A kiló nem százat jelent.

Hamzsabégi-gate: ha ilyen ellenzékünk van, akkor Fideszre nincs is szükség

2021. április 30.
  • Veszélybe került a XI. kerület szívén sajnálatosan átfutó vasúti töltés mellett végighúzódó Hamzsabégi-parksétány a Lágymányosi-híd—Kelenföldi pályaudvar viszonylat tervezett vágánybővítési munkálatai miatt. Erről itt részletesebben írtunk már.
  • Most fordulat következett az ügyben: a Fidesz "zöld irányból" előzi a fakivágások miatt protestáló ellenzékét...
    hamzsabe_gi_dro_n.png

  • A vitatott hasznosságú vasútfejlesztés mindenképpen károkat fog okozni a városrész élhetőségében a fák ígért pótlásáig évekig-évtizedekig.

  • Ezt enyhítheti, ha a munkaterületté váló parkot nagyobb védelmet jelentő zöldterületté nyílvánítják, ugyanis ezidáig közlekedési területi besorolása volt a spontán, a mindenkori várostervezők akarata ellenére létrejött közparknak. (Ebben a városban valamiért jó dolgok döntéshozói akaratból kifolyólag nem nagyon születhetnek...)

  • Meglepő fordulat, hogy Simicskó István (KDNP-Fidesz), a kerület egyik országgyűlési képviselője indítványára a park kedden megkapta az országgyűléstől a zöldterület besorolást.

  • A vasútfejlesztési projekt tervei ettől nem változtak, bár elindulása számos más okból biztos késni fog: a környezeti hatástanulmány szabálytalanságai és a civilek által kezdeményezett perek miatt még nem kaptak zöld utat a bulldózerek. Bár ezek relevanciáját Vitézy Dávid, a kormányzati fejlesztések felelőse, és a vasútfejelsztések igehirdetője úgy tűnik szintén nem hajlandó elfogadni.

  • A még meglepőbb fordulat, hogy több ellenzéki párt nem szavazta meg a zöldterületi besorolást: a DK és az MSZP kéviselői valamint Varga-Damm Andrea exjobbikos képviselő a nem gombot nyomták, ami a szó szoros értelmében annyit jelent, hogy a terület közlekedési területként való kezelését támogatják. A Párbeszéd tartózkodása sem értelmezhető igazán. Tekintve, hogy Karácsony Gergely (P) a zöldterületek növelésével kampányolva nyerte el a főpolgármesterséget.

    Legyen zöldterület vagy maradjon közlekedésre szolgáló? Nincs harmadik lehetőség. És — bár ez csak vélemény — nincs is erre mentség, ha a zöldterületek megőrzése egyáltalán cél. 

  • Simicskó István tehát betartotta az ígérét, a fideszes többség védelmet adott a területnek: valószínű ellenzéki indtványként a civilek és az LMP követelése sosem vált volna valóra. Nyilván ebben is igaza volt a kormánypárti képviselőnek. Azt az utat kell járni, ami járható. 

  • A terület azért volt közlekedési terület és nem park eddig a hétig, mert a Rákóczi-hídról lejövő út egyenesen erre kellett volna folytatódjon, de egy korábbi civil kezdeményezés azt megakadályozta. A híd megépülése olyan sokáig tartott, hogy közben egy park nőtt az útvonal helyén, mellette lakópark épült, élhető városi életteret biztosítva ezrek számára.
  • screenshot_2021-04-30_at_14_37_51.pngSimicskó István újraválasztási esélyei megcsappantak, amióta a kerületben az ellenzéki összefogás győzött László Imre (DK) polgármester vezetésével. Érthető tehát az igyekezet — ezért is jó, a demokrácia és ha van kihívója a hatalomnak. Ettől függetlenül köszönet illeti munkáját, mert ezzel a lépéssel legalább tett valamit a kerületi polgárokért, ami a dolga.

  • Nem úgy mint a kerület másik országgyűlési képviselője, Molnár Gyula (MSZP) — aki pártjával együtt nemmel szavazott — heves vagdalkozásba kezdett a Facebook-on a kormánytöbbség és a zöldterület védelmét korábban követelő és azt a Jobbikkal együtt megszavazó LMP ellen.
    Az indítványt korábban egy nyolcvanoldalas "salátatörvény" részeként terjesztették be, amiben sok vitatható is szerepelt, ellenben végül az LMP kérésére külön szavazáson mondhattak róla véleményt a képviselők.
    Erről és semmi másról. Trükközés nélkül.
    screenshot_2021-04-30_at_13_27_41.png(Kedd volt az a hétfő, de nem csak ez nem stimmel...)
    Molnár Gyula Facebook-os reakcióját később átszerkesztette és az LMP-s "barátainak" intézett szemrehányás végül kikerült a szövegből. Mindkét szövegváltozat olvasható a képviselő Facebook-oldalán.

