A kiló nem százat jelent.

NYITNIKÉK! Falra hányt nemzeti konzultáció a lezárások ellen

2021. március 24.
  • 74% szerint az első lépések között kellene enyhíteni a 20 órai kijárási tilalmon 
  • 87% támogatja azt, hogy nyissanak meg az éttermek, kocsmák, szórakozóhelyek,
  • a sportlétesítmények nyitását 75% szeretné nagyon — a legfrissebb nemzeti konzultáció szerint.
  • 0% valósult meg mindebből.
  • 100%-ban ment pocsékba a járványmédiává redukálódott hazai újságírás egész éves munkássága. Ez alapján senki sem vette be a rémmeséiket?

A nép beszélt: itt a tavasz, NYITNIKÉK. Ám ebbe a tavaszváró madárcsicsergésbe most csúnyán beleugattak...

És úgy tűnik a hangos kisebbség akarata érvényesült. Nem vitás ezen kívül: rajtunk a járvány harmadik hulláma is. Ez az új hullámos dolog viszont semmilyen szempontból nem hozott újat, mint a második. Már megszokhattuk volna, ahogy azt is, hogy sehol egyetlen országban sem segítette a védekezés hatékonyságát a helyi vállalkozások ellehetetlenítése. Ahogy ennek kapcsán idéztem: "Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más legyen." 

Most mit lehet tenni? Meghajlunk a kisebbség akarata előtt is.

Legyünk modorosak: egy választások előtt álló kormány egész biztos nem merné vállalni annak az ódiumát, hogy olyan látszat alakuljon ki, hogy egy egyébként mindentől függetlenül romló pillanatnyi járványstatisztika valamilyen általuk hozott enyhítéssel lenne összekapcsolható. Még az sem elég, ha lóhalálában európai bajnokok vagyunk oltásban. Ahogy a pártpolitikai béklyók alól felszabadult Schiffer András mondta egy interjúban: rendkívül méltatlan a halálos áldozatok számával kampányolni a kormány ellen. De az ellenzék ezt teszi és nincs olyan mélység, a győzelem csekélyke reménye is szentesít minden eszközt.

De mivel a kormányzat sem gyakorolt soha gesztusokat ellenzék felé, sőt, kifejezetten játszik arra, hogy az ellenzéki vezetésű önkormányzatokat nehéz helyzetbe hozza járványvédelem ürügyén és akár "saját" önkormányzatai rovására is (a fent látható módon meglepően alacsony népszerűségű) ingyenes parkolással vagy az önkormányzatok helyi iparűzési adójának önkormányzatok kárára való "eljótékonykodásával", amivel azoknak a vállalkozásoknak az adóterheit csökkentenék, amik azt amúgy sem tudnák már megfizetni, mert csődbe mentek.

Mi sem könnyebb, mint mások pénzén gavallérkodni?! (Persze mi mást tesz a politika, mint mindig ezt: az adófizetők pénzéből jótékonykodik. Ez már egy újabb szint és nyilván hungaricum.) Ennek hagyománya van a magyar kormányok politikájában már. 18 éve a szocialista Medgyessy-kormány is az ökormányzatok kontójára emelte meg drasztikusan a közszférában dolgozók bérét.

A magyar alkotmányos berendezkedés csodája, hogy az anyagi felelősség és a döntés meghozatala gyakran nem ugyanabban a kézben van. Persze az is feltétel lenne, ha felelősen gondolkodó felnőtt polgárok választanának kormányzatot, és nem állami emlőkhöz szoktatott kvázi-kiskorúak. 

Még a minimálbér megállapításánál is formálisan tárgyalóasztalhoz ülnek a kormány, a munkáltatók és a munkavállalók. Az önkormányzatoknak nincs közvetlen ráhatása az országos döntésekre. Érdemes volna esetleg felvetni egy olyan második kamara létrehozását, ahol az önkormányzatok képviselői foglalnak helyet, mint Németországban a tartományoknak, megfelelő felelős jogállami ellensúlyt képezve a rendre elszentelenedő, felelőtlenül demagóg kormányzatokkal szemben. (A színük láthattuk teljesen irreleváns, ezért ezt a problémát sem egy kormányváltás fogja megoldani.)

Ilyen felvetést persze nem hallunk. Ehelyett pl. az ellenzéki főpolgármester plakátkampányba kezd, hogy nem fogja senki elvinnni a szemetet és le fog állni a BKV — hivatalosan ezeket a szolgáltatásokat nem adókból tartjuk egyébként fent, hanem szolgáltatási díjakból. De ezen az érvelési hibán átlépve azt is megállapíthatjuk, hogy még az ellenzék egyetlen hiteles vezetőjének tekinthető Karácsony Gergelynek (a többi miniszterelnök-aspiránsnak semmilyen komoly felelős döntéshozó tisztsége vagy tapasztalata nincs) sincs javaslata a megoldásra, ehelyett nem is teljesen megalapozott hangulatkeltéssel próbálja politikai propagandacéljaira felhasználni az egyébként valóban bicskanyitogató kormányzati döntéseket. Félig tehát teljesen igaza van. Másrészt meg nagyon nem.

Az önkormányzatok jogfosztása és kifosztása ugyan politikai nonszensz, a kormányzati despotizmus legékesebb példája, de nem a magyar politikai rendszer legrosszabb gyermekbetegsége ez. Már ha egy harmincéves gyermeknek tekinthető, márpedig több mint harminc éve élünk működő demokráciában. (Hagyok teret a kommentelőknek, hogy erről véleményt formáljanak.) Márpedig ez a harmincéves sajnos tényleg egy túlkoros gyermek —  nemcsak fejétől bűzlik a hal. A demokrácia mindig olyan, mint a démosz, amely uralkodik. És ezen nincs mit szépíteni sajnos. Érdemes a pártok kritikáján túl magunknak is tükröt tartanunk.

A nép beszélt, és bár látszólag egyértelmű az üzenet: NYITNI KÉNE! A népnél "össze-visszabeszélőbb" vénasszonyosabb fecsegőt nem sokat ismerünk. Kivéve persze a járványmédia orvoscelebjeit és celebvirológusait, akik mellőzött vidéki egyetemi állásaikból most érezték meg, hogy eljött az ő 15 perc hírnevük — a hiteles tájékoztatás kárára. De ezúttal nincs lemaradásunk a fejlett nyugattól. A helyzet ott sem rózsás. Sőt.

Akit nem tett amnéziássá a very-long-covid, emlékezhet októberben is megkérdezték hasonló módon a népet egy nemzeti konzultáción és akkor ezt mondta, ugyanaz a nép: 

  • A maszkviselést 83% ktámogatja (dacára annak, hogy a járvány csak erősödött)
  • A rendezvények korlátozását 79% (bár a rendezvények önkéntesek, résztvevői nem is veszélyeztetettek)
  • Az országhatárok lezárását szintén 79% (miközben már rég behurcoltuk a vírust, mivel Magyarország nem egy sziget)
  • A távolságtartás elrendelését 78% (már ha sikerülne betartania a sok amúgy is a képembe mászó honpolgárnak)
  • A védekezéshez szükséges eszközök kiviteli korlátozását 64% (bár mi masszívan importra szorulunk)
  • Az időseknek fenntartott védett idősávot pedig 62% (amit aztán népszerűtlensége miatt visszavontak)
  • Az ingyenes parkolást és az oktatási intézmények bezárását egyaránt 61% (azt hinnéd mindenki szeret ingyen parkolni, 39% tud két lépésnél tovább gondolkodni — az iskolákat viszont most jó érzékkel amíg lehet nyitva tartottuk)
  • A(z akkori enyhébb) kijárási korlátozásokat 59% támogatta. 

Tehát a kijárási korlátozásoknak is megvolt a masszív többsége — és a feloldásuknak is pár hónapon belül. Csodálatos a demokrácia. Nem vitás szintén, hogy a kormányzati konzultációk eredménye nagyjából mindig előre kódolt, a kormányzat politikájának megerősítésére használja a konzultációt, nem nyílt társadalmi viták lefolytatására, amire egyébként nagyon is szükség volna. Ahhoz, hogy a kormány megtudja mit gondol az ő népe ugyanis nem kell másfélmillió embernek kitöltenie egy kérdőívet, elég hozzá 500-at megkérdezni, és nyilvánvaló, hogy ezt megtették előtte, közben és utána is — percről percre figyelik, mint valami a közvetítést egy focimeccsen.

A kormány rajta tartja a kezét a nép pulzusán — és egyéb ingóságain is persze.

Hogy az ellenzék mivel babrál eközben, nem tudom, a politikailag korrekt megfogalmazás szerint a telefonjával játszik.

Meg az én idegeimmel. 

Nyilván feltűnt mindenkinek, hogy hullámról hullámra egész más megoldásokat konzultál meg (néppel, tudósokkal) a kormányzat és az ellenzék és tart tudományosan egyedül üdvözítőnek, egyszer 3-kor zárnak be a boltok, máskor meg 7-kor.  Ennek a szánalmas és színvonaltalan politikai brazil szappanoperának az áldozata eközben persze nem más, mint maga a járványvédelem — magyarán az emberek élete, jó esetben csak életminősége, tűrőképessége, kedélyállapota.

Nem hiszem egyébként, hogy a nép képes és alkalmas lenne ilyen kérdések eldöntésére.

A legutóbbi kérdőív hagyott is egy kiskaput a válaszadóknak, hogy a(z amúgy virtuális) felelősséget magukról lerázva mondhassanak véleményt: a korlátozások feloldásának fokozatosságát is be lehetett pipálni. 88% ixelte be ezt. És érthetett alatta bármit, akár 5 év múlvát is.

12% covid-sztálinista ávós-nyilas reinkarnáció vélte úgy, hogy amíg egy kicsi járvány is van, addig semmiféle nyitás nem jöhet szóba. Gondolom ők óvóhelyen élnek egy éve, valószínű ezért nem szembesülnek a valósággal, hogy azért nem az ebola dühöng a pesti utcákon...

Ha hihetünk Merkely Bélának, márpedig ő is a média egyik orvoscelebe, akár 40%-unk már átesett a fertőzésen, ami 4 millió ember, vegyük észre, hogy ha ebből 18 ezer túlnyomórészt nagyon idős, idős és beteg, sokszor eleve már más betegségben haldokló ember halt meg, az ugyan lehet sokkoló azoknak, akik nem bújják a KSH kiadványait minden évben, de elemi matematika alapján is egy közepesen súlyos járvánnyal tanultunk meg együttélni.

Egyébként legtöbbünk szuperül, és ha nem veszélyeztetik közben a megélhetésünket a lezárásokkal, akkor a továbbiakban is tudnánk élni, mint az influenzával. Maszkot hordani, D-vitamint szedni, szellőztetni, távolságot tartani, kezet mosni, bevásárolni a nagyinak és lebeszélni arról, hogy elmenjen egy stadionkoncertre,... ésatöbbi.

De a hangos kisebbség nem ezt akarta.

És az ő szavuk nyomott most inkább a latba. Ez is matematika: 12%-nyi hiperaktív szavazó bőven eldönthet egy választást. A kevésbé felhergelt csendes többség meg úgyis dönt majd valahogy, ahogy eddig döntött, mert nem cseréli hetente le a sztereotípiáit. Nem várható, hogy tömegek fognak a kormány ellen szavazni, mert megpróbál valamit tenni egy halálos járvány ellen, ugyebár?

Viszont a pánikba esett 12%-ból biztos választók veszíthetők vagy állíthatók át a másik oldalra, ha úgy alakul. Ez határozza meg mindkét politikai oldal mozgásterét. És mivel a lezárások nem a legelborultabb elképzelésekhez igazodnak, a többség számára inkább elviselhetőek, és számottevő pláne szalonképes ellenállás nem is tudott ellene megszerveződni. Ne tessék haragudni, de amíg egy szakállás testépítő, egy próbaidő alatt kirúgott pályakezdő újságíró és egy homofób-cigányellenes szélsőjobb szatelitpárt a hazai lezárásellenesség zászlóvívője a közvélemény szemében addig nem is fog. 

Hátradől, hogy "na ugye, mindenki hülye, aki mást gondol", mint az a szalagcím, amit tegnap félig elolvasott az egyik bulvárlap címlapján — márpedig csak bulvármédia van, más nagyon nincs. Magyarországon nincs történelme a pluralizmusnak, mindenki ugyanazt bégeti, legfeljebb egy másik nyájban — a másként gondolkodásra pedig nyájimmunitást szerzett nemzedékek óta.

Annak ellenére, hogy ott van az ATV-n az Öt, több olyan közéleti személyiséggel, akikben nem biztos, hogy sok közös van de az igen, hogy nem járatták le magukat a pártpolitikában: Hont András, Ceglédi Zoltán, Puzsér Róbert, Konok Péter, vagy a köztiszteletben álló irodalmár, Nyáry Krisztián. És természetesen az, hogy ők is és én is és még nagyon sokan úgy gondoljuk, hogy az így aztán végképp értelmetlen, felemás lezárások, "mert én azt megmondtam" önkényeskedések és bigott házmesterkedés NÉLKÜL is lehet hatásosan védekezni egy járvánnyal szemben. Függetlenül attól, hogy annak veszélyességét magunkra vagy szeretteinkre nézve, milyen szintűnek érezzük. Rendszerint a legtöbben túlértékelik ezt a veszélyt a szenzációra éhes tömegmédia által közvetített fals kép alapján. De nem ebben van köztünk vita.

