A kiló nem százat jelent.

Hoppál Péter fideszes képviselő kicenzúrázza a kormánytévé híreit is, ha leleplezik a csúsztatását

2020. október 09.

Történelmi szavazáson van túl a Magyar Országgyűlés: egyhangúlag megszavazták az orvosok bérének duplázását. Akár örülhetnénk is, hogy végre valamiben kormány és ellenzék közös nevezőre tudott jutni a nemzet érdekében, de akadt egy fideszes képviselő, aki ebbe a kegyelmi pillanatba is bele tudott köpni: Hoppál Péter Facebook-oldalán jártunk.

hoppal.png

A Hoppál Péter által megosztott kormánypárti Facebook-oldal tacepaója egyszerre állít szűkebb értelemben igazat és csúsztat csúnyán a szó klasszikus értelmében: célja a lejáratás, a hangulatkeltés és a dezinformáció. Az igazság az ugyanis, hogy a viták és az egyébként jogos ellenzéki kifogások ellenére az orvosok béremelését EGYHANGÚLAG fogadta el a parlament október 6-án, az aradi vértanúkra emlékező történelmi napon. Akár szép példája lehetett volna ez a tényleges nemzeti egyetértésnek, mert jó a vita, de néha jó egyet érteni valamiben.

Még a kormánymédia Híradója is kénytelen volt ezzel a címmel lehozni a hírei közt: a szavazáskor nem volt egyetlen képviselő sem, aki nemmel szavazott vagy tartózkodott volna. Voltak viszont természetesen olyan képviselők, akik ezen a napon nem tartózkodtak az ülésteremben, és mint ilyenek nem szavazhattak semmilyen módon, bár az Országgyűlésen ugyan be van kötve az internet, de idáig nem fajult még a használata valamiért a 21. században, én ezt sem értem, de ki vagyok én, hogy megértsek ilyen nagy dolgokat.

hirado.png

Történetesen igaz az állítás Gyurcsány Ferenc, Jakab Péter, Hadházy Ákos, Szél Bernadett, Tordai Bence, Bősz Anett, Varga-Damm Andrea, Szabó Tímea ellenzéki képviselők nem tartózkodtak az ülésteremben, ezért nem szavaztak. De nem nem szavazták meg a sebtében és természetesen egyéni indítványként benyújtott törvényt, ahogy azt Hoppál megosztása sugallja, hanem nem is volt rá módjuk.

Az ülésteremben 165 képviselő tartózkodott és szavazott igennel. Ezt jelenti az egyhangúlag kifejezés. Amiből az is következik, hogy minden jelenlévő ellenzéki és a javaslatot benyújtó kormánypárti képviselő támogatta azt.

Kinek nem volt még rá módja a 199-ből? Ha megnézzük a nyílt szavazási listát kiderül, hogy Orbán Viktor, Semjén Zsolt, Gulyás Gergely, Novák Katalin, Rogán Antal, Varga Mihály, Szijjártó Péter, Kubatov Gábor, Lezsák Sándor, Manninger Jenő, Nagy István, Tuzson Bence, Seszták Miklós, Bíró Márk, Gyopáros Alpár kormánypárti képviselők sem szavazták meg a történelmi jelentőségűnek beharangozott orvosbéremelést. 

Róluk miért nem készít ugyanilyen mémet a "Számok és adatok" objektivitást sugalló nevű oldal? Semmi bajom azzal, ha az ellenzéki álláspontok ellen érvelünk tényekkel és adatokkal, magam is megteszem, ezt hívják objektivitásnak, de ez a mém az adatok egyoldalú kimazsolázása semmi több, mint ilyen a kormánymédia által közölt hírekkel szemben is nettó hazugság. 

121162958_3901625583184358_8850189439632206610_n.jpgEzekkel az arcokkal is elkészülhetett volna a kép, biztos volt olyan tíz év, amikor követelkték...

Nem gondolom, hogy ezen nagyon gondolkodni kellett, mert valóban régi adóssága ez is a magyar államnak az orvostársadalom felé, de azért még maradt ilyen adósság bőven. Vannak még más szakdolgozók is, akik nem részesülnek emelésben egyáltalán és ez a kifogás is jogos volt az ellenzék részéről. Illetve az is, hogy az orvosok kvázi a nagyarányú emelésért cserébe vezényelhetővé válnak bárhova az országban, ami mellett és ellen is lehet érvelni. Én úgy vélem általános munkajogilag sem korrekt egy ilyen kötelezettség: a munkáltató csak akkor rendelkezzen ilyen jogosítvánnyal, ha azt a munkavállaló elfogadja és azért a pluszért cserébe plusz juttatásban is részesül, itt azonban az alapbér emelése az ellentételezés egyedül: vagyis nincs semmilyen ellentételezés.