  • A zöldterületté nyilvánítást korábban a kerület képviselőtestülete az LMP-től, Párbeszédtől, Momentumtól a Fideszen és az MSZP-n át a DK-ig és a Mi Hazánkig egyhangúlag megszavazta. Legutóbb a kerületvezetés sikerekről számolt be a kormánnyal való tárgyalásokról: tényleges kézzelfogható eredmények felmutatása nélkül. Több ellenzéki politikust megkerestünk a fiaskóvá vált szavazás kapcsán, hogy véleményét leközölhessük, választ még nem kaptunk. Ha érkezne, mindenképpen frissítjük a posztot.

  • Zavarba hozott ez az ügy, mert már úgy tűnt, hogy a Fidesznek akadt egy alkalmas politikai kihívója 2022-re az ellenzék nehezen megszült hatpárti együttműködésének képében.


    (Korábban senki sem akart senkivel sem összefogni, emlékezzünk vissza. A DK nem akart a szélsőjobboldali Jobbikkal, csak a többieket hívta maga mögé lelkesen; a Jobbik nem akart senkivel, csak Simicska Lajossal, mert majd az ő pénzével és Kálmán Olgával leváltják a Fideszt egymaguk; az MSZP állítólag a rossz nyelvek szerint bárkivel szívesen mutyizik a háttérben, akár a Fidesszel is csak túléljen valahogy; az LMP tényszerűen először mondta, hogy "vagy mindenki összefog vagy igazából nincs értelme" — aztán a balliberális "lépjen vissza kórust" tkp. nem is igazán élte túl a zöld mikropárt.

    Azok jártak a legjobban, akiknek nem volt vesztenivalója vagy nem kerültek még refletkorfénybe, mint a mindent és mindenkit leváltani akaró majd összefogásba különösebben kemény alkuk és érdekérvényesítés nélkül belemenő Momentum. A legsikeresebb taktikát a Párbeszéd tudhatta magáénak, végül főpolgármestert adott Budapestnek.)

    Spongyát a múltra. Nem értem, hogy ez így hogy fog menni. Kicsit aggódom. Azon is, hogy ez a hozzáállás hova vezethet végül.



    Humorosan szólva: ha ilyen ellenzékünk van, akkor Fideszre nincs is szükség. Sírjak vagy nevessek?

    A blog 2015 végén azért indult, hogy az ideológiai szekértáborokon túllépve tiszta vizet öntsön a pohárba.
    Olvasottságunk 2020-ban lépte át az egymilliót.
    Posztjainkat számos országos és helyi portál megosztotta vagy hivatkozta az Indextől a Mandinerig, a Mércétől a Propellerig, a Hírolvasótól a Kapuig, a Balmixtől a social mediáig...
    Köszönöm, ha lájkolod és megosztod írásainkat, kövess minket: facebook.com/kilonem100, ha támogatni szeretnél: patreon.com/kilonem100 — köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr1016516098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.30. 18:25:18

Te elvárnád, hogy a ballibek lefeküdjenek Zorbánnak???

Ugyanis ha együtt szavaznának Zorbánnal, ez ezt jelentené.

Nem, a ballibek kőkemény ellenzék! Ez azt jelenti: megnézik éppen mit mond Zorbán, s annak ellenkezőjét szavazzák!

Ha holnap Zorbán kijelentené, hogy EU Egyesült Államokat akar, a ballibek azonnal aláírást gyűjtenének ezen fasiszta javaslat ellen!

Wildhunt 2021.05.01. 09:06:56

Volt már ilyen országos szinten is. A "független" sajtó egyként állt ki a hálapénz mellett mikor a Fidesz kriminalizálta.

Glokta 2021.05.01. 21:57:21

@Wildhunt: A hálapénz esetén pont nem erről volt szó, ott azzal voltak problémák, amit a Fidesz a hálapénz eltörlése mellett bevezetett.

Wildhunt 2021.05.01. 22:26:45

@Glokta: nem mi? Azok az indexes cikkek hogy deazértis adni fogok, meg vannak területek ahol hagyományos, meg az valójában nem is az nem is léteztek?

Glokta 2021.05.02. 18:09:38

@Wildhunt: hát én nem láttam olyan cikkeket, amiben kijelentették volna, hogy a hálapénz eltörlése rossz irány. Az meg tény, hogy van aki az eltörlés ellenére adni fog...
Azt végképp nem mondanám, hogy az ellenzéki sajtó egyként állt volna ki a hálapénz megtartása mellett.

ufrt00 2021.05.03. 11:56:19

Szép próbálkozás, de sok a tévedés.

