A kiló nem százat jelent.

Vajon hol éltek 2020-ban azok, akik most lezárásokat követeltek ki?

2021. március 06.

"Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más legyen."

Egy szerintem a közhangulatot sajnos jól kifejező nyúlfarknyi kirohanásra szeretnék csak reagálni, amit a kiváló Mentális Deficit blogon közöltek a kormányzat által a harmadik hullámra beharangozott további szigorításokkal kapcsolatban. Két dolgot tanulhattunk meg eddig a lezárásokkal kapcsolatban: gazdasági-társadalmi értelemben rendkívül károsak, míg cserébe járványvédelmi szempontból lényegében hatástalanok. És mégis: értelmes emberek érvelnek mellette újra és újra. Pánikjukban.

covid_sweden_march21.PNG

Svédország: szemmel láthatóan köszöni szépen jól van, komoly lezárások nélkül is. Hát jobban, mint mi... mivel nálunk elmaradt az első hullám, ezért a harmadikban pótoljuk be sajnos. Svédország, lekopogom, túl van ezen.

Felhívnám a figyelmet, hogy adatok, források és hivatkozások tekintetében már a leadben sokszorosan túlteljesítettem a megszorítások mellett felszólalók érveit. Tehát valójában azok, akik állandóan a tudomány és a szakértők mögé bújnak (félelmükben), általában egyetlen valódi tanulmányt vagy pontos adatot, tényt sem idéznek be, legalábbis helyesen sosem. Ezt tapasztaltam most is. Elnézést, ha személyeskedéssel kell kezdenem. 

Az emberileg érthető pánik az egyetlen "érv" az újabb és újabb lezárások mögött. És az egyetlen elfogadható mentség is. Minden más az írástudók felelőssége és felelőtlensége.

Az Egyesült Államokban kiszámolták: Eddig kétszer több életévet követelt a lezárás, mint a COVID-19 már önmagában az okozott gazdasági károk miatt, ami le fog csapódni hosszútávon egészségproblémákban is.

És mégis: liberális véleményvezérek állnak ki nemcsak idehaza, de mindenütt a nyugati demokráciákban a minél fasisztoidabb és minél kafkaibb korlátozások mellett. Amire most a "várva várt" harmadik hullámban kínálkozott ziccer idehaza.

covid_hungary_march21.PNG

Bár semmilyen hivatkozást vagy adatot nem mellékelnek kinyilatkoztatják számunkra, hogy "megmondták három hete a szakértők, hogy szigorítani kell, hogy hamar lazíthassunk, mégis megvárta, míg felrobban a járvány és a következő napokban hegyekben fognak állni a halottak" 

Nem mondták. És nem robbant fel. Nem ezt mondták, bár nem tudom, kit gondol szakértőnek a szerző? Sok szakértő sok mindent mond. Az egyszerű Telex-kommentelő, akinek egy egész "paródiacsoport" állít emléket a Facebookon? A Mentális Deficit blog posztja az ő stílusukban és felkészültségében íródott. Sok szakértő mondta el világszerte, hogy a lezárások károsak és hatástalanok és ilyen intézkedések nem szerepeltek sosem a járványvédelem eszközei között, időnként beszivárog ezekből a véleményekből is a magyar sajtóba némi, de jórészt csak ezen a blogon foglalkoztunk vele.

Március 5-én 6867 beteget ápolnak kórházban, közülük 677-en vannak lélegeztetőgépen.

Ez elfogadható és nem drámaian magas szám egy járvány idején. Kétségtelen tény rosszabb, mint a 231 körüli svéd súlyos eset. De nincs szó exponencialitásról, tízezrekről. A kapacitásokat illetően (másban nem kell higgyünk nekik) a kormány megnyugtató válaszokat adott, ami egyszerű matematika. Ha húszezer fő hospitalizációját meg tudjuk oldani és tudjuk, hogy nálunk indokolatlanul fektetnek be COVID-osokat a kórházba sokszor, akiket a lezárásmentes Svédországban egyszerűen otthoni ápolással kezelnének, akkor transzparens, hiteles kommunikációval nálunk sem pánikszerűen menekülnének az emberek kórházba, ahol valójában nagyobb a kitettségük mindenféle kórházi fertőzéssel szemben (és a COVID is az a legtöbb esetben) .

Ezek a tények. 

Tegyük félre most magának a járványvédelmi intézkedéseknek a hatásosságát vagy indokoltságát. Ez egy nehezen eldönthető szubjektív kérdés, ami kinek-kinek a tűrőképességén vagy tényleges veszélyérzetén múlik. Tudjuk ugyan, hogy kb. 65 év alatt nagyjából a COVID-19 veszélyessége a hivatalosan ismert statisztikák szerint is kisebb, mint a szezonális influenzának, de azt is, hogy a beteg és idős emberekre nagyobb veszélyt jelent, logikus lett volna tehát a veszélyeztetett csoportokat célzó programokkal védekezni, de ehelyett és ráadásul ezt elmulasztva mindenki mást büntettünk, hogy LASSÍTANI tudjuk a járvány terjedését. Emlékeztetnék rá mindenkit, hogy a szakértők, egyik sem, sosem állították, hogy LEHETSÉGES a járvány MEGAKADÁLYOZÁSA. Kezdettől fogva csak a GÖRBE LAPOSÍTÁSA volt a cél, hogy az egészségügy túlterheltségét elkerüljük, ami további emberéletekbe kerülne. Fair deal, nem?

Érzésem szerint ez sikeres is volt egyébként. A sajtó kicsit máshogy számolt be, de az országok egészségügye nem omlott össze. Ez volt a célja az olasz, a brit, a magyar vagy a svéd stb. intézkedéseknek is, mégha első ránézésre ezek között különbségek is voltak.

Azt gondolhatnánk, hogy a járvány megfékezése SKÁLÁZHATÓ, de valószínűleg sajnos nem: ezért nem rezzen meg se a járványgörbe sosem.

Nem igazán lehet azzal JOBBAN védekezni , ha még további pár boltot bezárunk. A legtöbb interakciót okozó tömegközlekedés és élelmiszerbolt nyitvatartása mellett tulajdonképpen mindegy, hogy el tudunk-e még menni egy étterembe vagy barkácsboltba. Valószínűleg mindegy: de semmiképpen sem általánosan ajánlott vagy kötelező: magyarán a kitett csoportok nincsenek belekényszerítve, hogy ezek veszélyének tegyék ki magukat, miközben a tömegközlekedésben, az orvosi rendelőkben, sőt az oltópontokon várakozva elszenvedik ezeket a jóval nagyobb kockázatokat is. Az előbbiek részleges vagy teljes vagy még teljesebb bezárása, láthattuk, nem segít, viszont láthattuk azt is, hogy milyen gazdasági zuhanással, munkanélküliséggel, adókieséssel járnak együtt. Ami súlyosan emberi életeket jelent ám.

Nem fikció, mint az, hogy ha két hever megisik egy sört a sarki kocsmában, valahol egy távoli és lezárt idős otthonban meghal egy 90 éves nagymama. Nincs ilyen pillangóeffektus. Nem létezik epidemiológiai távolbahatás.

"Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más legyen."

Ember! Töröld ki a szemedet! Ebből már két hullámnyi "ízelítőt" kaptunk. Azt is láthattuk, hogy vajmi kevés jelentősége van annak, hogy eközben maszkot hordunk ezeken a helyeken. Mégha mint minimálisan megtehetőt, ez az egyetlen, amit meg tudunk még tenni fizikailag. Ezért nem írtak elő kötelező maszkviselést boltokban a legtöbb országban sem, ahol tömegközlekedésen kötelező vagy ajánlott a maszk. A járványstatisztikáik viszont nem rosszabbak. Sőt. És nemcsak Skandináviáról van szó, de több, mint féltucat USA-tagállamról, Japánról és sorolhatnánk, ahol szintén nem írtak elő még maszkviselést sem a nyitvatartó mozikban, majd azzal szigorítottak, hogy este 8-kor zárjanak azért be. 

Ha egy levegőben terjedő vírus jelen van egy populációban, akkor az előbb-utóbb végig fog menni azon 2-3 hónapos hullámokban. Ezt láttuk mindegyik ország adatain és csak a népességben a jó idővel helyreálló D-vitaminszint állítja meg azt, hogy aztán a védekezőképesség csökkenése után a járvány új erőre kapjon. Ezt láthattuk és ehhez nem kell már epidemiológusnak lenni, hogy megértsük. A mérsékelt égövben ez az általános. Minden télen. Szerencsére mostantól egyre javul az idő, de a nyári jó időg még bő két hónap hátra van. 

A napsütés, a D-vitamin és nem a maszkok, a szabadságjogok drákói megkurtítása vagy a boltok, éttermek, kocsmák bezárása okozott sosem enyhülést. Mindegy, hogy Dr. Telexkommentelő és Professzor TV-celeb ezt nem veszi észre. Akkor is így van. Az ő kedvükért mégis megtesszük ezeket, mert ezt szajkózza nekik a média.

Jószerivel mindent tudunk erről a járványról és még mindig úgy teszünk, mintha egy nagy ismeretlen veszedelemmel néznénk farkasszemet. Tudjuk, kik vannak veszélyben és már tavaly márciusban tudtuk, hogy kik nincsenek, ahogy akkor Gulyás Gergely a kormányinfón ki is kotyogta: 65 év alatt nyugodtan össze-vissza fertőzhetnénk egymást.  Ez akkor is tény, ha utána az egész liberális média a miniszter felnégyelését követelte. És a tény tény maradt. A COVID-19 halálozási profilja változatlan tavaly január óta.

Óriásit téved a Mentális Deficit, ha azt hiszi, hogy a kormány nem hallgat a szakértőkre. De hallgat. A média viszont elhallgattatja ezeket a szakértőket és a média járványpropagandájának zajával, a social média példátlan cenzúrájával nyomja el, celebtoxikológusok, majkák és hasonlók asszisztálásával főműsoridőben, akiknek a lányáról, rokonáról, magáról derül ki utána, hogy közben önfeledten utazgat, nyaralgat, míg téged arra buzdít, hogy "maradj otthon" és fordulj be örökre. Nem arról van szó, hogy késlekedtek a döntéssel, hogy a kormány a népszerűségét félti, amikor nem vezet be idejekorán értelmetlen megszorításokat. A közvélemény most éppen a médianyomásra egyértelműen többségében lezáráspárti. Kevesen tudják magukat kivonni a tömegpszichózis alól: ez is közismert szociálpszichológiai tény, Hitlert is tömegek éljenezték karlendítéssel bárhova ment, Sztálin halálán milliók sírtak otthon. Miért gondoljuk, hogy a mai ember másmilyen hasonló pszichózis nyomása alatt?

"November óta stabilan 50 százalék fölötti azok aránya, akik az Orbán-kormány járványügyi intézkedéseit megfelelően szigorúnak tartják – derül ki a Nézőpont Intézet Magyar Nemzetnek készített  reprezentatív közvélemény-kutatásából. 

Jelentős kisebbségben vannak (22%) a nyitáspártiak, a jelenlegi korlátozásokkal elégedettek (59%) táborához képest, (további szigorítást 11 % akar), de a Nézőpont Intézet szerint arányuk az oltások számának növekedésével, a jobb idő beköszöntével növekedhet. Emlékeztetnek rá, már csak minden tizedik magyar szigorítana a korlátozó intézkedéseken, tavaly ősszel ez arány olykor még a 40 százalékot is meghaladta.

A kutatás szerint a vírussal kapcsolatos intézkedések megosztják az ellenzéki szavazókat. Az Orbán Viktor munkájával elégedetlenek 39 százaléka nyitáspárti, 18 százalék akar  viszont további szigorítást. Főleg a fiatalabbak a nyitáspártiak, de még a 18-29 évesek körében is ők vannak kisebbségben (41%), a többség elégedett vagy akár további szigorítást tartana kívánatosnak (50%). Budapesten is többségben vannak (56%) a jelenlegi szabályozással elégedettek. További nyitást 18%, míg további szigorítást 15% szeretne."

Fordítva ül tehát a lovon a Mentális Deficit blog szerzője. 

Pont nem a józanész és a tényleges szakértők, hanem a tömegek nyomására születnek végül meg a szigorítások. Utána persze mindenre találsz szakértőt, ahogy minden marhaságot kideríthet egyszer egy brit tudós: piros akár az ég is, szenzáció! A kormány valóban a népszerűségét félti, amikor végre elszánja magát a döntésre. Aminek valószínűleg nem lesz semmi haszna: a harmadik hullám ennek ellenére tarolhat vagy cseng majd le szépen.

És amely nagy döntést amit már első percében el kellett kezdeni felhigítani, mert annyira életszerűtlen volt. Nincs semmi kohézió az érvek és a tények között. Különösen, hogy ugyanazok követelik ki a szigorú lezárásokat, mint akik utána rájönnek, hogy a virágboltok már berendelték nőnapra az árut. Szerencsére ők az utolsó pillanatban most megmenekültek.

A vendéglátóiparnak meg már rég annyi.

Semmi következetesség nem szorult a minél szigorúbb korlátozásokat követelők újra és újra fellángoló mantráiba. Volna bőven ok kritikára a kormányzati intézkedések átgondolatlanságát illetően. De ahhoz valami koherens világképre volna szükség, rendre a fejekben. Az igazi ellenzékiség olyasmi, mint Texas, amely nemet mond minden korlátozásra eltörli a maszkrendelet is, és szembemegy Biden elnök újabb egy év lezárást "ígérő" politikájával. Ilyet hiába keresünk a mainstream politikában nálunk.