De talán lehet ezzel együttélni, majd kiderül. Nem lenne életszerű, hogy tartósan Békéscsabára küldjenek egy soproni orvost, távol a családjától, a felmondása szinte garantált lenne, nincs munkáltató, aki ekkora őrültséget bevállal — kivéve talán a nem annyira a racionális döntéseiről híres állami intézmények döntéshozóit, a helyi kis Döbrögiket, akiket lojalitásuk miatt vonnak leginkább kérdőre feletteseik, röviden a kormányzat, és csak ritkán azért, mert jól vagy rosszul vezetik az intézményeiket. Szóval akár a javaslat ellenzésére is lenne jó okunk, de az ellenzéki képviselők (mindegyik frakcióból és a függetlenek is) kivételes és ritkán tapasztalható politikai bölcsességükről tanúságot téve megszavazták végül a nagyarányú béremelést, hiszen minden más politikai öngyilkosság lett volna, amire egyébként hajlamosak, és oly gyakran sétálnak be kormány csapdájába, nem érzékelve a magyar valóságot, amiről sokat írtam már. Itt most dícséretes közepest érdemelnek teljesítményükért. 

Az is látható, hogy ha valaki visszapörget a Híradó.hu oldaláról készült screenshot-ra, hogy a fideszes politikai gépezet olajozottan együttműködve a kormánymédiával arra készült, hogy az ellenzék vagy egyes képviselői nemmel szavaznak végül, és azt majd véres kardként hordozhatják körbe a kormánypárti többségű közvéleményben. Az URL ugyanis megőrződött: "élő-kiderul-kik-támogatják-az-orvosi-béremelést" – erre ment volna ki a játék. Ennek kárpótlásaként készült a mém és nem kell aggódnunk, biztos volt durvább is betárazva... Jól látható a Fidesz gépezetének működése. A nyomok tökéletesen árulkodnak, hogy mi volt a szándék és miért hiúsult meg a mutatvány. 

Mindez azonban nem zavarta a legelkötelezettebbeket: Hoppál Péter a nyilvánvaló hazugságot is érdemesnek tartotta megosztani, hogy egy jót rúghasson ellenfeleibe. Ráadásul elegáns módon a fideszes mémoldal ajánlója nélkül, amiben egyébként ugyanúgy szerepel, hogy bizony fideszes képviselők sem szavazták meg a béremelést, de azért ez nekik se vette el a kedvüket egy jó kis mém megalkotásától.

Nem tettem hát mást, úgy éreztem fel kell hívnom a jó honatya figyelmét a tévedésre és erre legalkalmasabbnak és egyben leghitelesebbnek a kormánymédia Híradó.hu-s hírét tartottam... Hoppál Péter azonban volt annyira gerinces és nagyvonalú, hogy a kormánymédiától sem tűri meg az ellentmondást és azonnyomban törölte a kommentemet és természetesen le is tiltott az oldalán, ahol semmilyen más aktivitást nem fejtettem ki és egy árva szónyi kommentárt sem fűztem a dologhoz, pedig hát lett volna mit. Hát ilyen képviselő Hoppál Péter. Ha füllentésen csípik, nem elnézést kér, hanem cenzúrát alkalmaz. Akár saját szócsövükkel szemben is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr4416233004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nylul 2020.10.10. 16:08:30

@MAXVAL birсaman közíró: Tehát a kisember az, akit elnyomnak?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.10. 16:15:17

@Nylul:

Nem csak az. Az is, akit nem nyomnak el, de ő se nyom el senkit.

Nylul 2020.10.10. 16:24:04

@MAXVAL birсaman közíró: Ahh értem. Akkor a kisember definíciónkban különbözünk. Tehát ha jól állt értem, akkor szerinted a világ ebből a szempontból bináris: vagy kisember, vagy uralkodó elit?

Nylul 2020.10.10. 16:46:45

@MAXVAL birсaman közíró: Ok, akkor most vonatkoztass el a saját kisember definíciódtól, fogadd el, hogy ez az én szememben nem bináris, és olvasd újra, amikről beszéltünk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.10. 16:51:00

@Nylul:

Olvastam. Nem mondtad meg te mit értesz "kisember" alatt. Úgy tűnik te kisember alatt a segédmunkást, a munkanélkülit, az aacsony tudású embert, s a közepes tudású, karriert nem építő embert érted. Ennek neve azonban nem kisember, hanem underclass, alsóosztály, s alsó-középosztály.

Sir Galahad 2020.10.10. 17:14:35

@Hunyadi János3: Téged nem vágtak ki innen? Hogy rohadnál meg...

Nylul 2020.10.10. 17:41:31

@MAXVAL birсaman közíró: Jól látod, igen, nagyrészt ezt értem ezalatt.

Azt viszont vedd figyelembe, hogy nincs olyan általánosan elfogadott definíció, hogy 'kisember'.
Te binárisan értelmezed ezt a fogalmat, másoknak meg - akár kontextustól függően is - mást jelent.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.10. 17:51:04

@Nylul:

Te társadalmi rétegződésre utalsz, ami egész más ügy. Ebben a bevett rend az, hogy 5 osztály van:
- felső osztály: a gazdasági irányítás emberei, a nagy pénzek tulajdonosai,
- felső középosztály: jellemzően a nem tőketulajdonos felső menedszeri réteg,
- alsó középosztály: sikeres önálló kisvállalkozók, jobban fizetett beosztottak,
- alsó osztály: fizikai munkások,
- underclass: segédmunkások, munkanélköliek, gettólakók, leszakadtak.

