A kiló nem százat jelent.

Európai liberálisok esete a román sovinisztákkal és a momentumos lányokkal

2019. június 20.

Én tudom, hogy nem sokakat érdekel, de azért emellett nem lehet szó nélkül elmenni. Ha liberális az ember, azért. Ha magyar, akkor azért. Román nacionalistát választottak vezetőnek Európa liberálisai, vígaszként egyik helyettese a magyar Cseh Katalin lett a Momentumból.

verhofstadt.jpg

A történet úgy indul, hogy az Európai Parlament liberális frakciója, az ALDE átnevezte magát Renew Europe-ra, Újítsuk meg Európát-ra. Tette mindezt azért, mert az ALDE francia szemszögből egyaránt törvénytelen és vállalhatatlan nagyvállalati támogatásokat kapott. Többek közt olyan cégektől, mint a Monsanto, aminek rákkeltőnek tartott glifozát nevű gyomirtója régóta a zöldek támadásainak célkeresztjében van, gátlástalan üzletpolitikája a kistermelők ezreit hajszolta öngyilkosságba világszerte.

Az EP-választást követően, az azt tkp. elvesztő Macron elnök azonban már "rugalmasnak" bizonyult. Az átnevezett ALDE-hez már örömmel csatlakozott, mint legnagyobb delegáció. A frakció elnökválasztási botránya azonban még vitákat kavar Macron pártjában, mert a francia jelölt helyett egy volt román miniszterelnököt választották meg az EP-frakció élére. Éspedig azért mert a francia delegáció vezetője, Nathalie Loiseau élesen kritizálta a régi ALDE prominens tagjait. Guy Verhofstadt, volt belga miniszterelnököt, ALDE-frakcióvezetőt "olyan öregembernek nevezte, akit már 15 éve frusztrált, hogy nem éri el politikai céljait"Az ALDE frakcióvezető-helyettesét, a holland Sophie in 't Veld-et pedig "örök vesztesnek" titulálta. Lehet ezek tényleg nem szerencsés kijelentések, ha el akarod nyerni valakik támogatását. Ugyanakkor valószínű a kritikák is jogosak voltak. (Lásd az végén.)

Amit Verhofstadt-ból mi magyarok láthattunk, az leginkább Orbán Viktornak volt hasznára. Macron-ék Verhofstadt-ék elleni támadásai pedig egy nevető harmadiknak az említett "román Bajnainak".

Annak ellenére, hogy Dacian Cioloș vezetője volt az 1990-es években magyarellenességéről hírhedtté vált Gheorghe Funar kolozsvári polgármester pártja, a Partidul Unității Națiunii Române (PUNR), a Román Nemzeti Egység Párt ifjúsági szervezetének.

Mégis mit jelent az a szó Európa "liberálisai" számára, hogy liberális? Megint más kérdés, mit jelent a Momentum számára, aki jó ideig ódzkodott a liberális jelző felvállalásától? Most érteném az ódzkodást csak igazán.

Mit jelent magyar képviselőnek lenni egy nyíltan magyarellenes politikus vezetése alatt?

A liberalizmust lehetne hitelesen is képviselni. Pl. a nemzeti kisebbségek jogait védve. Máshogy hogyan? Azok ellenében már nem liberalizmusról beszélünk. Csak egy liberális jelzőt használó politikai vállalkozásról, ami jól fizető állást biztosít számos ex-miniszterelnöknek is. (Persze Orbán milliárdos barátjának, Babiš cseh miniszterelnöknek a pártját is befogadta az ALDE, aki ellen óriási korrupcióellenes tömegtüntetéseket tartanak odahaza. Nálunk eközben...?)

Az igazi liberális gondolattól Európa és Verhofstadt-ék ma fényévekre vannak. Legföljebb a nagyvállalatok számára kedvező gazdasági liberalizmust képviselik "hitelesen".

Az emberjogi liberalizmus csupán rúzs a disznó száján.

A Gazeta de Cluj kolozsvári hetilap terjedelmes cikkben Dacian Cioloș múltjának egy olyan időszakáról szolgáltat információkat, amelyről a politikus semmit nem közölt önéletrajzában. A lap állítása szerint Dacian Cioloș kolozsvári egyetemi hallgatóként a szélsőségesen nacionalista Vatra Românească szervezet tagja volt. A marosvásárhelyi magyarellenes pogrom kirobbantásában kulcsszerepet játszó ultranacionalista szervezet ifjúsági tagozatában, a Junimea Vatra Româneascăban 1993-ban a kolozsvári szervezet elnökhelyettesi tisztségéig emelkedett a ranglétrán. maszol.ro

Múltját az előkerült dokumentumok ellenére persze tagadja a bukott román politikus, amennyire tudta. De nem tudja tagadni tavalyi kijelentéseit, ami önmagában is minimum kínos és vállalhatatlan — kéne legyen — Európa fődemokratái számára, akik jogosan kritizálták olykor a magyar kormány jóval enyhébb jogsértéseit vagy kemény bevándorláspolitikáját. Cioloș ezzel szemben saját országa állampolgárainak kisebbségi jogai ellen lépett fel:

2018-ban Dacian Cioloș elsők között támadta az RMDSZ-ek azt a tervezetét, amely törvénybe foglalta a Gyulafehérvári Határozat kisebbségekre vonatkozó rendelkezéseit, és felszólította a szövetséget, hogy azonnal vonja vissza a jogszabályt. Az RMDSZ ugyanakkor szintén a volt technokrata miniszterelnököt okolja amiatt, hogy a csíksomlyói búcsú nem kerülhetett fel az UNESCO világörökségi listájára. maszol.ro

Európai értékek, hej!

Verhofstadt, aki csak negyedikként futott most be az EP-választáson Belgiumban, míg Orbánék korrupciós ügyei ellen jogosan emelt szót: személyesen is korrupciós ügybe keveredett. 2010 és 2016 között egy offshore cégcsoport, az Exmar igazgatóságában ült, és mindezért évi 60 ezer eurót (20 millió forintot) kapott. Bagoly mondja verébnek. De legyünk megértőek...

Az talán véleményes, hogy pont egy korrupt belga politikus a leghitelesebb kritikusa a korrupt magyar miniszterelnöknek. 

Arról viszont vitatkozni sem érdemes, hogy mennyire hiteles liberálisok azok, akik olyan Securitate-val kapcsolatba hozható neonáci szervezeteknek voltak vezető tagjai, akik a marosvásárhelyi magyarellenes pogromokat szervezték 1990-ben. Ha Orbán Viktort ki kéne zárni az Európai Néppártból, akkor Cioloș-t be sem kellett volna az ALDE-ba  engedni. Ehelyett megválasztották elnöknek. 

Valakinek nagyon rendet kéne tenni a fejekben Európában és Magyarországon is, de legalább odabent az Európai Parlamentben. 

A két magyar momentumos lánynak nem biodíszletként kéne asszisztálnia mindehhez a gyalázathoz.

Ahogy "alap" 2019-ben a Momentum számára a melegjogok, ugyanúgy kellett volna "alap" legyen már 1919-ben is a kisebbségi jogok Európa liberálisai számára, de ezek szerint száz év súlyos tanulási folyamat, a holokauszttól a boszniai népirtásokig még mindig kevés volt. Szabadság Verhofstadt-ék "liberális és befogadó" Európájában úgy tűnik csak a rákkeltő vegyszerhasználatnak és a magyarellenes pogromoknak jár. Minden egyes szavuk hazugság.

Ez a "szelektív" liberalizmus és "szelektív" korrupcióellenesség a rákfenéje az európai politikának jelenleg.  Fundamentálisan üresítenek ki minden elvet és tesznek hiteltelenné minden politikai kijelentést. Ugyanakkor úgy tűnik, hogy pont azok, akik a lelküket is eladták az ördögnek érvényesülnek a legjobban ebben az európai politikában, jutnak olykor kormányra vagy növelik a befolyásukat még bukásuk után is. 

