A kiló nem százat jelent.

Nagyot koppant Boldogkői Zsolt. Véget kell vetni a celebtudósok diktálta médiainkvizíciónak TLDR

2020. december 04.

Érdekel valakit, mekkorát koppant a magát szerényen csak "A Tudománynak" tekintő biológus celeb? Boldogkői Zsoltnak is jobban állt, amikor csak a homeopátia volt a "hobbija". Mára mindenben mindenhatónak képzeli magát. És nos: ez káros. Ha a média ebben segíti őt vagy a hozzá hasonlókat, mint Kemenesi Gábor vagy mások, akkor bizony a média is bűnt követ el. Lovat ad arroganciájuk alá. És nem utolsó sorban könnyen lehet félretájékoztatja a közvéleményt. Mert korántsem biztos, hogy nekik van mindenben igazuk...boldogkoi_korus.jpg

Boldogkői Zsolt és kórusa. (Illetve egyik híres hasonmása. Az illusztrációk az Internet gonosz népétől származnak, nem szerzőnk alkotásai. Z'zi labor, nem volt annyira szar, hogy jó legyen.) 

Persze tudom, hogy legtöbben azt sem tudják ki Boldogkői Zsolt. Egy szegedi molekuláris biológus, aki szeret aktivistaként is nyilvánosan szerepet vállalni, és akit szeret a média is szerepeltetni mostanában. Tudós és aktivista két nagyon eltérő szerepkör. Amit Boldogkői Zsoltnak meg kéne tanulnia különválasztania. Ezzel az írással ehhez szeretnék mankót adni.

— Ó egy fenét. Csak nekem is jó érzés egy kicsit ventillálni... 

Az Internet népe kegyetlen. (Ismeretlen mémkészítő munkája.)

Közzétette: A kiló nem százat jelent. – 2020. november 26., csütörtök

"A tévében láttam, biztos igaz" — boomer közmondás

A médiafogyasztás egyik káros mellékhatása, hogy azokat a véleményalkotókat kezdjük el mérvadónak tekinteni, akiket a média médiaképesnek ítélt, függetlenül a megszólalók tényleges szakmai minőségétől. A médiának szenzációra, ismert, képernyőképes arcokra van szüksége, de legalábbis olyanokra, akik folyamatosan tudnak beszélni. Jó esetben nem kalandoznak el szakmailag fontos nüanszokba, közérthetőek, és a valódi tudósokra oly jellemző kételkedés, "mismásolás" helyett valami egyszerűt, egyértelműt közvetítenek.

Az ilyen leegyszerűsítésekben élenjáró megszólalók általában önhittek, intoleránsak és monomániásak, de még képernyőbarát módon — addig képernyőképesek, amíg lehetőleg semmivel sem mennek szembe, ami mainstream vagy befogadja a nyárspolgárok és/vagy mondjuk a budai jobboldali vagy a pesti balliberális nyugdíjasrétegek kényes gyomra, akikhez a média jórészt szólni akar.

Szűk a mezsgye, mert szakmai zsargonnal leöntött mellébeszéléssel, bullshiteléssel elő kell tudni adniuk a mindentudó szakértőt, amit a közvélemény "elvár" / prekoncepcióit kielégíti. Illeszkedniük kell a fő narratívába, mert a pluralizmust és a vitákat manapság inkább elfedni "kell". Mert az rontja az üzletet: akár a kedvenceink (kormány vagy ellenzék) újraválasztását is. Demokrácia ide vagy oda, manapság az emberek nem is értenék és összezavarodnának. Legalábbis emberek alatt lusta újságírókat értve, akiket szintén az instant oldódó kontentgyártásra ösztönöz a költséghatékonyság korszelleme és a gazdasági válság miatti megszorítások. Nincs itt idő körüljárni a témákat és a médiafogyasztók figyelemküszöbe is olyan mértékben rövidült le az elmúlt pár évtizedben, hogy már az intelligensebb emberek is nyolc másodpercben, kb. három mondatban meg akarnak tudni mindent. Korábban ez akár 12 másodperc is volt! Hűha! Az volt ám a kánaán!

(Ez az írás szokás szerint egy kicsit hosszabb lesz. Öveket becsatolni!) 

Brit tudósok, szegedi tudósok...

Egy informcáiótúltermelésben szenvedő figyelemzavaros korban az aranyáron mért türelmet reklamálnom hiábavaló...

Legelőször egy a Qubitban, a 444 tudományos folyóiratában közölt kamufelmérés miatt akadtam ki a Szegedi Egyetem kutatóira. Valójában csak hirtelen felindulásból elkövetett poszt volt, semmi jelentősége nem lenne amúgy. De remek lenyomata a jelenség a hazai tudományos élet inkompetenciájának, kontraszelekciójának, dotált tudományos munkának álcázott pótcselekvéseinek — és a tudományos újságírás színvonalának. Annak már nagyobb a jelentősége, hogy az egyetem rektora ausztriai síelésből hazatérve fertőzte végig a kollegáit és a pácienseit, miközben ő maga a helyi járványügyi operatív bizottság vezetője volt, minden lehető szakmai és mostmár rendeletben előírt szabályt megszegett. De ez itt most mellékes.

Csak úgy mondom, hogy betájoljuk magunkat. Ezután dühített fel egy másik szintén szegedi tudós, akinek közveszélyes vitaminellenes dezinformációját külön cikkben cáfoltam. Célom a figyelem felhívása volt, hogy mennyire nagy a felelőssége a nyilvánosság előtt szereplő szakembereknek. Ugyanis hajlamosak vagyunk hinni nekik. Mi mást tehetnénk. És kevesen vagyunk olyanok, mint én, akiknek idejük és egyáltalán energiájuk van megnézni még 3-4 másik forrást is, mielőtt vallási dogmává emelnek maguk számára vaskos csúsztatásokat. Amik idén is, de olykor máskor is szokása minden embernek. Pont azért, mert emberek vagyunk és nem gépek.

Egyre hatásosabb a placebo-hatás! 

Azóta féltucatnyi celebtudóst kanonizált szentté a média. Szinte szó szerint bármit mondhatnak. Isszák szavaikat, ha ráéreztek az idők szavára, vagyis a média agendájára. Ami szemmel láthatóan mindig adott és megkérdőjelezhetetlen. Boldogkői Zsolt az egyik, aki számára a COVID-19-cel elérkezett a kánaán. Szemmel láthatóan élvezi a rivaldafényt, mint fiatal pécsi kollegája Kemenesi Gábor. Egyikőjüknek sem szűken vett szakterülete a téma, de ezt a nagyközönség úgysem fogja felróni. Boldogkői Zsolt korábban is vitába került már orvosokkal pl. a homeopátia kapcsán, hogy túlterjeszkedik saját kompetenciáján. Itt jegyzem meg, hogy számomra Boldogkői Zsolt érvei meggyőzőbbek, mint a homeopátia eredményei az orvoslás terén.

Azt viszont tudni kell, hogy azok az orvosok, akik homeopátiával is gyógyítanak, mint magánorvosok sokszor nagyobb odafigyelést mutatnak a betegeik iránt és rendelkeznek tényleges eredményekkel, amit a betegek bizalma és gyógyulása igazol. Magának a gyógymódnak viszont nincs bizonyított hatásossága, a hatásmechanizmusa azonban sokszor a hagyományos gyógyszereknek sem ismert, hatásosságuk sem feltétlenül mindig igazolt. Néha a legtöbb, amit a gyógyulás érdekében tehetünk, ha a receptet elváró, "gyógyszerhívő" betegek placebót kapnak inkább. Mert annak legalább mellékhatása nem lesz, ami félegészség. A kérdések még boncolgathatóak tovább, itt most csak megkapargattam a felszínt. Ráadásul sokkal több a kérdés, minél többet tudunk és ez szerénységre kéne intsen minden tudóst.

Boldogkői Zsolt viszont nem szenved a szerénység betegségében.

Előszeretettel beszél "A Tudomány" nevében, fő érve mindig az, hogy "ezt mondja A Tudomány", vagyis ő: vitának helye nincs. Ezért vesztette el Gődényékkel is a vitát az ATV nézőinek szavazatai szerint. Aki ennyire arrogáns, annak sosem fognak igazat adni. A média hibája, hogy elájul attól, hogy valaki úgymond"tudós". Pedig a tudós nem azonos az orákulummal. Különösen egy ismeretlen vírusról nem igazán tehet megkérdőjelezhetetlen kijelentéseket. Ha tényleg tudós...

Már Boldogkői egyik cikkének címe is beszédes: "Tudománytagadás: egy vita lezárása". Itt valami nagy félreértés lehet, ugyanis a vitákban sosem az egyik fél a döntőbíró. Nem zárhatja le senki a vitát. Persze Boldogkői nem csak eredményt hirdet, de még a vita témáját is önkényesen definiálja, ugyanis szó sincs tudománytagadásról. Mi az? Nincs ilyen. Különböző tudományfelfogások és tudományos érvek csapnak össze. Senkinek sincs birtokában a teljes igazság sohasem. (Bad news: sosem lesz, sosem lehet. Lásd még Gödel tételeit.)

A COVID-19-hisztéria, mint az ufóhívők és a celebtudósok "érdekmentes" szerelmének gyümölcse

Boldogkői szereti elvetni a sulykot: "Felszólítom ezeket a fehérköpenyes népámítókat, hogy azonnal távozzanak a közéletből!" — kár hogy nem azt írta, hogy egyenesen az "Ő közéletéből", mert kb. úgy beszél mindenről, mintha az övé lenne. Az ilyen mondatai bennem egy futóbolond és nem egy komoly tudós képét idézik fel. De nézzük, kit tekint mégis partnernek ez a kedves ember: Pataki Attilát és Majkát, kis hazánk két "géniuszát", akiknek minden köhintését olyan lelkesedéssel követte a média, mintha a magyar válogatott haladna a focivébé megnyerése felé. Ők aztán szakmai partnerek... Néha az ufókban hisznek, máskor nem tudják, ki az a Shakespeare...

Jó ezt a két posztját így egymás mellett látni: tudományos következetesség a köbön: 

boldogoi.jpg

Mégsem ez volt az a koppanás, amikor csúnyán szembejött Boldogkőivel a valóság.

"Kipécéztek!"

Legutóbb sértődötten osztotta meg, hogy a kiváló Azonnali nevű újság nem méltatólag merészelt róla írni: "Kipécéztek" — írta. Noha Bakó Bea a tudományosság legalapvetőbb kritériumát reklamálta a kétlábon járó tudománynál: A MÁS VÉLEMÉNYEK LÉTÉNEK TAGADÁSA NEM TUDOMÁNYTAGADÁS?

Kiválóan megérvelt írás, nélkülöz minden személyeskedést, amit Boldogkői folytatólagosan és visszaélésszerűen elkövet "a tudományosság" nevében. Amellett, hogy olyan kérdésekben érzi magát kompetensnek, sőt egyetlen megkérdőjelezhetetlen autoritásnak, amik nem is szakterülete, Boldogkői még a tényleges szakterület, a koronavírusok talán egyetlen magyar szakértőjét, Letoha Tamást is rendszeresen publikusan inzultálja. Ha úgy tetszik rendszeresen pécézi ki. Mint bárkit, aki nem hasal rá teljesen a Boldogkői által követt végletes hisztériakeltésre...

Érthetetlen a mainstream média annak ellenére Boldogkőiék hangos kis csapatának nyilatkozataival van tele, hogy van egy világszínvonalú elismert magyar orvoskutatónk, aki az Év Példaképe volt. Sikeresen együttműködik a nagy gyógyszergyártókkal vakcinafejlesztésekben és hasonlókban. Ebből él. Nem a kormánytól vagy Akadémiától nyert pályázatokból. Nem az egyetemen könyökölt ki magának egy asztalt. Bizonyított.

Felmerül tehát a pozícióharc és a szakmai irigység is, mint motiváció...

Letoha vagy Lehota?

lehota_letoha.jpg

Szintén jellemző: Letoha Tamás nevét előszeretettel írja el Boldogkői kis csapata köztük Kemenesi Gábor is Lehotának. Részben úgy vélem tiszteletlenségből. Részben szimpla emberi butaságból. Ha a kutatásaik is annyira banális ostoboságokon buknak el, mint a fenti  keresőbeli kudarcuk, akkor nincs több kérdésem. Azt hiszem tudjuk, kik azok a tudósok, akiknek a támogatását meg kéne vágni, mert csak melegedni járnak be, és egyébként tök hülyék a legelemibb feladatokra is. Az a mókás, hogy ezek a megbeszéléseik Facebook-nyilvánosak, bárki elolvashatja és levonhatja a következtetéseket... (Már-már Darwin-díjas zsenik...)

Hogy ki kap szerepet a nyilvánosságban viszont már a média felelőssége: haknisztárokat, celebtudósokat mutogatnak nekünk, mint valami cirkuszban, ahelyett, hogy arról számolnának be részletesebben, hogy a szintén szegedi kutató a koronavírus új fertőzési módját fedezte fel. Ez a téma, ha be is került a médiába, ahogy megírta egyetlen hírben az Index és a HVG.hu is, számos más kijelentését a tudósnak inlább elhallgatta. Pl. "A jelenlegi fertőzésszám mellett nagyobb a felhajtás, mint amekkora veszélyt a COVID-19 jelent — mondta dr. Letoha Tamás szegedi kutatóorvos" (Medical Online).

