszerint Magyarország biztosítja a tudományos kutatás és művészeti alkotás szabadságát, továbbá – a lehető legmagasabb szintű tudás megszerzése érdekében – a tanulás, valamint törvényben meghatározott keretek között a tanítás szabadságát. A felsőoktatási intézmények a kutatás és a tanítás tartalmát, módszereit illetően önállóak, szervezeti rendjüket törvény szabályozza. "

HÁT EZÉRT.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.18. 13:54:15

@Koroknay: rajta vagyok az ellenzék fizetési listáján. Egy pm-es főpolgi és egy dk-s polgi kitartott bértollnoka vagyok. Lelepleztem magam.

A többit egy sör mellett dumálnám meg. Fárasztó, de ha érdekel, elmondom.

BiG74 Bodri 2020.09.18. 19:58:55

@A kiló nem százat jelent.:
Tényleg ne haragudj meg, nem akarok politikai nézeteidbe belemenni.
De az, hogy az ellenzéki fizetési listán rajta vagy, mint "bértollnok" az maximum arra bizonyíték, hogy jó az írói vénád, és elég intelligens vagy ahhoz, hogy ebből meg is élj.

cicmen 2020.09.19. 12:34:56

@Koroknay 0 bejegyzést írt: Vajon miért nem lepődök meg azon, hogy lekáderezéssel indítasz ÁVÓ-skám? :)........................................

Mindössze utánanéztem, hogy ki ez a féreg. Szerintem az ilyen sunnyogós harci nickek használata után nem kéne moralizálnod, meg ávósoznod kicsi jellemtelen libsim, mert nevetséges!

cicmen 2020.09.19. 12:42:15

@Koroknay 0 bejegyzést írt: Ahha, egyetemi autonómia! Ez mit jelent? Totális libsi uralom, elkent botrányok, tehetségtelenek kifizetőhelye?
A színművészeti minden, csak nem politikailag semleges, egy libsi posvány!

cicmen 2020.09.19. 13:44:05

@Koroknay 0 bejegyzést írt: Engedd már meg, hogy megkérdezzem, te melyik egyetemre jártál? Nyugi, csak vicceltem, mind tudjuk, hogy semelyikre... :)...............................

Na ezt eltaláltad báttya, mert csak hat elemim van, de néha még az is sok, az ilyen nímandok ellen csak az első hármat használom! :P

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.20. 09:24:58

@cicmen: nem sértődöm meg a skatulyázásokon, de ha intézményi kötelkékeket vizsgálunk, akkor a párttagságom és a szerepvállalásom, bármilyen csekély is, az ellenzékhez köt. A gondolkodásom meg a sajátom, igyekszem a tényekre alapozni a mondandómat. A legtöbb cikk nem ideologikus merengés akar lenni. Ebben az írásban nem hiszem, hogy sikerült jól elmondanom mit érzek, ez alapvetően szubjektív dolog. Próbálok nyitott szemmel járni és kevésbé érdekelnek a következményei az írásaimnak, nagyon kevés emberhez jut el alapból és egy blognevet látnak, amit nem tudnak ismert archoz kötni, úgyhogy a bátorsághoz nem kell sok bátorság.

A "hovatartozásomról" már írtam. Elsősorban azért gondolom zöldnek magam, mert elegem van a jobb-bal turulszobrokon egymást ölő álvitáiból, a zöld téma számomra az életünket közvetlenül befolyásoló, ideológiákon túli életkörülmények javírásáról szól, élhető környezetről stb., de még az olyan megfoghatatlan dolgoktól is némileg távol, mint a szociális igazságosság, amiben nincs egzakt igazság.

@Koroknay 0 bejegyzést írt: -nak részben igaza lehet, ha felfedez nyomokban "fideszes" vagy konzervatív elemeket, Miért ne? Mindenkinek van egy pici igazsága mindig. Még a Fidesznek is lehet igaza. De ez az egész szerintem bonyolultabb.

Az izmusokat nagyon komoly emberek gyárották le, komoly értelmiségi apparátussal. Én ebből a nyugati szellemi áramlatokat összevető marhaságból kiiratkoznék szintén. Nem akarok részese lenni. Jóval egyszerűbb, alacsonyabb szinten kell megragadni a dolgokat, és úgy látni őket, ahogy vannak, mindenféle ideológiai ráaggatás nélkül. Ilyenformán a Vidnyánszky vagy Upor számomra egy mínuszos kérdés. Elnézést érte. Nem hat az életemre és a legjobb színészek még az SZFE beszántását is túlélnék. De ilyen még tervben sincs. Pedig lehetne. A színészképzést lehetne akár full fizetős. Lehetne akár full a privátszféra ügye. Finanszírozza a piac. Nem emellett érvelek, csak azt mondom így is lehetne. És akkor nem lenne ez a vita. Aki színészképzést akar, vegyen magának.

A régi skatulyákra nincs szükség már ebben a korszakban. Ügyek vannak, érdekek, tények és vélemények...