Mi jöhet még? Orbán lesz a Bizottság elnöke, miután idehaza megbukott? Netán szintén Verhofstadt és a Momentum szavazataival?

ciolos_cseh.jpg

Valami kurvára nincs itt jól. Én egy másik Európában hiszek. A Momentum jelenleg nem meri bevallani, hogyan szavazott az ügyben. Ez talán a legrosszabb válasz. A román politikusnak gratuláló posztjuk a Facebook-on látható. Olyan érzésem van ezekkel a srácokkal kapcsolatban, hogy halvány lila gőzük sincs semmiről.

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr6614903536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wildhunt 2019.06.20. 19:46:39

"Ez a "szelektív" liberalizmus és "szelektív" korrupcióellenesség a rákfenéje az európai politikának jelenleg" - és tartja Orbánt a hatalomban. Köszönöm, jó írás.

Gábor Szögyéni 2019.06.21. 08:43:44

És még a libsik szoktak mindenkit nagyképűen és fennhéjázva kioktatni az emberi jogokról és a tisztességről...

Kivlov 2019.06.21. 08:58:06

"Olyan érzésem van ezekkel a srácokkal kapcsolatban, hogy halvány lila gőzük sincs semmiről."
Erre most jöttél rá? :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.21. 09:04:19

Ez is mutatja, mindegyik EP-frakció heterogén. Még a Renew is.

Egyébként meg ott van még a spanyol és cseh tagpárt is, melyek sokkal inkább populisták, mint liberálisok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.21. 09:05:27

Magyar ballib szempontból egyébként csak a magyar nacionalizmus gond, szóval semmi gond a román, a szlovák, a zsidó, stb. nacionalizmussal.

Ez mindigis így volt a magyar ballibeknél.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.21. 09:09:43

Egy remény azért van.

A Momentum feltűnően hasonlít a korai Fideszre. Harsányak, agresszívek, fő programjuk az, hogy "fiatalok vagyunk", imádják a nyugatot, lenézik a magyar kisembert, istenítik Sorost.

Szóval nem kizárt, hogy amint megnőnek, esetleg az eszük is megjavul, azaz drasztikusan váltanak a politikai vonalukon, ahogy ezt a Fidesz-vezérkar is tette.

Sir Galahad 2019.06.21. 09:45:03

A szerzőnek jó reggelt kívánok. Eddig nem tűnt fel, hogy milyenek a liberálisok, csak most?

Gleccsertetű 2019.06.21. 09:57:12

A kurva annyját a Cseh Katkának

Egy igazabb ember 2019.06.21. 10:00:20

Cseh Katalint nem az orvosi hivatás vagy a környezetvédelem érdeklik, hanem a saját egyéni érdekei. Ez a korábbi megnyilvánulásaiból pontosan kiderül (rádióinterjú, oda vonat - vissza már repülőgép). Ráadásul Vajna Timihez és más celebekhez hasonlóan folyamatosan hirdetgeti magát. A Berg Dániel amúgy felvállaltan a párja?
Érdeklődve figyelem a gátlástalanság ilyen mértékű megnyilvánulásait. Gyurcsánynak bejött, sőt bejön...

Kovi1970 2019.06.21. 10:06:22

Az egész cikk nagyon furcsán hat, tele van ténynek látszó elemekkel de valahogy az egész olyan mintha egy alternatív dimenzióban járnék.

Minden pártnak megvan a maga fekete báránya, a szociknak ott volt a szlovák, a néppártnak Orbán, a liberálisoknak a románok és szerintem a többi párt inkább fekete bárányokból áll.

Persze egy tökéletes világban már régen kitették volna a Fidesz szűrét a Néppártból, Magyarország pedig vagy 6 áve nem szavazhatna a Tanácsban. Innen nézve a kurva nagy szerencsénk van hogy nem hirtelen haragú népek ülnek a világ egyik vezető régiójának élén.

A cikkből pedig számomra árad az a furcs kettősség amivel egy idegen nyelvet beszélő ember próbál random belinkelni dolgokat a saját ideológiája alátámasztására, az különösen gusztustalan hogy minden kontextus nélkül próbál belinkelni pár dolgot, csak mert jól hangzik, és bár nem is igazán támasztaná alá, de ő akkor is ad pár linket.
Az hogy a Verhostadt elvállat egy felügyelőbizottsági tagságot vállal, tudtommal nem minősül semmilyen erkölcsi vagy jogi akadályba. Dolgozik, pénzt kap érte. Nem lop nem privatizál strómannal vagy haveroknak, nem oszt le közbeszerzést családnak. 60-000 euro egy kezdő belga rendőr fizetése (Ha már kontextus, idióta random linkek helyett.), nagyjából arányos egy ilyen felellős, de részmunkaidős állásért.
A legidegesítőbb hogy most rengeteg időmet fogja elvinni ilyen olyan guglizás, mert a kilóg a lóláb cikk miatt egy csomó dolognak lenne kedven utána nézni. Amit sok ember nem tesz meg hanem csak bólogat a szemét hazugságokra.
10 évig hallottam az "értelmiiség árulása" kifejezést, mikor jobboldaliak kérték számon a médiában forgó emberektől hogy miért nem őket támogatják (ez eddig jogos is pl 2006ban).
Sajnos most a másik oldal kitermelt egy réteget aki nem kispályázik, ők nem valamelyik oldalt árulják el hanem a saját országukat, nemzetüket . Aprópénzért vagy meggyőződésből hazudnak, az hogy jól teszik nem mentesíti hanem még inkább inkriminálja őket. Bármi amit fel lehetett hozni a baloldali média ellen 2006-ban most 10szeresen érvényes a jobboldali talpnyalókra.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.06.21. 10:11:15

@Sir Galahad: Várj, igazad van, máris arcon b@szom magam. Nem kötelező elolvasni, de az SZDSZ-jelenségről elég sokat írtunk kilonem100.blog.hu/tags/SZDSZ itt is kint van a tag. Ezen túlmenően a Momentumtól többet várok. A tapasztalatlanság nem mentő körülmény. Ennyi erővel egy orvos is követhetne el műhibát, ha fiatal. Cseh orvosként nyilván nem tehetné ezt meg. Egyébként igyekszem jófej lenni és megadni az esélyt. A momentumról szóló eddigi cikkek inkább pozitívak voltak. Most viszont kurvára kiakadtam.

Elnézést a csúnya beszédért.

Kovi1970 2019.06.21. 10:15:48

Érdekes módon annbak alapján amit eddig olvastam, ez a Ciolos sokáig néppárti kötődésű volt. Most találtak egy apró részelet amit még angol nyelvű cikk nem írt meg, de tegyük fel hogy igaz hogy egyetemistaként belépett egy nacionalista szervezetbe, mivel normális országokban nyilván nem fog szimpátiát aratni.

De azért szeretném ezek után felhívni a szerzőt hogy vessen egy pillantást az illető wiki ildalára, miket csinált piltikai karrierje során (pl Barroso tanácsadója, Miniszterelnök, komoly portfolióval bíró Biztos), mindezt úgy hogy ma reggel még fogalmam sem volt ezekről, kb 10 perce guglizom a csávót.

Szóval nekem ez a hír kb a barroso marxista és Juncker alkoholista kategóriájú hazai rémhírekhez mérhető, amíg pedig nem fog a szerző érdemben valami használhatót szálíltani, nálam bekerült a szélsőjobber megélhetási bártollnokok közé, egyel több aki nem egy poltikai oldalt hanem a hazáját árulja el...

Pipas 2019.06.21. 10:34:15

@Kovi1970: "De azért szeretném ezek után felhívni a szerzőt hogy vessen egy pillantást az illető wiki ildalára, miket csinált piltikai karrierje során (pl Barroso tanácsadója, "

Ja, akkor a szélsőséges nacionalizmus, idegengyűlölet meg gyűlöletkeltés, a kisebbségek elleni agresszió bocsánatos. Hiszen a Barosso! Olyan mint a katolikusoknál a gyónás, lekezelsz a Berossóval és tiszta lappal indulsz. :D

Full metal burka 2019.06.21. 10:40:15

"Román nacionalistát választottak vezetőnek Európa liberálisai"

Romanbol CSAK soviniszta letezik

"vígaszként egyik helyettese a magyar Cseh Katalin lett a Momentumból"

Ez nagyszeru hir Zorbannak

Full metal burka 2019.06.21. 10:47:25

@Kovi1970: "kurva nagy szerencsénk van hogy nem hirtelen haragú népek ülnek a világ egyik vezető régiójának élén"

Sullyedo regio, minden -demografia, technikai fejlettseg- szempontbol. A neppart amugy buktazott 2019ben, a Fidesz meg szuper sikeres.