Nem tudom világos-e ez? Ő ért hozzá, ez a szakterülete, orvos, ráadásul koronavírus-kutató. Boldogkői meg csak egy molekuláris biológus, Magyarán a vízszerelő akarja megmondani a villamosmérnöknek, hogy melyik kábelt kéne elvágni. A média pedig a maga bölcsességében a Scherer Péterre hasonlító, feltűnési viszketegségben szenvedő, mostanában egy semmilyen orvosi szabványt nem teljesítő HelloKitty-s textílmaszkban pózoló celebtudóst futtatja.

boldogkoi_scherer.jpg

Viszlát, HelloKitty! 

De nem az Azonnali. Bakó Bea és Techet Péter úgy hajtotta el a maga fontosságában töltekező Boldogkőit, hogy tényleg öröm volt nézni: „Némely természettudós észak-koreai tempóban hallgattatná el a járványügyi intézkedések társadalmi hatásairól szóló kritikus hangokat. Vajon hová tűnt az ő tudományos kíváncsiságuk?" Már az önleleplező, hogy bár Bakó Bea nem nevez meg senkit konkrétan, Boldogkői Zsolt magára veszi és "királyi többest" emleget (ezek az ő szavai! talán magát királynak is képzeli). A Facebook-on és a Hírklikk nevű portálon puffog, ami mindent leközöl kritikátlanul — nomen est omen — a klikkeknek nincs szaga. 

Boldogkői egy Ulrike Guérot nevű német baloldali politikatudóssal készült interjúra szeretett volna reagálni. Korábban írhatott válaszcikket az interjút készítő Techet Péter egy írására, ezért úgy vélte most is szerencsével fog járni. Az Azonnali tényleg teret ad a vitáknak, ha más médium nem is. (A tudományosság egyébként nem természettudományos kérdés, hanem filozófusokra tartozik, jóval bonyolultabb, mint azt egy egyszeri biológus sejthetné, aki ki se mozdult saját szakterületéről és mindent a Kis növényhatározóból akar kikeresni.)

Most nem így lett. És ezt Boldogkői nem bírta megemészetni. Nem tudja megemészteni, hogy egyrészt nyilvánvalóan nem jogosult minden témában szót kapni. Másrészt ahhoz, hogy valaki egy vitában szót kaphasson be kell tartania a játékszabályokat. Nem bonyolult. Pl. olyasmivel szabad csak vitáznia, amit a másik egyáltalán mondott. Boldogkői előszeretettel támad valakit olyannal is, amit nem vagy nem ő mondott. A vita számára a másik legyőzéséről szól, ki akarja szorítani, ami világosan látszik egy lentebb idézet kommentváltásából is, ha nem sütne úgy átalában minden megnyilatkozásából. 

Az egyébként zseniális Guérot-interjút is érdemes elolvasni: COVIDIÓTÁZNI TOTALITÁRIUS MENTALITÁS.

A hoppon maradt tudós Facebook-os méltatlankodására, hogy "meg akarták változtatni" a cikkét, Bakó Bea, Azonnali-főszerkesztő reagált frappánsan, kommentjét szétlájkolták Boldogkői kommentelői:

Beáta Bakó
Ezt nem változtatásnak, hanem szerkesztésnek hívják. az Azonnalin nem hozunk le olyan alapvető érvelési hibában szenvedő cikket, amely például a vitapartner olyan "állításaival" is vitatkozik, amiket ő valójában nem is állított, sőt, megtéveszti az olvasót abban, hogy ki a vitapartner, mert összemossa az interjúkészítőt az interjúalannyal.
Aki ilyen alapvető érvelési hibák kijavítására nem hajlandó (jelezze azon hibákat az Azonnali bármelyik munkatársa — bár az ön számára is egyértelművé tettük, hogy a szerkesztői megjegyzésekkel a főszerkesztők is egyetértenek), annak a cikkét sajnos nem áll módunkban publikálni az Azonnalin.

Ez ilyen egyszerű. Mellesleg — hoppá, hoppá! — a tudományos igényű diskurzusnak is ez a minimuma. Magyarán a tudományosságnak.

És most arról nem is beszélnék, hogy a szalmabábérvelésen és a vitapartner címkézésén, minősítgetésén ("tudománytagadó", vö. "istentagadó") túl is vannak alapvető logikai követelmények a tudományos érvelésben, a vitapartner és a tények tisztelete, például. Minden tényé, adaté, vizsgálaté, tanulmányé nemcsak azoké, amik számunkra kedvesek. Boldogkői őrjöngve kel ki a social médiában, amikor neki valamiért nem tetsző, amúgy megalapozott tudományos véleményt fogalmaznak meg. Már önmagában egy tudós nem azt fogadja csak el, ami neki tetszik, hanem azt, ami a legigazabbnak tűnik. Lehet valakinek nem szimpatikus, hogy a Föld kering a Nap körül és sértőnek érzi, de el kell fogadni, ha a tények és adatok ebbe az irányba mutatnak. Minden más tényleg lapos föld...

Boldogkői pedig éppen azzá vált, ami ellen küzdött: áltudományossá.

A tudományban vita van: senkinek nincs a zsebében a Bölcsek Köve. Ismétlem sosem lesz és soha nem is lehet.

Placebo-tudomány

Boldogkői Zsolt szereti mégis azt hinni, hogy mindent tud. Kicsit néha azt is érezteti, hogy szeretne élet és halál ura is lenni és ezer szerencsénk, hogy nem az. Ezer szerencse, hogy csak rajzfilmekben kerítik a világot uralmuk alá őrült tudósok.

Boldogkői Zsolt egyébként a saját területén sikeresnek mondható. Ne keressen senki csomót a kákán. Minden magyar tudósnak jó munkát és kitartást kívánok, neki is, nem könnyű élet, mert könnyen lehet, hogy az életben nem terem babérokat és szegényen halsz meg.

Boldogkői a környezetbiológiai tanulmanyokat hét esztendő alatt abszolválta — ez sem botrányos, jó munkához idő kell. Később szerzett tudományos minősítést is, szó sincs arról, hogy ne értene a szakmájához, én leszek az utolsó, aki ilyet állítana, ez az ő stílusa, nem az enyém, főleg, hogy olyan sokat nem tudok róla: tehát én jót feltételezek.

Ez a minimum. De amikor kiáll a nyilvánosság elé és vitákat vállal, akkor el kell fogadnia, hogy mérlegre kerül az életútja is, és nem szabad megsértődnie, ha ellentétes szakmai érvekkel szembesül. A nagybetűs életben nem ő a tanszékvezető. 

ÍGY működik ugyanis a tudomány. Nem úgy, hogy kinyilatkoztatunk vagy felolvasunk valami "tudományos bibliából". Olyan ugyanis nincs, de még a hittudósok is vitatkoznak és érvelnek, sőt kifejezetten nagy kultúrája van ennek a vallásokban is, amit Boldogkői ugyan nem tart sokra, mert vallásellenes is persze. Inkább a vallásoknak azt a sötét oldalát "kultiválja", amit az iszlám fundamentalizmus is lelkesen ápol, és az eretnek- és boszorkányüldözések és a szent inkvizíció évszázadait idézik.

(Valójában a bizonyítás szükségességét egyébként az inkvizíció vezette be az ítéletalkotásban, de most tudománytörténeti diskurzusokba ne menjünk bele, értsük most úgy, ahogy szoktuk.)

Máglyára a vírustagadókal!

Ifjúkori útkeresését, ami teljesen rendben van, Boldogkői mára tudományos sikerre váltotta, de nem elégszik meg ezzel. Lehet, hogy az önbizalmával van gond, bizonyítani szeretne még mindig magának és emiatt ma minden maszkszkeptikust lágerbe záratna. Eközben Boldogkői (állítólag eredetileg Tóth, ez is tök mindegy) Zsolt azért műveltebb társaságban áltudomanyosnak tekintett fitnesz- és életmódguru Schobert  "UpdateNorbi" Norberttel üzletel — még inkább állítólag. Meg nem erősített források szerint közösen megírt GINOP pályázatot is adtak be innovációs kutatás-fejlesztési támogatásra. Aki akarja utánanézhet, az Internet nem felejt...

Többek közt Szendi Gábor-féle paleo táplálkozás kérlelhetetlen kritikusa egy annál jóval kevésbé alátámasztott Norbi Update humbugba száll be. Ismétlem: állítólag, ha rossz az információm, elnézést, várom Zsolt cáfolatát. Nem lenne ezzel sem semmi gond megint. Lelke rajta. Mindenki pénzből él és az anyagi sikerhez tényleg rögös út vezet, nem rontanám senki üzletét. Viszont lehet nem neki kéne akkor kereszteshadjáratot vívnia az áltudományok ellen. Trollolo. Sajnos mégis ezt teszi.

És ez Magyarország tudományos életének látlelete is egyben. Nemcsak arról a "némileg" rozsdálló vaslogikáról szóló statikai szakvélemény, ami a tudományosság eme tartóoszlopát jellemzi.

Juteszembe kutatások igazolják, hogy a placebok egyre jobban hatnak. Mint az köztudott a placeboknak is van kimutatható(!) gyógyhatása. A megfigyelések szerint, minél drágább egy placebo, annál hatásossabbnak bizonyul. Ezért egyre nehezebb hatásos gyógyszereket fejleszteni, mert hatásosabbnak kell  lenniük, mint az "egyre jobb" placeboknak. Szerintem ez zseniális. Kezdem tisztelni a placebot egyre jobban. 

Egyre nyilvánvalóbb, hogy a tudományosság is egyfajta placebo. A nyilvánosság pedig veszélyes keménydrog!

És örök igazság:

Van az a pénz, amiért korpásodik a hajam...

kemenesi_boldogkoi.jpg

Maradjunk a tudományetikánál.

Boldogkőiék nemcsak a tudományosság, de a kollegialitás minimumát sem teljesítik olykor. Szolidarítanak persze minden azonos véleményűvel, sőt falkába verődve uszítanak feljelentgetésre a social médiában, mert felhatalmazva érzik magukat. A social média meg tudjuk, hogy szintén úgy érzi, hogy be kell töltenie a cenzor szerepét: Zuckerberg szerint is túl szabad az internet. (Mély sóhaj.) De minden jóérzést és elemi udvariasságot nélkülözve gátlástalanul gázolnak bele más szakmabeliek becsületébe, ha kedvük úgy tartja és teljes gőzzel dolgoznak a számukra konkurenciát is jelentő többi tudóstárs elnémításán, médiából való kiszorításán. Akár interjúkat is tiltatnak le... Bizony ám.

Ezért különösen örvendetes, amikor egy sajtótermék a kattintásszámokat és a már beleölt munkát figyelmen kívül hagyva végül pl. Boldogkői Zsolték boszorkányüldözéseire és kirohanásainak terjesztésére mond nemet. Üdítő kivétel. Köszönjük, Azonnali!

Ez az irány tetszik. Véget kell vetni a celebtudósok diktálta médiainkvizíciónak. A tudományos viták legyenek sokoldalúak minden területen a COVID-19-től a klímaváltozásig. A média adjon teret az ellenvéleményeknek. Ismerjük meg és akarjuk megérteni is, hogy a dolgok sosem feketék vagy fehérek, bonyolultak és viszonylagosak. Ne a legarrogánsabbaknak, ne a legbefolyásosabbaknak legyen már mindig igaza. Ne azoknak a magáncenzoroknak, akik a mainstream média vagy a social média kapcsolótáblája felett őrködnek. A nyilvánosság nem lehet keveseké, nem lehet magántulajdon, mert az korupciót és elbutulást eredményez, az innováció és a haladás megtorpanását és felmérhetetlen társadalmi károkat.

Boldogkői Zsolt sokoldalúságát mutatja, hogy egy romantikus sci-fi krimi kémregényt is írt pár éve. A könyv ismertetője "szellemi lámpást nyújthat" számunkra, hogy megtudjuk, mit gondol a professzor saját szerepéről, sőt mik a titkos vágyai... A végén talán az is kiderül, hogy a racionalitás felkent apostola is egy érző ember:

San Diego, 2032

"E regény vázát három párhuzamosan futó eseménysor alkotja. A fö szál a szerelemé, amely egy bomladozó házasság romjain kezd bimbózni a San Diegói tudományos elit egyik vezetö alakja és egy pályakezdö fiatal lány között. A másik két történet, a kínai- és amerikai titkosszolgálatok játszmái, látszólag függetlenek a föeseménytöl, a szálak azonban végül összefutnak. A fö szál cselekményeit a szerelem rögös utakon való bukdácsolása uralja ugyan, de közben más kapcsolatformákba is bepillanthatunk. Megismerkedhetünk a tudomány belsö világával, a professzorok, a tudományos kutatók, az egyetemi hallgatók és a titkárnök rejtett gondolataival, érzelmeivel és motivációival, amelyek egyébként nem különböznek alapvetöen más emberekétöl. A regényben bemutatkoznak egy önmarcangoló házasság sztereotip technikái a másik fél gyötrését illetöen, valamint a barátság és a rokoni kötelékek összetartó ereje. A mindössze nyolc hetet magában foglaló történet elején tragikusnak vélt élethelyzetek jelentéktelenné válnak a késöbb krimivé fajuló események fényében. Jack egy olyan döntést hoz meg szerelme érdekében, amely egy férfit a legnemesebb szintre emelne minden nö szemében. A regény föhöse a tudomány és a racionális gondolkodás élharcosa, véleményének nyilvános vitákban és riportmüsorokban ad bátran hangot. A tiszta ész nevében száll szembe a szerinte nagy tömegek elméjét megfertözö különféle téveszmékkel, hogy e személyes misszióját valóra váltsa. A föhös sokszor elámul azon, hogy az emberek mily gyakran azonosítják érdekeiket a valósággal, saját meggyözödésüket pedig az igazsággal. A valóság azonban sokkal érdekesebb, mint a misztikum, a mágia, és az áltudomány együttvéve. Ehhez azonban nem csupán nézni, hanem látni is kell azt, ami körülöttünk és a világban történik. Ez a regény egy szellemi lámpást nyújt ehhez segítségként."