Egy ars poetica-ban ezt írtam korábban: kilonem100.blog.hu/2018/07/26/a_kilo_nem_szazat_jelent

Általában a gondolkodás megkerülésének látom a skatulyázást. Soros-ügynök és Fidesz-bérenc egyszerre itt mindenki, csak nem tud róla. Próbálkoztam rekonstruálni miért született A kiló nem százat jelent blog. Ma már egyszerűbb ars poeticát lopni, mint alkotni. Lopni pedig csak a legjobbaktól szabad. Spiró György: „Nem vagyok róla meggyőződve, hogy van-e világnézetem.” — Nem az lett a fontos, hogy egy író hogyan ír, hanem hogy mit akart mondani, milyen világnézet van a műve mögött... Külön rossz műfaj a politikusok mondatait félrefordítani, s utána olyasmiket elemezni és kommentelni, amit ők maguk sosem mondtak. Még rosszabb, hogy minden mondatba bele akarod látni, hogy ez most Fidesz vagy neked rendes ember vagy LMP.

cicmen 2020.09.20. 12:53:19

@A kiló nem százat jelent.: Nem kell bemutatkoznod, hiszen régóta járok ide. :D
A libbant úr túl korlátolt ahhoz, hogy felfogja és értelmezni tudja az objektív hozzáállást, ti. hogy akár az ellenfélnek is lehet némi igaza és ezt belátni, elismerni nem árulás, hanem a józan gondolkodás jele!

fáskerti elvtárs 2020.09.20. 16:36:53

Kárpáti Márton "jóval az események előtt bejegyeztette a "Van Másik Kft-t". ???

A Van Másik Kft. létesítő okirata a cégnyilvántartás szerint 2020. július 31-én kelt. Dullt július 22-én rúgták ki, a felmondások július 24-én történtek.

"állítólag a Dull Szabolcs mellett szolidaritásból elkövetett csoportos szakmai öngyilkosság célja a főszerkesztő székének megvédése, az Index függetlenségének a megőrzése volt"

Aligha. Dullt kirúgták, és Bodolai világosan közölte, hogy nem veszi vissza. A felmondásoknak nem az volt a célja, hogy megvédje a főszerkesztőt vagy az index függetlenségét, hisz az már elveszett. Azért mondtak fel, mert ilyen körülmények között nem akartak tovább dolgozni.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.21. 09:11:14

@fáskerti elvtárs: akkor pörgesd vissza a dezinformációs adatbázist és keresd vissza, hogy a szerkesztőség ultimátumot intézett a vezetéshez, hogy felmond, ha nem veszik vissza Dullt... ennyi.

Ha valami már 31-én jogerősen be van jegyezva, akkor értelemszerűen korábban alapították. Az átfutási idő akár 30 nap is lehet. Elég hosszadalmas folyamat. Ennyit erről a fact checking-ről. Sztankóczy hivatkozott intejrúját senki sem cáfolta.

Bodolai szintén ugyanezt mondta:

A lap szerint ha hamarosan tényleg új portál jön létre, azzal beigazolódnak az Indexet tulajdonló alapítvány elnöke által megfogalmazottak, aki a múlt heten így reagált a történtekre:

„ha a volt indexesek két héten belül új oldalt hoznak létre olyan kiadóval, amely egy hónapja be van jegyezve, akkor bocsánatkérést várok mindenkitől, mert színjáték volt az egész ”

– mondta akkor Bodolai László.

Szóval az időrend nem stimmel. És a hazug embert hamarabb utolérik, mint a sánta kutyát. Ennyi a történet, Fáskerti elvtárs.

fáskerti elvtárs 2020.09.21. 09:37:13

@A kiló nem százat jelent.:

1.
"Ha valami már 31-én jogerősen be van jegyezva, akkor értelemszerűen korábban alapították. Az átfutási idő akár 30 nap is lehet. Elég hosszadalmas folyamat. Ennyit erről a fact checking-ről."

Ne tedd magad nevetségessé. A cég létesítő okirata kelt július 31-én. Tudod, mi az? A bejegyzés pedig ugyanezen a napon történt. A bejegyzés határideje ugyanis 1 (egy) munkanap. Ha a bíróság ezt valamiért elmulasztaná, 3 munkanap elteltével a rendszer a kérelemnek megfelelően automatikusan bejegyzi a céget.

Semmiféle 30 napos átfutási idő nincs és nem is volt. Most keressek én is valami közmondást a hazug/tudatlan emberekről?

2. Kevered a felmondást a felmondással való fenyegetéssel. Valóban azért fenyegetőztek vele, hogy Bodolai vegye vissza Dullt. De Bodolai az állománygyűlésen világossá tette, hogy ezt nem fogja megtenni. A felmondások ezt_követően történtek.

"ha a volt indexesek két héten belül új oldalt hoznak létre"

Ezt hány hete is mondta Bodolai? Mert új oldal még most sincs. Amúgy mit várt? Hogy elmennek remetének, mert ők csak Bodolainak hajlandók dolgozni?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.21. 09:51:23

@fáskerti elvtárs: nincs előttem nyitva a cégadatbázis, úgyhogy nem nagyon érdekel és minimálisan sem hiszek egy névtelen nicknek, míg többen névvel nyilvánosság előtt állították az ellenkezőjét, lejött a média1-en stb. erőlködhetsz meg csűrheted-csavarhatod, de tele van a sztori lukakkal kezdettől fogva. Kárpáti cége az egyik, bár nem a leglényegesebb elem.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.21. 10:24:40

@fáskerti elvtárs: Megkell köveselek, mert a tömörítés miatt kimaradt egy apróság. Nem a Van másik Kft-ről van szó, hanem egy "elődjéről".

Napokkal Dull Szabolcs kirúgása előtt létrejött az oldal mögött álló Kárpátok Kommunikációs Ügynökség Kft., de nem ez a cég lesz a kiadó
Beszámoltunk már arról, hogy korábban Kárpáti Márton, szintén egykori indexes főszerkesztő-helyettes Van Másik Kft. néven hozott létre új médiavállalatot. A telex.hu tulajdonosa azonban nem a Van Másik Kft., hanem az Internetszolgáltatók Tanácsa által működtetett doménadatbázis szerint egy bizonyos Kárpátok Kommunikációs Ügynökség Kft.

Ezt a céget idén az Opten adatai szerint július 13-án, Dull Szabolcs főszerkesztő július 22-i elbocsátása előtt 9 nappal alapították.

