A kiló nem százat jelent.

Feszty-kórkép: hol bukkanhat a hálás utókor a mai magyarság nyomaira?

2020. július 12.

Dr. Kásler Miklós miniszterkedés helyett nemzeti gyökereinket keresi. BRÉKING: meg is találta. Amikor még a Vereckei-hágón keresztül hurcoltuk be a koronavírust és nem a horvát tengerpartról! Azok voltak a régi szép idők! 

Egy egyébként tudományosan megalapozott genetikai-őstörténeti kutatásról számol be az Index. Igazán kiemelendő szenzáció nem derül ki a nemzetközi tanulmányból. Ki hitte volna, hogy mindenkinek vannak felmenői? Még valamelyik Béla királyunknak is. Ami említésre méltó, hogy a témát egyenesen Kásler Miklós Emberi Erőforrások miniszter igyekezett a saját szája íze szerint interpretálni a közvéleménynek egy sajtótájékoztató keretében. Hogy az Árpád-ház állítólagos apai ági felmenői mit kerestek Baskíriában vagy Afganisztánban kevésbé firtatható kérdés (jöttek-mentek állandóan akkoriban), mint az, hogy mit keres egy ilyen tanulmányban a "csupán" a kultúrát, oktatást, egészségügyet, szociális ügyeket (stb.) egyszerre igazgató miniszter társszerzőként?

Ennyire ráér? Persze, hogy ráér, mert le se sajnálja a kultúrát, oktatást, egészségügyet, szociális ügyeket (stb.). Teljesen logikus tehát, hogy a szupertárcát vezesse...

A magyarság múltja egyedülállóan regényes és gazdag. (Lelkes olvasója voltam magam is pl. Grandpierre K. Endre számos könyvének, megfogtak az őskrónikáink. Izgalmasabb, mint Agatha Christie) Kár, hogy mint oly sok mindent, ennek gondozását is elhanyagoltuk, így az kissé elvadult. (Mint mi magunk is.) A lázas identitáskeresés rendszerint a kisebbségi komplexus és a sikertelenség egyik kísérőtünete. Aki tudja, hol a helye a világban, mert megállja benne a helyét, az nem teszi fel ötpercenként a kérdést, hogy honnan származik és ki fia borja. Nem gyárt magának pompázatos elméleteket. Nem a dicső múltba réved, hanem a dolgos jelenben él. (Meg persze a foci EB-n való továbbjutást is helyi értékén kezeli.)

Származás. Már egyének esetén sem mindig értelmezhető a kérdés, egész népek esetén pedig nem lehet rá egyszerű választ adni. Annyi sok szál kuszálódik szükségszerűen össze, hogy az emberiség régmúltjában kedvünkre válogathatunk a nagy elődök között a magunk számára, hogy önbizalomhiányunkra gyógyírt találjunk. Valószínű tehát, hogy a leghagymázasabbnak tűnő elméletek mélyén is találnánk igazságmorzsákat, legyen az dákó-román vagy sumér-pártus (korábban: egyiptomi-, zsidó-magyar stb.) vagy bármilyen. Ezeket perdöntőnek vagy máig ható fontosságúnak hinni azonban éppen azokhoz a nagy elődökhöz nem volna méltó, akikhez felnőni szeretnénk. Ellenben bizonyíthatnánk magunknak más módon, saját eredményeinkkel, nem pedig idegen tollakkal ékeskedve, legyenek azok az idegen tollak esetleg a tényleges felmenőké, akikből jó sok lehet. Jó részüket talán nem is vállalnánk.

Emlékeztetőül: 1000 év tehát 40 emberöltő alatt mindenkinek, így az Árpádok bármelyik "leszármazottjának" is hozzávetőlegesen 1 099 511 627 776 potenciális felmenője kellett (volna) éljen annak idején a matematika törvényei szerint, ahogy két szülőnk, négy nagyszülőnk és nyolc dédszülőnk kellett éljen fejenként. Ennek töredéke volt akkor a Föld népessége persze. Amúgy minden tiszteletem az őstörténeté, a genetikáé és az Y-kromoszómákon található haplocsoportoké. Ez az ezer milliárdnyi felmenő a garancia arra, hogy tudományosan igazán sok értelme ne legyen erről beszélni.

Az szintén adna okot a humorizálásra, hogy a magyar királyi uralkodócaládra állítólag jellemző genetikai markerért a mai Szerbiáig kellett mennünk. Persze tudom a Vajdaság, Délvidék még/már szinte Magyarország, de érdekes vagy nem is kerestük vagy nem találtuk a mai, úgymond "orbáni" Magyarországon még az írmagját sem az Árpádoknak... Trollolo. 

Van abban némi cinizmus, hogy Orbán Viktor egy hobbijával "szépen" elmolyoló, habókos öregurat, egy dr. Kásler Miklós típusú személyiséget jelölt a legfontosabb közszolgáltatásokat irányító tárca élére. A vezetői képességek tökéletes hiánya a biztosítéka annak, hogy igazán erős lobbistája ne lehessen se az oktatásnak, se az egészségügynek. A harmincéves forráskivonás előtt így nincs akadály továbbra sem. Emellett a reménytelenül elvarázsolt figura kiváló pofozózsák szerepet is betölt a liberális média és az aufklérista értelmiség számára, akiket így lefoglal a miniszter aktuális, amúgy rendszerint tökéletesen mínuszos ám ideológiai szőrszálakat alaposan felborzoló újabbnál újabb megszólalása, tízparancsolatról, hun-szkíta rokonságról vagy a tegnapi paprikáskrumpliról. (Erről már egy népmesét is írtam korábban.)

Történt-e bármi említésre méltó velünk mostanában, amire a jövőben példaképül tekinthetnek majd? Ha a hasonló miniszteri sajtótájékoztatón hirtelen rászakadna a plafon a magyar kormányra, mi érdekeset találna a jövő régesze rólunk egy ásatáson? Hol bukkanhatna leginkább a hálás utókor a mai magyarság legjellegzetesebb vagy említésre érdemes nyomaira? Egy paródián vagy stand-up comedy felvételen kvül?