Eközben sorra dőlnek meg a tévéképernyőkön fabrikált celebtudósok által jegyzett kis teóriák, legyen szó akár arról, hogy káros a maszk, legyen kötelező a maszk, két maszk kelljen-bohózat, akár a tömeges tesztelésről: lásd Szlovákiát, vagy a lezárásokról: lásd Perut, Belgiumot, New Yorkot, Britanniát, Szlovéniát stb. Ezeknek a járvánnyal kapcsolatos elképzeléseknek a szavatossága az adás végéig és képernyő széléig tart mindig, a valóságban azonnal megdőlnek. Ezekből a Telex-kommentek szintjén leledző felelőtlen beköpésekből építget magának a rémült lezáráspárti véleményvezér utána a home office elzártságában magabiztos felsőbbrendűséget, önigazoló identitást, amit úgysem győz már meg semmi. 

Az újságírók, blogok feladata az ezzel való szembesítés lenne, nem pedig a járványpropaganda és az emberéletekbe kerülő pánikkeltés. 

Nem vagyok optimista, nemhogy a szembesítés, de a szembesülés is elmarad a kollegáknál.

Pl. Bede Márton, a 444 járványajatollája (tudtommal nem rokona a vadhajtásos ikertestvérének, Bede Zsoltnak, de ki tudja?:)) hiába kapta meg a bulinegyed egyik kultikus helyének, a Központnak a tulajdonosától, hogy "a lezárásoknak fennhangon tapsikoló újságírókat nem fogják kiszolgálni egy ideig az általuk vezetett vendéglátó helyek". Minden önkritika nélkül folytatja tovább és még az orra alá is dörgöli a Központ tulajdonosának, hogy nem tudja, mik a szabadságjogok. Szabadságjogok melletti kiállás most az a TASZ vagy a liberálisok részéről, hogy szabadon, minden gátlás nélkül lehet követelni bárki alapjogainak korlátozását minden valóban alátámasztott indok nélkül. Lásd még források, adatok és hivatkozások. Még Hitler is népszavazáson kért magának felhatalmazást...

A liberálisok, mi nyitott gondolkodásúak voltunk azok, akik eddig kiálltunk ezek mellett a város életébe színt hozó, kulturális értéket is hordozó helyek mellett, és a gerontofil konzervativizmus kereste a kákán is a csomót olykor, olykor persze jogosan. Most nagyot fordult a világ, felcserélődnek a szerepek világszerte, és ez nekem nem tetszik.

A liberálisból egycsapásra tkp. fasisztává lett médiamunkások láthatóan kiverték a biztosítékot másoknál is.

bede.jpg

A blog 2015 végén azért indult, hogy az ideológiai szekértáborokon túllépve tiszta vizet öntsön a pohárba.
Olvasottságunk 2020-ban lépte át az egymilliót.
Posztjainkat számos országos és helyi portál megosztotta vagy hivatkozta az Indextől a Mandinerig, a Mércétől a Propellerig, a Hírolvasótól a Kapuig, a Balmixtől a social mediáig...
Köszönöm, ha lájkolod és megosztod írásainkat, kövess minket: facebook.com/kilonem100, ha támogatni szeretnél: patreon.com/kilonem100 — köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr5216451046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.11. 08:44:04

@Sir Gombóc: minden itt elhangzó állításom tételesen alá van támasztva. Nézz ki az ablakon: az ég nem piros, hanem kék.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.11. 08:47:26

@And37: Van ismerősöm, aki szintén szedte és lebetegedett, igaz egészen enyhén. De egyrészt nem tudjuk, hogy mennyi D-vitamint kellett volna szedniük. Másrészt nem mérte senki a szérumszintjüket. Harmadrészt más tényezők ronthatják az egészséget szintén, pl. az élsport is, de akár egy túl száraz levegőjű lakás is megbetegítő lehet, amire senki sem figyel télen.

Végül: annyi volt az állítás, hogy a D-vitamin VÉD a súlyos megbetegedéstől, márpedig attól minden esetben megvédett mindenkit. A vírusok, baktériumok nem játékszerek. Ha az ember megfertőződik oda kell figyeljen és jó ideig kímélnie kell magát. Ez a normális.

Eml Ékez Tető 2021.03.11. 09:13:19

@A kiló nem százat jelent.:

"minden itt elhangzó állításom tételesen alá van támasztva. Nézz ki az ablakon: az ég nem piros, hanem kék. "

Valóban? :)))))

Na nézzük akkor meg tételesen, hogy miket állítottál eddig a Covidról:

2020.06.05. 16:30:53
"Az ember halandó. Tessék ezt felfogni. Nem halnak meg többen idén, mint máskor. Ezt mutatják a számok. És pont "azok" halnak, akik "amúgy is" meghaltak volna.
...
De attól, hogy neve van, a legtöbb országban a COVID-19 egyáltalán nem okozott számottevő problémát. Minden intézkedés eltúlzott volt."

2020.06.05. 16:22:16
"Az országok zömében NINCS kiugró halálozási statisztika. Olaszországban sincs. Ez van. Aki nem hiszi, járjon utána. Nevetségesen kis számokról beszélünk Svédország esetében pl. ami kisebb, mint a halálozások száma egy ütősebb influenza idején és nem érint fiatalokat, ahogy szokott. Teljesen mindegy hány halálesetet kötnek a COVID-19-hez, ha azok a személyek egyébként sem éltek volna tovább."

2020.06.18. 11:57:52
"A fertőzöttek száma gyakran csak a masszív tesztelések beindulása miatt növekszik."

2020.06.15. 12:24:19
"én pl. utánanéztem a dolgoknak. A COVID-19 pedig általánosan enyhe fertőzésnek bizonyul minden szakember szerint. 1-3% szorul hospitalizációra és de vannak sikeresnek mondható gyógymódok vagy terápiák vagy profillaxisok vagy megelőző terápiák vagy sikeres kezelésmódok."

2020.06.15. 08:30:34
"mind a kettő hülyeség. Te is nagyon jól tudod. A másfél méter meg a legnagyobb kamu. Úgy beszélsz, mintha a vírusok látható dolgok lennének és el tudnánk tőlük távolodni. MARHASÁG. "

2020.06.14. 11:08:25
"A járvány maga jóval enyhébb volt, mint azt vártuk. Keveset tudtunk róla, ez igaz. De a lélgezetetőgépekről és más hasonló fertőzésekről sokat. A koronavírusokat egyébként jól ismerjük.
Ha korábban nem tettük hasonló esetben, amit idén tettünk, akkor most sem kellett volna. Mégis közveszélyes őrültek belekergették a pánikkeltéssel a katasztrófába a társadalmat."

2020.06.14. 10:59:35
"Máshol ilyen nem volt. a kórházi ágyak kihasználtsága Svédországban és Olaszországban is alacsony volt. Olaszországban sosem feküdt 4000 betegnél több a kórházakban. Ez egy döntően enyhe lefolyású betegség, ami nem igényel hoszpitalizációt. "

2020.06.14. 10:56:19
"A koronavírus minden erőlködésed ellenére a legtöbb országban lockdown-nal vagy anélkül is influenza súlyosságú volt. Vagy annyi sem."

2020.07.03. 08:02:03
"A járvány igazi erejét világszerte a pánik adta. És a ráadott reakciók turbózták fel a problémát. Pánik nélkül valószínű máshogy élte volna meg minden ország a járványt, amivel kapcsolatban egyre szkeptikusabb vagyok. Szerintem mesterségesen van nagyítva az esetszám, különösen a halálozási statisztika."

2020.07.02. 07:32:08
"Minél több emberek megy át egy vírus szinte észrevétlen, annál kevésbé fognak fertőzni vagy egyáltalán nem fognak, hiszen értelemszerűen a tünetmentes fertőzés egy mítosz. És erre alapozzuk az egész stratégiát."
...
"A COVID-19 nem egy súlyos és veszélyes betegség. Ezt már rég tudjuk. 80% számára észrevétlen. A maradék zöme számára nagyon enyhe megfázást jelent, mint a többi koronavírus. Egy töredék az, aki számára veszélyes. 1%. De számukra sem a vírus, hanem saját gyenge immunrendszerük a "betegség" oka valójában. Bármi mást is elkaptak volna, ezért nem változott a mortalitás sehol. Csak most címkét kapott a halál. Máskor nem. "

2020.07.02. 07:32:08
"Az oltások nem védenek semmi ellen. Az immunrendszer véd. Ezért írtam, hogy nem kell mindenki oltva legyen. A nyájimmunitáshoz amúgy is elég egy kritikus % átoltottsága."

2020.07.01. 19:13:25
"A BCG és más oltások védettséget jelenthetnek közvetve is. A nyájimmunitáson keresztül. Emellett 30-50%-os alapimmunitást állapítottak meg a vírussal szemben a tudósok. Ez azt jelenti, hogy a BCG-vel együtt már lehet eleve nyújimmunitás alakult ki és ezért terjedt elenyésző mértékben a kór. Legtöbbünk találkozott a vírussal, ebben biztos vagyok."

2020.06.30. 19:15:28
"Az, hogy a magyar járványhelyzet ki sem alakult, köszönhető a BCG oltásnak és hasonlóknak."

2020.09.01. 18:13:15
"A lezárások nem tudják megakadályozni, hogy a vírusok terjedjenek. Ilyen egyszerű ez. Mindent tudunk már erről. Vitatkozni is kár."

2020.10.15. 09:07:01
"A koronavírus a fiatalok, egészségesek körében alacsonyabb veszélyt hordoz, mint az influenza."

2020.10.16. 13:14:51
"A legtöbb hosszútávú tünet a fáradtság. Nem egy exkluzív dolog. Az emberek többsége alapból fáradt. Ne kreáljunk már mítoszt ebből. "

folyt. köv

Eml Ékez Tető 2021.03.11. 09:13:56

2020.10.15. 07:46:02
"hol érdekel engem, hogy a 70 és a halál között valamely eldugott idősek otthonában, ahol rá se néznek a betegre meghal valaki kórházi fertőzésben vagy mellesleg ezt a vírust is elkapta megannyi baja mellett? Nem sok jelentősége van és megtévesztő."
...
"Nem hiszem, hogy az 1000 beteg ebbe halt volna bele, legfeljebb kimutatták nála a vírust. Ilyet korábban nem csináltak. Idős beteg emberek kórházi fertőzéseiből gyártunk statisztikát, ami szerintem kicsit sem tudományos. De ezt nem vitatom. Az 1000 eset is rendkívül csekély. 10 ezer sem rengetné meg a világot, ami véres kardként hordoztak körbe."

2020.10.13. 16:24:49
"Milliók vannak veszélyben. Pont a maradjotthon-őrület miatt. "

2020.10.11. 21:19:48
"Nem voltak túlterheltek a kórházak. A legtöbb kórházban lógatta a személyzet a lábát és hazament műszak vége előtt. Köztudott. Hogy erről nem akarsz tudni, nem az én hibám."

2020.10.11. 08:08:59
"nem telítődött sehol sem az egészségügyi ellátórendszer tavasszal sem sehol. Még New York-ban sem. Ezek a tények, sajnálom, ha ebben nem értünk egyet."

2020.11.05. 08:58:01
"Amiről szó van az a koronavírus halálozási aránya: tudjuk, hogy azonos nagyságrendű a szezonális influenzáéval, a komolyabb influenza járványokéhoz hasonlítható"
...
"Ha te úgy érzed, hogy egy ilyen fertőzési hullám megér egy ilyen hisztériakeltést és a gazdaság rombadöntését, akkor jól van. Ez a te felelősséged. Úgy tűnik a többséget erre hangolta az egyoldalú média."

2020.11.03. 11:50:48
"Hordhatsz maszkot, de a D-vitamin bizonyítottan hatásosabb védekezés, mint egy koszos tetíldarab, aminek a hatásosságát többszörösen is cáfolták."

2020.11.02. 13:51:58
"Én nem látom a hullahegyeket továbbra sem és ez már kibaszottul bosszant. Akkor sem látom, ha nonszensz kitalált statisztikákkal akarják bizonygatni. Nincsenek sehol."

2020.11.07. 20:39:09
"Aztán tragédia lesz-e? Nem lesz. Bazd meg. Svédországban sem volt tragédia. Meghal párezer ember. Máskor is meghal. Máshol is meghalt. Idősek és betegek. A tragédia nem itt kezdődik. A tragédia ott kezdődnek, ha tízezrek halnának meg, fiatalok, egészségesek. De ilyen nem lesz, mert sehol sem volt. Az áldozatok átlagéletkora 80 év!"

2020.11.07. 20:39:09
"A maszk bizonyítottan NEM HATÁSOS: erről ugyamúgy ott vannak a tanulmányok, csak úgyis szarsz rá elolvasni, ezért tök felesleges erőlködnöm... "

2020.11.15. 14:56:18
"erős a te hited, de intézkedés sehol sem változtatott a görbén, az mindig MAGÁTÓL felfut, MAGÁTÓL lefut. Kb. 60-70 nap alatt. MINDIG. MINDENHOL. "

2020.11.25 14:00:12
"A korlátozások nem hoznak trendváltozást úgy tűnik, de természetszerűleg kell ennek megfelelően a csúcs körül lennünk most. Meglepő lenne számomra, ha december közepén még számottevő esetszám fordulna elő."