Persze nem fognak onkritikat gyakorolni, ugyhogy az irany marad - lemaradas Kinaval, USAval szemben, ideologiai politizalas.

Pipas 2019.06.21. 10:48:53

@Kovi1970: "Az hogy a Verhostadt elvállat egy felügyelőbizottsági tagságot vállal, tudtommal nem minősül semmilyen erkölcsi vagy jogi akadályba."

A maszek munkákkal keresett pénzben a harmadik/negyedik helyen áll a eurpai parlamentben. Nem "elvállalt egy munkát", hanem gyakorlatilag nem nagyon van, aki többet tenne zsebre a parlamenti tagok közül.

A jelenlegi bevallása alapján 10 olyan aktivitása van, amik a parlamenti/politikai munkáján kívül pénzt hoznak neki. Nem "elvállalt egy munkát", hanem "10 további helyről kap fizetést".

De persze ez nem korrupció, mert azt mondja, hogy a parlamentben mindig kizárólag a lelkiismerete alapján szavaz, soha nem veszi figyelembe a 10 munkaadója érdekeit. Nyilván nem azért fizetik, talán nem is tudják róla, hogy ott ül a parlamentben meg a bizottságokban.

Azért azon elgondolkodom, hogy ha kiderülne, hogy mondjuk orbán 10 helyről kap fizetést a parlamenten kívül, akkor kábé mennyire hörögnél ezeken a blogokon.

Kovi1970 2019.06.21. 10:50:51

@Pipas: és tett ilyet Ciolos? A Cikk egy nem különösebben ismert tagságra építi az egész mondanivalóját.

Próbálod elnagyolni a lényeget, és elmész mellette. A fószer a wiki oldalaán található tények alapján egy centrista poltikus. Nem volt semmyilen szélsőséges párt tisztviselője, egy diákkori tagsággal jön most a cikk és erre épít fel mindent.

Ugyebár senki sem szereti errefelé a románokat, de vajon mi hatalmaz fel minket hogy lennézük őket ha ugyanezt teszik velünk?

És igazából ezért is nagyon nagy szemáétsék az embereket agysát haugságokkal (vagy még rosszabb igazásgnak látszó konstrukciókkal) mosni a nemzetek európája felé, mert ha a sikerült esetleg tényleg szétverni a korábban megingathatalnaul szilárd EU-t, akkor hiortelen ki lesz azu ellenség?

Ha elfogy a nyugatiak törelme és Putyin sem támogat többé (bár a pénzzel inkább m mi támogatjuk őt), akkor mehet majd egy értelmetlen háború keletre?

Ott a Savini aki még a saját népét is lenézi (legalábbis Firenzétről délre) és mind ő, mind a Strache számára mi csak egy migráns cigány nép vagyunk. Ezekhez akarunk dörgöülőzni azok helyett akik eddgig csak jót tettek nekünk?

Full metal burka 2019.06.21. 10:53:23

@Pipas: Ez enyhito korulmeny Verhostadtra nezve, mert amugy azt hittem alapjaraton ekkora gyoker...:DD

Full metal burka 2019.06.21. 10:57:16

@Kovi1970: "Ha elfogy a nyugatiak törelme"

Szeretnek ok itt penzt keresni. Bebaszna a nyugati politikusnak, ha vissza kellene hoznia a 40 oras munkahetet, meg meg 2-t az ujmigrik miatt...:DD

Pipas 2019.06.21. 11:04:14

@Full metal burka: "Ez enyhito korulmeny Verhostadtra nezve, mert amugy azt hittem alapjaraton ekkora gyoker...:DD"

Hát ritka nagy paraszt az egyszer biztos. Pár magyar vonatkozású felszólalását végignéztem a neten, mit mondjak, nehéz lenne überelni. Mer' magyarországon jön a könyvégetés, meg ilyenek... az elvtársai itták minden szavát. :(

2019.06.21. 11:04:34

Ha a fiatal (Soros pénzén tanult) liberális Orbán hitelesen lehet ma konzervatív (szélső) jobboldali politikus, akkor ez a Csolos csávó is simán lehet liberális.

antiinternáci 2019.06.21. 11:05:53

Én már korábvan is "fogalmatlan hülyék" címen emlegettem őket, amiért a dühöngő elmebeteg Verhofstadhoz kötötték magukat.
De ezzel sikerült még azt is alulteljesíteni.

Pipas 2019.06.21. 11:05:55

@Kovi1970: "Próbálod elnagyolni a lényeget, és elmész mellette."

Nem, nem foglalkozom azzal, hogy te mit tartasz lényegesnek és mit nem. Én azt tartottam lényegesnek, amire válaszoltam.

Pipas 2019.06.21. 11:07:36

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember: "Ha a fiatal (Soros pénzén tanult) liberális Orbán hitelesen lehet ma konzervatív (szélső) jobboldali politikus"

A fiatal orbán nem lehet ma semmi. Legfeljebb egy emlék... :D

Weißkopf 2019.06.21. 11:12:05

Cioloș ifjúkorában nacionalista ifjúsági román szervezet városi szintű elnökhelyettese volt? Hát aztán! Orbán Viktor is buzgó ifjúkommunistaként kezdte; ha nem jön közbe a rendszerváltás, ma ő lehetne az MSZMP Fejér megyei bizottságának első titkára.

Pipas 2019.06.21. 11:19:56

@Weißkopf: "Orbán Viktor is buzgó ifjúkommunistaként "

És folyamatosan gyalázzátok is miatta. Kettős mérce, ez a ciki, nem az, hogy a politikus megváltozott.

Ja, hogy orbán nem vol kommunista soha? Az már csak hab a tortán. :D

antiinternáci 2019.06.21. 11:21:26

@Full metal burka:

Úgy is tudod mi a PC válasz erre: a Zorbán Mao Cetung pincsije, békaember jelmezben tárgyalta le ve a közös, Mészáros Lőrinc által szervezett Mars-utazásukon

Pan Modry 2019.06.21. 11:22:22

egy magyar embernek sajnos orban amokfutasa ota nincs moralis alapja senkin szamonkerni kisebbsegi jogokat.

Sir Galahad 2019.06.21. 11:32:12

@A kiló nem százat jelent.: Pff, nem tudom, milyen alapon voltak pozitív várakozásaid a Momentummal kapcsolatban? A kezdetektől egy kelet-európai értelemben vett szélsőliberális (nemzetellenes, értékellenes és még sorolhatnám, jó példa tényleg az SZDSZ) párt. Az, amit most csinálnak, tökéletes folytatása annak, ahogyan indultak.

Full metal burka 2019.06.21. 11:34:43

@antiinternáci: Remeljuk Zorban kiugrasi kiserlete sikeresebb lesz, mint Horthye

Weißkopf 2019.06.21. 11:42:55

@Pipas: Nem volt kommunista? Ha nem tévedek, alapszervezeti KISZ-titkár volt. Már akkor is a hatalom felé ácsingózott. Aztán a gorbacsovi nyitástól megvilágosodott, átment liberálisba, megalapította a Fideszt. De rájött, hogy a komolyabb SZDSZ mellett nem sok sót ehet, ezért az MDF meggyengülésével átvette a "konzervatív-polgári" mundért. (Egy időben FIDESZ-Magyar Polgári Párt néven nevezte magukat.) Újabban pedig a populista-szélsőjobbos pártokkal (Le Pen, Salvini, Kaczynski) haverkodik. Ja, people change...

Full metal burka 2019.06.21. 11:44:02

@Weißkopf: "Ha nem tévedek, alapszervezeti KISZ-titkár volt. "

A gimiben.

Akkor Merkel mi szoljon? Vagy Gyuuuurcsany?