Ez szubjektív.

Van, akit az anyukája nem engedett a városi homokozóba se játszani, más meg a tyúkszart szedte fel a baromfiudvarban.

Magyarán mindenkinek igaza van. 

A lényeg, hogy hatásosan lehet védekezni anélkül is, hogy tönkretennénk a vendéglátóipart vagy a kisvállalkozásokat ...meg az iskolás szülőket.

Azon túl, hogy soha semmilyen tudományos alapja nem volt annak, hogy emberéleteket ment az, hogy szelektíve bezáratunk egyes üzleteket, míg más tömeges érintkezési formák "engedélyezve vannak" máshol, mint pl. a tömegközlekedés vagy az élelmiszerboltok. Talán igaza van azoknak, akik azt mondják, hogy egy valódi és teljes lezárás a most már tényleg komikussá váló "csak két hétig" jelentősen csökkenteni tudná az új fertőzések számát. És lehet, hogy ez működött Pekingben meg Vuhanban, a szupermegbízható kínai statisztikák is megmutatták. Más kelet-ázsiai országok meg ezzel ellentétes utat választottak. Meg más európai és amerikai államok is.

De nem fogjuk ebben a posztban most végigvenni, hogy mi működött a legjobban, mert valószínű nem az számít, hogy mit csinált egy ország, hanem az, hogy a népessége mennyire, milyen arányban kitett a járványnak.

Tehát: ismétlés. Mindenki tudja, hogy a koronavírusnak szinte csak és kizárólag legyengült, beteg, túlsúlyos, többnyire szív és érrendszeri betegségekkel küzdő áldozatai vannak, döntően olyanok, akik sokévtizedes rossz életmóddal tették magukat hajlamossá sok más betegségre is vagy sajnos már életük végén jártak. Lehet hőbörögni a kommentekben, de ez tavaly február óta nem változott, bármit is ír le a fake news média. Lehet ezt ignorálni meg cenzúrázni is persze. Marha sokat fog segíteni. Főleg néhány vakcinagyártó profitján a sokadik teljeskörű, "most még muszáj" átoltás után, ami után "csak újabb két hetet kell mindig kibírni".

Flattening the curve:

A korlátozások célja nem az volt, hogy meg tudjuk általuk védeni a veszélyeztett népességet.

Tudtuk, hogy nem tudjuk.

A vírusok ott vannak a levegőben. Lényegében mindenütt. Szégyen, de az idősek megvédésére valójában ténylegesen kísérletet sem tettünk. A járvány a szó szerint lezárt idősotthonokban és kórházakban szedte az áldozatait túlnyomórészt, és nem kint a tessék-lássék lezárt társadalomban. Ha valamiért dühösnek kéne lennünk, akkor ezért a sikertelenségért annak kéne lennünk, egyedül azonban csak a svéd döntéshozók kértek elnézést ezért a kudarcért, mert a svéd intézkedések célja az idősek megvédése volt az egész társadalom értelmetlen korlátozása helyett.

Nem a nyájimmunitás elérése akár emberéletek árán, ilyet senki sem határozna meg célként, a nyájimmunitást előbb-utóbb eléri a társadalom úgyis. Ami fontos most: a harmadik hullámban a svédek látványosan megoldják valahogy az idősek védelmét, mert a halálozási adataik olyanok, mint nálunk tavaly tavasszal. A titkukat én sem tudom.

A svédek valamit nagyon jól csinálnak.

De lehet "csak" annyi, hogy az ő vezető orvosaik nem a tévébe járnak, hanem gyógyítanak, és egyszerűen jobban tudják kezelni a betegeket, mint mi. Ahogy mondjuk Németországban és Svájcban is bizonyítottak, hogy azért ezt is lehet jobban csinálni egy év után. Nem azért, mert annyival több pénzük van. A megfelelő profilaxis akár olcsóbb is lehet, mint annak elmulasztása: mondjuk egy elkerülhetetlen lélegeztetőgépre helyezés. Kezdve olyan apróságokkal, hogy odaát legalább a D-vitaminszintjét megmérik alkalomadtán a betegnek. Míg itt teliszájjal hagyják, hogy röhögjön a szuperolcsó D-vitamin említésén is a korlátoltságával elmaradottságunkban fároszként világító hazai médián felnevelt közvélemény. Ennyit erről a vitáról. És igen: Svédországban, Finnországban is közegészségügyi programok vannak erre. Talán meg is látszik, nemde?

(Lehet röhögni, hiszen Magyarország minden másban jóval fejlettebb, mi, van ok röhögni, mi? Hát nincs. A svédnél 41 ezerrel több halottal minden egyes évben, ami ennek az elcseszett országnak a legpontosabb látlelete.)

De. Nézzük azon országoknak a listáját, akik még szintén lezárások nélkül kezelték sikeresen a járványt. Többnyire más hatásos vagy hatástalan eszközökkel, de leginkább hiteles kormányzati kommunikációval, társadalmi összetartással — hatásvadász bulvárhírek és haszonleső politikai manipulációk helyett. Már az nyilvánvaló népegészségügyi előnnyel jár, ha az emberekkel nyíltan beszél a politika és nem hazudozik össze-vissza, tudós elitje pedig nem a hírnévért haknizik, mint az állítólag háborús állapotokat élő COVID-osztályt a tévéstúdiókból vezető Zacher Gábor, akinek szabad idejében még vidéki turnékörútra is van energiája, talán némileg ezzel árnyalva a Zacher szerint is évek óta összeomló, túlterhelt egészségügy örökké eladható és örökké igaz mítoszát, ami kétségtelenül mindig jó ürügy az orvosbárók kezében a zsarolásra és az amúgy idehaza rendkívül gyászos kórházi statisztikák (pl. COVID gyógyítása esetén is)  kimagyarázására. Csak éppen szakmailag nem tisztességes. És a magyar ember a gyászos teljesítmény után is tátott szájjal csodálja ugyanazokat, akket előtte szidott...

Nem mentem most messzebb, csak a Wikipediáig: világszerte számos állam nem alkalmazott lezárást, egyáltalán, némelyik meglepő lehet a listán — tehát csak a jegyzőkönyv kedvéért tehát, nemcsak Svédországról van szó:

 Belarusz [669]
 Brazília Roraima [670][671]
Rondônia
 Burundi [672]
Flag of Cambodia.svg Kambodzsa [662]
 Japán [661]
 Tanzánia [673]
 Nicaragua [663]
 Dé-Korea [656]
 Svédország
 Taiwan [655]
 Türkmenisztán
 USA Arkansas [667][668]
Iowa
Nebraska
North Dakota
South Dakota
Wyoming
 Uruguay [674]

A lista azóta bővült. Tucatnál is több amerikai állam és város oldotta fel még a maszkviselés szabályait is, mert nem bizonyultak hatásosnak, akkor pedig minek? Texas, Colorado stb. Azt is tudjuk, hogy a magyar, a brit és az amerikai kormány is tett az első hullám tapasztalatai után olyan kijelentést tényleges tanulmányokra és nem orvoscelebek interjúmondataira építve, hogy az amúgy is hatástalannak ítélt lezárások károsabbak, mint a járvány maga és ezért nem kerülhet rájuk sor újra. Ezt az apróbetűs kiegészítést tette hozzá a politika persze, hogy mindig legyen kibúvó, ha nagyon nincs más megoldás.

A világ előbb-utóbb jó eséllyel belátja, hogy van és kell legyen más megoldás és nem kell úgy fütyülni, ahogy mondjuk az egyszeri szoftvermilliárdos fütyül, lehet, hogy az egyszeri 444-ügyeletes hasra esik a Bill Gates által szponzorált, de soha egyetlen helyes járványelőrejelzést sem adó álintézetek apokalipszis-jóslataitól, tény brutális médiagépezet dolgozik alájuk, de mi már nem. Ha nem is teljesen okos a közvélemény, de  a számok alapján azért  teljesen mégsem hülye. Téves riasztások nélkül is van elég bajunk és tudunk vigyázni magunkra.

Nyitni kéne. Most. Mert nincs mire várni.

A blog 2015 végén azért indult, hogy az ideológiai szekértáborokon túllépve tiszta vizet öntsön a pohárba.
Olvasottságunk 2020-ban lépte át az egymilliót.
Posztjainkat számos országos és helyi portál megosztotta vagy hivatkozta az Indextől a Mandinerig, a Mércétől a Propellerig, a Hírolvasótól a Kapuig, a Balmixtől a social mediáig...
Köszönöm, ha lájkolod és megosztod írásainkat, kövess minket: facebook.com/kilonem100, ha támogatni szeretnél: patreon.com/kilonem100 — köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr816476108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piffu 2021.03.28. 00:36:27

@alöksz róz:
"ezek közül egyik se, csak másképp gondolja mint te. megesik az ilyesmi."

Nos, ezzel kapcsolatban az van, hogy sok mindenféle dologban lehet másként gondolni dolgokat. Pl. átlagpasas szerint fiatal, karcsú, nagymellű nővel a legkellemetesebb a szex, de van olyan is, aki szerint kigyúrt bajszos, izmos férfivel, vagy ladyboyyal, netán gyerekkel, vagy kecskével. Erről lehet másként gondolkodni. Vagy arról, hogy a krumplistészta a finomabb, netán a mákos, vagy a túrós, szalonnapörccel. De még arról is jókat lehet "mást gondolni", hogy Volvó, BMW, Audi, vagy Saab a jobb SUV. És mindenkinek igaza lehet. De egy olyan kérdésben, hogy volt-e tavaly bármiféle halálos világjárvány, ami MIATT (nem mellett!) nagyságrendekkel több ember halt meg, mint egyébként szokott, erről nem lehet "mást gondolni". Vagy igen, vagy nem a válasz és ez a két válasz közül az egyik igaz, a másik nem.

"Néha az igazság egyértelmű (...). Csak azok nem látják, akiknek érdekük fűződik hozzá."
S. Bolton

Piffu 2021.03.28. 00:55:20

@Sir Gombóc: még annál is hülyébb vagy, mint eddig látszott az írásaidból.
Biztos, hogy találkoztam a vírussal. Ha ez a vírus annyira rettentően fertőző, ahogy előadták (vagy előadtátok, ez ugye nem tudható, hogy ki a kovidszektás és ki a kovidhasbarás) akkor már régen átment rajtam-rajtunk többször is. Ha a vírus annyira fertőző és egy covid teszttel megállapítható a fertőzés, akkor biztos, hogy mindannyian észrevétlenül megfertőződtünk, mert pozitívra teszteltekkel többször is több időt eltöltöttünk lappangási időben. Nyaggattak is minket telefonon az erre kitalált vegzálók, de persze, ahogy másoknak sem, nekünk sem volt semmi bajunk, ahogy a nyugdíjas, elhízott, krónikus beteg fogorvosnak, vagy fül-orr-gégésznek, körzeti orvosnak SEM lett semmi baja. Ellenben oltás utáni covidfertőzésről és megbetegedésről mesélhetne neked jónéhány orvos és gyógyszerész.

"Ez a tünetmentes többség egy mítosz, csak pár kisszámú esetre lehet valójában igaz. Ezzel csak nyugtatják magukat a tudatlanok."
Nem, a mítosz az, amivel a hozzád hasonló tudatlanokat etetik, a valóság meg egészen más.

"Dr. John Ioannidis professzorra, aki a világ egyik legtöbbet idézett, nagy tudású orvosa, többek között a Stanford Egyetemen tanít és néhány héttel ezelőtti tanulmányában kimutatta, hogy az emberek legalább 80%-a már rendelkezik a T-sejtes immunitással a covid kapcsán, ami leegyszerűsítve annyit jelent, hogy nincs itt semmi látnivaló, tessék kérem oszolni - ez kb olyan, mint egy sima influenza"

Idén megvolt a nátha, 3 nap alatt ment át rajtam, komolyabb következmény nélkül. Rá pár hétre bekaptam ezt a szart is, sokkal enyhébb tünetekkel, felső légúti tünet semmi, csak rossz közérzet, fáradtság, hőemelkedés. De már 11. napja nem tudok dolgozni emiatt. Egyik nap picit jobb, másnap kezdődik elölről..

És mi bizonyítja, hogy "ezt a szart" kaptad be? Egy vacak teszt? Ha viszont elfogadjuk, hogy csak és kizárólag c19-es vírus fertőzhetett meg, nem foglalkozunk azzal, hogy a teszt mi mindenre mutathat pozitív eredményt, akkor most cáfoltad meg saját magadat. Enyhe tünetekkel, némi fáradtsággal átvészeled te is ezt a rettentőenhalálosvilágjárványt. Szedjél napi 8.000 D-vitamint és 2-3000 C-vitamint, mozogj sokat szabadlevegőn - persze ne maszkban - és pihenj eleget. Oszt jónapot.

De, haltak meg 40-es életerős emberek alig pár nap alatt 80%-ra roncsolódott tüdővel.
Kik (nem név szerint), hol, boncolták-e őket, mivel tesztelték, hányszor tesztelték?