Szeged, 2020. Mi van, ha hősünk fejében by-default keveredik a fikció és a valóság?

Nincs vége még. Talán még nagyobbat csalódott Boldogkői Zsolt legutóbb, amikor a tévében egy őszinte gyógyszerfejlesztő immunológust kérdeztek a koronavírus-vakcináról. A szakértő azt válaszolta, hogy nem adatná be magának az oltást már első körben. Ez olyan mértékben verte ki a biztosítékot Boldogkőiéknél, hogy publikusan kiáltott fatwát:

boldogkoi_immunologus.jpg

Ez minden csak nem tudományos gondolkodás. Az oltások egy jó része hatalmas jótétemény volt az emberiség számára, de minden orvosi beavatkozásnak vannak nemkívánatos mellékhatásai. Épp ezért volt jópár balsikerű, sőt olykor tragikus kimenetelű oltásprogram is, amit elsiettek. Mint minden orvosi beavatkozásnál, az oltásoknál is indokolt az elővigyázatosság. Az immunológus válasza tehát szakmailag megalapozott. Boldogkői vakhite az egész tematika során annyira súlyos, annyira erőszakosan egyoldalú, annyira kényszeresen rögeszmés, ami nem egy tudóstól, de józan embertől sem elfogaható. Boldogkői katolikusabb akar lenni a pápánál tehát. Vagy arra a csinovnyikra emlékeztet, aki Sztálint túl puhának tartotta és követelte, hogy lelőhesse végre az osztályárulókat...

Egy neve elhallgatását kérő másik nagy gyógyszergyártókkal együtt dolgozó vakcinafejlesztő az újtípusú, adenovírus-alapú vírusok veszélyességére hívta fel a figyelmet. Több koronavírus vakcina ilyen fejlesztés most. A technológia azonban még kiforratlan lehet és nem feltétlenül megbízható az eddigi tapasztalatok alapján.

Ezek Boldogkőit nem érdeklik. Számára az oltás szó, olyan, mint a középkorban a szenteltvíz volt. A koronavírushoz, influenzához hasonló alacsony megbetegedészámot okozó kórokozóknál a hatásosság megállapítása is kérdőjeles, hiszen tudjuk, hogy a tünetmentes/enyhe tüneteket produkáló fertőzöttek aránya olyan magas, akár 99%, hogy az oltás 90% körülinek hirdetett hatásossága nem is értelmezhető.

A Pfizer vakcináját egyébként fiatalokon tesztelték, akiket eleve szinte nem is érint a megbetegedés, ami megint kétségségessé teheti akár az egész program megalapozottságát: értelme csak a gyártó profitjának gyarapítása miatt van, különösen, ha sokmilliónyi egészséges ember kezelését rendeljük meg, vagy ahogy Boldogkőiék követelik: kötelezővé tesszük azt mindenkire — ami talán a legsötétebb legszörnyűbb forgatókönyv. Ténylegesen, ha homeopátiás szentelt vízzel oltanánk is kijönne a 90% és nem lenne mellékhatása. Egy rosszul belőtt vírus élő szervezetbe injekciózása viszont olyan immunreakciót válthat ki, ami akár súlyosbíthatja egy felülfertőződés esetén a tüneteket: amit nagyon gyakran pont az immunrendszer túlműködése okoz.

Egy felmérés szerint a magyarok fele nem adatná be az oltást. A miniszterelnök szerint ki-ki el tudja dönteni, hogy milyen kockázatot szeretne vállalni. Az oltásét vagy a fertőzését. Magyarok százezrei estek túl a fertőzésen úgy, hogy észre sem vették... 99% számára a koronavírus veszélytelen betegség. Aki mást gondol, túl sok köztévét néz vagy hvg-444-24-et olvas. Mert ez is tök mindegy.

A tisztán "orvosszakmainak" beállított kérdéseket is társadalmi kontextusukban kell vizsgálni. Nem tisztán a virológus-kalapácsos ember szemellenzőjén keresztül. Ő mindenben vírusokat lát és mindenre egyformán le akarhat sújtani, hogy szakmai becsvágyát kielégítse. Saját munkáját szeretné minél fontosabbnak látni, noha ezer más szempont is fontos. Pl. nem zárhatjuk be az iskolákat, mert akkor a szülők nem tudnak dolgozni. Nem bonyolult összefüggések ezek sem. És sosem fekete-fehérek.

Fejezzük be a sosem végetérő mesénket "Zsolt és Bea" üzenetváltásával a Facebook-on, amiben a biológus már nemcsak abban érzi magát kompetensnek, hogy mi a tudomány, de újságok szerkesztésébe is bele szeretne szólni. Mintha nem kapna már amúgy is elég felületet, szeretné azt is megmondani, hogy rajta kívül ki kapjon. Ebbe viszont én is szeretnék beleszólni: a sajtónak kiegyensúlyozottan kellene minden véleményt és tényt hitelesen bemutatnia. Ez persze sosem lehet 100%-os, de legalább törekedni kéne rá. Az Azonnali törekszik rá és olyan módon moderálja a saját felületén kibontakozó társadalmi diskurzust, hogy azt közérthető és méltányos mederbe terelje, még az olyan felkapott, erőszakosan nyomuló véleményvezérekkel szemben is, mint amivé Boldogkői vált manapság a COVID-hisztéria évében.

zsolt_bea.png

Kapizsgálod? Boldogkői Zsolt és a tudományos bizonyíték

Ezt az "internetes mémet" érezte a celebtudós megosztásra érdemesnek a maszkviselésssel kapcsolatban. Ha kinagyítjuk és kicsit tovább nézzük a képet 7 másodpercnél, láthatjuk, hogy az a képzeletbeli felhő szimpla fotosoppolással tűnik csak el. Hát ez aztán bizonyító erejű, tényleg. Ennyire hülyének néznek? Kapizsgálom.maszkok_fotosoppal.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr4916307356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alöksz róz 2020.12.04. 19:59:30

mondjuk jobban meggondolva lehet ezt inkább törölnöd kéne, nehogy valami retorziót léptessen életbe ellened az indamedia

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.04. 20:10:30

@alöksz róz: a kommentekért a kommentelő felel, amennyiben nem sért törvényt vagy nem sértő másokra nézve minősített mértékben, akkor nem törlök semmit.
Az Ivermectin ügyben nem tudok igazságot tenni. Értelmszerűen én is csak netes forrásokat tudnék citálni. Mint pl. a hatásosságot cáfoló MTA kommünikét:
mta.hu/tudomany_hirei/tudomany-gyogyitas-es-ujsagiras-111103
Az igazság nem nálam van. A kollegát sajnálom. Annyit nem értek, hogy ha lehozhatta, akkor miért őt rúgják ki? Miért nem a felelős szerkesztőt, ha annyira gáz az anyag. Illetve ezt a feleségem kérdezi. Nekem nincsenek kérdéseim, mert nem ismerem a szakmát belülről. Próbaidőst bármikor kirúgnak, ennyit tudok. Lehet nem ő volt a legjobb tollú újságíró. Lehet nem is a legrosszabb. Nem akarom ezt sem eldönteni.

alöksz róz 2020.12.04. 20:42:10

@A kiló nem százat jelent.: igen, olvastam a cáfolatot is.
olyan óriási vagy különleges állítások szerintem nem voltak a cikkekben, hogy ez indokolt legyen, a klorokines írások például a mai napig elérhetők, hasonló állításokkal és a hetekkel-hónapokkal későbbi cáfolatokkal...
főleg h a szegedi tudományegyetem közlése szerint is vizsgálják h valóban hatásos lehet-e.
tán csak nem kitaláció ez a része is, vagy igen?
az lenne a durva :D

similarthings 2020.12.04. 21:25:13

Érdekes. Ez cikk most olyan karakter gyilkosság akár lenni, mert Boldogkői így, Boldogkői úgy, és közben annyi nettó marhaság elhangzik, hogy képtelenség lereagálni. Ez lenne amikor a hülyeség szorgalommal társul netán?

Nagyon rálépett lábujjára a cikkírónak a Boldogkői, lehet erről többet tudni?

Mert ez egész úgy ahogy van csak személyeskedés.

Azért a kedves cikkíró kap Mikulásra egy ajándék érvelést :

Azért gáz ha egy immunológus azt nyilatkozza le hogy ő ugyan be nem oltatja magát, mert akkor marad minden zárlat. Meg minden amit utál mindenki.

Mert a birkák bizony követik a kolomppal rendelkező birkát.

Tudod te zsenikém akkor mi lesz mindennek a következménye?

Mert én nem. Csak találgatni lehet. Tisztára megéri ez majd hogy két napig a gyenge immunreakció miatt fáj az oltás helye vagy esetleg gyenge láz lesz versus.

Szóval ha szeretnél utazgatni meg bulikázni, meg hogy ne kelljen sokáig szopóálarcot hordani, akkor jobban jár mindenki, ha 80 százalékos átoltottság lesz legalább.

alöksz róz 2020.12.04. 21:55:20

@similarthings: "Mert a birkák bizony követik a kolomppal rendelkező birkát." - csak azt nem veszed észre, hogy pont te vonulsz a nyájjal :D

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.05. 07:42:50

@similarthings: dehát én sokat dícsérem Boldogkőit is! Nem is olvastad el? Ajjaj! :)

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2020.12.05. 08:19:14

Zsolt Boldogkői-nek írtam az fb profilján
- :Inkább ilyen írásokat kellene szerintem olvasnod Zsolt és a megoldást keresni és nem 'politizálni'. science-stories.hu/uzleti-erdeket-serthet-az-ivermectin/

- : Most tartok itt az olvasásban "Boldogkői pedig éppen azzá vált, ami ellen küzdött: áltudományossá." - sajnos ez ha nem is mindenre, de az 'ismeretterjesztő' tevékenységedre igaz és már magam is próbáltalak többször és viszonylag udvariasan rázizzenteni erre téged.

- : Van itt egy nagyon komoly tudományos érv is, ami bizony nekem is szakmámba illik a megítélése, hogy jogos érvelés. Tűrések és tűréshatárok kérdéskör ez: "A koronavírushoz, influenzához hasonló alacsony megbetegedészámot okozó kórokozóknál a hatásosság megállapítása is kérdőjeles, hiszen tudjuk, hogy a tünetmentes/enyhe tüneteket produkáló fertőzöttek aránya olyan magas, akár 99%, hogy az oltás 90% körülinek hirdetett hatásossága nem is értelmezhető."

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2020.12.05. 08:23:09

@IGe.:
Ezt meg néhány nappal korábban:

Nem ez a Tudomány Zsolt. Ezt max amolyan ironikus hasonlattal 'vágóistvánizmus' féle lobbizásnak lehet inkább helyesen nevezni. Sorra ugyanazokat az érvelési hibákat követed Te is el, mint amiket támadsz. (Pölö szalmabáb érvelés) Az adott írás fő mondandója ez volt: Nem erkölcsös dolog egy mesterséges szitokszóval - tudománytagadó-megbélyegezni egyeseket, csak azért mert nem értenek egyet valakivel, valamiben, vagy csak kételkedőek. Tehát a felvetés eleve nem tudományos felvetés volt, hanem erkölcsi, etikai.

Vesenyő 2020.12.05. 10:19:10

Van azért egy diszkrét bája annak, amikor a vírustagadó, tanulatlan blogger biológusokat oszt ki. :)

Közben a való világban 193 ember halt meg az általa tagadott vírusban, egyetlen nap alatt, csak Magyarországon.

De ő tovább folytatja küzdelmét a tudomány ellen, mind a 8 általánosával felvértezve.

Elnézve a többi posztot itt, ennek az embernek annyi mindenben "igaza" lett már, miért pont ebben tévedne? (harsányan röhög)

Wildhunt 2020.12.05. 10:46:40

@Vesenyő: hol tagadja a vírus létezését, te isten barma?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.05. 13:02:20

@Vesenyő: kérlek, oszd meg a kritikádat lehetőség szerint minél szélesebb körben, had' tudja meg a világ, milyen egy tanulatlan vírustagadó, aki biológusokat oszt ki. Szerintem a küzdelmet minél szélesebb körben kell folytatni az ilyenek ellen.

Minden más kedves olvasómnak továbbra is csak annyit mondok D-vitamin és nyugalom! :)

BiG74 Bodri 2020.12.05. 14:36:10

@Vesenyő:
Mégegyszer el nem olvasom, így kérlek mutasd, hol tagadta a vírust?

Az immunológusról, meg annyit, hogy legalább van vér a pucájába elmondani, amit szakemberként gondol. Megjegyzem, nagyon sok orvosról tudom, hogy nem kíván a vakcina után kapkodni.

alöksz róz 2020.12.05. 16:13:21

@BiG74 Bodri: "Az immunológusról, meg annyit, hogy legalább van vér a pucájába elmondani, amit szakemberként gondol." - így van, lehet vele vitatkozni, de legalább azért megérdemli a tiszteletet, hogy nem tud az emberek szemébe hazudni.

ulpius66 2020.12.05. 16:50:33

"A Szputnyik V hatékonysága meghaladta a korábban becsült értéket

Az Oroszországban lezajló kísérletek során összességében 20 000 önkéntesen tesztelték a vakcina hatékonyságát, az eredmények szerint pedig, mindössze 273 ember esetében nem bizonyult hatékonynak az oltóanyag."

ÉN MÁR DÖNTÖTTEM!

BEOLTATOM MAGAM A KORONAVÍRUS ELLEN A KÍNAI, AZ OROSZ, AZ EU-S FEJLESZTÉSŰ ÉS AZ USÁS VAKCINÁVAL IS!!!!!