1. >"A vitatott hasznosságú vasútfejlesztés mindenképpen károkat fog okozni a városrész élhetőségében a fák ígért pótlásáig évekig-évtizedekig."
A vasútfejlesztés során alapvetően a töltésen levő fák és bokrok lesznek kivágva, azonban a töltésen, ami egy műtárgy, semmi keresnivalója a fáknak. A fák többsége goymfa, ezek duplán.triplán károsak. Ezt civilként nehéz megérteni, de a mérnökök tudják. Az a MÁV hibája, hogy évtizedekig elhanyagolja a töltést és az befásodik, ezt kéne bünteni, keményen. A zöldfelületen (a még nem zöldterületi "sétányon") az építés miatt kieső fákat jogszabályoknak megfelelően pótolják, s nem évtizedek múlva.

2. >"Ezt enyhítheti, ha a munkaterületté váló parkot nagyobb védelmet jelentő zöldterületté nyílvánítják, ugyanis ezidáig közlekedési területi besorolása volt a spontán, a mindenkori várostervezők akarata ellenére létrejött közparknak. (Ebben a városban valamiért jó dolgok döntéshozói akaratból kifolyólag nem nagyon születhetnek…)"
Ez egy ideiglenes fásítás volt. Az esetből alighanem le fogják vonni a konzekvenciát a felelős szakemberek és jövőben nem fognak ideiglenes fásításokat telepíteni. Azaz e miatt a terület miatt sok ideiglenes fásítás el fog maradni, hála a civileknek. A legkomolyabb árat a belvárosiak fogják fizetni, mert ez egy racionális tengely volt eddig, hogy tehermenesítődjön a belváros, ezzel a döntéssel ez most véglegesen ugrott, egy 100-150 éves jó elképzelést fúrtak meg 30 év alatt a sötétzöldek. És rosszul fog járni Dél-Buda. Miért? Mert a tehermentesítés e helyen való ellehetlenülése miatt a forgalom a Galvani hídra zúdul illetve biztos, hogy gyorsulni fog az Albertfalvi híd megvalósítása. Ennél a kormány hivatalos terve alagútban, Budafok alatt tervezi rávezetni a forgalmat a kertváros alatt az Egér útra, a főváros terve azonban Kelenvölgy és Albertfalva kertvárosias határán is tervez egy felszíni, alternatív utat. Esélytelen az alagutas verzió, csillárdok kellenek hozzá.

3. >"Meglepő fordulat, hogy Simicskó István (KDNP-Fidesz), a kerület egyik országgyűlési képviselője indítványára a park kedden megkapta az országgyűléstől a zöldterület besorolást."
Nem kapott zöldterületi besorolást, mivel az OGY ilyet nem adhat, az hatáskörelvonást jelentene az önkormányzattól. Az OGY mint legmagasabb szintű jogalkotó, levette a tervezett főúti infrastruktúra elemet, ezzel pedig már nem kell kiszabályoznia a fővárosnak e célra tényleges területet. Igaz, zöldterület kiszabályozására nem kötelezi a változás. Sőt arra se, hogy levegye közúti közlekedési kiszabályozottságot. Nem tudjuk, mi a terv, mert a zöldterületekért és -felületekért felelős főkertész, Bardóczi hallgat, mint a kuka.

4. >"A még meglepőbb fordulat, hogy több ellenzéki párt nem szavazta meg a zöldterületi besorolást: a DK és az MSZP kéviselői valamint Varga-Damm Andrea exjobbikos képviselő a nem gombot nyomták, ami a szó szoros értelmében annyit jelent, hogy a terület közlekedési területként való kezelését támogatják. A Párbeszéd tartózkodása sem értelmezhető igazán. Tekintve, hogy Karácsony Gergely (P) a zöldterületek növelésével kampányolva nyerte el a főpolgármesterséget."
Ez nem meglepő, a zöldek mindenütt a világon ilyenek, vizet prédikálnak, bort isznak. Tessék megnézni Németországban mi megy. Ugyanakkor ezzel az OGY zöldpárti képviselői üzentek a zöldpárti Karácsonynak és a zöldpárti Lászlónak is, méghozzá konkrétan leszavazták őket. Kér valaki kávét? ;)

5. >"Legyen zöldterület vagy maradjon közlekedésre szolgáló? Nincs harmadik lehetőség. És — bár ez csak vélemény — nincs is erre mentség, ha a zöldterületek megőrzése egyáltalán cél."
Van, úgy lehetett volna hagyni, ugyanis attól, hogy tervezett főút, semmi sem kötelezi se a fővárost, se a kerületet, hogy ott utat is építsen. A törvény ezen eleme jogilag nem keletkeztet megvalósítási kötelezettséget se Karácsonyra, se Lászlóra. Sajnos ehhez buták voltak, hogy megértsék.