"De továbbra is dugd a fejed a homokba"

Te dugod a fejedet a homokba, én folyamatosan tájékozódom, nem ugyanazt a lejárt lemezt játszom le egy éve ugyanolyan hamisan.

climenews.com/az-egesz-vilagon-becsaptak-a-gyanutlan-embereket

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.28. 10:21:00

@Wildthing: TÉVEDÉSBAN VAGY. A BCG valóban előnyt jelent. De kezdettől fogva a D-vitaminra fogadtam De ez tök mindegy. A tudomány erősítette meg ezt. A tények, tények. Nyáron nincs járvány. Vajon miért?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.28. 10:23:48

@And37: sem akkor sem most nem volt igazi lezárás. Szerencsére. Az tény, hogy akkor sokan nem mentek dolgozni. De azt nem lehet bírni. Viszont későn ért ide a vírus, ezért a D-vitamin szintünk hamarabb tért vissza, minthogy jelentőset menjen. És lehet valóban, hogy a BCG miatti részleges védettségünk segített az elején. Ezeket mondták a tudósok.

Etniez 2021.03.28. 11:48:12

"Mi" mindegy mondtuk, hogy a nemzeti konzultáció egy hülyeség, balek aki időt fordít rá.

Etniez 2021.03.28. 12:04:56

@Piffu: Durva, hogy ennyire együgyű emberek léteznek és a legkomolyabb konteókat is beszpjk :)

Etniez 2021.03.28. 12:08:23

@Piffu: immunrendszerre vakcinával lehet "gyúrni".

A D-vitamin a tüneteken enyhíthet, de ma már ebben sem biztosak. C-vitamin nem játszik coviddal.

Immunrendszert nem lehet felkészíteni a covidra, csak oltással.

Etniez 2021.03.28. 12:10:31

Ez a blog szinte már csak a pandémiával foglalkozik...

And37 2021.03.28. 12:24:04

@Etniez: "Immunrendszert nem lehet felkészíteni a covidra, csak oltással. "

Ez szerintem nem igaz. immunrendszert és légzést is fel lehet rá készíteni, hogy egyrészt nagyobb esélyed legyen a veleszületett immunrendszerednek élből legyőzni (mint a gyerekeknek), másrészt ha beszívod és immunrendszered a túlreagáló kategóriába tartozik, akkor még legyen erőd lélegeztetőgép nélkül is felköhögni meg levegőt kapni az ötödik-tizedik lázzal töltött napon is.

Immunrendszer kapcsán az a szerencsénk a Bossche-interjú alapján, hogy egyelőre még nem "tanulta meg" ugyanazt a trükköt, amit az influenza már igen, hogy az első körös védelmünk elől elrejtőzik, ezért ha fiatal vagy és egészséges, akkor emiatt nagyon kicsi az esélye, hogy teljesen padlóra küld.

Viszont azzal, hogy egy teljesen átfertőzött társadalomra küldjük rá nem tökéletes védőoltást, tökéletes lehetőséget nyújtunk rá, hogy kialakuljon egy olyan változat, ami kikerüli a védőoltás nyújtotta részleges védelmet.

Piffu 2021.03.28. 12:33:23

"Ezt kerested?"
Még nem tudom, az eredetileg elmentett linkek nem működtek, egyik sem, amit linkeltem, ott szépen sorban szerepeltek az évek egymás alatt, ez a menü is megváltozott. Ha ezt kerestem, nagyon köszi, kellenek az adatok!

"Ezzel nem tudom mire utalsz, úgyhogy világosíts fel légyszi."
Az egyéves tapasztalatok után még sok képernyőmentés kell, majd utána mondom, ha kész. ("covid-melléktermék", amit valahova el kell helyezni...)

"A brazil helyzettel egyetértek"
A braziloktól láttam először olyan videót, - sajnos akkor még nem mentettem automatikusan a híreket - ahol a képviselő néhány testőrrel, vagy egyéb kísérővel "betört" az egyik "covid-kórházba", ami nemhogy tele lett volna, hanem csak biztonsági őrök voltak és üres koporsók, volt némi dulakodás a "kórházőrök" meg a képviselő csoportja között, de bejutottak. Nem tudom, láttad-e, valahol biztos, hogy még megvan az a videó is. Bár mióta olvastam a cikket, hogy a gugli cenzúrázza a covid "összeesküvéselméletes" híreit, azóta nem csodálkozom, hogy nehezebb megtalálni dolgokat. Csak azt nem tudom, miért vagyok lusta és miért nem selejtezem le a guglit Duckduckgo-ra...

"A halálokok esetében nálunk egyértelműen túlzásba esünk a koronavírussal"
Az a vicc, hogy ez még csak nem is titok. Nem tudom, megfigyelted-e azt a jelenséget - ami persze lehet, hogy csak véletlen, és nem szándékos - olyan, mintha kettős játszmát játszanának a fiúk. Miközben ezerrel megy az átverés, mintha ki-kikacsintgatnának, hogy vegyétek már észre, (barmok!), hogy át vagytok verve!
Neked nincs néha ilyen érzésed? Nem akarlak befolyásolni, kíváncsi vagyok, volt-e ilyen meglátásod. Amúgy meg persze, Cili megmondta:
www.facebook.com/atv.hu/videos/412825246397961/

"De a halottak össz számát, meg a kórházi terhelést a diagnózis nem hiszem, hogy befolyásolná, és az 2020 második felében jócskán meghaladta az előző éveket."
2020. november közepéig nem haladta meg az előző évi halálozásokat. Valószínűleg helyi eltérések lehetnek - nyilván Bp. mindenféle szempontból más, mint a vidék, még a megyeszékhelyekhez képest is más lehet. Nálunk (megyeszékhely) 2015-től elkezdett emelkedni a halálozások száma. Áprilistól március végig (hogy a jelen helyzetre is lehessen vonatkoztatni) 2018-ig emelkedett a halálozások száma, akkor volt a csúcs, majd lezuhant 2019-ben, onnan emelkedett újra, de 2021. március végéig még mindig nem érte el a 2018-as csúcsot. És nem élünk búra alatt...

"azaz minél jobban maszkolunk, bezárkózunk, távolságtartunk, a covid annál keményebben "tombol",
Ezzel egyáltalán nem értek egyet. Nem tudhatod sem te, sem én, hogy ha az, amit rosszul csináltunk, ha jól vagy egyáltalán nem csináltuk volna, milyen hatással lett volna."
De, azért tudhatjuk. Ugyanis nem voltak valódi lezárások, csak értelmetlen ostobaságok. Hadd ne soroljam végig - nappal nyugodtan tömörülhetsz bármelyik multinál, ahol egyébként nincs fertőtlenítő légcsere, ott kering a légtérben kismillió ember kilélegzett vírus- és baktériumflórája. De éjjel, amikor egyébként a lakosság kilencvenx százaléka alszik az otthonában, akkor támadnak a vírushordák. A plázában maszkban kóricálhattál, miközben a közös légtérben levő étkezdékben nem. A maszkoltatás meg semmi más, mint zsarolási eszköz.
s8.gifyu.com/images/FUNFACT.gif

"Akkor miért nem tudják kimutatni az erre szakosodott emberek? ("19 mintából az elvégzett vizsgálatok influenzavírust nem mutattak ki")
Ember, 19 mintából?
4 515 464 mintavétel történt covid-célból. Ebből találtak 218.099 "fertőzöttet" egy fake-teszttel. Na, ezeket a mintákat kellett volna influenzára is tesztelni, bár nem tudom, mennyire érdemes, ha a covid-tesztek influenzára IS bejeleznek.
"A 2020. március 30-án közzétett „CDC 2019-Novel Coronavirus (2019-nCoV) Real-Time RT-PCR Diagnostic Panel“ című dokumentumban így ír a CDC:„Detection of viral RNA may not indicate the presence of infectious virus or that 2019-nCoV is the causative agent for clinical symptoms [A virális RNS kimutatása nem feltétlenül jelenti a fertőző vírus jelenlétét, vagy hogy a 2019-nCoV a klinikai tünetek okozó ágense]“. Továbbá:„This test cannot rule out diseases caused by other bacterial or viral pathogens [Ez a teszt nem zárhatja ki az egyéb bakteriális vagy virális kórokozók által okozott betegségeket.]
Az FDA beismeri továbbá:„positive results…do not rule out bacterial infection or co-infection with other viruses.The agent detected may not be the definite cause of disease [A pozitív eredmények nem zárják ki az egyéb bakteriális vagy virális fertőzéseket vagy együttes fertőzéseket.A kimutatott kórokozó (ágens) nem feltétlenül a definitív kórokozója a betegségnek]“...
a Creative Diagnostics által gyártott RT-qPCR-teszt használati utasításában fehéren feketén ez áll:a teszt pozitívan reagál sok kórokozóra,pl.„Influenza A vírus (H1N1), Influenza B vírus (Yamagata),RS vírus (típus B),Respiratory Adenovirus (típus 3,típus 7), Parainfluenza vírus (típus 2),Mycoplasma Pneumoniae,Chlamydia Pneumoniae“.

Piffu 2021.03.28. 12:47:11

@And37:

Az összes ilyen konteó jellegű érvelésnél hiányolom a nyomozói hozzáállást.

Nem figyeltél. Nem érvelés volt, inkább "kérdésfeltevés", lehetőségek, feltevések felsorolása. Nem állítottam, hogy "ez van", inkább kérdeztem, hogy vajon "mi lehet"?

"Mi az indíték? Mi érdeke van bárkinek abban, hogy az államadósságot, melynek csökkenését évente lelkesen bemutatták, most egy év alatt elrontsák? Hogy emberek százezreinek tegyék az élet sokkal rosszabbá, mint előtte, akik aztán dühös ellenszavazók lesznek?"

Mondjuk ezek?
hvg.hu/gazdasag/20200424_orokjaradek_kotveny_soros_orban_eu_koronavirus_valsag
Vagy a világ legnagyobb virológusa, népegészségügyi szakértője, birodalmi jósa, stb. szerint:
www.portfolio.hu/global/20201214/koronavirus-bill-gates-szerint-csak-most-jon-a-jarvany-legdurvabb-szakasza-461762
Money, money?
vedooltas.hu/cikkek/cikkek-a-nagyvilagbol/299-egy-alom-es-otmilliard-euro.html
Bill Gates elszólása: Védőoltásokkal a túlnépesedés ellen
Bill Gates 2010. februárjában egy TED rendezvényen prezentációja során az alábbi kijelentést tette:

"A világon jelenleg 6,8 milliárd ember él... várhatóan eléri a 9 milliárdot. Amennyiben jó munkát végzünk a védőoltások, az egészségbiztosítás és a reproduktív szolgáltatások terén, ezt talán 10-15 százalékkal tudjuk csökkenteni."
(portfolio.hu)
www.magyarhirlap.hu/velemeny/20210106-a-nagy-reset

Piffu 2021.03.28. 12:54:40

@And37: "Értem, tehát tavaly november-decemberben átlag 1500-zal több embert ütött el a villamos hetente öt héten keresztül, vagy ha nem, akkor hazudik a KSH"

2019-ben meghalt csak rákban kb. 32.000 ember és szívbetegség miatt kb. ugyanennyi, azaz 64.000 ember. Teljes ellátással. 2020-ban vajon hány ember életébe került, hogy szinte megszűnt az ellátás és "csak kovid van"? De megfordíthatjuk másként. Ha a tesztek pozitív prediktív értéke alapján a falspozitív esetek száma igen magas, akkor nem kellene-e bevallania a (nem) tisztelt egészségügyi kufároknak, hogy honnan ered a túlhalálozás? (aminek a mértéke egyébként egyáltalán nem példanélküli)? És hol történt meg ez a túlhalálozás? Helyileg mondjuk?

Piffu 2021.03.28. 12:56:27

@Elindul:

ADATOK
Elindul
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2021.03.27. óta tag.
Elindul ezekben a blogokban publikált: Admin Tag

És legyártva a hetedik nick is - kizárólag erre a posztra való használatra XD

Piffu 2021.03.28. 13:07:35

@alöksz róz:

"a cicment "ismerem" más blogokról, kitiltások miatt regisztrált a jehovatanúi nicknéven.
nem kell mindenben is az "összesküvést" látni :D"

XD nem tudom ki az a cicmen, és miért tiltották ki máshonnan, de biztos nem véletlen.

Jeleztem is, hogy a JT nickben nem vagyok biztos, de az utána következő 6-ban igen, és megjelent a 7. is.

Nincs ebben semmi összeesküvés, lényegében a blogvilág/kommentvilág megjelenése és felfutása óta ismertek az ilyen technikák én viszont szeretek összehasonlító szövegelemzéssel és manuális szövegbányászattal fogalkozni :)

Más felületen is előfordul ilyen, kis gyakorlattal ráérez az ember, alacsony hibaszázalékkal beazonosíthatóak a "tömegképző nickek". Céljuk mindenhol az adott poszt, a poszter és a támogató hozzászólások "értékcsökkentése". Ritkábban, de előfordulnak támogató jellegű "tömegképző nickek is", de ezek inkább csak az előbbiek felszaporodása esetén szoktak megjelenni.

alöksz róz 2021.03.28. 14:22:41

@Piffu: nem véletlen, hanem nem tűrik a "liberálisok" a sajátjuktól eltérő véleményt :D

Piffu 2021.03.28. 15:08:08

@And37:
A maszk erről szól:
mediaforras.com/zero-tolerancia-politikusok-buknak-a-maszk-biznisz-miatt-520

""Ne használjon szájmaszkot az, aki egészséges! – hívta fel a figyelmet Jakab Ferenc virológus az M1 aktuális csatorna hétfő esti Híradójában.
A szakember azt mondta: a szájmaszk nem véd a koronavírus ellen, azoknál használ, akik már betegek.
A virológus azt mondta: pánikhelyzetre, félelemre Magyarországon nincs ok.
Az emberek annyit tehetnek, hogy figyelik magukat, és ha a tüneteket észlelik, orvoshoz fordulnak. Más teendő nincs – fűzte hozzá Jakab Ferenc."