Weißkopf 2019.06.21. 11:46:45

@Full metal burka: Lehet tudni, mikor égette el a tagkönyvét? (Mármint Orbán, a felcsúti köpcös.)

Világít a torony 2019.06.21. 11:49:23

@Full metal burka: " A neppart amugy buktazott 2019ben, a Fidesz meg szuper sikeres."
A két és fél millió országában ez nem túl meglepő.

Pipas 2019.06.21. 11:53:27

@Weißkopf: "Nem volt kommunista? Ha nem tévedek, alapszervezeti KISZ-titkár volt. "

Középiskolás gyerekként. Gyerekek nem lehetnek kommunisták meg fasiszták meg baloldaliak meg jobboldaliak meg semmilyenek.

Full metal burka 2019.06.21. 11:55:03

@Világít a torony: A libbancsokat meglephette, mert azt hittek meg 2018 nyaran, hogy MI VAGYUNK A TOBBSEG

citrix 2019.06.21. 11:59:06

Csakafidesz,az vóna ám a jó ha az EP is 2/3 fideszes lenne..Az vóna a jó világ és elénekelnék: Világ proletárjai egybesüljetek!

Full metal burka 2019.06.21. 12:00:59

@citrix: Eleg lenne, ha az EB elnoke nem lenne iszakos

Pipas 2019.06.21. 12:01:49

@Weißkopf: "Újabban pedig a populista-szélsőjobbos pártokkal"

Évtizedek óta figyelem a baloldalt. Pár évente mindig váltanak, mindig valami új szó jön, hogy miért is gyűlöletes az ő ellenzékük, hogy miért is van rájuk szükség, hogy miért is állnak ők harcba mindenkivel, aki nem tartozik közéjük.

Volt itt már náci, irredenta, nacionalista, soviniszta mindenki, mostanában a "populista" a kulcsszó. Pár éve még nem volt senki "populista", nem kellett odafigyelni az embernek, hogy "jajj, istenem, csak nehogy populistának kiáltsanak ki, mert akkor végem".

Vegyük észre, hogy ezek szitokszavak, semmi közük nincs ahhoz, hogy az emberek, pártok, akikre mondják mit csinálnak. Eldöntik, hogy populista vagy, eldöntik, hogy az nagyon rossz, hogy az ellen küzdeni kell, aztán évtizedeken keresztül vitatkoznak, hogy mit is jelent az, hogy populista.

Nehéz is olyan definíciót adni, hogy "ők" mind populisták legyenek és "mi" közülünk meg senki sem legyen az. Gombhoz a kabátot...

Weißkopf 2019.06.21. 12:08:27

@Pipas: "Gyerekek nem lehetnek kommunisták": attól tartok, Orbán nem osztálytársai unszolására lett KISZ-titkár, vagy mert nem akart senki más az lenni. Későbbi pályáját elnézve ő nagyon is tudatosan készült politikai pályára, akkoriban pedig ehhez a legjobb belépő az ifjúsági (kommunista) mozgalmi funkció volt. A folytatáshoz lásd 11:42-es bejegyzésemet.

N. Barbie 2019.06.21. 12:09:39

@MAXVAL bircaman közíró: Na, ostoba birkuci jo szokasa szerint bejott, kinyilatkoztatott, persze mindenfele bizonyitas nelkul es annyi.

Isten ments, hogy en liberalisokat vedjek, de ami sok az sok, meg fidesznyikektol is.

"A Momentum feltűnően hasonlít a korai Fideszre.
"Harsányak" lehet, es az mar bun? Viktorod nem volt az 30 eve? Azt nezd meg mi lett belole, a harsanysag eltunt, lett helyette beteges hatalom es penzvagy
"agresszívek" kitalacio. bizonyitek?
"fő programjuk az, hogy "fiatalok vagyunk" a programjuk nem ismerete nem jogosit fel kitalalt hulyesegek allitasara
"imádják a nyugatot" kitalacio, biznoyitek nelkul, De ha igy is van, mitol rosszabb, mint a nagy antikommunista fidesznyikek ruszkiimadata?
"lenézik a magyar kisembert" kitalacio. Bizonyitek?
"istenítik Sorost." kitalacio. Bizonyitek?

Tehat ahogy szoktad, a 6 allitasodbol 5 hazugsag/ragalom esetleg 1 igaz, csak az meg nem bun.

Full metal burka 2019.06.21. 12:11:47

444.hu/2019/06/21/kikotot-letesit-a-magyar-allam-triesztben

Mar epp javasolni akartam. Szigetet vagy tengerpartot miert nem lehet venni/berelni? A gorogoknel tucatjaval olcsobb.

HAJRA MAGYAROK

Full metal burka 2019.06.21. 12:15:16

@N. Barbie: "imádják a nyugatot" kitalacio, biznoyitek nelkul"

A Momentum a liberalis gazdasagpolitikat tamogatja, ami nem mukodott, kiprobaltuk.

A liberalis gazdasagpolitika hazaarulas. Olyan, mintha a nyugat leulne veled monopolizni ugy, hogy tessek mindenkire ugyanazok a szabalyok vonatkoznak. Ami nem ugyanaz, az a kezdotokke...:D

Keleteuropaban csak idiotak vagy fizetett hazaarulok tamogatjak a liberalis gazdasagpolitikat.,

Pipas 2019.06.21. 12:15:36

@Weißkopf: "akkoriban pedig ehhez a legjobb belépő az ifjúsági (kommunista) mozgalmi funkció volt"

Középiskolás korúak számára az egyetlen politikai szervezet, amihez csatlakozni lehetett az a kisz volt. Párttag nem lehetett senki 18 év alatt, más ifjúsági politikai szervezet pedig nem létezett. Ráadásul elég ciki volt kimaradni belőle. Én is KISZ tag voltam, amikor ki akartam lépni egyszerűen figyelmeztettek, hogy "pont nekem" nem lenne ajánlatos ilyet tenni.

Orbán nyilván aktívabb volt, titkár lett belőle. Gondolom hitt is dolgokban, lehet, hogy lelkesedett is. Egy biztos: ha nekem most felrónák, hogy 16-18 éves koromban milyen politikai nézeteket vallottam, körberöhögném az illetőt. Antikommunista voltam, útáltam a szocialista rendszert, de nem azért, mert okos voltam, hanem azért, mert ezt vettem át a környezetemtől.

Még az ifjú gárdába is beléptem, azt mondták, hogy ott lesznek csajok meg ingyenes koncertbelépők. Egy évig nem volt semmi, aztán jött egy fél napos alaki kiképzés, a végén, amikor mentünk hazafelé a kapuban kiléptem. :D

Akkor most kommunista voltam? Antikommunista? Fenéket, gyerek voltam.

citrix 2019.06.21. 12:21:46

@Full metal burka: Ha rajtam múlna, senki se lenne iszákos. A sörnél töményebb italokat csillagászati jövadóval terhelném (a pálinkát különösen). Gyorsan leszoknának a piáról.