BIZTOS, AMI BIZTOS!

VALAMELYIK CSAK HATÁSOS......

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.05. 17:10:34

@ulpius66: híres utolsó mondatok! :) csak vicceltem, nem lesz semmi bajod, de az ördög nem alszik és lehet, nem is jó ötlet. Nem ismered ezeknek a vakcináknak a működési elvét. És a kutatók is csak most vacakolnak vele először. Volt egy nagyon balulsikerült adenovírusos cucc. Kombinálni egész biztos nem jó ötlet, legalábbis rövid időn belül.
Az valóban intő jel. hogy a szakemberek kétharmada inkább vonakodik...

ulpius66 2020.12.05. 17:17:18

@A kiló nem százat jelent.:

Ha az influenza ellen hatásos a védőoltás, mért ne lenne az a Covid ellen?

ulpius66 2020.12.05. 17:19:34

Kínában és még egypár ázsiai országban mitől szűnt meg a koronavírus-járvány?

Na, őket kéne leutánozni az európai országoknak....

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.05. 17:48:45

@ulpius66: mert az egyik influenza a mások korona? :D

Az influenza ellen sincs igazán hatásos védőoltás. :D Vagy nincs mindig.

6-90% közé saccolják. Miközben az emberek zöme ugyanúgy tünetmentes. Honan tudod akkor, hogy azért nem lettél beteg vagy csak enyhén beteg, mert beoltattad magad? Nincs rá bizonyíték. A 6% bevallott hatásosság egy vicc. Azt sem sikerül eltalálni, mi lesz a vírusszekvenvia, ami terjedni fog. Az influenza változékony.

A kérdésed rossz amúgy, nem arról van szó, hogy hatásos-e, hanem, hogy veszélyes-e. :) Az influenza oltások egy része is felerősítette a tüneteket. Ez egy jól ismert probléma. A gond az, hogy az oltásokat valami varázslatnak láttatják. Nem az. Döntően ritka véletlen egy hatásos oltás. Amolyan lottó ötös.

Az egyik kritérium a tartós immunitás pl. nem világos, hogy létezik. Szerintem igen. Ha nem alakul ki ilyen, akkor nincs értelme pl. az oltásnak. Egyáltalán.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.05. 17:51:44

@ulpius66: Kína egy vicc. Hagyjuk inkább. Azt sem hiszem el, amit kérdeznek.

A trópusi országokban általában a járvány elmaradt. Jó okkal: nincs tömeges D-vitaminhiány. Ezért nincs nyáron sem járvány.

(Esős évszak egyes országokban hasonló D-vtiaminhiányt okoz. Ezért vannak lokális eltérések.)

ulpius66 2020.12.05. 18:06:29

@A kiló nem százat jelent.: "A trópusi országokban általában a járvány elmaradt. Jó okkal: nincs tömeges D-vitaminhiány. Ezért nincs nyáron sem járvány."

NA LÁTOD!

KÍNA MÁR EBBEN IS LÉPETT!

PONT MA KAPCSOLTÁK BE A MESTERSÉGES NAPOT!

raketa.hu/kinaban-bekapcsoltak-a-mesterseges-napot

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2020.12.05. 19:54:15

" mert az egyik influenza a mások korona? :D" írtad
Biztos, vagy te ebben, mert az adatok másra engednek következtetni? Megkérdeztem B. Zsoltot is, de ő tojik rá válaszolni, pedig szerintem lényeges lenne:

Zsolt Boldogkői: Sok helyen volt már róla szó, de nekem azért nem teljesen világos és sokan másoknak sem, hogy miért akkora probléma neked és egyeseknek, ha a Sars-co2, vagy covid-19 vírust az influenzajárványokhoz hasonlítják? Tudtommal és javíts ki ha valamiben rosszul vagyok tájékozott: A Covid-19 = súlyos akut légzőszervi szindróma-koronavírus 2. Mi a jelentős különbség a H1N1 tekintetében? Amelyek mutációi okozzák talán az influenzaszerű betegségek egy részét az embereknél, sertésekben és madarakban is. A szakirodalom szerint a spanyol náthát is egy H1N1 szerű vírus okozta. Nos nekem az elektro-mikroszkópos képek alapján a covid-19 és a H1N1 nagyon, de nagyon hasonlónak tűnik, mindkettő korona jellegűnek. Tehát nem értem miért gond az influenzajárvány hasonlat, ha a terjedés és a fertőzés hasonló, a tünetek is hasonlóak, a szövődmények is hasonlóak és a halálokok is nagyon azonosak? Influenza járványnak nevez a tudomány a covid-19 nél enyhébb és súlyosabb ilyen jellegű járványokat is. Tehát mi a szakmai oka a külön kezelésnek, ami hasonlat szinten is ekkora probléma???

Czypo 2020.12.06. 12:06:09

@BiG74 Bodri: Hol tagadta a vírust? Ezt most komolyan kérdezed? :) A "kiló nem 100-at jelent"-nek idén kb az összes posztja és kommentje a vírushelyzet elbagatelizálásáról, a védekezés és a korlátozások szükségtelenségéről, a maszkok hatástalanságáról szólt. Persze direktben nem tagadja (bár azt szó szerint leírta, hogy a maszkok hatástalanok), ahhoz ő beszari, gyáva alak, ő csak utalgat rá, hogy ez "influenza", meg milyen jókat mond a Gödény, meg mekkora hülye minden tudós, biológus, orvos, az adatok hazugásgok, a média csak ijesztget, az orvosok meg a lábukat lógatják, stb. Ja, de ez nem vírustagadás ám, áh dehogy...
Ne nézzük már hülyének egymást, ennek az alaknak az egész éves produkciója egy nagy vírustagadás, csak pont olyan összekacsintós, "suttogó propaganda" stílusban, ahogy a Fideszt szokta tolni.

De amúgy hazudok, mert nem az összes posztja szólt vírustagadásról, volt amiben az Index elfoglalását a tagadta, meg olyan is amiben az amerikai választások eredményét. Azokban is mennyire igaza lett. :)

A poszt címére reflektávla: ha ebben az évben valaki nagyot koppant, az pont ennek a blognak a szerzője, aki szó szerint mindenben koppant amihez csak hozzászólt. Ez azért nem kis teljesítény, tekintve, hogy még a rossz óra is naponta kétszer jót szokott mutatni.

Wer Sándor 2020.12.06. 13:57:41

@Czypo:

A srác ugyanazt játssza, mint a sunyibb holokauszt-tagadók, akik "csak" a számokat vitatják, de ettől még akinek van egy csöpp esze, az pontosan tudja, hogy miről szól náluk a dal és mik a motivációik. Ugyanaz megy itt is: célozgatások, utalgatások, lényegtelen bulvárhírek citálgatása, szakemberek diszkreditálása. Nylítan nem mondja ki, de a motiváció ettől még világos /már akinek/, csak ravaszabbul van tálalva. Könyvek tucatjai szólnak az ilyen propaganda technikákról, amit ez a blogíró elég magas szintre fejlesztett.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.06. 14:19:59

@Wer Sándor: köszönöm az elismerő szavakat és az értő olvasást, @Czypo: -nak és neked is. :D

Hát igen, rossz lehet nektek, hiszen, mindig mindenben ellent mond a valóság, itt meg még el is olvashatjátok. Borzalom. Legalább az utóbbi ne lenne! :)

De lesz!

Ruczak 2020.12.06. 14:23:14

Köszi az írást! :)

2020.12.06. 21:38:04

@Vesenyő: úristen, milyen hülye vagy. De sebaj, elmagyarázom: a vírustagadás azt jelenti, hogy magának a vírusnak a létezését tagadja valaki. Na most, hogy ezt tisztáztuk, olvasd el mégegyszer ezt a (vagy más, a vírussal kapcsolatos) bejegyzését és azután gondold át, hogy tagadja-e a vírus létezését vagy nem.

Politológus Mihály 2020.12.07. 08:45:26

Megnéztem a screenshoton a kommenteknél látható publikáció keresőben, kire mit dob:

Letoha Tamás (helyesen írva): 9 publikáció, egyikben sem szerepel a "virus" szó

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/?term=tamas+letoha

Kemenesi Gábor: 18 publikáció,valamennyi valamilyen vírussal kapcsolatos

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/?term=gabor+kemenesi

Boldogkői Zsolt: 49 publikáció, nagy részük vírusokkal kapcsolatos

ZX 2020.12.07. 09:47:15

@Politológus Mihály: És attól már kevésbé igaz amit mond?

"Február óta kollégáimmal a napi szinten vizsgáljuk a koronavírust, teljesen nyilvánvaló volt, hogy a vírus ellen számos, molekuláris szinten célzott terápiás megoldás létezhet. Sokszor nem értettem, hogy egyes szakemberek a racionális védekezés módozatainak bemutatása helyett miért keltenek inkább pánikot.

Úgy gondolom, hogy nem szabadott volna elengedni a gyeplőt és teret engedni a pánikkeltésnek, ami teljes módon negligálta a modern járványtan és orvostudomány vívmányait."

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.07. 10:17:31

@Politológus Mihály: vírusokkal dolgoznak, de nem koronavírusokkal. Illetve amikor gyógyszergyáraknak fejlesztesz, az nem publikus kutatás, nem fogod tudni letölteni. Azt súlyos milliókért tudod beszerezni esetleg. Dollárban akár.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.07. 10:26:38

@ZX: @Politológus Mihály: korrekt ténymegállapítást tett, rákerestem én is, nekem egy kicsit más jött ki:
scholar.google.com/scholar?hl=hu&as_sdt=0%2C5&q=letoha+tam%C3%A1s&btnG=

Itt van Letoha profilja:
scholar.google.com/citations?user=TmlctcYAAAAJ&hl=hu&oi=ao

Boldogkői szakértelmét a maga szakterületén senki sem kifogásolta a cikkben. Sőt. Jóval régebbóta van a pályán. Jóval idősebb. Tanszéket vezet már.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.07. 10:29:19

No és legfőképp az a tény, hogy Letoha tényleg a SARS-COV-2-vel kapcsolatos tudományos eredményt tudhat magáénak szerintem perdöntő a kérdésben. Boldogkői csak bemegy a TV-be és közli, hogy ezt mondja a tudomány, vagyis ő. Miközben nem is végez a területen kutatásokat. @Politológus Mihály: Ennyit állítottam. És ez még mindig ül.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.07. 10:30:38

Áll, ül. Na mindegy. Szép képzavar. Köszönöm a figyelmet és az olvasást.
Nem várt nagy érdeklődés volt erre a cikkre.

nj 2020.12.07. 13:38:39

"Pl. "A jelenlegi fertőzésszám mellett nagyobb a felhajtás, mint amekkora veszélyt a COVID-19 jelent — mondta dr. Letoha Tamás szegedi kutatóorvos" (Medical Online)."

Igen, 2020. július 21-én! De most már "kicsit" magasabbak a fertőzésszámok!

nj 2020.12.07. 13:57:14

Letoha egyébként azt mondja a belinkelt cikkben, hogy: "Egy tízmilliós lakosságszámnál legalább 1000-es esetszám és halálozásban is legalább 100-as nagyságrend lenne az, ami veszélyt jelent."

A feltételek mostanra már teljesültek. Vagyis, elmondhatjuk, hogy Letoha Tamás is úgy látja, hogy most már veszélyes a helyzet.

Vesenyö 2020.12.07. 14:01:52

@Geronimo Stilton: OK, közjó érdekében összegyűjtöttem Kiló barátunk kommentjeit a járványról. A TLDR őrjöngéseiben írtakat nem szemezgettem most végig, ezek csak a kommentjei. Kapaszkodsz?

2020.06.05. 16:30:53
"Az ember halandó. Tessék ezt felfogni. Nem halnak meg többen idén, mint máskor. Ezt mutatják a számok. És pont "azok" halnak, akik "amúgy is" meghaltak volna.
...
De attól, hogy neve van, a legtöbb országban a COVID-19 egyáltalán nem okozott számottevő problémát. Minden intézkedés eltúlzott volt."

2020.06.05. 16:22:16
"Az országok zömében NINCS kiugró halálozási statisztika. Olaszországban sincs. Ez van. Aki nem hiszi, járjon utána. Nevetségesen kis számokról beszélünk Svédország esetében pl. ami kisebb, mint a halálozások száma egy ütősebb influenza idején és nem érint fiatalokat, ahogy szokott. Teljesen mindegy hány halálesetet kötnek a COVID-19-hez, ha azok a személyek egyébként sem éltek volna tovább."

2020.06.18. 11:57:52
"A fertőzöttek száma gyakran csak a masszív tesztelések beindulása miatt növekszik."

2020.06.15. 12:24:19
"én pl. utánanéztem a dolgoknak. A COVID-19 pedig általánosan enyhe fertőzésnek bizonyul minden szakember szerint. 1-3% szorul hospitalizációra és de vannak sikeresnek mondható gyógymódok vagy terápiák vagy profillaxisok vagy megelőző terápiák vagy sikeres kezelésmódok."

2020.06.15. 08:30:34
"mind a kettő hülyeség. Te is nagyon jól tudod. A másfél méter meg a legnagyobb kamu. Úgy beszélsz, mintha a vírusok látható dolgok lennének és el tudnánk tőlük távolodni. MARHASÁG. "

2020.06.14. 11:08:25
"A járvány maga jóval enyhébb volt, mint azt vártuk. Keveset tudtunk róla, ez igaz. De a lélgezetetőgépekről és más hasonló fertőzésekről sokat. A koronavírusokat egyébként jól ismerjük.
Ha korábban nem tettük hasonló esetben, amit idén tettünk, akkor most sem kellett volna. Mégis közveszélyes őrültek belekergették a pánikkeltéssel a katasztrófába a társadalmat."