Beteg ember maradjon otthon a seggén, (amúgy is ezt teszi) azt kellene elfelejteni, hogy megszűnt az egészséges ember, és már csak "tünetmentesek vannak"...De nem véletlen, hogy nem ez történik. Nem a járvány miatt hordunk maszkot, ezt kellene már észrevenni. Utcán, SZABADLEVEGŐN lehordott, koszos maszkokban mászkáló emberek, ez ám a járványvédelem...ugyan.

A maszkkal kapcsolatos publikációk alatt van egy folyamatosan vezetett diagram a maszkkötelezettség és a járványügyi helyzet alakulásának az "összefüggéseiről". A halottak számát és a fertőzöttek számának alakulását tekintve semmilyen kapcsolat sincs a kötelező maszkviseléssel.
www.aerztefueraufklaerung.de/masken/

De nem lenne ezzel semmi baj. Aki beteg, maradjon otthon, aki fél, hordjon maszkot (de legalább olyat, ami tényleg véd egy darabig (védőszemüveggel), az egészséges embereket meg tessék hagyni élni. Hogy miért nem ez történik, az teljesen nyilvánvaló. Nem ez a cél. nem azért van maszk, háborús kijárási tilalom, oltás, mert rettentőenhaláloscovidvilágjárvány van, hanem azért van "covidjárvány", hogy az előbbieket be lehessen vetni és terrorizálni lehessen a lakosságot, totális kontrollt bevezetni és beoltani az egész világot. Hiszen killbill megmondta, hogy a világon mindenkit BE KELL OLTANI. (ha kell, ha nem). Aki meg ellenkezik KillBillel, az egy buta konteós, laposföldhívő. Ahogy erről egy tökéletes cikket írt Szakács Árpád, sajtódíjas, nívódíjas újságíró:

orvosokatisztanlatasert.hu/hogyan-csusztat-es-hazudik-a-covid-sajto-a-roman-doktorno-eseterol/?unapproved=2680&moderation-hash=784f1bb72292277caf3028f19d7d62ed#comment-2680

Ebben a cikkben tökéletesen benne van minden, "AMI A COVID"...

Piffu 2021.03.28. 15:11:27

@And37:

"Nálunk a gyerkőc most másodszor kapta el, úgyhogy kíváncsian várjuk, hogy esetleg most sikerül-e továbbpasszolnia."

És honnan tudható, hogy a gyerek mit kapott el? Milyen tünetei voltak/vannak?

Piffu 2021.03.28. 15:15:54

@Wildthing:

Wildthing
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2021.03.27. óta tag.
Wildthing ezekben a blogokban publikált: Admin Tag

Nos, mivel sikerült a 8. nickedet is bevezetni, és ugyanabban a stílusban, ugyanazokkal a panelokkal operálva trollkodni, így nem etetlek. Hány új nickkel próbálkozol még? Gondolod, hitelesebb lesz a mondanivalód, ha úgy teszel, mintha sokan lennél? XD

Piffu 2021.03.28. 15:24:59

@Sir Gombóc:

Dehogyis én. Egyetlen nickkel írok ide és máshová is, és ha mondjuk összeszámolnánk az érvekről szóló sorokat, asszem elég alaposan rádvernék vele, de ha gondolod cáfolj meg, ha tudsz.
Úgyhogy kár erőlködni. Érveket lehet hozni, ha meg megcáfolják az érveidet (mondjuk szakemberek soraival, videóival, adatsoraival) akkor viseld emelt fővel. Meg az van még, hogy amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. Bizonyára vannak emberek, akik még mindig - a legjobb indulattal ugyan, de gyengébb felfogóképességgel - tényleg aggódnak, hogy az van, amit a lügenpresse nyomat 0-24-ben. Biztos vannak ilyenek is. De ők egészen máshogy nyomják a parát, mint a hasbarások, akiket mindig irtó nagy düh önt el, amikor nem megy a meló és ennek megfelelőek a reakcióik :)
Szóval érveket, érveket, érveket.
Értelmesen leírtam és csatoltam, hogy hogyan "alkot" újabbnál újabb nickeket egy buta troll azért, hogy a bloggert ekézze. Bebizonyítottam (nem nagy kunszt) hogy milyen nicknevekkel regisztrált kizárólag ennek a cikknek az ekézéséhez. És még azután sem hagyta abba, hogy jeleztem a buktát. Szóval én érveltem, te nem. Ez az egyik különbség köztünk. A másik pedig az, hogy a covidvallás hívei és kollaboránsai mindig agresszív módon erőszakolják a hülyeségeiket. A szkeptikusok nem mondják neked, hogy ne hordj maszkot, ne oltasd magad, ne maradj otthon este nyolctól és ne találkozz a szeretteiddel, barátaiddal és járjál étterembe, konditerembe sportolni, vagy figaróhoz. Maradj otthon, hordj maszkot, akár hármat is egyszerre, oltasd magad hetente, és zárkózz be a négy fal közé, nincs ezzel semmi baj, kívánjuk neked, hogy érezd magad ezáltal jobban, biztonságban, egészségesen, stb. Csak a te paráidat és tévinfóidat tartsd meg magadnak, ne erőszakold rá másra. Mert ha mégis ezt teszed, akkor covidterroristává válsz, és az már bűn. (lásd még hetedik főbűn, korunk rákfenéje)

Piffu 2021.03.28. 15:32:04

@Sir Gombóc:

"Valójában tudjuk. Egy éve tavasszal még nagyon kevés betegnél bevezettett korlátozásoknak köszönhető igen nagy valószínűséggel, hogy akkor nem alakult ki komolyabb járvány. Az őszi és téli események jó példák arra, hogy mi történik, ha elkésel ezekkel az intézkedésekkel."

Na, mi történik? Semmi. Tavasszal bevezetett intézkedések? Mire gondolsz? Amikor maszk nélkül jártunk bevásárolni szűkített időkeretben a multikhoz másfél hónapon keresztül, amikor tombolt a járvány? (meg még "szórakozni" is odajártak a népek, mivel mindent lezártak idióta módon?) Amikor nem zártuk le a határokat, pedig tombolt a járvány? Ugyan. Nem volt első hullám, és nem volt második sem. Az egészégügy covidellátáson kívüli felszámolásának meglettek az áldozatai - de erre már rengeteg szakember hívta fel a figyelmet még tavasszal, hogy több áldozata lesz a lezárásoknak, mint a vírusnak, és ez így is lett. Az oltások és az oltásokkal megfertőzött emberek számának növekedésével most van némi felfutás. Kb. most van az "első hullám".

uploads.disquscdn.com/images/d172c465e899ac0b3bf5c404de8a5fa3078fe6e8002da2126a6e2895f6e4ddb8.jpg

Piffu 2021.03.28. 15:34:41

@Sir Gombóc:

Hú, ez a hozzászólás is tele volt megalapozott érvekkel :) Ja, nem.
Szerintem meg te vagy a nagyon buta, de mivel unalmasnak találom, hogy óvodás szinten vitázzak veled, hogy én vagyok a nagyon buta, vagy te vagy nagyon buta, bibibííííí, így a továbbiakban ilyen jellegű ovis hozzászólásra nem reagálok.

Piffu 2021.03.28. 15:44:48

@Etniez: Ugye? Szerintem is! Kiderült, hogy ha egy (sok) baromságot 0-24-ben nyomnak az embereknek és beszáll a rémhírterjesztésbe néhány orvosceleb is, akkor az emberek meglepően nagy százaléka bevesz bármit, majd a legcsekélyebb mértékben sem tűnik fel nekik az inkongruencia, amikor egy nap után a legtökéletesebb ellentétét szuggerálják nekik.
Szerencsére azért egyre többen kapnak a fejükhöz, "ezek engem hülyének néznek" felkiáltással. Ami még nagyobb szerencse, hogy - bár igen erős az ellenszél, meg a fenyegetés - mégis egyre több orvos és egyéb szakember vállalja fel a véleményét a kezdetekhez képest. Ahogy Vigano érseke mondta:

"úgy tűnik, hogy a sötétség gyermekei – akiket könnyen azonosíthatunk azzal a Deep State-tel[1], amellyel Ön bölcsen szembehelyezkedett, és amely manapság heves háborút folytat Önnel szemben – úgy döntöttek, hogy úgymond kiterítik kártyáikat, azáltal, hogy most felfedik terveiket. Úgy tűnik, annyira biztosak benne, hogy mindent ellenőrzés alatt tartanak, hogy elhanyagolták azt a körültekintést, amellyel eddig legalább részben elfedték valódi szándékaikat. A már folyamatban lévő nyomozások feltárják azok valódi felelősségét, akik a COVID-vészhelyzetet menedzselték nemcsak az egészségügy területén, hanem a politikában, a gazdaságban és a médiában is. Valószínűleg azt fogjuk látni, hogy a social engineering e kolosszális műveletében vannak olyan emberek, akik eldöntötték az emberiség végzetét és maguknak vindikálták a jogot, hogy fellépjenek a polgároknak és képviselőiknek a nemzeti kormányokban megtestesülő akarata ellenében."

www.europaikozep.hu/vigano-ersek-levele-trump-elnoknek/

And37 2021.03.28. 15:55:17

@A kiló nem százat jelent.: "A tények, tények. Nyáron nincs járvány. Vajon miért? "

A tények tények, a "nyáron nincs járvány" meg a te véleményed, azért mert ez nem tény.

And37 2021.03.28. 16:16:45

@Piffu: "A braziloktól láttam először olyan videót, - sajnos akkor még nem mentettem automatikusan a híreket - ahol a képviselő néhány testőrrel, vagy egyéb kísérővel "betört" az egyik "covid-kórházba", ami nemhogy tele lett volna, hanem csak biztonsági őrök voltak és üres koporsók, volt némi dulakodás a "kórházőrök" meg a képviselő csoportja között, de bejutottak."

Nem erre gondolsz? www.youtube.com/watch?v=TIcGaqrakHQ
30. perc környékén jut be. Itt egy megépült, használatba nem vett kórházon van felháborodva, ami pl. a 36. percben mutatott rosszul bekötött oxigéncsövek miatt áll félkészen, ha jól értettem a portugálról gépifordított angolból. És jót ment a konteóhívők körében: factcheck.afp.com/brazilian-mp-was-angry-because-new-covid-19-hospital-was-not-operating-yet

"Csak azt nem tudom, miért vagyok lusta és miért nem selejtezem le a guglit Duckduckgo-ra..."

Mert a duckduckgo feleannyi releváns találatot ad bizonyos esetekben, néha gyakorlatilag használhatatlan.

" Miközben ezerrel megy az átverés, mintha ki-kikacsintgatnának, hogy vegyétek már észre, (barmok!), hogy át vagytok verve! Neked nincs néha ilyen érzésed? "

Nem, nekem olyan érzésem van, hogy a mérsékelt képességeik mellett is igyekeznek valamennyire követni a józan ész megkövetelte dolgokat, néha rosszul (fekvőbetegek hazazavarása egy ki nem alakult hullám miatt), néha nagyon rosszul (Müller Cecília bakija: www.youtube.com/watch?v=ZmIX2fQykKY, vagy párezer ápolótól való megválás mikor elvileg a legjobban kellenének), és persze egy rakás pénzt megmozgatnak amiből garantáltan visszaforgatnak kellő mennyiséget (pl. lélegeztetőgépek túlárazott vásárlása), de azért emellett hallgatnak szakértőkre is és igyekeznek mindig a politikailag legkevésbé fájó módon lezárni (kivéve tavaly tavasszal).

And37 2021.03.28. 16:37:24

"Akkor miért nem tudják kimutatni az erre szakosodott emberek? ("19 mintából az elvégzett vizsgálatok influenzavírust nem mutattak ki")
Ember, 19 mintából?"

Nem 19-ből. Az az adott heti volt, de nyugodtan végignézheted az adatokat: 6+11+25+20+23+35+35+31+19+19+13 minta volt negatív idén, meg ez:
"A 8. héten jelentett két Fejér megyei járványban az elvégzett laboratóriumi vizsgálatok egy betegnél sem igazolták az influenzavírus kóroki szerepét."

"4 515 464 mintavétel történt covid-célból. Ebből találtak 218.099 "fertőzöttet" egy fake-teszttel. Na, ezeket a mintákat kellett volna influenzára is tesztelni, bár nem tudom, mennyire érdemes, ha a covid-tesztek influenzára IS bejeleznek. "

Szóval szerinted az emberek unatkoznak otthon, gyorsan berendelnek maguknak egy féktesztet mert az mekkora buli, ez 70% biztonsággal eltalálja hogy koronavírus-e, ebből lesz 100% biztonsággal 200 ezer kamu koronavírusos, amiből most épp egyszerre több mint 10 ezer úgy gondolja, hogy a világon nincs jobb, mint oxigén mellé szürcsölni a kórházi levest, ezért bevonulnak? Vagy mi a mögöttes elképzelés? Ha csak 150 ezer ember koronavírusos és a maradék influenzás, akkor ez nem járvány? Ha mind influenzás, akkor nem kellett volna legalább egyet találni? Szerintem napi 500 PCR csak az NNK-nál lemegy, amiből jelenleg 95% fölött van a direktben brit mutációra pozitív teszt.