Ez a körkép tárul elénk, aminek megfestésére Feszty Árpád helyett inkább a Grafitembert kérnénk fel:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr5015996656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ulpius66 2020.07.14. 11:51:55

@Almandin: Most újat mondtál!

De "ezekból" a zsidókból mán neki is elege lett.....

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.07.14. 11:55:48

@Almandin: igazat mondani anti jelzovel jar? A multunkat zsidok hamisitjak evszazad ota. Nem feleldve azt a szereny ,kevesbe ismert tenyt, hogy maga a habsburg ház, zsido eredetu. szoval ne haragudj, de ez az igazsag. elhazudjak a múltunkat, szethordjak, masnak adjak azt (pl. nincs hun sír a karpat medenceben, csak hun KORI), kicsinyitenek, hamisitanak. Ez az o tevekenyseguk.
En nem tehetek rola ha zsidok, de s tenyt talan kimondhatom...még.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 11:56:13

@Almandin:

Minden ideológia.

A pedó botrányt a ballibek meg szépen el is bukták.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 11:57:35

@Almandin:

A magyar nacionalizmus szerves része a német- és zsidóellenesség. Történelmi okokból.

Szerencsére ez egyre enyhébb.

ulpius66 2020.07.14. 12:00:17

@FILTOL:

Ja, vannak a zsidók, akik mindezt tudatosan csinálják!

.... és vannak a hasznos hülyék, akik ezt a maszlagoz be is veszik!

morph on deer 2020.07.14. 12:03:52

@MAXVAL bircaman közíró:

“ A libbantakat nagyon idegesíti, ha egy nép keresi a múltját. ”

Mert annyira szerencsétlen, tehetségtelen hülyék, hogy az elcseszett jelenjük helyett próbálják a dicsőségesre hazudott múltjukat felmutatni, mint teljesítményt!

Mert ugye még az sem elég, ami valóban volt, és többé-kevésbé hitelesen dokumentált, nekünk több kell!
Mi “világhatalom” voltunk, miközben mindent mi találtunk fel, de mivel ellenünk állandóan összeesküdött a fél világ, itt szopunk már vagy ötszáz éve..!

De előtte olyan qrvajók meg qrvanagyok voltunk, hogy emiatt minket tisztelni kell, nekünk köszönet jár, és aki nem pirospöttyös seggű kipcsak, az csak liberális Sorosbérenc labanc lehet...

Mekkora szegénységi bizonyítvány az, amikor a magyar miniszterelnök meg a külügyminiszter MA azzal érvel az EU-val szemben, hogy mi egy ezeréves (migráns) nemzet vagyunk, ezért velünk tessék másképpen bánni (mint ahogy megérdemelnénk)!
Ez közröhej, de még csak fel sem fogják a gyökerek..!

Ez az a kormány, amelyben az onkológus professzorból lefokozott miniszter hobbiját, az ősmagyarkodást űzi, ahol a karrierpolitikus miniszterelnök a hobbijára, a focira költi a közpénz jelentős részét, a külügyminiszter meg eleve a hobbija miatt van pozícióban, és ők büszkék a múltra, ami többnyire nem is (úgy) volt...

Az ég szerelmére, hisz még a fociban is csak a réges-régi eredményekre lehet hivatkozni, mert még abban is szarok vagyunk, amihez még a felcsúti gyepen is értettek...

Így aztán most “keresik a múltat,” mert hátha lehet találni valamit, amivel be lehet tömni a bamba nép száját egy időre, hogy még véletlenül se próbáljon a jelenével foglalkozni.
Csak gratulálni lehet: ez ám a (kipcsak) magyar virtus..!

Almandin 2020.07.14. 12:06:30

@FILTOL: Na, erről beszéltem. Habzó szájú gyűlölködő antiszemitizmus hazafiasságnak gondolva.

kvadrillio 2020.07.14. 12:25:31

lassan már nemcsak nyomai, de magyar sem lesz !!! JÖN bubópestis ! ÉS ORBÁNKA EZT MÁR A KORONAVESZÉLY ELŐTT TUDTA, MIVEL ELMONDTA MÁR AKKOR, HOGY A KÖVETKEZŐ 5 ÉV NAGYON NEHÉZ LESZ ! HUNNANIS TUTTTA ???!!!

Tudomány
Bubópestises mókust találtak Coloradóban
MTI2020.07.14. 10:33

Pozitív lett egy mókus bubópestistesztje az amerikai Colorado államban - írták a helyi lapok.

A fertőzött rágcsálót a Jefferson megyei Morrison városban találták, a fővárostól, Denvertől 27 kilométerre. Az állam Broomfield megyéjében már korábban is igazoltak egy esetet.

Az újabb fertőzés megállapítása után Colorado állam felhívást adott ki a veszély miatt.
Pozitív lett egy mókus bubópestistesztje az amerikai Colorado államban (képünk illusztráció)Forrás: pexels.com

A helyi járványügyi hatóság szerint a macskák különösen érzékenyek erre a súlyos bakteriális fertőzésre, melyet rágcsálókon élő bolhák terjesztenek. Az ember fertőzött állattól vagy beteg bolha csípésétől kaphatja el a kórt.

A bubópestis tünetei többek között magas láz, hidegrázás, fejfájás, hányinger, a nyirokcsomók duzzanata, melyek a fertőzés után egy héten belül jelentkeznek. A Yersinia pestis baktérium okozta betegséget antibiotikum gyógyítja.
Legfrissebb ajánlataink
INGYENES játékok minden korosztálynak! - stratégia, ügyesség, szerepjáték...

namostmár biztos, hogy valamelyik laborból szabadícccsák ezeket a vírusokat, baktériumokat az emberiségre !!!

KÖRKÖRÖS TÁMADÁS A BOLYGÓ ÉLŐLÉNYEI ELLEN !!!!! BASSZAMEG ! LEHET NEVETGÉLNI....:)

DE EGYRE TÖBB SZAR VAN A PALACSINTÁBAN !