2020.11.25 11:11:26
"Az egészségügy túlterheltségéről szükség volna egy statisztikára. Sehol sem volt tőlterhelt, elosztási-szervezési gondok merültek fel, amik mögött én a pánikot és az elkényelmesedést látom oknak."
...
"Szerintem még csak nem is egy súlyosabb influenzaszezont láthatunk, hanem egy szokásosat vagy közepesen erőset. Nem hiszem, hogy a hospitalizáció nagyon különbözhetne, ha a halálozási arány nem különbözik jelentősen. Annyi a különbség a COVID és az influenza között, hogy az egészséges/fiatalabb csoportok lényegében minimálisan kitettek, inkább egyáltalán nincsenek veszélyben, míg az influenza viszonyag sok kisgyerek halálát okozza évente, sok fiatalét."

2020.11.07. 20:36:29
"de láthatóan kiválóan tudok olvasni, tehát értek hozzá. A hozzáértés és hozzánemértés között a különbséget az adja, hogy utánanéztél-e valaminek. Én utána néztem. Tehát értek hozzá. Az orvos meg nem. "

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.11. 10:08:08

@Eml Ékez Tető: valaki nagyon alapos :D

És mi bajod ezekkel? Ezek az információk voltak akkor megtalálhatóak a témában. A legtöbb az Index és a 444 stb. lapok cikkein alapul.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.11. 10:11:46

Emlékeztetnélek egy fontos szabályra, @Eml Ékez Tető: a blog továbbra sem minősíthetó ebben a hangnemben. Aki minimálisan sem tiszteli a munkámat, azt kitiltom innen.

Piffu 2021.03.11. 10:21:16

@A kiló nem százat jelent.:

Most olvastam egy másik blogban a linket és az ajánlást. A totalitárius rendszernek jogilag meg van ágyazva. A covid mögött szépen kiépült a diktatúra komplett jogi háttere. Választás 2022-ben? Csodálkoznék...

jelen.media/interju/mesterterv-es-slamperaj-a-kulonleges-jogrend-vilaga-1408?fbclid=IwAR1cWF1dL9yrK9zEZDiiqzMYspD_uoP3sQXfHzOv2e4guk0OYSImZxx35-k

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.11. 10:22:04

Illetőleg megkérnék mindenkit, hogy ne hazudjon és ne adjon olyat a számba, amit sosem mondtam. És szintén ne ragadja ki kontextusból.

Ilyen az az állítás, hogy szerintem "Az oltások nem védenek semmi ellen".

Sosem mondtam ilyet.

Egyébként tényszerűen ANNYIBAN igaz, hogy az immunrendszerünk véd. Az oltás felkészíti az immunrendszert a hatásos védekezésre, ha az szervezetünk, immunrendszerünk legyengül, semmilyen oltás nem jelent védelmet. Sőt semmilyen D-vitamin sem. Főleg, ha megelőzően súlyos hiány alakult ki belőle. Utolsó pillanatban nem lehet helyreállítani az egészséget.

A többi felsorolt állítás (legalábbis zömében átfutva) viszont máig igaznak bizonyult, kőkeményen alátámasztott állítások. Én elvégzem a kutatómunkát. Köszönöm, hogy ezt így összegezted számomra, jó volt egyben látni

Olvass továbbra is ilyen lelkesen, hátha ragad rád valami!

And37 2021.03.11. 10:53:24

@A kiló nem százat jelent.: "Végül: annyi volt az állítás, hogy a D-vitamin VÉD a súlyos megbetegedéstől, márpedig attól minden esetben megvédett mindenkit."

A D vitamin jó, szedd, de nem véd meg a súlyos megbetegedéstől. A súlyos megbetegedéstől eddig egyetlen ismert dolog véd meg biztosan, ha nem kapod el. A D vitamin szerepe nem tisztázott, vannak arra tanulmányok, hogy bakteriális fertőzések esetén jól jön, de a citokinviharra *szerintem* vajmi kevés hatása van a vitaminnak, és onnantól hogy a saját immunrendszered felszalonnázza a tüdődet a szerinted nemlétező túlhájpolt vírus miatt, lehetsz bármilyen fitt, a hegesedő tüdőszöveteden keresztül nem sok oxigént fogsz beszörcsögni, ha a genetikailag vagy fittségileg pórul járó 5-10%-ba tartozol.

Elhiszem hogy szerinted L. nem szedett elég D vitamint, szerintem meg pont nem érdekeli a véleményed, miközben rendszeresen kint brigázott, tolta mellé pluszban a D vitamin (és minden egyéb marhaságot mivel erősen egészségtudatos), aztán keresztülfuvarozták az országon Zalaegerszegre oxigénmaszkban, mert különben nem kapott levegőt, Tatabányán meg épp nem volt már szabad COVID-ágy.

Ne gyerekeskedjünk már, hogy erre majd azzal jössz, az még nem súlyos megbetegedés, mert túlélte, és néddmá, két hét múlva már fel tudott sétálni az emeletre, meg biciklizni is tudott utána, no nem úgy mint előtte, de a dombon már felgurult. Nekem súlyos betegség az is, ha öt napra az ágyat nyomom, sőt az is, ha van olyan óra a betegségem során, amikor komolyan elkezdek aggódni, hogy túlélem-e, mert mondjuk elkezd szúrni a hátam és mellette kezdek nagyon nehezen kapni levegőt, még úgy is, ha tudom, hogy ebből az állapotból 90%, hogy nem halok meg, mert közben meg tudom, hogy 3-5 óra alatt kerülhetek belőle olyan állapotba, aminek meg gépi lélegeztetés a vége. (Jó-jó, lehet túldramatizálom. Ha nem éri el az ezret a lélegeztetőgépen levők száma, akkor még akár abban is igazad lehet, hogy túlzás lezárni az országot, még ha nem is zárták le igazán, csak olyan félszívvel.)

Más: ha melegben nem terjed a járvány, akkor mondjuk Kenyában miért csak jan 4-én indították újra a teljes körű jelenléti oktatást? ke.usembassy.gov/covid-19-information/
Ha megnézed, Afrikában az elmúlt egy évben sokszor szigorúbb lezárások voltak mint nálunk, és több helyen vissza is hozták őket: ig.ft.com/coronavirus-lockdowns/
Valószínűtlen, hogy ha semmi hatása nem lett volna a vírusnak, akkor ilyen önsorsrontó intézkedéseket hoztak volna kb. mindenfelé. (Nyilván van ahol a politikai érdek és a lezárás egybecseng, de nem hiszem hogy a GDP bezuhanás az tipikus közérdek.)

Ettől még az, amit itt csinálunk egyértelműen nem jó, mert pl. Indiában, Kínában kicsit több ember él mint Magyarországon, mégis alatta vannak a mienknek a napi halálesetek számában.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.11. 11:34:24

@And37: Ha figyeltél, olvashattad, hogy nem arról van szó, hogy "ha melegben nem terjed a járvány, akkor mondjuk Kenyában..." Az, hogy bezárták az iskolákat persze nem bizonyító erejű. A WHO feleslegesnek tartja az iskolák bezárását, mert a gyerekek nem kitettek és nem is terjesztik a betegséget.

Nem a meleg. A napsütés vet véget a járványnak. De nézd meg Afrikáról írt kommentemet.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.11. 11:36:07

@And37: A D-vitmain szerepe tisztázott szerintem. A mértéke vitatott. Az, hogy jelentősen befolyásolja a betegség lefolyását ABSZOLÚT bizonyított. Az nem, hogy a D-vitaminhiány ÖNMAGÁBAN aznos a betegséggel lényegében. Ez épp olyan túlzás részemről, mint amit a kézmosás fontosságáról mondunk általában.

Bayaz 2021.03.11. 11:37:17

@A kiló nem százat jelent.: Érvek nincsenek? Te vádolsz másokat elfogadhatatlan hangnemmel, miközben lehülyézed azokat, akik érveket írnak.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.11. 11:39:18

A link between 25(OH)D and A-CMR in countries with similar screening strategy is evidence for VitD’s possible role in reducing unregulated cytokine production and inflammation among patients with severe COVID-19. We observed an odds ratio (OR) of 1.8 with 95% confidence interval (95% CI) (1.2 to 2.6) and an OR of 1.9 with 95% CI (1.4 to 2.7) for hs-CRP in VitD deficient elderly from low-income families and high-income families, respectively. COVID-19 patient-level data show an OR of 3.4 with 95% CI (2.15 to 5.4) for high CRP in severe COVID-19 patients.

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7465887/

Bayaz 2021.03.11. 11:46:12

""Az országok zömében NINCS kiugró halálozási statisztika. Olaszországban sincs. Ez van. Aki nem hiszi, járjon utána. Nevetségesen kis számokról beszélünk Svédország esetében pl. ami kisebb, mint a halálozások száma egy ütősebb influenza idején és nem érint fiatalokat, ahogy szokott. Teljesen mindegy hány halálesetet kötnek a COVID-19-hez, ha azok a személyek egyébként sem éltek volna tovább."
Ez például konkrétan hazugság, és az akkori olasz halálozási adatok megnézésével tudható lett volna. Olaszországban 50%-al többen haltak meg márciusban, 40%-al többen áprilisban, mint a szokásos. Svédországban nagyjából 40%-al többen haltak meg áprilisban.
Ezek NEM az influenza szokásos számai - egy nagyobb influenzajárványban (mint a 2017-es) 20%-al többen halnak meg 1-2 téli hónapban, lezárások és távolságtartás nélkül.

Bayaz 2021.03.11. 11:55:05

""A lezárások nem tudják megakadályozni, hogy a vírusok terjedjenek. Ilyen egyszerű ez. Mindent tudunk már erről. Vitatkozni is kár."
Persze, Kínából varázslattal tüntették el a vírust. Mesélj még...
A BCG-s elméletre akkoriban sem volt semmiféle bizonyíték, csak elmélet volt, ami lehetséges magyarázatként szolgált.

""A korlátozások nem hoznak trendváltozást úgy tűnik, de természetszerűleg kell ennek megfelelően a csúcs körül lennünk most. Meglepő lenne számomra, ha december közepén még számottevő esetszám fordulna elő."
A többlethalálozási statisztika alapján egyértelmű, hogy trendváltozást hoztak néhány hét múlva (nyilván idő kell a hatáshoz), és a vírus terjedési üteme lelassult, egészen a brit mutáns megjelenéséig.

Bayaz 2021.03.11. 11:56:42

@Piffu: Ez valami ellenzéki hisztéria. A kormány tavaly nyáron is visszaadta a különleges jogköreit, amint nem volt rájuk szüksége, most is ugyanígy fognak tenni, amint visszaszorul a járvány. Lesznek választások 2022-ben, nyugodj meg.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.11. 11:58:01

@Bayaz: Mit tüntetett el Kína? Leginkább az ujgurokat tüntetik el meg a tibetieket. Ne fárasz már.

Tajvanban bízom max. Ők. pl. nem zártak le semmit amúgy. Dél-Korea sem. Japán sem. Ezeknek legalább van hihető statisztikájuk.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.11. 12:00:40

@Bayaz: A BCG-re van bizonyíték, hogy segít a fertőző betegségek egy szélesebb skáláján. Kb. 30%-ban. De nem mindent megoldó csodaszer. Egyáltalán nem kizárt, hogy használt most is. Vannak a magyarnál rosszabb statisztikájú országok.
A világon minden hipotézis. Az is hipotézis, hogy megszállott őrültekkel vitatkozom a neten. Lehet nincs is univerzum, csak képzeljük.
Lapozzunk.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.11. 12:02:12

@Bayaz: "A többlethalálozási statisztika alapján egyértelmű, hogy trendváltozást hoztak néhány hét múlva (nyilván idő kell a hatáshoz), és a vírus terjedési üteme lelassult, egészen a brit mutáns megjelenéséig."

MARHASÁG. Törésnek kéne lennie a görbén mondjuk. De mind a svéd, mint a brit görbe azonos módon futott fel és le kb.

Valódi lezárásokkal esetleg lehetne eredményt elérni. De ezekkel az egyes szektorokat megölő látszatintézkedésekkel nem. Persze tényleges lezárásra meg nincs mód.

kamugyar 2021.03.11. 12:03:41

@Bayaz: itt tették be fentebb ezt a linket a svéd adatokról. ravasz dolog az előző vagy az utóbbi 4-5 évhez hasonlítgatni de teljesen értelmetlen. ugyanis nem inden évben van nagyobb influenza sem. a link amine nem csak pár évvel van összehasonlítva: cornucopia.cornubot.se/2021/02/scb-2020-hade-hogsta-antalet-doda-per.html
na ha ilyet hozol bármelyik másik országról mehet a vitatkozás. ez egy kicsit több halálozás mint a közvetlen megelőző évek de nem kiugró a korábbi éveket is vizsgálva. sőt...mindezt úgy h a svédek nem zártak igazán semmit. és mindezt úgy h a lakosság évről évre elöregedő. az orvostudomány fejlődése pedig véges. szép dolog h képesek az egészségtelen embereket még pár évig életben tartani de ennek a rétegnek a duzzasztása nem is okozhat mást mint azt h pár évente egy influenza vagy épp a covid kissé több halálozást okoz. de a linken látod h nincs apokalipszis. az összes országban gasonló lenne a helyzet hidd el ha nem csak az elmúlt 5 évhez néznénk a tavalyi adatokat....

Piffu 2021.03.11. 12:34:37

@Bayaz:

Végigolvastad? Biztos nem. Vagy ha mégis, akkor nem értetted meg.