6. >"A terület azért volt közlekedési terület és nem park eddig a hétig, mert a Rákóczi-hídról lejövő út egyenesen erre kellett volna folytatódjon, de egy korábbi civil kezdeményezés azt megakadályozta. A híd megépülése olyan sokáig tartott, hogy közben egy park nőtt az útvonal helyén, mellette lakópark épült, élhető városi életteret biztosítva ezrek számára."
Tanulság, nem szabad lakóházakat engedélyezni infrastrukturális elem mellé, csak irodákat és iparterület, Továbbá nem szabad ideiglenesen fásítani. ÉS tanulság, hogy milyen kártékonyak tudnak lenni a civilek, akik csak önzően magukra gondolnak. Most pár száz, pár ezer ember írintettsége helyett az egész 30 éves ámokfutással több százezer emberre helyeződött át véglegesen a terhelés. Szív Kelenföld, Albertfalva, Őrmező, Kelenvölgy, Rózsavölgy. Ezek az emberek a jelek szerint egyik politikai oldalnak se fontosak, dél-budáról mind a kormánypártiak, mind a zöldek lemondtak. Ők terhelhetők mindennel ...

ufrt00 2021.05.03. 11:57:28

7. >"Molnár Gyula Facebook-os reakcióját később átszerkesztette és az LMP-s "barátainak" intézett szemrehányás végül kikerült a szövegből. Mindkét szövegváltozat olvasható a képviselő Facebook-oldalán."

Molnár Gyula eszetlen baromságokat hordott össze. Mit állított? „Az út elengedésével (ami már rég nem volt a tervekben) zöld utat adtak a vasútfejlesztésnek. Lelkük rajta! Mi a szavazatunkkal igyekeztünk megakadályozni 100 másik zöld beépítést és a Budapest-Belgrád vasútvonal szentesítését.”

Nos, a törvénymódosítás nem mondott olyat, hogy a vasúti tengelyt szélesíteni kéne. Már csak azért sem, mert a vasúti célra kiszabályazandó terület mérete, kierjedése nem a törvény hatálya alá tartozik. Az fővárosi és kerületi hatáskör! A tv. módosítás egyáltalán nem foglalkozott ezen vasúti tengellyel, csak a közúttal. A törvénymódosítás ezen pontja továbbá egyáltalán nem foglalkozott semmiféle 100 másik zöld beépítéssel, s nem foglalkozott a Bp-Belgrád vasútvonallal sem.

Wildhunt 2021.05.03. 14:13:44

@ufrt00: ha ugyanezt az érvelést (a cikk és a hozzászólásod) az említett politikusok "követik el" még képes lettem volna elhinni hogy végzik a dolgukat.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.05.03. 14:38:02

@ufrt00: kicsit nagy a mellény névtelenül. Nem a töltés cserjéi az egyedüli áldozatok. A park az építkezés felvonulási területévé válik, előbb rombolnak, utána helyreállítanak. Nyilván évekig rombolás lesz, és sok év múlva tér vissz a park. Egy betonfal árnyékában.

Ezt így talán te is megérted. Ne keress ezen fogást, hidd el, hogy jobban ismerem a helyzetet, mint te. Fogadd el a tényeket. És ha ez alapján is minden nagyon szuper szerinted, nem gond. Lehet ilyen véleményed, csak akkor mások a prioritásaink. Az én, a mi véleményünk az, hogy a park olyan zöld terület, amit meg kell óvni. És ezt nem lehet úgy, hogy beszélünk a megóvásáról, míg romboljuk valójában a tetteinkkel.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.05.03. 14:39:10

@Wildhunt: hiányolom a kohéziót a kartárs mondanivalójában. Jót tenne, ha előbb letisztázná, mit szeretne mondani. Azon kívül, hogy ő mindenkinél okosabb, ami itt nem releváns mondanivaló. Persze sokak számára ez a fő mondanivaló általában. :)

Wildhunt 2021.05.03. 14:56:47

@A kiló nem százat jelent.: én is, de az elv! Nem azzal kezdett hogy hülye fidesztálib vagy, felvetett szakmai szempontokat, sorolt hosszútávú következményeket. Ha az ellenzék csak feleenyit csinál, már úgy tűnne hogy dolgoznak.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.05.03. 15:14:27

@Wildhunt: Abszolút. Molnár Gyulához képest most rögtön indulnia kéne a választáson. De nem lehet úgy kezdeni egy vitát, hogy eleve eldöntjük, hogy mi igaz és mi nem, függetlenül a menet közben megismerhető információktól.