Almandin 2020.07.14. 12:25:53

@Almandin: Csupán azt nem értem: a nagy antiszemiták miért sértődnek meg, ha annak nevezik őket, amik? El akarják hitetni, hogy nem azt látom, amit látok. Pl. előttem egy macska és azt mondják, hogy ló. Engem néznek hülyének.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.07.14. 12:27:58

@Almandin: ezt a kerdest a zsidonak is felteheted. pont ugyanigy. azzal a különbséggel, h a teveszmeid nem sertenek, unalmas panel csupan.

nemecsekerno_007 2020.07.14. 12:32:04

@roli101: Annyit nem rúgózok ezen mint a ballibek. Nem tudom, nem annyira izgat.
De látom nálad is jól működött a KGB-s agymosás.

kvadrillio 2020.07.14. 12:32:41

jahhh...és orbánnak, szijjártónak igaza van ! nem lehet kevesebb pénzt adni Magyarországnak politikai feltételszabásokkal !!!!!!! PANDÉMIA VAN ! ILYENKOR EZZEL ÉLNI ALJASSÁG !!!!! DE !
HA ORBÁN A PÉNZEKET LENYÚLJA, ÁTCSOIPORTOSÍTJA, ELDUGJA, ÉS MEGKURTÍTJA A JÁRANDÓSÁGOKAT A PAN DÉMIÁS HELYZETBEN, AKKOR, MIVEL A JELEN HELYZET STATÁRIUMKÉNT HATÁROZHATÓ MEG, ORBÁNT LE...KELL...LŐNI !!!

ILYENKOR, AKI HARÁCSOL, HŰBÉRESEKET TÖMKÖD, AZ MEGÉRDEMLI AZ AZONNALI KIVÉGZÉST !

SAJNÁLOM VIKTORKA ! HELYZET VAN ÉS NEM HARÁCSOLUNK ILYENKOR !!! BAZDMEG !

egyébként nem akarlak én bántani, CSAK UNOM A HÜJEGYEREKES VISELKEDÉSEDET JELEN +"""DIREKTKIÉLEZETT!!!!!"""""++++ HELYZETBEN.

nemecsekerno_007 2020.07.14. 12:34:44

@birkamenet: Ez óriási tévedés. Én inkább az mondanám, hogy semmivel nem rosszabb a magyar mint bármelyik másik nép.

morph on deer 2020.07.14. 12:59:26

@nemecsekerno_007:

Nem, de nem is jobb!
Nagy kár ilyen kicsinyes és hiábavaló faszságokkal végképp megváltoztatni a világ véleményét rólunk, szerintem.
Mert sajnos ez ezzel jár.

2020.07.14. 13:12:51

@FILTOL:
Esetleg nem lehetne, hogy ti "újmagyarok" húznátok haza Putyin atyátokhoz, és hagynátok a magyarokat békén a faszságaitokkal?

2020.07.14. 13:15:43

@Almandin:
A gondok ott kezdődnek, mikor vágyvezérelten találnak ki őstörténetet. Anno a finnugor nyelvronoksággal (nem genetikai rokonsággal!) is az volt a legnagyobb gondjuk a turánistáknak, hogy nem nagy népek nyelvrokonai vagyunk, hanem jelentéktelen, markonyi, pusztuló pusztai népeké (jelenleg leszámítva a finneket, észteket, de akkor ők is jelentéktelenek voltak).

2020.07.14. 13:17:15

@Almandin:
Ezek az emberek valójában hazaárulók. Egyszerűen azért, mert a magyar zsidók is magyarok (illetve voltak, akiket elvittek), részei a magyar kultúrának, ha valaki nyíltan zsidózik, azzal a magyarság kultúrájának egy jelentős szeletét dobja a kukába.

2020.07.14. 13:20:27

@Almandin:
Igazából az ázsiai eredet sem bizonyított, tekintve hogy még azt sem tudjuk biztosan, hogy az Urál melyik oldaláról jöttünk, ami ugye Európa határa, valamint az akkori magyarok genetikai összetételét sem tudjuk. A jelenben genetikailag meg nyilván nagyrészt europidok vagyunk, mint ahogy Európa nagy része is, valójában sokszor több genetikailag a nem ősmagyar ősünk, mint az ősmagyar. A magyarság kultúrájának elsősorban a nyelv adja az alapját, ez egyébként nem minden nemzetnél van így.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.07.14. 13:29:49

@Zabalint: szerinted nem tudom megkulonboztetni a hazajat szerető Ganz Abrahámokat a hazajat elarulo istentelen bolsevik zsido nepbiztosoktól. Pánszláv, utana pedig bolsevik szemmel, tollal irták a tortenelmunket Kristóék. ez teny.
Szerinted a szazadfordulo zsido tőkései nem lattak mire szamithatnak Kun Belatól? egyenes tapasztalasuk volt. Haver, azert mert komcsi kor történészeit akik spec zsidok is voltak, fikázom ez fajhat neked, de nem banom. a szegedi un. iskola torteneszi jobbara artottak a nemzetnek. ezt allitom.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.07.14. 13:32:33

@Zabalint: a csaladom dokumentalt módon 650 eve itt él. szoval nem szándékozom hazát cserélni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 13:44:24

@morph on deer:

Azt mondod, a siker útja a múlt feledése?

Akkor miért van az, hogy az anyagilag sikeres népek se teszik ezt? Angolok, hollandok, zsidók miért foglalkoznak a saját múltjukkal?

Indriq 2020.07.14. 13:45:24

@nemecsekerno_007: @FILTOL: @ulpius66:
annyira szépen szopkodjátok egymás f*szát, hogy csak ti an 3 fokkal emelitek a világ átlaghőmérsékletét :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 13:45:29

@morph on deer:

Eredmények, mikor a nyugati urak gúzsba kötnek minket?

A magyar gazdaság fejlődéséhez politikai harc szükséges elsősorban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 13:47:38

@nemecsekerno_007:

Alapvetően mindenhol az államalkotó nép ellen kellett harcolni, annak múltja ellen.

Ez még a jelképekben is megvolt. Csak egy példa: a szovjet 15 tagköztársaság közül 14-ben volt csak helyi kommunista párt. Tudod melyikben nem volt? Hát, az oroszban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 13:50:20

@roli101:

Meg fox döbbenni, de manapság az USA-ban hatalmas divat az őskutatás.

Mert minden ember kiváncsi őseire.