A cég tulajdonosa és ügyvezetője egy bizonyos Kárpáti András, aki Kárpáti Márton testvére. Ő egyébként néhány másik cégben is érdekelt az Opten céginformációs rendszer adatai szerint.

A Kárpátok Kommunikációs Ügynökség Kft. július 13-i megalapításából arra lehetne következtetni, hogy a volt indexesek már előzetesen felkészülhettek a távozásuk esetleges bekövetkezésére, talán megsejthették, mi vár rájuk.

---

Ezt írta a Média1. Nem írtam le 100%-ig helyesen, mert kiment a fejemből a másik cég neve, hogy egyáltalán az egy másik cég. A lényegen nem változtat. Az időrend egy kissé leleplező.

media1.hu/2020/09/04/telex-tavozo-indexesek-uj-hirportal-neve-domain-karpatok/

fáskerti elvtárs 2020.09.21. 13:42:40

@A kiló nem százat jelent.: "A lényegen ez nem változtat."

Jó, de mi a lényeg?

Szerintem annyi, hogy a szerkesztőség látta, hogy mi történik (leginkább tőlük függetlenül): Vaszily érkezése, átalakítási tervek, a vezérigazgató lemondása, új vezérigazgató, majd az ő pár napon belüli lemondása. És Dull eltávolítása előbb az igazgatóságból, majd a szerkesztőségből.

Minden bizonnyal úgy látták, hogy ennek a történetnek hamarosan vége. Ķárpátinak előbb lett elege, és lépett, a többiek meg Dull kirúgása után. És közben - szörnyűség! - lehet, hogy még az is eszükbe jutott, mi lesz velük, ha itt már nem tudnak/akarnak dolgozni.

Bodolai meg próbált lavírozni, de közben elvesztette a szerkesztőség bizalmát. Ahelyett, hogy megpróbálta volna visszaszerezni, inkább megsértődött, és kirúgta Dullt, holott nyilvánvaló volt, ezzel a szerkesztőségnek vége.

alöksz róz 2020.09.21. 20:25:29

ezt még csak most láttam :D
"Szeretnénk egy nagy, független, sokszínű hírportált, mert őszintén hiszünk abban, hogy az olvasók szabad döntéseihez korrekt, pártatlan hírek szükségesek, és ma Magyarországon nagy elérésű és nagy hatású újságra van szükség." - milyen vastag arcbőrük van...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.22. 10:14:08

@fáskerti elvtárs: Bodolai megpróbált lavírozni és jól is csinálta évtizedeken keresztül. A sajtóperek koronázatlan királya érzésem szerint jobban elbodogul a magyar valóság útvesztőiben, mint az az újságíró gárda, aki egyébként azt sem tudta, hogy mit jelent a felmondás és hogyan zajlik. Mert tudjuk, hogy így volt. Elbaszták. Ne szépítsük. Azt hitték zsarolható egy cég vezetése. Behülyítették őket, hogy vagy győznek vagy alapítanak egy új lapot. Mint láthatjuk csak a haverok alapíthatnak. A többiek csak ágyútöltelékek voltak egy értelmetlen médiaháborúban. Ez a lényeg, bró. Akárhogyis nézem, ezer sebből vérzik a történet és nagyon-nagyon csúnya dolgot csináltak, a kollegákkal, Bodolaival, hazudtak, csúsztattak, manipiluláltak, ezek a tények és ez a lényeg. És az egész a végén nem vezet igazából sehova. Lesz egy vergődő n+1. lapocska. Szilynek volt igaza, aki azt írta, hogy legalább a 444-gyel kéne kooperálnia a távozóknak. Azt még reális forgatókönyvnek láttam volna, ha érkezik valahonnan befektető, akit ez érdekel. Persze nem érkezett. Nincs ilyen befektető, mert hisztire komoly ember nem ad pénzt. Nagyon korlátos a PR-produkció elérése. Sokaknak nem forradalom ez, hanem őrültség vagy nem érdekli. Színészkedésnek tartja és konkrétan lesajnálja, hogy ki írja meg mindazt, amiért feljön reggel az oldalra. És most már harmadik hete töreltenül feljön az Indexre ugyanúgy. (A nagy visszaesést a botrányok okozták, nem a szerkesztőségi állománycsere. Ez is beszédes.) Miért gondolja ugyanaz a balhés állomány, hogy, ha egyszer tönkretettek egy lapot, akkor majd komolyan érdeklődni fognak a termékük iránt. Ezek a jogos kérdések. Az újságírás nem zsebforradalmárkodás.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.22. 10:18:28

Hát egen... @alöksz róz: ők szeretnének, csak más ne szeressen.
Éljen a sokszínűség!

Henry Ford elhíresült mondata is így hangzott: "Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete kocsit rendelnek."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.22. 18:09:51

A ballibbantak régi mániája az állami pénzből való lázadás. Ők komolyan hiszik, nekik minden jár, s mindenki köteles fizetni is nekik.

Megunják és hazamennek, ki kell várni.

Koroknay 2 bejegyzést írt 2020.09.24. 03:33:37

@A kiló nem százat jelent.: "a párttagságom és a szerepvállalásom, bármilyen csekély is, az ellenzékhez köt"

Ez a hónap vicce, bró! :))) Kb annyira ellenzéki a te párttagságod, mint a Hazafias Népfront volt az MSZMP mellett.