Ez a fejlesztés több módon lenne javítható. Az egyik, hogy a parkot amennyire lehet kíméljük meg. A másik, hogy többet nyújtson a kerület számára. Mint ahogy most lényegében csak teher. Haszna nincs.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.05.03. 15:31:41

@Wildhunt: egyébként ezek nem szakmai érvek @ufrt00: komoly sületlenségeket kavar össze és nem is arra reagál, ami állítva vagyon. Kitalál álproblémákat és álszakmai igazságokat. Nyilván valamilyen mérnök. Ebből kifolyólag azt hiszi eleve mindent tud. Miközben valójában gondolkodni sem igazán.

ufrt00 2021.05.03. 17:19:58

@A kiló nem százat jelent.: Mit keverek össze, konkrétan is meg vagy képes jelölni? Mert tényeket nem írtál. Egyetlen esetben sem a hét észrevételre. Személyeskedést viszont sikerült, tulajdonképpen csak személyeskedtél.

Tételesen egészítettem ki pontos szakmai tényekkel, összefüggésekkel és korrigáltam a csapongó gondolataidat, melyekkel szisztematikusan vakvágányra futottál. Ha civilizált lennél, megköszönted volna a segítséget, hogy világosabban és helyesebben látsz. Az írásod világosan mutatja a problémát, de az egész Hamzsabégi ügy is, hogy se a civilek, se a politkusok nem értik a műszaki folyamatokat, elveket, valamint nem ismerik se a jogot, se a specális szakterületek jogi, tervezési rendszerét, elveit. Egy picit segítettem, erre leugattál. Mit rizsázol itt a blogban akkor megértésről meg minden álláspont meghallgatásáról, mikor a sajátodon kívül mást nem hallgatsz meg és nem gondolkodsz el rajta. Mert te tudod a tutit.

Rossz hírem van, tárgyi tévedéseid vannak, amiket ettől még elhihetsz, de attól nem válnak valósággá.

De érdekes azért, ti zöldek csak erre vagytok képesek: primitív személyeskedéssel reagáltál, aztán ezen kívül nem tartalmaz mást a hozzászólásod, amit persze bloggazdaként megtehetsz, hiszen jogodban áll magad égetni.

Semmilyen konkrét dolgot nem neveztél meg, csak minősítettél. A mérnöket lenézed, a jogot nem érted, a műszaki ismereteid a nullához konvergálnak, a tervezésről, a önkormányzati és állami jogkörökről láthatóan lövésed nincs - ha lenne, tudtál volna érdemben reagálni.

ufrt00 2021.05.03. 17:24:59

@Wildhunt: A politikus bármit megtehet. Csak politikai felelőssége van. Látható. Ezek a képviselők ész nélkül, primitív gyűlöletből nemet mondtak a zöldterületté válás útjára. Érdekemberek, a szavazók csak addig érdeklik, míg hatalomra jutnak. A polgári oldal eközben láthatóan elkötelezett és amit ígér, megtart, megtesz.

Nagyon kíváncsi vagyok, Karácsony mit lép, no meg László. Vicces lenne, ha kiszabályoznák mondjuk lakóterületbe, hiszen elvileg bármibe kiszabályozható most már, és épülne valami jó kis lakópark, mint Péterhegy alatt a villamos és a patak közé épült ... :D

ufrt00 2021.05.03. 17:35:01

@A kiló nem százat jelent.: Nagyon magas lóról osztod az észt, épp oly névtelenül, mint én vagy más. A helyet ismerem, talán jobban mint te, a terveket és a hierarchiát ismerem, talán jobban, mint te, a jogszabályokat ismerem, talán jobban, sokkal jobban, mint te. A személyeskedéssel és okoskodással nem leszel nagyobb fiú és nem lesz igazad, még ha azt is gondolod. Az okoskodással annyit érsz el, hogy besorolnak én és más is az okoskodó nagypofájúak közé és azt mondjuk, hogy ha te ilyen okos vagy, akkor hajrá, okoskodj magadnak, kit érdekel, hogy félrevezeted vele emberek ezreit. Pontosan úgy működsz, mint a kedvenc politikusaid, de ezt magad sem veszed észre már.

Egyetlen tényszerű észrevételre nem voltál képes. Érthető, hogy miért nem. Mert nem érted az egészet. Jajj, hát már látom, te LMP képviselő vagy vagy mi. Budapesti elnökségi tag, ráadásul. Na, kivagyunk a vízből az ilyen dilettánsokkal ... anyám borogass. Akkor te szabadbölcsészetet tanultál vagy médiaszakot, netán valami himihumi ökológust. Nem csoda, hogy nem vágod a mérnöki dolgokat, de azért a joghoz illene értened.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.05.03. 18:51:14

@ufrt00: Nem. Már visszavonultam.