Ebben az értelemben alsó középosztály vagyok.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.10. 19:06:07

@Sir Galahad: Dolgozott egy csomót, a blogger meg egy mozdulattal el fogja tüntetni az egészet. :-))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.10. 19:38:44

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Ha nem dolgozik Matyi, nem kap szabadjegyet a Soros-romkocsmába seggtáncra, a 4 órás polcmenedzseri munkájából meg nem telik normál jegyre, így bele kell húznia.

Nylul 2020.10.10. 19:51:03

@MAXVAL birсaman közíró: 'Te társadalmi rétegződésre utalsz,'
Így van, de érzésem szerint a kategorizálásod pontatlan, én konkrétan ez alapján háromba is besorolható vagyok, illetve egyikbe sem, tekinve, hogy tőketulajdonos is vagyok.

Mit jelent az, hogy 'bevett rend'?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.10. 19:53:51

@Nylul:

Csak 1 csoportban lehetsz.

Pl. hiába van tőkéd, nem vagy társadalmi értelemben tőkés, ha nem tudsz a tőkédből megélni.

Bevett rend = ez a jellemző kategorizáció.

Nylul 2020.10.10. 19:57:35

@MAXVAL birсaman közíró:
'Bevett rend = ez a jellemző kategorizáció' - hol van ez leírva? Ki által lett ez a jellemző?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.10. 20:00:17

@Nylul:

Ez szokott lenne szociológiia elemzésekben. Ez mutatja a társadalom szerkezetét.

Nylul 2020.10.10. 20:06:14

@MAXVAL birсaman közíró: Mutass már egy példát, ahol ez a szerkezet van!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.10. 20:13:09

@Nylul:

Pl. ez: https://21kutatokozpont.hu/wp-content/uploads/2020/06/Fidesz_titok_21_Kutatóközpont_tanulmány.pdf

Nylul 2020.10.10. 21:27:14

@MAXVAL birсaman közíró: Ebben nyoma nincs annak, amit írtál. Elit/közép/alsó-közép/underclass + a kategóriákon belül elég komolyan differenciál. Tehát nincs olyan, amit mondtál, hogy 'felső középosztály: jellemzően a nem tőketulajdonos felső menedszeri réteg,' például.

A Gilbert model meg kb 'bb évi meztelenül napozott' szintű bulvár nonsense, egyetlenegy szociológiai tanulmányt nem találtam, ami erre épít - persze lehet, hogy csak rosszul kerestem - de te majd megvilágosítasz. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.10. 21:32:18

@Nylul:

Mindegy, adtam neked hivatkozást, ez a lényeg, pedig nyilvánvaló dolgokra semmi értelme hivatkozást kérni.

Sokféle kategorizáció van, de amit én írtam, az kb. közös mindegyikben.

Olyan viszomnt nincs, mely szerint te egyszerre 3 csoport tagja vagy.

Következő kérdésed mi?

Nylul 2020.10.10. 21:42:44

@MAXVAL birсaman közíró: Te ezt írtad:
'
- felső osztály: a gazdasági irányítás emberei, a nagy pénzek tulajdonosai,
- felső középosztály: jellemzően a nem tőketulajdonos felső menedszeri réteg,
- alsó középosztály: sikeres önálló kisvállalkozók, jobban fizetett beosztottak,
- alsó osztály: fizikai munkások,
- underclass: segédmunkások, munkanélköliek, gettólakók, leszakadtak.
'
Ezt az első hivatkozásod nemhogy nem fedi le, de még felül is írja ezt.

A második úgy ahogy lefedi, viszont elég sanszosan bullshit, mivel egyetlen komolyan vehető külső link sem volt a wiki oldalon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.10. 21:46:02

@Nylul:

Nagyjából írtam neked egy egyszerű osztályozást, tudományos részletesség nélkül.

Nylul 2020.10.10. 21:56:35

@MAXVAL birсaman közíró: Akkor viszont mit jelent az, hogy:

'Ebben a bevett rend az, hogy 5 osztály van:'?

Két forrást linkeltél. Az egyikben 4, a másikban 6 fő kategória van.

Szóval hol van itt igazolva a 'bevett rend'?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.10. 21:58:15

@Nylul:

Mint mondtam, ez egy alapvető osztályozás, semmi egyéb. Vannak durvább és finomabb verziói is.

Nylul 2020.10.10. 22:26:06

@MAXVAL birсaman közíró: Tehát a
'
- felső osztály: a gazdasági irányítás emberei, a nagy pénzek tulajdonosai,
- felső középosztály: jellemzően a nem tőketulajdonos felső menedszeri réteg,
- alsó középosztály: sikeres önálló kisvállalkozók, jobban fizetett beosztottak,
- alsó osztály: fizikai munkások,
- underclass: segédmunkások, munkanélköliek, gettólakók, leszakadtak.
'

'Ez szokott lenne szociológiia elemzésekben.' - valójában hamis állítás.

Semmilyen - általam ismert - szociológiai elemzésben sem szerepelt ez a tagozódás. és te sem mutattál olyat ami ezt megerősítené.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.10. 22:28:55

@Nylul:

Nem hamis állítás, mert ez szokott lenni az ilyen elemzések alapja ténylegesen.

Persze értelek, érdemi ellenérved nincs, így megpróbálsz mellékes részletekbe belekötni.

Nylul 2020.10.10. 22:56:46

@MAXVAL birсaman közíró: 'Nem hamis állítás, mert ez szokott lenni az ilyen elemzések alapja ténylegesen.'