Ott egyébként ez nem képez politikai kérdést, az ottani "ballibek" se ellenzik az ilyesmit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 13:54:34

@Almandin:

A téma csak azért használható aktuálpolitikára, mert a ballib agytröszt hisztizik emiatt.

Olyan ez, mint a határontúli magyar kérdés. Ha a ballibek nem tabusították volna, a Fidesz semmi hasznot nem tudott volna belőle szerezni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 13:56:16

@Almandin:

A magyar nagy nép, nem kicsi.

Nagyjából 13 millió magyar van (nem szémítva a magyar származású, de ma már idegen identitásúakat), ezzel a magyar az első 100 között van, ami nem kis teljesítmény, tekintve, hogy kb. 5 ezer nép van a világon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 13:59:38

@Zabalint:

A magyar és a zsidó 2 külön nép. Ez akkor is igaz, ha van keveredés, azaz kettős identitásúak és zsidó származású magyarok is vannak.

Attól, hogy egy zsidó Mo-on él, mlg nem lesz automatikusan magyar.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 14:02:58

@Zabalint:

A kérdés 2 részre választandó.

Egyrészt: kik a mai magyarok ősei? A válasz: a mai magyarok 90 %-a nem származik Árpádéktól. Én foglalkoztam eredetkutatással, nekem pl. MINDEN ősöm vagy bevándorló vagy Kárpát-medencei nem magyar őslakos.

Másrészt: a magyarságot meghatározó Árpád felé bevándorlók honnan származnak?

ulpius66 2020.07.14. 14:15:38

@Indriq: "annyira szépen szopkodjátok egymás f*szát, hogy csak ti an 3 fokkal emelitek a világ átlaghőmérsékletét :)

Ez most vicc vagy komoly?
(mert viccnek kurva szar....)

nemecsekerno_007 2020.07.14. 14:18:36

@morph on deer: Szőrszálhasogató barátom. Ne rúgózzál ezen tovább, mert megint szarul fog esni a 2/3.

nemecsekerno_007 2020.07.14. 14:20:58

@ulpius66: Ne foglalkozz vele, a vicces libsi típusos esete. Biztos valami ÁVO-s unoka, aki a holokauszttal mentegeti a nagypapi korábbi ,,munkáját,,

ulpius66 2020.07.14. 14:29:02

@nemecsekerno_007:

Ingrid Londonországban él, onnan ilyen okos......
(bár nyilvánvalóan felmenői komcsik voltak, ezt a stílust biztos otthonról hozta....)

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.07.14. 14:32:31

@MAXVAL bircaman közíró:szép számmal ismerhetsz olyan zsidókat, akik magyarnak vallják magukat. A zsidó elsősorban nép, de diaszpórában vallási közösségekként is jelen van, nemcsak elkülönült népként. Egyébként voltak korábban olyan őstörénészek, akik a magyarságot a zsidóktól eredeztették. Erre utaltam a cikkben.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.07.14. 14:38:23

@nemecsekerno_007: Nem hinném, hogy ezt a hagyományt folytatnám. Talán kicsit Ady Endre hagyományait, akinek bizonyítottan nem volt köze a KGB-hez, bár te azt is kimutatnád érzésem szerint, ha nagyon akarnád. Ilyen összefüggések nincsenek. Egy egyszerű tényre hívtam fel a figyelmet. A miniszter miniszterkedjen. Egy bölcs, öreg nemzet meg ne keresse lázasan az őseit, hanem viselkedjen bölcs, öreg nemzetként. A történelmünk magáért beszél. Nem hiszem, hogy ez az afgán Árpád-ős bármit hozzátenne bármihez. Nincs ebben semmi új számomra, csak az, amit leírtam: önbizalomhiányosak vagyunk. Helyi értékén kellene kezelni ezeket a "felfedezéseket".

ulpius66 2020.07.14. 14:43:28

@A kiló nem százat jelent.:

Érdekes módon senkit sem zavar, ha a felmenőit említjük, legyenek azok német, lengyel, görög, örmény, stb...... egyedül a zsidókat zavarja, ha leírjuk pl. Vágó István vagy Vitray Tamás zsidó.....

nemecsekerno_007 2020.07.14. 14:49:34

@ulpius66: Jajj még egy majom akinek fizetem a nyuggerét. Gondoltam, hogy így okos.

Cpt. Flint 2020.07.14. 14:51:10

@ulpius66: mivelhogy Mo-on nem volt lengyelellenes, görögellenes, örményellenes törvény, agitáció, pogrom, genocídium. zsidóellenes meg volt/van. szerintem innentől érthető. azért a cigány felmenők emlegetésének se örül felhőtlenül mindenki.

nemecsekerno_007 2020.07.14. 14:54:38

@A kiló nem százat jelent.: Ady Endre hagyományát?!? Ennyire öreg lennél?!
Direkt nem akarod érteni vagy azt próbálod beadni, hogy jobban hatott rád egy kisebbségi vélemény a múlt század elejéről mint 40 agymosás a szocialista iskolarendszerben?!? Esetleg gondolkozz el azon is, hogy miért Ady ,,hatott,, rád és nem Wass Albert vagy Tormai Cecile.
Egyébként nézd meg a Kibulizott ország c. dokumentumfilmet.

ulpius66 2020.07.14. 14:57:35

@Cpt. Flint:

Figyusz!

Mért van az, hogy a világ összes országában van antiszemitizmus?

Mért van az, hogy a zsidók mindenhol kihúzzák a gyufát?