Ha megmondod nekem, hogy konkrétan melyik influenzatörzs pozitív arra a törlésre, akkor folytassuk ezt a vonalat, különben értelmetlen. Segítségképp www.bbc.com/future/article/20210127-covid-19-variants-how-mutations-are-changing-the-pandemic alapján a H69/V70, de megkérdezhetem ha pontosan érdekel.

And37 2021.03.28. 16:53:44

@A kiló nem százat jelent.: "A tények, tények. Nyáron nincs járvány. "

A tények ismeretében kijelenthető, hogy Brazíliában október 11-én volt nyár.

www.worldometers.info/coronavirus/country/brazil/

Etniez 2021.03.28. 19:39:59

@Piffu: :D

Most tényleg olyan embernek akarod osztani az észt, aki 5 hónapig dolgozott covid osztályon Londonban? :D

Etniez 2021.03.28. 19:42:02

@And37: Hihetetlen srác, ilyen komoly esetet még nem láttam. :)

Kíváncsi lennék a pillanatra, amikor összeomlik, mert megérti.

And37 2021.03.28. 20:07:38

@Piffu: "És hol történt meg ez a túlhalálozás? Helyileg mondjuk? "

Magyarországon. Frissítettem a grafikont a 8. heti adatokkal, egyelőre nem nyilvánvaló, hogy követni fogja-e a COVID-trendet, de még van rá 3 hete.

www.notion.so/Magyar-hal-loz-si-statisztik-k-692db400aae34d72b406b859e00ac45b

Piffu 2021.03.28. 21:14:42

@Etniez:

" immunrendszerre vakcinával lehet "gyúrni".
A D-vitamin a tüneteken enyhíthet, de ma már ebben sem biztosak. C-vitamin nem játszik coviddal.
Immunrendszert nem lehet felkészíteni a covidra, csak oltással."

Immunrendszerre egészséges életmóddal és megfelelő vitaminellátottsággal lehet gyúrni. Az immunrendszer őrizte meg az emberi életet az elmúlt soktízezer évben, nem a vakcinák. A C-vitamin megfelelő szintje az egyik alapja az immunrendszernek, ezt kb. Szentgyörgyi óta tudjuk, aki napi 10.000 mg (!) C-vitamint fogyasztott és igen jó egészségnek örvendett idősként is.
Jól működő immunrendszerének köszönhette Európa pestisjárványt túlélő lakossága azt, hogy megmaradt. Semmilyen vakcina ezt nem segítette elő.
A D-vitaminban "nem biztosak"? Ezt ki mondta neked? D-vitamin konszenzus:

repo.lib.semmelweis.hu/bitstream/handle/123456789/4215/oh.2012.29410.pdf?sequence=1

Végül ez az oltás nem oltás, mert nem véd meg a fertőzéstől, a továbbfertőzéstől, meg még a megbetegedéstől sem. Sőt.
orvosokatisztanlatasert.hu/dr-wolfgang-wodarg-beszel-a-vakcinak-sulyos-kockazatarol/

Piffu 2021.03.28. 21:16:26

@Etniez:

Gondolom te is azért vagy itt.

Piffu 2021.03.28. 21:34:22

@And37:

"Nem erre gondolsz? http://www.youtube.com/watch?v=TIcGaqrakHQ"

www.facebook.com/filippepoubel/
Mi ebben a konteó? Ha jól értelmezem, a fickó egy covid-kritikus brazil képviselő. Van néhány ilyen a világban. Kár hogy kevesen.

"Mert a duckduckgo feleannyi releváns találatot ad bizonyos esetekben, néha gyakorlatilag használhatatlan."
Majd kipróbálom, ha nagyon unatkozom.

"Nem, nekem olyan érzésem van, hogy a mérsékelt képességeik mellett is igyekeznek valamennyire követni a józan ész megkövetelte dolgokat"
Pl.?

Piffu 2021.03.28. 21:54:14

@And37:

"Szóval szerinted az emberek unatkoznak otthon, gyorsan berendelnek maguknak egy féktesztet mert az mekkora buli"

Hát persze, csak így történhet. Vagy úgy, ahogy a múlt héten ketten "tesztelődtek" körülöttem. Egyiknek egy régebbi betegsége újulhatott ki. Három napig nem sikerült kommunikálni az új orvosával, e-mailben kérték tőle a tüneteket, majd közölték, hogy még mielőtt kivizsgálásai elkezdődnének, covid-teszt. Elsőre negatív a gyorsteszt. Ha a gyorsteszt negatív, akkor az nem jó, PCR. Napokig várt az eredményre. Negatív. De közben eltelt egy hét, helyrejött, távgyógyászatilag kiírták táppénzről, holnap megy dolgozni. A másik 2 nap fejfájás, orrdugulás, pozitív gyorsteszt, tíz nap karantén otthon, ő aztán nem találkozott senkivel (de) a három nap tünetmentesség már a két "betegnap" után megvolt, így ez is ennyi. 6 egészségügyi dolgozó. Tesztelgetések. Mindenki negatív egy éven át. Hatból négy "oltakozik", mind a négy utána megbetegszik és pozitív a tesztje. A két oltatlannak kutya baja. Most így hirtelen ennyi "tesztügy" jutott eszembe az elmúlt tíz napból. Senki sem magának "rendelte be" a tesztelést, hanem rákényszerültek.

Van-e járvány? Most valószínűleg van valami. Tavaly nem volt.
Brit mutáns?
www.virusinfok.hu/2021/02/26/rosemary-frei-modellezo-maffiozok/

Ha megmondod nekem, hogy konkrétan melyik influenzatörzs pozitív arra a törlésre, akkor folytassuk ezt a vonalat, különben értelmetlen.

Miért kellene nekem megmondanom? A megfelelő "hatóságoknak" kellene értelmeznie a szakértők által felvetett problémákat. De csak mély csend, cenzúra és "laposföldezés" van...

www.virusinfok.hu/2020/09/09/new-york-times-torz-kepet-adnak-a-pcr-tesztek/
www.virusinfok.hu/2020/07/21/nonszensz/

Az itt felvetett problémákat illene először megválaszolni mindazoknak, akiknek ez feladata lenne.

Piffu 2021.03.28. 22:06:55

@Etniez: "Most tényleg olyan embernek akarod osztani az észt, aki 5 hónapig dolgozott covid osztályon Londonban? :D"

És, mit csináltál, ebédet osztottál? :D

Hú, most tényleg rögvest lemegyek hídba. Ja, nem. Nekem meg a családom, baráti köröm fele Nagy Fehér & Társaik, úgyhogy ne tőlem várd, hogy most hasra essek :)
Szerinted ez min változtat, hogy te hol dolgoztál 5 hónapig?
Nekem egy cimborám még most is ott dolgozik, és eddig még megúszta a vakcinát, de szorul a hurok. A mentős szomszéd is készen van, mert nem fogja megúszni a vakcinát, most azon tipródik, hogy tud-e váltani valami másra. De van olyan orvos haver, aki az életben nem oltatta még magát influenzával, de most maszkban ül a saját autójában...Szóval ja, a hülyeség nem kíméli a szakmát sem.

Etniez 2021.03.28. 22:31:38

@Piffu: Figyelj, én mental ward-on dolgozom, nem tudsz meglepni már semmivel :)

Etniez 2021.03.28. 22:32:38

@Piffu: Muhaha, bárányhimlőről halottál már például? :D

Piffu 2021.03.28. 22:37:22

@And37:
Van ilyenem, szintén 2015-től, helyi, teljesen nyilvános adatok.
2015-től 2021. márciusig a három legtöbb halott az alábbiak szerint alakult:

1. 2017. május (11,41 %-al több, mint a következő szám)
2. 2018. május ( 2,05 %-al több, mint a következő szám)
3. "holtversenyben" 2017. és 2021. március

Piffu 2021.03.28. 22:38:47

@Etniez:

Miért képzeled, hogy bármivel meg akarnálak lepni? :)
Miért képzeled, hogy számít, hogy hol dolgozol, vagy hogy mit mondasz róla? :)

Etniez 2021.03.28. 22:38:50

@Piffu: Nem, én már mást várok.

Általában semmivel nem értek egyet ami itt megjelenik, de szórakoztató.
A pandémiából viszont már elegem van, munkahelyem is erről szól egy éve.

Be vagyok oltva, mint ahogy közel 30 millióan ebből az országból, szerencsére itt kevés az egy főre eső Piffuk száma, Boris biztos ki akarja nyírni az összes honfitársát :(

Magyarország a 10 millió bármi szakértőjének országa, rajtuk nem lehet kifogni ;)

:D

Etniez 2021.03.28. 22:40:56

@Piffu: Csak jeleztem, hogy paranoid skizofrénektől demensekig mindenhez hozzá vagyok szokva, bármilyen sztorit előhúzhatsz, én megértem.

Piffu 2021.03.28. 22:55:08

@Etniez:

Bárányhimlő? Te jó ég, az vajon mi lehet? Valami állatbetegség? Vagy esetleg fegyvert fog egy kos? XD

Várjál, várjál, hátha figyelmetlen voltam, gyorsan megnézem, volt-e valami érved, leszámítva azt a hatalmas, világmegváltó hírt, hogy állítólag angol covidosztályon dolgoztál valamit.

Nem, azt nemigen. Ellenben megtudtuk még a nagyon-nagyon fontos munkaköri utalásodon kívül, hogy
1. a nemzeti konzultáció hülyeség (szerintem is, legalábbis így)
2. vannak együgyű emberek (szerintem is, bőven)
3. A D-vitamin, C-vitamin szart sem ér (szerintem ez hülyeség) és az immunrendszer covidra immunis (szerintem ez hülyeség) csak oltással lehet felkészíteni covidra. (szerintem ez is hülyeség).
4. Hogy ez a blog csak a pandémiával foglalkozik. (nem)
5. Szerinted "komoly eset vagyok" (jelentsen is ez bármit) és várod hogy összeomoljak XD (azt nem részletezted, mitől kellene, pedig ez annyira fontos lenne megtudnom! Ja, nem is.)
6. Annyira hosszú volt az az öt hónap a brittudósok földjén, hogy elfelejtettél magyarul is. (gugli barátod segít lefordítani ám magyarra, ami nem jut hirtelen eszedbe)

Na, akárhogy is kerestem, ezek között egyetlen használható érvet sem találtam. Nem baj az, hogy hülyeség, de legalább érv legyen, jó?

Na, akkor most, hogy ezt is megbeszéltük, szép, covidmentes álmokat! :)

And37 2021.03.28. 22:56:28

@Piffu: www.virusinfok.hu/2021/02/26/rosemary-frei-modellezo-maffiozok/

"Mindenesetre a GSK részvényei, mint a rakéta törnek a magasba."

Rákerestem guglin a "gsk stock" fedőnevű rakétára, mely januárban 39, a cikk írásának pillanatában 33.6 dollárt ért. Ettől sokkal hitelesebbé vált a cikk. Persze ha egynapos nézetről elfelejt 6 havi vagy 5 éves nézetre váltani valaki, akkor bármit és annak az ellenkezőjét is következtetheti belőle.

A valóság: "a két cég reményei szerint az új vakcina alkalmazását az utolsó negyedévben hagyhatják jóvá. ... idős emberek szervezetében nem alakult ki megfelelő immunválasz a klinikai vizsgálatok során", amivel szerintem eléggé elkésnek, a világ vakcinákra fogékony és fizetőképes része már megkapja addigra.
www.portfolio.hu/gazdasag/20210222/megkezdtek-a-gsksanofi-vakcina-klinikai-teszteleset-470948

Szóval sok érdeke nem fűződhetett a cikkben idézett személynek az oltásokat erőltetni, mert nem az övékkel oltanak. És nem mellesleg igaza volt, a brit mostanra kiszorította az előző változatot, és az erősen érintettek korhatára 50-ről 35-40-re esett, és Cili néni sokkal nagyobb számokat mondhat.

Na befejeztem, megvárom a következő 100 dekás cikket. :)

alöksz róz 2021.03.28. 23:19:51

@Piffu: "És, mit csináltál, ebédet osztottál? :D" - meg amit még csinál egy segédápoló.

alöksz róz 2021.03.29. 00:24:41

@And37: "Szóval szerinted az emberek unatkoznak otthon, gyorsan berendelnek maguknak egy féktesztet mert az mekkora buli, ez 70% biztonsággal eltalálja hogy koronavírus-e, ebből lesz 100% biztonsággal 200 ezer kamu koronavírusos" - ez azért nem egészen így van. most valóban járványhelyzet van és tényleg sok a beteg, de azért nem teljesen alaptalan, amiről ír.

www.who.int/news/item/20-01-2021-who-information-notice-for-ivd-users-2020-05
WHO guidance Diagnostic testing for SARS-CoV-2 states that careful interpretation of weak positive results is needed (1). The cycle threshold (Ct) needed to detect virus is inversely proportional to the patient’s viral load. Where test results do not correspond with the clinical presentation, a new specimen should be taken and retested using the same or different NAT technology.