Világít a torony 2019.06.21. 12:34:45

@Full metal burka: " A libbancsokat meglephette, mert azt hittek meg 2018 nyaran, hogy MI VAGYUNK A TOBBSEG "
Komoly szégyen, hogy Neumann, Szentgyörgyi, Petőfi, Arany, Kossuth, Deák stb. nemzetében mára az agyhalottak vannak választói többségben.
A természetből vett példa sajnos az emberekre is igaz. Amíg van ßar, addig legyek milliónak van tápláléka.

konrada 2019.06.21. 12:40:43

@Pipas:
Nohát, neked 16 évesen volt politikai meggyőződésed?
Jó neked.
Nekem akkor még csak buli, pia, csajok...
...na jó, annyi legfeljebb, hogy menjen mindenki a ...csába, mert én türelmetlen ifjú vagyok, mindent, mindent, mindent, mindent akarok azonnal..;)

...persze ettől még kisz-tag is voltam, mert 14 évesen a középiskolában az első ofin, az ofő (aki mellesleg az iskola párttitkára is volt) megalakította az osztályalapszervezetet, és abba 2 kivétellel mindenki belépett, mert az akkoriban nem volt jó ómen a továbbiakra, ha azzal kezd az iskolába, hogy ő az ellenálló...
De hogy a 33 közül 0-nak volt kommunista ideologisztikus elképzelése a jövőjéről, az fix.
(Irigylem is ezért az előzményed, akinek már akkor is annyi esze volt, mint most...;)

histar007 2019.06.21. 12:52:37

A helyzet nem változik: Magyarország továbbra is büntetést érdemel a világháborúkban játszott szerepéért és mivel 2010 előtt nem óhajtottuk semmilyen módon sem cáfolni és tisztázni az ellenünk felhozott bármilyen vádakat, így lassan ezek ránk égtek és Magyarország továbbra is Európa bűnös nemzete, akivel ilyen módon kell bánni.
Ebből adódik, hogy minket olyanok fognak elméletben elképzelt morális sztenderdekhez mérni, akik önmaguknak bármit elnéznek, magukat semmihez sem tartják és bármit csak kettős mércével képesek mérni. Lehet securitate besúgó a román MTA elnöke, vagy poszt-vasgárdista miniszterelnök. Amíg a liberális-nemzetközi eszméhez hű, megtehet bármit.
Nekik csak a szájuk nagy, ami csak akkor veszélyes ha harapnak vele (Verhofstadt kivétel, mert harapni sem tud).
Korrupcióval pedig bárkit meg lehet vádolni és bárkit le lehet csukni. Ez Romániában gyakorlat, ha nagyon akarják egy papírlap szabálytalan használata is minősülhet a köztulajdon károsításának, amiért éveket is lehet kapni (annyi abszurd még belefér, hogy esetleg az ártatlanul leültetettekkel kifizettetik a fogvatartás költségeit, mert fölöslegesen ültek és az államnap pénzben voltak).
Egy állam feladata és optimális működése, ha a beszedett adókat mind egy szálig elkölti. Ezt részben közbeszerzéseken teszik meg. Ha elfogadjuk a kapitalizmust, akkor valaki egy közbeszerzésen keresni fog. Méghozzá sokat. Ha 15% a haszonkulcs, akkor minden 100 elköltött forintból 15 legális profitként a közbeszerzés nyerteseihez kerül. Mivel évente 1000 milliárdokat közbeszerez az állam, törvényszerű, hogy komoly vagyonok alakulnak ki. Mert ezek létre fognak jönni az biztos. Az utat meg kell építeni. Kaszálhat rajta a Mészáros birodalom, vagy a NER bármelyik udvari szereplője, vagy valamelyik külföldi gigamulti családi/névtelen tulajdnosai.
Nyugaton nagyon ügyelnek arra, hogy lehetőleg hazai cégek nyerjenek, mert csak akkor marad benn az országban a pénz java. Ha mi tesszük ugyanezt, akkor egyből korrupciót kiált mindenki. Magyar cég betörhet a francia utalványpiacra, netán a svéd tankönyvpiacra, netán a német útépítő piacra? Nem, mert "nem elég versenyképes" (azaz találnak majd valami kizáró körülményt, amúgy magyar munkaerőt alkalmazva talán bármely nyugait infrastrukturális beruházásban a labdába rúghatna, de valahogy mégsem. Emlékezzünk, hogy amikor a lengyel/magyar fuvarozók elkezdték a nyugatiakat szorongatni az alacsonyabb árakkal, akkor a válasz egyből a Németország területén munkát végzők számára a helyi kötelező minimálbér megfizetése lett. Más kérdés, hogy azóta lassan egy sofőr simán többet keres mint a német minimálbér.

Pipas 2019.06.21. 13:12:41

@konrada: "Nohát, neked 16 évesen volt politikai meggyőződésed?
Jó neked."

Pont arról írtam, hogy nem volt. Azt hittem, hogy van, pedig nem volt. :)

Pipas 2019.06.21. 13:16:10

@citrix: "Ha rajtam múlna, senki se lenne iszákos. A sörnél töményebb italokat csillagászati jövadóval terhelném (a pálinkát különösen). Gyorsan leszoknának a piáról."

Ja, az usában is megprbáltak valami ilyesmit. Mondjuk nem szoktakle apiáról, de azóta van szervezett bűnözésük. Nagy ötlet volt, talán csak az lenne nagyobb, ha megpróbálnánk mi is megismételni. :D

Weißkopf 2019.06.21. 13:20:11

@Pipas: Igaz, amit írsz, de Orbán valószínűleg a kivétel. Én sem akartam KISZ-tag lenni, aztán III. gimnáziumban (1969) az osztályfőnököm értésemre adta, ha egyetemre akarok jelentkezni, jó lesz beszerezni a vörös könyvet. (Persze nem így mondta.) Így aztán beléptem a KISZ-be, fel is vettek a megcélzott szakra (ELTE), de a mozgalmi évek nyomtalanul múltak el felettem, főleg hogy odahaza egészen mást hallottam (főleg apámtól), mint az agit-prop pápáktól. Ennek ellenére hálás lehetek annak az (átkos?) rendszernek, hogy ingyen végezhettem az egyetemet (sőt még tanulmányi és szociális ösztöndíjat is kaptam havi Σ 800-900 Ft értékben). Ma max. diákhitelből tanulhatnék felsőfokon, mert a szüleim biztosan nem tudnák kifizetni a félévi 100.000-es (vagy több) tandíjat.

BCS911 2019.06.21. 13:26:00

20 éve azht látom, hogy a Fidesz emberei úgy tesznek mintha szeretnék a magyar embereket, de keményen megy a foldmutyi emg minden aljas dolog. Az MSZP emberei és kiszolgálóik között pedig mindig az volt a divat, hogy mindenki náci aki nem elmebeteg idegen imádó.

citrix 2019.06.21. 13:33:17

@Pipas: Az se jó ha isznak, az se jó ha nem isznak. Ebből is látszik hogy mennyire bonyolult az EP működése. A Bp.-i bábszínházban sokkal egyszerűbb az élet: egy jóarcú fideszes feláll, beterjeszti egyéniben amit a kezébe nyomott a vezér és holnaptól már úgy is van mert a droidok megszavazzák. Ez az igazi, nincs túlbonyolítva.

Pipas 2019.06.21. 13:49:37

@citrix: "A Bp.-i bábszínházban sokkal egyszerűbb az élet: egy jóarcú fideszes feláll, beterjeszti egyéniben amit a kezébe nyomott a vezér és holnaptól már úgy is van mert a droidok megszavazzák. "

Jaj, mer nálunk már nincs szabaccság, mer nálunk nem az van, amit a citrix meg a haverjai akarnak. Aztán meg amikor a fidesz nem tudja keresztülvinni az akaratát, akkor citrix meg a haverjai itt hörögnek, hogy "meghátrált orbán", "megfutamodot", "ezt bebukta", "meghunyászkodott" meg ilyenek. :D

Pipas 2019.06.21. 13:53:45

@Weißkopf: "Igaz, amit írsz, de Orbán valószínűleg a kivétel. "

Köépiskolás korunkban nem lettünk volna haverok, mert aki egy kicsit is piros volt, azzal nem álltam szóba.

Utána lehet, hogy haverok lettünk volna, ki tudja.

Most meg megint nem lennénk haverok, mert ateista vagyok és a hátam közepére nem kívánom azt a keresztény államot, amit ő elképzelt nekünk. Viszont még mindig a legvállalhatóbb nekem az amit ők csinálnak az országgal, amíg nincs jobb, addig támogatom őket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.21. 14:08:09

@N. Barbie:

Orbán sose volt pénz- vagy hataloméhes típus.

""agresszívek" kitalacio. bizonyitek?"

Nézd meg hogy viselkednek.

""fő programjuk az, hogy "fiatalok vagyunk" a programjuk nem ismerete nem jogosit fel kitalalt hulyesegek allitasara"

A programjuk: fogadjunjk szót mindenben Brüsszelnek és Sorosnak, s tegyük ezt fiatalosan.

""imádják a nyugatot" kitalacio, biznoyitek nelkul, De ha igy is van, mitol rosszabb, mint a nagy antikommunista fidesznyikek ruszkiimadata?"