Megmondom őszintén, én nagyon nem kedvelem Bayer Zsoltot. Mondhatom, hogy szinte semmiben nem értek vele egyet, a stílusát sokszor kifejezetten visszataszítónak tartom. Emberileg mégis összehasonlíthatatlanul többre tartom mint téged, meg a hozzád hasonlókat. Tudod miért? Mert ő legalább nem sorolja magát az ellenzékhez, miközben bő nyállal felszopja a Fideszt. Bármi is a véleménye, nyíltan kimondja és nyíltan bármikor melléteszi, hogy ő hol is áll pontosan és egy percig nem tagadja, hogy kinek a szekerét tolja. Nem játsza meg magát, miután kifröcsögte magát, nem bújik be gyorsan az "az én ellenzéki vagyok" álca mögé, felvállalja az egész szart, amihez a nevét adja.

Ellentébten veled, meg az "ellenzéki párt"-oddal.

Te itt 100%-ban tolod a Fidesz propagandáját, már-már kétségbeesetten próbálod mocskolni, hol az SZFE diákjait, hol az Indexeseket, hol bárkit akit a NER épp ellenségnek jelölt ki, miközben végig hangoztatod, hogy te aztán kurvára ellenzéki vagy, amit kizárólag Fideszesekből álló rajongótáborod bőszen éljeznez is. Azt próbálod bizonygatni, hogy miközben úgy jársz mint egy kacsa, úgy hápogsz mint egy kacsa, úgy is nézel ki mint egy kacsa, te aztán nem kacsa vagy, mert neked papírod van róla, hogy nem az vagy.

Elárulok neked egy titkot: ellenzékinek lenni, nem azt jelenti, hogy aláírtál egy belépési nyilatkozatot egy olyan pártba, aminek a neve eltér az épp kormányzon lévő pártétól, miközben minden kérdésben vadul támogatod a kormányt, ugyanakkor habzó szájjal szidod az ellenzéket. Ahová "a párttagságod és a szerepvállalásod köt". Maximum a pénztárcád köt oda bró, az is csak addig amíg nem kapsz egy jobb ajánlatot.

Koroknay 2 bejegyzést írt 2020.09.24. 03:56:28

@A kiló nem százat jelent.: "Bodolai megpróbált lavírozni és jól is csinálta évtizedeken keresztül."

ÉVTIZEDEKEN keresztül? Az egész Index csak két évtizede létezik, Bodolai pedig 2017-től lett csak a Magyar Fejlődésért Alapítvány elnöke, előtte csak mezei ügyvédként volt kapcsolatban az Index-szel, a NER pedig csak 2018 őszén jelent meg lapnál, a KDNP-s Oltyán József képében, szóval az a nagy lavírozás tartott vagy 1,5 évig. A fene nagy lavírozásról annyit, hogy nem azért kellett Simicskának átadnia az Indexet a NER-nek, hogy nézegessék a kirakatban, pontosan tudható volt, hogy 22 előtt szájkosarat kell tenni rájuk, ebben Bodolainak pedig egy kurva szava nem volt, maximum ideig-óráig alkudozhatott, ha egyáltalán. Amikor megjelent Vaszily Miklós, onnantól a játszma eldőlt, csak idő kérdése volt, hogy mikor kezdődik az Index le/átállítása, ezt mindenki tudta aki nem sík hülye és/vagy agymosott Fideszes.

"A sajtóperek koronázatlan királya érzésem szerint jobban elbodogul a magyar valóság útvesztőiben, mint az az újságíró gárda, aki egyébként azt sem tudta, hogy mit jelent a felmondás és hogyan zajlik."

Mármint az a számtalan díjjal kitüntett újságíró gárda, akik közült többen évtizedes oknyomózi tapasztalattal rendelkeznek és akik az ország legolvasottabb lapját írták? Ja, bioztos. :)

"Mert tudjuk, hogy így volt."

Úgy bírom az ilyen kijelentésket. Minden konteó legfőbb bizonyítéka ez: mert tudjuk!
:)

"Elbaszták. Ne szépítsük. Azt hitték zsarolható egy cég vezetése. Behülyítették őket, hogy vagy győznek vagy alapítanak egy új lapot."

Hitték az apád faszát hitték. Pontosan tudták ők is, hogy mi történik, pontosan tudták ők is, hogy ha Orbán kiadta az utasítást, akkor bárki mondhat, tehet bármit, végig fogják vinni az Index kicsinálását, csak annyi volt a kérdés, hogy az ő asszisztálássukkal történik-e ez vagy nélkülük. Mivel ők VELED ELLENTÉTBEN gerinces emberek, ezért inkább felmondtak és kiugrottak a semmibe.
Pedig élhettek volna ők is olyan gerinctelenként mint te, vehették volna fel a tekintélyes fizetést mint a már NERIndex-hez szegődött barátaid, ha pedig valaki esetleg az Index új irányát firtatta volna rajtuk, ők is jöhettek volna az általad is hangoztatott bullshittel, miszerint nincs itt semmi NER, ők is az "ellenzékhez tartoznak", stb...

Megértem, hogy te miért nem bírod ezt megérteni, hisz nyilván magadból indulsz ki. Számodra, aki bevallottan bértollnok vagy, magától értetődik, hogy pénzért azt írsz amit kérnek tőled, ismeretlenek számodra azok a fogalmak, hogy becsület, tisztesség, újságírói integritás. Persze te nem is vagy újságíró, nem is voltál, nem is leszel soha.

Koroknay 2 bejegyzést írt 2020.09.24. 04:28:43

@A kiló nem százat jelent.: folyt....

"Mint láthatjuk csak a haverok alapíthatnak. A többiek csak ágyútöltelékek voltak egy értelmetlen médiaháborúban. "

Hazudsz bazdmeg. Egyrészt MINDENKI aki az Indexesek közül bárhol, bármikor megszólalt, világosan elmondta, hogy MINDENKI magától mondott fel, senki nem presszionált erre senkit.