"A különleges jogrend EGYIK RÉTEGE A VÉSZHELYZET, A MÁSIK AZ EGÉSZSÉGÜGYI VÁLSÁGHELYZET. Először a veszélyhelyzet lépett be, amely első alkalommal tavaly március 11-től június 17-ig állt fenn. Ezután a kormányzati kommunikáció az első járványhullám feletti győzelmet ünnepelte, a veszélyhelyzet megszűnt, visszaállt a normál alkotmányos állapot. Csakhogy AZON AZ ÜLÉSNAPON, AMIKOR MEGSZÜNTETTÉK A VÉSZHELYZETET, BEVEZETTÉK AZ EGÉSZSÉGÜGYI VÁLSÁGHELYZETET, egy több mint négyszáz paragrafusból álló, úgymond átmeneti szabályokat tartalmazó törvényben ELREJTVE. Az egészségügyi törvény módosításával hozták létre ezt a jogintézményt, és úgy alkották meg, hogy ne legyen szükség a rendeleti kormányzáshoz külön felhatalmazási törvényre. Így a kormány felhatalmazási törvény nélkül is megtarthatta a veszélyhelyzeti rendeletalkotási jogköreit. Az egészségügyi válsághelyzet hat hónapra szól, és a kormány BÁRMENNYISZER meghosszabbíthatja újabb hat hónappal."

Ebből mit nem értesz?

"Június után mindenki mehetett az Adriára, nem volt veszélyhelyzet – de volt EGÉSZSÉGÜGYI VÁLSÁGHELYZET. Majd a járványadatok romlására hivatkozva november 11-én meghirdették a második VESZÉLYHELYZETET, idén február 11-ig. Az újabb, harmadik 90 napos VESZÉLYHELYZETI SZAKASZ bevezetésére pedig most került sor, május végéig fog tartani. Közben decemberben meghosszabbították az egészségügyi VÁLSÁGHELYZETET, amely június 18-ig van érvényben. Az „eredeti” szabályok szerinti veszélyhelyzet tehát május végéig, az egészségügyi válsághelyzet június közepéig érvényes – és nem valószínű, hogy ez lenne a vége."

Két, párhuzamos dolog fut vagy egyszerre, vagy külön-külön. Egészségi veszélyhelyzet és egészségügyi válsághelyzet. A kettő nem ugyanaz, de mindkettő jó arra, (egyik erősebb jogkörrel,mint a másik) hogy a diktatórikus intézkedéseket ne lehessen megakadályozni jogi úton. (ami 2023-i hatállyal lép életbe, na az lesz majd az, ami már mindenkinek nagyon világos lesz...).

Emlé Keztető 2021.03.11. 18:14:51

@A kiló nem százat jelent.: Felhívnám a figyelmed arra, hogy neked, aki rendszersen "szellemi fogyatékos", "elmebeteg" és hasonló jelzőkkel illeted azokat, akik nem értenek veled egyet, semmifél erkölcsi alapod nincs számon kérni semmilyen hangnemet, senkin! Elvesztetted a jogodat bármiféle kultúrált hangnem elvárásához, méghozzá reégesrég. Eleve is szánalmas dolog bunkón leugatni mindenkit, majd sértődötten pityeregni, ha visszakapod!

"A legtöbb az Index és a 444 stb. lapok cikkein alapul. "

Hazudsz!

Bárki visszakeresheti, de szerintem a többség emlékszik is rá, hogy veled ellentétben ezek az újságok komolyan vették a járványt az első perctől kezdve, felhívták a figyelmet a veszélyekre és védekezés fontosságára, míg te pánikkeltő mainstream médiának bélyegezve mocskoltad őket folyamatosan. Most meg mégis rájuk hivatkozva próbálod védeni magad? Gyenge próbálkozás volt, még hozzád képest is.

Itt vannak a posztjaid, vissza lehet olvasni, ott vannak az Index, 444 cikkek vissza lehet olvasni.

Elbasztad öreg!

Az internet nem felejt és én sem.

Az pedig gyenge próbálkozás, hogy letagadod, hisz vissza lehet keresni, ott vannak a dátumok, ezt bizony mind te montad!

Legközelebb majd abból csinálok gyűjtést, hogy kiket, hányszor milyen személyeskedő, sértő jelzővel illettél, ha újra ilyen pökhendin kéred számon bárkin a hangnemét. Tudod, az internet nem felejt! :)

Kitilthatsz nyugodtan, szerinted mennyire érdekel? :)

Én inkább azt javasolnám, hogy vedd észre magad, nézz bele a tükörbe, hagyd abba a hazudozást, mások mocskolását, akkor talán kivívhatsz magadnak némi tiszteletet! Fenyegetéssel, pökhendiséggel, mocskolással az nem fog menni!

Bayaz 2021.03.11. 20:47:34

@Piffu: Migrációs válsághelyzet is 5 éve van érvényben, és rendszeresen meghosszabbítják, ettől még nem változott az ország diktatúrává, most se fog. Más országokban is rendeztek járvány alatt választásokat.

Ha szerinted ez az egész vírus egy műhisztéria, akkor miért fél tőle az összes kormány?
Egy, amerikai elittől (nevezhetjük háttérhatalomnak is) viszonylag független ország, mint Oroszország vagy Kína (ahol a vírus eleve feltűnt), miért vesz részt ebben?

Ha jól értem, a durva diktatúra bevezetésére szerinted 2023'-ban kerül sor?.Honnan jön ez? Mi lesz addig?

libernyák 2021.03.11. 20:59:15

@Piffu: Köszi, nagyon jó az interjú, és a kormányból kinézem, hogy ha nem mutatnak jól a pollok, akkor a járványra hivatkozva elhalasztják a választást. :-(
Mi a lényege a 2023-ban érvénybe lépő módosításnak?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.03.11. 23:44:11

a godenynek tenyleg alszakalla van? ti biztos tudjatok

alöksz róz 2021.03.12. 01:43:14

@And37: kíváncsiságból végigfutottam a linkelt tanulmányokat. uhh de borzasztó nagy kérdőjelek vannak...
még egy józan paraszti ésszel és minimális háttérismerettel rendelkező laikus is kiszúrhatja, ha hajlandó egy kicsit gondolkodni.

az egyikben napi 400-1000 NE D-vitamin pótlást vizsgálnak. annyit tudok, hogy ez biztos hogy nem fedezi a napi szükségletet, sőt a közelében sincs. akkor milyen releváns következtetéseket tud levonni a tanulmány?

a másikban a D-vitamin szintet nézik: "the mean serum 25(OH)D concentration was 114·8 (SD 30·3) nmol/L in the vitamin D group and 77·5 (25·2) nmol/L in the placebo group."
annyit tudok, hogy a normálnak (vagy egészségesnek) mondott D-vitamin szint az 75 nmol/L feletti. és nem tudom még azt se, hogy itt melyiket kell nézni, a 114,8 vs 77,5-öt, vagy a 30,3 vs 25,2-t. sőt le is szarom, nem keresek rá. megnézzük mindkettőre. ha a 30,3 és 25,2 akkor két alig eltérően D-vitamin hiányos csoportot vizsgáltak és jelentették ki, hogy nincs különbség. döbbenet.
ha a 114,8 és 77,5 akkor két minimum normál D-vitamin szintű csoportról jelentették ki, hogy nincs különbség. ez is milyen meglepő, igaz?

na?

alöksz róz 2021.03.12. 01:48:23

@Bayaz: ebben a genetikás tanulmányban pedig se a D-vitamin szintet nem nézték, se a bevitelt :DDD

alöksz róz 2021.03.12. 01:49:11

akkor mire gondoljon a paraszt, fizetett vitaminellenes hirdetések?

alöksz róz 2021.03.12. 02:09:48

ja és mellékesen a D-vitamin hiány több olyan betegségnek komoly kockázati tényezője, amelyek a covid-19 betegségnek komoly kockázati tényezői

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.12. 07:30:32

Az internet nem felejt! BOLOND!!! Ezek az állításaim változatlanul fennállnak, mindig is ezt írtam és minden értelmes ember ezt mondja. A legjobb szakemberek is ezt mondják. Néhány részletkérdés, mint pl. a BCG fontossága átértékelődhet, de alapvetően tökéletesen precíz a kép, amit a blog felvázolt az elmúlt egy évben. Ezért olvasnak. Ezért osztanak ilyen sokan.

Kedves @Emlé Keztető: emlékeztetnélek újfent Te viszont egész más miatt olvasol, ez pedig valami komoly mentális zavar. Hiszen minek olvas valaki valamit, ha értéktelennek tartja? Én pl. nem olvaslak téged. Bár gyanítom rád senki sem kiváncsi, talán még az anyád is csak sms-t küld, neked. Nem tudom. :)

Még mindig nem érted, hogy te vagy, aki többszöri kommentelők által követelt letiltás után kényszeresen újra és újra regisztrál, hogy idejöjjön sértegetni a saját blogomon, bár képtelen vagy felfogni a legelemibb összefüggéseket, órákat töltesz a legevidensebb állításaim összeollózásával és azt várod, hogy ezek után ne gondoljam azt rólad, hogy odafent a vezérlőközpontban valami nagy baj van? :D

Mindenki ezt gondolja rólad. Bizonyára te is tudod.

Nyilván értelmi fogyatékos vagy, mert nem érted meg akkor sem az összefüggéseket, ha kedvesen és türelmesen elmagyarázom, de nem vagyok mentálhigiénés szakember, nyilván van más bajod is. Azt hiszem nem cserélnék veled szívesen.

Ez nem sértés: csak amolyan távdiagnózis. :) A többit illetően fordulj szakembernek, nem blogok dolga a távgyógyítás!

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.12. 07:36:40

@alöksz róz: az utóbbit meg sem néztem, köszi, hogy elvégezted helyettem a metaanalízist, két másik tanulmányon rágtam csak át magam és még mindig nem értem, hogy ekkora parasztvakítást, hogy adhat el valaki tudományként. Nyilván ha van vevő big pharma, eladhatja. És el is adja jó pénzért. A hülye média vagy önként vagy pénzért viszont terjeszti és ez nagyobb bűn.

Peer reviewed csalás. Fake science... és ezekkel a szarokkal kell töltenünk az életünket, ahelyett, hogy tényleg a tényeket és valós adatokat tárnák fel számunkra.

Annyira boldog lennék, ha nem itt kéne erről írni. Szépen nyugdíjba mennék és számos kommentelő sem kéne idejöjjön, hogy verje az asztalt, mint egy eszelős, mert valami másba futott bele, mint, amit beletápláltak. Mindenki boldogabb lenne, ha a média a munkáját végezné.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.12. 07:45:14

@droid_: Gődény Györgyre gondolsz? A szakállát nem tudom, de a haja igazi.

And37 2021.03.12. 09:22:02

@A kiló nem százat jelent.: "Nem a meleg. A napsütés vet véget a járványnak. De nézd meg Afrikáról írt kommentemet. "

Elírás részemről. Indiában felfutóban a járvány és a Ventusky szerint süt a nap. Mondjuk amilyen meleg van, ahol tehetik valszeg légkondis szobában ücsörögnek.

And37 2021.03.12. 09:45:20

@A kiló nem százat jelent.: "A link between 25(OH)D and A-CMR in countries with similar screening strategy is evidence for VitD’s possible role in reducing unregulated cytokine production and inflammation among patients with severe COVID-19."

Ez az a megfogalmazás, amit a hozzászólásaidból hiányolok, és ami miatt azt is vitatom, amivel egyébként egyetértek. Cikkedben: "Bizonyíték a D vitamin _lehetséges_ szerepére" vs kommentedben "Az, hogy jelentősen befolyásolja a betegség lefolyását ABSZOLÚT bizonyított."
Ha vizsgálnánk az oxigénszintjét a koronavírusosaknak, az is erős korrelációt mutatna az elhalálozással (a végstádiumban mindenképp), mégse állítjuk hogy az oxigén VÉD a koronavírustól. (Tudom, túlzás, a D vitaminnak ennél sokkal jobban alátámasztott a szerepe.)

Nem mellesleg ha jól láttam, ez tavaly áprilisi esetekre alapozott tanulmány, ahhoz képest változott egy kicsit a vírus sajnos.

"Végül: annyi volt az állítás, hogy a D-vitamin VÉD a súlyos megbetegedéstől, márpedig attól minden esetben megvédett mindenkit. "

Ez sajnos technikailag védhetetlen kijelentés, ilyet egyszerűen ne írj le légyszi. Azt állítod ebben a mondatban, hogy cáfolhatatlan bizonyítékaid vannak arra vonatkozólag, hogy mind a 2.6 millió halottnak baj volt a D-vitamin szintjével, továbbá mindenki másnak aki kórházba került miatta.

Ehhez képest én pont előtte hoztam egy példát közeli ismerőstől, aki állításodra ellenpélda. Persze, lehet vitatni hogy "de biztos nem szedett elég vitamint", de a kijelentés nem tartalmazott ajánlott szintet, így rossz kijelentés.

Ha a kijelentés annyi lenne, hogy a "D vitamin jelenlegi tudásunk szerint valamennyire véd a súlyos lefolyástól", azzal persze egyetértek.

And37 2021.03.12. 09:51:30

@alöksz róz: "was 114·8 (SD 30·3) nmol/L in the vitamin D group and 77·5 (25·2) ... és nem tudom még azt se, hogy itt melyiket kell nézni, a 114,8 vs 77,5-öt, vagy a 30,3 vs 25,2-t"

Szerintem itt a SD a szórás, standard deviation.

alöksz róz 2021.03.12. 11:45:44

@And37: teljesen igazad van, gondolkodhatott volna kicsit rajta a paraszt.
vagy alaposabban elolvashatta volna mielőtt megszakérti.

na de érted, mi a felmerülő jogos kérdés a tanulmány kapcsán, az lett volna a döntő, ha egy D-vitamin hiányos csoportot hasonlítanak össze egy nem D-vitamin hiányossal.
(mert milyen állítást cáfol így meg, nem az az állítás, hogy a plusz extra D-vitamin védelmet jelent, hanem hogy a hiány jelent kockázatot.)

alöksz róz 2021.03.12. 11:51:43

@A kiló nem százat jelent.: "A hülye média vagy önként vagy pénzért viszont terjeszti és ez nagyobb bűn." - így van.