0dzsud0 2020.07.14. 15:00:35

@Almandin: Szerintem ennél sokkal érdekesebb, ahogy sokan az "antiszemita", "fasiszta", "náci" szavakat komolyan szeretnék még mindig szitokszóként használni. A mai Magyarországon ez nem fog menni, egyszerűen ez nem fogja már érzékenyen érinteni azt, akire mondják...ahogy senki más sem kapja már fel erre a fejét. Aki mondja, az világos, hogy csak arra játszik, hogy na majd a többi, hasonló, körúton belüli européer értelmiségivel jól hátbaveregetik egymást, hogy közös erővel már megint sikerült fellépni a nácik jelentette nemlétező fenyegetés ellen. Arról nem is beszélve, hogy sikerült annyira kiüresíteni említett kifejezéseket, hogy ha manapság valakire megpróbálják rásütni, hogy szemét náci, az joggal érezheti, hogy vele tulajdonképpen semmi komoly gond nincs. Ez van, kicsit kevésbé kellett volna elhasználni a szavakat, és akkor talán nem legyintene az ember legalább azon, ha valaki ténylegesen antiszemitizmussal vádolható. Mert ma mindenki leszarja ezt is, mert ez ma kb. a normális reakció. Megjegyzem, hasonló, csak épp ellentétes előjelű eredményt sikerült elérni a "liberális" kifejezéssel, amit viszont nyilvánvalóan a szellemi felsőbbrendűséggel szeretett volna egy bizonyos réteg összekapcsolni, ami viszont többek között épp ennek köszönhetően mára nagyon is szitokszó lett.

ulpius66 2020.07.14. 15:04:47

@Cpt. Flint:

Egyebekben meg a magyarok mit szeressenek a zsidókban????????

Csak az utóbbi száz év történelmében ott volt a dicsőséges Tanácsköztársaság, aminek Trianont is köszönhetjük, ahol a 18 tagú Direktóriumból mindössze 17 volt izraelita, vagy a Rákosi rendszert, ahol minden vezető zsidó volt, vagy a közelmúltból az SZDSZ ami csak rontást hozott a magyarságra....

MIT SZERESSÜNK A ZSIDÓKBAN?????????????

ulpius66 2020.07.14. 15:23:09

@MAXVAL bircaman közíró:

Juhász!

ÍGY IGAZ, A ZSIDÓK SOHA SEHOL SEM ASSZIMILÁLÓDTAK!
(... és erre még büszkék is....)

Cpt. Flint 2020.07.14. 15:28:17

@ulpius66: sokat kéne még olvasnod, hogy ne az UL-ekből és propagandából építsd fel a világképed.
nem kell szeretni a zsidókat (sem). a legtöbb embert én sem szeretem különösebben. többnyire semlegesen állok hozzájuk és békén hagyom őket, lehetne pl. ezt mindenféle nemzetségre, vallásra, bőrszínre, szexuális irányultságra kiterjeszteni. és csak az egyéneket elítélni (akár erkölcsileg, akár de facto, jogilag), ha konkrétan az embertársaiknak ártanak. én ennyivel megelégszek, nem keresek kollektív bűnösöket.

elítéled Sorost, mert egy rohadt harácsoló manipulátor, de nem ítéled el ugyanezért Orbánt, Mészárost, Szíjártót, Lázárt...
Az a probléma, hogy nem egyenlő a mérce. ugyanazt követed el, amivel a "baloldalt", "libsiket" vádolod. és ugyanúgy korlátozol a szabályaiddal, deklarációiddal, skatulyázásaiddal, mint ahogy róluk állítod.

Indriq 2020.07.14. 15:28:56

@ulpius66: szerencsére a nagy magyarjaid mind tisztavérű magyarok, Árpád afganisztáni kecskeb*szó pásztor, Mátyás király román....és még sorolhatnám :)

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.07.14. 15:36:40

@ulpius66: @Indriq: Hát először definiálni kéne, mit jelent az asszimiláció. Szerintem nálunk igen: asszimilálódott mindenki. Meg mostanra nagyjából minden európai országban a zsidó identitás nagyjából feloldódott az adott társadalom polgári identitásaiban. A polgárosodásban a zsidóság (és a hazai németség) egyébként is előrébb járt, mint a keresztény magyar. Mindössze erről szól a száz évvel ezelőtti konfliktus, amiről legutóbb írtam: kilonem100.blog.hu/tags/antiszemitizmus A magyar zsidóság többsége manapság annyira sem különül el, mint falu a várostól. Ez a vehemencia, ahogy foglalkoztok a témával nekem egy kissé olyan idejét múlt. Bele tetszettek ragadni egy gondolatmenetbe. A zsidóság most egyébként is a Fidesz mellett tünteti ki magát politikai értelemben, ha valamiről lehet beszélni itt. Megkapnak Köves Slomóék szinte minden támogatást. Még az se lepne meg, ha egy nap köztársasági elnök lenne belőle. Valamiféle idegenszívű baloldaliságot hozzákapcsolni nem is tudnék. A 90-es évek baloldalra hajló Mazsihisze ma már nem befolyásos. Pénzügyi forrásaik elapadtak. Izrael pedig az Orbán-rezsim legjobb barátja. Stb.

morph on deer 2020.07.14. 15:37:04

@MAXVAL bircaman közíró:
“ Azt mondod, a siker útja a múlt feledése?”

Az olvasás feledése sem az, ugyanis nem ezt mondtam.
A múlt állandó felemlegetése, a múltra való örökös hivatkozás NEM ad okot a tiszteletre, és NEM helyettesíti a jelenkori teljesítményt, kb ezt mondtam.

Talán a ‘dicső’ múlthoz méltó módon kéne viselkedni, és nem úgy, mint egy harmadrangú kocsmában, és akkor talán megkapnánk a megfelelő tiszteletet.
De amíg orbán pitiáner piaci alkudozásokat folytat, megfejelve útszéli fenyegetésekkel, és mindezt a felcsúti gyepen megszerzett “kulturált” modorban előadva, addig nem kell azon csodálkozni, hogy egy utálnivaló gyülekezetnek tartanak bennünket Európa szerte!
Merthogy ez van.
Köszönjük, viktor..:(

szánmonoxid 2020.07.14. 15:37:54

"Ennek töredéke volt akkor a Föld népessége persze."
Miért, ma nem?

"A magyarság múltja egyedülállóan regényes és gazdag."
Lófaszt, pont olyan, mint bármelyik másik népé.

Arról nem is beszélnék, hogy mennyi félrekúrás lehetett a királyi családokban is, és mivel akkor a fogamzásgátlás még gyerekcipőben járt (nálad a fogalmazásgátlás ellenben igen erős), bárki lehetett bárkinek az apja, az Árpád-ház kb. Gézáig tekinthető valamennyire hitelesen tisztának. Már Pistuka sem.