Halandzsázol. Megvan már, hogy mit szeretnél mondani, azon kívül, hogy mindenki hülye?

Kevered a tényeket a saját vágyaiddal. Szakmára hivatkozol ott, ami valójában csak a saját elképzelésed a valóságról. Kifejezéseket kreálsz, amik nem is léteznek. Olyna problémát oldasz meg fejben, ami csak ott létezik. Nem csoda, hogy egyedül ott van rá megoldás.

Meg kéne tanulni gondolkodni. :)

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.05.03. 19:12:47

@ufrt00: azt kéne felfogd nagy nehezen, hogy az, hogy mit szeretnénk az nem igazság kérdése, nem szakmai kérdés. Főleg nem egy csak a te fejedben létező szakmáé.

Az építkezés elméletben bárhogy lebonyolítható. Amit nem tudsz, hogy ebben az esetben éveken át a park felől szeretnék építeni, hogy közben a meglévő sínpáron a forgalom zavartalan legyen. Ez nyilván kihatással van a park jövőjére. Ha nem lenné diszlexiás, megértetted volna a cikkből. Ehelyett idejössz osztani a nemlétező eszedet.

Nem gond. Örömmel látlak. Nem ta vagy az első, csak ne hidd, hogy nem fogja senki sem szóvá tenni. Semmit sem tudsz az ügyről, a lakosság szándékairól és problémáiról sem. Indokolatlanul kötözködsz és általánosítasz.

Az LMP egyébként eredetileg nagyon pártolta a vasútfejlesztést. A területi elnök pl. nagy vonatrajongó. Sok vitám volt erről. Szerintem nettó marhaság, hogy ez a vonalfejlesztés majd tömegeket terel vasútra autóról. Nem lesz ettől kevesebb dugó. Szerintem.

Nem is indokolt a vágánybővítés. Gondolom ezt hívod te tengely szélesítésnek, ami bölcsésztől is méretes marhaság lenne. Legalább a főiskolát be kéne fejezned, mielőtt megtervezed nekünk az életünket. Csak úgy mondom. Írod:

"Nos, a törvénymódosítás nem mondott olyat, hogy a vasúti tengelyt szélesíteni kéne. Már csak azért sem, mert a vasúti célra kiszabályazandó terület mérete, kierjedése nem a törvény hatálya alá tartozik. Az fővárosi és kerületi hatáskör!"

Nem. A MÁV-é a terület, már ami a vasúti töltést illeti. A főváros és a Kerület ebben nem illetékes. Nem ők engedték át a területet. Pont az ilyen halandzsázások miatt nyilvánvaló, hogy nem semmit sem értesz az egészből.

A Galvani híd pl. nem értem, hogy jön amúgy ide. Tágabb értelemben az is talán egy felesleges projekt. Érdekelne, hogy te mit gondolsz róla, de félek, hogy nagy jelentősége nincs.

Aztán ismét előtör a tengely-mániád Benedek Elekbe oltva:
"A legkomolyabb árat a belvárosiak fogják fizetni, mert ez egy racionális tengely volt eddig, hogy tehermenesítődjön a belváros, ezzel a döntéssel ez most véglegesen ugrott, egy 100-150 éves jó elképzelést fúrtak meg 30 év alatt a sötétzöldek."

Nyilván mást akartál írni. Talán arról bezsélsz, hogy ha nem valósul meg itt út, akkor a forgalom máshol fog megjelenni. Mivel most sincs út évtizedek óta, ez ténykérdés kéne legyen, feltételes módban felesleges róla beszélni. Ha nem épül út, nem történik semmi. A Galvani híd pedig nem terheli a belvárost. Itt a logikád teljes széthullik darabjaira. Majd konfabulálsz a még ivarsejtként sem létező Alberfalvai hídról. A Galvanit aztért hozták előre, mert az Albertfalvi mellett szóltak szakmai érvek. Biztos kell új híd. Sőt szerintem jó lett volna egy olyan út is, ami itt jön le a hídon a tervezett vonalon. Csak ismétlem magam: olyan sokáig épült a híd, hogy közben létrejött ott egy lakópark és egy közpark. Nehezen fogod fel, de egyik sem a "sötétzöldek" kreálmánya. Az átgondolatlan városfejlesztésé. Ebben talán kiegyezhetünk szintén. Erről papolok, csak nem jut el az agysejtjeidig sajnos.

Viszont, és tanulj meg gondolkodni, figyelj kicsit: ha már itt van a lakópark és a közpark, akkor értelemszerűen nem nyúlunk hozzá.