WHO reminds IVD users that disease prevalence alters the predictive value of test results; as disease prevalence decreases, the risk of false positive increases (2). This means that the probability that a person who has a positive result (SARS-CoV-2 detected) is truly infected with SARS-CoV-2 decreases as prevalence decreases, irrespective of the claimed specificity.

Most PCR assays are indicated as an aid for diagnosis, therefore, health care providers must consider any result in combination with timing of sampling, specimen type, assay specifics, clinical observations, patient history, confirmed status of any contacts, and epidemiological information.

alöksz róz 2021.03.29. 00:26:52

@And37: www.fda.gov/medical-devices/letters-health-care-providers/potential-false-positive-results-antigen-tests-rapid-detection-sars-cov-2-letter-clinical-laboratory
Remember that positive predictive value (PPV) varies with disease prevalence when interpreting results from diagnostic tests. PPV is the percent of positive test results that are true positives. As disease prevalence decreases, the percent of test results that are false positives increase.
For example, a test with 98% specificity would have a PPV of just over 80% in a population with 10% prevalence, meaning 20 out of 100 positive results would be false positives.
The same test would only have a PPV of approximately 30% in a population with 1% prevalence, meaning 70 out of 100 positive results would be false positives. This means that, in a population with 1% prevalence, only 30% of individuals with positive test results actually have the disease.
At 0.1% prevalence, the PPV would only be 4%, meaning that 96 out of 100 positive results would be false positives.
Health care providers should take the local prevalence into consideration when interpreting diagnostic test results.

alöksz róz 2021.03.29. 00:50:31

@alöksz róz: nyilván ez csak egy elméleti példa, ennek a mértékét sajnos megtippelni se tudjuk. fene tudja mit lehet elhinni, ennyire tán csak nem lehetnek hülyék. de tényleg elgondolkodhat az ember, mi volt tavaly az a sok tünetmentes "beteg"...

vagy a hamis pozitív tesztnek mik lehetnek a következményei, mondjuk valami egyéb súlyos betegséggel bekerül a kórházba valaki, beteszik az intenzívre ahol a koronavírusosok fekszenek, elkapja és belehal.

And37 2021.03.29. 07:09:01

@alöksz róz: minden egyebet változatlannak feltételezve (nem cseréltek teszt protokollt márciusban, nem váltak hirtelen sokkal jobb mintavevővé az állomásokon, ugyanazokat a teszteket használják), az, hogy az új pozitív tesztek száma az összes teszteken belül felkúszik 7-ről 25%-ra, nekem azt jelenti, hogy a tesztelt valami terjed.

"vagy a hamis pozitív tesztnek mik lehetnek a következményei, mondjuk valami egyéb súlyos betegséggel bekerül a kórházba valaki, beteszik az intenzívre ahol a koronavírusosok fekszenek, elkapja és belehal. "

Ez simán benne van a pakliban sajnos szerintem is, tavaly tavasz végén tudtommal hónapokig kórházon belül terjedő fertőzés volt leginkább a COVID.

And37 2021.03.29. 07:20:56

@Piffu: na még egy, ez elkerülte a figyelmem.
"
www.youtube.com/watch?v=TIcGaqrakHQ
www.facebook.com/filippepoubel/
Mi ebben a konteó? Ha jól értelmezem, a fickó egy covid-kritikus brazil képviselő. Van néhány ilyen a világban. Kár hogy kevesen. "

Ebben semmi. A kapcsolódó konteót a másik idézett linken írták le: factcheck.afp.com/brazilian-mp-was-angry-because-new-covid-19-hospital-was-not-operating-yet

A fickó bemegy egy majdnem kész kórházba, kiveri a patáliát, hogy mi az, hogy hónapokon keresztül képtelenek bekötni az oxigént, miközben más kórházak meg arról panaszkodnak, hogy tömve vannak beteggel.

Más valaki meg készít belőle egy cikket, hogy a fickó betört egy COVID-kórházba, ami PANG AZ ÜRESSÉGTŐL, miközben arról harsog a brazil járványhívő halálbrigád, hogy mennyire tömve vannak a kórházak (eddig majdnem 100%-ig igaz, leszámítva a jelzőket), tehát nincs is semmiféle járvány. És amikor odateszik félmondatban egy virálissá váló második újraértelmezésnél, hogy "claimed to have 5000 patients and 200 deaths", onnantól teljesen konteó.

And37 2021.03.29. 07:24:48

@And37: végigolvasva az idézett cikket, úgy tűnik hogy a gépi fordításból összerakott sztori legalább annyi feltételezést tartalmaz, mint amennyi valóságot, a kórháznak aznap kellett volna nyitnia, és még semmi nincs kész, ezen háborgott.

Alan43 2021.03.29. 08:28:11

@Piffu: Valoban, es akik a maszk viselest eroltetik a "science" neveben, soha nem magyarrazak meg, hogy lehetseges az, hogy pl Nemetorszagban es Ausztriaban a tobb havi lezaras, maszk hasznalat (utolso idoben mar FFP2) ellenere sincs jelentos valtozas az esetszamokban.
Meg egy hasznos link a temahoz:

thehighwire.com/videos/del-debunks-cdc-mask-spin/

Alan43 2021.03.29. 08:30:38

@Sir Gombóc: Koszonjuk, ez szep, kepszeru pelda volt. Es akkor a telehugyozott gatyaban lehet pallani a kovetkezo gatyacsereig, de tobbszor mar ne hugyozz bele, mert garantalt a tulcsordulas.

Etniez 2021.03.29. 11:05:22

@Piffu: látod, ahelyett hogy hülyeségeket írtál volna ilyen hosszan, beláthattad volna az immunrendszerrel kapcsolatos tévedésed akár csak a himlővel kapcsolatban.

És akkor az Eboláról nem is beszéltünk, ami közel 50%-os halálozási értékkel veri agyon az immunrendszert.

Szóval vírusokra nem tudsz gyúrni, illetve nem mindig.

További jó okoskodást.

Ui: már nem segédápoló vagyok, hanem iskolában tanulom a műszakvezetőit.

De nem értem ezt a fajta személyeskedést, doktor ugyan nem vagyok, de én vagyok itt az egyetlen, aki tényleg látta a covidot, nem ti.

Etniez 2021.03.29. 11:09:13

@Alan43: Nem csak a maszkviselés számít, hanem az is, hogyan teszed, mindig rajtad van, mosol-e kezet, stb.

Elvileg mindenkinek van jogosítványa, mégis vannak balesetek az utakon, elméletileg nem lehetne...

And37 2021.03.29. 14:59:43

@Piffu: "Fingjál bele egy gatyába baszkikám három tányér babfőzelék után. Ha az alsógatyádon, plusz a macinacidon, vagy a sűrűszövésű farmereden belül marad a fingszag, akkor hordjál alsógatyát, plusz farmert az arcodon, hogy megvédjél másokat XD Anyám, borogass..."

Nos, ha olyan a ruhád, hogy aki mögötted áll, egy szellentéstől sz-rszeplős lesz, akkor áll az érv, ha nem, akkor elég gyenge lábakon. Egyébként végeztek rá kísérletet, hogy hogyan kell fingani ahhoz, hogy az altájon ürülő kórokozókkal fertőzni lehessen, és csak letolt gatyával sikerült.
"He asked a colleague to break wind directly onto two Petri dishes from a distance of 5 centimetres, first fully clothed, then with his trousers down. Then he observed what happened. Overnight, the second Petri dish sprouted visible lumps of two types of bacteria that are usually found only in the gut and on the skin. But the flatus which had passed through clothing caused no bacteria to sprout, which suggests that clothing acts as a filter."
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1121900/
De mivel baktériumokra teszteltek, így ezzel a kísérlettel kitörölhetem a fenekem, úgyse leszel meggyőzve.

Viszont a lényeg: a kiáramló gázok közül a szagokat okozók összetétele: en.wikipedia.org/wiki/Flatulence#Production,_composition,_and_smell

Az itt felsoroltak átlag 10-nél kevesebb atomból állnak, amikre ha méretszűrnél, valószínű a lélegzés funkcióját is kiiktatnád a szűrővel.

Kedvenc vírusaink közül az influenza ha jól sejtem, olyan 13500 bázis (www.nature.com/articles/nature04239), bázisonként egy fingszagmolekulányi mérettel (eternawiki.org/wiki/index.php5/Base) és tényleges mérete minimum 80 nanométer, aktuális kedvencünk meg 29903 bázis (csak az örökítőanyag harmincezer fingekvivalens), és lipidmembránnal-mindennel együtt 50-200 nanométer. (en.wikipedia.org/wiki/Severe_acute_respiratory_syndrome_coronavirus_2#Structural_biology)

Összehasonlításképp pár egyszerű molekula, köztük az említett szagokért felelősek mérete ennek ötvened-századrésze: www.researchgate.net/figure/Molecular-size-molecular-structure-molecular-weight-and-UV-adsorption-wavenumber-for_tbl2_271967313

Linkekkel bizonyítottam. Átmegy a kompozit alsógatya-macinaci hihetőségszűrőn? :)

alöksz róz 2021.03.29. 15:00:40

@And37: mert most van a járvány, amikor nagy arányban tényleg betegek is a pozitívra teszteltek, köhögnek, belázasodnak "ahogy kell" egy felső légúti megbetegedésnél.

és ez most egybeesik az oltások beadásának kezdetével, ez az egyik alapja az összesküvés-elméletnek.
(a másik meg hogy amikor a korábbi mers és sars ellen oltást akartak kifejleszteni, akkor állatokon végzett tesztek során az antitestek szépen megjelentek, de amikor a vírussal találkoztak, elpusztultak. erről több szakembernek látszó ember beszélt már a nyilvánosságnak, de elég nehéz ellenőrizni.)

a 'magyar' facebook amúgy tele van az "x ismerősöm megkapta az oltást, mind belehalt" típusú hozzászólással, ez is erősíti ezt az összeesküvés-elméletet. de ezt a "helikopterek" mellett főleg a dk propagandistái terjesztik a kiadott direktívának megfelelően. akinek voltak eddig kétségei, annak e tény ismeretében kellemes szavazást kívánok az esetleges 2022-es választáson.

alöksz róz 2021.03.29. 15:08:21

@Etniez: "De nem értem ezt a fajta személyeskedést" - te személyeskedtél és büszkélkedtél ok nélkül, most megkaptad a megérdemelt jutalmát, ennyi.

Piffu 2021.03.29. 15:17:08

@Etniez:

"látod, ahelyett hogy hülyeségeket írtál volna ilyen hosszan, beláthattad volna az immunrendszerrel kapcsolatos tévedésed akár csak a himlővel kapcsolatban.
"

Ezzel az a baj, hogy egy noname WTF segédápoló a londoni "piszológiáról" annyira nulla számomra ahhoz, hogy megmondja, hogy mi a hülyeség, pláne továbbra is nulla érvvel megtámogatva, hogy ennél nullább már nem is lehetne. Most komolyan, tényleg azt hiszed, hogy elolvasok néhány valódi szakembert, utána itt egy jó kis blogon téged, akkor majd a fejemhez kapok, és azt mondom, b+, mekkora idióta ez a sok professzor, egyetemi tanár, de félre innen rusnya népség, megjött Etniez, a szépség! Őt hallgassátok!
Ennyire azért nem lehetsz kitekeredve a valóságból, hogy ezt gondold.

Természetesen a vírusokra is ugyanaz az immunrendszer ugrik rá, amelyik a baktériumokra, gombákra és egyebekre, és védi meg azt, aki óvta és egészségesen éli az életét. De valójában nem értem, mire parázol. Oltattad magad? Akkor felesleges a rinyád, akkor te nyilván irtóra meg vagy védve, és nincs mitől rettegned, tehát mindenféle vírus/vakcinapropaganda felesleges, hacsak nem más célból erőlködsz, mint a puszta félelem.
Az emberek józan része vigyázott az immunrendszerére és az egészségére, és ezt továbbra sem gondolja másként. Aki meg benyalta az egyéves hazugságcunamit, az menjen és oltakozzon, nincs ezzel semmi gond. Támogatom, hogy mindenki oltakozzon, aki ráparázott egy akkora súlyosanhalálos vírusra, ami a lakosság minimális részét veszélyezteti.

"De nem értem ezt a fajta személyeskedést, doktor ugyan nem vagyok, de én vagyok itt az egyetlen, aki tényleg látta a covidot, nem ti."

Na, ez vitt mindent XD Büszke kámingáut XD jól van kisfiam. Akkora arcod volt, mintha minimum a covidosztály vezető főorvosa lennél, azonban a "szakértelmed" nem volt ezzel összhangban. De így már világos, hogy miért nincs annyi lövésed sem az immunrendszerről mint egy vöröskeresztes szakkörös nyolcadikosnak.