2020.06.14. 10:59:35
"Máshol ilyen nem volt. a kórházi ágyak kihasználtsága Svédországban és Olaszországban is alacsony volt. Olaszországban sosem feküdt 4000 betegnél több a kórházakban. Ez egy döntően enyhe lefolyású betegség, ami nem igényel hoszpitalizációt. "

2020.06.14. 10:56:19
"A koronavírus minden erőlködésed ellenére a legtöbb országban lockdown-nal vagy anélkül is influenza súlyosságú volt. Vagy annyi sem."

2020.07.03. 08:02:03
"A járvány igazi erejét világszerte a pánik adta. És a ráadott reakciók turbózták fel a problémát. Pánik nélkül valószínű máshogy élte volna meg minden ország a járványt, amivel kapcsolatban egyre szkeptikusabb vagyok. Szerintem mesterségesen van nagyítva az esetszám, különösen a halálozási statisztika."

2020.07.02. 07:32:08
"Minél több emberek megy át egy vírus szinte észrevétlen, annál kevésbé fognak fertőzni vagy egyáltalán nem fognak, hiszen értelemszerűen a tünetmentes fertőzés egy mítosz. És erre alapozzuk az egész stratégiát."
...
"A COVID-19 nem egy súlyos és veszélyes betegség. Ezt már rég tudjuk. 80% számára észrevétlen. A maradék zöme számára nagyon enyhe megfázást jelent, mint a többi koronavírus. Egy töredék az, aki számára veszélyes. 1%. De számukra sem a vírus, hanem saját gyenge immunrendszerük a "betegség" oka valójában. Bármi mást is elkaptak volna, ezért nem változott a mortalitás sehol. Csak most címkét kapott a halál. Máskor nem. "

2020.07.02. 07:32:08
"Az oltások nem védenek semmi ellen. Az immunrendszer véd. Ezért írtam, hogy nem kell mindenki oltva legyen. A nyájimmunitáshoz amúgy is elég egy kritikus % átoltottsága."

2020.07.01. 19:13:25
"A BCG és más oltások védettséget jelenthetnek közvetve is. A nyájimmunitáson keresztül. Emellett 30-50%-os alapimmunitást állapítottak meg a vírussal szemben a tudósok. Ez azt jelenti, hogy a BCG-vel együtt már lehet eleve nyújimmunitás alakult ki és ezért terjedt elenyésző mértékben a kór. Legtöbbünk találkozott a vírussal, ebben biztos vagyok."

2020.06.30. 19:15:28
"Az, hogy a magyar járványhelyzet ki sem alakult, köszönhető a BCG oltásnak és hasonlóknak."

2020.09.01. 18:13:15
"A lezárások nem tudják megakadályozni, hogy a vírusok terjedjenek. Ilyen egyszerű ez. Mindent tudunk már erről. Vitatkozni is kár."

2020.10.15. 09:07:01
"A koronavírus a fiatalok, egészségesek körében alacsonyabb veszélyt hordoz, mint az influenza."

2020.10.16. 13:14:51
"A legtöbb hosszútávú tünet a fáradtság. Nem egy exkluzív dolog. Az emberek többsége alapból fáradt. Ne kreáljunk már mítoszt ebből. "

folyt. köv

Vesenyö 2020.12.07. 14:02:27

2020.10.15. 07:46:02
"hol érdekel engem, hogy a 70 és a halál között valamely eldugott idősek otthonában, ahol rá se néznek a betegre meghal valaki kórházi fertőzésben vagy mellesleg ezt a vírust is elkapta megannyi baja mellett? Nem sok jelentősége van és megtévesztő."
...
"Nem hiszem, hogy az 1000 beteg ebbe halt volna bele, legfeljebb kimutatták nála a vírust. Ilyet korábban nem csináltak. Idős beteg emberek kórházi fertőzéseiből gyártunk statisztikát, ami szerintem kicsit sem tudományos. De ezt nem vitatom. Az 1000 eset is rendkívül csekély. 10 ezer sem rengetné meg a világot, ami véres kardként hordoztak körbe."

2020.10.13. 16:24:49
"Milliók vannak veszélyben. Pont a maradjotthon-őrület miatt. "

2020.10.11. 21:19:48
"Nem voltak túlterheltek a kórházak. A legtöbb kórházban lógatta a személyzet a lábát és hazament műszak vége előtt. Köztudott. Hogy erről nem akarsz tudni, nem az én hibám."

2020.10.11. 08:08:59
"nem telítődött sehol sem az egészségügyi ellátórendszer tavasszal sem sehol. Még New York-ban sem. Ezek a tények, sajnálom, ha ebben nem értünk egyet."

2020.11.05. 08:58:01
"Amiről szó van az a koronavírus halálozási aránya: tudjuk, hogy azonos nagyságrendű a szezonális influenzáéval, a komolyabb influenza járványokéhoz hasonlítható"
...
"Ha te úgy érzed, hogy egy ilyen fertőzési hullám megér egy ilyen hisztériakeltést és a gazdaság rombadöntését, akkor jól van. Ez a te felelősséged. Úgy tűnik a többséget erre hangolta az egyoldalú média."

2020.11.03. 11:50:48
"Hordhatsz maszkot, de a D-vitamin bizonyítottan hatásosabb védekezés, mint egy koszos tetíldarab, aminek a hatásosságát többszörösen is cáfolták."

2020.11.02. 13:51:58
"Én nem látom a hullahegyeket továbbra sem és ez már kibaszottul bosszant. Akkor sem látom, ha nonszensz kitalált statisztikákkal akarják bizonygatni. Nincsenek sehol."

2020.11.07. 20:39:09
"Aztán tragédia lesz-e? Nem lesz. Bazd meg. Svédországban sem volt tragédia. Meghal párezer ember. Máskor is meghal. Máshol is meghalt. Idősek és betegek. A tragédia nem itt kezdődik. A tragédia ott kezdődnek, ha tízezrek halnának meg, fiatalok, egészségesek. De ilyen nem lesz, mert sehol sem volt. Az áldozatok átlagéletkora 80 év!"

2020.11.07. 20:39:09
"A maszk bizonyítottan NEM HATÁSOS: erről ugyamúgy ott vannak a tanulmányok, csak úgyis szarsz rá elolvasni, ezért tök felesleges erőlködnöm... "

2020.11.15. 14:56:18
"erős a te hited, de intézkedés sehol sem változtatott a görbén, az mindig MAGÁTÓL felfut, MAGÁTÓL lefut. Kb. 60-70 nap alatt. MINDIG. MINDENHOL. "

2020.11.25 14:00:12
"A korlátozások nem hoznak trendváltozást úgy tűnik, de természetszerűleg kell ennek megfelelően a csúcs körül lennünk most. Meglepő lenne számomra, ha december közepén még számottevő esetszám fordulna elő."

2020.11.25 11:11:26
"Az egészségügy túlterheltségéről szükség volna egy statisztikára. Sehol sem volt tőlterhelt, elosztási-szervezési gondok merültek fel, amik mögött én a pánikot és az elkényelmesedést látom oknak."
...
"Szerintem még csak nem is egy súlyosabb influenzaszezont láthatunk, hanem egy szokásosat vagy közepesen erőset. Nem hiszem, hogy a hospitalizáció nagyon különbözhetne, ha a halálozási arány nem különbözik jelentősen. Annyi a különbség a COVID és az influenza között, hogy az egészséges/fiatalabb csoportok lényegében minimálisan kitettek, inkább egyáltalán nincsenek veszélyben, míg az influenza viszonyag sok kisgyerek halálát okozza évente, sok fiatalét."

2020.11.07. 20:36:29
"de láthatóan kiválóan tudok olvasni, tehát értek hozzá. A hozzáértés és hozzánemértés között a különbséget az adja, hogy utánanéztél-e valaminek. Én utána néztem. Tehát értek hozzá. Az orvos meg nem. "

Vesenyö 2020.12.07. 14:03:33

Kiló állításai tele vannak tudománytalan kijelentésekkel, csúsztatásokkal, nettó hazugságokkal, tévhitekkel, félreértésekkel, amik jellemzően abból fakadnak, hogy pár cikk elolvasása után, azt képzeli magáról, hogy ért, sőt jobban ért az egészségügyhöz, víruskezeléshez mint a képzett, tapasztalt szakemberek, akik ezzel foglalkoznak - miközben neki az alaptudása is hiányzik ahhoz, hogy egyáltalán értelmezni tudja azt amit olvas.

Ezeket a tévhiteket terjeszti aztán megkérdőjelezhetetlen, megcáfolhatatlan tényként.

Mindenki döntse el magában, hogy a fenti gyűjtés, hány állítása áll meg, hány lett ezerszer megcáfolva mióta leírta, vagy hányat cáfolnak meg önmagukban a napi adatok. Pl. az, hogy hetek óta jóval 100 fölött van a napi halálozás, többször volt 200 közelében, a jelenleg kórházban ápoltak száma közelíti a 8000-et, miközben közel 700-an vannak lélegeztetőgépen.

De szerinte ugye ezt csak egy influzenza, amiben csak az hal meg aki egyébként is meghalna, minden korlátozás, védekezés szükségtelen, a maszkok hatástalanok, az orvosok, biológusok hülyék, éljen Gődény-Lenkei meg a D vitamin. Ja, és a BCG oltás miatt nálunk nem is lesz semmi komoly járvány. :)

Hozzátennék azért még valamit, csak a jövőre nézve: "aki különleges jogrend idején nagy nyilvánosság előtt olyan valótlan tényt vagy való tényt oly módon elferdítve állít vagy híresztel, amely alkalmas arra, hogy a védekezés eredményességét akadályozza vagy meghiúsítsa, bűntett miatt egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

Szívesen.

2020.12.07. 14:45:37

@Vesenyö: a hozzászólásaiddal két dolgot bizonyítottál: egyrészt, hogy debil vagy, másrészt pedig, hogy a blogger nem vírustagadó. A vírustagadó ugyanis NEM azt jelenti, hogy (szerinted) bagatellizálja a vírus okozta károkat, hanem azt, hogy azt állítja, hogy NEM LÉTEZIK a vírus. Ilyen bejegyzést linkelj nekem, amiben feketén-fehéren le van írva, hogy a vírus a blogger szerint NEM létezik. (És ne gyere nekem azzal, hogy 'de bagatellizálja és az már majdnem tagadás', mert te NEM ezt állítottad, hanem hogy TAGADJA a vírus létezését.)

Zsolt Boldogkoi 2020.12.07. 14:55:19

@Politológus Mihály: eddig 111 megjelent publikációm van (+ 5 bírálat alatt), melyek zöme vírusokkal foglalkozik (a példaképnek 0). Nézzen ide: pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=boldogkoi+z&sort=date

ZX 2020.12.07. 15:03:46

@Vesenyö: És nem igaz állítások?
Csak összehasonlításképp a worldometers adatai alapján.

Jelen pillanatban
67,445,942 fertőzött
1,542,679 halott

Ez Ez kb. 2.29%.

Az orvosok a valós fertőzöttek számát kb. 10x-re becsülik, tehát úgy 2,3 ezrelék a mortalitás.

Ez a világ teljes népességének (7,830,499,375) kevesebb mint 0,18 ezreléke.

Összehasonlításul:
A pestis Európa lakosságának kb. 20%-át megölte, a spanyolnátha a teljes populáció kb. 2,5%-át. Egyetlen év alatt többen haltak mint, mint ahányan a koronavírusban megfertőződtek.

Ha már egy ilyen szutyok vírus miatt ilyen őrjöngés van, mi lenne ha valóban ilyen szintű betegségek zúdulnának ránk?

És még néhány adat így a végére.

1,573,233Deaths caused by HIV/AIDS this year
1,263,310Road traffic accident fatalities this year
4,678,381Deaths caused by smoking this year
2,340,670Deaths caused by alcohol this year

A minden élet számítból ők valahogy kimaradtak.

Zsolt Boldogkoi 2020.12.07. 15:05:52

@IGe.: Sajnálim IGe, hogy ezt kell mondanom, de nagy butaságot mondtál. Mivel semmit nem értesz a vírusokhoz, de mégis kioktatsz, nem érdemled meg még azt sem, hogy a sok butaság magaslabdát egyenként lecsapdossam.

Zsolt Boldogkoi 2020.12.07. 15:09:43

@Geronimo Stilton: a vírustagadás és a vírus-szkeptikusság egy nemzetközileg használt kifejezés, amely sajnos valóban nem pontos, mert csak viszonylag kevesen nem hisznek magában a vírusban. A helyes kifejezés járvány-szkeptikus lenne. Gődény úr mindig ezzel védekezik, de valójában nem állítja róla senki, hogy nem hisz a vírusban, csak szalmabábozik.

Zsolt Boldogkoi 2020.12.07. 15:11:29

@ZX: ha majd felnőtt lesz érdemes megtanulnia egy fontos dolgot: ne azt nézze, mit mond magáról az ember, hanem hogy valójában mit tett.

ZX 2020.12.07. 15:16:19

@Zsolt Boldogkoi: Na pont emiatt bőgött le Gődényékkel szemben. Ott volt a lehetőség, hogy meggyőzze az embereket az igazáról, ehelyett csak ez a szánalmas személyeskedés ment akkor is. Lehet, hogy orvosként kiváló, de emberileg meg egy suttyó. Aztán meg meg van sértődve ha valaki ezt szóvá teszi.
De itt a lehetőség, lehet megcáfolni amit írtam. Vagy csak a személyeskedés megy ilyen gyorsan és folyékonyan?