Ha lehetne három kívánságom egy aranyhalhoz, akkor azt kérném tőle, hogy a vasutat vigyük le a föld alá, hozzunk létre egy megállót a Karolina-Sárbogárdi-Bartók találkozásánál a S-bahn-nak, sőt esetleg a Fehérvárinál is, felette bővítsük ki a hídról lejövő közúti forgalmat és vigyük el egészen a bekötő útig, hogy lehessen közlekedni ebben a kerületben és tehermentesítődjön a Bocskai-Budafoki és térsége körül keringő forgalom. Egyenesítsünk ki néhány kacskaringót végre. De nem jön az aranyhal egyelőre és egy betonmonstrum épül a kerület közepén az eddig sem túl impozáns töltés helyén. 10 év és a park rendben lesz. Nem ez a gond. Az a tíz év a gond, meg az, hogy az eredmény szar. Amit a kerület kap szar. Amit az elővárosi forgalom nyer szintén egy kalap szar.

M.K.R. 2021.05.03. 22:16:51

@ufrt00: Idióta kreténeknek minek segítesz megérteni bármit, mikor a hülyeség alapjog? Megérdemled, hogy lehülyéznek téged is a szakmai érveléseddel, nem érted, hogy ezek kőkorszaki álomvilágot kergetnek, nincs mérnöki ismeretük, mert buták voltak hozzá, meg jog, apám, hát ezek most is pattintott kőbunkóval csapnák egymás agyon, nem való ezeknek a jog. Ők a zöldek. Ha tanácsot adsz, segítesz, lebarmolnak és tudod mit, meg is érdemled, hogy a jószándékért cserébe belédtörlik a sáros lábukat. Pusztulj!

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.05.04. 09:13:05

@M.K.R.: Megint egy korlátolt felfogó képességű komment. Van egy klubotok, ahol azzal kenegetitek magatokat, hogy szagértője vagytok valaminek? Nem tűnik úgy, márcsak a tárgyi tévedések és a hibás szóhasználatok miatt sem. Az összefüggések és az időrend is keveredik nálatok. Valószínű egy projektet sem vezényeltetek még le életetekben, mint sokan a kritikusok közül, akik között sok mérnök és más végzettségű szakember van.

Eleve készített egy szakértői hatástanulmányt és környezetjogászokkal dolgozik az egyesület, ezért állt le az építkezés megkezdése. A KHV szabálytalanságait bíróságon támadtuk meg, sikeresen.

És ezek után jöttök ide jogászkodni és (szak)emberkedni? :D

Na ez a röhej.

ufrt00 2021.05.06. 15:45:25

@A kiló nem százat jelent.: Aki a másikat csak sértegetni képes, mint Te, tényszerű érve nincs, rálátása nulla, arra nem pazarlom - értelmetlenül - az energiámat. Hülyének lenned is alapjog.

Majd ha már ismered a tengely jelentését a közúti ill. vasúti közlekedésben, jelentkezz (segítek egy picit: nem, nem az a tengely, amire te gondolsz, ami a két oldalon levő kerekeket összeköti ... :D )

A tervezett közúti tengely törlése azt jelenti, amit írtam, a belvárosi tehermentesítés utolsó mentsvára: fuccs. [A felszín alatti lehozatalhoz nem kellett volna töröltetni a tengelyt ... ] És azt is jelenti amit most látsz, hogy az Andor utcának két híd forgalmát kell tudnia levezetnie nemsokára, ami képtelenség lesz, ha csak meg nem szélesedik az út egy-egy sávval. Bizony. Technikailag van rá hely, igaz, fák kuka, zöldsáv, bokrok kuka, szervizutak: kuka. Élhetőség: kuka. Persze ez mehet, mert az ottani panellakók és az ottani kertvárosiak alsóbbrendű lények, velük nem kell törődni, ezt már Kóka elvtársad megmondta: a mocsár lecsapálásáról sem a békákat kérdezik meg. Az ott lakók le vannak ejtve, így jártak, igaz, semmilyen hosszútávú tervben nem volt róla szó 50-80-100 éve, hogy ott sztráda legyen, de megnyerték az iparvasút helyett. A vidámság igazán az Egér úton jön majd, ahol a Bp-Pécs vasúti felüljárótól kezdve majd három, igen, három híd forgalmát kellene kifele az Egér útnak vinnie (+ még jön a közelbe a DBC, ami forgalmat generál, miközben az 1 viszonylatnak is valahogy oda ki kell érni, ami sávot igényel, mert a villamosnak sincs csillagkapuja ...). Hát az érdekes lesz, mert ugye, ott meg ott vagyon a természetvédelmi terület, elvtársaid épp nem oly rég bővítették, meg klímavilágvége is közeleg (2027. január 23. - lécci, a köznek kérés: minden klímavaló írassa rám addigra a tehermentes ingó és ingatlan vagyonát, elvégre úgy is mindegy lesz már 24. ;) ) no meg a hidrogeológiai védőidom is. De hát majd eldózerjátok zöld LMP-sek ezt is, mert látjuk innen is a blogból, csak a Hamzsabégi úti lakók fontosak. Minden más le van magasról ... :D Jah és persze a belvárosiak is kuka, mert bizony a Nagyszőlősin és a Egér úton kívül nincs más menekülési út a nyájas júzernak kigondolva, amikor jön befelele, ergo, betölcséreznek szépen mindenkit a BAH-ra és a Böskére, onnan meg, irány Karácsony Zöld Budapestje, a Belváros.