Na, segítek neked, hogy ne bukjál meg az első vizsgádon.

www.nnk.gov.hu/index.php/koronavirus-tajekoztato/550-emberi-szervezet-vedekezokepessegenek-erositese-a-covid-19-virus-fertozessel-kapcsolatban

Piffu 2021.03.29. 16:45:45

@alöksz róz:

'magyar' facebook amúgy tele van az "x ismerősöm megkapta az oltást, mind belehalt" típusú hozzászólással, ez is erősíti ezt az összeesküvés-elméletet. de ezt a "helikopterek" mellett főleg a dk propagandistái terjesztik a kiadott direktívának megfelelően"

Nem tudom, mi a "direktíva", és tudom, hogy nem sok, de én 2+6 fix esetről tudok. Egyik hatvanas férfi, oltás utáni napon halt meg. Másik 30-40-es pasi, agyvérzés az oltás után, beszédkészségnek annyi. De hiába tud róla az ember, ha a családok a tragédiáikban és gyászukban nem akarnak azzal foglalkozni, hogy mennyire fontos lenne ezeket a dolgokat összegyűjteni. Ahogy hallom, a mentőt nem igénylő, de többnapos, súlyos mellékhatások nem kerülnek feljegyzésre. Két szomszédom lett rosszul (astrával hosszabb, szputnyikkal rövidebb ideig) elfekvés, nagy gyengeség, hőemelkedés, rossz közérzet, stb. Hiába mondom, hogy jelezni kell a mellékhatásokat...De mit várjon az ember "laikusok szívásától", ha egészségügyi dolgozók sem rögzíttették azt, hogy meg is betegedtek az oltástól és pozitív lett a tesztjük is. Pedig előtte egy éven át sem lettek sem pozitívak, sem betegek. Ha az emberek nem állnak ki magukért még az egészségügyben SEM, akkor mit várjunk általánosan? Majd amikor már tömeges lesz a dolog? És akkor majd jön a mese, hogy ez mind a gaz oltatlanok miatt van? (és véletlenül se az oltások miatt).
Két csoport segíthet benne, hogy történjen valami. Az orvosok - nem csak egymás között kellene pusmogni, - bár tudom, nem más cerkájával csalánozzak - és a károsultak.
Na, mindegy :(

alöksz róz 2021.03.29. 17:14:20

@Piffu: "Ha az emberek nem állnak ki magukért még az egészségügyben SEM, akkor mit várjunk általánosan?" - jó kérdés.
"És akkor majd jön a mese, hogy ez mind a gaz oltatlanok miatt van?" - van rá esély.

"Nem tudom, mi a "direktíva"" - ezt el is hiszem. de ha megnézed, akkor ott van nem sokkal utána a "disztingvál" is, azt is megnézheted.

Bayaz 2021.03.29. 17:18:36

@Piffu: Na most amit tudunk az az, hogy Belaruszban, ahol Lukasenko elbagatellizálta a járvány súlyosságát és tavasszal és nyáron gyakorlatilag semmilyen intézkedést nem hoztak, a hivatalos statisztikák szerint 2020 júniusában majdnem 4000-el többen (40%-al többen) haltak meg, mint az előző évben, ami példátlan:

data.un.org/Data.aspx?q=deaths+by+month&d=POP&f=tableCode%3A65%3BcountryCode%3A112%3BrefYear%3A2010%2C2011%2C2012%2C2013%2C2014%2C2015%2C2016%2C2017%2C2018%2C2019%2C2020&c=2,3,8,13,14&s=_countryEnglishNameOrderBy:asc,refYear:desc,areaCode:asc&v=1

Ha a koronavírus szerinted komolytalan kis betegség és nyáron (amikor magasabb az emberek D-vitaminszintje) gyakorlatilag nem terjed, akkor mivel magyarázod ezt?

Glokta 2021.03.29. 17:26:11

@Etniez: Az a baj a maszkviseléssel, hogy laboratóriumi körülmények közt (vagy pl ha eü dolgozók viselik), valóban jól működik, rengeteg kutatás is bizonyítja ezt.

Viiszont a valós életben tömegek hordanak textilmaszkokat hetekig-hónapokig csere nélkül, amiket összetapogatnak, és sokan nem vagy nem megfelelően viselnek. Nem vagyok meggyőzödve arról, hogy ilyen körülmények közt is segítenek, sőt az is lehet, hogy inkább hamis biztonságérzetet adnak.
Annak fényében, hogy a fertőzések túlnyomó része zárt térben történik, talán célszerűbb lenne a kötelező maszkviselést is zárt helyiségekre, boltokra stb. korlátozni.

Glokta 2021.03.29. 17:32:08

@Bayaz: Hát igen, Belarusz nem éppen azt bizonyítja, hogy a koronavírus jelentéktelen kis járvány lenne. :-)
Mogilevben, egyetlen belarusz tartományban, ami publikál saját halálozási adatokat, pl. majdnem kétszer annyian haltak meg 2020 novemberében, mint 2019 ugyanazon időszakában: nn.by/?c=ar&i=265979
Persze aztán ezt az adatot gyorsan leszedték... :D

alöksz róz 2021.03.29. 17:48:52

@Glokta: "Persze aztán ezt az adatot gyorsan leszedték... :D" - engem meg gyíkká változtattak, de már elmúlt. mi ez a honlap amúgy, a belorusz hírklikk?

And37 2021.03.29. 18:00:31

@And37: ez a kommentem két napot csúszott az időben, azt hittem elveszett... Pedig hogy benéztem az atomok számát a széngyűrűben, csak a szenet számoltam... :)

And37 2021.03.29. 18:27:39

@Piffu: "Természetesen a vírusokra is ugyanaz az immunrendszer ugrik rá, amelyik a baktériumokra, gombákra és egyebekre, és védi meg azt, aki óvta és egészségesen éli az életé"

HIV ellen is megvéd az egészséges életmód, ha mondjuk valamelyik agyatlan elgázol és aztán nem megfelelő vérátömlesztést kapsz? Segítek: en.wikipedia.org/wiki/Innate_resistance_to_HIV "A small proportion of humans show partial or apparently complete inborn resistance to HIV" a többiek genetikailag így jártak. Nem fekete-fehér itt semmi, hát még az immunológia.

Mellesleg érveket várni és a kapott érveket cáfolás helyett elintézni ennyivel, hogy "Bocs, de nem" erősen piroslap, akkor miért várod mástól, hogy érveljen?

Maszkviselésben @Glokta hozzászólásával értek egyet. Hasznos lenne az, de nem így, nem ilyen "emberanyaggal".

Glokta 2021.03.29. 22:16:29

@alöksz róz: " engem meg gyíkká változtattak, de már elmúlt. "
Nagyon vicces. :-) Tényleg leszedték, amikor először olvastam erről, akkor még megvolt a statisztika.

alöksz róz 2021.03.29. 22:44:00

@Glokta: elhiszem, de akkor is vicces.

Etniez 2021.03.30. 10:17:26

@Piffu: Látod, mivel képtelen vagy cáfolni az érveket, személyeskedsz.

Ez is a tagadás formája.

Lenne még mit tanulnod az immunrendszerről, nem véd meg mindentől...

Etniez 2021.03.30. 10:20:44

@Piffu: jó sztorik, biztos nem érdekelné a médiát, ha igaz lenne..

:D

Etniez 2021.03.30. 12:25:31

Piffu, ha az immunrendszer erősségét mérni lehetne, akkor mérnék. De nem lehet, túl komplex.
Örököltél egyet, annyi a mozgástered, hogy nem gyengíted feleslegesen, erősebbé nem tudod tenni sem életmóddal, sem táplálkozással.
Az oltásokat nem véletlenül találták ki, hidd el sokkal nagyobb biznisz lenne abban, hogy mindenkit folyamatosan vitaminnal tömnének (ahogy Gödény és Lenkei teszi pl, a két legnagyobb vírustagadó kókler ugye), mint ha adnak egy oltást pár hónapos korodban.

Ezek a tények. A te állításaid fantazmagóriák, van egy csomó olyan vírus és baktérium, ami simán hazavágja az immunrendszered. Ahogy fentebb írták, HIV, papillómavírus , ebola, veszettség, malária, stb.

Nyugodtan hihetsz bármilyen alternatív tudományban, én aztán leszarom, csak ne terjeszd az alaptalan állításaid valamiféle igazságként.
Mert mindenre lehet találni "szakértőt" akire lehet hivatkozni, a dohányzás sem okozott rákot sok tudós szerint...
Mindig azt kutatják ki, amit a megrendelő fizet.
Viszont mindig kialakul egy tudományos konszenzus és nekik van igazuk, nem a renegátoknak.

És lehet engem lenézni, de kettőnk közül te vagy az, aki kitalált dolgokban hisz és nem én.

alöksz róz 2021.03.30. 14:07:48

@Etniez: "Örököltél egyet, annyi a mozgástered, hogy nem gyengíted feleslegesen, erősebbé nem tudod tenni sem életmóddal, sem táplálkozással." - ez hülyeség, kisgyerekeknek nagyon gyenge, fejletlen az immunrendszere, később erősödik meg az életmódtól és táplálkozástól függően.

"Az oltásokat nem véletlenül találták ki, hidd el sokkal nagyobb biznisz lenne abban, hogy mindenkit folyamatosan vitaminnal tömnének (ahogy Gödény és Lenkei teszi pl, a két legnagyobb vírustagadó kókler ugye), mint ha adnak egy oltást pár hónapos korodban." - csak épp ez nem minden oltásra és főleg nem minden betegségre igaz, ezt nagyvonalúan elfelejted...
a gyógyszergyártók "intézményesített" vitaminellenessége és propagandája azon a felismerésen alapul, hogy ha a vitamin-, ásványianyag- és napfényhiány miatt sokkal több a beteg, akkor az ő profitjuk sokkal több. sokkal kisebb biznisz vitamint adni az embereknek. vagy azt mondani, menjenek ki a napra, mert jót tesz testüknek-lelküknek...

alöksz róz 2021.03.30. 14:15:04

@Etniez: "Viszont mindig kialakul egy tudományos konszenzus és nekik van igazuk, nem a renegátoknak." - erre nem jó hivatkozni, mert az azokat megelőző tudományos konszenzus meg pont a renegátok miatt dől meg és így mégiscsak a korábbi renegátoknak lesz igaza, mit gondolsz? nem kell visszamenni semmelweisig, vannak sokkal újabb példák, a "szívbarát" hidrogégenezett növényi zsírok esztelen nyomatására emlékszel még? ott is volt tudományos konszenzus.

alöksz róz 2021.03.30. 14:16:20

@alöksz róz: "hidrogégenezett" :-DDD
hidrogénezett

And37 2021.03.30. 14:21:53

@Etniez: Nagy vonalakban egyetértek, de az "Örököltél egyet, annyi a mozgástered, hogy nem gyengíted feleslegesen, erősebbé nem tudod tenni sem életmóddal, sem táplálkozással." rész vitatható.

Az aktuális állapothoz képest erősebbé válik az immunrendszered, ha egészségesebb életmódra váltasz, vagy több nem túl erős kórokozónak teszed ki ahelyett, hogy hipersteril körülmények között élsz stb. Árulnak egy rakás immunerősítő készítményt is, szóval én nyugodtan elfogadnám, hogy az aktuális teljesítményhez képesti javulás az "immunrendszer-erősítés", még hogyha ez relatív is.

Etniez 2021.03.30. 17:22:56

@alöksz róz: Ha valaki egész életében 5000 Forintot elkölt vitaminra, akkor ha mondjuk hetven évesen meghal, ez az összeg: 4.200.000 Ft. És azoknak a kóklereknek a vitaminjai nem állnak meg ennyiből, sőt.

Igen, nagyvonalúan elsiklottam, hogy vannak olyan betegségek, amelyekre jó az immunrendszer. Alapvetően ilyen az influenza, nátha, norovirus, stb.
A covid viszont nem ilyen. Rengeteg olyan ismerősöm lett nagyon szarul tőle, akiket amúgy semmi nem dönt ágyba, egyik kollégám 2x kapta el, 5 hónapja van táppénzen.
Vele együtt kosarazunk, szép kisportolt negyvenes, tökéletes egészségi állapotban.
A covidról még nem tudunk annyit, amennyit kellene, de az tudjuk, hogy iszonyatosan fertőző és teljesen random módon üti ki az emberek egy részét. Mert az igaz, hogy nagyrészt a kövérek/cukrosak halnak bele, de az egészségeseket is kórházba rakhatja hosszú időre.
Ehhez képest az oltásnak szinte nulla kockázata van. Nem tudunk olyan oltásról, amiről kiderült hogy hosszú távú, tömeges negatív mellékhatása lett volna. Viszont a covidról tudjuk.

Tehát az immunrendszerben bizakodni az oltás helyett statisztikailag is illogikus dolog. Olyan, mint a lottózás.
Különösen vicces, hogy valaki rá akar gyúrni előre.. A C-vitamin semmit nem jelent, a D-sem biztos, mert mondjuk Brazíliában és Dél-Afrikában nyáron is nagyot ment a covid, sőt mind a két helyen saját variáns is kialakult.

Szóval az egy tévképzet, hogy rá lehet gyúrni a covidra némi vitamin szedegetéssel, mert pont az a baj, hogy nem veszi észre az immunrendszer az elején a bajt, utána meg túlreagálja, nem elképzelhetetlen, hogy a vitaminnal agyontömött ember immunrendszere még jobban túlreagálja.

"Újabban az antivirális, antibiotikus és tüneti kezelés mellett egyre inkább elfogadott, hogy a gyulladás kóroki szerepe miatt a reumatológiában is használatos egyes immunmoduláló és immungátló gyógyszerek előnyösek lehetnek a Covid-19 kimenetele szempontjából."

mta.hu/tudomany_hirei/citokinvihar-covid-19-fertozesben-110610

MTA, érted. Nem a gyúrós meg a szcientológus.