Egyet mutass, ahol a bircatorium az elemzés alapja!

Vagyis:
'
- felső osztály: a gazdasági irányítás emberei, a nagy pénzek tulajdonosai,
- felső középosztály: jellemzően a nem tőketulajdonos felső menedszeri réteg,
- alsó középosztály: sikeres önálló kisvállalkozók, jobban fizetett beosztottak,
- alsó osztály: fizikai munkások,
- underclass: segédmunkások, munkanélköliek, gettólakók, leszakadtak.
'

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.10. 22:59:54

@Nylul:

Már mutattam, nem fogok miattad keresni nyilvánvaló dolgokat.

Nylul 2020.10.10. 23:13:16

@MAXVAL birсaman közíró: Ohh, tehát ha te úgy gondolod, hogy valami nyilvánvaló, akkor az nyilvánvaló. Nem vagy te egy kicsit ballib?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.10.11. 09:51:03

@MAXVAL birсaman közíró: Igaz. De azzal szerintem sokat kell vesződnie, mert azt keményre kell fújnia és akkor nem űzheti kedvenc szórakozását, hogy tűvel szurkálja.

Nylul 2020.10.12. 10:52:56

@MAXVAL birсaman közíró: Értem, szóval nem tudsz mutatni. Így is jó.

Nylul 2020.10.12. 13:49:35

@MAXVAL birсaman közíró: Nem mutattál. Két cikket linkeltél, amik nem arról szólnak, amiről beszélsz.

Nylul 2020.10.12. 20:08:58

@MAXVAL birсaman közíró: Nem.

Két forrást linkeltél. Az egyikben 4, a másikban 6 fő kategória van, te az ötöddel erősködsz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.12. 20:29:55

@Nylul:

Hülyének tettedet magadat?

Volt egy vita arról, hogy mi a kisemberség, s hogyan én milyen rossz ember vagyok, mert nem szabadultam meg a kisemberségtől.

Kiderült: te kisemberség alatt egész mást értesz. Innen jött magyarázatom a társadalmi osztályokról.

Te ebbe kötöttél bele, mivel az eredeti vitában elbuktál. Miközben a szociológusok zöme beszél osztályokról/rétegekről, ezt te is jól tudod.

Persze ezt is lehet játszani, csak minek?

Nylul 2020.10.15. 00:27:49

@MAXVAL birсaman közíró: Döbbenet.. Te már azt sem tudod, hogy kivel, miről vitázol. :D

Semmilyen vita nem volt a kisemberségről. :D

'hogyan én milyen rossz ember vagyok, mert nem szabadultam meg a kisemberségtől.'

Ilyet meg főleg nem mondtam.

Nem vagy rossz ember. Egy tök átlagos emberke vagy. Amolyan nem nagyon okos, és nem kicsit buta.

De ezzel semmi gond nincsen.. :)

Nylul 2020.10.15. 21:18:40

@MAXVAL birсaman közíró: Semmin nem lepődök meg. Hogy te így gondolod, az pont azért van, mert nem tudsz dolgokat. Hiányosak az ismereteid + kijutott neked egy genetikai hendikepp.
Ennyi.
Te egy spektrumzavarral élsz együtt, amiért kicsit irigyellek is, mert tök jó lenne 1.5 biten értelmezni a világot.
Csak sajnos emiatt amiket, és ahogy leírtam, az hozzád egyszerűen nem jut el. Nem tudod értelmezni. Vaknak kell elmagyarázni, hogy milyen a piros.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.15. 21:22:48

@Nylul:

Tehát akinek más a véleménye, mint neked:
- annak hiányosak az ismeretei,
- elmebeteg az illető,
- s képtelen értelmezni a világot.

Nylul 2020.10.16. 00:25:05

@MAXVAL birсaman közíró: Hoppá, hogy jött elő az, hogy 'vélemény'? :D
Te mindig 'tényeket' adsz elő, még sosem láttam tőled olyat, hogy 'véleményem szerint', 'én úgy gondolom, hogy'..

Bytheway: Az ismereteid hiányosak, ez tény. Saját bevallásod szerint spektrumzavarral élsz, ez tény.

' s képtelen értelmezni a világot.' - ilyet meg nem mondtam, ezt csak te gondoltad bele.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.16. 09:23:09

@Nylul:

"' s képtelen értelmezni a világot.' - ilyet meg nem mondtam, ezt csak te gondoltad bele."

Mondtad. Íme:
- " kicsit irigyellek is, mert tök jó lenne 1.5 biten értelmezni a világot"
- "Csak sajnos emiatt amiket, és ahogy leírtam, az hozzád egyszerűen nem jut el. Nem tudod értelmezni. Vaknak kell elmagyarázni, hogy milyen a piros"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.16. 09:24:07

@Nylul:

"Te mindig 'tényeket' adsz elő, még sosem láttam tőled olyat, hogy 'véleményem szerint', 'én úgy gondolom, hogy'.."

Mi értelme lenne ezt minden mondathoz hozzátenni. Te amikor beszélsz, azt mondod "én azt mondom, hogy" vagy eleve mondod?