Ja, hagymázos, nem hagymázas. Tanuld meg legalább alapfokon az anyanyelvedet.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.07.14. 15:39:56

@nemecsekerno_007: a 40 év agymosásban van igazad. Az megvolt. Igaz abból is kimaradtam jórészt. Ady Endre viszont érettségi tétel. Abból nem maradtam ki. Látod: így megy ez, ha az ember olvas és nemcsak ír. :)
Olvasgasd a témában írt cikkeinket: kilonem100.blog.hu/tags/eml%C3%A9kezetpolitika mutasd ki, hogy mennyiben és melyik tradíciót követik a cikkek. De csak akkor várlak vissza igazán vitára, ha mind a tizenvalahányon átrágtad magad. :)

ulpius66 2020.07.14. 15:40:25

@Indriq: "szerencsére a nagy magyarjaid mind tisztavérű magyarok, Árpád afganisztáni kecskeb*szó pásztor, Mátyás király román....és még sorolhatnám :)

Ingrid!

LÉCCI! LÉCCI! LÉCCI!

SOROLJAD MÉG!
( a kedvemért....)

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.07.14. 15:40:37

@morph on deer: szóról szóra ez az én véleményem is. THNX.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 15:42:28

@ulpius66:

Dehogynem. Nagyon sok helyen asszimilálódtak.

Vegyes házasság = a zsidót kizárják a közösségéből.

Alkalmazkodás szakmai okból = eltávolodás a közösségből.

Alkalmazkodás a többséghez más okból, megszűnik az identitás, csak származás marad.

Mondjuk a most újraválasztott lengyel elnök felesége jó példa. Az átlag lengyel csak onnan tudja, hogy zsidó, hogy nem lengyel a vezetékneve.

szánmonoxid 2020.07.14. 15:43:32

@midnightcoder2:
"a nemzetet is megpróbálták eltörölni"
Mondjuk a hozzád hasonló elmebeteg, hazudozó idiótákat most is el kellene.
Ha nincs Kádár, te még mindig vályogot vetnél Bivalybasznádon a sárkunyhód mellett, ahogy a nagyapád Horthy idején.

@ulpius66:
A gondolkodás láthatóan nem megy még.
Mondjuk mivel nincs mivel, nem is csodálom.

szánmonoxid 2020.07.14. 15:46:41

@Indriq:
Dehogy, az igazi nemzeti gyökerek itt kommentelnek Fidesz-trollként.
Olyanok, mint:
@midnightcoder2:
@nemecsekerno_007:
@ulpius66:
@FILTOL:
@MAXVAL bircaman közíró:

És a többi agyatlan fideszes gyökér.

morph on deer 2020.07.14. 15:46:43

@nemecsekerno_007:
“ Szőrszálhasogató barátom.”
:)
(Ez legalább talált!)

Az nem idegesít egy percig sem. Ami viszont igen, az a jelenlegi eszement csatározás. - már megint.
Hogy mi a bánatos faxért nem lehet nyugodtan élni az örökös huzakodás helyett, ezt fel nem fogom.

Azon felül, persze, hogy békeidőben érdemi dolgokkal kéne foglalkozni, és annál valóban sokkal könnyebb dolog állandóan óbégatni valamiért, ráadásul úgy néz ki, mintha történne valami...
Én ezt már qrvára unom, megmondom őszintén!

2020.07.14. 15:47:56

@FILTOL:
Ha meg tudnád különböztetni, akkor nem zsidóztál volna, hanem bolsevikeztél, komcsiztál volna, de te nem, te zsidóztál.

Valójában a holokauszt sem pusztán a zsidókról szólt, hanem hogy a hazaáruló csürhe a magyar tőkés, kereskedő és értelmiségi réteg javát irtották ki, akik nagyobb része történetesen zsidó származású volt.

2020.07.14. 15:48:35

@FILTOL:
Leszarom mióta él itt a családod, attól még a hazaárulók szekerét tolod.

2020.07.14. 15:50:21

@MAXVAL bircaman közíró:
Te akkor bolgár vagy magyar vagy?

2020.07.14. 15:52:05

@MAXVAL bircaman közíró:
Igazából a második is tovább választható, hiszen Árpádék sem valószínű, hogy genetikailag egyetlen irányból származtak, illetve a nyelvük sem biztos, hogy azokéval rokon, akikhez legközelebb álltak genetikailag.

2020.07.14. 15:55:24

@MAXVAL bircaman közíró:
A zsidókhoz visszatérve, pl. Radnóti magyar költő volt, a költészete a magyar kultúra része, hiába voltak az ősei zsidók, a kultúrája magyar volt, és a magyar kulturális nemzet, nem genetikai. És sokan mások így voltak vele, illetve Budapesten ma is sokan, mert a vidéki családokat majdnem mind kiirtották.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.07.14. 15:56:26

@Zabalint: Teljesen igazad van az Árpádokat illetően. Hiszen minden királyi család, és az Árpádok már nyilván Árpád előtt is az kellett legyen talán, elsősorban más királyi családokkal házasodtak, jórészt politikai okokból. Ez különösen a keresztény időkben volt így, jól dokumentáltan. Erre ki sem térek, hiszen egyértelmű. A most felfedezett és Kásler által indokolatlanul kiragadott afgán szál szerintem nem különösebben izgalmas. A kultúra és származás elválása szintén izgalmas kérdés. Azt tudjuk, hogy István után a latint preferálták a magyarok, még a reformkori országgyűlésben is így szólaltak fel. Alig hiszem, hogy rómaiaknak tartották volna magukat. Noha nyilván példaképeik voltak a híres rómaiak.

2020.07.14. 16:01:21

@szánmonoxid:
Az Árpád család "tisztaságát" felesleges vizsgálni, tekintve hogy az uralkodó család Európában sehol sem tartozott az adott néphez genetikailag, mivel ezek az uralkodók egymással házasodtak,

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 16:02:14

@A kiló nem százat jelent.:

Van egy vonal Európa középén, melytől nyugatra a zsidók zöme asszimilálódott, s melytől keletre meg a zöme megmaradt zsidónak.

S e vonal Mo-on keresztül húzodik. Mondjuk a kelet.magyarorszégi zsidók kőkeményen zsidók voltak.