2020.12.07. 15:18:10

@Zsolt Boldogkoi: tudom, hogy nemzetközileg használt kifejezés, csak egyrészt pont leszarom, másrészt meg nemzetközileg sem sikerül a jelentésének megfelelően használni. (Amúgy meg miért itt kommentelgetsz ahelyett, hogy a roppant fontos tudományos tevékenységedet végeznéd?)

Zsolt Boldogkoi 2020.12.07. 15:22:00

@ZX: Ha igaz lenne a 10x-es szorzó a valódi fertőzöttek számát tekintve, akkor a vírus elvihetne még legalább 15 millió embert. Ez igen nagy szám, de valóban alatta van a fekete himlő, vagy a pestis pusztításának (az áldotok nagy száma az évszázadok során összegződött). Nem tudjuk, mennyi a szorzó, de azt igen, hogy az enyhe fertőzésen átesetteket újra megfertőzheti, ráadásul súlyosabban. Ebben a számban nincsenek benne a túlélőkben okozott komoly szövődmények. Az, hogy idehozza az egyéb halálokat, nem jelent semmit, ezek ellen is küzd az orvostudomány. Ez a logika olyan, hogy azt mondja egy tömeggyilkost nem kell keresni, mert eddig csak 50 embert ölt meg és nem sokkal többet fog a későbbiekben, a szám elveszik a statisztikákban.

Zsolt Boldogkoi 2020.12.07. 15:24:50

@Geronimo Stilton: hogy megpróbáljam, hátha rosszul mértem fel az illető személyiségét. Nagy bunkónak látszik, de hátha érző szívet és éles pengéjű elmét takar a durva felszín. Sajnos, a te esetedben, az első benyomás pontos volt.

ZX 2020.12.07. 15:34:17

@Zsolt Boldogkoi: Senki nem állította, hogy a koronavírus ellen nem kell küzdeni. Sőt!
Ami a probléma, hogy nagyobb füstöt csinálnak mint a valós lángja. És emiatt a közvetett hatása sokkal nagyobb lehet, extrém esetben akár ugyanannyian vagy többen halhatnak meg benne mint magába a vírusba.

A 10x szorzó általános konszenzuson alapszik, a Stanford az első vizsgalátkor 80x szorzóval is számolt, amit én ugyan nem hiszek , de a 10x-es elég reálisnak tűnik.

www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.14.20062463v2.full-text
www.land.nrw/sites/default/files/asset/document/zwischenergebnis_covid19_case_study_gangelt_0.pdf

Vesenyö 2020.12.07. 15:47:18

@Geronimo Stilton: Ne mutasd már hülyébbnek magad mint amilyen vagy, pontosan tudod, hogy mire értettem.

Aki a Covid-ot a influenzához hasonlítja, aki minden óvintézkedést szükségtelennek tart, aki nála képzettebb, tapasztaltabb szakemberek állításait bármilyen szaktudás vagy tapasztalat nélkül kétségbevonja, és mindezt oldalakon keresztül magyarázza hétről hétre, az igenis vírustagadó.

Ugrálhatsz még a szavakon amennyit akarsz, Kiló barátod életműve itt van beidézve, aki akarja, el tudja dönteni ebből, hogy merre hány méter.

Vesenyö 2020.12.07. 15:59:18

@ZX: "Senki nem állította, hogy a koronavírus ellen nem kell küzdeni. Sőt! "

Mondjuk ez a blog konkrétan ezt állítja a kezdetek óta, vagyis, hogy semmi korltozás nem kell, a távolságtartás hülység, a maszk hatástalan, D vitamin kell, aztán aki meghal az így járt, mert úgyis mindemeghalunk.

Az valahogy mindig kimarad a "nincs itt semmi látnivaló" kezdetű okoskodásból, hogy a jelenlegi helyzet, korlátozások és óvintézkedések hosszú sorának hatására maradt úgy-ahogy kezelhető, nem pedig azért mert a Covid ne lenne súlyosabb mint az influenza - ahogy a szerző állítja. Persze a mások által bevezetett óvintézkedések mellett marha könnyű nagy mellénnyel okoskodni.

Ez kb olyan mintha bekötött biztonsági ővvel túlélnél egy balesetet, majd elkezded szajkózni, hogy nem is kellett volna az őv, mert te anélkül is túlélted volna, és egyébként is az őv csak szorít, kényelmetlen, sőt veszélyes. De azért persze bekötötted és megfogott, úgyhogy már bátran okoskodsz utólag. A szerző is abból a kényelmes helyzetből okoskodik, hogy az általa fröcsögve kritizált korlátozások visszaszoírották a terjedést, így kényelmesen blogolhat a fotelből, miután levette a kötelezően hordandó maszkját, ahelyett, hogy a lélegeztetőgép csövét dugnák épp a szájába.

Vesenyö 2020.12.07. 16:00:04

@Geronimo Stilton: A helyzet az, hogy pont leszarlak.

Vesenyö 2020.12.07. 16:01:17

@Geronimo Stilton: "az igen, a mindentudó orvosdoktorprofesszor immár a pszichológiához is ért. Micsoda polihisztor... "

Ellentétben veled meg a bloggerrel, akiknek mi is a végzettségetek, mi is a szakmátok?

Vesenyö 2020.12.07. 16:10:52

@ZX: Inkább úgy tedd fel a kérdést, hogy ha pestis idejében létezett volna hatákony járványkezelés, (távolságtartás, maradjotthon, hordjál maszkot, kontaktkutatás, tesztelés, fertőtlenítés) nameg modern orvostudomány, intenzív ellátás, mai gyógyszerek, stb. akkor mennyi lett volna ott a mortalitás? Mert ezeket a számokat azért így nézd!

Egy korlátozásokkal, óvintézkedésekkel kordában tartott helyzetet hasonlítasz, egy olyan világéhoz, ahol az orvosok csak azért hordtak maszkot, hogy ne érezzék a bűzt.

Én szívesen kivinnélek titeket egy lakatlan szigetre, ahová bedobunk közétek 1 db covidost, aztán nézzük meg, hogy óvintézkedések, korlátozások nélkül mire juttok vele. Tőlem lehet valami napsütötte helyen, akkor még a D vitaminból se lesz hiány.

ZX 2020.12.07. 16:22:18

@Vesenyö: hát, aki a textilmaszkokat meg orvosi maszkokat hatásosnak találja az meg is érdemli. Kár, hogy nem csináltam a múlzkor a hidegben fotót, hogy mennyit is ér egy textilmaszk. Tanulságos lenne.

ZX 2020.12.07. 16:32:11

@Vesenyö: a lakatlan szigeten is 99.8% lenne az esélyem a túlélésre.

Vesenyö 2020.12.07. 16:47:09

@ZX: Tanulságos lett volna, de mivel nem csináltál fotót, így sose tudjuk meg. Szerencsére azok az orvosok és járványügyi szakemberek akik veled ellentétben hatékonynak tartják és épp ezért javasolják a maszkviselést, némileg komolyabb vizsgálatok alapján alakították ki az álláspontjukat. Te még azzal a - nyilván megdönthetetlen - bizonyítékkal se rendelkezel ami a kezedben volt, hisz nem csináltál fotót (ami pedig nyilván felért volna egy laborkörülmények között végezett tudományos vizsgálattal)

Amúgy neked a mi a szakmád és a mi a végzettséged ami alapján ezeket az állításokat teszed?

Vesenyö 2020.12.07. 16:55:33

@ZX: Igen, ezt nagyon bátor dolog úgy kijelenteni, hogy közben mindketten tudjuk, hogy soha nem fogsz olyan körülmények közé kerülni, hogy ezt bizonyítanod is kelljen. Írhattál volna 99,9%-ot vagy akár mindjárt 100-at is, tök mindegy. Közben persze duzzogva betartod az előírásokat és tovább szajkózod magadnak, hogy ezek szükségtelenek, miközben ha megúszod, jó eséllyel ezek miatt úszod meg, hogy megfertőződj. Ettől persze magadnak még azt beszélsz be, amit akarsz.

ZX 2020.12.07. 17:00:55

@Vesenyö: ja, hatásos persze, az FFP2 - es meg 3-as maszk. Csak épp az emberek 95%-a nem ilyet hord. Innentől feldughatod magadnaj a tanulmányaidat meg a hatásvizsgálatokat, a textilmaszkon úgy megy át minden mint a fing a farmergatyán keresztül.

ZX 2020.12.07. 17:32:34

@Vesenyö: vagy nem. Ez pont olyan mint a koronavírus vakcinák 95%-os hatásissága.

Vesenyö 2020.12.07. 20:17:54

@ZX: Igen, sejtettem, hogy valami hasonló választ kapok. Valami miatt a magukat minden szakembernél okosabbnak gondolók valahogy soha nem akarják elárulni, hogy mégis milyen konkrét, igazolható tanulmányokat folytattak, illetve milyen szakmai tapasztalattal rendelkeznek a témában. Ti csak tudjátok, mert csak. Nektek nem kell tanulni, nem kell diploma, nem kell évtizedes szakmai tapasztalat, ti csak tudjátok, sőt jobban tudjátok, mint azok akiknek mindez megvan. És ezt el is hiszitek magatokról.

"Innentől feldughatod magadnaj a tanulmányaidat meg a hatásvizsgálatokat, a textilmaszkon úgy megy át minden mint a fing a farmergatyán keresztül. "

Ha világ így gondolkozna, akkor még mindig a kőbaltáknál tartanánk. Szerencsére a tudomány ellenőrizhető, megismételhető vizsgálatok alapján határozza meg, hogy mi igaz és mi nem, nem pedig az alapján, hogy egy (vagy sok) a témában képzelten, tudással, tapasztalattal nem rendelkező egyén vagy egyének mit gondolnak igaznak.

Az nyilván igaz, hogy az FFP2/3 hatékonyabb, az viszont nettó hazugság, hogy a sima textil maszk hatástalan lenne, számtalan tudományos vizsgálat igazolta az ellenkezőjét. Átlagembernek bőven megfelel. Szóval az analógiádat követve, feldughatod magadnak amit gondolsz, mivel semmilyen tudásod, tapasztalatod nincs a témában, a véleményed így teljesen irreleváns.

Vesenyö 2020.12.07. 20:21:13

@ZX: Hát nem, pont nem olyan. A vakcinák hatásosságát ugyanis ellenőrizhető, igazolható vizsgálatok hosszú sora alapján állapították meg a tudósok, te pedig tök laikusként a hasadra ütöttél és mondtál egy számot.

Glokta 2020.12.07. 20:36:59

@Vesenyö: A Pfizer vakcinájával az a fő probléma, hogy fogalmunk sincs, hogy a továbbfertőzést is gátolja-e.

Na meg az is gond, hogy annyit tudunk, hogy a kb. 39 000 emberből, akinek beadták az oltást/placebót, csak 94 kapta el a vírust (igazoltan), és ezek közül kevesebb mint 9 volt azok közül, akiket beoltottak. Utóbbi két szám elég kicsi, és ráadásul nagyon sokan lehettek, akik elkapták a vírust, de nem mutattak tüneteket, amelyek alapján erre rájöhettek volna (közismert, hogy a legtöbben, akik elkapják a covidot, nem kerülnek be a fertőzöttek közé), ez alapján pedig kijelenteni, hogy 90%-os a hatékonyság, teljesen megalapozatlan.
qz.com/1930285/what-does-90-percent-effective-mean-for-pfizers-covid-19-vaccine/

Glokta 2020.12.07. 21:04:24

@Zsolt Boldogkoi: @Vesenyö: illetve a covid medián halálozási rátája a WHO szerint is 0,23% - ami elég hasonló az influenzáéhoz - és mindössze 0,05% a 70 évnél fiatalabbak között:
www.who.int/bulletin/online_first/BLT.20.265892.pdf
Ez persze nem azt jelenti, hogy ne lenne veszélyes - leginkább a fertőzőképessége miatt - de azt igen, hogy nem különösebben halálos (amennyiben mindenki megfelelő kezelésben részesül).

A szavak jelentését meg kérem, ne definiáljátok újra* és ne címkézzetek meg embereket - én sem értek egyet a bloggerrel (pl. azt hogy szerinte a görbe lefutása nem függ az intézkedésektől, nevetségesnek tartom), de inkább az állításait próbálom cáfolni. Azt hittem, ez a normális.
A blogger vírustagadó akkor lenne, ha tagadná a covid-19 létezését, de ő nem tesz ilyet, csak durván aránytalannak és emberi jogokat sértőnek tartja az ennek kapcsán hozott intézkedéseket és erősen eltúlzottnak véli a pánikot. Ha mindenképp címkézni akartok, akkor inkább vírusbagatellizállónak nevezzétek!

Eddig ezeket a rossz szokásokat a politikában volt szokás űzni - pl. rasszista, fasiszta újradefiniálása baloldaltól, szocialistáé a jobboldaltól -, de most sajnos megjelent a tudomány területén is.

Glokta 2020.12.07. 21:05:17

@Glokta: az utolsó bekezdés előtt egy csillag van, szóval
*Eddig ezeket a rossz szokásokat a politikában volt szokás űzni - pl. rasszista, fasiszta újradefiniálása baloldaltól, szocialistáé a jobboldaltól -, de most sajnos megjelent a tudomány területén is.

Sir Gombóc 2020.12.07. 22:01:36

@ZX: a textil maszkoknak nem az egyéni védelem az elsődleges funkciója! De mindig van valaki, aki nem érti..

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.07. 22:53:20

@Vesenyö: Figyelmeztetésül: egy hét letiltás. Itt én mondom meg meddig mehetsz el, és elegem van a hazudozásodból. Ha folytatod, végleg letiltalak. Van egy határ.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.07. 22:57:14

@Sir Gombóc: a maszkoknak láthatóan semmi haszna. De ez már olyan fárasztó magyarázni. Mindenki megmondta, Falus, Müller, Fauci: nem hatásosak. Pont. Sőt akár károsak. Pl. egy koszos maszk órákon át való viselése.