Nylul 2020.10.16. 19:21:38

@MAXVAL birсaman közíró: De, az asperger a DSM-V szerint 'autizmus spektrumzavar'.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.16. 19:24:28

@Nylul:

Mindegy, mivel az aspergernek semmi kapcsolata az értési képességhez, márpedig te ebben az értelemben hoztad fel.

Az aspergeres lehet elmefogyatékos, lehet zseni, s bármi a 2 között, egyszerűen nincs hatása az értelemre.

Nylul 2020.10.16. 19:41:17

@MAXVAL birсaman közíró:
-----
Mondtad. Íme:
- " kicsit irigyellek is, mert tök jó lenne 1.5 biten értelmezni a világot"
- "Csak sajnos emiatt amiket, és ahogy leírtam, az hozzád egyszerűen nem jut el. Nem tudod értelmezni. Vaknak kell elmagyarázni, hogy milyen a piros"
-----

Ebből hogy hoztad össze, hogy 's képtelen értelmezni a világot.'? :D

1.5 biten értelmezed a világot, igen. Tehát nagyjából fekete-fehéren, szinte csakis a saját komfortzónádon belül, zömében egy olyan buborékba zárva (és hiába vagy olvasott, átlagosnál jobban tájékozott, csak az a cherry-picking ne lenne..), amiből nem szívesen lépsz ki.
Amit tökre megértek, mert ez teljesen természetes egy aspergeresnél.

Nem 'képtelen vagy' értelmezni a világot, hanem sokszor nem tudod felfogni az árnyalatokat, az átmeneteket. Főleg, ha azok nem passzolnak a világképedbe.

A te fejedben az eddigi tapasztalataid alapján generált kategóriák léteznek, amik amolyan fix pontokat, egyfajta állandóságot biztosítanak neked, pont azt, amire egy aspergerenek szüksége van.

Szóval ne mondtam, hogy képtelen vagy értelmezni a világot. Értelmezed, mégha időnként félre is. És azért írtam 1.5bitet, mert egyébként van benned egy pici nyitottság, csak ez sokkal lassabban működik, mint másoknál.

Nylul 2020.10.16. 19:49:15

@MAXVAL birсaman közíró: 'Te amikor beszélsz, azt mondod "én azt mondom, hogy" vagy eleve mondod? '

Így van. Amikor véleményt mondok, azt minimum hozzáteszem, hogy 'szerintem'. Amikor nem vagyok biztos az adott témában, akkor 'nem biztos, hogy igazam van'.

Ezek tök jófej mondatok, már csak azért is, mert mert a vitapartnereimre nem eröltetem rá a tévedhetetlenség látszatát.

Nylul 2020.10.16. 20:13:29

@MAXVAL birсaman közíró: 'Mindegy, mivel az aspergernek semmi kapcsolata az értési képességhez, márpedig te ebben az értelemben hoztad fel.'

Nem, nem így hoztam fel.

Azt emlegetem az elejétől fogva, hogy nincs elég tudásod, ismeretanyagod, hogy megértsd! Hiába magyarázom a magfizikát a 14 éves lányomnak, kurvára nem fogja megérteni, mert hiányozik az a tudásbázis, ami egyáltalán lehetővé tenni a megértését.

A különbség közted és a lányom között, hogy ő tudja, hogy mit nem tud. Keresi azokat a tudásmorzsákat, amikkel ezt a disszonanciát feloldja.

Te ezt az űrt nem információ, tudás, okosság alapján töltöd be, hanem a meglévő sztereotípiáid alapján kialakított - többé-kevésbé hamis következtetésekkel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.16. 20:38:03

@Nylul:

Tehát most ismét leírtad: aki mást gondol, mint te, az egybites. Buta egy troll vagy te...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.16. 20:39:01

@Nylul:

Aki nem telejsen hülye az tudja, hiogy amikor X mond valamit, az X álláspontja. Te teljesen hülye vagy?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.16. 20:40:50

@Nylul:

Tehát aki nem fogadj el a te álláspontodat, arra az egyetlen lehetséges magyarázat, hogy az illetpnek nincs meg a szükséges tudása ehhez?

Tudom mit nem tudok. S olyan témákról nem sozktam beszélni.

Szerintem meg a TE szöveged alapul hamis következtetéseken, bizonyísd ennek ellenkezőjét!

Nylul 2020.10.16. 21:01:24

@MAXVAL birсaman közíró: 'Tehát most ismét leírtad: aki mást gondol, mint te, az egybites. '

Megint nem írtam ilyet. Megint hamisan következtettél, csak azért mert a disszonancia feloldása neked így a legegyszerúbb.

'aki mást gondol' - rólad beszélgetünk. És szintén nem, nagyon sokan vannak a blog.hu-s kommentelők között, akikkel sok mindenben nem értünk egyet, de elfogadom a véleményüket, mert tudom, hogy sok mindenben nincs abszolút igazság.

Nem mondtam, hogy 1 bites vagy, de ezt már leírtam fentebb. :)

'Buta egy troll vagy te'

Igen, néha trollkodok, mert épp olyan kedvem van. :)

De ez most pont nem az. Te is tudod.. (Bár a sosem fogod bevallani :D)

Kicsit mélyebben átmasszíroztam az egodat a saját szinteden megfogalmazva.
Használd egészséggel, ingyen volt! :)

Nylul 2020.10.16. 21:08:24

@MAXVAL birсaman közíró: Nem, csak vitakultúrában pár szintel fentebb vagyok, mint te. :)
De jó látni, hogy ledobod a láncot, ez már közel hiszti. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.16. 21:12:59

@Nylul:

De. azt írtad.