Tudom, ez számodra elképzelhetetlen, hogy egy ember az elveiért felmond, tudom te sose tennél ilyet, de hidd el, vannak még gerinces emberek.

A Telex stáblistája ma került ki 70-en vannak rajta! Többen már korábban elszerződtek máshová, szóval alig pár ember maradt aki se ide se oda nem került (egyelőre legalábbis).
Szóval milyen haverok alapíthattak?

Értelmetlen médiaháború az azt jelenti, hogy valaki nem akar olyan csicska bértollnok lenni mint te?

"Akárhogyis nézem, ezer sebből vérzik a történet és nagyon-nagyon csúnya dolgot csináltak, a kollegákkal, Bodolaival, hazudtak, csúsztattak, manipiluláltak, ezek a tények és ez a lényeg."

EZ PONTOSAN AZ AMIT TE CSINÁLSZ! Hazudsz, csúsztatsz, manipulálsz, majd kijelented a semmivel alá nem támasztott - ugyanakkor totális baromság - állításaidról, hogy ezek a tények. Hát bizonyítsd bro, bazmdeg! Attól nem lesz valami tény, hogy nagy pofával kijelented róla, hogy "ez tény" meg "ezt tudjuk". :) Konteó blogon próbálkozz ezzel, ott sikere lesz, de máshol csak égni fogsz.

Látod, ezért nem leszel te soha az életben újságíró. Még a NERIndexbe se kellesz, pedig ott aztán most alacsony a szint, de te még azt se ütöd meg. Intenzív nyalás persze még segíthet, abban jó vagy, meg kell hagyni.

"És az egész a végén nem vezet igazából sehova. Lesz egy vergődő n+1. lapocska."

Aminek már most több támogatója van mint az Indexnek valaha volt. :)
Vajon miért is tűnt el amúgy a támogatás gomb a NERIndex-ről? Hogy lehet, hogy eddig kellett a pénz, de már hirtelen nem kell?

"Azt még reális forgatókönyvnek láttam volna, ha érkezik valahonnan befektető, akit ez érdekel. Persze nem érkezett. Nincs ilyen befektető, mert hisztire komoly ember nem ad pénzt. Nagyon korlátos a PR-produkció elérése."

Hát ezt is beszoptad. :) Úgy látszik, már most, még a lap indulása előtt akadt olyan igencsak komoly ember, aki nem sajnált 70 millió forintot adományozni a Telexre, még csak nem is befektetésként csak támogatásként. "Mert hisztire komoly ember nem ad pénzt" Nos, a hiszti az, amit te csinálsz itt kispofám, ahogy görcsösen próbálsz olyan embereket mocskolni, akiknek te a bokájukig nem érsz fel.

"Sokaknak nem forradalom ez, hanem őrültség vagy nem érdekli. Színészkedésnek tartja és konkrétan lesajnálja, hogy ki írja meg mindazt, amiért feljön reggel az oldalra."

Hol vannak azok a sokak? Kik azok? Te meg a haverok? Szintén aranyos, hogy a saját egyéni véleményedet kiterjeszted egy pontosabban meg nem határozott rétegre és kijelented, hogy ők sokan vannak. Gondolom ez is tény, meg ezt is tudjuk. :)

"A nagy visszaesést a botrányok okozták, nem a szerkesztőségi állománycsere. Ez is beszédes."

Ez is egy újabb, semmivel alá nem támasztott vélemény, amit tényként közölsz. Ez is beszédes.

"Miért gondolja ugyanaz a balhés állomány, hogy, ha egyszer tönkretettek egy lapot, akkor majd komolyan érdeklődni fognak a termékük iránt. Ezek a jogos kérdések.

A támogatások számából elég világosan látszik, hogy elég komolyan érdeklődnek a termékük iránt. Meg abból is, hogy a "távozó Indexesek" Facebook oldalnak már az első napokban 200 ezer követője lett, azóta már több mint 300 ezer van és a lap még el se indult. Neked hány olvasód van bró, hány ember érdeklődik az elcseszett propaganda posztjaid után?

"Az újságírás nem zsebforradalmárkodás. "

Először is, neked kurvára semmi közöd az újságíráshoz, te nem vagy újságíró, hiába képzeled magad annak. Te csak egy nevét se vállaló propagandista bloggerecske vagy, de azért aranyos, hogy te akarsz kioktatni Pulitzer emlékdíjas, Minőségi Újságírás Díjas, Gőbölyös Soma-díjas, Földes Anna-interjúdíjas, stb, stb. IGAZI ÚJSÁGÍRÓKAT, arról, hogy mi is az újságírás. Te mit tettél le az asztalra ezen a téren, hogy ekkora arcod van? Ezt a szar blogot, amiben minden rohadt állításodat félkézzel megcáfoltam? Ahol tényként tünteted fel a véleményedet? Ezt nevezed te újságírásnak?

Az Index egykori újságírói mellett itthon, a régióban, de világszerte is tömegesen álltak ki IGAZI újságírók, komplett lapok, civilek, politikusok, ismert és elismert szakemberek. A te véleményedet csak a NER lakájmédiája szajkózza, senki más.
A Telexnek már 33 ezer támogatója van, 70 munkatársa és 300 ezer követője. Az új NERIndex már ki se meri írni hány támogatója maradt, a látogatói 30-40%-át kapsából elvesztette, pedig a Telex még el se indult.

Ezek a tények, ez az amit tudunk. A többi csak faszság.

Ennyit rólad, bró!

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.09.24. 05:17:35

@Koroknay 2 bejegyzést írt:

Szánalmas a monológod, de úgy látom elgurult a gyógyszer, öcsi. Nem értem, miért fektetsz ennyi energiát abba, ami szerinted nem is számít. Nekem úgy tűnik nagyon is számít.