And37 2021.03.12. 12:44:00

@alöksz róz: "az lett volna a döntő, ha egy D-vitamin hiányos csoportot hasonlítanak össze egy nem D-vitamin hiányossal."

Egyetértek, hogy annak nagyobb jelentősége lett volna, de nem döntő. Azon is megy a vergődés ilyenkor, hogy nem elég bizonyíték az, hogy egy D-hiányos csoportot összehasonlítanak egy nem hiányossal az összefüggés kimondására. Nyilván nem nehéz megsaccolni, hogy egy egészségtudatos norvég átlagpolgárnak van jobb esélye túlélni, vagy egy leromlott egészségi állapotú magyar idősotthon-lakónak, akinek a tetvek, kiszáradtság és alultápláltság mellett még a D-vitaminból és ápolóból se jutott elég.

És az a következtetés, hogy perdöntő bizonyíték még nincs, biológiai hatásmechanizmust nem mutattak be csak sejtenek.

Mondjuk nézzük innen: jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2775003
"A recent study in JAMA Network Open by University of Chicago researchers linked vitamin D deficiency with a greater likelihood of testing positive for SARS-CoV-2"

Ebből a mondatból levonható a következtetés, hogy aki D-vitamin hiányos, az valószínűbb, hogy koronavírust kap. De nem feltétlenül egyértelmű az, hogy a D-vitamin hiánya miatt alakul ki súlyosabb betegség nála. Viszonylag egyszerű megtippelni hogy a mélyszegénységben, 8-10 fős családokban élők közt jobban terjedhet a vírus, mint a változatosan, vitamindús kajákat fogyasztó felső-középosztálybelieknél, ahol teszemazt 2-4 főben limitáljuk az egy háztartásban élőket, és a nagymama meg dédnagymama még csak véletlenül sincs egy fedél alatt a köhögő kölökkel, anyuka meg blogot vezet arról, hogy hogyan fertőtlenítette egyesével a boltban vásárolt narancsokat.

Nekem mérvadó az lenne, ha fogták volna pl. a Pesti Úti Idősek Otthona lakóit, kettős vakteszttel 50%-nak adtak volna sok D-vitamint, a kontrollcsoportnak placebót, és aztán előzetes egészségügyi állapotukat figyelembe véve kisebb csoportokban összehasonlították volna a betegség kimenetelét időtartam, súlyosság és egyebek alapján, úgy, hogy a kezelésüket NEM differenciálták volna. Ez persze egyenlő a gyilkossággal sok esetben, úgyhogy nem megléphető, mert attól függően hogy milyen gyógyszereket szedett és az új gyógyszerekre hogyan reagált, tuti különbözött betegről betegre az ellátás, még ha nem is túlzottan.

Szóval számomra a D-vitaminnál ugyanaz a képlet mint a testmozgásnál meg a maszknál: ártani tuti nem árt, használni valószínű használ, de ha már beteg vagy, mindentől nem fog megvédeni, és ha nincs szerencséd, akkor még jó D-vitamin szintek mellett is elpatkolhatsz.

And37 2021.03.12. 12:47:55

@And37: "Szóval számomra a D-vitaminnál ugyanaz a képlet mint a testmozgásnál meg a maszknál: ártani tuti nem árt, használni valószínű használ"

Kis kiegészítés: helyesen végzett testmozgás és helyesen viselt maszk - vö. szétműtött bokájú focisták és boltban orr alá, hazaérve áll alá tolt maszkban flangálók.

alöksz róz 2021.03.12. 13:02:08

@And37: az általam említett módon csak és kizárólag a D-vitamin hiány hatását nézték volna, egyéb tényezőktől függetlenül. és ez is a kérdés, amire a választ kerestük.

az öregotthonos módszeredben ott a nagy hiba, hogy a D-vitamin nem a gyógyszer a már kialakult betegségre, hanem a betegség kialakulása ellen nyújt védelmet. óriási különbség.

alöksz róz 2021.03.12. 13:09:15

(és ahogy már a blogger fentebb is írta, nem azt mondtuk, hogy pár adag D-vitaminnal pár nap alatt helyre lehet állítani a vitaminhiány miatt legyengült immunrendszert...)

alöksz róz 2021.03.12. 13:20:25

@And37: "aki D-vitamin hiányos, az valószínűbb, hogy koronavírust kap. De nem feltétlenül egyértelmű az, hogy a D-vitamin hiánya miatt alakul ki súlyosabb betegség nála" - ha azt szeretnéd feltételezni, hogy a D-vitamin szinttől független a súlyosabb betegség kialakulása, az szerintem, ha az első állítást elfogadjuk igaznak, csak úgy tudna teljesülni, ha a nem D-vitamin hiányosak nagyobb arányban betegednének meg súlyosabban a koronavírustól, mint a D-viramin hiányosak.

And37 2021.03.12. 13:31:26

@alöksz róz: Javított gondolatkísérletként a 40-50 év közötti, releváns alapbetegséggel nem rendelkező kórházba kerülő vírusfertőzöttek D-vitamin szintjét lehetne monitorozni, mellérakva a teljes egészségi állapotukat (túlsúly, fittség), és ez alapján egyébként azonos "kategóriába" tartozó megfelelő D-vitamin szintű és nem megfelelő D-vitamin szintű csoportokat összehasonlítani.

Most hogy elkezdtem utánaolvasni, SD jelentheti a Serum ...D-t is. Ezért van sok értelme fotelhuszároknak beszállni az egészségügybe. :)

Sir Gombóc 2021.03.12. 13:50:44

@A kiló nem százat jelent.: meglepne, ha azt mondanám szokott piros lenni az ég? Bizony szokott. Már többen felhívták rá a figyelmed, hogy csak az elméleted alátamasztó "bizonyítékokat" vagy hajlandó tudomásul venni, ez hatalmas hiba. Amit látok, hallok, olvasok az nem a te narratívádat támasztja alá. Van ismerős, aki hasonlóan húrokat pengetett, mint te, de ez abban a pillanatban megváltozott, mikor a családjában is megjelent a vírus..

alöksz róz 2021.03.12. 14:11:15

@And37: igen, ez lehet hogy mutatna valamit. de még mindig csak a betegeket, kórházba kerülőket vizsgálja. ha a súlyosabb megbetegedés aránya egyforma a fertőzöttek között a D-vitamintól függetlenül, még mindig a nem vitaminhiányosak között lesz arányosan a kevesebb súlyos beteg, mert kevesebben lesznek fertőzöttek.

magát a módszert azért meg lehet ítélni...

(vagy nem :-) "the mean serum 25(OH)D concentration was 114·8 (SD 30·3)")

And37 2021.03.12. 16:37:55

index.hu/kultur/2021/03/12/koronavirus-sikeres-vedekezes-korkep-covid-zero/

"A halálesetek száma (...) mégsem magas, különösen nem az idősek körében (...) főleg az étkezési szokások, a nagymértékű halfogyasztás miatt – rendkívül alacsony a szív- és érrendszeri betegségekben szenvedők száma, és gyakorlatilag ismeretlen az elhízás"

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7146414/

"The prevalence of vitamin D insufficiency/deficiency was 47.7% in summer and 82.2% in winter."

Piffu 2021.03.12. 19:03:06

@Emlé Keztető:

Te egy méretes nagy gyökér lehetsz. :)
Akik olvasni járnak ide, mind tiszteljük a bloggert. Akik csak érvek nélkül gyalázkodás miatt jönnek ide, azok meg pont annyit értnek, mint a bors a levesben. Kicsi, de le van szarva. Csinálj magadnak egy saját blogot és ott nyomhatod a kovidkommunista baromságaidat, bizonyára nagy sikerre számíthatsz majd a te szinteden levő mérhetetlen méretű agyi kapacitások között :)
A trágár, bunkó, de legalább személyeskedő hozzászólásod miatt úgy vágnálak ki a blogomról, ha lenne, mint emésztési gondokkal küzdő macskát, hogy odakint végezze azt, amit végezni szeretne.
Ki az az agyament, aki még beveszi a c19 halálos világjárvány agyrémet? Vajon mit gondol egy magadfajta, hogy idejön sértegetni a bloggert, akinek több ész van a kisujja körmében mint a magadfajtának egy félliteres csontedényben, és akkor majd a blogger és olvasói bepánikolnak, hogy húúúúúúúbazzzzzzzz, holnaptól alusisakban, és három maszkban rohanok oltakozni? Nincs semmi baj a ti vírus/oltás fetisizmusotokkal, amíg nem akarjátok normális, egészséges emberekre rákényszeríteni a baromságaitokat. Oltakozzatok (havonta kétszer) járjatok öt maszkban, meg három szemüvegben, ki se tegyétek a lábatokat otthonról, csak MINKET HAGYJATOK MÁR ÉLNI!!!
Atyaég, amúgy a magadfajtát elnézve azért be kell látni, hogy KillBilléknek lehet némi igazságuk - megérett ez a népesség a pusztulásra...kár, hogy visztek minket is a hátatokon.

Piffu 2021.03.12. 19:07:47

@A kiló nem százat jelent.:
Ez tuti, hogy az a víruslobbista kollaboráns BKZs. Nekem nincs blogom, mert nincs is annyi időm, meg agyhalott-szűréssel sem szeretnék foglalkozni, de az hóttziher, hogy ezt a földalatti növényi szervet rövid úton tenném lapátra, hogy csak úgy nyekken...mindig mondom, hülyének lenni alapvető emberi jog, trágár gyökérnek lenni az már nem.

Bayaz 2021.03.12. 19:31:22

@alöksz róz: "ebben a genetikás tanulmányban pedig se a D-vitamin szintet nem nézték, se a bevitelt :DDD"
Igen, és? :-)
Nem mindig ezt teszik, van olyan, hogy közvetett vizsgálat, ebben a kutatásban is ilyet csináltak.
Előfordul, hogy X (magasabb D-vitaminszint) és Y (koronavírusos esetek száma és súlyossága) mennyiségek közti ok-okozati kapcsolatot úgy határozzák meg, hogy megmérik a Z (egyes allélok) és Y közti korrelációt, mert biológiai vizsgálatok alapján Z-ről tudják, hogy milyen ok-okozati kapcsolatban van X-el (ismert, milyen allélok növelik a D-vitaminszintet és hogyan teszik ezt).
.
A kutatásban el is magyarázták, hogy miért volt erre szükség (azért, mert a D-vitaminszint csomó más változótól függ, amit nem tudnak kontrollálni) és miért működik ez a módszer:

1) miért nem közvetlenül D-vitaminszintet mérnek:
"However, observational studies on 25OHD are prone to confounding and reverse
causation bias. Confounding happens when the relationship between exposure (25OHD)
and the outcome (COVID-19) is influenced by unobserved, or improperly controlled
common causes. Reverse causation happens when the outcome itself is a cause of the
exposure. Likewise, conclusions drawn from in-vitro may not be applicable in-vivo."

2) miért a D-vitaminszintet befolyásoló allélokat használják változóként a D-vitaminszint helyett:
"Mendelian randomization (MR) is a genetic epidemiology method that uses genetic
variants as instrumental variables to infer the causal effect of an exposure (in this case
25OHD level) on an outcome (in this case, COVID-19 susceptibility and severity) [17].
MR overcomes confounding bias since genetic alleles are randomized to the individual at conception, thereby breaking associations with most confounders. Similarly, since
genetic alleles are always assigned prior to disease onset, they are not influenced by
reverse causation. MR has been used in conjunction with proteomics and metabolomics
to prioritize drug development and repurposing, and support investment in RCTs which
have a higher probability of success [18,19]. In the case of vitamin D, MR has been able
to provide causal effect estimates consistently in line with those obtained from RCTs
[9,20–24], or support the use of vitamin D supplementation in preventing diseases in at
risk individuals (most notably multiple sclerosis [25]). Hence, MR may support
investments in 25OHD supplementation trials in COVID-19, if a benefit was shown.
Further, since MR results can be generated rapidly, such evidence may provide interim
findings while awaiting RCT results.
However, MR relies on several core assumptions [26]. First, genetic variants must be
associated with the exposure of interest. Second, they should not affect the outcome
except through effects on the exposure (also known as lack of horizontal pleiotropy).
Specifically, MR also assumes that the relationship between the exposure and the
outcome is linear. However, this assumption still provides a valid test of the null
hypothesis when studying population-level effects [27], as MR then measures the
population-averaged effect on the outcome of a shift in the distribution of the exposure.
Third, genetic variants should not associate with the confounders of the exposure204 outcome relationship. Of these, the most problematic is the second assumption. Yet, in
the case of 25OHD, many of its genetic determinants reside at loci that harbour genes
whose roles in 25OHD production, metabolism and transport are well known [25].
Leveraging this known physiology can help to prevent the incorporation of genetic
variants that could lead to horizontal pleiotropy.
Here, we used genetic determinants of serum 25OHD from a recent genome-wide
association study (GWAS) and meta-analysis of more than 443,734 participants of
European ancestry [28] in an MR study to test the relationship between increased
25OHD level and COVID-19 susceptibility and severity."

Most már világos?
Az, hogy egy kutatás bonyolult, nem bizonyíték arra, hogy a gyógyszerlobbi van mögötte (se az ellenkezőjére).