Aki a dolgokat másképp értelmezi, mint te, az szerinted képtelen a dolgokat értelmezni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.16. 21:14:19

@Nylul:

Vitakultúrád siralmas.

Nem érvelsz,
Amint lehet, félreviszed a vitát.
Személyeskedsz.

Arra tippelek, hogy egyszeráen tipikus ostoba liberális vagy.

Nylul 2020.10.16. 21:15:06

@MAXVAL birсaman közíró: 'Tehát aki nem fogadj el a te álláspontodat, arra az egyetlen lehetséges magyarázat, hogy az illetpnek nincs meg a szükséges tudása ehhez?'

Megint csúsztatsz, mártírkodsz, és olyat adsz a számba, ami nem mondtam. :D
Neked, személy szerint Maxval whatevernek nincs meg a tudásod. Semmi mást nem mondtam. :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.16. 21:19:07

@Nylul:

Tehát aki nem ért egyet veled, annak nincs meg a megfelelő tudása?

Nylul 2020.10.16. 21:20:50

@MAXVAL birсaman közíró: Woo beküldted a liberális jokert! :D
Szóval aki téged kritizál, rávilágít a gyengesédeidre, az liberális? :D

Nylul 2020.10.16. 21:22:24

@MAXVAL birсaman közíró: Háromszor mondtam el. De legyen negyedszerre is: NEKED nincs meg a tudásod.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.16. 21:22:46

@Nylul:

Nem, de ate magatartásod kifejezett liberális. Azaz képtelen vagy elfogadni a pluralizmust, a véleménykülönbséget, szóval aki más álláspontot mond, az:
- vagy buta,
- vagy lefizették,
- vagy troll.

Nylul 2020.10.16. 23:21:26

@MAXVAL birсaman közíró: Megint csúsztatsz, téves következtetéseket vonsz le.

' szóval aki más álláspontot mond, az:
- vagy buta,
- vagy lefizették,
- vagy troll. '

Sosem mondtam ilyet.

Nylul 2020.10.16. 23:23:51

@MAXVAL birсaman közíró: Nem Bircám, hanem a kb 15+ éves 'munkásságod' alapján.

Nylul 2020.10.17. 20:41:21

@MAXVAL birсaman közíró: Visszaolvastam, nem mondtam ilyet. :D
Viszont te baromi nagy rutinnal forgatsz ki szavakat, értelmezel át mondatokat, csak hogy passzoljon a világképedhez.

Nylul 2020.10.17. 20:54:37

@MAXVAL birсaman közíró: Milyen konkrétan? Sok éve élsz a neten - és szinte csak a neten - ennyi hozzászólásodból egy átlag user is tud egy profilet felhúzni.. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.17. 22:38:54

@Nylul:

Az "igen" szót "átértelmezem" igennek, ez valóban hatalmas csúsztatás részemről.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.17. 22:40:07

@Nylul:

Ez nem érv. Marhaság ráadásul.

Szóval a vitát lezárom: buta troll vagy. Szólj a gazdádnak, ne rúgjon ki.

Nylul 2020.10.17. 23:09:33

@MAXVAL birсaman közíró: Hmm ennnél azért többet néztem ki belőled. :D Tényleg ennyire lealáztakak, hogy csak egy 'Szólj a gazdádnak, ne rúgjon ki.' -ra telik tőled? :D

Nylul 2020.10.17. 23:16:02

@MAXVAL birсaman közíró: Már azt sem tudod, mire válaszolsz! Pihenj kicsit, és gondold át az életed! :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.18. 07:10:26

@Nylul:

Ez van, troll, ezt csúnyán elbuktad. Te vagy kb. a kétszázadik kis libbant, aki megpróbál engem sarokban szorítani, s eddig mindenki elvérzett a csatában.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.18. 07:12:08

@Nylul:

Életem át van gondolva sokszorosan. Még azt is sokszor megtettem, hogy liberális szemmel gondoltam át, s mindig arra jutottam: a liberális szemlélet szart se ér.

Nylul 2020.10.18. 19:20:02

@MAXVAL birсaman közíró: Igen, a kis alternatív valóságodban. :) Ugyanis itt csak te harcolsz, más meg röhög rajtad. :D

Még egyszer: A legtöbbször nincs elegendő tudásod azokban a témákban, amikben megnyilvánulsz.
A call-center (ami még mindig nem kólcenter, amivel már pár éve beégettelek) kisfőnök vonalon el tudom képzelni, hogy releváns tapasztalatod van, de másban nem - legalábbis nem sikerült megmutatnod idáig.

Az információkat begyűjtöd, saját vélt/valós igazságod szerint cherry-picking-elsz, a nemtudásod hézagait kitöltöd valami neked tetsző következtetéssel, ami vagy igaz, vagy nem.

Itt a tökéletes példa: 'Szólj a gazdádnak, ne rúgjon ki. ' - Szabadidőmben épp kedvem van/volt neked válaszolgatni. Te - és javíts ki, ha tévednék - már fejben felvettél Soros fizetési listájára. :D
Holott még azt sem tudod igazolni, hogy liberális lennék, de a kis fejedben már ez tényként él. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.19. 06:07:00

@Nylul:

A tudományos módszertan ellen érvelsz, ennek oka az, hogy nem maradt egy érved se.