Miért állítanám magamról, hogy a tök béna ellenzékhez tartozom, amikor ez szerintem vérciki? Cikibb lenne fideszesnek lenni, de ez egy ellenőrizhető tény. Nincs ugyan közöd hozzá, de az értelmes emberek pontosan tudják. Történetesen magasról letojom, hogy mindennek, minden egyszerű és ellenőrizhető ténynek leírod az ellenkezőjét ötször. Ettől még így van.

"te akarsz kioktatni Pulitzer emlékdíjas, Minőségi Újságírás Díjas, Gőbölyös Soma-díjas, Földes Anna-interjúdíjas, stb, stb. IGAZI ÚJSÁGÍRÓKAT"

:D :D :D Hát ilyet! Mennyi sok díjat nyertél tegnap. Annnnnnnnyira gratulálok, Te igazi újságíró!

Bocsánat csupa nagybetűvel IGAZI ÚJSÁGÍRÓ.

Bodolainak jobban hiszek, mint egy névtelenül fenyegetőző kommenthuszárnak, aki tényleg évtizedek óta védi az Indexet sajtóperekben sikeresen, egyengette a jogi ügyeit. Igen, az Index tényleg csak 20 éves. Talán a kb. 15 évre mondhatom azt, hogy évtizedek óta. Annyira szánalmas ez a kekeckedés minden betűn. Kritizáld meg, édesbogaram, inkább az IGAZI ÚJSÁGÍRÓK munkásságát ilyen hévvel. Ha lenne benned egy mákszemnyi hajlam az objektivitásra, akkor meg tudnád tenni, de nincs.

Én sok sikert kívánok a Telexnek, de az Index látogatottságán nem látszik továbbra sem, hogy tömeges felháborodás lenne, hogy most mások is írják az Indexet. Az a büdös nagy helyzet, hogy lapot a korábbi színvonalon azért sokan tudnak szerkeszteni. Én abban bízom, hogy javulni fog a színvonal. Egyelőre nem látom ezt sem. Némely hírközlés ugyanolyan idegesítő, mint korábban. Biztos engem akarnak bosszantani. De egy biztos, régen sem volt fenékig BBC a lap.

Megmondom mikor szenvedett el veszteséget a lap látogatottsága: amikor Dullék szisztematikusan elkezdték rombolni az imidzsét. Ki a fene akarna olvasni egy lapot, amelyik zsebforradalmárkodik. Kurvára nem kiváncsi erre senki. Tessék már észrevenni. Az Index olvasóinak fele egyáltalán nem ért egyet ezzel a balhéval, mert eleve a kormánypártok felé hajlik. Lehet neked ez nem érdekes, de ettől még láthatóan így volt. Az emberek tájékozódni akarnak, nem pedig bevenni a napi adagot az idióta propagandák valamelyikéből.

Az, hogy te egy másik ízesítésűre vágysz, mint a naracsos, tök mindegy. Szánalmas az egész kakaskodásod. És tökre nincs rá szükség.

Koroknay 3 bejegyzést írt 2020.09.24. 12:07:59

@A kiló nem százat jelent.: "Miért állítanám magamról, hogy a tök béna ellenzékhez tartozom, amikor ez szerintem vérciki? Cikibb lenne fideszesnek lenni, de ez egy ellenőrizhető tény."

Igen, azért állítod magadról, mert ciki Fideszesnek lenni, de azt hiszed, ha 1000-rel tolod a Fidesz narratívát és odaírod, hogy te ellenzéki vagy, akkor úgy már minden ok. :) Szerinted ki a franc veszi ezt be, a Fideszes rajongótáborodon kívül?

"Nincs ugyan közöd hozzá, de az értelmes emberek pontosan tudják. Történetesen magasról letojom, hogy mindennek, minden egyszerű és ellenőrizhető ténynek leírod az ellenkezőjét ötször. Ettől még így van."

TUdod a tények akkor ellenőrizhetőek, ha leírod a forrásukat is. Ez az "értelmes emberek tudják duma" is tipikusan konteós oldalak sajátja, szóval ha állítasz valamit, akkor támaszd is alá, ellenőrizhető adatokkal.

":D :D :D Hát ilyet! Mennyi sok díjat nyertél tegnap. Annnnnnnnyira gratulálok, Te igazi újságíró!
Bocsánat csupa nagybetűvel IGAZI ÚJSÁGÍRÓ."

Látom nem csak írni, de olvasni se tudsz, hol írtam magamról, hogy én újságíró vagyok? Szerintem bárki számára világos, hogy az Index újságíróiról beszéltem és nem magamról, de úgy látszik, neked ennek értelmezése is meghaladta a képességeidet.

"Bodolainak jobban hiszek, mint egy névtelenül fenyegetőző kommenthuszárnak, aki tényleg évtizedek óta védi az Indexet sajtóperekben sikeresen, egyengette a jogi ügyeit."