Piffu 2021.03.12. 19:34:16

@And37: Szerintem eléggé egyértelmű a D-vitamin konszenzus. Orvosi Hetilap, DOI: doi.org/10.1556/oh.2012.29410
Page Count: 5–26
Publication Date: 01 May 2012
Online Publication Date: 29 May 2012
Article Category: Research Article

Hazai konszenzus
a D-vitamin szerepéről a betegségek
megelőzésében és kezelésében
Takács István dr.1 ■ Benkő Ilona dr.2 ■ Toldy Erzsébet dr.3
Wikonkál Norbert dr.4 ■ Szekeres László dr.5 ■ Bodolay Edit dr.6
Kiss Emese dr.7 ■ Jambrik Zoltán dr.8 ■ Szabó Boglárka dr.8
Merkely Béla dr.8 ■ Valkusz Zsuzsa dr.9 ■ Kovács Tibor dr.10
Szabó András dr.11 ■ Grigoreff Orsolya dr.1 ■ Nagy Zsolt dr.1
Demeter Judit dr.1 ■ Horváth Henrik Csaba dr.1
Bittner Nóra dr.12 ■ Várbíró Szabolcs dr.13 ■ Lakatos Péter dr.1
1Semmelweis Egyetem, Általános Orvostudományi Kar, I. Belgyógyászati Klinika, Budapest
2Debreceni Egyetem, Orvos- és Egészségtudományi Centrum,
Farmakológiai és Farmakoterápiai Intézet, Debrecen
3Markusovszky Kórház, Szombathely
4Semmelweis Egyetem, Általános Orvostudományi Kar, Bőr-, Nemikórtani és Bőronkológiai Klinika, Budapest
5Szent András Reumakórház, Hévíz
6Debreceni Egyetem, Orvos- és Egészségtudományi Centrum, III. Belgyógyászati Klinika, Debrecen
7Országos Reumatológiai és Fizioterápiás Intézet, Budapest
8Semmelweis Egyetem, Általános Orvostudományi Kar, Cardiovascularis Centrum, Budapest
9Szegedi Tudományegyetem, Általános Orvostudományi Kar,
Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ, I. Belgyógyászati Klinika, Szeged
10Semmelweis Egyetem, Általános Orvostudományi Kar, Neurológiai Klinika, Budapest
11Semmelweis Egyetem, Általános Orvostudományi Kar, II. Gyermekgyógyászati Klinika, Budapest
12Országos Onkológiai Intézet, Budapest
13Semmelweis Egyetem, Általános Orvostudományi Kar, II. Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika, Budapest

A konszenzus kialakításában részt vevő
társaságok, egyesületek (ábécérendben)
Magyar Allergológiai és Klinikai Immunológiai Társaság képviseletében Prof. Dr. Bodolay Edit
Magyar Dermatológiai Társaság képviseletében
Dr. Wikonkál Norbert
Magyar Endokrinológiai és Anyagcsere Társaság képviseletében Prof. Dr. Lakatos Péter, Dr. Valkusz Zsuzsa
Magyar Gyermekorvosok Társasága képviseletében
Prof. Dr. Szabó András
Magyar Hematológiai és Transzfuziológiai Társaság
képviseletében Prof. Dr. Demeter Judit
Magyar Hypertonia Társaság képviseletében Prof Dr. Kiss István
Magyar Ideg- és Elmeorvosok Társasága képviseletében
Dr. Kovács Tibor
Magyar Kardiológusok Társasága képviseletében Prof.
Dr. Merkely Béla
Magyar Laboratóriumi Diagnosztikai Társaság képviseletében Dr. Toldy Erzsébet
Magyar Menopauza Társaság képviseletében Dr. Várbíró Szabolcs
Magyar Nefrológiai Társaság képviseletében Prof. Dr.
Szabó András
Magyar Onkológusok Társasága képviseletében Dr.
Bittner Nóra
Magyar Osteológiai és Osteoarthrológiai Társaság képviseletében Dr. Szekeres László
Magyar Primer Prevenciós Orvosi Egyesület képviseletében Dr. Benkő Ilona, Dr. Kiss Emese, Prof. Dr.
Marton István, Dr. Takács István
A konszenzus kialakításának menete
Konszenzusmegbeszélés: 2011. szeptember 10.
Társaságok képviselőjének írásbeli összefoglalója a közös ajánláshoz: 2011. december 20.
A közös ajánlás szövegének elfogadása: 2012. április 15.

(ők vajon most hol vannak?)

"A D-vitamin-szint 37,5–50 nmol/l-ről 75–100 nmol/l-re történő emelése, a rendelkezésre álló adatok alapján, a csípőtáji törtések számát 26%-kal, az 1-es típusú diabetes előfordulását 78%-kal, az összes daganat gyakoriságát 35%-kal, az influenzás megbetegedések számát 90%-kal csökkentené. Ez a teljes mortalitást 7–10%-kal mérsékelné, és az átlagélettartam két–három évvel nőne [215]. Ezeket az adatokat Magyarországra vetítve azt jelenti, hogy a teljes populáció D-vitaminpótlásának 15 milliárd forintos költségével szemben az egészségügyi kiadások 250 milliárd forinttal csökkennének."

Ez szerintem elég konkrét. Meg az adagolási javaslat is a cikk alján levő táblázatokban.

repo.lib.semmelweis.hu/bitstream/handle/123456789/4215/oh.2012.29410.pdf?sequence=1%20archiv

Glokta 2021.03.12. 19:38:00

@And37: amúgy hihetetlen, hogy mennyien D-vitaminhiányosak.
Még ha a koronavírus súlyosságát nem is csökkenti a magas D-vitaminszint - amit minden kutatás ellenére kétlek, hiszen az influenzáét vagy más légúti betegségekét csökkenti - akkor is "minden sarkon" D-vitamintablettákat kéne osztogatnia a kormánynak és felhívni a figyelmet a D-vitaminhiányból fakadó problémákra, hiszen évi tízezer halálozást meg lehetne előzni ezzel.

alöksz róz 2021.03.12. 21:43:27

@Bayaz: ez nem kutatás, nem tanulmány, hanem egy jóóó nagy kamu.

a genetikai adottságokból nem lehet érvényes következtetést levonni, érvényes kijelentést tenni a D-vitamin hiány különbözőségére (vagy akár a szintek különbözőségére) a két csoport között. mégpedig azért, mert elsősorban nem attól függ.

Bayaz 2021.03.12. 22:47:04

@alöksz róz: "a genetikai adottságokból nem lehet érvényes következtetést levonni, érvényes kijelentést tenni a D-vitamin hiány különbözőségére (vagy akár a szintek különbözőségére) a két csoport között. mégpedig azért, mert elsősorban nem attól függ."

De, lehet. Ezt onnan tudjuk, hogy más témában elvégzett kutatásoknál is megegyezett a mendeli randomizációs megközelítéssel kapott eredmény a a D-vitaminpótlással elvégzett vizsgálatokéval:
"Vitamin D Mendelian randomization (MR) studies have provided results that are concordant with large-scale vitamin D randomized trials. "

Itt van egy 2015-ös D-vitaminos kutatás, ahol szintén mendeli randomizációs vizsgálatot végeztek:
www.pharmindex-online.hu/hirek/d-vitamin-statusz-es-a-hypertonia-kockazata-mendeli-randomizacios-vizsgalat
Ezt is a gyógyszerlobbi finanszírozta? Mert itt meg azt találták, hogy a magasabb D-vitamin koncentráció csökkenti a hypertonia kockázatát, és ugyanolyan módszert használtak, mint az általam fentebb belinkelt kutatásnál.

A mendeli randomizáció jól ismert vizsgálati módszer, ezzel bizonyították például a dohányzás és a tüdőrák kapcsolatát:
en.wikipedia.org/wiki/Mendelian_randomization

Még mindig azt gondolod, hogy jó nagy kamu, akkor is, ha ez egy kutatások során gyakran alkalmazott megközelítés?

Bayaz 2021.03.12. 22:59:55

@alöksz róz: tessék, itt egy videó róla:
www.youtube.com/watch?v=LXsrJg9shsI
Még mindig kamu?
A lényeg az, hogy más kutatásoknál (ahol valamilyen más betegségnek vizsgálták meg a D-vitaminszinttel való kapcsolatát) a randomizált kontrollált vizsgálat eredménye mindig megegyezett a mendeli randomizációs vizsgálattal kapott eredménnyel , és ezért lehet az utóbbit használni akkor, amikor az előbbire nincs lehetőség (mint most, nagyon nehéz egy RTC-t megoldani covid-ra).

alöksz róz 2021.03.13. 00:01:34

@Bayaz: igen, még mindig azt gondolom. de holnap rápillantok egy kicsit jobban is, mert észérvekkel meggyőzhető vagyok.
max nem fogom nyíltan elismerni :D
"Vitamin D Mendelian randomization (MR) studies have provided results that are concordant with large-scale vitamin D randomized trials." - de pl. egy ilyen levegőben lógó kimásolt állítás semennyire se meggyőző, még akkor se ha angolul van.

addig csak annyit kérdezek, mert látom nagyon vágod ezt a mendeli randomizációt, én meg nem, hogy azt melyik mendeli randomizáció veszi figyelembe, hogy mondjuk a lakosság 90-95%-a D-vitamin hiányos a téli-kora tavaszi időszakban? hogy nem basz-e ez oda egy kicsit a mendeli randomizációnak.

alöksz róz 2021.03.13. 00:09:48

@alöksz róz: ja és hogy tiszta legyen, nem általában a mendeli randomizációról mondtam h kamu, biztos jól lehetett alkalmazni a dohányzás és a tüdőrák kapcsolatánál.

Bayaz 2021.03.13. 03:04:33

@alöksz róz: "de pl. egy ilyen levegőben lógó kimásolt állítás semennyire se meggyőző, még akkor se ha angolul van."
Ez nem a "levegőben lógó kimásolt állítás", a cikkben itt is szerepel:
"In the case of vitamin D, MR has been able to provide causal effect estimates consistently in line with those obtained from RCTs [9,20–24], or support the use of vitamin D supplementation in preventing diseases in at risk individuals (most notably multiple sclerosis [25]). "
vagyis a 9, 20-24 és 25 hivatkozások a cikk alján mind arról szólnak, miért igaz ez az állítás.

Emellett mutattam egy példát arra, hogy ugyanazt a módszert alkalmazták a D-vitaminszint és más betegségek közti kapcsolatra még 2015-ben:
www.pharmindex-online.hu/hirek/d-vitamin-statusz-es-a-hypertonia-kockazata-mendeli-randomizacios-vizsgalat
és itt van az ehhez tartozó eredeti kutatás:
www.thelancet.com/journals/landia/article/PIIS2213-8587%2814%2970113-5/fulltext
Ha rákeresel a neten, rengeteg találat fog feljönni.

"addig csak annyit kérdezek, mert látom nagyon vágod ezt a mendeli randomizációt, én meg nem, hogy azt melyik mendeli randomizáció veszi figyelembe, hogy mondjuk a lakosság 90-95%-a D-vitamin hiányos a téli-kora tavaszi időszakban? hogy nem basz-e ez oda egy kicsit a mendeli randomizációnak."
Nem mondanám magam "szakértőnek", de korábban kutatóként dolgoztam és hallottam a módszerről, így nagyjából értem miről van szó, de elmagyarázni nehéz. :-)
A Youtube videó amit linkeltem az elég jól megteszi ezt.

Wildhunt 2021.03.13. 09:42:39

@Bayaz: a mendeli randomizáció akkor lenne itt érvényes, ha a D vitamin hiány genetikai sajátosságoktól függene.

Bayaz 2021.03.13. 10:17:44

@Wildhunt: függ is, elég erősen:
www.advancedsciencenews.com/vitamin-d-and-the-sun/

A legtisztább eredményt persze egy randomizált kontrollált vizsgálat (RCT) adná, csak azt kevésbé tartják etikusnak, nehezebb megszervezni és kevesebb emberrel zajlik. Pl. itt van ez a kutatás ami már tavaly tavasszal elkezdődött, de még mindig nincs kész: trialsjournal.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13063-020-04928-5
Az eredeti (koronavírusos) cikkben el van magyarázva, miért helyettesítheti ezt a mendeli randomizációs vizsgálat.

Wildhunt 2021.03.13. 10:41:52

@Bayaz: ez hülyeség. Genetikától függetlenül lehet vitaminhiányod. Ez olyan mintha a járvány terjedését a Monte Carlo módszerrel vizsgálnád.

Bayaz 2021.03.13. 11:10:34

@Wildhunt: attól még a genetika egy nagyon fontos faktor, és ami fontos, minden mástól (környezeti tényezők) független

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.13. 13:14:38

@Bayaz: a pénz a fontos faktor. Ezek a brit tudósok megrendelésre csalnak. Ez a kutatás sarlatánság.

Wildhunt 2021.03.13. 13:27:33

@Bayaz: ez sem igaz. Vitamnpótlás esetén ugyanis nincs semmi jelentősége hogy mennyit tudsz termelni.

Bayaz 2021.03.13. 13:56:09

@Wildhunt: most nem értelek. Vitaminpótlás és koronavírusos megbetegedések kapcsolatáról nincs megbízható, nagymintás kutatás.

Bayaz 2021.03.13. 14:01:07

@A kiló nem százat jelent.: A D-vitaminszint és egyes betegségek közti kapcsolatról már csomó kutatás készült a mendeli randomizációs módszerrel 2020 előtt is. Ezek mindegyike sarlatánság lenne? Erre miféle bizonyítékod van?