Az, hogy ma ez nincs így csak annak kösz9nhető, hogy Horthyék alatt a vidéki zsidók 90+ %-a ki lett irtva, s csak a szinte teljes egészében asszimiláns budapesti zsidók maradtak.

S a II. vh. másik hatása, hogy zajlott bizonyos ellenasszimiláció is. A zsidó holokausztra sok túlélő úgy reagált, hogy felmondta az asszimilánsságot, s ismét zsidó lett. Aztán Izrael megalakulása is ezt erősítette.

Ez még nyugaton is hatott!

Mo-tl keletre pedig sose merült fel, hogy a zsidó "csak egy vallás". Ugyanez az iszlán és volt iszlám területeken, lásd a Balkánon.

2020.07.14. 16:03:30

@MAXVAL bircaman közíró:
Viszont a nácik nem tettek különbséget a zsidó közösséghez tartozók és a származásukban zsidók között, ahogy egyébként a mai szélsőjobb is leginkább pont nem a vallásos zsidókat támadja, hanem azokat a liberális "zsidókat", akik egyébként származást leszámítva semennyire sem zsidók.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 16:04:57

@morph on deer:

A magyarok megítélése sose volt olyan jó külföldön, mint manapság. Persze ha csak nyugati liberális médiákat nézel, olvasol, akkor ott gyakorlatilag magyarellenes uszítás zajlik.

2020.07.14. 16:06:49

@A kiló nem százat jelent.:
"A kultúra és származás elválása szintén izgalmas kérdés. Azt tudjuk, hogy István után a latint preferálták a magyarok, még a reformkori országgyűlésben is így szólaltak fel. Alig hiszem, hogy rómaiaknak tartották volna magukat. Noha nyilván példaképeik voltak a híres rómaiak."

Én a mai magyar nemzetről beszéltem, amikor azt írtam, hogy a magyarság esetében a legerősebb identitásképző a nyelv. A rendi nemzet az más volt, abba nem tartoztak bele a jobbágyok, és az uralkodó réteg nem feltétlenül azt a nyelvet beszélte, mint a jobbágyság.

2020.07.14. 16:11:24

@MAXVAL bircaman közíró:
Leginkább pedig a magyar urbánus kultúra volt az, amelyben asszimilálódtak a zsidók, így persze, hogy Budapesten és nvoltak a legtöbben, akik asszimilálódtak, ezen kívül még a polgárosodott vidéki városokban. Nem asszimilálódott zsidó közösségek Dunántúlon sem voltak kevésbé, mint Kelet-Magyarországon.

szánmonoxid 2020.07.14. 16:14:37

@roli101:
Neki nem urai vannak, hanem gazdái.

@Almandin:
A magyar egyáltalán nem kis nép. 14-15 millió beszélővel kb. az első 50-ben van a világon. A több ezer közül.

@FILTOL:
Te nem tényeket mondasz, hanem alaptalan faszságokat beszélsz.
Csak túl hülye segg vagy ahhoz, hogy felfogd kettő közti különbséget.

"a csaladom dokumentalt módon 650 eve itt él"
Ezek szerint a családod az első cigány bevándorlók között volt, Gázsikám?
Mellesleg mindenkinek lehet találni legalább 1 ősét, akik több száz éve itt él. Még azoknak is, akik félig négerek.

@Zabalint:
Azt azért már elég jól bizonyították, hogy a finnugor népesség az Ural ázsiai oldaláról ered.
Ahogy minden jelenleg élő európai nép is Ázsiából jött, némelyik előbb, némelyik később (lásd: indoeurópai nyelvek, azt hiszem, a finnugorokon kívül egyedül a baszkról nem tudták eddig bizonyítani, hogy abba tartozna).

@MAXVAL bircaman közíró:
Mondja ezt egy bolgár buzi.

@A kiló nem százat jelent.:
Sőt, nem kevesen állítják azt is, talán még az ezek által a faszok által istenített László Gyula is, hogy az egyik honfoglaló törzs zsidó vallású volt.

@nemecsekerno_007:
Ha már ennyire odáig vagy Tormay Cécile-ért, legalább a nevét megtanulhatnád leírni, te agyatlan segg.
Rád az agymosás azért nem hatott, mert nem volt mit mosni. És azóta sincs.

@ulpius66:
"a dicsőséges Tanácsköztársaság, aminek Trianont is köszönhetjük"
Igen. Ha nincs a Tanácsköztársaság, sokkal nagyobb területet csatolnak el, de lehet, hogy meg is szüntetik Magyarországot, faszfej. Talán olvass utána.

nemecsekerno_007 2020.07.14. 16:19:58

@morph on deer: LÉLEGEZTETŐGÉPET MINDEN STADIOPN MELLÉ!!!!!!!

Ez elég érdemi?!

Indriq 2020.07.14. 16:27:36

@ulpius66: hehehe... okés.... anyád, apád.... a kutyáid... ja nem, ezek ugyanazok :)
(imádom a fütyesz bérenceket, nekik itt kell nyelni a ****t, mert ebből lesz fizu)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 17:32:28

@Zabalint:

Mind a kettő.

De a magyar ágam se vezethető vissza Árpádékhoz. Azon az ágon német bevándorlók vannak (XVII. sz. és XX, sz,), kun menekültek. S őslakos kárpáti vonalam meg ruszin.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 17:33:17

@Zabalint:

Nyilván, de éppen az a kérdés, mennyi ott az ugor, a türk, esetleg hun vagy más elem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 17:34:37

@Zabalint:

Ez így igaz, Budapesten a többség magyar lett a XIX. sz. során.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 17:36:11

@Zabalint:

Mert Hitler faji alapon állt a kérdéshez.

S a mai modern antiszemitizmus pedig a "befurakodottak" - értsd: asszimilánsok - ellen van csak, nem a magukt nyíltan zsidónak vallók ellen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 17:37:36

@Zabalint:

Ez így igaz. Aki nem beszél magyarul anyanyelvi szinten, az nem magyar. Ezért is csángókat a legtöbb magyar idegeneknek tekinti, mivelma többségük román anyanyelvű.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.14. 17:40:34

@Zabalint:

Nekem az anyai nagymamám kárpátaljai volt, félig ruszin, félig német nemzetiségá.