Amire reagáltam, abban úgy fogalmaztál, hogy "Bodolai megpróbált lavírozni és jól is csinálta évtizedeken keresztül.", ami egyértelműen arra utalt, mintha Bodolai évtizedeken keresztül lett volna az Index vezetője, miközben még az ügyvédje se évtizedek óta volt. Láthatóan alapvető tényekkel se vagy tisztában és mégis osztod róluk az észt, amikor pedig felhívom a figyelmed a nyilvánvaló tévedésekre, akkor hisztizel, hogy miért kötök bele minden szóba. Azért bazdmeg, mert te a pártszimpátiád alapján, a Fidesz propagandát segítségül hívva kreáltál magadnak egy számodra szimpatikus narratívát, amivel pont az a baj, hogy az abba nem illeszkedő tényeket egyszerűen nem veszed figyelembe, miközben a saját véleményedet és totálisan téves információiadat közlöd egyértelmű tényként. Amiket persze semmivel nem támasztasz alá, csak annyival, hogy az tény, meg "az értelmes emberek tudják". :)

Na, de ha annyira nagyon tudsz mindent, akkor áruld már el nekem, miért mondott fel, még jóval az újságírók előtt Pusztay András az Index.hu Zrt. vezérigazgatója? Miért mondott fel Ződi Zsolt, Bodolai jóbarátja, mindössze 6 nap után? Bodolai miért nem oldja fel az újságírók titoktartási szerződéseit, ha nála van az igazság és nincs mitől tartania? Azt már tényleg csak a vicc kedvéért írom le, hogy Bodolai szerint ugye Dullt szíjon vezették volna el Németországban, ehelyett a múlt héten inkább kitüntették ott. :) Nem is értem, miért nem Bodolait tüntették ki, hisz láthatóan ő szabad sajtó igazi hőse - legalábbis szerintetek, Fideszesek szerint, hirtelen az lett. Viszont azt se értem, hogy ha Dull ilyen szemét bűnöző volt, akkor miért nem rúgta ki Bodolai azonnal és amikor végül kirúgta, miért ajánlott neki végkielégítést?

"Kritizáld meg, édesbogaram, inkább az IGAZI ÚJSÁGÍRÓK munkásságát ilyen hévvel. Ha lenne benned egy mákszemnyi hajlam az objektivitásra, akkor meg tudnád tenni, de nincs.

Igazi újságírók munkásságán mit kritizáljak? Az Indexen soha nem láttam olyat, hogy semmivel alá nem támasztott véleményeket írtak volna le tényként (külön kiemelve, hogy EZ TÉNY, meg EZT TUDJUK), ha véleményt írtak, akkor minden esetben teljesen egyértelmű volt, hogy az vélemény. De ha tudsz ellenpéldát akkor sorold bátran. Nem emlékszem, hogy az Index mikor vesztett utoljára sajtópert, ellentétben a NER-es barátaid lapjaival. :)

Koroknay 3 bejegyzést írt 2020.09.24. 12:09:02

@A kiló nem százat jelent.: "Én sok sikert kívánok a Telexnek, de az Index látogatottságán nem látszik továbbra sem, hogy tömeges felháborodás lenne, hogy most mások is írják az Indexet. Az a büdös nagy helyzet, hogy lapot a korábbi színvonalon azért sokan tudnak szerkeszteni. Én abban bízom, hogy javulni fog a színvonal. Egyelőre nem látom ezt sem. Némely hírközlés ugyanolyan idegesítő, mint korábban. Biztos engem akarnak bosszantani. De egy biztos, régen sem volt fenékig BBC a lap."

Az látogatottsági adatokat ellenőrizheted a többekközt a dkt.hu-n, vagy az Alexán, ott jól látszik, hogy az Indexnek a balhé előtt átlag 1 millió napi látogatója volt, most meg 6-700 ezer van, többnyire már nem csak a 24.hu, de még a Origo is megelőzi. A lapszerkesztés és az újságírás pedig nagyon nem ugyanaz, majd szólj amikor az új NERIndexen megjelenik az első oknyomozó anyag. :)

"Megmondom mikor szenvedett el veszteséget a lap látogatottsága: amikor Dullék szisztematikusan elkezdték rombolni az imidzsét. Ki a fene akarna olvasni egy lapot, amelyik zsebforradalmárkodik. Kurvára nem kiváncsi erre senki. Tessék már észrevenni."

Látod bazdmeg, megint hazudsz! Beírod a Google-be, hogy Index látogatottság és ott vannak kristálytisztán a számok. Szerintem észre se veszed már, hogy mit művelsz, egyetlen pillanatran nem villan fel az agyadban egy jelzófény, hogy "baszki, előbb ellenőrizni kéne az adatokat mielőtt leírok ilyet", nem bazdmeg, te gondolkodás nélkül leírod a legnagyobb faszságot, utána írod, hogy ez tény, meg tessék észrevenni, aztán kényelmesen hátradőlsz, miközben olyan dolgokat állítasz tényként, amiket három másodperc alatt meg lehet cáfolni, mert kurvára nem azok. :)

Ez úgy működik öcsi, hogy ha állatasz valamit azt alá is kell tudni támasztani, különben jön egy ilyen névtelen kommentelő és lealáz a tarka faszba. :) Az külön aranyos, hogy te kéred számon rajtam (mint egyszerű kommentelőn) a névtelenséget, miközben te (mint bloggazda) is névtelenül írsz. :)

"Az Index olvasóinak fele egyáltalán nem ért egyet ezzel a balhéval, mert eleve a kormánypártok felé hajlik. Lehet neked ez nem érdekes, de ettől még láthatóan így volt. "

Újabb vélemény közlése tényként. :) Kéne már egy számláló, hogy egyetlen kommentben hányszor csinálod ezt. Szóval az igaz, hogy a Index olvasóinak kb. fele Fideszes, azt viszont honnan tudod, hogy közülük hány "nem ért egyet ezzel a balhéval" (bármit is jelentsen ez)? Korábban még azt bizonygattad, hogy lehet úgy a kormánypártok felé hajlani, hogy nem értünk mindenben egyet a kormánnyal, most meg leírod tényként, hogy az olvasók fele Fideszes és akkor mind azt gondolják amit a kormány? WTF? :)

A tény egyébként az, hogy még a Fidesz támogatóinak is csak a 37%-a gondolja azt, hogy "az Index megszűnése annak köszönhető, hogy a főszerkesztő baloldali politikusokkal egyeztetve kiprovokálta a kirúgását", vagyis ha elfogadjuk tényként, hogy az Index olvasóinak fele Fideszes, akkor az valójában azt jelenti, hogy az Index olvasóinak kb. 18,5%-a gondolja azt, hogy itt az újságírók voltak a hunyók, ami bárhogy nézem, kurvára nem a fele, mint ahogy te állítod.
Persze veled ellentétben ezt a számot én nem az ujjamból szoptam ki, hanem a Publicus Intézet, augusztus 11 – 14. között 1017 fő megkérdezésével készített országos reprezentatív közvéleménykutatása alapján mondom.