Többi mondatod eddig százszor elismételt alaptalan marhaság.

Nylul 2020.10.21. 01:32:24

@MAXVAL birсaman közíró: Egyrészt közel mindenben megcáfoltalak, másrészt a 'Többi mondatod eddig százszor elismételt alaptalan marhaság.' nem az én játszóterem, te szoktál általában bullshit generátor szintű jajjasoros hisztiket tolni.

De győzz meg!

Bizonyítsd be, hogy Soros alkalmazott vagyok - Te állítottad.
Bizonyítsd be, hogy 'libbant' vagyok - Te állítottad.

'Még egyszer: A legtöbbször nincs elegendő tudásod azokban a témákban, amikben megnyilvánulsz.
A call-center (ami még mindig nem kólcenter, amivel már pár éve beégettelek) kisfőnök vonalon el tudom képzelni, hogy releváns tapasztalatod van, de másban nem - legalábbis nem sikerült megmutatnod idáig.

Az információkat begyűjtöd, saját vélt/valós igazságod szerint cherry-picking-elsz, a nemtudásod hézagait kitöltöd valami neked tetsző következtetéssel, ami vagy igaz, vagy nem.

Itt a tökéletes példa: 'Szólj a gazdádnak, ne rúgjon ki. ' - Szabadidőmben épp kedvem van/volt neked válaszolgatni. Te - és javíts ki, ha tévednék - már fejben felvettél Soros fizetési listájára. :D
Holott még azt sem tudod igazolni, hogy liberális lennék, de a kis fejedben már ez tényként él. :D
'

Nylul 2020.10.21. 01:38:46

Ebben a threadben igazolásként hoztál 2 linket arra, hogy az általad állított 5 az egyik szerint 4 a másik szerint hat.
Bocs, de ezt még adni fogom párszor. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.21. 06:21:48

@Nylul:

Тök mindegy mi a státuszod és ki vagy, ami itt számít egyedül az az amit mondasz.

Azt mondod, hogy aki pl. nem biológus szakember, annak nem lehet érvényes álláspontja az élővilágról?

"információkat begyűjtöd, saját vélt/valós igazságod szerint cherry-picking-elsz"

Ahogy ezt MINDENKI más is teszi, még tudósok is.

Nylul 2020.10.21. 23:33:49

@MAXVAL birсaman közíró: 'Тök mindegy mi a státuszod és ki vagy, ami itt számít egyedül az az amit mondasz.'

Nem, az számít, amit teszel. És ennek egy nagyon pici részhalmaza az, hogy 'amit mondasz".

'Azt mondod, hogy aki pl. nem biológus szakember, annak nem lehet érvényes álláspontja az élővilágról?'

Nem, ezt megint a te alternatív univerzumodból képzeled belém. Felejts már el azokat a felütéseket, hogy 'te azt mondod' vagy 'tehát akinek más a véleménye, mint neked', stb.. Ez hatalmas vitatechinkai fail. Te eljátszol engem a saját prespektívádból, holott én nem vagyok te, te meg nem vagy én, így nem adhatod az én számba a saját elképzeléseid.
És ezen a kérdőjel sem segít.

'Azt mondod, hogy aki pl. nem biológus szakember, annak nem lehet érvényes álláspontja az élővilágról?'
Hülye kérdés, még lezaccolva a formális vitatech failt is. Lehet érvényes álláspontod arról, hogy az ég kék, a fű zöld. Ez a skála egyik vége, amit kb mindenki tud - tekinthetjük evidenciának.
A skála másik vége, hogy egy crispr technológiával átszabott, génmanipulált kukorica vetőmag vajon okoz-e hosszú távon rákot?
Van erről érvényes álláspontod? Nem hiszem. Nekem sem.

Itt jön a képbe a tudás.
Ha én egy molekuláris biológus lennék, ne adj'sten genetikai szakirányban, akkor valszeg lenne egy álláspontom a crispr technológia által befaragott kukoricamagokról.

De mivel nem vagyok az, ezért csak véleményem van a témáról, amit sosem próbálnék meg abszolút igazságként eladni, mint ahogy te szoktad..

Nylul 2020.10.21. 23:40:01

@MAXVAL birсaman közíró: 'Ahogy ezt MINDENKI más is teszi, még tudósok is.'

Pontosan. Csak ehhez kell tudás is. Viszont mivel alapvető közgáz (+egyéb) ismereteid hiányoznak, ezért nem érted meg, hogy mit magyaráznak az emberek neked.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.22. 06:21:16

@Nylul:

Mivel nem simerlek, eleve anoním vagy, így számomra az egyetlen alapja a megítélésednek az, amit leírsz. Azt hiszem, ezt még te is megérted.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.22. 06:23:11

@Nylul:

"hogy egy crispr technológiával átszabott, génmanipulált kukorica vetőmag vajon okoz-e hosszú távon rákot? Van erről érvényes álláspontod? Nem hiszem. Nekem sem."

S az általunk megvitatott ügyekben hol van ilyesmi.