Ő azt mesélte ott náluk 3 közösség volt: magyar, ruszin, zsidó, s ezek nem közösködtekm egymással, legfeljebb szomszédsági alapon (mesélte: a zsidó szomszéd időnként áthozta nekik ingyen a nem kósernek bizonyult kaját, hogy "ti legalább megeszitek, mi meg kiodbánk" alapon), S a legtöbbh zsidó ott jiddis anyanyelvű volt, magyarul csak idegen nyelvként beszéltek.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.07.14. 20:51:26

@Zabalint: nem a te erzekenyseged szamit. pont leszarva. hüpeckedhetsz, attol meg teny a magyar tortenesz szakma 90%a a komcsik kapcaja volt, van. igazan sajnalatos hogy ebben a neoessegben valahogy ismet tul van reprezentalva a zsidosag. nem en neveztem ki akademiai tagnak, hanem a masik brancsbeli.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.07.14. 20:56:54

@Indriq: ilyen szarsagokkal etetsd a sajat gyereked. jo lesz neki.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.07.14. 20:59:46

@ulpius66: nem erted? hat ok hoztak a felvilagosodast, az uj fenyes szelloket, a mindent megjobbito eszmeket. felvilagosodas? kommunizmus? liberalizmus? globalizmus? a rák negy fajtaja a mi ragja az emberiseget. szeretni kell na.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.07.14. 21:05:42

@A kiló nem százat jelent.: Talán kicsit Ady Endre hagyományait, akinek bizonyítottan nem volt köze a KGB-hez, bár te azt is kimutatnád érzésem szerint, ha nagyon akarnád. "
speciel Ady a szabadkomuvesek bertolnoka volt sajnos. Ezt Raffay kb 10 evvel ezelott mar feltarta. persze tudjuk ez csak osszeskuves elmelet, nincs itt semmi latnivalo.
a magyarok multjat besaroztak, szethordtak (fizikaiilag is), nyelvet jovevenyszavakbol orobaljak osszerakni...jovevenyek, az orszagat feldarabolták, kiralyaikra azt mondjak román. itt tartunk, de ezt mind be kell nyelni? szerinted igen, akkor jo etvagyat hozza.

szánmonoxid 2020.07.15. 02:29:06

@nemecsekerno_007:
Mit mondtál, hol strichel a kurva édesanyád fél tányér bablevesért?

@MAXVAL bircaman közíró:
És te hogy lettél bolgár buzi?
Egy elmegyógyintézetben kezelt bolgár buzi ne ugasson arról, hogy mitől magyar valaki.

morph on deer 2020.07.15. 10:22:44

@nemecsekerno_007:
” LÉLEGEZTETŐGÉPET MINDEN STADIOPN MELLÉ!!!!!!!”
:))
Hát, ha mindenáron muszáj életben tartani a “magyar foci” nevű tetszhalottat, akkor bizony szükség lesz rá..!
Más kérdés, hogy teljesen felesleges, mer a focin már ez se segít.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.15. 11:32:26

@morph on deer:

Sose érdekelt a magyar foci, gyengék, eleve csak a nagy nemzetközi bajnokságokat szoktam nézni, eb, vb, ilyesmi, nem tudnék 5 magyar csapatnál többet felsorolni. A sport kiemelt finanszírozását meg hülyeségnek tartom.

De amióta a téma gumicsont lett, jót lehet röhögni a ballibantak hisztis sportellenes tombolásán.

Külön élvezet, hogy az egész ballib tábor mély gyászba merül. amikor nagy ritkán nyer a magyar válogatott.

szánmonoxid 2020.07.17. 00:06:06

@MAXVAL bircaman közíró:
Neked van gazdád, bolgár buzi, meg a hozzád hasonló szolgalelkű fideszes rühös kutyáknak.
Nem véletlenül van mindig a csúti törpe faszával tele a szád.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.17. 07:09:17

@szánmonoxid:

Csak aztán mindig nálatok derül ki, hogy minden egy kézből van dirigálva.... nem furcsa?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.07.17. 11:28:32

@szánmonoxid: ezt most így konkrétan nem értem, miért kellett, de az ilyen csak másokat gyalázó kommenteket szoktam moderálni. Legyen ez az első figyelmeztetés. Ez nem fér bele. Nemcsak a bolfározás meg a törpézés meg azok a szavak, amiket kultúrember nem használ, hanem önmagában a megjegyzésed. Komplett hülyeség. Ha azt hiszed, hogy a Fidesz hárommillió szavazója valami rabláncon tévelygő szerencsétlen, akkor nagyon lesújtó a véleményed az emberekről és ezzel nem fogod meggyőzni őket az biztos.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.07.17. 11:29:50

@MAXVAL bircaman közíró: ez éppolyan marhaság. Az emberek maguk alkotnak véleményt. Akkor is, ha készen kapottat tesznek magukévá és nem mennek utána a dolgoknak, ahogy te sem mindig. Ettől függetlenül becsüljük meg egymást azzal, hogy mindenkiről feltételezzük, hogy autonóm személyiség. Köszi.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.07.17. 11:33:58

@FILTOL: Barát a bajban. Csak sikerült valahogyan Adyt is KGB-síteni, ha máshogynem, hát egy kis szabadkőművességgel. Nem értem, miért ne lehetne valaki szabadkőműves és miért baj az. A legtöbb értelmiségi tagja volt valamely páholynak. Semmi jelentősége. Ezek a klubok sokat tettek a múltban a szabadságért és az emberiség fejlődéséért. Ady valóban bizonyos körök szószólója volt, de önszántából. És nem bértollnok. A gondolatai sokszor ma is aktuálisak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.17. 14:48:05

@A kiló nem százat jelent.:

Nem a véleményalkotásról van szó, hanem a szervezésről.

Az összes ballib kezdeményezésnél előbb-utóbb kiderül a háttérből Soros mancsa.

szánmonoxid 2020.07.22. 18:13:01

@A kiló nem százat jelent.:
A Fidesz-szavazók nem emberek, legfeljebb emberszabásúak.
De még ebben sem vagyok biztos.
És igen, eléggé lesújtó róluk a véleményem. Sokkal inkább az, mint te gondolnád.
süti beállítások módosítása