Igazából fölösleges is veled vitázni és a meggyőzéseddel próbálkozni, mert hiába mutatok kutatásokat és magyarázom el, miről szólnak, te csalásnak minősíted őket, ha nem értesz egyet velük.

alöksz róz 2021.03.13. 15:14:58

@Bayaz: hát azért olyan túl sok újat nem mondott a videó...
és pont nem válaszolja meg a kérdést. ha van két csoportod, és mind a kettő azonos tulajdonsággal rendelkezik, genetikai adottságtól függetlenül, akkor mi a helyzet a mendeli randomizációval.

elvi alapon még mindig joggal kérdőjelezem meg a kutatás módszerét és következtetését. a d-vitamin hiány (és összefüggése a betegséggel) vizsgálata a cél. a dohányzásnál egyértelműen meg lehetett mutatni a két csoport közti különbséget, hogy a dohányzók között nagyobb a szétfüstölt tüdejűek aránya. a d-vitaminnál ezt nem tudod megtenni, mert mind a két csoport közel azonos arányban vitaminhiányos (a vitaminhiány meglétének tökmindegy, hogy az egyik csoport részben genetikai okok miatt, a másik "csak" nem napozik és nem pótolja), így nincs érvényes következtetés.

de a tanulmány hivatkozásait lehet átfutom még.
nem lehet menni sehova, így sajnos nincs jobb dolgom. ami lenne az meg rosszabb, ki van még így vele? :D

alöksz róz 2021.03.13. 15:25:59

@Bayaz: de fals eredményt ad a vitaminhányra.

Wildhunt 2021.03.13. 15:54:47

@Bayaz: van. Mivel a légúti megbetegedések jó részét koronavírusok okozzák. Lásd ezen a blogon is linkelt forrásokat. Tanulni kellett volna a középiskolában azt a biológiát.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.03.13. 17:32:16

@Bayaz: "Igazából fölösleges is veled vitázni"
tada! eleg az hogy az ilyeneknek nem osztanak lapot sehol. igy nyugodtan atlathatnak a szitan es veregethetik egymas vallat hogy milyen szakertok.

And37 2021.03.14. 11:05:08

@Piffu: "Szerintem eléggé egyértelmű a D-vitamin konszenzus"

Félreértések elkerülése végett: nem vitatom, hogy kell-e a D-vitamin vagy se. Én is szedem, tavaly márciusban megmondtam szüleimnek, megírtam körlevélben munkatársaimnak is. Azt vitatom, hogy bárki bizonyította volna, és világszintű konszenzus lenne abban, hogy hiánya az egyedüli kiváltó oka a koronavírus súlyosabb lefolyásának, erre hoztam egy nem 2012-es, hanem most decemberi, átfogó cikket, nem azért mert átnéztem vagy megértettem, hanem mert ennek a megléte önmagában bizonyítja, hogy nincs átfogó konszenzus. Ez egy meglehetősen összetett hatású betegség, okoz bőrgyulladást kívül-belül, idegrendszeri problémákat amikor mérget kezd termelni az idegsejted és ettől egy hét alatt olyanná válik az agyad mintha két hónapja kábítóznál (nem értek hozzá, nem volt pontos amit írok), vérrögöt is képez és sok egyéb vidám dolgot, és szerintem egyelőre csak sejtjük, de nem _tudjuk_ az összefüggések jó részét.
Ezért a leegyszerűsített "D vitamin rulez" fekete-fehér világképpel szemben szerintem a legjobb dolog, ha nem kapod el a vírust, ehhez kevés emberrel találkozol, normálisan viselsz maszkot, kezet mosol/fertőtlenítesz, és tudatosítod a többiekben hogy milyen fontos a fertőzési láncok mielőbbi megszakítása. Ezen kívül vigyázol az egészségedre D-vitaminnal és mozgással és kintléttel ésatöbbi. Nem csak azért, mert még a végén lesz egy kis köhögésed, hanem mert friss a vírus, és nem tudjuk, ekkora fertőzési ráták mellett milyen új képességeket tud begyűjteni, mindenesetre a brit variáns upgrade-je elég jól sikerült: kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3701/37017/370171/37017107_365fa2c01390ac8073681e6919ea3a7f_wm.png

És rendben, hogy sokaknak herótja van az egész lezárástól, nekem meg közeli ismerősöm halt meg egyébként egészségesen tüdőgyulladásban az elmúlt pár hónapban COVID-pozitívan, és heti szinten mondhatom közeli rokonomnak, hogy majd csak vége lesz már, és ha már úgyse tud mit kezdeni azzal, hogy most épp 34 súlyos légzésproblémákkal küzdő beteg jut egy(!) ápolónőre náluk, csak azért is menjen be megint és szívja végig a következő 12 órás műszakját is teljes harci díszben, és ne, ne vegye nagyon a lelkére, hogy a bácsi aki tegnap reggel besétált a kórházba, hogy kis láza van és mintha nehezebben lélegezne, és másnap nem élt már, az pont olyan korú és egészségi állapotú volt, mint az apukája.

thotferi1 2021.03.14. 14:06:33

A betegségek kialakulásában az emberi szervezet általános gyulladásos állapota a mérvadó. Ezt a gyulladásos állapotot a szervezet jó vitaminellátottsága csökkentheti, de ha az emberek folytatják az önpusztító életmódjukat, akkor a vitaminok sem tudnak csodát tenni.: "A metabolikus szindróma együtt jár az immunrendszer rosszabb működésével, ami a COVID-19 esetében súlyosabb tünetekben és gyakoribb komplikációikban nyilvánul meg.

A metabolikus szindróma kórélettanának legfőbb tényezője az inzulinrezisztencia, , ami azt jelenti, hogy a szervezet nem reagál megfelelően az inzulin nevű, vércukorszintet szabályozó hormonra. A vércukorszint nem megfelelő szabályozása pedig fontos szerepet játszik a gyulladásos állapotok és a légzési zavarok kialakulásában.Egy 2-es típusú cukorbetegségben is szenvedő COVID-19-es betegeken végzett vizsgálat kimutatta, hogy a jobban karbantartott vércukorszinttel rendelkező betegek könnyebben vészelték át a COVID-19-et, mint azok, akiknek nem volt szabályozva a vércukorszintjük. (7) Különösen a 3,9 és 10,0 mmol/L közötti, jól kézben tartott vércukorszintű betegek esetében volt szignifikánsan kevesebbszer szükség orvosi beavatkozásra, ők szenvedtek el ritkábban szervi károsodást, és a kórházi össz-mortalitásuk is jóval kisebb volt, mint azoké, akiknek nem volt rendben a vércukorszintjük " www.tenyek-tevhitek.hu/a_covid_19_lehet_hogy_a_taplalkozas_a_kulcs.htm

And37 2021.03.14. 17:10:53

@A kiló nem százat jelent.: Amúgy köszi a D-vitaminos cikket, nagyon hiányosak voltak az ismereteim, nem kerestem és így nem is láttam eddig, hogy közvetlen összefüggést boncolgatnak a D-vitamin és a citokintermelés között, pedig úgy tűnik, elég közismert tény: www.hungariamed.hu/182-d-vitamin-szerepe-a-jarvany-idejen "Továbbá a D-vitamin hiányról ismeretes, hogy fokozza a „citokinvihar” néven ismert folyamatot."
De hogy nekem is legyen egy kis igazam, így folytatják: "Természetesen önmagában a D-vitamin kiegészítés nem garantálhatja a védelmet a COVID-19 ellen".

alöksz róz 2021.03.15. 00:59:53

@And37: "Természetesen önmagában a D-vitamin kiegészítés nem garantálhatja a védelmet a COVID-19 ellen" - ja. de ha még emellé azt is elfogadjuk, amit egyelőre még mindig kétlek, h a betegség lefolyását nem befolyásolja a D-vitamin, már is nagyon nagy eredmény ha mondjuk (egy kellően alacsony számot mondva) 10 százalékkal kevesebb ember fertőződik meg.
most gondolj bele, mint ha 1 millió ember lenne beoltva egy tök biztonságos oltással, és nem mondjuk astrazenecával...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.15. 09:04:19

@And37: én hajlok elfogadni azokat a tanulmányokat, amik a légúti fertőzések OKÁNAK a D-vitaminhiányt teszik meg. Nem arról van szó, hogy a D-vitamin gyógyszer. Arról van szó, hogy a D-vitaminhiány kritkus probléma az immunrendszer számára.

Afrikában a velünk született immunrendszer azért tudott hatásos lenni, mert a D-vitaminszint nem kérdés. Ettől függetlenül még ezekben az országokban is, amikor változik az életmód és zárt térbe helyeződik át az élet, megjelennek a D-vitaminhiány tipikus esetei.

Pl. Indiában jórészt csak a jómódúakat sújtja számos kór. A szabadban dolgozó szegényeket nem. És sorolhatnám az összefüggéseket.

A jó D-vitaminszint szerintem igenis garancia, hogy enyhe tünetekkel átvészeled a legtöbb hasonló betegséget.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.15. 09:05:33

@droid_: szeretném megkérdezni (most,hogy újra osztottam neked itt lapot), hogy hol osztanak neked még lapot? :)

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.15. 09:07:24

@Bayaz: több száz megbízható nagymintás kutatás van és régóta eldöntött kérdés a D-vitamin kulcsszerepe a tudományban. Függetlenül attól, hogy te mit írsz. Ezért született megannyi ajánlás világszerte.

alöksz róz 2021.03.15. 15:09:30

@Bayaz: "Vitaminpótlás és koronavírusos megbetegedések kapcsolatáról nincs megbízható, nagymintás kutatás." - ???
"egy olyan tanulmányt mutatott, ami bizonyítja, hogy a D-vitaminpótlás nem véd a koronavírus ellen"

Bayaz 2021.03.15. 17:50:15

@alöksz róz: ""Vitaminpótlás és koronavírusos megbetegedések kapcsolatáról nincs megbízható, nagymintás kutatás." - ???"
Úgy értettem, hogy olyan nagymintás, megbízható kutatás nincs, ahol KÖZVETLENÜL a D-vitaminpótlás hatásait néznék meg, mert ezt nagyon nehéz megszervezni.
Itt van egy példa, amit már tavaly tavasszal el akartak kezdeni, de még mindig nincs kész: trialsjournal.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13063-020-04928-5

Olyan kutatás viszont már van, ahol KÖZVETETTEN mérték a magasabb D-vitaminszint hatását a koronavírusos megbetegedések súlyosságára a mendeli randomizációs módszerrel, és nem találtak különbséget.

Bayaz 2021.03.15. 17:52:53

@A kiló nem százat jelent.: a D-vitaminszint és a covidos megbetegedések kapcsolatáról nem láttam még egyetlen befejezett nagymintás RCT-t (randomized controlled trial) sem.
Ha tudnál mutatni ilyet, az megtisztelő lenne.

Wildhunt 2021.03.15. 21:00:37

@Bayaz: ennyire nem lehetsz tompa. A D vitamin és a légúti megbetegedések kapcsolatáról a posztban is van link. Szerinted a Covid nem légúti, vagy nem koronavírus?

Sir Gombóc 2021.03.15. 22:27:43

@Wildhunt: a rhino de még az influenza vírusok is nagyobb számban okoznak felső légúti megbetegedést. Ezt meg csak úgy:
semmelweis.hu/hirek/2020/04/07/a-leguti-virusok-terjedese-levegoben-es-a-sebeszi-maszkok-hatekonysaga/

Wildhunt 2021.03.15. 22:57:13

@Sir Gombóc: Először is több van belőlük, jobban el vannak terjedve. Másodszor köszi hogy végre eljutottál ahhoz, hogy a COVID NEM okoz több megbetegedést mint a fenti kettő.
A maszkokról inkább ne. Vagyis inkább zongorázzák le a tanulmányaikat a WHO-val, ha majd egyszer mindkét fél eldönti, mi is a végleges álláspontja. (nem kell maszk, kell maszk, 1-2-3-4 maszk kell, speciális maszk kell, csak hogy a "tudományosan" véglegesen kinyilatkoztatások nagyját vegyük az elmúlt évből)

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.03.16. 09:07:20

@Bayaz: Na ez a disznóság. RCT-t követelni, miközben van ezernyi közvetlen másik bizonyíték. De jó, akkor megírom a cikkben, ha ennyire követeled, hogy miért tökéletesen egyértelmű és miért vág minden mozaikdarabka egybe. Nem kamuról van szó. Ráadásul régóta minden szakember, aki nem 1970-ben él (l. még Magyarország) ezt mondja. De olvass nyugodtan utána. Tudsz angolul, amúgy?

Sir Gombóc 2021.03.16. 20:34:52

@Wildhunt: "köszi hogy végre eljutottál ahhoz, hogy a COVID NEM okoz több megbetegedést mint a fenti kettő."
Ez számomra sosem volt kérdés. A súlyosság aránya viszont a covid esetében nagyobb.

Bayaz 2021.03.16. 22:17:08

@Wildhunt: kérlek... azt hittem, nyilvánvaló, hogy a SARS-CoV-2-re gondolok.
Az influenzánál pedig nyilvánvalóan gyorsabban terjed és valamivel súlyosabb is.

alöksz róz 2021.03.16. 23:52:11

@Wildhunt: "a 0.4% kritikus állapotúval?" - ehhez 100%-ig el kéne fogadni a teszteredmények pontosságát. már újabban vannak kétségeim.