Aki továbbra is tévképzeteket akar terjeszteni, le lesz szintén tiltva. Ez nem az ATV.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.07. 23:03:02

@Zsolt Boldogkoi: ez mondjuk hazugság, már belinkeltem az elérhető publikációit. Így nem lehet érvelni. Annyira méltatlan.

Glokta 2020.12.07. 23:11:35

@A kiló nem százat jelent.: Mi lenne, ha tisztáznád, mi az álláspontod?
Kifejtenéd, hogy te nagyjából milyen intézkedéseket tartanál helyesnek a koronavírusos helyzet kezelésére

Glokta 2020.12.07. 23:11:55

@Glokta: bocsánat, lemaradt a kérdőjel a végéről

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.08. 00:23:46

@Glokta: kilonem100.blog.hu/tags/covid-19 tudom, hogy ez egy bunkó válasz, de elejétől fogva végigkövettem az eseményeket és azt írtam meg, amit éppen láttam, pro és kontra is, írtam nagyon fiatal, egészégesnek hitt covid-áldozatról, már az elején és írtam a NY-i katasztrófa okairól részletesen — már eleve milyen vírus- vagy járványtagadás az, hogy valaki NY-ról ilyet leír... nem is értem ezeket a fröcsögő kommentelőket itt, a címszereplővel az élen... vagy nem tudnak olvasni vagy ennyire elhomályosítja a látásukat a gyűlölet és az önhittség és talán a pánik.

...és elméletileg igen, jogos az elvárásod, hogy megoldást is írjak, de egyébként mégsem. Nem dolgom. Mi van, ha nincs? Azért teljesen egyértelmű megoldásaink vannak. És ezt is többször leírtam. Leírták. Ez a szupersúlyosnak beállított betegség (nem az, mint láttuk) teljesen hasonlóan működik a többi főbb légúti megbetegedéshez: illeszkedik az évszakok váltakozásához. Nyáron teljesen eltűnik. Ez egy jól ismert jelenség. Tudjuk, hogy az égövünkön télen mindig felszökik a halálozás, nyárra visszaesik és az okát is tudjuk a különbözetnek. Döntően a D-vitamin a felelős ezért. Pontosabban a hiánya. D-vtaminhiány-pandémia van.

Több külföldi eü. szerv javasolja a D-vtaminszedést, D-vitamin dúsítást: Finnország pl. dúsítja a tejet. Régen sok országban volt ilyen program.

Ha embereket akarnának megmenteni, Boldogkőiék azt követelnék, hogy megbízható minőségű, nem Vitaminkirályok által gyártott D-vitaminnal lássuk el a társadalmat, különösen az idős, beteg embereket, akik napra se jutnak ki egész évben. A haláluk jószerivel kódolt. Persze mindenkié az. De nem mindegy mikor és hogyan.

Ezreket lehetne megmenteni még mindig. Erről kéne beszélni, ha valaki bemegy a tévébe.

A D-vtaminról, a szellőztetésről, a párologtatásról, a cinkről, a B-vitaminokról. A C-ről akár.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2020.12.08. 09:02:21

@Zsolt Boldogkoi:
Az a helyzet Zsolt, hogy mostanra már egyértelművé vált, hogy Te nem érdemled meg hogy segítsek, és együttműködni próbáljak veled abban, amihez én értek jobban. Cserébe az infókét, amiben meg te vagy jobb. Jobban értek nálad nem csak a memetikához, a politikához, tömegbefolyásoláshoz, de a tudományfilozófiához és mindenféle műszaki dologhoz is. Te meg azt gondolod, neked nem hiányzik más tudományágak kiegészítő tudása, te magad is eléggé (nárcisztikusan) jó vagy. További jó áltudományos, "vágóistvánizmus" féle lobbizást, ahogy valaki írta, 'vakicina nepperkedést' kívánok neked.

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2020.12.08. 09:35:05

Javaslom elolvasásra és elgondolkozásra és helyes, hogy tesztelve lesz, mert ez is lehet egy hatásos és sokkal olcsóbb gyógyszer és megoldás, mint az oltások. Ja és ezt talán az oltástól viszolygók is jobban elfogadnák.:

Miért támogatja Kásler Miklós az Ivermectint?
Molnár Dávid on december 7, 2020
science-stories.hu/miert-tamogatja-kasler-miklos-az-ivermectint/

ZX 2020.12.08. 09:40:53

@Sir Gombóc: @Vesenyö: Aztán mennyire véd meg bárkit egy olyan maszk ami esetében hideg időben a fenti "maszk nélküli" képen látható módon látszik a lehelet? Nagyon viccesek vadytok, de a valósághoz nincsen közötök.

Egy virológus kalapács, és minden vírus szög. Mit érdekli őt ha néha félreüt és szétveri a házat is? Neki az a dolga, hogy pánikot keltsen, a média meg ráharapjon, szenzációt csináljon és felnagyítsa a dolgokat, ezáltal viszont a politikusokra is nyomás nehezedjen. Egy felnőtt embernek viszont mérlegelnie kell a veszélyt és felmérni a kockázatokat. Ugyanúgy, mintha valaki kocsiba ül, bringára pattan és benne van a pakliban, hogy meghal vagy ő öl meg mást. Egy orvost köt az esküje, nem érdekli, hogy hány százezer vagy millió ember megy tönkre vagy hal meg közvetetten, ha ő meghosszabbítja pár ember életét néhány nappal vagy hónappal. De a médiának és a politikusoknak van választási lehetőségük.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.08. 11:08:49

@nj: semmi sem változott július óta. A vírus veszélyessége azonos. Pontosabban a gyógyulási statisztikák jobbak. Az orvosok talán jobban értik a. dolgukat.

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2020.12.08. 12:14:07

Az emberek viselkedését nem csak a biológiai génjei, (Szabad elme illúziója könyv) hanem az idegrendszeri/neurológia/pszichológiai mémjei -agyi vírusai- is meghatározzák. Azok meg a járványokhoz hasonlóan is terjednek és fertőznek. Veszélyes mémek ellen is működik a vakcina módszertan.

Viszont óriási a különbség másban. Tehát a biológiai és memetikai járványok közt. A veszélyes mémek ellen elég még nagyobb hülyeséget elterjeszteni vakcinaként és azon az a jó ha egyre többen röhögnek. Tehát a veszélyes mémek elleni vakcina teljesen önkéntes és hát a röhögés nem nagyon lehet ártalmas sem, inkább egészséges. Ez a biológiai vakcinákról nem minden esetnem mondható el. Sokszor kötelezőek és hát lehetnek kellő körültekintés nélkül veszélyei is.

Glokta 2020.12.09. 11:55:36

@A kiló nem százat jelent.: "a maszkoknak láthatóan semmi haszna. De ez már olyan fárasztó magyarázni. Mindenki megmondta, Falus, Müller, Fauci: nem hatásosak. Pont."
Pont?
Szóval szerinted itt vége a vitának? Ha néhány járványszakértő tavasszal nem javasolta a maszkokat, akkor nem is működnek?

Nem lehet, hogy ezek a szakértők tévedtek??? A te blogbejegyzéseid folyamatosan arról szólnak, hogy a szakértőnek mondott emberek hogyan tévednek járványügyben. :-)

Mert mondjuk a szlovákok a kezdetektől fogva javasolták a maszkviselést, a politikai vezetők jó példával jártak elől és ott jóval kevesebb halálozás is volt, mint a többi közép-kelet-európai országban.

Na meg van jónéhány eredmény, ami arra mutat, hogy a maszkok hatékonyak lehetnek:
academic.oup.com/cid/article/71/16/2139/5848814
www.nature.com/articles/s41598-020-72798-7

Glokta 2020.12.09. 11:56:02

@A kiló nem százat jelent.: jónéhány elég hitelesnek tűnő, konkrét példa rá:
- a két maszkot viselő fodrász esete: www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6928e2.htm
- a BLM-tüntetések, amelyek nem okoztak peaket a fertőzésszámban: www.iza.org/publications/dp/13388/black-lives-matter-protests-social-distancing-and-covid-19
-Mongólia példája

és itt van pár kutatás, ami a covid-számok alakulása alapján bizonyítja a maszkviselés szerepét az esetek és halálozások számának csökkentésében:
www.healthaffairs.org/doi/10.1377/hlthaff.2020.00818
www.ajtmh.org/content/journals/10.4269/ajtmh.20-1015
www.pnas.org/content/early/2020/12/02/2015954117

Glokta 2020.12.09. 11:58:30

@A kiló nem százat jelent.: "a maszkoknak láthatóan semmi haszna. De ez már olyan fárasztó magyarázni. Mindenki megmondta, Falus, Müller, Fauci: nem hatásosak. Pont."
Pont?
Szóval szerinted itt vége a vitának? Ha néhány járványszakértő tavasszal nem javasolta a maszkokat, akkor nem is működnek?

Nem lehet, hogy ezek a szakértők tévedtek??? A te blogbejegyzéseid folyamatosan arról szólnak, hogy a szakértőnek mondott emberek hogyan tévednek járványügyben. :-)

Mert mondjuk a szlovákok a kezdetektől fogva javasolták a maszkviselést, a politikai vezetők jó példával jártak elől és ott jóval kevesebb halálozás is volt, mint a többi közép-kelet-európai országban.

Na meg van jónéhány eredmény, ami arra mutat, hogy a maszkok hatékonyak lehetnek:
academic.oup.com/cid/article/71/16/2139/5848814
www.nature.com/articles/s41598-020-72798-7

jónéhány elég hitelesnek tűnő, konkrét példa rá:
- a két maszkot viselő fodrász esete: www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6928e2.htm
- a BLM-tüntetések, amelyek nem okoztak peaket a fertőzésszámban: www.iza.org/publications/dp/13388/black-lives-matter-protests-social-distancing-and-covid-19
-Mongólia példája

és itt van pár kutatás, ami a covid-számok alakulása alapján bizonyítja a maszkviselés szerepét az esetek és halálozások számának csökkentésében:
www.healthaffairs.org/doi/10.1377/hlthaff.2020.00818
www.ajtmh.org/content/journals/10.4269/ajtmh.20-1015
www.pnas.org/content/early/2020/12/02/2015954117

Glokta 2020.12.09. 12:00:45

@A kiló nem százat jelent.: A vírus veszélyessége egyébként változott (mert késő ősz van) de nem is ez a lényeg, hanem hogy Letoha minősítése szerint a jelenlegi helyzet veszélyesnek mondható:
"Egy tízmilliós lakosságszámnál legalább 1000-es esetszám és halálozásban is legalább 100-as nagyságrend lenne az, ami veszélyt jelent."

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.09. 12:04:45

@Glokta: a történetnek nincs vége. A vita el sem kezdődött, mert mondtam, hogy ez egy értelmetlen vita. Ahogy az a kijelentés is, hogy ki mit bagetellizál. Éppenséggel én azt látom, hogy sokan az influenza veszélyességét bagatellizálják,, hiszen nem jó nekik az a kijelentés, hogy a koronavírus egy influenzaveszélyességű járvány. Pedig még Duda prof is azt mondta. Nem fektetett azonban kellő figyelmet a D-vitamin fontosságába, aminek az elbagatellizálása szerintem bűn. Ez a történet lényege, nem az, hogy hány linket tudsz találni.

Ha kell írok erről külön, de nem éreztem annyira fontosnak a témát. Ez a téma egy lerágott csont kéne legyen. értelmetlen vita. Rég arról kéne vitatkozzunk, hogy milyen módon kellene az embereknek D-vitamint szednie. Adjuk hozzá a tejhez, mint a finnek vagy más módon? Legyen-e ingyenes vagy mi legyen a megoldás? Ez a lényeges kérdés.

Nem Boldogkői vagy bármely tudós egója. Minden álvita árt most a járvány közepén. Ilyen álvita a maszk és a vakcina.

Ha szeretnéd ettől függetlenül összerakok egy teljes válogatást a maszkokról. Pro és kontra.

nj 2020.12.09. 15:33:37

@A kiló nem százat jelent.: Semmit nem változott??? Nézed te a halálozási számokat?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.10. 11:08:45

@nj: semmi sem változott. A vírus halálossága nem változott. Ti annyira egyszerűek vagytok, mint a faék. Semmi értelme veletek beszélgetni, mert semmit sem értetek az adatokból.

Nyáron már mindent tudtunk, amit érdemes. Ez a betegség nem annyira súlyos, ahogy pl. a címszereplő hirdeti. Az az igazság, amit Letoha mond: jócskán túldimenzionáljuk a veszélyt.

Hogy emberek halnak meg? És? Máskor talán nem haltak meg? Most sem halnak meg többen, mint máskor. Ezek a tények. Fejetek tetejére is állhattok.

Nem kell válaszolni, mert nem érdekel.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.10. 11:11:40

@Glokta: a blogbejegyzéseim arról szólnak, hogy mit mondanak a szakértők. Ez arról szól, hogy a tudományosság és a média milyen károsan hatnak egymásra. Milyen káros mentalitás és kontraszelekció jellemzi a tudományt. Mennyire egysíkú a média. Milyen híreket, tényeket, véleményeket hallgat el előlünk a cenzúra.