A zuhanó civilizáció követése nem rosszabb, mint a tisztuló, emelkedő civiliáció szövetsége?

""lenézik a magyar kisembert" kitalacio. Bizonyitek?"

Lásd bármely megnyilatkozásukat. Czech Catalin úgy viselkedik mint egy éppen most kinevezett regionális multiigazgató, aki halából ígéri: nagyon szigorú lesz a csúnya, rakoncátlan magyarkákkal.

""istenítik Sorost." kitalacio. Bizonyitek?"

Lásd küzdelmüket a Soros-kampány ellen.

citrix 2019.06.21. 14:11:16

@Pipas: Pontosan definiáltad a pártállam fogalmát. Volt már ilyen, a népi demokráciában. Pontosan így működött a system mint Orbán alatt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.21. 14:14:29

@Pipas:

Ezért kell megtörni a ballibek kulturális terrorját, s anank fő elemét, a nyelv kisajátítását.

Igen, homofóbok vagyunk, mi a gond ezzel? A homofób jelentése: a homokosság ellenzése, nem homokosok legyilkolása.

Igen, populisták vagyunk. A populista jelentése nem demagóg, hanem néppárti.

Stb.

Pipas 2019.06.21. 14:18:52

@MAXVAL bircaman közíró: "Igen, homofóbok vagyunk, mi a gond ezzel? A homofób jelentése: a homokosság ellenzése, nem homokosok legyilkolása."

Nem, a homofób jelentése a homoszekszualitástól való félelem. :)

"Phobos (Ancient Greek: Φόβος, pronounced [pʰóbos], meaning "fear") is the personification of fear in Greek mythology. He is the offspring of Aphrodite and Ares."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.21. 14:20:25

@Weißkopf:

Orbán, SAJÁT elmondása szerint, kommunista volt 18 éves koráig, s csak a sorkatonai szolgálat alatt ábrándult ki belőle.

Továbbá, a KISZ-tagság, titkárság nemigen jelentett kommunistaságot a 80-as években, d emég a 70-es években sem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.21. 14:21:32

@konrada:

Nekem pl. volt politikai meggyőződésem 10 évesen is, persze naív módon. De ezzel kivételt képeztem korosztályomban.

Pipas 2019.06.21. 14:21:40

@citrix: "Pontosan definiáltad a pártállam fogalmát. Volt már ilyen, a népi demokráciában. Pontosan így működött a system mint Orbán alatt."

Hát marhára nem így működött. Merthogy egypártrendszer volt, most pedig az csinál pártot, aki akar. Merthogy akkoriban megállított a rendőr és levette veled a kokárdát, esetleg még pár nyaklevest is lenyomott. Merthogy gyakorlatilag minden munkahely állami volt. Merthogy nem mehettél külföldre, nem lehetett valutád, munka nélkül nem volt szabad pénzt keresni, kötelező volt, hogy munkahelyed legyen, nem lehettél magánvállalkozó és még sorolhatnám tovább.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.21. 14:23:06

@Weißkopf:

1985-ig eleve kellett KISZ-ajánlás a felvételihez. Bár tény: formalitás volt már a 70-es évektől, megadták nem KISZ-tagnak is.

Pipas 2019.06.21. 14:24:20

@MAXVAL bircaman közíró: "Orbán, SAJÁT elmondása szerint, kommunista volt 18 éves koráig, s csak a sorkatonai szolgálat alatt ábrándult ki belőle."

Sokás szerint csúsztatsz. Nem azt mondta, hogy kommunista volt, azt mondta, hogy hitt a szocialista rendszerben és hűséges volt a szocialista rendszerhez. Nem azt mondta, hogy kommunista volt. A kommunisták a szocialista rendszert meg akarták szüntetni és helyette kommunizmust akartak létrehozni.

Pipas 2019.06.21. 14:27:00

@MAXVAL bircaman közíró: "A homoklobbi se ebben az értelemben használja."

Mert összekeverik a félelmet, az írtózatot és a gyűlöletet. Én például homofób vagyok, erős viszolygást érzek a homoszekszualitással szemben, de gyűlöletet nem érzek azokkal szemben, akik a saját nemüket szeretik. Elég egyszerű, valamiért mégis képtelenek az emberek megérteni, hogy a félelem és a gyűlölet nem ugyanaz az érzés.

Kovi1970 2019.06.21. 14:31:49

@Pipas: "A kommunisták a szocialista rendszert meg akarták szüntetni és helyette kommunizmust akartak létrehozni."
Ennél durvább hazugságot régen olvastam valaki kinetésére. Németország szociális, vagy Svédország.
Magyarországon 89 előtt egy kommunista renddszer volt, saját elnevezése szerint is proletárdiktatúrával.
Mit akartak volna megszűntetni a "kommunisták"? Az egypártrendszert ami az ővék? A munkásőrséget amit ők töltöttek fel? A kötelező állami kisdobos/űttörőmozgalmat, amit ideológialag agymosott csókos tanárok irányítottak?

Hány éves vagy hoy egyáltaláűn ekkora baromságot le mersz írni?

Akkor itt van egy kis infó, ha nem tanultál poltitikát, történelmet vagy alkotmányjogot: a "szocialista" demokrácia = kommunista diktatúra (semmi köze a nyugati szociális piacgazdasághoz). Liberális demokrácia = nyugati túpusú demokrácia (akár királyság akár köztársaság, akár prezidenciális rendszer).

citrix 2019.06.21. 14:47:00

@Pipas: A rendszer lényegéről van szó, a pártállamról. Több párt van ma? Igen. Egy párt határoz meg mindent és hoz napra készen törvényeket a vezér pillanatnyi igényei szerint? Igen. A szocializmusban pl. Lengyelországban és az NDK-ban több párt volt. Szerinted ezen országokban nem volt pártállam? A kokárda. Nem vetette le a rendőr a kokárdát, a vörös csillagot viszont igen szerették ha viseled. Ma szeretik ha a kokárdát viseled de a rendőr leszedeti a vörös csillagot. Nem utazhattunk külföldre, csak 3 évente vagy meghívóval. Nem tarthattunk valutát. Ez így volt, aki nem élt akkor az nem is tudja milyen volt. A nép mégis jól elvolt, tapsikolt április 4-én, május 1-én, augusztus 20-án és november 7-én. Nem állt mindenki háta mögött rendőr hogy kötelező. Maszekok, kisvállalkozók, gmk-k voltak akkor is. A párt irányított mindent és minden pozícióba a pártkatonákat ültette ahogy ma a fidesz. Amit Orbán meg akar szerezni azt meg is szerzi a strómanokon keresztül. A szocializmusban kiszolgáltuk az oroszok érdekeit? Igen. Ma? Maximálisan. Amerika ellenség volt? Igen. Ma? Igen.A vezér hobbija az ország hobbija kell legyen? Igen. A média a pártállamot szolgálta? Igen. Ma? De még mennyire, évi bő 100 milliárdból pártpropaganda ömlik. Orbán minden esetben azonosítja magát és pártját az országgal. Ezzel óriásit téved!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.21. 14:49:23

@Pipas:

A "szocializmus" része a kommunizmusnak, nincs ellentmondás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.21. 14:52:26

@citrix:

"A szocializmusban pl. Lengyelországban és az NDK-ban több párt volt. Szerinted ezen országokban nem volt pártállam?"

Csak ott a többi párt a fő párt hatalma alatt álltak, s nem folytattak ellenzéki tevékenységet.

Pipas 2019.06.21. 14:55:02

@Kovi1970: "Ennél durvább hazugságot régen olvastam valaki kinetésére. Németország szociális, vagy Svédország. "

Összekevered a "szocialista" és a "szociális" rendszereket.

"Magyarországon 89 előtt egy kommunista renddszer volt"

Nem, hivatalosan szocializmus volt. Kommunizmus biztos nem volt, a sehol nem volt, sehol nem valósult meg. Akik meg akarták valósítani azok voltak a kommunisták.

"Mit akartak volna megszűntetni a "kommunisták"? Az egypártrendszert ami az ővék? A munkásőrséget amit ők töltöttek fel? A kötelező állami kisdobos/űttörőmozgalmat, amit ideológialag agymosott csókos tanárok irányítottak?"