Etniez 2021.03.30. 17:26:25

@And37: Én azt feltételezem, hogy az ember alapvetően nem rongálja a testét. Én hat éves korom óta versenysportolok, így negyvenhez közel már csak old boys szinten nyomom, de edzek, nem iszom, nem dohányzom, nem drogozom, mindent eszek.
Én nem is kaptam el a covidot, pedig köröttem szinte mindenki. A covid osztályon 15% nem kapta el, fél családom is beteg volt és nem is tudtunk róla. Elképzelhető, hogy nekem valamiféle természetes védelmem van, de erre nem hazardírozok, inkább beolttattam magam Pfizer-el.

Mondjuk az igaz, hogy én mindig betartottam az összes protokollt mind a munkahelyen, mind odahaza.

Glokta 2021.03.30. 18:54:00

@Etniez: "Ha valaki egész életében 5000 Forintot elkölt vitaminra, akkor ha mondjuk hetven évesen meghal, ez az összeg: 4.200.000 Ft. És azoknak a kóklereknek a vitaminjai nem állnak meg ennyiből, sőt."
Hasonlítsd ezt össze azzal, hogy az USA-ban az átlag 60-70 éves ember mennyit költ különböző gyógyszerekre, antibiotikumokra. Szerintem jóval nagyobb összeget kapnál.

Persze ezzel nem azt mondom, hogy a gyógyszereknél valóban hatékonyabbak lennének a vitaminok, csak azt, hogy az előbbi nagyobb üzlet.

Etniez 2021.03.30. 19:08:42

@Glokta: Ha valaki szed vitaminokat, nem lesz beteg?

Etniez 2021.03.30. 19:30:19

@Glokta: Akiket én ismerek, azok behordanak ezekbe a boltokba 10-15.000 Forintot havonta, tehát ez az összeg nagyságrendekkel nagyobb és a sok vitamin szedése nem akadályozza meg a testet abban, hogy megbetegedjen, rákos legyen, stb.
A vitamin szedés önmagában nem elég, ez az egész sokkal komplexebb ennél. Magyarul lehet, hogy milliókat elköltesz vitaminra és aztán még gyógyszerre is.
A vitaminbizniszben utazók találták ki, hogy vitamin = betegség nélküli élet, holott ez régen sem volt így.
Száz évvel ezelőtt még mindenki sokkal több vitamint fogyasztott a táplálkozással, hiszen nem volt ilyen mezőgazdasági túltermelés és hús fogyasztás, oltások sem voltak, nem is éltek ennyi ideig az emberek.
Az, hogy most nem kell 9 gyereket szülni, hogy 5 megélje a felnőttkort, sőt 70-80 éves koráig éljen, az nem a vitaminoknak köszönhető, hanem az orvostudománynak.

alöksz róz 2021.03.30. 23:58:46

@Glokta: "Persze ezzel nem azt mondom, hogy a gyógyszereknél valóban hatékonyabbak lennének a vitaminok" - nem is lehet összehasonlítani.
a gyógyszer a betegség gyógyítására és/vagy tüneti kezelésére való, a vitamin meg az emberi szervezet és az immunrendszer működéséhez alapvetően szükséges anyag. nem lehet gyógyszerezéssel helyettesíteni.

nem kell a demagóg buta panelektől meghátrálni :-)

alöksz róz 2021.03.31. 00:03:33

@Etniez: "Az, hogy most nem kell 9 gyereket szülni, hogy 5 megélje a felnőttkort, sőt 70-80 éves koráig éljen, az nem a vitaminoknak köszönhető, hanem az orvostudománynak." - és az h 40-50-től 70-80-ig végigbetegeskedi az életét, minek köszönhető? :-)

alöksz róz 2021.03.31. 00:12:39

@Etniez: nem muszáj a kóklerek vitaminját szedni.
nemcsak a fertőző betegségekről van szó. hanem mondjuk olyan betegségekről is, amik a covidnak is kockázati tényezői.
azt még ne jelentsd ki ilyen bátran, hogy nem ilyen, mert nem nagyon van mire.
nekem meg rengeteg ismerősöm nem lett nagyon szarul tőle, és? min változtat ez
1-2 hónapja alkalmazott oltásoknak honnan ismered a hosszú távú hatásait? :-)

alöksz róz 2021.03.31. 00:16:59

@Etniez: "MTA, érted." - értem. a betegség lefolyásáról és a kezeléséről van szó. hogy jön ehhez amit előtte írtál, azt nem értem:
"Szóval az egy tévképzet, hogy rá lehet gyúrni a covidra némi vitamin szedegetéssel, mert pont az a baj, hogy nem veszi észre az immunrendszer az elején a bajt, utána meg túlreagálja, nem elképzelhetetlen, hogy a vitaminnal agyontömött ember immunrendszere még jobban túlreagálja." :D
ez akkora fogalmatlanság, hogy muszáj vagyok elmenteni.

alöksz róz 2021.03.31. 00:21:34

na jó, szerintem befejeztem ezt a koronavírus-témát.

elkezdem nézegetni inkább azokat a civilizált országokat, ahol nem köteleznek oltásra, nem akarnak bezárni a felhergelt őrültek ha esetleg nem akarom beoltatni magam, nem akarják a fejemet venni ha nem értek egyet a lezárásokkal meg ilyenek.

Etniez 2021.03.31. 10:28:53

@alöksz róz: ha nem érted, akkor fogalmatlanság valóban.

alöksz róz 2021.03.31. 12:10:40

@Etniez: :DDD
és még nagyképűzik is az irdatlan ostobaságára, hihetetlen

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.31. 14:02:19

@Etniez: az oltásoknak valahogy nem nagyon érződik a benefitje jelenleg. Vagy A Bossche-cikkben leírtak valósultak meg kilonem100.blog.hu/2021/03/14/geert_vanden_bossche vagy egyszerűen mindegy...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.31. 14:57:02

@Etniez: de figyu. NEM VITAMINOKRÓL BESZÉLÜNK. Nem azt írtam, hogy szedjét A-Z Centrum meg hasonló szarokat. A legtöbbet ezen a blogon a D-vitmamin mellett érveltünk, mint egyszerű és olcsó és hatásos népegészségügyi eszközről, ami BEVÁLT Skandináviában. Nézd meg a mutatóikat. Lehetne még másról is beszélni, de ez egy közéleti blog, nem orvosi szemle.

A D-vitaminhiány súlyos probléma, mert tömeges. És kétségbeejtően egyszerű lenne a kezelése. A D-vitamin IMMUNRENDSZER SZABÁLYOZÓ SZEREPET tölt be. Már belinkeltem egyszer a citokinvihart elnyomó hatását. És közvetlenül is van szerepe a nyálkahártyán a védekezésben.

Ha ezt nem tanították neked a fősulin, akkor sajnálom. HA igényled írok egy hosszabb posztot erről.

And37 2021.03.31. 15:07:19

@A kiló nem százat jelent.: "az oltásoknak valahogy nem nagyon érződik a benefitje jelenleg."
De, ahol érződnie kell:
"Mivel az intézményekben már a lakók 82, és a dolgozók 77 százalékát beoltották, így összehasonlították a második és a harmadik hullám felfutásának adatait – eszerint márciusban 96 százalékkal kevesebb fertőzést regisztráltak a lakók körében, és 92 százalékkal kevesebbet a dolgozók között, mint tavaly novemberben."

Más: a saját kíváncsiságomra összeállított statisztikák nem egyeznek azzal, amit itt kilonem100.blog.hu/2021/03/02/covid_kutyafuttaban_es_futoszalagon írtál, meg tudnád nézni, mitől van nálam 34% növekmény 2020 utolsó heteire, ha nálad ez egyáltalán nem látszik? KSH trükkösen utólag is módosítja a számokat a lassú adatközlés miatt, ha jól látom...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.31. 15:25:42

@And37: megadtad a választ, ha van mire, nem tudom, van-e.
Azt felételezheted, hogy az ott közölt adatok pontosak.
Nem másítom meg sosem. Úgy volt, ahogy írtam.

Glokta 2021.03.31. 16:49:14

@Etniez: "Akiket én ismerek, azok behordanak ezekbe a boltokba 10-15.000 Forintot havonta, tehát ez az összeg nagyságrendekkel nagyobb"
Most idiótákról beszélünk, akiket kihasználnak a Gödényhez hasonlók.
Megfelelő C-, és D-vitaminszintet ennél nagyságrenddel kisebb összegből meg lehet oldani.

Piffu 2021.04.13. 13:03:47

@Etniez: Direkt neked.

Átlátszó fóliacsomagok:

COVID 19 PTE_Prevenció

2 VITAMIN D3 1000NE TABL. FRE.
kerek fehér étkezés előtt

1 VITAMIN B KOMPLEX KAPSZ. B
lágy kapsz. vörös szétrágás nélkül

2 C-VITAMIN 500 MG RÁGÓTABL.
kerek narancs 2X1-et szétrágni

Gyógyszerek betegtájékoztatóit
kérjük olvassa el
ogyei.gov.hu/

0210759999901260

Úgy látszik, a PTE nem tudja, hogy a vitaminokkal nem lehet az immunrendszert karbantartani és megelőzni a covid19-et. :)

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.04.13. 13:17:28

@Piffu: mondjuk emellett a mennyiség mellett egy D-vitaminhiányos beteg hiánya enyhén mérséklődik vagy csak lassul a szérumszintje csökkenése. 1000 NE sajnos kevés. A szintentartáshoz 4000NE szükséges. Ha hiányt feltételezünk, akkor 8-12 ezer NE lehet indokolt. Mindenképpen étkezés közben érdemes, zsíros étellel bevenni, különben nem szívódik fel. Illetve magnéziumpótlásra is szükség lehet, ha valaki sportol, ezt már észrevette az izmain.

Azért a magyar orvosok zöme még el van tévedve kissé. Nem nagyon frissítik a tudásukat.

Némi cink+kercetin kombó is szükséges lehet, más nyomelemektől elkülönítve bevive. Vassal együtt szedni felesleges, mert egyik sem fog felszívódni.

Lehet mondani, hogy nem vagyok orvos, de el tudom olvasni azt a szakirodalmat, amit az orvosok nem olvasnak el — feltétlenül idehaza. Vagy 40-50 évvel ezelőtti tankönyvek alapján ítélnek meg.

Piffu 2021.04.13. 15:31:08

@A kiló nem százat jelent.:

Szia!

Nem 1000, hanem 2X1000 NE a D-vitamin és bizonyára gyerekeknek szánták a csomagot, amit láttam valakinél, mivel a C-vitamin is rágótabletta.
De egyetértek azzal, amit írsz, mi "családilag" 2X4000NE-et szedünk és 3000 C-t.
Azért írtam Etniez kollégának, mert nagy tudásával kijelentette, hogy vitaminnal nem lehet megelőzni a covid19-et. Gondoltam majd ír a Pécsi Tudományegyetemnek, hogy tiszta hülyék, hogy vitamin-prevencióval próbálkoznak :)
Amit az orvosokról beszélsz, az pontosan így van, közelről tapasztalom. Család, haverság - egyikük azt mondta, neki annyi melója van (egyébként neki tényleg), hogy semmire nem marad ideje. Ez viszont nincs rendben. Egy orvosnak annyit kellene dolgoznia, hogy maradjon ideje - sőt legyen is kötelessége ! - tájékozódnia, persze nem a bújtatott termékismertetőkből, melyeket továbbképzési konferenciának álcáznak.De én úgy gondolom, ez nem annyira idő, kötelességérzet, vagy kíváncsiság kérdése. Inkább attitűd kérdése. Pont arról beszélgettünk valahol pár napja, hogy a környezet, élethelyzetek, emberek, események, stb. megfigyelése, felfogása és helyes értelmezése, valóságközeli következtetések levonása nem tanultság, olvasottság, szakma kérdése, hanem ugyanolyan "intelligencia-típus", ahogy van a tipikus iQ (matematikai logika kb. ) az eQ (emocionális intelligencia), gyQ (gyakorlati intelligencia) meg már nem is emlékszem, hányféle "intelligenciát" azonosítottak, de az biztos, hogy ez is valami olyasmi képesség, mint a zenei hallás/zenei érzék, nyelvérzék, egyensúlyérzék, stb. Van egy "valóságérzékelő" intelligencia is, és egyre egyértelműbb, hogy nem előzetes ismeretekre alapul, ezért lehet benne jó egy egyszerűbb, kevésbé tanult ember is éppen úgy, mint ahogy egy professzor, vagy akadémikus is lehet benne jó, meg lehet benne rossz is, ahogy ezt remekül megmutatta ez a vírusmizéria.
Sok orvos szégyenkezhetne manapság igénytelensége, tájékozatlansága, sőt, időnként még a tanultak elfelejtése miatt is. Kedvenc példám az orvos, aki teljes meggyőződéssel vezeti a saját autóját abban a maszkban hazafelé, melyben egész nap a betegei között dolgozott a kórházban, rendelőintézetben. Hogy általános orvosin melyik szemeszteren és hány órát szánnak epidemiológiára, azt én nem tudom. De hogy egy ilyen ember biztos vagy hiányzott azokról az órákról és még a beszámolónál is kimarad neki a téma, az biztos. Vagy még azt is elfelejtette, amit már egyszer megtanult. Ami persze érthető, de legalább ilyenkor nézné át az aktuális konszenzusokat. Persze egyszerűbb bejelentkezni az eü-hálózatba, bepötyögni a jelszót, aztán várni a megrágott, előemésztett hírt,utasítást, "matekot", oszt jónapot.
süti beállítások módosítása