"Az emberek tájékozódni akarnak, nem pedig bevenni a napi adagot az idióta propagandák valamelyikéből."

Látod ez a baj azzal, amikor az első mondatod hazugság, aztán arra fűzöd fel az egész mondandódat, mert ha a legelső hazugság megdől, akkor dől vele az egész narratívád. Ugye pár bekezdéssel feljebb tisztáztam, hogy az Index látogatottsága kurvára nem esett be Dull alatt, sőt, egyértelműen a legolvasottabb lap volt, azt követően esett be, hogy Dullt kirúgták, ez egyértelműen látszik a számokból, és a helyzet azóta se javult.

Aranyos, hogy a végére eljutottál addig, hogy az Index tulajdonképpen propagandalap volt, holott pár kommentel feljebb még azt írtad, hogy az újságírók a felmondásukkal verték szét. Ja, meg az, hogy van, hogy ezt a (nyilván baloldali) propagandalapot mégis fele részben Fideszesek olvasták? :) Akkor most mégis kíváncsiak voltak az emberek a propagandára, vagy nem volt propaganda, vagy mi van? :)

Neked komolyan nem tűntik fel, hogy mekkora kibaszott nagy ellentmondásokat írsz le?

Koroknay 3 bejegyzést írt 2020.09.24. 12:09:54

@A kiló nem százat jelent.: "Az, hogy te egy másik ízesítésűre vágysz, mint a naracsos, tök mindegy. Szánalmas az egész kakaskodásod. És tökre nincs rá szükség."

A tények makacs dolgok, nem ízlés kérdése, hogy mi a tény és mi nem. Tudom neked ez felfoghatatlan, láthatóan nem is érted, hogy mi a különbség egy ellenőrizhető adatokkal, információkkal megalapozott tényállítás és a magánvéleményed között, ami nagyon szomorú, de sajnos nem egyedülálló. Ha valóban tök mindegy lenne, hogy én (és velem együtt még nagyon sokan) milyen ízesítésűre vágyom, akkor nem írnád már a sokadik posztodat ebben a témában, de valamiért azt érzed, hogy neked továbbra is magyarázni kell a bizonyítványt. Persze amikor mindenki szembejön az autópályan, akkor megértem, hogy miért érzed ezt. De amúgy ez, hogy van, most akkor mégis narancs ízesítésű lesz az Index? Eddig azt bizonygattad, hogy most lesz aztán függetlenobjektív, mert eddig propagandal ap volt. :)

Szerintem pedig igenis szükség van arra, hogy a hazugságaidat, csúsztatásaidat, manipulatív megjegyzéseidet helyretegyem, megcáfoljam és ezzekel szemben a valós, igazolható tényeket közöljem. Szomorú, hogy neked nincs szükséged tényekre és inkább élsz a magad által kreált propaganda világod falai közé zárva, miközben azt hiszed, ha elég sokszor írod le valamiről, hogy tény, akkor az az is lesz. Hát most rám osztotta az élet azt a szerepet, hogy képedbe vágjam: nem bazdmeg, nem lesz az, öcsibró.

Koroknay 3 bejegyzést írt 2020.09.24. 12:20:25

"Ki a fene akarna olvasni egy lapot, amelyik zsebforradalmárkodik. Kurvára nem kiváncsi erre senki. Tessék már észrevenni."

Végülis csak az ország legolvasottabb lapja volt a Dull Szabolcs által vezetett Index, a Telex pedig már indulása előtt szerzett 300 ezer facebook követőt (a nagyját pár nap alatt) és több mint 32 ezer támogatót (pár hét alatt), akik egy kattintáson túl a saját pénzüket is adják a laphoz - ami még el se indult.

Tessék már észrevenni, hogy durván hazudni tetszik mint a vízfolyás!

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.11. 10:40:18

@Koroknay 3 bejegyzést írt: mókás kisöreg vagy. Körbe-körbejársz. Nem. Egyrészt nagyon sok ember szellemi terméke volt az Index, ahova eljtutott, másrészt Dull alatt zuhant be az olvasottság, főleg, amikor elkezdték a saját lapjuk elleni kampányt. Próbálhatod ezt tagadni, elmondhatod ezerszer, hogy nem így van, de vannak a tények, meg vagy te a kis szobában és végtelen mennyiségű képernyőidővel, mert nincs más dolgod az életben, mint nálam posztolgatni a marhaságodaidat.

Természetesen hálás köszönet minden olvasásért és kommentért! Kösznönöm a kiemelt figyelmet és a szüntelen törődést! Megtisztelő.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.10.11. 10:42:30

Rengeteg lap kap adományt. Én magam is támogatok több médiumot. nincs ebben semmi új de nem hiszem, hogy erre egy komoly portál üzleti modelljét alapozni lehetne. Max. ezt a blogot lehet ilyesmire alapozni. Rendes munka mellett minden fillér támogatás jól eső érzés: www.patreon.com/kilonem100
Köszönet!
süti beállítások módosítása