Egyébként meg a konkrét kérdés - a társadalmi osztályok léte - pont ilyen "az ég kék, a fű zöld" kategória, te mégis belekötöttél.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.22. 06:24:45

@Nylul:

"Viszont mivel alapvető közgáz (+egyéb) ismereteid hiányoznak, ezért nem érted meg, hogy mit magyaráznak az emberek neked."

Tehát akinek más a véleménye, annak egyetlen oka, hogy az illető nem ért a témához? Megint ugyanide jutottál el, troll.

Nylul 2020.10.22. 21:26:09

@MAXVAL birсaman közíró: Ahh ok, ez most így leesett, értem mire gondolsz, és igazad van.

Nylul 2020.10.22. 21:32:23

@MAXVAL birсaman közíró:
'S az általunk megvitatott ügyekben hol van ilyesmi.'

Itt:
'Pl. arra hogyan képes a tőkés profitot produkálni, honnan a többlete, hogyan képes kizsákmányolás nélkül ezt elérni.'

Ugyanis innen indult el az egész.

'Egyébként meg a konkrét kérdés - a társadalmi osztályok léte - pont ilyen "az ég kék, a fű zöld" kategória, te mégis belekötöttél.'

Nem vitattam a társadalmi osztályok meglétét. az általad elképzelt felosztását vitattam.

Nylul 2020.10.22. 22:07:21

@MAXVAL birсaman közíró: 'Tehát akinek más a véleménye, annak egyetlen oka, hogy az illető nem ért a témához?'

Nem, ilyet megint nem mondtam, és kénytelen vagyok brendelezni:

'Nem, ezt megint a te alternatív univerzumodból képzeled belém. Felejts már el azokat a felütéseket, hogy 'te azt mondod' vagy 'tehát akinek más a véleménye, mint neked', stb.. Ez hatalmas vitatechinkai fail. Te eljátszol engem a saját prespektívádból, holott én nem vagyok te, te meg nem vagy én, így nem adhatod az én számba a saját elképzeléseid.
És ezen a kérdőjel sem segít.'

'Tehát akinek más a véleménye, annak egyetlen oka, hogy az illető nem ért a témához?''
Ahhoz a témához, amit az előbb említettem, te, mint birca, nem értesz. Ez tény. Vagyis nem mindenkire vonatkozik ez a kijelentés, csakis rád.
Mert te dobálózol közgáz nonsensekkel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.23. 07:55:25

@Nylul:

Én magam is elmondtam, amit leírtam, az egy egyszerűsített felosztás, s nem az a lényeg, hogy pont ez-.e a felosztás, de nagyjából ilyen szokott lenni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.23. 07:57:26

@Nylul:

"'Pl. arra hogyan képes a tőkés profitot produkálni, honnan a többlete, hogyan képes kizsákmányolás nélkül ezt elérni.'
Ugyanis innen indult el az egész."

A kérdésre a válasz nem létezik objektív, tudományos módon. K9zgazdasági irányzattól függ. Van aki szerint ez a kizsákmányolás eredménye, más szerint ez a vállalkozó tevékenységének a jogos bére, megint más szerint ez egyfajta szerencsejáték-nyermény: a kockázatvállalás szerencsés kimenetele.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.23. 07:58:56

@Nylul:

Az a te dolgod, hogy te a te univerzumodban mkit hiszel, de az azétrt túlzás, hogy ezt a hitedet objektív tényként adod elő.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.23. 08:01:24

@Nylul:

"Mert te dobálózol közgáz nonsensekkel."

A közgáz nem természettudomány. Még az sincs, ami megvan a természettudományokban: konszenzus (persze az is változik, de szinkrónikusan legalább van). A közgáz társadalomtudomány, azaz ami az egyik közgáz iskola szerint úgy van, az a másik szerint esetleg hülyeség.

Nylul 2020.10.25. 22:45:27

@MAXVAL birсaman közíró:
'Az a te dolgod, hogy te a te univerzumodban mkit hiszel, de az azétrt túlzás, hogy ezt a hitedet objektív tényként adod elő.' - bocsi, de most egészen konkrétan magadról beszélsz.

Nylul 2020.10.25. 23:05:46

@MAXVAL birсaman közíró:
'A közgáz nem természettudomány. Még az sincs, ami megvan a természettudományokban: konszenzus (persze az is változik, de szinkrónikusan legalább van).

Ez ok. De ettől még ez még mindig nonsense: ''Pl. arra hogyan képes a tőkés profitot produkálni, honnan a többlete, hogyan képes kizsákmányolás nélkül ezt elérni."

Én tőkés (is) vagyok, baar a te definíciód szerint kisember - holott kurvára nem egy szinten vagyunk, de ez most mindegy. :D

De ezt te el sem tudod képzelni.. Mert nem tudsz, csak hiszel..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.26. 05:36:49

@Nylul:

Nem, nem magamról. Alapvetően manapság a liberálisok azok, akik komolyan elhiszik, hogy a liberalizmus egyenlő a függetlenséggel, objektívitással.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.10.26. 05:38:33

@Nylul:

Hiába van tőkejövedelmed, ha nem abból élsz, ebben az értelemben ugyanúgy nem vagy társdalmilag tőkés, mint ahogy a lottón nyerő kisember se kaszinótulajdonos.
süti beállítások módosítása