Nem. Meg akarták például szüntetni az általuk "társadalmi osztálynak" nevezett dolgokat, mert elképzeléseik szerint a kommunizmus osztály nélküli társadalom lett volna. A szocializmus viszont szerintük voltak osztályok, például munkásosztály meg parasztság meg értelmiség meg papság meg ilyenek.

"Hány éves vagy hoy egyáltaláűn ekkora baromságot le mersz írni? "

Nyugodtan olvass utána, Nekem sajnos kötelező volt, mert a szocialista magyarországon nem szerezhettél felsőfokú végzettséget (de még középfokút sem) úgy, hogy ne tanították volna meg ezeket neked.

"a "szocialista" demokrácia = kommunista diktatúra"

A "kommunista diktatúra" nem kommunizmus. Megint összekeversz dolgokat.

"kommunista diktatúra (semmi köze a nyugati szociális piacgazdasághoz)"

Akkor mi a fenének hoztad ide a "szociális piacgazdaságot". Miért hoztad szóba, én a szocializmusról beszéltem, ami a kommunisták által kitalált, a kommunizmushoz vezető átmeneti társadalmi berendezkedés volt.

"Liberális demokrácia = nyugati túpusú demokrácia"

Ennek pont nulla információtartalma van, két elnevezés, amelyiknek egyike sincs pontosan definiálva és teljesen irreleváns a téma kapcsán.

citrix 2019.06.21. 15:00:44

@MAXVAL bircaman közíró: Többpártrendszer volt, akárhonnan nézzük, legalább is papíron. Többpártrendszer van ma is, papíron. Aztán mindenben az történik amit a fidesz/pártállam meghatároz, az ellenzék csak karácsonyfadísz. Semmi szerepe, lehetősége nincs.. Dettó.

Pipas 2019.06.21. 15:04:39

@citrix: "Ez így volt, aki nem élt akkor az nem is tudja milyen volt. A nép mégis jól elvolt, tapsikolt április 4-én, május 1-én, augusztus 20-án és november 7-én. "

Ja, lehet, hogy neked meg a te haverjaidnak bejött, lehet, hogy ti tapsikoltatok, de nekem nem jött be, én nem voltam jól, én nem tapsikoltam. Valószínűleg ez a különbség köztünk és ha neked megfelelt az a rendszer, akkor megértem, hogy most miért méltatlankodsz.

"A párt irányított mindent és minden pozícióba a pártkatonákat ültette ahogy ma a fidesz. "

Baromságokat beszélsz, egyszerűen csak ismételgeted azt, amivel a kommunisták vádolják a politikai ellenfeleiket. Tudod mi van?

Az van, hogy egy mszp-s vagy egy dk-s csávó elmegy szavazni, aztán kiderül, hogy az emberek 95%-a nem arra szavaz, akire ő. Aztán bemegy a munkahelyére és azt látja, hogy az emberek 95%-a nem azt támogatja, akit ő. Erre felhörög, hogy "ideültették a pártkatonákat". Ja, odeültették, hát persze!

Kovi1970 2019.06.21. 15:05:45

@Pipas: "az általuk "társadalmi osztálynak" nevezett dolgokat,"
ööööö, kulákok megbéylegzése, erőszakos kolhozba kényszerítés, minden vállalkozás (éttermek, kiskereskedők, gyakorlatilag minden) államosítása, beszolgáltatás, átnevelő táborok, "osztályidegen" értelmiség fizikai munkára beosztésa,

Szerinted mi maradt még hátra az osztályok eltörlése tekintetében? Jó Pol Pot kicsit messzebbre ment... :(

Pipas 2019.06.21. 15:09:48

@citrix: "Semmi szerepe, lehetősége nincs.. Dettó."

Mert elk.rták azért! Nem azért, mert a fidesz megakadályozza őket abban, hogy szavazatokat szerezzenek, hanem azért, mert még most is a gyurcsány családot akarják előretolni.

Demokrácia van, előbb-utóbb majd a baloldal is megtalja hogy megy az és akkor ők is érnek el sikereket. Az, hogy három-négy-öt turnusban ugyanaz a koalíció nyer nem szokatlan, a világ más táján is előfordul ilyen. Az, hogy nem a szocialisták vagy a liberálisok nyernek nem a világ vége, egyszerűen demokrácia.

Talán könnyebben megérted, ha egy klasszikust idézek:

"Nem azt mondták Feri, azt monták, hogy menjetek a p.csába."

Ezt lassan 15 év után meg kellene érteni, megtenni a megfelelő lépéseket és akkor lennének szavazatok is.

Kovi1970 2019.06.21. 15:10:57

@citrix: azért a 50-es évek elején még mélysezgénységben éltek vidéken, a 80-as években pedig már elég inó jött át hogy akit érdekelt a rendszer, az tudta hogy nem jól mennek a dolgok.

Volt aki tapsikolt de speciel a 80-as években az én környezetmben mindenkinek elege volt a kommunizmusból.

A GMK egy megtűrt dolog volt, gyakorlatilag feketegazdaság, viszont néklküle éheztünk volna, mint keletebbre (pl Romániában, vagy az oroszoknál, ahol a jegyrendszerben sokan éheztek).

Az állami rendszerben sokan 2-3 állást vállaltak hogy elfogadható életszínvonaalt biztosítsnak, és sokan jobban eladósították magukat mint manapság (OTP hitel),

Pipas 2019.06.21. 15:14:42

@Kovi1970: "Szerinted mi maradt még hátra az osztályok eltörlése tekintetében? "

Maga az osztályok eltörlése. De öreg, nem ez volt a kérdés, ne terelj. Az olt a kérdés, hogy "MIT AKARTAK A KOMMUNISTÁK ELTÖRÖLNI".

Megmondtam, az osztályokat akarták eltörölni. Ez volt a tervük, ezt akarták, ez volt a céljuk. Az, hogy voltak -e osztályok egyáltalán nem számít, a kérdés ez volt, hogy "MIT AKARTAK ELTÖRÖLNI". Elmondták, megmondták, hogy mit akarnak. El akarták törölni az osztályokat és meg akarták valósítani a kommunizmust. A szocializmus helyére a TERVEIK ALAPJÁN a szocializmus lépett volna.

Meg akarták szüntetni a szocializmust, amint az köztudott.

Pipas 2019.06.21. 15:18:58

@Kovi1970: "Volt aki tapsikolt de speciel a 80-as években az én környezetmben mindenkinek elege volt a kommunizmusból. "

Dettó. Dolgoztunk látástól mikulásig, fizetés alig, kilátások nulla, az állami cégeket vezető pártkatonáknak pedig mindent lehetett. Igen, voltak párthű proletárok meg vezetők, akiknek tetszett a rendszer, csak a nagy többség szívta a fogát.

Ó, ha zongorázni tudnám, hogy mennyivel jobb most, akkor Bach sírva kérne autogramot. :D

Kovi1970 2019.06.21. 15:19:45

@Pipas: Nem. Meg akarták például szüntetni az általuk "társadalmi osztálynak" nevezett dolgokat, mert elképzeléseik szerint a kommunizmus osztály nélküli társadalom lett volna. A szocializmus viszont szerintük voltak osztályok, például munkásosztály meg parasztság meg értelmiség meg papság meg ilyenek.

Továbbra is fenttartom hogy a "működő szocializmus" hivatalosan nem tartalmazott osztályokat, minden iparágban megszüntette. Volt a "dolgozó nép" és ennek diktatúrája.

A Liberális demokráciának tekintélyes szakirodalma van. Minden ország alkotmányos rendszere kicst más, de a eleme a demokrácia érvényesülésén felül az hogy tartalmaz biztosítékokat arra hogy ne tudja valaki megszüntetni.
Ezek azok a bizonyos fékek és ellensúlyok. Emberi jogojk, alkotmánybíróság, kiemelt (2/3) törvények, vagy olyan elnöki rendszer amiben nehéz random bejutni, minden ország egy kicsit más....