Piffu 2021.03.17. 00:21:19

@And37: "Azt vitatom, hogy bárki bizonyította volna, és világszintű konszenzus lenne abban, hogy hiánya az egyedüli kiváltó oka a koronavírus súlyosabb lefolyásának, erre hoztam egy nem 2012-es, hanem most decemberi, átfogó cikket"

A hivatalos (John Hopkins,CDC, R.Koch,brittudósok,WHO,Cilijósnő,stb) coviddal kapcsolatos kijelentéseket látatlanban nem hiszem el.Felépített hazugságcunami,ráadásul a legcsekélyebb lelki megrázkódtatás nélkül jelentenek ki egyik nap valamit,majd másnap annak pont ellenkezőjét.Csak a régebbi tanulmányokat vagyok hajlandó komolyan venni, vagy azokat,amelyeket a cenzúra pillanatok alatt eltüntet.
Az viszont teljesen nyilvánvaló, hogy nem egyedül a D-vitamin hiánya okozza a covidban való megbetegedést, nyilván hozzájárul egy általános immunzavar, aminek láthatóan kismillió oka lehet, de egyik alapok a súlyos D-vitaminhiány.

"mert ennek a megléte önmagában bizonyítja, hogy nincs átfogó konszenzus" - egy 2020. decemberi cikk nem cáfolja meg azt,h. már 2012-ben átfogó konszenzus volt hazánkban a D-vitamin influenzajellegű megbetegedések elleni hatásáról.A 2020-ban készült "hivatalos" cikkek jórészt a józan észt kérdőjelezik meg.

"Ez egy meglehetősen összetett hatású betegség, okoz bőrgyulladást kívül-belül, idegrendszeri problémákat amikor mérget kezd termelni az idegsejted és ettől egy hét alatt olyanná válik az agyad mintha két hónapja kábítóznál (nem értek hozzá, nem volt pontos amit írok), vérrögöt is képez és sok egyéb vidám dolgot"

Szerintem meg érdemes lenne leülni a covid-kritikus orvosokkal,és egyszer végre végighallgatni őket,aztán majd ha egyszer ez megtörténik,akkor majd utána beszélgethetünk a covidról. Mármint a 19-esnek nevezett covidról. De beszélhetünk a sima náthát okozó covidról is....

De amíg bármilyen covidterrorizmussal szembemenő videóra ezt írják felül (ha el nem tüntetik rögtön) hogy: eye-crossed-out "Hamis információ - Ugyanezt az információt FÜGGETLEN (!!!) tényellenőrzők egy másik bejegyzésben ellenőrizték. " - addig kár még említeni is a "hivatalos" covid-híreket, információkat, agymosást.

"a legjobb dolog, ha nem kapod el a vírust, ehhez kevés emberrel találkozol, normálisan viselsz maszkot, kezet mosol/fertőtlenítesz, és tudatosítod a többiekben hogy milyen fontos a fertőzési láncok mielőbbi megszakítása"

Mivel a vírusterroristák ezt hangoztatják orrba-szájba, rögtön lehet tudni, hogy kamu.
Ha jól működik az immunrendszerem, akkor nem kapom el a vírust, vagy ha mégis, észrevétlenül leküzdi a szervezetem. Egy influenzajellegű, csak annál kevésbé terjedő és ritkábban (kisebb népességet fertőző) vírus miatt eszemben sincs leépíteni az emberi kapcsolataimat, nem is tettem meg, nem is lettünk betegek, sem mi, sem a kontaktjaink, még úgy sem, hogy a párom együtt utazott tavaly egy kollégájával, akit pozitívra teszteltek, persze semmi baja nem volt. (tehát vagy nem fertőznek a tünetmentesek, vagy falspozitív volt a teszt, vagy nem terjed még annyira sem a covid, mint az influenza, vagy észrevétlenül átmegy azokon, akik találkoznak vele - vagy ez így mind együtt).
Nincs olyan, hogy "normálisan viselsz maszkot". Ha normális vagy, egészségesen semmilyen maszkot nem viselsz sehol, maximum, ha fertőző osztályon dolgozol, vagy elesettek, újszülöttek osztályán, de ott is előírás szerint (akár óránként) cseréled. Amúgy meg a maszk - pláne az agyonhordottak - inkább terjesztik a betegséget, meg amúgy príma felületet adnak gombának, baktériumnak és vírusoknak a nedves közeggel, azaz kontraproduktív hatásuk van - és szemernyi kétségünk ne legyen - ezt a maszkoltatók pontosan tudják. A maszkerőszaknak egyetlen értelme van, hogy mielőbb unjad meg annyira, hogy húzzál el "oltakozni". A maszkok csomagolására egyébként szépen, korrekt módon rá van írva, hogy egészségügyi használatra, vírus elleni védelemre NEM ALKALMAS. Nem is az a céljuk. Pláne nem, hogy a vírusok a szem kötőhártyáján át is behatolnak a szervezetbe. No meg nem beszélve a hatalmas bizniszről.

"A koronavírus kapcsán indított maszkbeszerzés többeknek hozott jelentős vagyon növekedést, nem beszélve arról, hogy a maszkok erőltetése is korrupció gyanút vethet fel: tényleg szükség volt a szigorú maszkviselési kötelezettség bevezetésre, vagy ez is csak a zsíros üzlet miatt kellett.
Gyanú merült fel, hogy a Bundestag tagjai által a CDU és a CSU egyes politikusai a koronamaszkok beszerzésében nyomást gyakoroltak az Unióra. Georg Nüßlein korábbi alelnök már bejelentett kivonulását a politikai életből.
A CDU parlamenti képviselője, Nikolas Löbel is hasonló döntést hozott. Azonnal megszüntette tagságát a CDU / CSU parlamenti csoportjában, és nem indul az újraválasztásért. Löbel cége mintegy 250 000 euró jutalékot kapott, mert maszkokra vonatkozó adásvételi szerződéseket közvetített egy baden-württembergi szállító és két heidelbergi és mannheimi magánvállalkozás között."
mediaforras.com/zero-tolerancia-politikusok-buknak-a-maszk-biznisz-miatt-520
Ez nyilván kizárólag német politikusok bűne lehet...

Piffu 2021.03.17. 00:35:49

@And37:

"És rendben, hogy sokaknak herótja van az egész lezárástól, nekem meg közeli ismerősöm halt meg egyébként egészségesen tüdőgyulladásban az elmúlt pár hónapban COVID-pozitívan"

1. ha nem boncolták az ismerősödet, nem tudod, hogy valójában miben halt meg.
2. ha az emberek nagy részén átmegy úgy a covid, hogy még csak észre sem veszik, akkor elég valószínű, hogy nem volt az illető "egyébként egészséges".
3. nem tudod, hogy covidos volt-e, mert simán ráírhatták a covidpozitív megállapítást akkor is, ha nem volt az, simán lehetett falspozitív is a teszt.
4. vagy tényleg pozitív volt, csak éppen bármi másra, amire a teszt pozitívan reagál, de mondjuk nagyrészt azonos tünetei vannak az influenzával.

"a Creative Diagnostics által gyártott RT-qPCR-teszt használati utasításában fehéren feketén ez áll: a teszt pozitívan reagál sok kórokozóra, pl. „Influenza A vírus (H1N1), Influenza B vírus (Yamagata), Respiratory Syncytial vírus (típus B), Respiratory Adenovirus (típus 3, típus 7), Parainfluenza vírus (típus 2), Mycoplasma Pneumoniae, Chlamydia Pneumoniae“."

4. Ha esetleg mégis az az eset fordulna elő, hogy egy teljesen egészségesnek látszó ember kizárólag a covid fertőzés miatt halt meg, akkor is még mindig ott tartunk, hogy megyénként (és Bp.) naponta 2 ember halt meg covid miatt, akiknek a kilencvenvalahány százaléka krónikus beteg, idős ember volt. Na, emiatt eddig még soha nem állították le a gazdaságot, adósították el az államokat, és oltották egészséges emberek millióit teszteletlen, súlyos mellékhatásokat és halálozásokat okozó löttyökkel. És akkor arról még nem beszéltünk egyetlen szót sem, hogy viszont semmit nem tettek a covidhiszterizálók mondjuk azért a 30-35.000 emberért, akik minden évben meghalnak nálunk valamilyen rákban, hosszú kínok között. Fiatalok, középkorúak és idősök egyaránt.

Piffu 2021.03.17. 00:42:57

@Sir Gombóc:

" A súlyosság aránya viszont a covid esetében nagyobb"

A súlyosság aránya? Márminthogy x db covidos betegségének súlyossá válása nagyobb (több?) mint x db influenzásé?
Előbb pontosítani kellene a kijelentést, de a valóságtartalmát több okból nehéz lenne bizonyítani.

Piffu 2021.03.17. 00:44:08

@Bayaz:

"Az influenzánál pedig nyilvánvalóan gyorsabban terjed és valamivel súlyosabb is."

Mitől nyilvánvaló? (az, hogy a szoptörzs aszonta, az nem játszik)

Wildhunt 2021.03.17. 07:00:50

@alöksz róz: és szerinted csak az egyik irányba tévedhet?

alöksz róz 2021.03.17. 13:06:38

@Wildhunt: az is lehetne, csak nem utal rá semmi

Wildhunt 2021.03.17. 13:20:46

@alöksz róz: szerinted. Vagy nem tudsz róla. Amíg más nincs, induljunk csak ki a meglevő adatokból.

alöksz róz 2021.03.17. 13:57:37

@Wildhunt: de azt több dolog is gyengíti, hogy finoman fogalmazzak

And37 2021.03.18. 07:56:21

@Piffu: "Egy influenzajellegű, csak annál kevésbé terjedő és ritkábban (kisebb népességet fertőző) vírus miatt eszemben sincs leépíteni az emberi kapcsolataimat"

Kevésbé terjed a vírus, csak a népét aránytalanul sokat dolgozni soha nem hagyó Kína mégis lezárt miatta 10 millió embert és megtöltött pár stadiont ágyban fekvő statisztákkal?
Mi az alapja ennek a kijelentésnek?

"Ha normális vagy, egészségesen semmilyen maszkot nem viselsz sehol"

Teljesen egyetértünk. Tegyük hozzá, hogy az aktuális buliban nem tudhatod, egészséges vagy-e, tehát lehet felelős hozzáállás az is, hogy feltételezed, tünet nélkül is fertőzhetsz. HIV és óvszer kapcsán gondolom tök hasonló köröket lefutottak, mielőtt társadalmilag elfogadottá vált a kapcsolat.

"párom együtt utazott tavaly egy kollégájával, akit pozitívra teszteltek, persze semmi baja nem volt. (tehát vagy nem fertőznek a tünetmentesek, vagy falspozitív volt a teszt, vagy nem terjed még annyira sem a covid, mint az influenza, vagy észrevétlenül átmegy azokon, akik találkoznak vele - vagy ez így mind együtt)."

Én a fiammal voltam egy háztartásban úgy, hogy nem kaptam el tőle, legalábbis tünetem nem volt. Neki pár óra láza meg egy napig kisebb fejfájása volt, de ha osztálytársa anyukája nem telefonál, hogy koronavírusos, tuti nem teszteljük. Abban a körben 7 ember lett beteg, ebből kettőből kettő pozitív (normál) PCR. A régi változat kevésbé jól terjedt, különben csak úgy jöhetett volna ki a 2-3 közötti index, hogy mindenki csak 2-3 emberrel találkozik a betegsége fertőző szakaszában. Azért ez nem egy kanyaró (1 ember 15-öt fertőz átlag) vagy bárányhimlő (9). Idén Magyarországon nem nagyon találtak még influenzát az NNK influenzaosztályán, hiába keresték, szóval az a jelenlegi távolságtartással semmit nem tudott kezdeni. Persze adja magát a feltételezés, hogy a pár influenzás esetet simán besorolták COVID-osnak, ezt nem vitatom.

"maszk (...) egészségügyi használatra, vírus elleni védelemre NEM ALKALMAS"

Gyorsteszt: fújj el maszkban egy gyertát. Köhögj maszkban nyálcseppeket az ablakra.
Ha nem sikerül, akkor joggal feltételezheted, hogy a 200 ismerősödből az a 8-10, aki csapadékosabban beszél az átlagnál, maszkban kevésbé lesz fertőző vírusgazda, ha bármikor az lesz. Védeni nem véd 100%-osan, és átlagember egyébként sem alkalmas a steril üzemmódra, de ha 50%-kal csökkenti a továbbadás esélyét (mondjuk tízből 8 embernél 60%-kal csökkenti, kettőnél meg duplájára növeli), már jó. Rokonom orvos ismerőse tavaly márciusban valószínűleg maszkkal fertőzte meg magát.

"Ha esetleg mégis az az eset fordulna elő, hogy egy teljesen egészségesnek látszó ember kizárólag a covid fertőzés miatt halt meg, akkor is még mindig ott tartunk, hogy megyénként (és Bp.) naponta 2 ember halt meg covid miatt, akiknek a kilencvenvalahány százaléka krónikus beteg, idős ember volt."

20*2 = 100..190? Ettől a matektól még nem fogok vele többször teniszezni... :P

@A kiló nem százat jelent.:
"Pl. Indiában jórészt csak a jómódúakat sújtja számos kór. A szabadban dolgozó szegényeket nem. És sorolhatnám az összefüggéseket.
A jó D-vitaminszint szerintem igenis garancia, hogy enyhe tünetekkel átvészeled a legtöbb hasonló betegséget. "

Ez számomra megint inkább az immunrendszer általános edzettsége. Ha kint tölti az időt a gyerek mezítláb a kutyával-macskával-tyúkokkal, tuti többet edződik, mint ha a legújabb skint teszteli Fortnite-ban ez idő alatt, és bottal kell kikergetni egy órára naponta. Heti egy marék koszt meg kell egyen a gyerek, hogy egészséges legyen. :)
süti beállítások módosítása