Sir Gombóc 2020.12.10. 14:14:55

@A kiló nem százat jelent.: áruld el, mivel magyarázod, hogy az egyenlítő mentén fekvő Brazíliában miért van súlyos járvány? Hiszen ott jóidő, meg napsütés van, ezerrel termelődik az emberekben a D vitamin. Ha annyi elég lenne, mint állítod, nem ez lenne a helyzet.
Ez a vírus valóban hasonlítható valamennyire az influenzához, viszont annál jóval hatékonyabban terjed, több fertőzést okoz egységnyi idő alatt és ez a probléma gyökere.
Egyébként ismeretségi körömben már jónéhányan átestek rajta. Nagy többségúk nem enyhe náthaként jellemezte, sőt az volt a ritka kivétel.

Sir Gombóc 2020.12.10. 14:37:47

@ZX: fújkálom itt maszkban meg maszk nélkül a visszapillantó tükröt, tény, hogy maszkban is be tudom párásítani, csak jóval nagyobb erőkifejtéssel..

ZX 2020.12.10. 15:29:39

@Sir Gombóc: Ez attól is van, hogy milyen maszkot viselsz. Az enyémnél normálisan lélegezve hideg időben még 1 méterre is látszott a lehelet, pont mint a fenti képen, csak az a valóság volt és nem photoshop. Márpedig ez egy elfogadott maszk. Az emberek 95%-a biztos nem FFP2-es meg 3-as maszkkal járkál, innentől szerintem egy orosz rulett az egész, amit az emelkedő számok is bizonyítanak.
A svédek szerint a távolságtartás sokkal hatásosabb, persze azt nyilván nehezebb betartani és ellenőrizni.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.11. 08:50:23

@Sir Gombóc: Nekem ezt nem kell magyaráznom. Említettem az esős évszakot. És tudunk a légszennyezettség és a megbetegedés-veszély kapcsolatáról. Nem tudok sokat Brazíliáról. De az is fontos, hogy sok trópusi országban az emberek teljes mértékben kerülik a napot. A paradoxon ismert. Eddig is ismert volt. Pl. Olaszországban nagyobb a D-vitaminhiány, mint Svédországban. Ezek ismert tények.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.11. 08:54:05

@Sir Gombóc: értelemszerűen, akinek nincsenek tünetei nem is tud a megbetegedéséről, ami nincs. Egy kis nátha sokaknak nem számít tünetnek. Ha viszont nehézlégzést érzel, azt azért megjegyzed. Ennél fogva sokkal többen érzékelik a COVID-ot súlyosabb betegségnek.

Mondjuk egy nehézlégzés még mindig semmiség egy anafilaxiás sokkhoz képest, amit a vakcina okoz... Juteszembe.

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2020.12.11. 11:10:51

Jabbás mémképpel kapcsolatban, ami itt linken van megadva:

Nos mivel mémekkel és memetikával foglalkozom nem kicsit lettem gyanúba hozva, hogy ez a mém hozzám köthető, vagy én voltam a kiagyalója, tippadója. Nem így volt. Már csak azért sem, mert némileg poénos és jó is, de jómagam mást javasoltam és most már javaslok is, aminek nagyobb a hatása. A vágóistvánizmus kötődést érdemes a mémben cikizni és feltárni. Ez két módon is lehetséges. Vágó István keze B.Zsoltban végződik, vagy B.Zsolt magiorette bábut Vágó István rángatja madzagokon.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.12.11. 11:42:55

@IGe.: ez a mém nem az a mém, amivel te foglalkozol. Vagy Dawkins. A szerzője ismeretlen. A műfaj pedig ilyen. Közzétettem, mert szerintem jelenség, ahogy a többi mém is. Mond valamit. És a mémek azok az illusztrációk, amik joglag nem védettek, terjeszthetőek. Én nem ismerem a szerzőt és nem tudom veled összekapcsolni, for the record.

Nem azonosulok velük, de / és nem is határolódom el ezektől a mémektől.

A Zsoltot ért fenyegetéseket viszont elítélem. Én is kaptam ilyeneket, más is. Nincs ebben semmi új. Többnyire csak verbális a dolog. Dühös emberek mindig lesznek. Ettől függetlenül Boldogkői Zsoltot is megilleti a jog, hogy ilyesmiknek ne legyen kitéve. Ettől függetlenül a kockázatos új oltások köteleővé tétele egy kisebb merénylet lenne az emberiség ellen.

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2020.12.11. 14:21:03

@A kiló nem százat jelent.:

Persze tudom a különbségeket és azt is hogyan megy az internetten. Amivel én foglalkozom az túlmutat Dawkinson is. A memtikának egy speciális ága a vakcina mémek.

Zsoltot azért ismertem meg jobban, kb 1,5 évvel ezelőtt, mert írt egy könyvet a Szabad elme illúziója címmel. Amelynek vannak memetikai vonatkozásai. Jómagam is írtam egy memetikai publikációt a Trükkös Mém -et és gondoltam közösen még többre juthatunk. Nos közös kutatótársból, végül a saját hibája miatt kutatási és megfigyelési alanyommá vált. Talán még így hasznosabb is volt a számomra.

Éppen ma írtam meg a könyvem kiegészítésének a vázlatát. Ebből egy rá vonatkozó részlet: Azt terveztem tehát, hogy a kezdeti verzió ki lesz még egészítve, egy mikrobiológus akadémikus és egyben ateista-apologéta és közszereplő viselkedéseinek a megfigyeléséből származó tanulságokkal. A mémfertőzöttségének a feltárásával és bizonyításával. Így be fog kerülni ide az ateisták jellemző dogmái gyűjtemény és magyarázat is. Aminek korábban külön könyvet szántam. A covid-19, mint biológia vírus és "Isten-88 447" mint elmevírus járvány párhuzam tanulságait még is sokkal rövidebbre fogom. Mindig is kerestem valamiféle mentséget az "Isten"-kényszerképzetbe esett embernek, ami miatt az nem lényegében egy elmebetegség besorolás, hanem ennél valamiféleképpen enyhébb, megértőbb dolog. Nos náthás mindenki lehet és hát idegrendszeri vírust is bárki elkaphat. Ennyi a nagyon tömör és zanzásított lényeg.

Röviden. Zsolt is mémfertőzésben szenved, de Freud Tamással ellentétben, aki ezt ha nem is az általam magyarázott, de más úton tisztában van vele, Zsolt tagadja. Ezért nem tudja azt sem felfogni, amikor bizonyos területeken tényleg és valóban durván megsérti a tudományosság szabályait.

Sir Gombóc 2020.12.12. 20:29:33

@ZX: sima orvosi maszkban próbâltam. Ha neked FFP maszkod van, akkor ne csodálkozz, azok többsége nem szűri a kilélegzett levegőt, gyakorlatilag akadálytalanul engedi ki. Azok a maszkok egyéni védelemre jók, közösségire viszont alkalmatlanok.

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2020.12.17. 16:44:05

Ma és most tiltottam le B.Zsolt profilját a facebookon. Igaz már 6-8 hónappal ezelőtt is gondolkoztam rajta erősen, de még volt némi memetikai kutatni valóm rajta. Mára már nincs. Menthetetlen.

Piffu 2020.12.29. 14:32:07

Üdv mindenkinek!

Gratulálok az oldalhoz! Üdítő egy józan oldalon olvasgatni, információkat szerezni illetve megosztani, különös tekintettel egy "tomboló" médiajárványban.
Ami számomra megdöbbentő, az nem más, mint az az arrogancia, amivel az ún. mainstream médiahitvilág közvetítői illetve követői próbálják erősen megkérdőjelezhető állításaikat is beledorongolni azok fejébe, akik értelmezési, szintetizálási képességeiknek köszönhetően köszönik, jól megvannak instant magyarázatok nélkül is. Az is rendkívül elgondolkoztató, hogy ezek a mindenhez is jobban értő egészségszakmai polihisztorok időnként minimális logikai alapok nélkül sorakoztatnak fel bármilyen érvet, illetve bármilyen érv szöges ellentétét is és a legcsekélyebb megakadás nélkül képesek ezt bámulatos felsőbbségtudattal közvetíteni a csekélytudású pórnép számára. Mindig kizárólag felülről lefelé. Ez persze egy jól bevált "kultúraközvetítői- és ontológiai" előjoga volt az utóbbi x (sok) évben egy bizonyos rétegnek, melyet természetesen nem fogok most megnevezni, mivel látható, hogy nem szükségeltetik mindenáron ehhez az ööö szubkultúrához tartozni ahhoz, hogy ezt a bámulatos cselekedetet prezentálni lehessen, melynek egyik dogmatikus példája a cimkézés. És akkor most a barokkos körmondatokat félretolva, naiv kamillázással tenném fel elsőnek a költői kérdést: mégis mi a tököm az a vírustagadás? Az valami olyasmi, mint a holokauszttagadás?

Mivel új vagyok, és még nem volt időm mindent elolvasni, kéretik nyugodtan kitenni a vótmá plecsnit, ha ismételnék valamit.
Mondjuk emlékezzünk meg a zoptörzs Bélájáról. Mi jut eszünkbe róla? Maszk, maszk, maszk, oltás, oltás, oltás. Vajon egészségünk nagytudású őrizője ennyire feledékeny, vagy ennyire (+!&+#) korpásodásra hajlamos, hogy egy rettentően fontos dolgot nem említ sosem. (vagy csak mindig pont én nem látom, amikor említi). 2012-ben jelent meg valamikor tavasszal az Orvosi Hetilapban egy állásfoglalás az alábbi címmel: Hazai konszenzus
a D-vitamin szerepéről a betegségek megelőzésében és kezelésében. Ezt a nagy fehér Dr. Merkely is aláírta, szerényen ott az van az ő neve is a címlapon, sok más mellett. (akinek van türelme bogarászni, végignézheti a listát)
repo.lib.semmelweis.hu/bitstream/handle/123456789/4215/oh.2012.29410.pdf?sequen%C2%ADce=1

És mi szerepel (sok érdekes olvasnivaló mellett) ebben az állásfoglalásban?

"A D-vitamin-szint 37,5–50 nmol/l-ről 75–100 nmol/l-re történő emelése, a rendelkezésre álló adatok alapján, a csípőtáji törtések számát 26%-kal, az 1-es típusú diabetes előfordulását 78%-kal, az összes daganat gyakoriságát 35%-kal, az influenzás megbetegedések számát 90%-kal csökkentené. Ez a teljes mortalitást 7–10%-kal mérsékelné, és az átlagélettartam két–három évvel nőne [215]. Ezeket az adatokat Magyarországra vetítve azt jelenti, hogy a teljes populáció D-vitaminpótlásának 15 milliárd forintos költségével szemben az egészségügyi kiadások 250 milliárd forinttal csökkennének"

Az influenzás megbetegedések számát 90%-al csökkentené! (még időben szólok, pontosan tudom, hogy az influenzának és az ún. covid19nek a tünetei, szövődményei, halálozási adatai nagyjából azonosak - sőt) Azaz Bélánk tud valamit, amit nem oszt meg velünk. Nem ösztökél senkit, hogy az ész nélküli intézkedések helyett szedessünk a jónéppel durvasok D-vitamint (meg C-t, mert azt eleve...).
Szóval Béláim, Zsoltok, az van, hogy értjük mi, hogy hülyének néztek minket, csak nem szeretjük.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.01.06. 19:56:51

én megdöbbenek hogy ezt a blogot ilyen sokat olvassák. elveszik az emberiségbe vetett hitem

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.01.06. 20:17:59

@A kiló nem százat jelent.: és ehhez mit szólsz agysebézkém? ha már az ö vélemén yét elfogadod?

"Miért késlekedhetnek a kínaiak a vakcina dokumentációjával, hogyan működnek a már engedélyezett oltóanyagok, van-e különbség köztük, milyen mellékhatásokra lehet számítani – többek között erről kérdeztük dr. Letoha Tamást. A kutatóorvos 2020 februárja óta részt vesz a koronavírus vizsgálatban. Szerinte semmi meglepő nincs abban, hogy a kínaiak lassan fedik fel kutatásuk eredményeit, ugyanakkor hangsúlyozta, minden oltóanyag biztonságos és hatékony."

atlatszo.hu/kozpenz/2021/02/25/dr-letoha-tamas-a-kinai-vakcina-ugy-mukodik-mint-a-gyermekbenulas-elleni-oltas/

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.01.06. 20:29:23

@Geronimo Stilton: idefigyelj te proligyerek, a vírustagadó a vírus komolyságát is tagadja, reliativizálja. nyilván nem csak magát a vírus tagadja. a vírustagadó azt mondja, hogy ez csak influenza. nem a zikavírushoz hasonlítja, hanem az influenzához. mikor milliószor elmondták már, hogy butaság összevetni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.01.06. 20:40:14

@IGe.: ige, álljál le, bolnod vagy, mondtam már. egyszerű szavak jelentését nem tudod, nem ismered. félrebeszélsz folyamatosan. nagy ritkán mondhatsz értelmeseket, oké, de a többi bolondságot ez nem annulálja.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2022.01.06. 22:04:18

@tesz-vesz: Nem látok ellentmondást, apafej! Valami baj lehet a felfogóképességeddel, olvasgasd csak a blogot, hátha sikerül még valamit magadba szívnod!

És ó igen: a COVID még mindig influenza veszélyességű. Az omikron nyilván az sem...

Ezt mutatják két év adatai.

Piffu 2022.01.07. 22:30:13

@A kiló nem százat jelent.:

Azt a picike mindenit, az ember óvatlanul rápillant az oldalra, hátha van valam új, és rögtön beleütközik egy ilyen zsebzsötem arcba , mint ez a tesz-vesz, aki (az írásának minőségéből valószínűsíthetően) már nem volt szomjas, amikor idehányt. Ordít róla az intelligencia és tájékozottság (komplett hiánya)... ez a jó kis oldal is vonzza a golyósokat, elég az efféle iQ-fightereket elolvasgatni, hogy ez nyilvánvaló legyen.
süti beállítások módosítása