Néha nem olyan hatékony, de cserében jól működik nagyban,

Kovi1970 2019.06.21. 15:19:59

@Pipas: Nem. Meg akarták például szüntetni az általuk "társadalmi osztálynak" nevezett dolgokat, mert elképzeléseik szerint a kommunizmus osztály nélküli társadalom lett volna. A szocializmus viszont szerintük voltak osztályok, például munkásosztály meg parasztság meg értelmiség meg papság meg ilyenek.

Továbbra is fenttartom hogy a "működő szocializmus" hivatalosan nem tartalmazott osztályokat, minden iparágban megszüntette. Volt a "dolgozó nép" és ennek diktatúrája.

A Liberális demokráciának tekintélyes szakirodalma van. Minden ország alkotmányos rendszere kicst más, de a eleme a demokrácia érvényesülésén felül az hogy tartalmaz biztosítékokat arra hogy ne tudja valaki megszüntetni.
Ezek azok a bizonyos fékek és ellensúlyok. Emberi jogojk, alkotmánybíróság, kiemelt (2/3) törvények, vagy olyan elnöki rendszer amiben nehéz random bejutni, minden ország egy kicsit más....

Néha nem olyan hatékony, de cserében jól működik nagyban,

Kovi1970 2019.06.21. 15:26:35

@Pipas: már pedig a hagyopmányos soztályokat egytúől egyik eltörörölték.

Lehet hopgy matradtak papok, de nem azért mert társadalmni osztáély volt, hanem mert a hitük megtartotta őket. Ellenben korábban randszer részét képezték most meg üldözöttek, már nem osztályként.

Olyan "osztály" hogy papság nem létezett az átkozban. Ez egy megtűrt tevákenység volt, aminek nem volt államilag támogatott funkciója.

Ahogy nem létetzett 48 után rőkés sem, de ezen felül is minden magánvagyont államosítottak, nem csak a személyes tulajdonban álló nagytőkét. Éttermeket kisboltokat és kisbirtokokat is.

A mezőgazdaságban, az iparban nem volt osztály. Egy mérnök ugyanannyit keresett mint egy betanított munkás (ezért is volt annyira xar minden).

N. Barbie 2019.06.21. 15:46:42

@MAXVAL bircaman közíró:
"Orbán sose volt pénz- vagy hataloméhes típus."
Aha, biztos azert nem mondott le egyik valasztasi buktajuk utan sem, ahogy illett volna meg biztos azert lett par ev alatt MO leggazdagabb embere (illetve 2., majd jovore mar elso lesz) a stromanja. Na nagyjuk a dajkameseket.

""agresszívek" kitalacio. bizonyitek?"
Nézd meg hogy viselkednek.

Hogy viselkednek? Magyarul nincs bizonyitekod, koszi a tovabbi rizsa nem erdekel.

""fő programjuk az, hogy "fiatalok vagyunk" a programjuk nem ismerete nem jogosit fel kitalalt hulyesegek allitasara"
A programjuk: fogadjunjk szót mindenben Brüsszelnek és Sorosnak, s tegyük ezt fiatalosan.

Tehat egy vadaskodast azzal igazolsz, hogy tovabbi vadaskodasokat irsz. Szanalmas.

""imádják a nyugatot" kitalacio, biznoyitek nelkul, De ha igy is van, mitol rosszabb, mint a nagy antikommunista fidesznyikek ruszkiimadata?"
A zuhanó civilizáció követése nem rosszabb, mint a tisztuló, emelkedő civiliáció szövetsége?

Bocs, de a hulyesegeddel ellentetben a "zuhano" civilizacioban meg mindig hatvanyozottan tobben akarnak elni mint a tisztuloban, biztos mind hulye es csak te vagy helikopter.
Arrol nem beszelve, hogy csak a hozzad hasonlo idiota fidesznyikek szerint zuhano a nyugat es tisztulo, emelkedo putyinisztanod.

""lenézik a magyar kisembert" kitalacio. Bizonyitek?"
Lásd bármely megnyilatkozásukat. Czech Catalin úgy viselkedik mint egy éppen most kinevezett regionális multiigazgató, aki halából ígéri: nagyon szigorú lesz a csúnya, rakoncátlan magyarkákkal.

Tehat ismet nincs bizonyitekod, csak irrelevans rizsad.

""istenítik Sorost." kitalacio. Bizonyitek?"
Lásd küzdelmüket a Soros-kampány ellen.

Ez a legjobb. Ha valaki felszolal egy nyilvanvaloan hazug propagandakampany ellen, amirol mar az egyik kitalaloja is elmondta, hogy csak egy tudatos politikai propagandafogas, az akkor bizonyitek arra, hogy az illeto a propagandaban a fogonosznak kikialtott oregember embere es nem arra, hogy csak siman nem vevok az 1 bites nephulyito riogataskampanyra.
Ennyi erovel ha en felszolalok a pedofilia ellen, akkor szerinted pedofil vagyok, ha a gyilkossagok ellen akkor meg gyilkos.
Meg akkor a fidesznyikek valojaban szeretnek a migriket az orszagban latni, azert tiltakoznak annyira ellene.
Latod latod, megint kisujjbol meg lett cafolva az osszes szanalmas hulyeseged.
Kicsit osszeszedhetned mar magad, mert igy nagyon unalmas.

Full metal burka 2019.06.21. 15:59:22

@Világít a torony: Igen, hulyek az emberek, ebben egyetertunk, szomoru.

De teny hogy az elmult 3 ev a legjobb 3 ev volt 1990 ota beremelesekben, gdp-novekedesben, es nem hitelbol tortent. Nem lehet hibaztatni az embereket, hogy jobban akarnak elni. Semmi ertelme nem lett volna levaltani Orbant a bizonyitottan agyhalott ellenzekre, meg ha vannak is faszsagai a 2/3nak

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.21. 16:02:31

@citrix:

Az ben valódi többpártrendszer, ha minden párt egynek van alárendelve, s még nem is kampányilnak egymás ellen.

A kelet-európai kommunista többpártrendszerek csak technikai megoldások voltak ugyanarre.

Egyes országokban az összes nem betiltott pártot beolvasztották egy külön társadalmi szervezetbe, pl. Mo-on ez volt a Hazafias Népfront, melyet azért alakítottak Rákosi alatt, hogy ebben menjen át a hivatalosan nem betiltott ellenzéki pártok tagsága és szervezete: Kisgazdapárt, Parasztpárt, Demokrata Párt, Radikális Párt, stb. A HNF programja az volt, hogy támogatja a szocializmus építését a kommunista párt vezetése alatt.

Más országokban - pl. a NDK - ez nem történt, ott formailag megmaradtak a pártok, csak vezetésüket már a kommunista párt jelölte ki. Programjuk ismét az volt, hogy támogatják a szocializmus építését a kommunista párt vezetése alatt.

Megint máshol hibrid megoldás volt, pl. Bulgária, ahol egy darab formálisan ellenzéki pártot meghagytak, s atöbbit olvasztották csaka be a Népfrontba, (Lengyelországban is ez volt, csak ott 2 pártot hagytak meg.)

A közös mindegyik esetben:
- nem volt választási kampány,
- a pártok nem küzdöttek egymással, előre ki volt osztva az "ellenzéknek" adott mandátumszám,
- a pártok, ill. a népfront a kommunista párt irányítása alatt álltak.

Na most tényleg ekkora különbség van azon formalitás miatt, hogy jogilag 1 vagy több párt van, ilyen körülmények között?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.21. 16:07:51

@N. Barbie:

"Aha, biztos azert nem mondott le egyik valasztasi buktajuk utan sem, ahogy illett volna meg biztos azert lett par ev alatt MO leggazdagabb embere (illetve 2., majd jovore mar elso lesz) a stromanja. Na nagyjuk a dajkameseket."

A politikához pénz kell.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.21. 16:09:47

@N. Barbie:

" a "zuhano" civilizacioban meg mindig hatvanyozottan tobben akarnak elni mint a tisztuloban"

A több pénz miatt csak.

Egy igazabb ember 2019.06.21. 17:08:35

@Tarlós elvtárs patkányos városa:
Rossz nevet választottál Móricka.
Most nem ez a téma
süti beállítások módosítása