Hogy legyen Zöld Budapest és Zöld Belváros, kellett volna a Hamzsabégi közúti tengely, mindegy, mint mond Simicskó meg Vitézy & co.. Kéne továbbá az Andor utca régi kivezetése irányában, már ha még emlékszel az egykori sorompórendszerre, a felett egy felüljáróval Őrmezőn át (kertes házak: offkorsz itt is: kuka, de hát Hamzsabégi über alles! :) ) a régi Balatoni út felé. Továbbá kéne, hogy az albertfalvi híd levezetője ne Albertfalva és Kelenvölgy határán a felszínen épüljön ki, ahogy a Zöld Karácsony tervezi, hanem úgy, ahogy az ország: alagútban, Budafokon a fennsík pereme alatt, ebben az esetben már a természetvédelmi területtel átellenesen lehetne szélesíteni és elhúzni persze a sávokat (ha ismered a területet, mint ahogy nem, mert hát neked a város = Hamzsabégi út). De hát kit érdekel a zöld kertváros Kelenvölgs és Albertfalva, ők alsóbb rendű lények. Bezzeg a Hamzsabégi útiak, ők felsőbbrendű polgárok. [azt most hagyjuk is, hogy Albertfalvi híd nem lesz, mikor egyesek fejében már a Savoya-park bevásárló központ helyére álmodott sűrű városszövetű településrész képe forog ...]
Nem mellesleg az alagutas megoldást azért is kéne és erősíteni az ottani felszíni kapcsolatrendszert, mert Kőér-berek nemsokára szaharrá lesz építve végig, ahogy záródik a honvédségi lakótelepig a következő nagybeépítése a Tóvárosnak, ami intenzív lesz, intenzívebb, mint a Balaton út másik oldaln a villamospálya és a patak közé most benyomott rettenet a feltöltésen (hát azokat nem irigylem, de végül is biztos jó lesz ott élni a sitt és szemét felett).

A te kis egyszerű egybites világodba sajnos ezek a magasabb összefüggések nem férnek bele, csak a leugatás. így lehet élni bele a világba mindenki más kárára ...

Ha az összefüggéseket értenéd, mert lenne legalább minimális mérnöki alapod, akkor icipici esély lenne, hogy komplexen gondolkodj és az általad lelkesedéssel ünnepelt történésekre rácsodálkozz, hogy az bizony épp a belváros tehermentesítését buktatja el és további kerületi zöld városrészeket tesz fokról fokra élhetetlenné.

Mi le vagyunk tojva, nem számít a mi egészséges környezethez való jogunk, minket nem kérdeztek meg erről sem. Csak titeket. Én nem tudom, miféle baromi nagyfejesek laknak a Hamzsabégi körül, de tény, hogy minden politikai és ideiológiai rendszerbe be vagytok ágyazva, mert enélkül nem menne, hogy már 3 évtizede minden ügyetek átmegy a felsőbb szerveken.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.05.09. 07:43:44

@ufrt00: hihi. A két lábon járó ellentmondás.
Pont te nem tufod, mi bajod, csak vagdalkozol.
Még a cikkeket se olvastad el...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2021.05.09. 08:22:52

@ufrt00: olvass már lécci, különösen a forgalom és a belváros tehermentesítését illetően. Feltűnhetne, hogy ugyanazt mondjuk.

Ellenben képtelen vagy megérteni, hogy odanőtt egy park és egy lakópark.

Szerintem itt nem mérnöki módon kell gondolkodni. De neked nem igazán sikerü az sem.

Mint mondtam: szakértők írták a tanulmányokat a beadványokhoz.

GyMasa 2021.05.12. 11:08:45

@A kiló nem százat jelent.:
Ahogy az előző cikkedhez is írtam:
Szerintem le kellene vinni a vasutat a föld alá azon a szakaszon.
Elég lenne egy kéregvasút is, és felette parkosítani.
(Igen, kiválóan értem, hogy az drágább lenne, de pl. megoldaná a zaj problémáját is...meg megszünne a töltés is, ami elválasztja a területet. Lehet, hogy már emiatt is megérné a plusz költséget.)
süti beállítások módosítása